Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 [2] 3 4 ... 28
31
Na warsztacie / Projekt Podlasie '05
« dnia: 27 Czerwca 2022, 20:17:29 »
Witam wszystkich,
Jako że niedawno stuknęła mi 15 rocznica rejestracji na forum (niektórzy pewnie pamiętają moje dawne poczynania w zakresie scenerii) i wypadałoby wrócić do świata żywych, postanowiłem zaprezentować nad czym aktualnie pracuję. Będzie to również dla mnie motywacja do regularnego prezentowania postępów prac. Tematem opracowania są realne linie kolejowe:
  • D29-55 (część dawnej 34): Sokołów Podlaski – Siedlce (km 90,000 – 119,862)
  • D29-31: odcinek Siedlce – Hajnówka (km 0,000 – 122,000)
  • D29-520: łącznica Doły – Ujrzanów (km 0,000 – 1,227)
Z natury rzeczy, odwzorowaniem został objęty również mały fragment linii nr 2 (km 90,000 – 97,700).

W aktualnym etapie uwzględnione zostały również układy torowe bocznic:
  • składu złomu w Sokołowie Podlaskim
  • cukrowni „Elżbietów” w Sokołowie Podlaskim
  • fabryki Solbet w Podnieśnie
  • Północnej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Karo, Cargill itd.)
  • JW2523 w Siedlcach
  • Południowej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Stalchemak, Mostostal itd.)
  • bazy tłucznia w Siedlcach
Okres odwzorowania obejmuje lata 2004 – 2006.

Całość projektu powstaje zgodnie z nowymi standardami, tj. w Rainsted oraz teren z NMT-1. Obecnie prace skupiają się na linii 55, stacji Siedlce, wyprowadzeniu linii w kierunku Mińska Maz. (kawałek za stację Siedlce), Łukowa (kawałek za podg. Doły) oraz Czeremchy (linia 31 km 0,000 – 4,700 – kawałek za pskp Ujrzanów). Ten zakres jest obecnie priorytetem i jest przewidziany do zakończenia w pierwszej kolejności. Równolegle oczywiście są (i będą) prowadzone prace nad torami linii 31 w kierunku Hajnówki oraz ich wypoziomowaniem. Z siecią trakcyjną na razie się wstrzymuję. Z tego co widziałem na mm to idzie nowe w tym zakresie a wolałbym dwa razy nie robić tej samej roboty.

Co jest zrobione:
  • linia 55 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 31 (km 0,000 – 4,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 2 (km 90,000 – 97,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • łącznica 520 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • bocznice – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
W kolejnych krokach profil pionowy zostanie przypisany do torów, zostaną zrobione łuki pionowe, zostaną poprawione napędy rozjazdów oraz będzie wstawiona sygnalizacja. Teren został już wstępnie przygotowany, ale jeszcze nie znalazł się na scenerii. Jestem aktualnie w trakcie przesiadki na nowy komputer i nową paczkę więc przynajmniej część z tych prac nieco się przesunie.

Chciałem jeszcze napisać trochę o historii linii i innych aspektach z nią związanych, ale myślę, że lepiej zrobił to kolega Paweł na swojej stronie poświęconej linii 34 (z której została wydzielona linia 55). Zainteresowanym ciekawą lekturą polecam więc stronę linia34.pl.
Generalnie linię 55 znam prawie jak własną kieszeń, posiadam również masę zdjęć (w tym na tekstury) oraz innych materiałów, ale gdyby ktoś posiadał jakieś zdjęcia lub materiały z tych rejonów (niekoniecznie z odwzorowywanego okresu) to chętnie przygarnę.
Jeżeli pojawiłyby się jakieś uwagi to z chęcią je przyjmę i rozważę.
Sm 42 driver

32
Pomoc doraźna / Odp: konwertowanie pojazdów
« dnia: 20 Czerwca 2022, 23:19:59 »
Choć jak robić to na płasko, to ze zdjęcia nie byłoby ładniej.
Nie wiem. Nie tworzyłem nigdy kabiny 2D i tych również nie będę tworzył.

