Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Stele

Strony: 1 ... 4 5 [6]
151
Publikacje / Patch 15.04.26 do MaSzyna 15.04
« dnia: 26 Kwietnia 2015, 19:07:21 »

Oto patch poprawiający wszystkie istotne zauważone błędy w wydaniu 15.04.
Jednocześnie przepraszam użytkowników za stan w jakim ona wyszła, ale mamy braki kadrowe w szeregach testerów i ciężki okres dla całego zespołu. Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do szybkiej poprawy błędów. W szczególności @gfirlejczykowi, który podjął się poprawy błędów w exe. @Maciejowi, który znalazł rozwiązanie problemów, z którymi nie potrafiłem sobie poradzić. Nowym użytkownikom forum, którzy sami z siebie przygotowali poprawki, zamiast czekać na gotowe. Nawet gdy jest to kosmetyczne przesunięcie wskaźnika, od czegoś każdy zaczyna. Zachęcam do dalszej pracy i czekamy na Was w gronie developerów MaSzyny. Oraz wszystkim testującym i zgłaszającym błędy. Bez Was nikt nie wiedziałby co nie działa jak powinno.



Instalacja: pobraną paczkę należy wypakować w głównym katalogu MaSzyny 15.04.

Lista zmian względem MaSzyny 15.04:
Cytuj
Exe 470 autorstwa @gfirlejczyka:
-Przywrócenie działania event0. (ten błąd powodował większość problemów w paczce)
-Możliwość przypisania eventu do toru z poziomu wpisu eventu na wszystkie sposoby. (event0/1/2 eventall0/1/2)
-Uruchomienie hamulca ręcznego, gdy ten jest jedynym w pojeździe. (umożliwiło zmiany w drezynach)

Poprawki W sceneriach/scenariuszach:
-Bałtyk.
-Całkowo.
-Drawinowo.
-L053 misja 1.
-L053 misja 3.
-l053 towarowy eu07.
-L053 Całkowo TLK1.
-L61.
-L144.
-Zwierzyniec_SM42.

Ponadto nowe funkcje i pomniejsze poprawki:
Dodanie brakującyh modeli, tekstur i dźwięków.
Usunięcie zbędnych parametrów tekstury wymiennej; poprawa ścieżek do domów Roziego.
Dodane brakujące modele "asdek budka" i "asdek czujniki".
Przywrócony plik z roślinnością dla Bałtyków Cargo, CTL i Interregio.
L61: Przesunięcie wskaźników, zgubionych podczas przekształceń terenu pod mapę.
TD: Oczyszczenie, dodatkowy opis i dynamiczne niebo na pokaz.
Drawinowo: Zwiększenie obciążenia dopuszczalnego niewydolnej podstacji pwr02.
303eb: Zmiana fazy renderowania tabliczki z podziałką nastawnika.
Prowizoryczne poprawki w fizyce i udźwiękowieniu drezyn. Opis sterowania dodany do readme.
Moczniki: zmiana wyzwalania przebiegów z eventlaucherów na ctrlkeye.
Quark: Nowe dynamiczne niebo.

152
Publikacje / ET22-818
« dnia: 11 Kwietnia 2015, 16:11:07 »
Przedstawiam teksturę lokomotywy ET22-818. Stan z oczekiwania na rewizję, więc bardziej nadaje się do postawienia w krzakach niż do jazdy.
Autor zdjęć: Exe.




Wersja TGA dla deweloperów:
http://eu07.pl/userfiles/23180/ET22-818_1.7z

153
Publikacje / AT-ST na platformie.
« dnia: 01 Kwietnia 2015, 20:36:18 »
Przedstawiam pierwszy z serii długo oczekiwanych dodatków militarnych. Ze względu na problemy z ciężkim sprzętem dziś jedynie dwunastotonowy transporter zwiadowczy AT-ST w formie ładunku na platformę UAAIKKS 764. Wypakować do głównego folderu symulatora i sprawdzić posiadany tabor. Uwaga na przekroczoną skrajnię!




Miłego zaopatrywania WP w złom z Endoru!

154
Symulator / Charakterystyka diesla.
« dnia: 18 Marca 2015, 21:54:27 »
Co oznaczają parametry nominalfill Mstand nmax_cutoff W charakterystyce silnika spalinowego? Czy da się policzyć teoretycznie moment przy maksymalnych obrotach? W danych znamionowych silników podawane są tylko: moment maksymalny, obroty maksymalnego momentu, moc maksymalna, obroty mocy maksymalnej.

