Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 28
361
Ze tak ujme, na etapie rozwazan teoretycznych :v Ostroznie kalkulujac mniej wiecej za tydzien-dwa moze sie cos z tego bardziej konkretnego urodzi.

362
Na warsztacie / Odp: Półsprzęgi
« dnia: 24 Marca 2020, 18:13:36 »
Zeskalowałem sobie wszystko do 512, nie ma bardzo widocznej różnicy. Więc spokojnie może pójść jako 0,5k, szczególnie że to malowanka, a nie fototekstura.

363
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 24 Marca 2020, 17:38:22 »
nie wiem czy to to

364
Rumun ze specjalnym "Rumunem przez Całkowo" najeżdża na fotostop przed przystankiem Emilianowo.

Przekroczona waga załącznika. Proszę poprawić.
Matek123

365
To wobec tego jest wiele takich wpisów. Jak dobrze pójdzie jutro wrzucę starter z odpowiednią implementacją.

366
Czy takie coś się łapie?
bałtyk.scn:
trainset none kibello 0.0 0.0
node -1 0 EN57-1149'08ra dynamic pkp\en57_v1 EN57-1149'08ra en57-840ra 0.0 nobody 119.WH25 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1149'08s dynamic pkp\en57_v1 EN57-1149'08s en57-840s 0.0 nobody 119.WH25 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1149'08rb dynamic pkp\en57_v1 EN57-1149'08rb en57-840rb 0.0 nobody 119.WH25 0 enddynamic
endtrainset
Wpis w textures:
EN57-1149'08RA.DDS=6baiv_led4,EN57-RA,EN57-1149'08RA//v2,EN57-1149,SKMT,SKM-Gdynia_Cisowa,30.06.2008,Lok._Gdynia_Cisowa,RafaPolska424,eu07-001
EN57-1149'08RB.DDS=6bbiv_led4,EN57-RB,EN57-1149'08RB//v2,EN57-1149,SKMT,SKM-Gdynia_Cisowa,30.06.2008,Lok._Gdynia_Cisowa,RafaPolska424,eu07-001
EN57-1149'08S.DDS=6bsiv_led3,EN57-S,EN57-1149'08S//v2,EN57-1149,SKMT,SKM-Gdynia_Cisowa,30.06.2008,Lok._Gdynia_Cisowa,RafaPolska424,eu07-001

367
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Marca 2020, 20:04:10 »
Przedstawiam Zdjęcia wagonów 111A i 112A spółki PKP Intercity odstawione na terenie stacji Kraków Prokocim Towarowy
Stan na Maj 2019
Mogą się przydać na wagony odstawione lub do pociągu złomowego.
Do niektórych wagonów, dołożyłem zdjęcia skrzynek elektrycznych, które w momencie robienia zdjęć były otwarte i rozgrabione.
Zdjęcia robiłem za pomocą telefonu!
Do każdego wagonu dołożyłem również plik readme, który proszę przeczytać.

Pozdrawiam
-----------------------------------------
P l i k i:

112A A9ou  51 51 19-70 616-3: http://eu07.pl/userfiles/23033/foto-51_51_19-70_616-3.7z

111A B10ou  50 51 20-78 699-9: http://eu07.pl/userfiles/23033/foto-50_51_20-78_699-9.7z

111A B10ou  50 51 20-78 718-7: http://eu07.pl/userfiles/23033/foto-50_51_20-78_718-7.7z

112A A9ou 51 51 19-70 581-9 : http://eu07.pl/userfiles/23033/foto-51_51_19-70_581-9.7z

111A B10ou 51 51 20-70 912-3 : http://eu07.pl/userfiles/23033/foto-51_51_20-70_912-3.7z
-----------------------------------------
Zdjęcia Poglądowe w załączniku



 

368
Na warsztacie / Odp: Półsprzęgi
« dnia: 22 Marca 2020, 16:24:09 »
Fajnie jakby model zależał od sąsiadującego pojazdu z automatycznym a nie od pojazdu z hakiem.
Ja to moze nieprecyzyjnie przedstawilem, ale tak wlasnie jest. Definicje modelu oraz punktu zawieszenia pobierane sa z mmd wykrytego w sasiedztwie pojazdu ze sprzegiem automatycznym, do ktorego w zalozeniu bedziemy sie podczepiac.