W sprawie kabin czy modeli 3d już rozmawialiśmy. Ja pamiętam co mi napisałeś a także dlaczego tak jest i zapewniam Cię, że wszyscy open rails'owi twórcy (podkreślam: twórcy) to rozumieją i szanują.
Do Kermita napiszę PW. Jak będę miał info zwrotne czy w ogóle patent ze screenem zostanie ostatecznie zastosowany to poinformuję was wszystkich i pokaże jaki to screen żeby wszystko było jasne tip top.

Pytanie mogło się być może wydać niektórym z was nawet głupie, ale... to są godziny czyjejś pracy i to pro bono. Jakby zebrać nas wszystkich do kupy z tych gier to jest nas dalej garstka, ja wszystkich z was szanuje i wolę się pytać niż żałować, albo tracić parę na odkręcanie jakiś zawirowań.

Dzięki za odpowiedź, będę informować o postępach w tej sprawie. 



33
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 17 Czerwca 2022, 22:04:27 »
Przesyłam poprawkę oskryptowania scenariusza. Warunkiem poprawnego działania jest wcześniejsze wgranie scenariusza „Drawinowo do wieczora” – czyli jak ktoś wcześniej miał już ten scenariusz i potem wgrał Drawinowo do wieczora, to wystarczy że wgra sobie ten plik, i Drawinowo od rana będzie znowu poprawnie działać. Osoby które nie wgrały nowego scenariusza, nie powinny pobierać tego dodatku. Docelowo infrastruktura na obu scenariuszach zostanie ujednolicona.

W zał. archiwum - nowe otoczenie Grabówka i okolic zawierające 5 plików scm (...)
Moja prywatna opinia na temat nowych dekoracji na magistrali:
Biorąc pod uwagę, że Grabówek to chyba najtrudniejsza do udekorowania stacja w MaSzynie (bo jest do bólu nierealna), to dekoracje wyszły naprawdę nieźle. Niemniej mogę zasugerować pewne rzeczy:
Po pierwsze – przy dekorowaniu kolejnych odcinków najlepiej będzie stare dekoracje w ogóle wyrzucić w kubeł, bo nie tylko nic wartościowego nie wnoszą, ale dodatkowo ograniczają pole do popisu przy wstawianiu nowych dekoracji. O realności ścian lasu o wysokości 30 metrów nawet nie wspomnę – a takie MatiAn wstawił wszędzie, od Włodowic, po Drawinowo, i dopiero na nowszym odcinku scenerii (czyli do Grodziska) zrobił ściany niższe. I nie będzie błędnym stwierdzenie, że MatiAn kładł lachę na dekorowanie scenerii, co zresztą wprost kiedyś napisał, choć nie pamiętam w którym wątku (żeby nie było: MatiAn to wciąż jeden z najbardziej znaczących twórców w historii MaSzyny, o jego twórczości nie da się napisać bez wyczerpania limitu znaków w poście). Tak więc stare dekoracje najlepiej usuwać, tak zresztą zrobiłem podczas dekorowania Włodowic, co bez wątpienia zaowocowało lepszym efektem końcowym.
Po drugie – warto zwrócić uwagę na „ekonomiczność” dekoracji, czyli np.: za ekranem akustycznym nie ma sensu wstawiać niskich domków, bo ich nigdy maszynista nie zobaczy. Drugi przykład: przy tworzeniu rozległego osiedla można przy większej odległości od toru zrezygnować ze wstawiania szczegółowych dekoracji, albo gorszej jakości domki. Po prostu wszystko najlepiej optymalizować do punktu widzenia maszynisty.
A tak w ogóle to super, nie mogę się doczekać w pełni zrewitalizowanego Drawinowa.

