Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciej

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14
151
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 22 Września 2016, 17:52:08 »
Więc tak:
W rev. 1516 w pliku scenery/bochnia/bochnia_przejscie.inc model został podniesiony o 1.304 i jednocześnie obniżony o tę samą wartość na scenerii (czyli wyszło na 0). W rev. 1523 został usunięty plik scenery/drawinowo/sc3_bud_plant.scm, zawierający przejścia podziemne (scenery/bochnia/bochnia_przejscie.inc). Plik ten został zastąpiony plikiem scenery/drawinowo/include.scm i od tego momentu to ten plik zawiera te przejścia. Nie zostało zauważone, że wysokość tych przejść jest taka sama jak przed wszelkimi poprawkami, co powodowało, że modele te lewitowały 1.304 nad ziemią. W rev. 1528 poprawiłem to, czyli ponownie została zmniejszona wysokość tych przejść, a więc nie powinny lewitować i w patchu powinno być w porządku.

152
Publikacje / Patch 16.08
« dnia: 14 Września 2016, 18:10:11 »
Przedstawiamy Patch 16.08, który jest nakładką na Paczkę Całościową "MaSzyna 15.04". Patch 16.08 to jubileuszowe wydanie Symulatora "MaSzyna" przygotowane z okazji 15 lat istnienia projektu. Wydanie to ma bardziej wymiar symboliczny niż praktyczny - jest to swoisty hołd złożony dla całego projektu oraz twórców Symulatora z ostatnich kilkunastu lat. Patch należy wypakować do głównego folderu Symulatora, a następnie wejść do zakładki "Tabor posiadany" w Rainsted i kliknąć "Sprawdź posiadany tabor".




153
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problem z haslerami
« dnia: 06 Września 2016, 18:19:14 »
Trzeba też zwrócić uwagę, czy poprawiając wskazanie haslera w kabinie A, nie "zepsuje" się wskazanie w kabinie B. Gdzieś było tak, że w kabinie A wskazówka pokazywała około 1-2km/h na postoju, a w tym czasie w kabinie B wskazówka leżała idealnie na 0.

154
Na warsztacie / Odp: Czysta szyba do EP09
« dnia: 04 Września 2016, 21:33:35 »
Proszę bardzo. Aktualne pliki t3d kabiny. Na razie bez poprawek. Jutro postaram się je zrobić i wrzucę je do tego wątku.

155
Na warsztacie / Odp: Czysta szyba do EP09
« dnia: 04 Września 2016, 21:08:31 »
Sytuacja na ET41 wygląda podobnie jak na EP09. Tu jest o tyle prościej, że szyby są już w oddzielnym submodelu i wystarczy tylko zmienić liczby.

156
Na warsztacie / Odp: Czysta szyba do EP09
« dnia: 04 Września 2016, 20:15:14 »
Zmobilizowałeś mnie do sprawdzenia co i jak z tą dziewiątką :). Okazuje się, że oryginalna tekstura jest w porządku. Problem jest w tym, że w modelu szyby mają opacity 100, zamiast 0. Niby niewiele do zmiany - podmienić liczby i już. Niestety tak nie jest. Szyby są jako submodel o nazwie Name: pulpity1. Zmieniając opacity szyb zmienia się także opacity innych rzeczy w kabinie, które powinny mieć opacity 100. Aby wszystko działało tak jak należy, bez prowizorek, trzeba by wydzielić szyby (okna) do osobnego submodelu, czego bez 3dsa nie jestem w stanie zrobić.

Wycinanie dziur w szybie zamiast szyby jest raczej prowizorką (przynajmniej moim zdaniem), ponieważ żadna szyba nie jest idealnie czysta. Na screenach porównanie trzech wersji:

157
Bieżące Symulatorowe / Odp: Gagarin zepsuty
« dnia: 04 Września 2016, 18:45:29 »
Jeśli są to drobiazgi, to możesz podsyłać np. przez prywatną wiadomość do osób posiadających konto na repozytorium (są to głównie osoby z Wydziału Paczek Całościowych). Wtedy sprawdzimy te poprawki i jak będzie w porządku, to można liczyć, że pojawią się w kolejnych wydaniach Symulatora.