155
Symulator / Wpisy hamulców.
« dnia: 18 Marca 2015, 21:50:46 »
Jakie typy i systemy hamulców są obsługiwane przez symulator?
Jakie parametry wykorzystuje hamulec ręczny (drezynka) i hydrauliczny (samochód)?
Jakie zawory i elementy cierne obsługuje symulator? Przydałaby się jakaś tabelka z ich parametrami.
Przy hamulcu ręcznym nie udaje mi się uzyskać jakiejkolwiek siły hamującej.

156
Pomoc w tworzeniu / Głębia alfy w GIMPie
« dnia: 18 Lutego 2015, 02:22:00 »
W gradientach półprzezroczystych wygenerowanych w gimpie i zapisanych w tga uzyskuję kwantyzację kanału alfa niezgodną z tym co mam na podglądzie. Skutkuje to ostrymi przejściami między stopniami półprzezroczystości interpretowanymi przez symulator.
Początkowo myślałem, że to kwestia filtrowania tekstury. Ale nie.
Nie jest to również kwestia zapisu w gimpie do tga. Gdy otwieram gotową teksturę, zwiększę przezroczystość czy przebarwię, eksportuje się ładnie. Stworzenie nowego gradientu czy to miękkim pędzlem, gradientem, maską czy skryptami efektów świetlnych, zawsze daje mniejszą głębię alfy niż na podglądzie. Ponownie otwarta w gimpie czy infraview wygląda poprawnie wygląda dobrze, a renderer symka wyświetla ją jakby nie miał tych ośmiu bitów na alfę.

Chyba do czegoś doszedłem. Tekstura świecąca musi zawierać przejście światło-cień-alfa. W nocy wygląda to ok ale kompletnie nie nadaje się na choćby koronę słońca.

157
Poszukuję, chcę zrobić / Taśmociągi
« dnia: 14 Lutego 2015, 21:34:33 »
Od jakiegoś czasu zajmuję się przenoszeniem infrastruktury przemysłowej z TRSa. Z typów obiektów najbardziej mi brakuje jeszcze taśmociągów, by połączyć hale zakładu w jakąś całość. W TRS są podzielone na trzy typy obiektu. Wieżę, składającą się z kratownicowej podpory i ceglastego boksa na górze w którego z dowolnych stron można wpuścić taśmociągi. Podpory, będącej samą kratownicową konstrukcją wsporczą i kilkunastometrowego segmentu taśmociągu. Między halami i podporami tworzy się obiekt spline po którym sklejane są te segmenty. W maszynie nie mamy takiego bajeru, więc trzeba to rozwiązać inaczej.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to odcinki proste o kilku długościach, obrocie po x i z z pivotem na jednym z końców. Długości segmentów taśmociągów są jakoś unormowane? Ktoś ma sugestie w tym zakresie czy kompletnie inny pomysł rozwiązania problemu? Chciałbym by składanie zakładu z tych klocków było możliwie proste dla trasopisarza i wymagało mało liczenia.

158
Symulator / Typ submodelu stars
« dnia: 10 Lutego 2015, 00:27:09 »
Cytat: wiki
Obiekt taki zachowuje się jak wielopunktowy FreeSpotLight bez możliwości ustalenia kierunku świecenia, za to każdy punkt może świecić innym kolorem. Pierwotnie powstał do obsługi modelu nocnego nieba, ale może także służyć jako oświetlenie wież, światła obrysowe samochodów ciężarowych lub samolotów, czy latarnie w odległej miejscowości. Obiekt można dowolnie animować (Anim:, eventy), załączać gdy się ściemnia (Selfillum: z liczbą), jak również załączać eventem lights. Obiekt nie jest wyświetlany w trybie VBO, będzie to naprawione w przyszłych wersjach.
Mam wiec następujący submodel:
Parent: none
Type: Stars
Name: lampki
Anim: false
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
SelfIllum: 0.24
MaxDistance: -1
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 4
1
0 -4 57 90240 0
0 4 57  5331695 0
-4 0 57 4477779 0
1
4 0 57  6574411 0
I nijak nie mogę uzyskać składowej czerwonej różnej od zera. Wg dokumentacji e3d za barwę odpowiada 16 bajtów. Cztery najmłodsze nie mają widocznego wpływu. 5-8 to składowa niebieska. 9-12 zielona. 13-16 ustawione na ff dają cyjan a na przykładowe 10 czerń. Z kilkoma osobami głowiłem się nad tym kilka godzin bezowocnie. Niech wisi psując krew mającym dostęp do kodu.

