Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 28
451
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2020, 04:32:25 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, aktywacja dzwieku zgrzytu kol na lukach powinna calkiem juz sensownie aktywowac sie na zwrotnicach

- poprawka, szaderowy silnik graficzny powinien skuteczniej oznaczac nieprawidlowo skonfigurowane materialy

- poprawka, przygotowana przez JAN21 latka na szader paralaksy

- diagnostyka, sekcja silnika graficznego na panelu F12 wyswietla aktualna ilosc malowanych na ramke trojkatow

452
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Stycznia 2020, 00:46:54 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, AI nie powinna gubic sie jak dziecko we mgle przy obsludze pojazdow spal-ele z uniwersalnym nastawnikiem

- poprawka, modulacja dzwieku przetwornicy powinna byc sensowniejsza

- poprawka, otrzymanie komendy wylaczenia pojazdu nie powinna byc wykonywana automatycznie jesli pojazd prowadzony jest przez uzytkownika

- poprawka, zalaczanie napedu w ukrotnionych pojazdach powinno funkcjonowac tak jak dla pojazdu prowadzonego

453
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 01 Stycznia 2020, 21:30:19 »
Chodzi mi o to czy wcześniej korzystałeś z exe tmj z warsztatu. Jeśli tak to w folderze shaders posiadasz szadery niekompatybilne z tym exe, które chcesz uruchomić.

454
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2020, 00:32:38 »
No, dzwiek pompy paliwa rzeczywiscie czeka na dodanie, na razie mamy tylko dzwiek dla pompy oleju ;>

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodane impulsowe przyciski kontroli stanu baterii, batteryon_sw: oraz batteryoff_sw:

- funkcjonalnosc, w przypadku zdefiniowania roznych wartosci parametrow MinCP oraz MaxCP w pojezdzie ze sprezarka napedzana przez silnik spalinowy, po nabiciu cisnienia do wartosci MaxCP powietrze zostaje upuszczone do poziomu MinCP (zamiast na sztywno o 20% jak ma to miejsce w przypadku gdy wartosci MinCP oraz MaxCP sa rowne)

- dobra zmiana, smuga oswietlenia na silniku szaderowym generowana jest na podstawie stanu poszczegolnych reflektorow; dodatkowo powinna nieco lepiej oswietlac pobliskie sprzegi

455
Symulator / Addon do Blendera
« dnia: 06 Września 2019, 21:01:14 »


Wersje archiwalne:

Skrypty poprawnie działają tylko na tej wersji blendera, która była oficjalną stabilną wersją w momencie publikacji skryptów..


456
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Grudnia 2019, 20:16:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodana kontrolka stanu zablokowania przewodu glownego, i-mainpipelock:

- funkcjonalnosc, dodana przygotowana przez youBy obsluga uniwersalnego nastawnika dla pojazdow spal-ele

457
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Grudnia 2019, 02:26:31 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinno lepiej oceniac miejsce zakonczenia torow

- dobra zmiana, wybor konfiguracji pracy sprezarek jest propagowany wzdluz skladu

- funkcjonalnosc, pokretlo trybu pracy sprezarki moze byc skonfigurowane jako przelacznik impulsowy. W takiej konfiguracji urzadzenie przelacza sprezarki miedzy konfiguracja domyslna i kolejna po niej, w tabelce parametrow pracy sprezarek

- w ramach koncertu zyczen, lampka sygnalizujaca otwarcie wylacznika szybkiego i-mainbreakeroff: ignoruje 'gotowosc' ukladu elektrycznego. Sygnalizacja otwarcia WSa przy 'gotowosci' do zalaczenia zajmuje sie nowa lampka, i-mainbreakerready:

458
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Grudnia 2019, 22:52:19 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zgrzyt jazdy po lukach nie powinien byc generowany przy jezdzie na wprost