158
Bieżące Symulatorowe / Odp: Gagarin zepsuty
« dnia: 04 Września 2016, 18:33:20 »
Odnośnie haslerów to nie wiem. Póki co nie pracuję, a wiedzę kolejową zdobywam m.in. w Symulatorze. Skoro exe zostało tak zmodyfikowane, to pewnie tak to wygląda w praktyce. Ale ja na 100% nie odpowiem.

Ja korzystam z Paintneta. Przed zapisaniem tekstury w formacie DDS należy ją odbić w pionie. DXT1 służy do zapisu tekstur bez alfy (bez przezroczystości). DXT5 używamy, gdy chcemy zapisać obraz (teksturę) z alfą (czyli gdy np. są przezroczystości). Generowanie mipmap mam włączone, Compressor Type (Typ kompresora) mam ustawiony na Dopasowanie wielokrotne (najwolniejsze/wysoka jakość), Error Metric (Metryka błędu): Percepcyjna, Weight Color By Alpha (Waga kolorów wyznaczana przez kanał alfa) mam wyłączone. Jak coś to tu jest wątek, w którym są pokazane wyżej wymienione opcje (i przy okazji co i jak ma być włączone/zaznaczone): http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19535.msg385330.html#msg385330

159
Bieżące Symulatorowe / Odp: Gagarin zepsuty
« dnia: 04 Września 2016, 16:02:09 »
[...] powyżej 110 prędkość rośnie (do 120), ale wskazówka stoi na 110 i dalej nie idzie. Podobne coś widziałem w innych haslerach też - jakby w pobliżu końca skali jakby się zacinały.
Zostało to wprowadzone dość dawno i celowo w którymś exe.
Ja mogę, ale gdzie mogę znaleźć paczkę tekstur TGA? Poprawiłem na szybko u siebie DDS i jest OK, ale nie powinno się edytować DDS.
Paczkę t3d/tga masz tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26574.0.html. Aktualizacje są na: http://eu07.pl/daily/. Żeby było szybciej w załączniku dodaję paczkę z folderem ep09_v1 (wersja t3d/tga): http://eu07.pl/userfiles/23301/priv-ep09_v1.7z.

160
Bieżące Symulatorowe / Odp: Gagarin zepsuty
« dnia: 04 Września 2016, 14:02:58 »
Co do haslera, nie wiem jak to skorygować, w prawie wszystkich pojazdach są niewielkie odchyłki na początku i końcu zakresu.
Kiedyś zacząłem to nawet poprawiać. Na niektórych lokach w MaSzynie prędkość początkowa na haslerze jest mniejsza niż 0, a na innych bywa większa od 0. Poprawki jednak porzuciłem, bo pojawiały się przypadki, że po ustawieniu wskazówki w kabinie A na 0 km/h, w kabinie B wskazówka wskazywała ok. 5 km/h.
Aha, w EP09 też jest taka upaćkana szyba. Od zawsze.
Nie ma chętnych do zmodyfikowania tej szyby ;).

161
Bieżące Symulatorowe / Odp: Gagarin zepsuty
« dnia: 03 Września 2016, 22:41:57 »
Brak kranu - jutro podeślę e3d. Może masz jakiś błąd. Brak tekstury panelu - to akurat tak musi być. Gagar w MaSzynie raczej nie ma zrobionej wspaniałej kabiny. Co do szyby i haslera to jutro jeszcze sprawdzę.

EDIT: W załączniku masz pliki mmd, fiz, t3d i e3d od ST44 (wersja, o której piszesz). Sprawdź, jak działa hasler i czy pojawił się kran hamulca. Paczkę wypakuj do głównego folderu Symulatora.

162
Bieżące Symulatorowe / Odp: Gagarin zepsuty
« dnia: 03 Września 2016, 16:31:20 »
Załącz proszę plik scenery/$.scn. Jaki to numer gagarina? Możesz dodać screen z kabiny?