159
Na warsztacie / SM42_v2
« dnia: 02 Lutego 2015, 23:31:02 »
Kleiłem sobie teksturę kociołka od Woku, gdy mi kominy w modelu przestały pasować. Potem zobaczyłem wózki, no i skończyło się na robieniu nowego modelu. W planach 6d, 6da 101d i elementy do 6dg Sawiego. Po kilku dniach pracy mam wymiarową ostoję do 6da/101d, a dziś zrobiłem śliczne ukrotnienie. Pudło musi poczekać do wiosny, bo łapy mi odpadły podczas mierzenia ostoi. Do tego czasu zajmę się wózeczkiem i podwoziem. Teksturować chcę w miarę możliwości ze starego układu.

160
Symulator / Animacje sprzęgów.
« dnia: 29 Stycznia 2015, 13:00:09 »
Czy posiadamy animacje dla sprzęgu ogrzewania i mostka przejściowego? Jeśli tak, to jakie nazwy submodeli powinny mieć? Ogrzewanie będzie marnie wyglądać bez rozciągania modelu na łuku, ale przygotować przewód pod animację bym chciał. Exe rozpaznaje które submodele (lewy/prawy) istnieją i w pojazdach tylko z jednym wężem/gniazdem dobierze je odpowiednio?
Trzeba jeszcze ustalić standardowy punkt styku by dla większości taboru to dobrze wyglądało i zapisać w wytycznych.

161
Pomoc w tworzeniu / 3ds-reset transform/scale/pivot
« dnia: 14 Grudnia 2014, 22:48:14 »
Tworzę model pod znak G1-3 skalując dzieło Q. Ustaliłem odpowiednie proporcje, skróciłem słupek, zmergowałem tył i wypadałoby przeliczyć wierzchołki dla uzyskania jednostkowego transforma. Meshuję każdy submodel, resetuję transform,scale i pivot, meshuję ponownie, eksportuję no i lipton. Albo mam przesunięcie albo nawet skalowanie. Co robię źle?
Model w max, t3d i teksturki w załączniku.

162
Na warsztacie / Całkowo v1.5
« dnia: 16 Września 2014, 17:57:17 »
Ten projekt nie ma nic wspólnego z Całkowem v2. Proszę nie kierować do mnie pytań o tą scenerię.

Całkowo jest dość małe, proste i niezelektryfikowane.  Idealne do nauki trasopisarstwa. Zaczęło się od pomocy @SKP w unowocześnieniu scenariusza SN61 ale poszło trochę dalej. Jak daleko zajdzie-zobaczymy. By nie kisić i licząc na opinie oraz może jakąś pomoc, zdecydowałem się na publiczne testy.

Na chwilę obecną modyfikacje obejmują:
  • Modyfikacje scenariusza całkowo_sn61 autorstwa @SKP z moimi poprawkami. Działa rozkład jazdy, otwieranie drzwi na W4 (obecnie jedynymi pojazdami z animowanymi drzwiami są ezety i BDHPUMN) i całość jest przejezdna dla AI (człowiek musi ręcznie głosić się, wyzwalając eventlaunchera "w", przynajmniej na początkowych manewrach). Poprawnie działa to dopiero na jeszcze niepublicznym exe 454 (na starszych drzwi otwierają się ze złej strony, tryb podłączania działa niepoprawnie, a SN61 nie umie zmienić kierunku).
  • Przemapowanie terenu i wody, obniżenie poziomu wody pod podmywanymi mostami.
  • Dodanie skrzyżowań i ruchu samochodów (po jednym na sieć przez błędy skrzyżowań). Drogi wymagają poprawek na osi Z w kilku miejscach.
  • Modyfikacje dekoracji. Obiekty peronowe, pola, roślinność.

Zostaną dodane:
  • Dalsze zmiany roślinności i dekoracji. To jest banalne ale dość żmudne, więc jakby ktoś chciał pomóc i obsadzić kilka km-proszę o kontakt.
  • Uzupełnienie brakujących znaków.

