Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Transkei

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6
121
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Sierpnia 2017, 22:15:43 »
Eventy change_direction są wysyłane do lokomotywy najpóźniej 5 sekund po zjechaniu ze zwrotnicy, niezależnie od stanu drogi, tarcz i semaforów. Przejechałem jeszcze raz ten fragment, ale tym razem nacisnąłem klawisz F3 i obserwowałem jakie komendy otrzymuje AI. Wjechał za Tm7, natychmiast pojawiło się Command: 1. Change_direction (w log.txt linia 6974 - komenda podana przez event putvalues), potem pojawiło się Ms2 na tarczy, komenda zmieniła się na Command: 2. Shunt. AI ruszyła, minęła tarczę Tm7 i tuż przed zwrotnicą pojawiło się Command: 2. Change_direction (w log.txt linia 7097 - nie zadziałał żaden event, po prostu się pojawiło JumpToNextOrder).

122
Poradniki / Odp: [CTR] Poradnik dla chcących pisać scenariusze
« dnia: 30 Sierpnia 2017, 20:14:01 »
Sorry, ale W6a tez trzeba przypisac do toru, czyli defakto to sa eventy. Wiec z tego punktu widzenia, to nie ma znaczenia (i to i to, to sa eventy). Malo tego, kazdy ten wskaznik musi miec indywidualna nazwe W mojej propozycji, nie trzeba nadawac indywidualnych nazw. Jest sobie poprostu jeden event w torach, ktory zwie sie RP1_droga i finito. Takie zalecenie (nie jedno) promowal Ra, ale ja niebardzo w tej kwestii sie z nim zgadzalem. Ogolnie mam taki charakter, ze nie sugeruje sie czyims pogladem, chocby byl w jakies dziedzinie dobry. Jesli ja do czegos przekonany nie jestem, to nie jestem i tyle. Czasami mi to wychodzi mi to na dobre, czasami nie :)
Jeżeli robimy to na zasadzie, że przypisujemy W6a do toru, to nie musimy już definiować eventu - jest on bowiem już zdefiniowany w pliku .inc wskaźnika W6a. To jest zaleta tego rozwiązania, nie musimy potem pamiętać, aby do scenariusza dołączać eventy uruchamiające sygnał ostrzegawczy. Chociaż z drugiej strony - w niektórych scenariuszach zamykanie semaforów wymaga dodatkowych eventów w .ctr - i nikt z tego powodu problemu nie robi (również Ra tak zrobił w Quarkmce2007). No i niestety gdy przypisujemy W6a do toru, to nie mamy za bardzo możliwości urozmaicenia podawanego sygnału Rp1, zawsze będzie generowany w ten sam sposób (zdefiniowany w W6a.inc), a przy niektórych przejazdach można by ten sygnał powtórzyć, dać dłuższy... Reasumując, można stosować oba sposoby.

123
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Sierpnia 2017, 19:55:29 »
Ostatnie exe i scenariusz Całkowo Tartak 2:
Po włączeniu scenariusza od razu włączamy tryb autopilota. 6dg sama się włączy, po otrzymaniu Ms2 pojedzie pod tarczę Tm7, zmieni kierunek, po otrzymaniu Ms2 pojedzie na kraniec stacji pod tarczę Tm8... i tu niestety pojawia się problem - AI zawraca tuż przed tarczą Tm8, nawet nie zdąży zjechać ze zwrotnicy. Efekt jest taki, że AI zamiast wjechać na tor i poczekać na Ms2 na tarczy Tm8, cofa się pod Tm7 i scenariusz się blokuje.
Zauważyłem też ciekawą rzecz: jak 6dg wjeżdża pod Tm7, to otrzymuje komendę Change_direction, aby szybciej zawrócić. Próbnie wyłączyłem podawanie tej komendy - AI po wjechaniu za Tm7 nie zawróciła od razu, pojechała najpierw pod przeciwległy semafor (tarczę) i dopiero zaczęła się cofać. Ale problem z zawracaniem tuż przed Tm8 już nie wystąpił.

124
Poradniki / Odp: [CTR] Poradnik dla chcących pisać scenariusze
« dnia: 29 Sierpnia 2017, 21:23:31 »
Wrzucam wersję poradnika uzupełnioną o dotychczas zgłaszane uwagi. Do pobrania w pierwszym poście wątku.

125
Poradniki / Odp: [CTR] Poradnik dla chcących pisać scenariusze
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 18:46:28 »
Cytuj
Czemu sugerujesz użycie edytora rsf do podglądu mapy? Edytor scm rainsteda jest w tym uboższy?
W sumie to nigdy go nie uruchamiałem, gdzieś wyczytałem jak zaimportować scenerię do Rainsted, i przedstawiony był właśnie taki sposób. Ok, opiszę podgląd .scm.

Cytuj
Nie lepiej z edytora składów wybrać "kopiuj do schowka"?
O tym też nie wiedziałem. Ale nie zmienia to faktu, że jeżeli ustawiliśmy lokomotywy i wagony w kilku składach, to szybciej będzie skopiować z $.scn.

Cytuj
Zaczynać scenariusz chyba najbezpieczniej jest multiplem ze słowem kluczowym "onstart" w nazwie.
Można ale nie wiem czy to powiększy bezpieczeństwo, bo pozostanie kwestia przesunięcia rozkładów jazdy.

