Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 28
331
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Kwietnia 2020, 17:16:21 »
Kompromisowo wstawić składów mniej na grupach, z dużym sznurem bliżej torów głównych, zasłaniające dalsze pustki. Zestawione z dużej ilości dubli kilku skórek. Na kaliskiej się to sprawdza. Dać to w osobnego scm do remowania na kartofliskach.

333
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 12:55:00 »
Zapraszam do zaprogramowania poprawnego rozpływu mocy w sieci, niewymagającego edycji wszystkich map i obliczalne w kroku fizyki gry. Co to ma do exe, skoro jest niezmienne od 2013 czy kiedy tam Ra te trwałe prowizorki zrobił, co mamy obecnie?

334
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 31 Marca 2020, 22:05:36 »
Wózek warto mieć na jednym atlasie z resztą zawieszenia i zestawami kołowymi. Przypominam, że maszyna obsługuje jedno texture id na obiekt, a te elementy powinny być jednym, zwłaszcza w dalszych fazach lod.

335
Pomoc doraźna / Odp: Event przypisany do toru - zdalnie
« dnia: 31 Marca 2020, 21:07:12 »
Nie. Musisz go wysłać na jakieś tory na bok z portalem zjadającym. Coś za zasięgiem kamery jest liczone tylko jako przebieg fizyki i ma znikomy wpływ na wydajność.

336
Pomoc doraźna / Odp: Rozmowy radiowe na zewnątrz.
« dnia: 30 Marca 2020, 19:46:34 »
1. Nie. 20 lat walki by ograniczyć do kabiny było. ;)
2. Nie ma. Raz zamkniesz to do końca sesji zamknięte. W milkowym branchu chyba jest do otworzenia z menu.

337
Ten scenariusz jest tak oskryptowany, że gracz musi się odpalić i swoim ruchem wybudza resztę botów. Osobie reanimującej go n lat temu nie chciało się skryptować manewrów, o ile komendy w tamtych czasach na to pozwalały, więc wykrywa czy siedzisz w stonce i jak nie, to zostawia ją z boku po wsze czasy.

338
Jak ma zadaną prędkość początkową, to startuje "ciepły". Do tej pory był nagrzany i miał nabite powietrze, teraz dodatkowo ma załączoną baterię.

339
Ale teraz tmj zmergował cały milkowy renderer tylko z drobnymi zmianami.
Wg opisu pomija wszystkie postefekty, renderując bezpośrednio do backbufera. Oprócz tego jest wpięty w shader paralaksy, dając uproszczony efekt.

340
Ok. Na filmie widać, że to nie cienie tylko odbicia na wszystkim.
Shadery milka nie będą działać na nowej paczce, bo doszła masa nowych materiałów, których zwyczajnie nie obsługują. Trzeba im ją w mniej lub bardziej prowizoryczny sposób dorobić.
gfx.skippipeline yes jest w sumie nietestowane, bo ludziom się raczej mówi, by przełączali na legacy. Tu się mogło coś posypać.
Sprawdziłem ten tryb i nie powoduje żadnych artefaktów.

341
Tabor / Odp: Półsprzęgi
« dnia: 26 Marca 2020, 20:17:54 »
Wydzielam i przenoszę.
1. Interpunkcja!
2. Wątek zawiera cytat z changelogu exe wraz z linkiem do postu, w którym można go pobrać. I jest na warsztacie. To chyba logiczne, że odnosi się do dopiero wprowadzanej funkcjonalności i na plikach ze stycznia nie będzie działać.
3. Patch w kwietniu to twój wymysł. Proszę nie insynuować bo potem ludzie sobie bajki wymyślają i mają pretensje o ich niespełnienie.

342
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 24 Marca 2020, 18:08:05 »
Unhandled exception at 0x0000000075D29A90 (atio6axx.dll) in eu07_crashdump_20200324_173401.dmp: 0xC0000005: Access violation reading location 0x0000000000000018.Sterownik Opengl twojego radeona próbuje czytać z niedozwolonego zakresu pamięci. Nie dojdziemy w czym problem. Klątwa AMD. Poeksperymentuj z innymi sterownikami do tej karty.

343
Na warsztacie / Odp: Półsprzęgi
« dnia: 22 Marca 2020, 18:11:12 »
Aktualizacja modelu w pierwszym poście. Miał źle ustawiony origin. Musiałem wczoraj nie zapisać pliku albo przypadkowo przesunąć.
Jeszcze kwestia dyskusyjna. Teksturę zostawić w 1k? Wszystkie mapy? Może 512 styknie?

344
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 24 Marca 2020, 17:33:10 »
Multisampling na 4 przy tym GPU to dużo, zmniejsz na 1, najlepiej zmień gfxrenderer z full na legacy, możesz jeszcze zmniejszyć maxtexturesize.
Kolega już ma Legacy. render path: VBO. Dla fulla wypisuje render path: Shaders, VBO. Daj crashdumpa, bo bez tego możemy zgadywać tylko. Detali nie skręcaj póki co. Może ten multisampling najwyżej. Jakby brakowało pamięci, to by to wypisało do logu.