- poprawka, przejscie miedzy pojazdami nie powinno pomijac pomieszczen

- funkcjonalnosc, silnik szaderowy pozwala na definicje parametru glossiness dla materialu, odpowiadajacego za "gladkosc" danej powierzchni -- w uproszczeniu wyzsza wartosc parametru powoduje ze odblaski generowane przez padajace na powierzchnie swiatlo sa mniejsze i maja bardziej wyrazne krawedzie. Poprzednio wszystkie materialy mialy wartosc tego parametru ustawiona "na sztywno" na 15

459
Pomoc w tworzeniu / Odp: wydzielenie torów
« dnia: 16 Grudnia 2019, 12:48:47 »
 Powiem jak premier - projekt Skierniewice-Łódź+ :)

460
Bieżące Symulatorowe / Odp: Kabiny z fotelem ALM2005
« dnia: 12 Grudnia 2019, 21:44:49 »
Sprawdzone pewniaki do podmiany. To powinny być już wszystkie.

dynamic\pkp\st45_v2\kabina-st45-a.t3d
dynamic\pkp\st45_v2\kabina-st45-b.t3d

dynamic\pkp\en57akl_v1\cab_a.t3d
dynamic\pkp\en57akl_v1\cab_b.t3d
(w przyszłości pewnie także AL i AKŚ)

dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iia_led.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iib_led.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iva.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57ivb.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iia.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iib.t3d

dynamic\pkp\303e_v1\303eb-zez303e_b]kabina_a.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303eb-zez303e_b]kabina_b.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-ic\303e_3]kabina_a.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-ic\303e_3]kabina_b.t3d

dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_a.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_b.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_a-herb.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_b-herb.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_a-stgrz.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_b-stgrz.t3d

dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-330\kabina_a_330.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-330\kabina_b_330.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-338\303e_3]338_kabina_a.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-338\303e_3]338_kabina_b.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-1xxx\kabina_b.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-1xxx\kabina_b.t3d

461
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2019, 20:58:35 »
Jakby co, tak nie powinno być. Wartość prądu nie ma znaczenia na głośność piszczenia szczotek. Wraz ze wzrostem prędkości powinna się zmieniać częstotliwość.
Ja nie wiem jak powinno byc, a na przestrzeni ostatnich dwoch lat otrzymalem juz kilka roznych wersji i tylez bylo poprawek. Uzgodnicie sobie najpierw jak rzeczywiscie "ma byc", dacie papier z pieczatka i podpisami zeby potem nie bylo "a dlaczego tak i kto to wymyslil" to sie zmieni :V

462
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia na roślinność
« dnia: 06 Grudnia 2019, 19:49:41 »
Nada się? Jesienne "ściany lasu". Co prawda, zbliża się zima, więc potrzebne będą jakieś roślinki. Pofocę, nie obiecuję, coby ni było nagonki, że obiecałem a jak zwykle nie zrobiłem. Jestem tego świadomy, ze wiele zostawiam.
link: http://eu07.pl/userfiles/25488/foto-scianylasu.rar

463
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Grudnia 2019, 17:55:09 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, czestotliwosc dzwiekow jest domyslnie lekko (+- 2.5%) losowa

- funkcjonalnosc, definicja dzwieku moze zawierac parametr pitchvariation: X gdzie X okresla zakres z jakiego losowana jest czestotliwosc dzwieku. Przykladowo pitchvariation: 0.1 spowoduje modyfikacje czestotliwosci bazowej w zakresie +- 5% zas pitchvariation: 0 spowoduje ze dany dzwiek bedzie zawsze odtwarzany tak samo

- eksperymentalnie, drobne optymalizacje w silniku graficznym mogace teoretycznie poprawic nieco fps

- palimy intele, szaderowy silnik graficzny wykorzystuje przy malowaniu cieni tzw kaskade map (CSM) pozwalajaca na uzyskanie lepszej jakosci cieni przy tej samej (lub nawet nizszej) rozdzielczosci. Uwaga: poniewaz cienie zewnetrzne w tym systemie automatycznie wplywaja na oswietlenie kabiny parametr gfx.shadows.cab.range ma od tej pory zastosowanie tylko dla silnika legacy

464
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« dnia: 25 Listopada 2019, 20:23:37 »
A co do dźwięków,  postaram się  coś  nagrać  z S200, zdjęcia  do kabiny i wymiary  również.