Odległe plany:
  • Rozbudowa zakładów przemysłowych.
  • Wprowadzenie automatyki SRK.
  • Przepisanie scenariuszy na zmodernizowany układ torowy i dodanie własnych.
  • Zmiana nazwy na Całkowo v3. ;)

Znane błędy:
  • W jednym miejscu pojazd może wjechać na szeroką drogę brukowaną z nieoewentowanym przejazdem przez tory.
  • Pętla zawracająca na drodze do stacji w Macierzewie coś nie działa.
  • Czasza nieba jest źle zorientowana.
  • Przed Boldami dom na przejeździe.
  • Brak krzyży przejazdowych w scenariuszach podstawowych-brakujące wpisy podane w temacie patcha, ale wymagają testów

Do poprawnego działania będziecie potrzebować:
Nowego exe na które musicie poczekać do kolejnego patcha. Rangowych proszę o testy na 454+.
Paczkę zielska
Paczkę przejazdów Poprawiona struktura i dodane brakujące dźwięki (18:26 16.09.14)
Samą scenerię
Patch z brakującymi modelami z logu @Tomnorda (19:52 16.09.14)

Poprawki:
Opuszczenie terenu na kilometrze 51,5 (20:40 16.09.14)
Nowe kosze na śmieci mojego autorstwa (18:30 2.10.14)

Wszystkie powyższe pliki znalazły się w patchu 10.14. W załączniku poprawka na jawne rozszerzenia tekstur terenu oraz podwójne przesunięcie zdarzeń w incu przejazdu, powodujące niedziałanie zatrzymywania samochodów po podaniu Rp1.


Jak czegoś jeszcze brakuje, to proszę o wygenerowane errorsy to dodam brakujące pliki. Większość zmian jest widoczna tylko w scenariuszu SN61. Do pozostałych zostały przeniesione tylko uwspólnione dekoracje.

Jak możecie pomóc?
Sadząc zielsko, zapewniając modele infrastruktury przemysłowej, bo nie mam z czego zakładów zbudować i testując. Proszę także o kontakt kogoś, komu działa import terenu do 3dsa, bo mój się sypie, a odrobinę bym w ziemi pokopał.

Moderację proszę o przeczyszczenie wątku co jakiś czas...

163
Wydział zamówień / Zdjęcia roślinności z terenów podmokłych
« dnia: 02 Września 2014, 17:28:28 »
Poszukuję zdjęć na tekstury roślinności typowej dla terenów bagiennych/zalewowych/brzegów jezior. Grabów, osik, wierzb, trzcin, turzyc, sitowia... Cokolwiek by tam nie rosło i nie miało reprezentacji w symku jest mile widziane. Na Całkowie pełno jezior a krzaki rosnące na brzegach średnio pasują do takiego otoczenia. Starajcie się fotografować na możliwie kontrastującym tle i oczywiście pod kątem prostym do obiektu.

164
Symulator / Zasilanie sieci trakcyjnej
« dnia: 21 Sierpnia 2014, 22:25:26 »
Poprawki sieci pod względem podstawowej geometrii dobiegają końca. Kolejnym krokiem jest zasilenie jej. Ten wątek ma wytłumaczyć jak to jest rozwiązane w symulatorze i zachęcić do współpracy przy przeróbkach scenerii. Pliki sieci są względnie zunifikowane, więc jest to stosunkowo wdzięczna robota, przynajmniej w stosunku do prac na torach, gdzie każdy scenariusz ma własną kopię.
Względnie poprawną sieć można znaleźć na TD, Quarku, Tarniowie i Krzyżowej.
Pobieżny opis jak kwestia zasilania wygląda w rzeczywistości można znaleźć choćby TU.

Koncepcja symulacji sieci pewnie ulegnie jeszcze zmianie, ale większość operacji niżej opisanych i tak będzie musiała zostać kiedyś przeprowadzona.

1. Obiekty sieci w symulatorze.

Rozróżniamy dwa(trzy) obiekty sieci (przykłady z TD):

Przęsło sieci:
Cytuj
node -1none traction pwr01 3500 4500 0.01 cu 3.0 0
0.587216 5.8 346.268
4.44662 5.8 306.489
0.587216 7.5 346.268
4.44662 6.62 306.489
0.4 0.0 3 0.04 vis
endtraction
Cytuj
node widocznośćnazwa przęsła traction wskaźnik na obiek tractionpowersource napięcie znamionowe-używane przy braku zasilania pobór prądu powodujący spadek napięcia o połowę-uzywany przy braku zasilania rezystancja styku przewód-ślizgaczzmienione na rezystancję jednostkową przewodu materiał; planowana zmiana typ konstrukcji przęsła grubość drutu w mm flaga uszkodzeń 0-nowy 1-patyna 128-zerwany
point1 początek drutu dolnego
point2 koniec drutu dolnego
point3 początek drutu górnego
point4 koniec drutu górnego
wysokość drutu górnego nad dolnym na środku przęsła odstęp miedzy kolejnymi wieszakami ilość przewodów odstęp między przewodami jezdnymi widoczność
endtraction