369
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, uruchamianie pojazdow nie wymaga wymodelowania w kabinie zalacznika wylacznika szybkiego

- poprawka, szaderowy renderer uwzglednia przy malowaniu submodeli zdefiniowana wartosc diffuse

- poprawka, przygotowana przez youBy: rekuperacja pradu wysyla prad we wlasciwym kierunku

- lekcje dla ai, przygotowane przez youBy: ai umiejetniej operuje hamulcem w impulsopodobnych unoffach. W sekcji AI pliku .fiz dostepny jest nowy parametr LocalBrakeAccFactor ktory mu w tym pomaga

- funkcjonalnosc, przy definiowaniu w pliku .fiz parametrow sprzegu dostepny jest wpis AutomaticFlag okreslajacy ktore elementy sprzegu powinny byc automatycznie polaczone przy stuknieciu w pojazd z autosprzegiem. (w przypadku roznych wartosci wpisu dla stukajacych sie pojazdow laczona jest czesc wspolna dla obu wpisow)

- dobra zmiana, dla pojazdow wyposazonych w hamulec reczny rzeczony hamulec bedzie zaciagniety na starcie symulacji, jesli pojazd zostal wstawiony z predkoscia poczatkowa 0

- w ramach koncertu zyczen, dodana obsluga polsprzegu:
-- polsprzeg mozna zamontowac na pojezdzie jesli przebywamy na zewnatrz, a w odleglosci mniejszej niz 25 m (ale nie mniejszej niz ~1 m) znajduje sie pojazd wyposazony w sprzeg automatyczny; montaz domyslnie odbywa sie przy uzyciu kombinacji Ctrl+Insert, demontaz kombinacja Ctrl+Delete
-- domyslnie jako model polsprzegu uzywany jest plik models/tabor/polsprzeg.t3d umieszczany na wysokosci 0.95 m nad glowka szyny i wysuniety 8.5 cm poza standardowa dlugosc pojazdu. Wartosci te mozna zmienic wpisem w sekcji models pliku .mmd:
coupleradapter: model, wysuniecie, wysokosc
-- oprocz tego w pliku mmd w sekcji internaldata: mozna zdefiniowac dzwieki:
coupleradapterattach: // odtwarzany przy zakladaniu polsprzegu
coupleradapterremove: // odtwarzany przy zdejmowaniu polsprzegu

uwaga: dolaczony do uaktualnienia model polsprzegu jest w stanie szczatkowym i nieoteksturowany; klejeniem pelnej wersji zajmuje sie Stele

371
Wydział zamówień / Odp: Nagrania L61
« dnia: 15 Marca 2020, 16:43:53 »
@Stele
Nagrałem wszystko, wysłałem link w PW.

372
Okay problem zażegnany, pobrałem całkiem nowe sterowniki  NVIDIA OpenGL Driver 355.97 i działa tak jak należy.

373
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 14 Marca 2020, 21:46:25 »
Sprytne Japońce postanowili zakupić sobie drezynke do obczajania torów przed wyścigiem :P Oczywiście bez Tuningu się nie obyło. @Stele chciałeś to masz :D
PS. Wały się odnalazły, wstępnie stoneczki przekraczają 230km/h za jedno okrążenie na TD. Vmax 250km/h

374
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, warunek memcompareex powinien wykonywac test zgodnie ze specyfikacja

- dobra zmiana, efekt aberracji chromatycznej powinien byc bardziej zjadliwy dla oczu, dzieki JAN21