34
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 14 Czerwca 2022, 22:20:18 »
Aktualizacja: poprawione zostały błędy zgłaszane przez Marconiego i EP08_015. Cała paczka do pobrania jest w pierwszym poście (zawiera także poprawki sieci, semafora i znaków), natomiast tutaj można pobrać sam plik z eventami.

Aby MaSzyna nie zamieniła się w jakieś kółko kolekcjonerów wirtualnych modeli kolejek nazywających swoją wizję świata realizmem, informuję, że nie wyrażam zgody na jakiekolwiek podmiany taboru w scenariuszu przez 3 lata od momentu publikacji (to jest wątek publiczny, czyli można go traktować jak publikację, zatem termin upłynie 1.06.2025 r.). Po prostu uważam, że dobór taboru jest moim przywilejem jako autora.
Jeżeli ktoś ma propozycje na inny tabor, to może stworzyć dodatkowy plik .scn z alternatywnym taborem (tak jak to zrobił Maszynista_94), jednakże nie może się on nazywać "drawinowo_do_wieczora.scn", tylko np.: "drawinowo_do_wieczora_2022.scn" lub coś w tym stylu.
W sumie to czemu tego nie robić przy innych scenariuszach? Taboru do obsadzenia mamy znacznie więcej niż dostępnych scenariuszy, a paczka całościowa od takich klonów raczej nie urośnie.

Inne tematy:
  • Scenerii raczej nie przewiduję modyfikować pod kątem dopasowania do jakieś konkretnej epoki, gdyby to robić, to niestety wymiana peronów to stanowczo za mało, pozostaną budynki, sklepy, odcinki linii ze zmodernizowanym torowiskiem, prędkościami szlakowymi, i wiele innych tematów. Wyjdzie z tego druga sceneria.
  • Dekoracje na magistrali (odcinek Włodowice – Grabówek – Drawinowo – Grodzisk) nie robiłem ja, tylko mati222. Łatwo to odróżnić w .scm, mati222 używał edytora, a ja nie. Jego dekoracje są od paru miesięcy do pobrania z wątku z Drawinowem od rana.

35
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 13 Czerwca 2022, 13:00:32 »
Wykonując misję nr 19 zauważyłem, że w Drawinowie powstał totalny korek. Sprawdziłem przedpola w obie strony. Jest czysto.
W załączeniu log.
W pliku dekoracje3.scm znalazłem nieteksturowane znaki drogowe B-20. Dokonałem poprawki.
Plik w załączeniu.

36
Trasy / Odp: L053 night towarowy ET42
« dnia: 13 Czerwca 2022, 22:40:46 »
Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Zmiana wpisu na ten, który podałeś naprawiła wszystko. Mniej więcej dobrze kombinowałem, tylko nie pomyślałem, że ten rozerwany skład z ST trzeba byłoby zapisać jako dwie odrębne pozycje. I oczywiście gdzieś z pamięci wyleciało, że po to stosujemy znak dolara, aby nie można  było zmieniać treści. Jednakże nie miałem pojęcia, że stosuje się to do plików, bo wiedziałem, że tylko do komórek w Excelu, ale ja z programowaniem nie mam nic wspólnego. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

37
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 11 Czerwca 2022, 22:36:29 »
Jedyne jak dotąd zdjęcie, na którym udokumentowano "jazdę" testową SM42 z kilkoma wagonami po nowo otwartej przez PKP linii międzyplanetarnej relacji Ziemia-Księżyc. Ambitne plany prezesa spółki zakładały, że na Księżyc będzie można dotrzeć w 3 godziny i 25 minut, jednak wydaje się to mało prawdopodobne ze względu na dużą ilość postojów handlowych.