465
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 25 Listopada 2019, 11:03:59 »
Ja tylko dorzucę, że na zaporze powinien być pionowy podział betonu (dylatacje). Tak to wygląda, że względu na technologię budowy i utrzymania. No i poszczególne pionowe elementy mają najczęściej delikatnie inny odcień.

466
Trasy / Odp: Linia 053 noc
« dnia: 24 Listopada 2019, 19:41:06 »
Problem z nieaktywną SU46 stojącą za Sandomierzem. Załączony plik wrzuć do katalogu /scenery, nadpisując stary plik.

467
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 16:10:07 »
Co do przezroczystego terenu to znalazłem przyczynę. Okazało się, że tekstura jesiennej trawy grass_autumn1 miała alfę. Usunięcie alfy oraz wygenerowanie nowego sbt naprawiło problem.

468
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 18 Listopada 2019, 01:03:45 »
Szaderowy renderer zaznacza brakujace tekstury wscieklym rozem by trudniej bylo je przeoczyc, co jak widac sie sprawdza :v

edit:
Czyli ostatecznie wniosek jest taki, że wypada wyłączyć możliwość sterowania drzwiami za pomocą shift + < lub > (bez ctrl) lub podpiąć pstryczek także pod tą drugą kombinację, bo na chwilę obecną są dwie możliwości otwierania drzwi z klawiatury z ctrl i bez, z czego ta z ctrl reaguje na pstryczek, a ta bez ctrl nie reaguje.

Poczawszy od wersji 19.1117 pojazdy wyposazone w pokretlo z ustawieniami zezwolen ignoruja komendy bezposredniej zmiany stanu zezwolenia na otwarcie drzwi

469
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 15 Listopada 2019, 23:31:53 »
Dobry wieczór :) Podobno od 120 dni już nic się w temacie nie pojawiło, to dzisiaj cosik wrzucę. Coś tam się cały czas dzieje, w większości teren i drogi. Otoczenie na widokówkach wstawiane na szybko edytorem, stąd tyle widocznych błędów, no ale przynajmniej widać jak to się będzie prezentować pod koniec :) Ostatnimi czasy powstaje teren na odcinku od Zawad do Zamościc wraz z odnogą do Suszców Zdrój (dawna stacja bez nazwy, dzięki @DP99 za propozycje ;) ) Cały czas zmieniam technikę tworzenia tego dziadostwa i dlatego tak bardzo skaczę po tej mapie :P Mam nadzieje, że wygląda to w miarę sensownie, bo teren to straszna mordęga i nie chciał bym tego już jakoś mocniej przerabiać.. Teraz tylko będę musiał w to jakąś drogę (krajową/wojewódzką) odwsidowsi wcisnąć :P
@Tomnord15 jak mówiłem tak zrobiłem - Nie dość, że znalazło się miejsce na jeszcze jeden tunel, to i na most się znalazło :>

470
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Listopada 2019, 14:03:06 »
Zmiana kierunku lokomotywy (nawrotnik do tyłu albo jazda w kabinie B) powoduje że wagony zamiast pobierać prąd go generują.

471
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Listopada 2019, 01:12:24 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, szaderowy renderer powinien pamietac gdzie namalowal trakcje

- dobra zmiana, domyslne dzwieki pojazdow szynowych przypisywane sa jedynie pojazdom szynowym

- dobra zmiana, lekko rozbudowana diagnostyka uruchamiania symulatora

- eksperymentalnie, wylaczone logowanie blednych wektorow normalnych (jako ze raczej nikt takich bledow nie poprawia wygrala, przynajmniej tymczasowo, czytelnosc/objetosc logu)