- w ramach koncertu zyczen, zniesiony limit jednego submodelu dla kabinowych urzadzen cablight_sw: oraz manualbrake:

375
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 03 Marca 2020, 23:41:09 »
Tajny projekt Japończyków, którym drogi już nie wystarczają - MaszynaD.
Obejmuje on: zwiększenie wytrzymałości elementów dołu silnika - części prosto z Legendarnej Kuźni Samurajów, zwiększenie pojemności skokowej z 10.2 dcm3/cyl do 18.4 dcm3/cyl, zamontowanie 16 nowych turbosprężarek - po jednej na cylinder, montaż wyścigowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej prosto z Japonii, wyścigowe wałki rozrządu, montaż zmiennych faz rozrządu i wałków wyrównoważających w celu zniwelowania wibracji silnika na obrotach jałowych (zbyt duża wibracja jak na Japończyków :< ), ukrotnienie na stałe dwóch lokomotyw SM42 (zmiana oznaczeń na SP09) oraz powrotne uruchomienie wentylatora w kabinie. Docelowa moc jednej lokomotywy 2286KM, prędkość - wstępnie 200km/h. W planach także modernizacja wózków. Projekt stoi w miejscu z powodu zaginięcia transportu z wałami korbowymi z kuźni (prawdopodobnie komuniści maczali w tym palce). Jedyne co udało się osiągnąć do tej pory to pomalowanie lok. białą farbą za pomocą wałka, demontaż zbędnych elementów (Trzeba ciąć koszty :P) oraz odkupić cysternę na zapasowe paliwo.

;)

376
Cytuj
- a po co to komu, silnik szaderowy upieksza dodatkowo swoje wypociny efektem kurzej slepoty aberracji chromatycznej. Efekt mozna wylaczyc wpisem w eu07.ini gfx.postfx.chromaticaberration.enabled no/
Z powodu wielkiej fali krytyki w stronę @tmj postanowiłem ulepszyć szejder Aberracji na podstawie innych, dostępnych w internecie, żeby bardziej znośnie to wyglądało. Teraz efekt nie działa równo na cały obraz tylko im bliżej krańca obrazu tym mocniej - mniej więcej tak jak działa to w rzeczywistości.

Edit: Znowu mój syf w plikach daje się we znaki. Poprawione archiwum

378
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Lutego 2020, 04:17:55 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, aktywny ekran pauzy powinien ponownie reagowac na klawisz pauzy
 
- eksperymentalnie, wirtualni mechanicy odczekuja chwile z aktywacja swoich pojazdow, dajac symulacji szanse na zastapienie ich przez niewirtualnego uzytkownika

- funkcjonalnosc, warunek memcompare moze byc definiowany w formie rozbudowanej, pozwalajaca na bardziej elastyczne uruchamianie eventow. Nowy format wyglada nastepujaco:
memcompareex tryb_porownania operator tekst operator wartosc1 operator wartosc2
gdzie:
-- tryb_porownania: slowo-klucz okreslajace czy do spelnienia warunku wymagane jest zaliczenie porownan wszystkich zdefiniowanych elementow komorki pamieci (all) czy tez przynajmniej jednego z nich (any) lub tez zadnego (none) Dotychczasowy sposob dzialania warunku memcompare jest odpowiednikiem trybu all

-- operator: metoda porownania elementu komorki pamieci ze zdefiniowana wartoscia. Dostepne metody to == (rowny) != (nierowny) < (mniejszy) > (wiekszy) <= (mniejszy lub rowny) oraz >= (wiekszy lub rowny) Dotychczasowy sposob dzialania warunku memcompare jest odpowiednikiem operatora ==

-- tekst, wartosc1, wartosc2: wartosci z jakimi porownywane beda poszczegolne elementy komorki pamieci.

Uzycie klucza * zamiast pary operatora i wartosci powoduje pominiecie testu danego elementu.