38
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 08 Czerwca 2022, 11:29:34 »
Poprawiłem sieć trakcyjną dla misji nr 7 i pantograf już się nie łamie.
Ujawnił się błąd w pliku ss6zpcpb-zpy.inc:
Cytuj
Bad event: "wlo_x_s10a" (type: multiple) can't find event "sbl1_716_os4a"
Bad event: "wlo_x_s11a" (type: multiple) can't find event "sbl1_716_os4a"
Bad event: "wlo_x_s12a" (type: multiple) can't find event "sbl1_716_os4a"
Bad event: "wlo_x_s13a" (type: multiple) can't find event "sbl1_716_os4a"
W załączeniu poprawione pliki.

39
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 25 Maja 2022, 00:22:54 »
Czy jest jakiś sposób na ustawienie napisu w środku tablicy (przykład Drawinowa,  przy kilku próbach: albo jeden z dwóch napisów w ogóle nie trafiony w tablicę, albo tak jak na załączonym obrazku - na jednej tablicy za nisko, na drugiej za wysoko)?
Mapowanie tych tablic podzielone jast idealnie na dwie polowy jedna nad druga. Gorna polowa odpowiada za napis o wymiarach 3.1313m x 0.4939m, wysoko na scianie bocznej, dolna za napis o wymiarach 3.84m x 0.66m, nad oknami przy wejsciu do budynku. Stworz sobie najpierw osobne obrazki zachowujace w.wym. proporcje, gdzie to sobie wysrodkujesz, potem je zeskaluj do bokow 2npx i pozniej polacz na jednej teksturze wg podanego wyzej opisu mapowania. I jeszcze przy tworzeniu tekstur unikaj stosowania wygladzania czcionek pod ekrany LCD.

40
Pomoc doraźna / Odp: Dźwięk nie odtwarza się.
« dnia: 24 Maja 2022, 14:30:43 »
Sprawda do kosza, pomyliły mi się koordynaty przy tworzeniu eventa :)

41
Symulator / Odp: Addon do Blendera
« dnia: 19 Maja 2022, 22:05:59 »
Aktualizacja 19-05-2022:

Link standardowo w pierwszej wiadomości.

  • Dostosowanie importu E3D do importowania indeksowanej geometrii
  • Możliwość włączenia toru w Model Preview
  • Opcja na usuwanie sufiksów .001, .002 itp z nazw submodeli podczas eksportu.
  • Możliwość wyboru źródła opacity w panelu submodelu
  • Poprawiony eksport hierarchii, powinno dać się teraz eksportować zaznaczone submodele bez wymogu zaznaczania ich rodziców
  • Usunięte małe bugi i dodane kilka nowych - znajdź je wszystkie!

Pamiętajcie że skrypty tworzę zawsze pod najnowszą oficjalną wersję. Instalacja na wersji starszej może spowodować niepoprawne działanie skryptów.

42
Ostatnio jakoś dostałem motywacji do działania :3

44
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tworzenie płaszczyzn w 3ds
« dnia: 12 Maja 2022, 22:24:39 »
Okej, udało się ogarnąć - prawdopodobnie broiły stare skrypty i jeszcze starszy 3ds. Ściągnąłem maxa 2018, skrypty od Jana i bangla. Dziękuję za pomoc!

45
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 10 Maja 2022, 22:50:35 »
Za namową wrzucam moje kiszone skrypty. Działają pod Maxem 2018, 2020, 2022. Z rzeczy które pamiętam że zrobiłem to:
-Dedykowana funkcja eksportu terenu (ze 100 razy szybsza i o 1/4 lżejsza niż normalna). Skrypt sam dopisuje "_ter.scm" więc wpisujemy docelowo nazwę odpowiadającej komórki z Rainsteda. Możliwość wyłączenia eksportowania jawnych rozszerzeń (kolejna oszczędność w wadze plików - około 5/100mb)
-Jakieś zmiany w skrypcie importującym, prawdopodobnie wywalenie rozpoznawania "node tri" więc import terenu nie wchodzi w grę, a z resztą i tak był zepsuty. Zaimportować możemy w Blenderze i po eksporcie do OBJ wczytać bez problemu w Maxie i już normalnie działać.
-W "dodawaczu torów" wpisane są chyba wszystkie sensowne podsypki.
-Coś było grzebane w generatorze nasypów/wykopów, na 90% jest przez to zepsuty (plik "CreateStrew.ms" w razie "w" podmienić na jakiś z innych skryptów), ale może być też poprawiony pod jakimś względem.
-Do zasobnika z zielenią są wpisane chyba wszystkie tekstury na stan z lipca 2019 roku. Na pewno więcej niż było w bazowej wersji, ale w między czasie wyszło trochę tych tekstur i będą braki.
W planach mam jeszcze uzdatnienie eksportera T3d żeby nie trzeba było każdorazowo przed eksportem konwertować do Editable Mesh i poprawić jakieś inne wkurzające pierdoły, ale to wszystko przy okazji :)