Zasilacz sieci trakcyjnej Podłączony tylko do jednego przęsła. Zasila dwie sekcje fizycznie sąsiadujące?
Cytuj
node -1 0 pwr1 tractionpowersource 0 0 0 3600 0 0.01 4500 1.0 3 60.0 norecuperation end
Cytuj
node -1 0 nazwa zasilacza tractionpowersource współrzędne napięcie znamionowe 0 rezystancja wewnętrzna (?) prąd wyłączenia podstacji ? ? ? norecuperation end

Odłącznik sekcyjny - definiuje tylko prąd odcięcia sekcji przez podstację lub kabinę sekcyjną
Cytuj
node -1 0 pwr01 tractionpowersource 0 0 0 3400 0 0.01 2000 1.0 3 60.0 section end
Cytuj
node -1 0 nazwa tractionpowersource współrzędne napięcie znamionowe Częstotliwość rezystancja wewnętrzna (?) prąd odcięcia ? ? ? section end

Gdy wskaźnik na przęśle wskazuje na niezdefiniowany obiekt tractionpowersource używane są parametry z przęsła. Jest ono wtedy zasilaczem dla lokomotywy i tylko ona go obciąża.
Wskazanie obiektu section dołącza przęsło do sekcji. Wtedy parametry zasilania brane są z podłączonej do sekcji podstacji. Pojazd pobierający prąd tworzy gwiazdę gdzie R1-rezystacja zastępcza przewodu od odbieraka do pkt zasilania sekcji 1 R2-rezystacja zastępcza przewodu od odbieraka do pkt zasilania sekcji 2 R3-rezystancja lokomotywy. Jest to przeliczane w trójkąt i każda lokomotywa wraz z przewodami stanowi osobny odbiornik wpinany równolegle między odłączniki sekcyjne. To jest jeden z elementów do zmiany. Gdy sekcja jest zasilona obustronnie przewód przyjmuje kolor żółty w debugmode. Gdy jednostronnie zielony lub czerwony w zależności od kierunku.
Przęsło ze wskaźnikiem na norecuperation jest bezpośrednio zasilane z podstacji i zasila odłączniki przyległych sekcji (?). W debugmode przyjmuje kolor niebieski.
Przęsło ze wskaźnikiem * oznacza izolator sekcyjny. Nie jest zasilane i podobnie jak przęsła nie podłączone do niczego (najczęściej zerwane przez błędne położenie) przyjmuje kolor szary w debugmode.

Posiadamy w symulatorze również czysto dekoracyjny zasilacz w postaci modelu tr/stb1-izo.t3d obecny w includach słupów trakcyjnych z członem izo w nazwie. Należy je stosować na jednym z krańców przęsła zasilanego bezpośrednio.

2. Symulacja napięć w sieci.

Cytat: Ra
Zasilanie sekcji z dwóch stron odbywa się poprzez wpisanie w skrajnych przęsłach nazwy zasilacza (podstacji albo kabiny sekcyjnej). W fazie InitTraction nazwa ta zastępowana jest nazwą sekcji z sąsiedniego odcinka. Czyli w przypadku linii dwutorowej nazwa zasilacza będzie umieszczona w czterech okolicznych przęsłach.
Przęsło z przypisanym zasilaczem otrzymuje rezystancję zastępczą równą 0. Następnie zasilacz ten propagowany jest do sąsiednich przęseł tej samej sekcji, z obliczaniem sumarycznej rezystancji zastępczej. We wpisach przęseł sieci jest wartość 0.01, która jest zbyt mała jak na oporność, jest ona zastępowana wartością 0.07 [om/km] (przeciętna oporność jest w przedziale od 0.05 do 0.15). Wartość inna niż 0.01 będzie brana bezpośrednio.
Problemem okazało się naprężanie sieci, które powoduje, że przęsła tej samej sekcji nie mają punktów wspólnych. W takim przypadku, dla każdego końcowego przęsła wyszukiwane jest inne przęsło tej samej sekcji, które ma już przypisany zasilacz od tej strony, gdzie zaczyna się skrajne przęsło odcinka naprężania. Zasilacz ten kopiowany jest do skrajnego odcinka i następnie propagowany do kolejnych przęseł z przeliczeniem rezystancji zastępczej. Ponieważ wyszukiwanie odbywa się jedynie wśród przęseł z przypisanym zasilaczem, zasilanie podłączane jest do kolejnych odcinków naprężania sukcesywnie, w pętli, która kończy działanie, gdy nie uda się podłączyć żadnego przęsła więcej.
W efekcie tej procedury, przy prawidłowym ustawieniu i nazwaniu przęseł w scenerii, każde przęsło będzie mieć wskaźnik na dwa zasilacze oraz zastępczą rezystancję do nich.
W celu obliczenia napięcia na pantografie, który dotyka przęsła, wyznaczana jest rezystancja obwodów pojazdu (jako U/I, ewentualnie zastępowane przez 10kom, jeśli I jest zerowe). Następnie układ gwiazdy (rezystancja pojazdu i rezystancje do zasilaczy) przeliczany jest na trójkąt, dzięki czemu uzyskujemy wartość obciążenia (rezystancji zastępczej) dla każdego z zasilaczy. Rezystancje te (a właściwie admitancje, bo jest to połączenie równoległe) są sumowane w zasilaczach dla wszystkich zasilanych pojazdów, a następnie z sumy uzyskanej w poprzednim kroku fizyki (z uwzględnieniem rezystancji wewnętrznej) wyliczany jest prąd płynący przez dane obciążenie. Prądy od obu zasilaczy są sumowane, a następnie mnożone przez rezystancję zastępczą pojazdu, co daje napięcie na pantografie.