472
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2019, 20:55:47 »
Po usunieciu gfxrenderer z ini efekt jest rzeczywiscie oplakany. Nastepuje crasch.
Z tego co widze wysyp nastapil juz w trakcie zamykania sie exe, po tym jak nie udala mu sie inicjalizacja. Byc moze na dzisiejszej wersji pojdzie mu lepiej, ale biorac pod uwage mozliwosci ukladow intela szanse sa nikle.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer uzywa profilu core i moze korzystac z tych samych szaderow co wersja paczkowa

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy mozliwosc definiowania dodatkowych parametrow silnika z wykorzystaniem tabelek (szczegoly funkcjonalnosci wyjasnic bedzie musial autor)

- w ramach koncertu zyczen, przygotowana przez youBy modyfikacja predkosci luzowania dla elfow i innych produktow pociagopodobnych

- funkcjonalnosc, dodane przez youBy przyciski do regulowania glosnosci radia:
radiovolume_sw: // pokretlo wyboru glosnosci
radiovolumeprev_sw: // przycisk zmniejszenia glosnosci radia
radiovolumenext_sw: // przycisk zwiekszenia glosnosci radia

473
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Października 2019, 20:47:15 »
Jedna rzecz mnie intryguje, przy zmianie w ini na legacy dosc mocno spada fps.
To akurat zrozumiale jesli sie uwzgledni ze do tej pory uzywales symulatora z wpisem gfxrenderer simple ktory ustawia uproszczona wizualizacje, w porownaniu do bardziej wymagajacego trybu legacy. Zeby uruchomic nowy renderer najlepiej wpis gfxrenderer w ogole usunac z .ini ale na ukladach pseudograficznych intela efekt moze byc nie za ciekawy.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, hamowanie nagle powinno byc aktywne na ostatniej pozycji wlasciwej dla danego hamulca

- poprawka, szaderowy renderer nie myli sie juz dobierajac zasieg widocznosci do widzialnosci

- zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer uwzglednia ilosc swiatel zalaczonych w pojezdzie i/lub ich potencjalne przyciemnienie

- zeby bylo tak jak bylo, noc w trybie szaderowym jest ciemna

- dobra zmiana, exe akceptuje ustawienia szaderowego renderera wprowadzone w galazce Milka7

474
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Października 2019, 22:12:08 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ukrocone modernistyczne zapedy renderera graficznego w trybie simple

- w ramach koncertu zyczen, zwiekszony nieco poziom jasnosci dziennego nieba

- palimy intele, domyslnym trybem wizualizacji jest szaderowy renderer przeszczepiony z galazki Milka7, wymagajacy openGL w wersji 3.3 lub wyzszej. Dotychczasowy biedarenderer dostepny jest poprzez ustawienie parametru gfxrenderer w pliku .ini na wartosc legacy

475
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Października 2019, 19:35:12 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowane przez youBy latki dla tempomatow w roznych pojazdach (oprocz exe to poprawnego dzialania potrzebne beda rowniez aktualne pliki .fiz z repozytorium)

- lekcje dla ai, ai nie gubi sie juz jak dziecko we mgle gdy zaczyna padac

- eksperymentalnie, pseudo-symulacja elektrozaworow czuwakowych

- dobra zmiana, kod modulu graficznego zostal czesciowo zunifikowany z wersja w galazce milka7. Dzieki czemu:

-- teoretecznie moze to usunac wysypy przy obsludze mysza urzadzen kabinowych na kartach AMD (chociaz jak zawsze teoria sobie, a praktyka sobie)

-- obslugiwane sa nowe parametry wprowadzone do plikow .mat, tzn. selfillum: oraz opacity: Zwlaszcza ten drugi moze byc przydatny dla tworcow, poniewaz umozliwia zmiane progu widzialnosci dla submodeli nieprzezroczystych (z domyslnego 0.5) Oznacza to latwiejsza mozliwosc stworzenia np. przydymionych okien -- ustawienie parametru opacity: w materiale skorki na wartosc (przykladowo) 0.8 oznacza, ze przy malowaniu nieprzezroczystego pudla (submodel z ustawionym w pliku .t3d Opacity: 1 ) dopiero elementy tekstury z wartoscia alfa wyzsza niz 0.8 beda narysowane. A zatem polprzezroczysty submodel (z ustawionym w pliku .t3d Opacity: 0 ) korzystajacy z tej samej tekstury moze zawierac elementy o przezroczystosci w zakresie 0-80%

476
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 26 Października 2019, 18:48:00 »
Update (co prawda po roku ale lepiej późno niż wcale)
Zebrałem trochę materiału na tekstury i popracowałem nad wózkami. W międzyczasie zacząłem dłubać nad kabiną.