46
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 07 Maja 2022, 22:50:07 »
Na exe paczki całościowej, pomimo definicji parametru lights, w budynku tpanlek4 brakuje oświetlenia.

47
Na warsztacie / Pulpit pojazdu Elf II / EN75 STADLER Flirt
« dnia: 01 Maja 2022, 21:07:55 »
Witajcie Panowie,

od jakiegoś czasu modeluję w dość zaawansowanym programie "Inventor" i pomyślałem, że moje dotychczasowe umiejętności wraz ze stałą stycznością z pojazdami EZT mogą wnieść nieco do kolekcji floty nowoczesnych pojazdów w symulatorze. A więc do sedna. Mimo posiadania dość zaawanasowanego programu nie jestem w stanie póki co opanować tworzenia skomplikowanych brył większych niż te które mogę zwymiarować "od ręki" suwmiarką, dlatego ograniczyłem się do tworzenia mniejszych obiektów w kabinie maszynisty. Jeśli więc jest na tutejszym forum użytkownik, który chciałby nawiązać współpracę w zakresie tworzenia modeli pojazdów generacji Elf II oraz EN75 STADLER "Flirt", to proszę o kontakt. Dysponuję wszelką dokumentację techniczną (rysunki techniczne) potrzebną do wykonania modelów, a ponadto posiadam urządzenie rejestrujące dźwięk Tascam DR-40X, którym mógłbym nagrać dowolne dźwięki tych pojazdów w wysokiej jakości. Poniżej prezentuję kilka screenów z prac nad pulpitem pojazdu generacji Elf II oraz EN75 "Flirt" w wersji dla Kolei Śląskich. Wszelkie elementy zostały wykonane z dokładnością do 0,1mm względem oryginalnego wyposażenia pulpitu maszynisty. Tymi projektami zajmę się w pierwszej kolejności, a efekty dalszych prac modelowania pulpitów będę prezentować w tym poście.

48
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 27 Kwietnia 2022, 18:22:45 »
Szynobus  EN81-003 oraz 004 (zewnątrz + wewnątrz):

https://eu07.pl/userfiles/1053/EN81.7z
https://eu07.pl/userfiles/1053/EN81_2.7z



49
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 21 Kwietnia 2022, 20:23:31 »
Po wyborze języka angielskiego/czeskiego, w polu „Składy na scenerii” po usunięciu pojazdów z danej misji, nadal wyświetla się komunikat po polsku – „Wpis bez pojazdów. (Tor: xyz)”.
W ustawieniach dźwięków i fizyki, po wyborze języka angielskiego/czeskiego, opcje „Czułość zaworów hamulcowych” oraz „Czułość zaworu FV4a” nie są przetłumaczone.
W ustawieniach grafiki, po wyborze języka angielskiego/czeskiego, dla opcji „Odbicia- uwzględniane elementy”, opcje do wyboru wyświetlają się w języku polskim.
W ustawieniach ogólnych, po wyborze języka angielskiego albo czeskiego, pole „Zestawy ustawień” nie jest przetłumaczone.
W angielskojęzycznej i czeskojęzycznej wersji po komunikacie „Opcje wyszarzone nie mają wpływu na symulację” (oczywiście przetłumaczonym), pojawia się zbędna kropka – screen 1.
Jeżeli w ustawieniach, w wersji EN/CZ, klikniemy „Przywróć ustawienia domyślne”, w polu u góry wersja językowa zmieni się na PL, ale program pozostanie w języku angielskim/czeskim.