Jest to błędne, w przypadkach gdy do jednej sekcji podepnie się więcej niż jeden odbiornik. Wtedy każdy pojazd tworzy osobny obwód (kopię sekcji) i jest wpinany równolegle w dwa zasilacze.
Nie są symulowane również prądy wyrównawcze między dwoma zasilaczami, gdy ich napięcie nie jest identyczne.
Brakuje obiektu kabiny sekcyjnej. Wszystkie zasilacze są podstacjami.
Wg. Głowackiego przewód jezdny powszechnie stosowany w sieci PKP ma około 5,5 mm przekroju i rezystancję 0.18 om/km. 0.07 om/km jest akceptowalne dla dwóch przewodów jezdnych. W takim wypadku trzeba albo stosować jawny parametr rezystancji jednostkowej, albo wyliczać go z parametru mającego zastąpić materiał.

Cytat: Ra
Kolejnym etapem pracy nad symulacją sieci trakcyjnej powinno być dynamiczne budowanie obwodu obejmującego podstacje, kabiny sekcyjne oraz poruszające się pojazdy i obliczanie napięć w nim za pomocą metody potencjałów węzłowych.

Moje tezy:
Skoro w fazie init traction liczona jest trajektoria po współrzędnych przęseł w obrębie sekcji i w dodatku w przypadku braku punktów styczności powstają magiczne łuki do najbliższego przęsła zasilonego, jest to dalekie od optymalności. W dodatku wskazywanie sekcji dla każdego przęsła przy braku sprawnych narzędzi edycyjnych jest ciężką i żmudną pracą, proponuję co następuje:
Konieczność definiowania sekcji (odłącznika sekcyjnego) tylko dla przęseł skrajnych. Z jednej strony będzie miało ono zasilacz a z drugiej przęsła ze wskaźnikiem none lub jakimś wolnym znakiem specjalnym. Po tej trajektorii liczona będzie rezystancja aż do napotkania kolejnego przęsła wskazującego na ten sam odłącznik sekcyjny.
Wprowadzenie obiektu zwory (lub jako kabiny sekcyjnej z odpowiednimi parametrami), łączącego przęsła ekwipotencjalne na naprężeniach w obrębie jednej sekcji i w obrębie głowic stacyjnych zamiast wyszukiwania najbliższego zasilanego w przypadku wykrycia przerwy.

3. Sekcjonowanie sieci.

Minimum jakie można znaleźć na Quarku to osobna sekcja na każdą stację i każdy szlak. Szlaki powinny być podzielone na osobne sekcje nad każdym torem, podobnie jak stacje. Ten aspekt muszę jeszcze zgłębić, by go poprawnie wyłożyć. Na szlakach przewody sąsiednich torów powinny być zwierane przez kabiny sekcyjne, niesymulowane jeszcze. Izolację między sekcjami uzyskuje się samoczynnie na przęsłach naprężenia (są to wszystkie przęsła osłonięte wskaźnikami W9) oraz izolatorach tworzonych jako niewidoczne przęsło z tractionpowersource * i wstawionym w jego miejsce modelem izolatora (do obejrzenia na Krzyżowej).

Edycję sieci można przeprowadzać w Rainstedzie i notatniku, edytorze RSF i 3ds Maxsie.