Jestem z siebie dumny gdyż odwzorowałem ją jedynie z kilku zdjęć i z tego filmu:



Oczywiście nie jest to jeszcze koniec, przede mną jeszcze wiele pracy nad kabiną, i tu moją prośba, jeżeli ktoś posiada zdjęcia czy filmiki z wnętrza krokodyla albo ma do niego dostęp (chociażby pracuje w KWB) prosiłbym o kontakt i przesłanie zdjęć/filmików.

Próbowałem też zacząć robić tekstury.



Jednak muszę je zdecydowanie dopracować, i tutaj znowu moja prośba, jeżeli ktoś posiada plany albo zdjęcia LEW EL2 bardzo bym prosił o ich podesłanie.

Zapraszam do dyskusji i obiecuje że postaram się wrzucać updaty regularniej.

477
Przy okazji projektu "Linia 62" pracujemy nad nowymi modelami elementów sieci trakcyjnej. O ile dokumentację nowszych rozwiązań technicznych można znaleźć w internecie, to problem pojawia się przy elementach starszego typu - na przykład przy ukośnikach. W związku z tym poszukujemy osób, które dysponują starymi katalogami osprzętu. Najbardziej zależy nam na tym wydanym przez Kolprojekt w 1973 roku (okładka w załączniku). Jeśli ktoś dysponuje takowym, lub jest w stanie go zdobyć, to prosimy bardzo o odzew w tym wątku lub na PW. Oczywiście z chęcią przyjmiemy również inne katalogi, które nie są dostępne w internecie.
Na zachętę dorzucam screen przedstawiający przykładowy model i trochę ujęć z samej scenerii :)

EDIT: Jeśli kogoś to interesuje, to znaleźliśmy to czego szukaliśmy. Gwarantujemy że niedługo MaSzyna dostanie porządne nowe modele elementów sieci.

478
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Października 2019, 18:19:29 »
Zdjęcia kabiny SA133-021 spółki Arriva RP.


http://eu07.pl/userfiles/26012/foto-SA133-021PESA_Bydgoszcz_KABINA.zip

Są drobne różnice między kabiną SA133 a SA134, jeśli ktoś nie wie jakie, proszę o kontakt na pw, wszystko opiszę.



479
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Października 2019, 12:07:10 »
SA133-021 spółki Arriva RP (czoło+bok+szczegóły)

http://eu07.pl/userfiles/26012/foto-SA133-021_ARP_Pesa.zip

480
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 14 Października 2019, 21:54:14 »
O wersjach SN61 dla AI wspomnieć mi wypadnie później, na razie w ich kwestii mogę napisać, że mają gotowe tekstury. Plan na nie realizowany będzie w drugiej kolejności.
Powstają obecnie tekstury złomków, a matek123 walczy z modelem i wybebesza go profesjonalnie. Namalowanie tego wszystkiego jest dość czasochłonne, pojazdy mają powycinane elementy, wybite okna itd. Mają też stosownie do swojego stopnia rozkładu opróżnione puste i zniszczone wnętrza. Przydaje się tu możliwość podpinania dla każdego pojazdu osobnego wnętrza. Każdy ma różny stopień jego dewastacji. Z pięciu złomków do zrobienia zostały mi dwa. Tymczasem, by uwiarygodnić ten wpis poniżej SN61-520 i jego wnętrze (pojazd jeszcze zapięty na zwykłym modelu ganza).

Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 28