Cytuj
Wygaszanie semaforów fajnie realizuje się na izolacji głowic.
Wspomniałem o tym omawiając Quarka, opiszę trochę szerzej we właściwym rozdziale.

Cytuj
Wait_for_orders Komenda, która nic nie robi.
No nie zupełnie. Jest to "śpij x sekund". Lepiej zatrzymać sygnałem, ale jak mechanik wyrobił dniówkę... :P
Czyli z parametrami 0 0 faktycznie nic nie robi. Uzupełnię ten opis.

Cytuj
Tarczy manewrowej. Ostrzegawcze nawet nie są przypisane zazwyczaj.
Miałem na myśli manewrową, wpisałem ostrzegawczą...

Dziękuję za doprecyzowanie friction i zalecanych odległości przy renderowaniu obiektów.

Czytajac poradnik, trafilem na punkt 8.2.5
Ale mi się dostało...
Spokojnie, jeżeli zapis ten został odebrany jako niesprawiedliwy to przepraszam. Ale po pierwsze: w pierwszej wiadomości spytałem się o opinie - nie napisałem, że jest to wersja ostateczna. Po drugie: nie jest Alfą i Omegą MaSzyny, mogę o czymś nie wiedzieć. Po trzecie: nie mam w domu Excela, więc zapoznanie się z edytorem ograniczyłem do lektury wątku - najwidoczniej czegoś nie doczytałem. Zresztą moją intencją było umieszczenie informacji, że takowe narzędzia są dostępne, z którego wątku na forum można je pobrać (wątek ten jest wprawdzie przyklejone ale te są z reguły najmniej widoczne). No ale dobra, zmienię ten opis, dostaniesz osobny podrozdział :-) narzędzia też uruchomię, mam bowiem Excela 2013 na służbowym laptopie.

Postaram się w weekend wrzucić wersję z wszystkimi powyższymi poprawkami.

126
Poradniki / [CTR] Poradnik dla chcących pisać scenariusze
« dnia: 21 Sierpnia 2017, 22:40:36 »
Przedstawiam poradnik dla chcących pisać scenariusze - Symfonia Events. W obszerny sposób został opisany proces powstawania scenariusza, przygotowania odpowiednich plików, po kolei wytłumaczone zostały wszystkie procedury języka eventów - od najprostszych poleceń po skomplikowane procedury i algorytmy, pokazana została diagnostyka scenariusza. Ponadto podane zostało mnóstwo przykładów.

http://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy.pdf
http://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy_1.pdf
https://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy_2.pdf

A tutaj link zawierający materiał edytowalny poradnika:

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik.7z
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik_rev2017-08-29.7z
https://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik_rev2019-08-21.7z

Chętnych zapraszam do lektury i do wyrażenia opinii, czy czegoś jeszcze nie uzupełnić.

127
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 09 Lipca 2017, 19:36:14 »
1. W miarę możliwości warto poprawić sterowanie AI, które nie radzi sobie z podjazdami pod górkę, co powoduję 2-3 minutowe opóźnienia. Dla urealnienia warto, aby AI od razu dawał nastawnik maksymalnie do przodu.

Początkowo byłem sceptyczny odnośnie pociągów metra w Maszynie ale z biegiem czasu coraz bardziej się przekonuję do tego pomysłu. EN57 i pochodne to tylko tymczasowa proteza umożliwiająca jakąkolwiek jazdę. AI obsługuje te pociągi jak typowe w ruchu podmiejskim, toteż średnio nadaje się na metro. Do tematu na pewno wrócimy jak pojawią się wagony metra - zapewne będzie to seria 81.

2. Tory odstawcze są za krókie zwłaszca dla ed72,
Dla 4-wagonowych składów 81 są wystarczające. Teoretycznie w metrze bałtyckim będą mogły jeździć składy 5-wagonowe, bo perony mają 100 metrów długości.

3. Przy tablicach odliczających czas odjazdu ostatniego pocągu warto dodać tablicę z godziną. Niektóre z nich przydałoby się przesunąć,  bo słabo je widać.
Przemyślę temat zegarów. Wątpię, czy będzie możliwość przygotowania zegarów cyfrowych, na pewno da się przygotować zegary analogowe. Umieszczenie tablic jest zrobione głównie z myślą o pasażerach a nie o maszyniście pociągu.

4. Gram z rozkładem jazdy kolegi @danniel, gdyż jest bardziej realny.
Nie przeczę ale jeżeli wjadą prawdziwe pociągi metra, to i tak rozkład będzie do zmiany. Inne osoby też zgłaszały brak możności przejechania trasy zgodnie z rozkładem jazdy - otóż ten rozkład został ułożony celowo, aby nie stać na stacjach dłużej niż te kilkanaście sekund. Warto również zauważyć, że obecny mechanizm rozkładów w Maszynie nie nadaje się do metra, nie można bowiem wprowadzić dokładności sekundowej, albo przynajmniej półminutowej (np.: w metrze w Pradze pociągi kursują w godzinach szczytu co 2 minuty 30 sekund, w Londynie co 90 sekund).

5. Na Dworcu Głównym warto dodać komunikat: Uwaga pociąg! Kierunek ... Ponadto na tablicach kierunkowych nie powinno być nazwy Stare Miasto, ale tylko Kolumba.
Na każdej stacji jest komunikat dźwiękowy ostrzegający o wjeździe pociągu. Nie zawiera wprawdzie informacji głosowej, tylko sam dźwięk ostrzegawczy. Tablice kierunkowe zostały tak wykonane z myślą o przyjezdnych, którym nazwy krańcówek mogą nic nie mówić.