3ds Max
Tutaj jest to najprostsze, o ile jesteśmy w stanie zaimportować scenerię, która chcemy modyfikować. U mnie niestety to nie działa w pełni, wiec przykłady będą jedynie z toru doświadczalnego bez terenu.
W 3dsie parametr tractionpowersource jest tożsamy z nazwą linii, przekształcanej przy eksporcie w przęsło sieci. Z jednej strony pozwala to na łatwą kontrolę zasilania, z drugiej nie pozwala nadać przęsłom nazwy jako obiektowi node.
Screen przedstawia południową głowicę toru doświadczalnego z zaznaczonym jednym przęsłem sieci. Po prawej w menu obiektu widzimy nazwę odcinka tożsamą z zasilaniem-sekcję pwr01. Przy dodawaniu nowego przęsła ze skryptów parametr ten ustawia się z pierwszego pola podpisanego zresztą należycie. Sposobu na grupową zmianę nazwy nie znalazłem.


Po ustawieniu odpowiedniej nazwy całej sekcji możemy sprawdzić poprawność dokonanej operacji, wyświetlając utworzoną sekcję. Ukrywamy wszystkie obiekty i w poleceniu unhide by name podajemy nazwę sekcji. Jak widać pokazały się wszystkie przęsła TD oprócz jednego. Tor doświadczalny składa się z jednej sekcji o nazwie pwr01. Niewidoczne przęsło to to, do którego jest podłączona podstacja o nazwie pwr1.


Obiekty tractionpowersource, czyli definicje odłączników i podstacji najlepiej dodawać ręcznie w notatniku. Odłącznik sekcyjny nie ma reprezentacji graficznej. Podstacja może być wstawiona jako budynek pkp\odsekc20.inc zawierający już definicję obiektu podstacji o nazwie tractiopowersource P1, czyli nazwie z jaka wstawimy ten inc do scenerii. Nie jest to jednak wymagane. Równie dobrze można umieścić samo źródło bez reprezentacji graficznej zgodnie z konstrukcją opisana w punkcie pierwszym.

Podgląd w Rainstedzie i notatnik
Metoda najbardziej pierwotna, niewymagająca dodatkowego oprogramowania i jednocześnie najbardziej żmudna. Tu przykłady będą z Krzyżowej, jako że jest to moim zdaniem najlepsza sceneria jeśli chodzi o sieć na dzień dzisiejszy.
Otwieramy plik z siecią trakcyjną, w moim przypadku scenery\krzyzowa2\sc2_tr.scm, oraz podgląd terenu w Rainstedzie (struktura>wczytaj wszystkie include bez parametrów, debugger>podgląd terenu).
W pliku z siecią na początku mamy zdefiniowane wszystkie odcinki izolowane. Jest to dobra praktyka, bo bez przeszukiwania pliku pozwala zorientować się z czym mamy do czynienia.
node -1 0 s_MD tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_MG tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Kl tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Kr tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Ch tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Dr tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end

node -1 0 s_Kl-MD_1 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Kl-MD_2 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Kr-MD tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Kr-Kl_1 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Kr-Kl_2 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Kr-MD tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Kr-MG tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_MD-Dr_1 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_MD-Dr_2 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_MG-Dr_1 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_MG-Dr_2 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Dr-Ch_1 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Dr-Ch_2 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Ch-Kr_1 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
node -1 0 s_Ch-Kr_2 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.1 4500 1.0 3 60.0 section end
Jak widać mamy tu podział na sekcje stacyjne oraz szlakowe, w przypadku linii dwutorowych podwójne. Ich nazwy pozwalają zorientować się o typie obiektu tractionpowersource (sekcja-s) oraz lokacji (skrót nazwy posterunku/relacji).
Podstacje są dodane jako budynki wspomniane wyżej i niestety wplecione w definicje słupów. Musimy je znaleźć po nazwie pliku include. Gdy będzie kilka modeli podstacji, zacznie to być problematyczne, wiec sugeruję umieszczać wszystkie obiekty zasilania na górze pliku.
Przykładowa podstacja w Krzyżowej:
include;pkp/odsekc20.inc;pwr_krzyzowa;-2655.87;0.0;-4672.31;1.7;pkp/odsekc20;3500;0.2;4500;end
Przechodzimy do podglądu terenu. Na chwilę obecną nie ma niestety możliwości zaznaczenia konkretnego przęsła ze wskazaniem wersu w pliku w którym jest ono zdefiniowane, jak to jest w przypadku torów, więc wyszukiwanie przęseł które chcemy przypisać do sekcji musimy prowadzić szukając po współrzędnych końca. Zakładka punkty, koniec przęsła powinien być tożsamy z punktem umieszczenia słupa (pomarańczowa kropka).
Po odpowiednim nazwaniu przęseł sprawdzamy efekt w zakładce druty. Możemy tam podobnie jak w 3dsie filtrować widoczność sieci na podstawie przynależności do sekcji. Na screenie wyświetlona sekcja stacji Krzyżowa s_Kr. Luki w środku to przęsła do których podłączona jest podstacja pwr_krzyzowa.