Przyklady uzycia:
condition memcompareex any == Foo > 0 <= 10
warunek zostanie spelniony gdy tekst przechowywany w testowanej komorce pamieci ma postac "Foo", lub gdy pierwsza przechowywana wartosc liczbowa jest wieksza niz 0, lub gdy druga przechowywana wartosc liczbowa jest mniejsza lub rowna 10

condition memcompareex all * * > 5
warunek zostanie spelniony gdy druga wartosc liczbowa przechowywana w testowanej komorce pamieci jest wieksza niz 5

condition memcompareex all != winter: < 150 *
warunek zostanie spelniony gdy przechowywany w testowanej komorce pamieci tekst nie brzmi "winter:" a pierwsza przechowywana liczba jest mniejsza niz 150

379
Pomoc doraźna / Odp: Event przypisany do toru - zdalnie
« dnia: 22 Lutego 2020, 16:51:36 »
Nie chcą zakładać nowe wątku zapytam tu, w sumie pytanie związane z eventami.
Czy jest możliwość, aby event uruchamiał się tylko w określonej porze roku?
Chodzi o eventy dźwiękowe. Dałem jako tło śpiew słowika, ale trochę dziwnie to wygląda jak jego śpiew można usłyszeć zimą.
W roboczej wersji exe, dostepnej w dziale Na Warsztacie, wprowadzona zostala funkcjonalnosc umozliwiajaca tego typu selekcje:

Cytuj
* dla scenariusza automatycznie generowanych jest kilka komorek pamieci, zawierajacych podstawowe informacje o jego biezacym stanie:
__simulation.weather // tekst opisujacy biezaca pogode, poziom zachmurzenia w przedziale 0-2 oraz odleglosc mgly w metrach
__simulation.date // tekst opisujacy biezaca pore roku, dzien roku w przedziale 0-365
__simulation.time // tekst informujacy czy obecnie panuje dzien czy noc, biezaca godzina w przedziale 0-23 oraz minuta w przedziale 0-59
informacje te moga byc wykorzystane dla wyzwalania eventow warunkowych. Oprocz tego, zmiana parametrow liczbowych komorki weather zdarzeniem UpdateValues wplywa na aktualny stan pogody w symulacji, co pozwala na modyfikacje opadow i/lub mgly z wykorzystaniem eventow.

Aktualna zawartosc rzeczonych komorek odpowiada wartosciom widocznym w sekcji "Scenario" panelu F12.

380
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Lutego 2020, 12:58:59 »
Pousuwałem te wpisy w rev. 5277, wszystko wróciło do normy.

Te ET22 w testach jeszcze mają wpisy :st. U siebie mam je usunięte, więc w kolejnych paczkach lub przy wrzutce już ich nie będzie.

