Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 28
391
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Stycznia 2020, 17:22:24 »
A, jesli to o to chodzi to owszem, jest takie automatyczne cofanie. W symulatorze cofanie ma parosekundowe opoznienie, by dalo sie w miare wygodnie zmieniac pozycje uzywajac klawiatury.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dalsza pacyfikacja zapedow siudemkuff muzykantow

- obecnosc walu kulakowego jest uwzgledniana rowniez przy zabawie WSem

- poprawka, opuszczanie pantografu B powinno byc rownie skuteczne jak pantografu A

- eksperymentalnie, w przypadku zdefiniowania w pliku .mat parametru opacity: jego wartosc jest wykorzystywana rowniez dla geometrii polprzezroczystej (zdefiniowanej w pliku .t3d z opacity=0) W takiej sytuacji pomijana jest geometria z wartoscia kanalu alpha wyzsza niz zdefiniowana opacity: w pliku .mat

- funkcjonalnosc, do gangu suwaczkow dolaczyla mozliwosc regulacji odleglosci mgly

- w ramach koncertu zyczen, tooltipy urzadzen kabinowych zawieraja informacje o kombinacjach klawiszy ktorymi mozna obslugiwac dane urzadzenie

392
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 24 Stycznia 2020, 10:19:06 »
Błąd pokazujący wysuwanie się stopni z lewej strony w członie B i C, podczas gdy wysuwają się prawidłowo z prawej. To samo dzieje się symetrycznie z drugiej strony.
Dodam, że występuje tylko na komputerze w kabinie członu D.


393
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 23 Stycznia 2020, 22:13:23 »
Zdjęcia na tekstury SA133-031 w barwach województwa pomorskiego.
https://eu07.pl/userfiles/24543/SA133-031.rar

394
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Stycznia 2020, 00:20:53 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zalaczanie stycznikow nie powinno sikac do mleka innym procedurom

- poprawka, modulacja przetwornicy uwzglednia alternatywne zrodla zasilania

- zeby bylo tak jak bylo, wykonanie komend obslugi pantografow uzaleznione jest od obecnosci w danej kabinie wpisu przypisanego komendzie urzadzenia kabinowego

- lekcje dla ai, wirtualni szamynisci prowadzacy ukrotnione elektrowozy sa bardziej swiadomi ile pradu potrafia wyssac ich sklady

- funkcjonalnosc, w sekcji Scenario panelu F12 umiejscowione zostaly suwaczki pozwalajace na zmiane aktualnej daty symulacji i/lub poziomu zachmurzenia

395
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Stycznia 2020, 20:38:13 »
Czy tylko mi się wydaje, czy tabor ma sporo gorsze osiągi? Zdecydowanie dłuższe rozruchy, słabe osiągi oraz hamowanie.
Podbijam pytanie.
A masz podkatalog data, a w nim plik load_weights.txt?

396
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Stycznia 2020, 17:28:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- a po co to komu, w sekcji Vehicle panelu f12 dostepny jest przycisk przywracajacy stan normalny pojazdu, jesli rzeczony pojazd jest uszkodzony i/lub wykolejony

- w ramach koncertu zyczen, parametr LocHandleTimeTraxx dziala dla wszystkich typow nastawnika

- w ramach koncertu zyczen na bis, uruchomiona obsluga wyboru pantografow:
-- dodane urzadzenie kabinowe pantselect_sw: pozwalajace na wybor kombinacji pantografow (zaden, tylny, oba, przedni). W odroznieniu od standardowych przyciskow selekcja odbywa sie wzgledem obsadzonej kabiny
-- podnoszenie/opuszczanie wybranych pantografow odbywa sie albo recznie, przy uzyciu przyciskow pantselected_sw: i pantselectedoff_sw: (ktore powinny byc skonfigurowane jako type: push) albo, w przypadku braku rzeczonych przyciskow, automatycznie na podstawie wybranej kombinacji
-- domyslne sterowanie z klawiatury:
pantographselectnext, shift p // aktywacja kolejnej konfiguracji wyboru pantografow
pantographselectprevious, shift o // aktywacja popredniej konfiguracji wyboru pantografow
pantographraiseselected, shift ctrl o // podniesienie wybranych pantografow
pantographlowerselected, ctrl o // opuszczenie wybranych pantografow


397
Trasy / Odp: l053_południe wykolejenie towarowego AI
« dnia: 15 Stycznia 2020, 11:53:04 »
Pobrałem aktualne pliki .fiz i .mmd i uruchomiłem scenerię L053_południe składem towarowym z E-186 w trybie AI. Scenariusz przejechany bez problemów. Miejscami występują "nerwówki", ale mają one znacznie mniejszy zakres i nie wpływają na jazdę składu.
Dla pewności wieczorem sprawdzę scenerię Drawinowo.
Edit:
Sprawdzona na Drawinowie. Działa poprawnie.