6. Niektóre wskaźniki WM16 są ustawione zbyt blisko stacji. W efekcie nie da się wyhamować prawidłowo – zwłąszcza przy zjazdach z górki.
Ten problem zostanie rozwiązany wraz z wjazdem prawdziwych wagonów metra.

7. Przy rozjazdach na trasie powinny być semafory i wskaźniki W24.
8. Brak wskażnika W27 na obu końcach trasy.
Wskaźniki będą jeszcze uzupełniane.

9. Warto zastanowić się nad stworzeniem kopii obecenej scenerii w godzinach szczytu, tj. z częstotliwością odjazdów co 2-3 minuty.
Jest to możliwe ale nie przy tym taborze.

128
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 10 Czerwca 2017, 22:41:57 »
Przedstawiam koncepcję trzeciej szyny. Została zrobiona na szybko, toteż są pewne niedoskonałości, w tunelach są puste miejsca, ponadto widać że szyna wisi w powietrzu - nie ma zamodelowanych izolatorów. Najważniejsze wymiary, czyli odległość od osi toru i wysokość nad pgs są zgodne z rzeczywistością (identyczne jak w warszawskim metrze), reszta została zrobiona "na oko".

Drobna informacja: może się wydawać, że w momencie gdy człowiek postawi nogę na trzeciej szynie, zostanie śmiertelnie porażony. W rzeczywistości nic się nie stanie, ponieważ od góry szynę przykrywa pokrywa izolująca, a pobór prądu następuje od dołu szyny. Tak jest na stacjach ale bywa, że w tunelach osłony nie ma. W metrze bałtyckim, z uwagi na prowizoryczność rozwiązania, osłona szyny znajduje się również w tunelach.

Rodzi się pytanie, w którą stronę iść z zasilaniem dla metra w Maszynie. Można wybrać kierunek trzeciej szyny, wymaga to wprawdzie odpowiedniego taboru, jednakże będzie bardziej zgodne z rzeczywistością (czyli metrem warszawskim). Alternatywne rozwiązanie - sztywna sieć trakcyjna - wymaga korekty konstrukcji tuneli. Widać wyraźnie dlaczego w metrze jest na ogół stosowana trzecia szyna: po prostu pozwala na mniejszą średnicę tuneli, co w konsekwencji przekłada się na niższy koszt budowy.

Osobnym tematem jest sposób implementacji trzeciej szyny w symulatorze. Na ten moment trzecia szyna jest wyłącznie dekoracją. Ciekawym zagadnieniem jest jej wstawianie na łukach, albowiem jako obiekt .t3d nie da się jej dowolnie zakrzywiać. W dalszej kolejności pojawi się problem jak zaimplementować pantograf znajdujący się na wózku.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170610.7z

129
Publikacje / Zimowe Całkowo
« dnia: 06 Lutego 2017, 18:03:50 »
Przedstawiam zimową wersję scenerii Całkowo, oraz 3 scenariusze w zimowej szacie, znane z cyklu Odyseja Spalinowa: Całkowo p-m-t, Całkowo osobowy, i Całkowo noc.

Dodatek jest przystosowany do MaSzyny 15.04 + patch 16.08 + dotychczas opublikowane dodatki wymienione w pliku info.txt znajdującym się w paczce. Zaleca się instalację poprzez skrypt - instalator wtedy sam pobierze i zainstaluje wszelkie niezbędne paczki.

Cytuj
Oto paczka zawierająca zestaw zimowych dekoracji dla scenerii Całkowo, oraz zimowe wersje 3 scenariuszy: Całkowo p-m-t, Całkowo osobowy, oraz Całkowo noc.

Sposób instalacji: pobrane archiwum należy wypakować w głównym folderze z Symulatorem, z aktywną opcją nadpisywania starych plików.
Uwaga! W celu poprawnego działania dodatku należy posiadać MaSzynę 15.04 z patchem 16.08, a także zainstalować wcześniej następujące dodatki:
- scenariusz Całkowo Tartak 2 http://eu07.pl/pobierz/post/cakowo-tartak-2
- tekstury wagonów 406R http://eu07.pl/pobierz/post/tekstury-wagonow-406r
- teksturę lokomotywy SU45-089 http://eu07.pl/pobierz/post/tekstura-lokomotywy-su45-089
- nowe modele wskaźników http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28161.0.html
- dodatkowe modele pasażerów (Uwaga! Bez tego dodatku nie ma nawet możliwości uruchomienia scenariuszy!)






Życzę przyjemnej jazdy, samych Sr2, i... pamiętajcie o włączeniu ogrzewania!
@Transkei

Dodane do repozytorium. Rev. 1782. @Stele

130
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nowe-stare scenerie
« dnia: 24 Maja 2017, 21:01:18 »
Byl jeszcze i mam ja u siebie baltyk mod w 2 wersjach. Otoczenie ubogacone ladnie. Moim zdaniem ladniejszy id obecnego.
Jest to niewydany scenariusz Bałtyk SKM, było to opisywane w dziale Na warsztacie. Też byłbym za tym, aby wykopać ten wątek z testów. Obecny Bałtyk jest niestety dość ubogą scenerią, stylizowaną na nieduże miasto nad morzem i główną stacją gdzieś daleko na przedmieściach. Sporo tam pustyń. W tamtym niewydanym scenariuszu Bałtyk przypomina rozległą metropolię (przyznam się, że metro drążyłem właśnie z myślą o tej zmodyfikowanej scenerii). Sam Bałtyk uważam za jedną z najlepszych scenerii, głównie z uwagi na to, że przy swoim zróżnicowaniu jest równocześnie krótka (można ją przejechać w pół godziny a na dłuższe jazdy bardzo rzadko mam czas i chęci), choć niestety jest też bardzo ciasna - na duży ruch nie ma tam za bardzo miejsca.