163
Pomoc w tworzeniu / Odp: Usprawnianie starego taboru
« dnia: 02 Września 2016, 19:48:58 »
Kabina EP01 wyleciała z MaSzyny wraz z kabiną od EP03 i chyba czymś jeszcze. Było to celowe, ponieważ nie ma obecnie szczegółowych danych na temat fizyki hamulców w tych lokomotywach. Z tego co pamiętam, nawet jako AI lokomotywa teraz nie pojedzie, gdyż została unieruchomiona. Można co najwyżej wstawić ją sobie na scenerię jako dekorację.

164
W klawiszologii jest o tym napisane, aczkolwiek w FAQ nie zaszkodziłoby tego dodatkowo napisać, bo to jest kolejny wątek na forum, w którym poruszany jest temat odhamowania składu po użyciu radio-stopu. Sam o tym nie wiedziałem i zakładałem wątek w bugtrackerze. Potem dopiero to doczytałem.

165
Symulator / Odp: Opadające pantografy Moczniki misja z podwójnym EU-07
« dnia: 24 Sierpnia 2016, 22:17:59 »
Ale dziwna sprawa w sumie. Gdzieś z tydzień temu jechałem na tym scenariuszu i pantografy były całe.

EDIT: Nie wiem jakim cudem nie połamało mi w tym miejscu pantografów jak jechałem. Ułożenie tego fragmentu sieci było co najmniej głupie. W zeszłym tygodniu po przejechaniu misji wprowadziłem poprawki najbardziej widocznych błędów w ułożeniu sieci trakcyjnej i teraz się okazuje, że poprawiłem też to miejsce, w którym połamałeś pantografy. W załączniku poprawka. Wypakować do głównego folderu symulatora.

166
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 23 Sierpnia 2016, 21:51:45 »
Zauważyłem błąd na początku scenariusza całkowo_osobowy. Po otrzymaniu M2 na tarczy manewrowej nie przestawiają się dwa rozjazdy. W efekcie trzeba przejechać po tych źle ustawionych zwrotnicach. Dalsze manewry przebiegają bezproblemowo. Screeny:

167
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 23 Sierpnia 2016, 11:21:02 »
Na scenariuszu całkowo_noc na torze gdzie wjeżdża SM42 są dwa niewidzialne wskaźniki W4. Może coś związanego z nimi spowodowało to zatrzymanie SM42 w rozjazdach?

Czy nazwa danego W4 ma znaczenie? Włączyłem sobie tę scenerię testową, którą przygotował @Transkei i zacząłem sobie zmieniać cyferki w nazwach W4, np. Pomianki#1 zmieniłem na Pomianki#2 itd. Wszystkie wskaźniki w Pomiankach miały po znaku # cyfry parzyste i o dziwo lokomotywy prawidłowy hamowały. Być może przypadek, ale pewny nie jestem. EDIT: To był jednak przypadek.

168
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 23 Sierpnia 2016, 10:15:16 »
Wywaliłem W4 i obie lokomotywy (TEM2, SU45) hamują prawidłowo, niezależnie od ułożenia drogi (jazda prosto, jazda w bok). Ze wskaźnikami W4 hamują za późno i wyjeżdżają za semafory.

169
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 22 Sierpnia 2016, 09:54:22 »
Z tego co widzę w logu, to chyba AI faktycznie źle ocenia odległość od semafora.
Cytuj
TableTraceRoute: new event found mac_i_sem_info by sm42-982
Signal stop. Next Semaphor mac_i_sem_info
Od tego momentu sm42-982 stała w rozjazdach.

170
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 21 Sierpnia 2016, 20:29:52 »
Ktoś przejechał całą misję całkowo_noc? Pytam z tego względu, że dzisiaj na końcowych manewrach (odczepienie lokomotywy od składu w Macierzewie, przejazd na bocznicę, zakończenie służby) miałem problem z SM42-982. Lokomotywa ze składem stanęła w rozjazdach (jak na screenie) i tyle. Moje dalsze manewry zablokowane. Przeszedłem klawiszem [F5] do SM42 i wjechałem nią na tor, gdzie powinna się zatrzymać. Późniejsze manewry już działały. SM42 się odczepiła od swojego składu i robiła swoje manewry, a ja kontynuowałem manewry SU45. Być może był to jakiś jednorazowy błąd, dlatego dobrze by było gdyby ktoś potwierdził lub zaprzeczył, czy taka sytuacja też się pojawiła. Log: http://eu07.pl/userfiles/23301/priv-log1.txt.