50
Tabor / Odp: coś nie tak z patchem 22.03
« dnia: 19 Kwietnia 2022, 16:21:46 »
2. Odpaliłeś Rainsted.exe?

Rainsted w patchu został poprawiony i nie psuje już EZT, proszę nie wprowadzać w błąd.

51
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 20:23:32 »
Witam. I tu widzę dotarło :D No pojawił się pomysł, dwa miesiące uzyskiwania zgody i realizacja. Wyszło jak wyszło, mam nadzieję ze w miarę jasno i prosto to przedstawiłem :) Może w najbliższym czasie uda się zorganizować materiał z pracy Dyżurnego Ruchu, czas pokaże. Pozdrawiam

Mka.

Usunąłem zbędny cytat wraz z osadzonym filmem.
Benek

52
Trasy / Odp: "Manewrowo" luzem?
« dnia: 12 Kwietnia 2022, 09:39:25 »
Przerobiona sceneria i dostosowany scenariusz manewrowo 1. Podmienione składy. Usunięte duplikaty nazw torów i modeli. Jak ktoś chce, to może zmienić modele rozjazdów :)

Zdjęcia znaku stop Oscyp, tekstura matek123.


Jak ktoś chętny w ramach nauki może zrobić aktualizację składów na scenariuszu manewrowo 2 (porozstawiać z głową na bocznicach). :)

53
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:50:51 »
Projekt żyje, nie był to jakiś zaawansowany pryma aprilisowy żart, jak ten z Bieszczadami (chociaż, czy tamten aby napewno też był?). Zakończyły się prace torowe. Ułożone i wyprofilowane są tory w całości od Krakowa Płaszowa do Zakopanego. Obecnie siły wkładam w teren, nad którym przewiduję, iż prace zajmą około 2-3 miesięcy. Udało się wypracować już w miarę działającą metodę i sposoby pracy z danymi NMT. Duże trudności sprawiają jedynie spasowywanie terenu z torami, i niwelowanie lewitujących torów. Jak się uda to przeskoczyć, to będzie z górki (dosłownie) :). Poniżej screeny z terenem z odcinka Zakopane - Sieniawa.

54
Trasy / Odp: "Manewrowo" luzem?
« dnia: 10 Kwietnia 2022, 16:01:31 »
Sceneria jest gotowa do pobrania do wersji 22.03. Miłych manewrów. :)

55
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 18:36:33 »
Trzeba też tabor dostosować do jednej epoki, bo widzę że nadal jest mieszanina, SU46 z żółtym czołem leci z jakimś regio z wagonami Regio Expressu, gdzieś indziej jest już elf km.

56
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 23:32:45 »
Python Screen: submodel ekran_p not found - Ignoring screen
Dziękujemy za zgłoszenie błędu. Naprawiono w rev 8019

57
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 17:03:45 »
Lokomotywa EP07P brak cyferblatow niepodswietlonych manometrow tylko same wskazowki sa. PO podswietleniu tarcz wszystko widac.

Poprawione w rev 8032 @Stele

58
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 13:23:25 »
Witam, mam problem z nową wersją, mianowicie chodzi o rozmycie ekranu. Nie jest on ostry nawet jak jestem w bliskich odległościach od przedmiotu na który patrzę. Mam maksymalne ustawienia graficzne i to nic nie zmienia, pamiętam że w poprzedniej wersji też miałem ten problem ale jakoś udało mi się temu zaradzić. Gram w rozdzielczości 2560x1440 (taką rozdziałkę ma monitor). Wie ktoś jak temu zaradzić? sprzęt to rtx 3070 i5 11600k 16gb ram 3600mhz i monitor 2560x1440 165hz. sterownik graficzny 512.15, problem występuje w każdym pojeździe na każdej scenerii
Usuń z ini wpisy gfx.framebuffer.width i gfx.framebuffer.height.
(to jest dobre pytanie, dlaczego w ogóle ktoś je wpakował do ini na repo....)

