Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 ... 144 145 [146] 147 148 ... 185
4351
Pomoc w tworzeniu / Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« dnia: 06 Marca 2016, 00:32:25 »
Śliczne. Tekstura jak żyleta, w modelu nie ma nic do czego można by się przyczepić. Aż człowiekowi się chce radyjka rozwijać. Z radością przyjmiemy, choć patrząc na los haslerów, raczej rzeszy chętnych do podmieniania w starych kabinach nie będzie. Ten serwer to pewne miejsce? Pliki nie znikną jakby ktoś chciał choćby za trzy lata skorzystać?

4352
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zbiornik Główny
« dnia: 06 Marca 2016, 00:16:21 »
Wpis trainset. ".BQ" za flagą sprzęgu. czyli przykładowo node -1 0 EP07-424 dynamic PKP\303E_V1 303e-ep-tv-424-hist 303e-ep-tv 0 headdriver 3.BQ 0 enddynamic
W rainstedzie przy podmianach składów masz pole z opcjami hamulca. Zaznaczasz tam "Q" i program zrobi resztę. Przydałyby się opisy tam, ale to Rainsted. ;)

4353
Mam wrażenie, że nikt mnie nie rozumie. :(

4354
Na warsztacie / Odp: Exe od wersji 470
« dnia: 05 Marca 2016, 16:16:59 »
Bo w wydanych tylko traxx ma liczenie. Mówię podstaw mu jedynkę przed odczytem ilości pojazdów i zobacz czy łyknie.

4355
Na warsztacie / Odp: Exe od wersji 470
« dnia: 05 Marca 2016, 00:03:43 »
Miałem ten przypadek raz. Więcej się nie pojawił, więc nie dociekałem bo i nie miałbym jak tego przetestować. Może nad licznikiem pojazdów warto nadać mu jakąś wartość jeśli coś tam wariuje z odczytem. Problemy były z siłomierzem bo przez jakiś błąd przyjmował dziwne wartości niekiedy ale wyguglałem tajemniczy kawałek kodu i rozwiązało to problem. Teraz też na paczce repo mam odczyt ilości drzwi w pojeździe drugim idący w miliardy przy braku pojazdu drugiego. Na innych paczkach i u Pedra ten błąd nie występuje.

4356
Można. Ma ktoś lepszy pomysł? Lampki do reprezentacji stanu czoła jest sens robić na submodelach czy też w ten sposób?

4357
Pythonem można kontrolować teksturę którymi są mapowane diodki w 3d ale nie ich selfillum. Tu byłoby najłatwiej bo wyprowadzam sobie sumy bitowe tak jak to w fizyce jest obsługiwane i przekładam je na coś zrozumiałego dla człowieka już z poziomu skryptu ekranu. Z lampkami na około pokrętła jest ten problem, że ilość pozycji może być dowolna a lampki na submodelach w tablicy dynamicznej już nie koniecznie.
--------
Fiz i mmd z sygnałami jak ja je odczytuję i z animacją shift+U>prawo u>lewo.

4358
303eb poprawiam właśnie. Z tego ci widzę na teksturze to jest: PC6, A1, PC4, 0, PC1, PC2, TB1a, Tb1b. Rysować tekstury nie zamierzam. Autor zdjęcia miał jakie miał, ja nie mam żadnych.
Co z diodkami napisałem wyżej. Muszę wymyśleć jak to zrobić. Jestem otwarty na sugestie. Obecnie można by zrobić dziury w pulpicie, stale świecące diodki pod i krążek zasłaniający wszystko oprócz tych na linii strzałki.

4359
I zakres stosowania też ma identyczny. Zmiana nomenklatury w przepisach?

4360
Diodki trzeba dodać i nie mam koncepcji jak to dobrze zrealizować. Są dwa warianty do załatwienia. Diody symbolizujące komory świateł. To nie problem, dodajemy do kabiny lampki im odpowiadające i tyle. Drugi wariant jest gorszy, bo to diodki z kombinacjami świateł po okręgu pakieciaka. Tu nie wiem jak by to zrobić.
Co to jest A1a? Mam nieaktualne ie-1? Cześć sygnałów jest migana czego nie symulujemy i nie mam pomysłu na ich realizację.