131
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 21 Maja 2017, 18:33:25 »
Na ładniejsze zapowiedzi, nie robione syntezatorem mowy, przyjdzie jeszcze czas. Gdyby ktoś chciał je zrobić, to wszystkie zapowiedzi są w katalogu sounds, w plikach stacja_m01 .. stacja_m10.wav, stacja_next_m01 .. stacja_next_m10.wav, oraz stacja_next_mk.wav.

Aktualnie buduję stację techniczno-postojową. Prace są dość zaawansowane ale póki co stacja jest zbyt mocno rozgrzebana, aby ją upubliczniać. Wrzucam paczkę z innymi drobnymi zmianami: dodatkowe barierki na kilku stacjach, komora odstawcza przy stacji 6, tajemnicza komora między stacją 8 i 9, przebudowana komora postojowa przy stacji 10, tunele wyjazdowe do STP, oraz scenariusz przystosowany do exe++, różniący się tylko odpowiednim ustawieniem pogody. Szukałem i próbowałem dość długo znaleźć optymalne ustawienia, niestety na exe++ bardzo ciężko ustawić pogodę. Przydatne byłoby ustawienie: niebo statyczne, słońce w zenicie, zachmurzenie całkowite. Dalej dostępny jest scenariusz na exe z paczki.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170521.7z

Teraz prace nad metrem troszkę zwolnią (mam sporo innych obowiązków) ale będą dalej kontynuowane.

132
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 25 Kwietnia 2017, 16:35:43 »
Pierwotnie tak właśnie ustawiłem te zegary. Ale efekt końcowy jakoś nie wyglądał zbyt ładnie, tak więc zegary się znalazły tam, gdzie teraz są. Może podczas postoju ich nie widać, ale podczas dojazdu są widoczne.

133
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 24 Kwietnia 2017, 20:22:47 »
Czy byłbyś zainteresowany lepszym zdjęciem na podsypki niż w moim poprzednim poście?
Może na razie nie ma potrzeby robić lepszego zdjęcia, spróbuję poeksperymentować z tą na zdjęciu z wczoraj. Gdzie to właściwie zostało wykonane? Nie pasuje mi do metra, czyżby nowy dworzec w Łodzi?

1. Ze względu na dużą ilość eventów uruchamianych na sekundę (4 eventy na zegar * 2 tory * 10 = 80 eventów (!)) wydajność znacznie spadła na całej długości trasy.
2. Zegar potrafi się zbugować, np. na chwilę się zatrzymać, a potem przeskoczyć o 10 sekund.
Spadek wydajności jest na pewno, chociaż na moim komputerze (a nie mam zbyt mocnego sprzętu) zegary chodzą całkiem płynnie.

134
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 24 Kwietnia 2017, 19:45:43 »
    Dzisiaj wrzucam nową wersję paczki z następującymi nowościami:
    • Najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest nowa podsypka. Standardowe generowanie podsypki wbudowane w exe mnie nie satysfakcjonowało, zastosowałem zupełnie inne rozwiązanie: tory posiadają podsypkę none, natomiast w tunelach, komorach i na stacjach pojawiła się podbudowa betonowa z podkładami. Moim zdaniem efekt jest bardzo ciekawy, teraz sceneria znacznie bardziej przypomina metro.
    • Pojawiły się wskaźniki Wm4, czyli metrowy odpowiednik W4, wykonany zgodnie z przepisami obowiązującymi w metrze,
    • Są również wskaźniki Wm16, odpowiednik W16. Wykonany zgodnie z przepisami - tak więc teraz hamujemy, jeżeli zobaczymy literkę "H" między szynami.
    • Stacje zostały wyposażone w nagłośnienie i monitoring, kamery rozmieszczone są tak, aby obejmowały zasięgiem całe stacje,
    • Nowe, pełne poręcze na stacjach, widoczne zwłaszcza na stacji 5 (Dworzec Główny),
    • Zegary cyfrowe odliczające czas od ostatniego odjazdu pociągu - ciekawa rzecz, gdyż podczas jazdy możemy śledzić na bieżąco dystans od jadącego przed nami pociągu,
    • Nowe billboardy na stacjach 1 do 5,
    • Przygotowane tablice z kilometrażem, aczkolwiek jeszcze nie są powstawiane, kilka z nich możemy obejrzeć w pobliżu stacji 10 (Kolumba),
    • Wypustki na peronie dla niewidomych. Z uwagi na wysoki koszt wyposażenia (80 000 trójkątów na stację) ograniczono ich montaż do stacji 1 i 2 (Nowy Slimsonów i Czapkiewicza). Na pozostałych są żółte lub niebieskie linie ostrzegawcze, lekko wypukłe aby niedowidzący mogli je poczuć,
    • Nowa posadzka na stacjach 3 i 4 (Rondo Woźniaka i Muranów),
    • Nowe tablice z nazwami stacji, stylizowane na tablice z metra warszawskiego, niektóre z mapą i informacją miejską,
    • tablice kierunkowe na stacjach, bardzo przydatne w trybie biegania po scenerii,
    • Nie wczytuje się Bałtyk naziemny, prosty sposób na przyspieszenie wczytywania i zwiększenie wydajności. Jak ktoś bardzo chce mieć teren i obiekty na powierzchni, to może sobie odkomentować odpowiednie include.