59
Na warsztacie / SA135-007
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 23:22:40 »
Z okazji pierwszego kwietnia prezentuję uproszczony model wagonu spalinowego SA135 wraz z przygotowaną teksturą SA135-007 Kolei Dolnośląskich. Model został przygotowany na podstawie obecnego SA134 z MaSzyny, więc jego jakość szacuje na 1/4, adekwatnie do daty. Mimo to w teksturę włożyłem mnóstwo swojego uszatego serduszka, aby w sumie całość była zrobiona na te przysłowiowe 30%.

Paczkę wystawiam, ponieważ moje możliwości modelowania są równie żadne co teksturowania. Mapowanie oryginału samo w sobie jest takie sobie, a tutaj dodatkowo zostało pocięte w kolejnych miejscach. Liczę na to, że kilku osobom może sprawić on trochę radości i ktoś będzie chciał potestować fizykę SA135 albo porobić ładne screeny. Jeśli ktoś by się ulitował nad tym pojazdem, załatał dziury i przemapował boczki/czoła, to na pewno byłby krok do przodu.

Paczka zawiera model, przesunięte modele kabiny, wnętrze lp wraz z teksturami i tekstury zewnętrzne. Pasażerów nie ma i nie przewiduję. Wypakowuje się ją do głównego folderu maszyny 22.03, ale powinna też działać z 21.04. W pliku textures trzeba na końcu dopisać:
Kod: (textures.txt) [Zaznacz]
^1
sa135-007.mat=214mb,SA135,sa135//v2,SA135-007,PLKD,Legnica,07.08.2020,Serwis_Pojazdów_Szynowych,youBy,youBy

https://eu07.pl/userfiles/1007/sa135-007.zip      28.71 MiB   2022-04-01 22:47

60
Na warsztacie / Krzyżowa 3 - scenariusz
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:56:20 »
Witam. Chciałbym państwu zaprezentować jeden z moich niedawno utworzonych smaczków, jak w tytule - Krzyżowa 3.

PIERWSZE WYDANIE

=Opis:
Sceneria przedstawia ruch kolejowy dla pociągów relacji Markowo Górne - Markowo Dolne. Została ona zaprojektowana w taki sposób, aby bezpiecznie go zwiększyć do możliwie największej przepustowości. Wykorzystani przewoźnicy to KŚ, ŁKA, KD (wstępnie zaczynają bez rozkładu jazdy). Pociągi osobowe zatrzymują się na wszystkich stacjach i przystankach, a na posterunkach zapowiadawczych Markowo Górne oraz Markowo Dolne dokonywana jest zmiana kabiny i powrót w drugą stronę.

=Informacje priorytetowe:
- Sceneria jest zapętlona, czyli można na spokojnie odgrywać służbę na przestrzeni czasowej do 12 godzin (od południa do północy)
- Na potrzeby synchronizacji rozkładu jazdy z każdym EZT'em, Vmax rozkładu jazdy wynosi 110 km/h
- Ze względu na problemy z szybkością podawania sygnałów na semaforach dla AI, zakazuje się wstrzymywania ruchu na jednym odstępie lub szlaku do ponad 20 minut
- Proszę mieć na uwadze, że czasami wjazdy lub wyjazdy mogą się ciągnąć aż do 10 minut (głównie tyczy się to posterunków przy liniach z blokadą półsamoczynną oraz Drawowa Głównego)
- Rozkład jazdy działa w nietypowy sposób - należy uruchomić stoper w momencie rozpoczęcia jazdy i trzymać się godziny wyświetlanej przez niego porównując z >>minutami<< w rozkładzie.
- Sceneria jest kompatybilna z nową wersją symulatora