398
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co się stało z Agatą?
« dnia: 15 Stycznia 2020, 20:20:08 »
Po nazwie watku myslalem ze jakas Agate mikolke porwali.

399
Na warsztacie / Odp: Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 11 Stycznia 2020, 00:05:44 »
Myślę, że w momencie gdy już mamy automatyczną zmianę tekstur na zimowe to ten dodatek traci sens.

Zamykam.

400
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2020, 04:32:25 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, aktywacja dzwieku zgrzytu kol na lukach powinna calkiem juz sensownie aktywowac sie na zwrotnicach

- poprawka, szaderowy silnik graficzny powinien skuteczniej oznaczac nieprawidlowo skonfigurowane materialy

- poprawka, przygotowana przez JAN21 latka na szader paralaksy

- diagnostyka, sekcja silnika graficznego na panelu F12 wyswietla aktualna ilosc malowanych na ramke trojkatow

401
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Stycznia 2020, 00:46:54 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, AI nie powinna gubic sie jak dziecko we mgle przy obsludze pojazdow spal-ele z uniwersalnym nastawnikiem

- poprawka, modulacja dzwieku przetwornicy powinna byc sensowniejsza

- poprawka, otrzymanie komendy wylaczenia pojazdu nie powinna byc wykonywana automatycznie jesli pojazd prowadzony jest przez uzytkownika

- poprawka, zalaczanie napedu w ukrotnionych pojazdach powinno funkcjonowac tak jak dla pojazdu prowadzonego

402
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 01 Stycznia 2020, 21:30:19 »
Chodzi mi o to czy wcześniej korzystałeś z exe tmj z warsztatu. Jeśli tak to w folderze shaders posiadasz szadery niekompatybilne z tym exe, które chcesz uruchomić.

403
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2020, 00:32:38 »
No, dzwiek pompy paliwa rzeczywiscie czeka na dodanie, na razie mamy tylko dzwiek dla pompy oleju ;>

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodane impulsowe przyciski kontroli stanu baterii, batteryon_sw: oraz batteryoff_sw:

- funkcjonalnosc, w przypadku zdefiniowania roznych wartosci parametrow MinCP oraz MaxCP w pojezdzie ze sprezarka napedzana przez silnik spalinowy, po nabiciu cisnienia do wartosci MaxCP powietrze zostaje upuszczone do poziomu MinCP (zamiast na sztywno o 20% jak ma to miejsce w przypadku gdy wartosci MinCP oraz MaxCP sa rowne)

- dobra zmiana, smuga oswietlenia na silniku szaderowym generowana jest na podstawie stanu poszczegolnych reflektorow; dodatkowo powinna nieco lepiej oswietlac pobliskie sprzegi

404
Symulator / Addon do Blendera
« dnia: 06 Września 2019, 21:01:14 »


Wersje archiwalne:

Skrypty poprawnie działają tylko na tej wersji blendera, która była oficjalną stabilną wersją w momencie publikacji skryptów..


405
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Grudnia 2019, 20:16:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodana kontrolka stanu zablokowania przewodu glownego, i-mainpipelock:

- funkcjonalnosc, dodana przygotowana przez youBy obsluga uniwersalnego nastawnika dla pojazdow spal-ele

406
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Grudnia 2019, 02:26:31 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinno lepiej oceniac miejsce zakonczenia torow

- dobra zmiana, wybor konfiguracji pracy sprezarek jest propagowany wzdluz skladu

- funkcjonalnosc, pokretlo trybu pracy sprezarki moze byc skonfigurowane jako przelacznik impulsowy. W takiej konfiguracji urzadzenie przelacza sprezarki miedzy konfiguracja domyslna i kolejna po niej, w tabelce parametrow pracy sprezarek