4361
Jest bug powodujący wysyp symka. Trzeba go usunąć do 475. Nie można w takim stanie wydać.
"Przełącznik" to kręciołek do 303eb ustawiony? W paczkach jest przerobiony t3d. To wydzielony sybmodel jakbym nie miał zaufania do modeli? Spoko, mam kontrolę wersji, sprawdzam co się zmienia. :D
Jutro przetestuje jak to działa. Przyjąłem, że tabelka idzie z obrotem w prawo. W dziewiątce patrząc po liście pozycji to jest odwrotnie, ale to sprawdzę i sobie pozamieniam ewentualnie. Jeszcze w ST45 znalazłem taki jak masz chęć.

4362
Wszystko śmiga, 12 fps na TD2 przy domyślnych cząsteczkach czyli śnieg+beczka.
Śnieg śliczny, z dymem gorzej. To wszystko jest wolumetryczne? Na dym nie wystarczyłby strumień pojedynczych cząstek o większym rozmiarze, obracanych w stronę kamery? Zwłaszcza blisko emitera widać że sporo jest równoległych do kamery. Ani nie wygląda to dobrze, ani wydajności nie poprawia.

4363
Tabor / Odp: Luzowanie składu
« dnia: 01 Marca 2016, 21:17:59 »
Albo jeździć ezetami z kontrolą zahamowania każdego wózka. W symku mamy to ograniczone do członu bo cały pojazd ma takie same wartości, ale opcja jest. :P

4364
Inne niekolejowe / Odp: Nagrywanie poczynań w MaSzynie
« dnia: 01 Marca 2016, 18:17:57 »
Mi fraps nagrywa symka bez problemów.

4365
Na warsztacie / Odp: Exe od wersji 470
« dnia: 01 Marca 2016, 16:34:16 »
474asych17:
  • Ustawienie stanu świateł z programatora przy włączeniu baterii.
  • Blokada niezależnego sterowania światłami gdy jest programator.
  • Dźwięk przełącznika dla kręcenia pakieciakiem programatora.

Jak ktoś jeszcze nie pobrał:
Cytuj
Nowe biblioteki pythona i pliki smug:
http://eu07.pl/userfiles/23180/bugs-python_smugi.7z

4366
Tabor / Odp: Szyby EP09
« dnia: 01 Marca 2016, 16:14:06 »
W starej kabinie podświetlenie jest na sztywno w modelu i nie można nim sterować. Tu musiałbyś mieć 3ds maxa do edycji modelu, a jest on tak marny, że szkoda zachodu.
W nowszej kabinie podświetlenia są realizowane poprawnie, więc to kwestia tekstur. Masz dwie opcje. Albo edytujesz teksturę podświetlonych mierników (104e_1]pulpity2.tga) dla uzyskania zadowalającego efektu, albo, jeśli chodzi tylko o przyciemnienie/podbarwienie możesz spróbować zmienić kolor materiału (składowej diffuse) w t3d o ile są oddzielnym submodelem (a mogą być połączone z manometrami/haslerem).

4367
W istniejącym taborze trzeba ustawić programatory świateł. Na pewno tyczy się to EP09, 303eb i pewnie czegoś jeszcze. Zerknijcie po kabinach co współcześniejszych pojazdów.
Co jest wymagane:
1. Deklaracja animacji w mmd:
lights_sw: (submodel) rot (kąt obrotu na pozycję jako ułamek obrotu jednostkowego) (offset na pozycji 0) (prędkość animacji)Zazwyczaj ten przełącznik już jest podpięty jako któreś ze świateł, więc wystarczy mu zmienić animację bez ingerencji w model 3d.
2. Wpis w fiz:
LightsList: Size=(rozmiar tabelki) Wrap=(yes/no czy po dojściu do ostatniej pozycji przekręca się na pierwszą) Default=(pozycja początkowa)
(suma bitowa świateł przedniego czoła) (suma bitowa świateł tylnego czoła)
...
endL