=Pobieranie + mini tutorial:
Linki do pobierania Krzyżowa 3:
https://drive.google.com/drive/folders/1l0G9ToDp43Ik5jGQW-gfip5VftKWdwrQ?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1hm2zOVWD9bnM1UNIGfHgfhfOlor87LU1/view?usp=sharing

Folder "krzyzowa2" razem z plikiem "krzyzowa_loop.scn" wklejamy (folder krzyzowa2 zastępujemy) w ścieżce "Maszyna"\scenery | Jego zastąpienie nie spowoduje ubytku plików ze starszego scenariusza, a przynajmniej nie powinna taka sytuacja zaistnieć.

W bonusie dodaję jeszcze lekko podrasowany tor doświadczalny - ta sama procedura instalacji j.w:
https://drive.google.com/file/d/13IsUo8f9pph4UmiF8uRfAdV46nZSrLKl/view?usp=sharing

=Informacje dodatkowe
-(1) póki co jest brak synchronizacji przejazdów kolejowo-drogowych z uruchamianymi przebiegami
- jazda w jedną stronę dla ROJ'ów powinna odbyć się dokładnie w ciągu 1h, jednak zapewniam, że z tym problemu być nie powinno
- zamierzam dodać jeszcze skład ekspresowy relacji Markowo Górne > Krzyżowa (z oblotem) > Markowo Dolne i odwrotnie, jednak nic nie obiecuję
- proszę o zgłaszanie wszelkich błędów dotyczących tylko scenariusza (z wyjątkiem punktu 1), aby w pełni zoptymalizować scenerię pod użytkowników symulatora
- załączników brak, ponieważ zakładam, że wszyscy dobrze znają tę scenerię

Osobiście mam szczerą nadzieję, że autorzy nie będą mieli do mnie zarzutów za "chuligańskie" wykorzystanie ich tras, a nawet jeżeli taka sytuacja zaistnieje to prosiłbym o łagodny kontakt ze strony twórców.

UPDATE 03.04.2022 - Krzyżowa3.1
----------------------{ OPIS }----------------------
Sceneria przedstawia ruch kolejowy dla pociągów relacji Markowo Górne - Markowo Dolne. Została ona zaprojektowana w taki sposób, aby bezpiecznie zwiększyć przepustowość do maksimum. Wykorzystane zostały różne zespoły trakcyjne w różnych łączeniach (te możliwe oczywiście). Pociągi osobowe zatrzymują się na wszystkich stacjach i przystankach, a na posterunkach zapowiadawczych Markowo Górne oraz Markowo Dolne dokonywana jest zmiana kabiny i jazda w drugą stronę.

----------------------{ INFORMACJE PRIORYTETOWE }----------------------
- Sceneria jest zapętlona -
- Na potrzeby synchronizacji rozkładu jazdy z każdym EZT'em, Vmax rozkładu jazdy wynosi 120 km/h -
- Ze względu na problemy z szybkością podawania sygnałów na semaforach dla AI, zakazuje się wstrzymywania ruchu na jednym odstępie lub szlaku ponad 20 minut -

----------------------{ CHANGE LOG }----------------------
- EZT'y zaczynające na stacjach Markowo Górne oraz Markowo Dolne odjeżdżają w odstępach 7 minut -
- Zniesiony został wymóg na stoper, RJ'ty są na bieżąco aktualizowane wraz z przyjazdem do stacji docelowej -
- Poprawiono znaczną ilość błędów związanych z jazdą dla AI -

----------------------{ POBIERANIE + TUTORIAL }----------------------
Link do pobierania Krzyżowa 3.1:
Pobrany plik wypakowujemy w dowolnym miejscu i przeciągamy bezpośrednio do folderu z maszyną.

Miłego :)

Strony: 1 [2] 3 4 ... 28