- w ramach koncertu zyczen, lampka sygnalizujaca otwarcie wylacznika szybkiego i-mainbreakeroff: ignoruje 'gotowosc' ukladu elektrycznego. Sygnalizacja otwarcia WSa przy 'gotowosci' do zalaczenia zajmuje sie nowa lampka, i-mainbreakerready:

407
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Grudnia 2019, 22:52:19 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zgrzyt jazdy po lukach nie powinien byc generowany przy jezdzie na wprost

- poprawka, przejscie miedzy pojazdami nie powinno pomijac pomieszczen

- funkcjonalnosc, silnik szaderowy pozwala na definicje parametru glossiness dla materialu, odpowiadajacego za "gladkosc" danej powierzchni -- w uproszczeniu wyzsza wartosc parametru powoduje ze odblaski generowane przez padajace na powierzchnie swiatlo sa mniejsze i maja bardziej wyrazne krawedzie. Poprzednio wszystkie materialy mialy wartosc tego parametru ustawiona "na sztywno" na 15

408
Pomoc w tworzeniu / Odp: wydzielenie torów
« dnia: 16 Grudnia 2019, 12:48:47 »
 Powiem jak premier - projekt Skierniewice-Łódź+ :)

409
Bieżące Symulatorowe / Odp: Kabiny z fotelem ALM2005
« dnia: 12 Grudnia 2019, 21:44:49 »
Sprawdzone pewniaki do podmiany. To powinny być już wszystkie.

dynamic\pkp\st45_v2\kabina-st45-a.t3d
dynamic\pkp\st45_v2\kabina-st45-b.t3d

dynamic\pkp\en57akl_v1\cab_a.t3d
dynamic\pkp\en57akl_v1\cab_b.t3d
(w przyszłości pewnie także AL i AKŚ)

dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iia_led.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iib_led.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iva.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57ivb.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iia.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iib.t3d

dynamic\pkp\303e_v1\303eb-zez303e_b]kabina_a.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303eb-zez303e_b]kabina_b.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-ic\303e_3]kabina_a.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-ic\303e_3]kabina_b.t3d

dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_a.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_b.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_a-herb.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_b-herb.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_a-stgrz.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_b-stgrz.t3d

dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-330\kabina_a_330.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-330\kabina_b_330.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-338\303e_3]338_kabina_a.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-338\303e_3]338_kabina_b.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-1xxx\kabina_b.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-1xxx\kabina_b.t3d

410
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2019, 20:58:35 »
Jakby co, tak nie powinno być. Wartość prądu nie ma znaczenia na głośność piszczenia szczotek. Wraz ze wzrostem prędkości powinna się zmieniać częstotliwość.
Ja nie wiem jak powinno byc, a na przestrzeni ostatnich dwoch lat otrzymalem juz kilka roznych wersji i tylez bylo poprawek. Uzgodnicie sobie najpierw jak rzeczywiscie "ma byc", dacie papier z pieczatka i podpisami zeby potem nie bylo "a dlaczego tak i kto to wymyslil" to sie zmieni :V

411
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia na roślinność
« dnia: 06 Grudnia 2019, 19:49:41 »
Nada się? Jesienne "ściany lasu". Co prawda, zbliża się zima, więc potrzebne będą jakieś roślinki. Pofocę, nie obiecuję, coby ni było nagonki, że obiecałem a jak zwykle nie zrobiłem. Jestem tego świadomy, ze wiele zostawiam.
link: http://eu07.pl/userfiles/25488/foto-scianylasu.rar

412
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Grudnia 2019, 17:55:09 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, czestotliwosc dzwiekow jest domyslnie lekko (+- 2.5%) losowa

- funkcjonalnosc, definicja dzwieku moze zawierac parametr pitchvariation: X gdzie X okresla zakres z jakiego losowana jest czestotliwosc dzwieku. Przykladowo pitchvariation: 0.1 spowoduje modyfikacje czestotliwosci bazowej w zakresie +- 5% zas pitchvariation: 0 spowoduje ze dany dzwiek bedzie zawsze odtwarzany tak samo

- eksperymentalnie, drobne optymalizacje w silniku graficznym mogace teoretycznie poprawic nieco fps

- palimy intele, szaderowy silnik graficzny wykorzystuje przy malowaniu cieni tzw kaskade map (CSM) pozwalajaca na uzyskanie lepszej jakosci cieni przy tej samej (lub nawet nizszej) rozdzielczosci. Uwaga: poniewaz cienie zewnetrzne w tym systemie automatycznie wplywaja na oswietlenie kabiny parametr gfx.shadows.cab.range ma od tej pory zastosowanie tylko dla silnika legacy

413
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« dnia: 25 Listopada 2019, 20:23:37 »
A co do dźwięków,  postaram się  coś  nagrać  z S200, zdjęcia  do kabiny i wymiary  również.