    Pozostałe rzeczy bez zmian. Najbliższe cele to:
    • Wydrążyć między stacją 5 i 6 tunel na żeberko odstawcze,
    • Ponownie poprawić bilboardy na stacji 1 (Nowy Slimsonów) - wydają się zbyt ciężkie i masywne,
    • Zamontować tablice z kilometrażem (wskaźniki Wd2),
    • Dorobić inne oznakowania w tunelu, ograniczenia prędkości (z tego powodu nie ruszałem rozkładów jazdy),
    • W tunelach powinno być dużo kabli a nie tylko gołe ściany,
    • W dalszej kolejności: może sztywna sięc trakcyjna, może wyjazd na powierzchnię i STP?
    • Na koniec dokumentacja i poradnik dla deweloperów jak budować metro w MaSzynie.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170424.7z

Do paczki dorzuciłem również niedawno wydane ludziki z cadnav.com. Zauważyłem, że mało kto je zainstalował, a bez nich na stacjach jest pustawo.

135
Trasy / Odp: Problem z Całkowo tartak
« dnia: 21 Kwietnia 2017, 19:23:08 »
TEM2 ostatecznie wjeżdża nie pod semafor I, tylko pod tarczę Tm6 - tak nie może być.
Najlepiej zwyczajnie pobierz dodatek "Całkowo Zima", zainstaluj, i spróbuj jeszcze raz przejechać scenariusz Całkowo Tartak.

136
Trasy / Odp: Problem z Całkowo tartak
« dnia: 21 Kwietnia 2017, 18:58:50 »
Wygląda na to, że na semaforze wjazdowym utknęła TEM2, a to z kolei wskazuje na problem ze źle ustawionym W4 przed semaforem I (W4 ten jest niewidzialny).
Najprostszą metodą rozwiązania tego problemu będzie pobranie i zainstalowanie paczki "Całkowo Zima", oprócz scenariuszy znajduje się tam poprawka opisywanego problemu.

137
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 08:52:46 »
Nie mam niestety źródeł tego Macierzewa, ale spojrzę jeszcze raz. Z tego co pamiętam tam są chyba skrzyżowania dróg zrobione, z którymi jest jakiś problem w exe, a ich wstawienie z poziomu 3ds Maxa jest niemożliwe.
Źródeł nigdy nie było. Wszystkie obiekty w tamtym Macierzewie były wstawiane za pomocą Notepad++, co nie było zresztą zbyt trudne, gdyż Macierzewo leży idealnie pod kątem prostym. Skrzyżowania są, jednakże zostały tak umieszczone, aby samochody nie widziały skrzyżowań i nie wariowały - na scenerii widzimy skrzyżowanie, a w rzeczywistości samochody jeżdżą po niewidzialnej drodze lekko uniesionej nad skrzyżowaniem.

138
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 09:54:40 »
Obecne oznakowanie to głównie moja fantazja podparta kilkoma obserwacjami na youtube, będę to jeszcze dostosowywał do polskich przepisów (czyli warszawskiego metra). Tłuczeń faktycznie nie powinien występować w tunelach i należałoby go zastąpić betonowymi podkładami, ale ten temat muszę jeszcze dokładnie przeanalizować i przemyśleć.

Aktualnie pracuję nad poprawkami wizualnymi: monitoring, nowe tablice stacyjne, dodatkowe tablice kierunkowe, nagłośnienie, itp.

139
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 04 Kwietnia 2017, 22:46:42 »
Niestety exe C++ mi nie działa więc mogę się tylko domyślać. Można spróbować wywalić "napowierzchniowy" Bałtyk - wystarczy zakomentować odpowiednie include w pliku .scn. Z logu wynika, że załączają się jakieś dziwne eventy, których nie ma w scenariuszu metra.

140
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 03 Kwietnia 2017, 21:00:29 »
Trochę za mały czas na dojazd od stacji do stacji. Przyznam, że testując od wczoraj nie dojechałem na czas do stacji końcowej, zawsze miałem opóźnienie około 5 minut.
Rozkład jest bardzo prowizoryczny i napisany w taki sposób, aby nie było dłuższego oczekiwania na odjazd (nie licząc stacji początkowej). Mi udaje się przejechać trasę w 13 minut.

Do czego służy przedłużenie jednego z torów na "żeberku" za przystankiem Kolumba (kończy się dziurą)?
Może wyjazd do zajezdni ? :D
Dobrze się domyślacie, w tym miejscu będzie w przyszłości wyjazd na stację techniczno-postojową (pod warunkiem że będzie czas i siły na jej napisanie). Na razie dałem tunel kończący się dziurą, aby nie było wrażenia, że pociągi są na stałe uwięzione pod ziemią. Odgałęzienie na linii Bałtyk Główny - Bałtyk Plaża jak najbardziej może być bocznicą do STP.