171
Bocznica / Test
« dnia: 21 Lipca 2016, 22:06:44 »
Test

172
Pomoc doraźna / Odp: Przekaźnik nadmiarowy wentylatorów
« dnia: 21 Lipca 2016, 14:27:31 »
[...] W pewnej grupie fanów symulatora MaSzyna pewien użytkownik twierdzi, że jest to uszkodzenie silnika trakcyjnego poprzez poślizg i konieczne jest przejście do przedziału maszynowego i wciśnięcie SHIFT+E co powoduje odłączenie uszkodzonego silnika trakcyjnego.
I to jest słuszne stwierdzenie. Problem na pewno dotyczy uszkodzenia silnika. Jeśli zdarzy się raz jeszcze sytuacja, którą opisujesz (WS puszcza po zadaniu jakiejkolwiek pozycji), to sprawdź, co jest wyświetlane pod klawiszem F2. Jeśli jest Engine damaged, to wtedy właśnie należy przejść do przedziału maszynowego i wcisnąć Shift+E.

173
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 17 Lipca 2016, 14:24:28 »
Sprawdziłem najnowsze exe (to z tablicami) i tu smuga już niczym się nie różni, tzn. ma zawsze takie samo natężenie.

174
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 16 Lipca 2016, 23:17:57 »
Po sprawdzeniu ST45 i Traxxa zauważyłem, że jest różnica pomiędzy zapalonym jednym światłem a trzema. Gdy jest zapalone jedno światło, smuga jest słabsza. Tylko, że w sumie dziwne, bo w obu tych lokomotywach te smugi mają inne natężenie tylko w kabinie B. W kabinie A smuga zawsze wygląda tak samo, zaś w B - zmienia natężenie w zależności od ilości włączonych świateł (jedno lub trzy). Dodam też, że natężenie smugi zmienia się tylko w lokomotywach z programatorem (jutro sprawdzę jeszcze EP09 i EU07-15xx, żeby mieć pewność). Na EP09 i EU07-15xx jest to samo, czyli dotyczy wszystkich lokomotyw z programatorem.

Możliwe, że górne światło ma smugę o największym natężeniu. Jeśli jest zapalone któreś z dolnych świateł (na biało), to smuga jest słaba. A jeśli są załączone dwa światła na dole na czerwono, a górne na biało, wówczas smuga jest jasna.

175
Bocznica / test-x
« dnia: 02 Lipca 2016, 23:11:26 »
Do usunięcia.

176
Bocznica / test-111a DDS.7z
« dnia: 01 Lipca 2016, 13:46:19 »
Do usunięcia

177
Forum / Odp: Reklamy po wejsciu na forum zamiast forum
« dnia: 30 Czerwca 2016, 20:19:51 »
To jeszcze też potwierdzę: u mnie także brak reklam zarówno na eu07.pl, jak i na forum. Upload również działa.

178
Forum / Odp: Reklamy po wejsciu na forum zamiast forum
« dnia: 30 Czerwca 2016, 13:25:53 »
U mnie ustało na forum, ale na eu07.pl wciąż mam te reklamy.

179
Forum / Odp: Reklamy po wejsciu na forum zamiast forum
« dnia: 29 Czerwca 2016, 23:50:29 »
Mnie zastanawia jedna rzecz: jeżeli jest to wirus, to dlaczego u wszystkich pojawił się on mniej więcej w tym samym czasie?

180
Forum / Odp: Reklamy po wejsciu na forum zamiast forum
« dnia: 29 Czerwca 2016, 23:34:32 »
Też mi się pokazywała parę razy ta strona o wirusach, ale jestem przekonany, że to kolejna bzdura. Tym bardziej, że raz pokazuje np. że zainfekowano czterema wirusami, potem jednym, więc moim zdaniem to kolejna "reklama". Ja już skanowałem telefon trzema antywirusami i nic nie wykryło. I potwierdzam słowa Mariusza - u mnie też tylko na Symulatorowych stronach są te reklamy.

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14