414
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 25 Listopada 2019, 11:03:59 »
Ja tylko dorzucę, że na zaporze powinien być pionowy podział betonu (dylatacje). Tak to wygląda, że względu na technologię budowy i utrzymania. No i poszczególne pionowe elementy mają najczęściej delikatnie inny odcień.

415
Trasy / Odp: Linia 053 noc
« dnia: 24 Listopada 2019, 19:41:06 »
Problem z nieaktywną SU46 stojącą za Sandomierzem. Załączony plik wrzuć do katalogu /scenery, nadpisując stary plik.

416
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 16:10:07 »
Co do przezroczystego terenu to znalazłem przyczynę. Okazało się, że tekstura jesiennej trawy grass_autumn1 miała alfę. Usunięcie alfy oraz wygenerowanie nowego sbt naprawiło problem.

417
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 18 Listopada 2019, 01:03:45 »
Szaderowy renderer zaznacza brakujace tekstury wscieklym rozem by trudniej bylo je przeoczyc, co jak widac sie sprawdza :v

edit:
Czyli ostatecznie wniosek jest taki, że wypada wyłączyć możliwość sterowania drzwiami za pomocą shift + < lub > (bez ctrl) lub podpiąć pstryczek także pod tą drugą kombinację, bo na chwilę obecną są dwie możliwości otwierania drzwi z klawiatury z ctrl i bez, z czego ta z ctrl reaguje na pstryczek, a ta bez ctrl nie reaguje.

Poczawszy od wersji 19.1117 pojazdy wyposazone w pokretlo z ustawieniami zezwolen ignoruja komendy bezposredniej zmiany stanu zezwolenia na otwarcie drzwi

418
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 15 Listopada 2019, 23:31:53 »
Dobry wieczór :) Podobno od 120 dni już nic się w temacie nie pojawiło, to dzisiaj cosik wrzucę. Coś tam się cały czas dzieje, w większości teren i drogi. Otoczenie na widokówkach wstawiane na szybko edytorem, stąd tyle widocznych błędów, no ale przynajmniej widać jak to się będzie prezentować pod koniec :) Ostatnimi czasy powstaje teren na odcinku od Zawad do Zamościc wraz z odnogą do Suszców Zdrój (dawna stacja bez nazwy, dzięki @DP99 za propozycje ;) ) Cały czas zmieniam technikę tworzenia tego dziadostwa i dlatego tak bardzo skaczę po tej mapie :P Mam nadzieje, że wygląda to w miarę sensownie, bo teren to straszna mordęga i nie chciał bym tego już jakoś mocniej przerabiać.. Teraz tylko będę musiał w to jakąś drogę (krajową/wojewódzką) odwsidowsi wcisnąć :P
@Tomnord15 jak mówiłem tak zrobiłem - Nie dość, że znalazło się miejsce na jeszcze jeden tunel, to i na most się znalazło :>

419
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Listopada 2019, 14:03:06 »
Zmiana kierunku lokomotywy (nawrotnik do tyłu albo jazda w kabinie B) powoduje że wagony zamiast pobierać prąd go generują.

420
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Listopada 2019, 01:12:24 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, szaderowy renderer powinien pamietac gdzie namalowal trakcje

- dobra zmiana, domyslne dzwieki pojazdow szynowych przypisywane sa jedynie pojazdom szynowym

- dobra zmiana, lekko rozbudowana diagnostyka uruchamiania symulatora

- eksperymentalnie, wylaczone logowanie blednych wektorow normalnych (jako ze raczej nikt takich bledow nie poprawia wygrala, przynajmniej tymczasowo, czytelnosc/objetosc logu)

Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 28