A tak to wygląda w trybie testowym w symulacji. Na pierwszym planie cztery niebieskie przęsła z bezpośrednio podłączoną podstacją pwr_krzyzowa reprezentowaną przez kontenerową kabinę sekcyjną, widoczną po drugiej stronie stacji. Żółte przęsła nad torami głównymi sekcji s_Kr są zasilone dwustronnie. Czerwone nad torami bocznymi kończą się ślepo, więc zasilone są jednostronnie.



C.D.N.

Uzupełnienia rzeczy których nie wiem i wytykanie błędów w moim rozumowaniu bardzo mile widziane.

165
Tabor / Brak animacji zduplikowanych wskaźników w kabinach
« dnia: 21 Sierpnia 2014, 20:36:10 »
Jak zauważono w patchu 8.14 pojawiły się problemy z prędkościomierzami. Wynika to ze scalenia animacji tachometer i tachometerb w oddawanie jednego parametru fizycznego. Obecnie symulator obsługuje tylko jeden submodel na obiekt animowany, więc tachometerb nadpisuje tachometer efektem czego mamy nieruchomą wskazówkę prędkościomierza analogowego w wielu pojazdach. Problem prawdopodobnie występuje we wszystkich kabinach z dwoma prędkościomierzami.
Trwają prace nad zmianą tego mechanizmu, tak by animowane były jedynie obiekty z przypisanym submodelem oraz by możliwe było przywiązanie kilku do jednego obiektu.

Wątek ten ma na celu zebranie wszystkich kabin w których ten problem występuje dla odśmiecenia tematu patcha oraz skompletowania listy taboru wymagającego poprawek gdy będzie to już możliwe.

Obecnie znane:
  • ED72: kabina_a.t3d kabina_b.t3d 5bs-ra.mmd 5bs-rb.mmd
  • ET22-2000: kabinaa-xz.t3d kabinab-xz.t3d 201em.mmd
  • ST45: kabina-st45-a.t3d kabina-st45-a.t3d 301dd.mmd
  • TEM2: kabina-tem2a.t3d tem2-017a.mmd tem2-059a.mmd tem2-122a.mmd tem2-148a.mmd tem2a.mmd tem2as.mmd tem2g1a.mmd

Tabor posiadający animację niezgodną z typem prędkościomierza:
  • 303eb
  • EU04: eu04-01.mmd eu04-04.mmd eu04-24.mmd
  • EU05: eu05.mmd hasler; działa czeski suwakowy jako tachometer.

166
Wydział zamówień / Procedura po potrąceniu człowieka
« dnia: 09 Sierpnia 2014, 14:02:13 »
Zaczęło się od robotników stojących w skrajni. Zamiast ich przesunąć, zdecydowałem się na coś bardziej bajeranckiego. Po podaniu RP1, jak prosi dyżurna, odsuwają się a my jedziemy dalej. Jak tego nie zrobimy, nie zauważają w porę pociągu i zostają potrąceni. Obecny efekt w paczce poniżej:
http://eu07.pl/userfiles/23180/priv-l053m4v2.7z

Po namyśle jednak zgadzam się, że byłoby to niesmaczne i ciężkie do zasymulowania. Do paczki trafi wersja z odskokiem na tor obok w ostatnim momencie. Jeśli ktoś chce kontynuować pierwotną ideę, droga wolna.

167
Publikacje / SM42-099 PKP Intercity
« dnia: 18 Lipca 2014, 20:41:30 »
Witam.
Przedstawiam moją pierwszą teksturę, a jest nią SM42-099 w barwach spółki PKP Intercity, zainspirowana dublem obecnym w jednym z maszynowych scenariuszy.
Autor zdjęć: Tyrystor.



Wersja TGA (dla deweloperów):
http://eu07.pl/userfiles/23180/sm42-099_tga.7z

Strony: 1 ... 4 5 [6]