Flagi bitowe dla poszczególnych lamp opisałem tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27419.0.html
Przykładowo z Dragona. U góry zgaszony, po trzy pozycje w lewo i w prawo bez możliwości pełnego obrotu.
LightsList: Size=7 Wrap=no Default=4
16 16 //Tb1
21 34 //Pc1
22 34 //Pc2
0 0 //zgaszone
34 34 //Pc5
17 34 //A1
38 34 //Pc6
endL

Do roboty. Dołóż swoją cegiełkę do symulatora. Testować działanie można na exe z serii 474asynch lub nowszych gdy powstaną. :)

4368
No fajnie (czy raczej niefajnie). Błędy może są, chętnie poprawimy, ale serio nie potrafisz poprawnie sformatować wiadomości by dało się to przeczytać?

4369
Na warsztacie / Odp: Linia053 - Całkowo misja brutto
« dnia: 29 Lutego 2016, 18:34:05 »
W TD2 wirtualny maszynista może zostać potrącony przez pociąg jak wyjdzie podziwiać modele wózków. ;)
Może zamiast lobbować usunięcie istniejących ficzerów, ktoś by przygotował modele maszynowni z tablicami pneumatycznymi? Da się animację kurka, manometr, włącznik sprężarki, będzie wiadomo co i jak.
A kabina do Pershinga przecież powstaje. Nowych projektów nie trzeba bo wystarczająco dużo jest rozgrzebanych.

4370
Na warsztacie / Odp: Exe od wersji 470
« dnia: 28 Lutego 2016, 23:57:27 »
Nie, pod numerkiem 15 poszła prywatnie pierwsza kompilacja z serii piach, dlatego jest przeskok w numerkach.

4371
Na warsztacie / Odp: Exe od wersji 470
« dnia: 28 Lutego 2016, 23:31:34 »
474asych16:
  • Nowa smuga wolumetryczna czerpie teksturę z pliku smuga2.tga. Można mieć w paczce jednocześnie smuga.tga używany przez starsze exe.
  • Odcięcie jazdy przy hamowaniu ham. zespolonym w asynchronach (yB)
  • Animacja i dźwięk dla przycisku piasecznicy. W pojazdach bez przycisku piasecznica nie działa! Więcej
  • Poprawka działania blokady drzwi włączanej z hebelka. Więcej
Nowe biblioteki pythona i pliki smug:
http://eu07.pl/userfiles/23180/bugs-python_smugi.7z

4372
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« dnia: 28 Lutego 2016, 21:56:56 »
Ja tam bym się ucieszył. W końcu jakiś oryginalny materiał na tex. Na różową SM03 ciągle czekam. ;)

4373
Na warsztacie / Odp: Linia053 - Całkowo misja brutto
« dnia: 28 Lutego 2016, 18:06:33 »
Przecież jest nawet przypomniane w opisie misji w starterze...

4374
W takim razie poproszę szanownych użytkowników o komunikaty odjazdów. @bartiprog zostanie rewidentem i kilkoma kierpociami. Ja załatwię panią dyżurną do WDZ na manewry. Ma ktoś koncepcję dialogu pod wjazdowym? Mamy tam często sytuację, że Włodowice puszczają dwa towarowe przez ickiem i na wjeździe do zachodnich robi się korek na sbl.

4375
Świetnie, wielkie dzięki. Nie będzie problemów z przepuszczaniem gotowych nagrań? Zagoni się innych w tym jakieś panie by było kilka głosów.

4376
Na warsztacie / Odp: Linia053 - Całkowo misja brutto
« dnia: 27 Lutego 2016, 17:20:28 »
Może ...zbiornik się nabił? F2 i czytaj ciśnienia/stany przełączników a jak nie umiesz to je zaloguj.