141
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 03 Kwietnia 2017, 20:25:27 »
Trzecia szyna odpada, jeżeli nie będzie dedykowanego taboru. Dorabianie pantografu na wózku EN57 to nie metoda, jak dotąd wszystkie pojawiające się w MaSzynie pojazdy były realne (w przeciwieństwie do scenerii), dostosowanie EN57 do trzeciej szyny to stworzenie pojazdu fikcyjnego. Ponadto z tego co mi wiadomo w trzeciej szynie nie stosuje się napięć wyższych jak 1,2kV.

Zrobiłem przymiarkę do zawieszenia sztywnej sieci trakcyjnej i wygląda na to, że taka sieć się zmieści, jeżeli się obniży torowisko w tunelach o 20 cm, a sieć będzie na wysokości 4,8 metra (licząc od główki szyny). Załączam dwa obrazki pokazujące jak układają się pantografy przy takiej wysokości sieci. Nie jest to zbyt nisko?

142
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 02 Kwietnia 2017, 21:12:40 »
Cieszy mnie pozytywny odbiór tej scenerii.

Cytat: Stele
Składy AI na starcie mają brak prędkości w rozkładach cząstkowych co daje im szlakową 20. Prędkość problematyczna dla ai pod górkę.
Dopisałem w rozkładach cząstkowych prędkość szlakową ale niewiele to zmieniło. AI raczej nie lubi małych odległości między stacjami i dużych podjazdów (między stacją 2 i 3 pochylenie wynosi 3,5%).

Cytat: jaco
niestety sprężarka się zagotowała, klocki spaliły, a na peronach było kupę dymu hehe
Zastanawia mnie jak dają sobie radę EN57 na trójmiejskiej SKM. Stacje są w przeciętnej odległości 1-1,5 km, w metrze bałtyckim stacje są średnio co 900 metrów.

Cytat: matek123
Na stronie siskom są profile pionowe II linii metra (tzn z przekrojów geologiczych da się wyciągnąć profil).
W tym miejscu warto wspomnieć, że może być metro płytkie i metro głębokie. Płytkie najczęściej buduje się metodą odkrywkową, na niewielkiej głębokości (takie metro jest w Warszawie). Metro głębokie drąży się tarczami, łącznie ze stacjami (niektóre fragmenty metra w Pradze, część linii w Londynie, większość w Moskwie). W związku z tym profil pionowy wszędzie może być inny a przyczyny tego są różne:
  • ukształtowanie terenu na którym leży miasto,
  • jakość gruntów, np.: w Warszawie są mokre grunty dlatego lepiej budować płytkie tunele,
  • gęstość zabudowy w centrum, tunele płytkie mogą być w zasadzie tylko pod ulicami, z kolei tunele głębokie mogą przechodzić pod budynkami,
  • historia danego miasta, np.: mówi się o budowie metra w Krakowie, gdyby płytka linia była prowadzona przez starówkę, to poprzedzające budowę prace archeologiczne trwałyby dekady. W takiej sytuacji lepiej budować metro głębokie,
  • budżet, metro płytkie jest ok. 5 razy tańsze od metra głębokiego,
  • kwestie organizacyjne, budowa metra płytkiego to paraliż miasta, budowa metra głębokiego nie jest aż tak uciążliwa. W Warszawie wybrano rozwiązanie kompromisowe: tunele drążono tarczami, stacje wybudowano odkrywkowo,
  • sytuacja polityczno-militarna, metro głębokie to schron przeciwatomowy. Mało kto wie, że w Warszawie budowano metro głębokie w latach 1950-1957, powodem była chęć wybudowania tunelu pod Wisłą, który w razie wojny mogłyby jeździć pociągi. Budowa zakończyła się całkowitą klęską a panująca wtedy cenzura zakazała używania słowa "metro".
Bałtyk jest położony na płaskim terenie, profil pionowy w metrze wynika z tego, że skrajne części linii to metro płytkie (stacje 1 i 2 są na głębokości 13 metrów), natomiast fragment centralny to metro głębokie (głębokość 35 metrów).

Cytat: Cookie
Mam tylko zastrzeżenia do tego że zamiast jakiegoś kibla można by było wykorzystać EN71. Oraz brakuje według mnie najważniejszego... System czujności MaSzynisty SHP!!!!!!
EN71 można wstawić samemu. Na pewno pojedzie, sprawdzałem. SHP faktycznie nie ma ale w metrze raczej stosuje się znacznie bardziej zaawansowane systemy. Poszukam jeszcze w przepisach.

Cytat: piotrln
No tak, ale jest to niby realistyczny symulator, wiec nawet jak ktos robi scenerie bez trakcji, to moglby wrzucic spalinowozy, tak ja zrobilem
To jest dział "Na warsztacie", czyli można zaprezentować dodatki niedokończone, np.: bez sieci trakcyjnej.