382
Tabor kolejowy / Elektryczne silniki trakcyjne na 311D oraz ST44
« dnia: 12 Lutego 2020, 21:28:37 »
Witajcie
Od dłuższego czasu zastanawiałem się jak bardzo ingerowano w oryginalną konstrukcje silników typu ED118A podczas ich przeróbki na ED118A GE. W grudniu 2018 nadarzyła się okazja pomiarów rezystancji uzwojeń metodą techniczną z wykorzystaniem pokładowej aparatury pomiarowej na jednej ze świeżo wyremontowanych maszyn typu 311D oraz analiza kart pomiarowych. Finalnie tą metodą przebadałem cztery lokomotywy 311D, a w tym trzy były po ponad rocznej eksploatacji i dobrze dotartym węzłem komutator-szczotki. Do porównania posłużyła jedna z naszych liniowych ST44Ko przystosowana do dalekich wycieczek zagranicznych na której wykonałem pomiar w połowie stycznia tego roku tuż po wjeździe z pociągiem towarowym, który prowadziła od granicy austriacko-czeskiej do klienta w Polsce (na długich odcinkach z vmax). Kartą pomiarową do porównań była akurat karta z lokomotywy ST48, ale dziś już mogę zapewnić że parametry "miedzi" we wszystkich silnikach są te same i pewne jest to, że zmiany w silnikach ED118A GE nie poszły w tym kierunku. Wykonawcy modernizacji lokomotyw do standardu 311D najwyraźniej skupili się w przypadku zastosowanych tam elektrycznych silnikach trakcyjnych na zmianie układu izolacyjnego. Film z pomiaru ST44: https://youtu.be/Q2dCSIGzhTw   to samo z pomiaru na 311D: https://youtu.be/Fu-ZytMZi2s
W załącznikach mamy: wyniki pomiaru na ST44 z układu Haslera; karty pomiarowe; zapis prędkości w funkcji drogi pociągu prowadzonego przez ST44 (217 km do polskiej stacji granicznej, gdzie zmieniliśmy załogę czeską); dwie strony z podręcznika o ST44, gdzie ktoś mylnie podał niski prąd ciągły a dotyczył on tylko pracy ciągłej przy napięciu wyższym prądnicy.
Na ST44 pomiar był zarówno podczas normalnej pracy wszystkich  sześciu silników jak i po wyłączeniu silnika nr. 5 i 6. Na 311D pomiary były dla wszystkich silników pracujących razem jak i dla każdego silnika z osobna (praca pojedyncza).
Edit: załączniki do obejrzenia tu: https://photos.app.goo.gl/yYiC5h6jwQ3ZgF2p9

383
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 04 Lutego 2020, 18:36:48 »
Kolejna modyfikacja edytora: wstawianie pionowych trojkatow (sican lasow, plotkow itp) na dowolnym ksztalcie. Dotychczas bazowalo to na bokach prostokata, co bywalo uciazliwe.
Filmik:


384
Ustawiłem
- maxtexturesize na 1024
- pyscreenrendererpriority na lower

Nie polecam ustawiać gfxrenderer na legacy, lepiej zostawić na full, bo grafika (szczególnie niebo) głupieje.

Takie ustawienia mi na razie pomogły. Dzięki za wsparcie :) W razie czego będę pisać.

385
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 01 Lutego 2020, 21:13:49 »
Praca pt. "Ocena drgań wzdłużnych układu lokomotywa EP09 - wagony" autorstwa prof. dr hab. inż. Andrzeja Chudzikiewicza oraz dr inż. Józefa Droździela: https://photos.app.goo.gl/L5rGXUWa5QTEYNBv6

386
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 31 Stycznia 2020, 17:58:49 »
Witajcie!

Orientuje się ktoś może, dlaczego lokomotywy EP09, przy większych prędkościach, zaczynają "bujać" mówiąc potocznie? Dotyczy to głównie 1 wagonu, w którym jest najbardziej odczuwalne. Nie jest to "bujanie" na boki tylko tak jakby przód/tył. Przy podróżach z innymi lokomotywami nie jest to odczuwalne (przynajmniej wg mnie)...
Źle dobrane elementy przeniesienia sił pociągowych i hamulcowych z wózków na pudło. Maszyny przeszły naprawy główne + modernizacje a największych mankamentów nie ruszono, bądź zastosowano półśrodki. Dziś jechałem składem 7-8 wagonowym prowadzonym klasyczną EP09 i w pierwszym wagonie na moim ulubionym odcinku testowym nie było najgorzej. Kiedyś to chciało wyrwać sprzęg spod wagonu :) Później wrzucę wykresy z akcelerometru oraz skan pracy naukowej tyczącej tego problemu EP09 :)

387
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 03:48:24 »
Może kolego MaciejZ zrzucisz pretensjonalny ton i nasz oświecisz? Sam rzadko podróżuję składami wagonowymi, zaintrygował mnie ten efekt "bujania/amortyzacji" i chętnie się dowiem więcej. Dlaczego dotyczy to tylko niektórych lokomotyw, z czego wynika i w jaki sposób jest to odczuwalne?