4377
Zapowiedzi stacyjne jak są gotowe to mogę użyć. Nagrywać nowych pod to oskryptowanie nie ma co.

4378
Poproszę pod Drawinowo:
"Odjazd" z numerami 7104, 5102, 1703, 7106, 77103, 71102 dla wersji dziennej i 7114, 5112, 1713, 7116, 77201, 71200 dla nocnej. Chciałbym by w zakresie pory dnia głosy były różne. Aktorzy mogą występować zarówno dla dnia i dla nocy, najlepiej na innych składach wtedy. Wszystko przetworzone przez radio.
Oprócz tego dla numerów 7106 i 7116 rewident z próbą hamulca.
Jak ktoś chce poimprowizować to można jeszcze dialog między maszynistą 1703/1713 a isdrem Włodowice Zachodnie o tym dlaczego sblka pod wjazdem jest zapchana towarowymi. ;) Tutaj mechanik z głosem bezpośrednim.
Tym samym głosem z WDZ przez radio:
"-Mechaniku, jak pan stanie proszę się szybko urwać.
-Można do tyłu. Po czwartym torem wolnym.
-Tu tylko za rozjazdy.
-Już wystarczy.
- I świeci na skład."

4379
Bieżące Symulatorowe / Przycisk piasecznicy
« dnia: 26 Lutego 2016, 14:47:24 »
Dłubię przy klawiszu "s".
Obecnie na swoim exe mam następujący efekt:
Można w pojeździe nie będącym EZT (Type=ezt w fiz) zdefiniować przełącznik impulsowy "sand_bt". Wtedy przytrzymanie "s" (trzymane klawisze shift/ctrl nie mają znaczenia) uruchamia piasecznicę. Odtwarzany jest w zapętleniu dźwięk "pneumaticrelay". Pojazdy bez guzika "sand_bt" nie mają możliwości włączenia piasecznicy przez gracza. Przyhamowanie pod [num enter] działa niezależnie.
W pojeździe będącym EZT można zdefiniować przełącznik "door_signalling_sw". Wtedy mamy możliwość [shift+S / s] włączać/wyłączać sygnalizację drzwi. Do działania wymaga jeszcze wpisu w fiz. Wcześniej dźwięk hebelka był odtwarzany niezależnie od obecności przełącznika.
Wypadałoby zmienić dźwięk na składany by ładnie się pętlił. Ma ktoś nagrania używania piasecznicy z kabiny pojazdu? Dochodzą mnie słuchy, że dźwięk został wyłączony świadomie jako "nierealny".
Trzeba we wszystkich kabinach pojazdów z piasecznicą zdefiniować guziki. Bez tego nie będzie działać.
Zapraszam do dyskusji i deklaracji chęci przerabiania kabin/mmd.
------------
W załączniku testowe exe (bazujące na 474asynch14) i zmodyfikowane mmd dla 4e (wszystkie), ST45, SU46. Na starszych exe wpisy są ignorowane więc można bezpiecznie nadpisywać. W kolejnym załączniku wypisany  nazwie tabor+grzybek bocznika dla SX42. Nie impulsowo ale zawsze jakoś.
Proszę używać najnowszego exe 475.

Dostosowany tabor:
4e (cały): 4e-ep-tv, 4e-ep-zez, 4e-ep, 4e-tv, 4e-zez, 4e
303e (cały): 303e, 303e-ep-tv, 303e-ep-tv-ic, 303e-ep-zez, 303e-ep-zez-ic, 303e-tv, 303e-zez, 303e-zez-ic, 303eb-zez.
EU05 (prowizorycznie): wszystkie pedały w jednym submodelu
EP05 (prowizorycznie): wszystkie pedały w jednym submodelu
EP07 (cały): 4e-ep-zez
EP08 (prowizorycznie): 102e, 102e_ic [brak animacji]
EP09 (prowizorycznie):  Wersja bez klimy nie posiada grzybka, pozostałe z klima grzybek przyspawany do kabiny.
ET22 (cały): 201e-rn, 201e-rw, 201e-w, 201e-zez, 201e, 201e-p
ET41_v1 (cały)
ET41v2 (prowizorycznie): Przycisk przyspawany do macierzy.
ET42 (cały): 112e
SM42: Brak pedału w modelu
SP42: Brak pedału w modelu
ST45 (cały): 301dd
SU45 (cały): 301d-1, 301d

4380
Tabor / Odp: Szyby EP09
« dnia: 26 Lutego 2016, 11:13:37 »
Nie dziękuj tylko to teraz wydaj. My też chcemy coś widzieć. ;)

Strony: 1 ... 144 145 [146] 147 148 ... 185