Wcale nie powiedziane, że ta trasa nie doczeka się publikacji, ale trzeba ją dokończyć, a przede wszystkim ustalić kierunek tego dokończenia. Proponuję następujące rozwiązanie:
  • dostosować sygnalizację (semafory i wskaźniki) do obowiązujących przepisów w metrze,
  • kwestia taboru: wprowadzenie taboru typowego dla metra wydaje się nieopłacalne, na innych sceneriach nie będzie można go użyć. Najlepiej zostawić EZT i liczyć, że kiedyś pojawi się asynchron z przyspieszeniem minimum 1,0 m/s2 i hamowaniem ED. Na pewno będzie można go użyć na innych sceneriach.
  • jeżeli pozostaną kolejowe EZT, to trzeba będzie rozwiesić sieć trakcyjną. Wzorem tunelu tramwajowego w Poznaniu można założyć sieć sztywną. Pytanie czy sieć w ogóle się zmieści w tunelach...
  • wraz z siecią trakcyjną pojawią się odcinki sekcyjne i podstacje o różnej wydajności,
  • w tunelach musi być więcej rur i kabli,
  • muszą być odejścia kanałów wentylacyjnych, wstępnie zostały takie wstawione między stacją Plac Konstytucji i Stare Miasto (podczas jazdy są bardzo słabo widoczne), najchętniej bym je przerobił na jakieś inne,
  • skoro jest metro głębokie, to można dodać przegrody schronu,
  • tablice informacyjne, który peron jest w którym kierunku,
  • szafki elektryczne, monitoring na stacjach, megafony, itp.
Taka sceneria raczej już by spełniała standardy wymagane do publikacji.

143
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 01 Kwietnia 2017, 19:53:43 »
W Warszawie zjazdy na postój są normalnie na jazdach pociągowych, a ms2 są tylko na STP.
W sumie to  na chwilę obecną można odwzorować w maszynie serię 81 bo ma rozruch oporowy z wałem kułakowym,
Niestety nie mam przepisów ruchu obowiązujących w metrze, choć z drugiej strony niespecjalnie ich szukałem. To co jest opiera się częściowo na tym co zauważyłem na różnych filmach na youtube + troszkę własnej fantazji.
Odwzorowanie rozruchu serii 81 pewnie nie byłoby skomplikowane ale pytanie czy dałoby się odwzorować hamowanie elektrodynamiczne?

144
Na warsztacie / Metro bałtyckie
« dnia: 01 Kwietnia 2017, 18:18:33 »
Opis z okazji 1 kwietnia:
W Bałtyku nie mieli co zrobić z kasą, więc stwierdzili, że wybudują sobie metro. O dziwo kasy nie zabrakło w połowie robót, skończyła się dopiero, gdy trwały prace wykończeniowe. Wówczas nagle wszystkim się przypomniało, że nie wystarczy wybudować linie podziemne, tylko trzeba jeszcze kupić tabor. Ponieważ nie było za co go kupić, sprowadzono stare EN57 (wśród nich jeden po modernizacji, oraz jeden ED72), i uruchomiono linię.
Trasa zaczyna się pod ulicą Kolumba, w okolicach przystanku kolejowego Bałtyk Katedra, następnie zakręca pod stacją kolejową Bałtyk Miasto, i biegnie na zachód, aż po nowo budowane dzielnice, przechodząc po drodze pod stacją Bałtyk Główny. Ilość stacji: 10. Długość linii: 8,4 km. Niektórzy mieszkańcy Bałtyku żartują: „pół metra metra” ale duże potoki pasażerskie świadczą, że kolej podziemna w Bałtyku się przyjęła. W godzinach szczytu pociągi kursują co 5 minut.

Geneza:
Zachciało mi się pojeździć metrem w MaSzynie, więc zbudowałem sobie scenerię.

A teraz na poważnie:
Temat metra był już kilka razy poruszany i różne dyskusje się toczyły, jednak na gruncie czysto hipotetycznym. Pora na pierwszy krok – dotychczasowe teorie będzie można sprawdzić doświadczalnie. Prezentuję krótką scenerię testową, wraz ze scenariuszem, do jazdy tunelami:
  • Długość 8,4 km, 10 stacji.
  • Scenariusz zakłada obsługę linii w godzinach szczytu, czyli kursy co 5 minut. W tunelach jeździ jednocześnie 8 pociągów, my obsługujemy jeden z nich, resztą steruje AI.
  • Jest to moim zdaniem ciekawy scenariusz, prowadzenie pociągu wcale łatwe nie jest, a całą trasę można przejechać w mniej niż 15 minut. Jednocześnie, jeżeli ktoś chce pojeździć dłużej, to może kursować tam i z powrotem, teoretycznie w nieskończoność.
  • Starałem się maksymalnie urozmaicić trasę, każda stacja wygląda inaczej, w tunelach są zakręty i niekiedy strome podjazdy.
  • Brakuje sieci trakcyjnej i nie ma nawet jak jej zrobić, klasyczna kolejowa się nie zmieści. Realistycznym rozwiązaniem byłaby trzecia szyna. Póki co, pociągi jeżdżą z podniesionymi pantografami i prąd pobierają z powietrza.
  • Niestety EN57 nie pasują do metra, kiepskie przyspieszenie (wydaje się, że ED72 rozpędza się szybciej), brakuje hamowania elektrodynamicznego. Chyba, że w przyszłości ktoś zrobi asynchroniczny EN57? Przyspieszenie 1,0 m/s2 i możliwość hamowania napędem to osiągi bardzo zbliżone do wagonów metra.
  • Oświetlenie – kombinowałem jak tylko się dało ale i tak wciąż widać niedoskonałości. Najgorszy moment pojawia się na styku oświetlona stacja – tunel. W ED72 wygląda to fatalnie.
  • Sceneria powstała niemal wyłącznie w Notepad++, z drobną pomocą edytora Rainsted. Bardzo pomocny był OOCalc.
Zdaję sobie sprawę, że sceneria nie spełnia Maszynowych standardów publikacji, dlatego wrzucam to do działu otwartego. Zachęcam do testów oraz wyrażenia opinii co dalej, czy tak zostawić, czy pracować dalej, jeśli tak to co konkretnie poprawić. Osobiście widzę jeszcze sporo szczegółów, które można dopracować.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro.7z