388
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Stycznia 2020, 23:11:23 »
Może suwak mógłby działać podobnie jak wpis scenario.time.offset w *.ini i wtedy nie rozsypywałby rozkładów, a zmieniałby też godziny w nich podane?
Niestety obsluga wpisu scenario.time.offset robiona byla przy zalozeniu ze faktyczne czasy przesuwane sa o zdefiniowane przesuniecie w momencie ladowania scenariusza i/lub rozkladu. Zmiana tego parametru juz po uruchomieniu scenariusza bedzie miala bardzo znikomy efekt.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, automatyczne zerowanie pozycji nastawnika ma miejsce rowniez przy zmianie pojazdu

- dobra zmiana, w przypadku obecnosci kabinowego urzadzenia jointctrl: klawisze obslugi hamulca indywidualnego dzialaja podobnie jak klawisze obslugi nastawnika jazdy

- funkcjonalnosc, w przypadku zdefiniowania urzadzenia pantselected_sw: jako impulsowego (wpisem type: push) oraz braku definicji urzadzenia pantselectedoff_sw: przelacznik podnoszenia/opuszczania wybranych pantografow zachowuje sie jak przelacznik trojpozycyjny, tzn wychyla sie z pozycji neutralnej 0.5 do polozenia 0 (opuszczenie) lub do polozenia 1 (zalaczenie)

- funkcjonalnosc, zdefiniowanie w pliku .mat ujemnej wartosci dla param_glossiness: zalacza generowanie dla danej powierzchni odbic swiatla w kolorze tekstury, zamiast w kolorze padajacego swiatla

389
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 16:36:59 »
W duzym skrocie "bardzo marne", okreslanie odleglosci danego piksela od zrodla swiatla w szaderze jest dosc klopotliwe i zasobozerne ;/

Zamiast tego, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulacja walu kulakowego powinna byc mniej wrazliwa na glupie pomysly i sytuacje

- poprawka, przelacznik zaworu EP pantografow dziala rowniez w wersji bistabilnej

- w ramach koncertu zyczen, do gangu suwaczkow w sekcji Scenario panelu F12 dolaczyla zmiana aktualnej godziny. Prosze zwrocic uwage ze zmiana godziny najprawdopodobniej spowoduje rozsypanie sie symulacji (odhaczenie rozkladow itp) wiec zastosowanie tego suwaka jest dosc ograniczone

- funkcjonalnosc, obecnosc wylacznika cisnieniowego stycznikow moze byc definiowana w sekcji Engine pliku .fiz wpisem PressureSwitch=Yes/No

- funkcjonalnosc, przytrzymanie klawisza Ctrl blokuje automatyczny powrot nastawnika w pojazdach w ktorych powrot taki ma miejsce (EP05 i inne skodowate itp)

- funkcjonalnosc, dla scenariusza automatycznie generowanych jest kilka komorek pamieci, zawierajacych podstawowe informacje o jego biezacym stanie:
__simulation.weather // tekst opisujacy biezaca pogode, poziom zachmurzenia w przedziale 0-2 oraz odleglosc mgly w metrach
__simulation.date // tekst opisujacy biezaca pore roku, dzien roku w przedziale 0-365
__simulation.time // tekst informujacy czy obecnie panuje dzien czy noc, biezaca godzina w przedziale 0-23 oraz minuta w przedziale 0-59
informacje te moga byc wykorzystane dla wyzwalania eventow warunkowych. Oprocz tego, zmiana parametrow liczbowych komorki weather zdarzeniem UpdateValues wplywa na aktualny stan pogody w symulacji, co pozwala na modyfikacje opadow i/lub mgly z wykorzystaniem eventow.

390
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 25 Stycznia 2020, 07:40:25 »
Z tego miejsca dziękuję wszystkim 22 makerom za ostatni wysyp wysokiej jakości tekstur. Byk byl zawsze trochę po macoszemu traktowany ze względu na ciężki układ, ale powstaje ostatnio wiele ciekawych maszyn. To miłe :D

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 28