Na koniec o scenariuszu i technice jazdy:
  • Wybieramy jeden z dwóch dostępnych pociągów, zaczynamy w komorze postojowej. Po otrzymaniu Ms2 podjeżdżamy do peronu najbliższej stacji, zatrzymujemy się i otwieramy drzwi.
  • Sygnał odjazdu generuje system informacji pasażerskiej. Po usłyszeniu sygnału odjazdu zamykamy drzwi (bez podawania sygnału ostrzegawczego) i ruszamy. Informacja pasażerska w metrze bałtyckim jest wygłaszana w systemie moskiewskim (taki system był również stosowany w metrze warszawskim w latach 1995 – 1998).
  • Zalecam przy rozruchu od razu dać nastawnik na maksymalną pozycję i cofnąć go dopiero po osiągnięciu prędkości szlakowej – 80 km/h.
  • Stacje metra to formalnie przystanki osobowe bez semaforów. Podczas jazdy wypatrujemy znaku W16 – jest on umieszczony na linii podkładów, między szynami! W16 jest umieszczony 350 metrów od punktu zatrzymania, tak więc trzeba hamować dość zdecydowanie.
  • Na stacjach nie ma W4 (ściślej to są, ale niewidzialne), po prostu podjeżdżamy do końca peronu.
  • Jeżeli semafor widoczny za stacją podaje S1, to nie wolno nam wyruszać ze stacji – i tak nie otrzymamy sygnału odjazdu.
  • Na ostatniej stacji zamykamy drzwi i odjeżdżamy jak tylko otrzymamy Ms2 na semaforze za stacją, nie czekamy na sygnał z informacji pasażerskiej.
  • Nie zmieniamy pogody!!! Inaczej zepsujemy oświetlenie!
  • Warto też mieć zainstalowaną paczkę nowych ludzików.

Aktualizacja 13.04.2019:
https://eu07.pl/userfiles/23326/metro_baltyckie_2019-04-13.7z

145
Poszukuję osób, które chciałyby użyczyć swojego głosu w scenariuszu Całkowo Niebezpieczny Pociąg. Potrzebne są 3 osoby: dyżurny (lub dyżurna) w Całkowie, mechanik lokomotywy pilotującej, oraz mechanik uszkodzonego pociągu (w aktualnie testowanej wersji scenariusza wszystkie kwestie tych osób wypowiada syntezator mowy). Chętnych proszę o kontakt na priv. Do nagrań nie potrzeba specjalistycznego sprzętu, akceptowalne będzie nagranie nawet za pomocą telefonu komórkowego lub smatfphona, obróbką dźwięku zajmę się ja.

146
Tabor kolejowy / Odp: Komputery pokładowe i sterowanie
« dnia: 05 Lutego 2017, 20:36:02 »
Komputerów najczęściej jest kilka.
  • Falowniki i przetwornice zawierają po takowym, przy czym najczęściej jest to sterownik wyprodukowany przez wytwórcę napędu (polskie firmy to Medcom, Inteko, lub Enika - choć ci ostatni dostarczają napędy tylko do tramwajów), programowanie jest raczej niskopoziomowe.
  • Oprócz tego są jeszcze sterowniki PLC, w ilości zależnej od typu pojazdu. Tu często producent napędu dostarcza swoje rozwiązanie, choć zdarza się korzystanie z PLC innych firm (np.: szwajcarski Selectron). Nie są to standardowe sterowniki przemysłowe, w kolejnictwie dochodzi obowiązek spełnienia norm (chociażby PN-EN 50155, PN-EN 50121-3-2, PN-EN 45545-2:2013, dotyczą zakresów zasilania elektroniki, kompatybilności elektromagnetycznej, palności materiału). Język programowania PLC specyfikuje producent sterownika.
  • Panele dotykowe są najczęściej programowane w C++ lub czymś pochodnym, jeden z producentów wyświetlaczy Pixy oferuje coś ala C++ Builder, czyli przeciąganie i upuszczanie gotowych komponentów.

147
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 07 Stycznia 2017, 12:40:13 »
Winę za wstrzymywanie Orlenu w Sieradzu ponosi jedna z podziemnych tarcz manewrowych sieradz_pod100 lub sieradz_pod101. Skład jest na tyle długi, że w chwili podania Sr3 na semaforze stoi również na torze zamykanym przez tę tarczę. Po skróceniu składu albo wyrzuceniu przypisania tarczy do toru skład rusza bez kłopotu na exe 481.

148
Można stosować już istniejący ip/pkp/w4unvis.inc. Ma w sobie event ale nie ma modelu.

149
Pomoc w tworzeniu / Odp: Style języków symowych do notepada++
« dnia: 19 Października 2016, 18:51:26 »
Dorzucam swój do edycji .ctr. Obejmuje chyba wszystkie słowa kluczowe, komentarze blokowe, ma także stylistykę czcionki przypominającą edytor Visuala lub Borlanda.

150
Trasy / Odp: Całkowo Tartak 2 wysyp symulatora
« dnia: 04 Października 2016, 18:01:32 »
Czy ten problem się powtarza przy każdym uruchomieniu? Z loga nic konkretnego nie wynika, może to jakiś jednorazowy przypadek?

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6