345
Na warsztacie / Półsprzęgi
« dnia: 22 Marca 2020, 13:33:41 »
Póki co nowoczesny Schaku/Voith. https://eu07.pl/userfiles/23180/polsprzeg_schaku.7z
W planach mam jeszcze kawał żeliwa z odlewni przy zntk głęboka komuna.

- w ramach koncertu zyczen, dodana obsluga polsprzegu:
-- polsprzeg mozna zamontowac na pojezdzie jesli przebywamy na zewnatrz, a w odleglosci mniejszej niz 25 m (ale nie mniejszej niz ~1 m) znajduje sie pojazd wyposazony w sprzeg automatyczny; montaz domyslnie odbywa sie przy uzyciu kombinacji Ctrl+Insert, demontaz kombinacja Ctrl+Delete
-- domyslnie jako model polsprzegu uzywany jest plik models/tabor/polsprzeg.t3d umieszczany na wysokosci 0.95 m nad glowka szyny i wysuniety 8.5 cm poza standardowa dlugosc pojazdu. Wartosci te mozna zmienic wpisem w sekcji models pliku .mmd:
coupleradapter: model, wysuniecie, wysokosc
-- oprocz tego w pliku mmd w sekcji internaldata: mozna zdefiniowac dzwieki:
coupleradapterattach: // odtwarzany przy zakladaniu polsprzegu
coupleradapterremove: // odtwarzany przy zdejmowaniu polsprzegu
Fajnie jakby model zależał od sąsiadującego pojazdu z automatycznym a nie od pojazdu z hakiem. Wtedy model by można uzależnić od tego, czy podpinamy się do elfa czy starego kibla. W końcu przejściówka jest wożona na wyposażeniu jednostki.
Od was oczekuję wymierzenia pozycjonowania do różnorakiego taboru. Origin modelu znajduje się w osi złącza automatycznego. Model ma 450mm od płaszczyzny stycznej automatycznego do leża haka.
W pojazdach z Scharfenbergiem istotna jest wysokość sprzęgu i jego model, bo to stąd sąsiad zaczytuje co ma sobie założyć. W tych ze śrubą istotna jest tylko odległość haka od bounding boxa, a domyślna jest zgodna z normą.

347
Bocznica / Odp: Odp: Addon do Blendera
« dnia: 29 Stycznia 2020, 19:15:45 »
Ficzer requesty:
1. Większe pole podawania repli. Z większym fontem. Albo daj mi receptę na okulary.
2. Podawanie repla ze ścieżka względem roota paczki a najlepiej względem t3d i bez rozszerzenia. Tak jak podaje się argument w node model. Po to mu się definiuje preferowany format tekstury i lokalizację paczki, by używał.
3. Najlepiej zamienić to na okienko menadżera by wskazać dany plik. A jak ktoś zostawi puste i przy imporcie natknie się na niepodpiętego repla to wyrzuci okienko by dodefiniować, tak jak w maksie.
----
4. Przy zaimportowaniu modelu z includami i eksporcie czegokolwiek, includy eksportują się jako nadpisanie plików źródłowych. Bezpieczniej byłoby jakby generowało duplikaty w wybranej lokalizacji zapisu.
Wybranie opcji export selected i export include skutkuje wygenerowaniem pliku z zaznaczeniem, nadpisanie źródłowego includa zaznaczenia (ok), nadpisanie includa z parentem zaznaczenia geometrią zaznaczenia (mocno nie ok) oraz niezaznaczonych includów pustymi plikami. Mimo odznaczenia eksportu includów, na koniec pliku selekcji dopisało wszystkie includy.
5. Import gubi kolory materiału. Wszystko ustawia na biały.

348
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 13 Marca 2020, 15:57:09 »
A to Milek musi się wypowiedzieć. Taki wisi na serwerze. :P

349
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 13 Marca 2020, 15:49:59 »
Jak nic nie pomoże, to w dziale publikacje masz link do archiwum luzem przez torrent. Jako, że to paczka całościowa, to wypakowanie tego plus zawartych wewnątrz binarek powinno dać taki sam efekt, jak instalator. Na koniec hotfix: stuff.eu07.pl/2001HF.zip

350
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 13 Marca 2020, 12:32:41 »
Zrób reinstal i wyłącz na ten czas antywirusa. Instaluj najlepiej nie na partycję systemową. Coś zablokowało lub usunęło część plików. Jak to tylko biblioteki rainsteda, to mógłbyś dosztukować z repozytorium, ale jak odpalenie bezpośrednio z exeka też się wysypuje, sugeruje na większe braki.

351
Trasy / Odp: l053_poranek - critical error
« dnia: 10 Marca 2020, 23:05:23 »
System 32 bitowy nie zaadresuje wystarczającej ilości pamięci by odpalić ten scenariusz, jak i większość innych nowych, na domyślnych ustawieniach graficznych.

352
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 10 Marca 2020, 21:44:07 »
W dalszym ciągu masz renderer shaderowy a nie legacy, tekstury 4k, cienie 2k. Czyli wysokie detale przy laptopie biurowym. Proszę czynić co heldesk sugeruje, a nie obrażać programistów, bo w takiej sytuacji istotnie wiele nie można poradzić. Dekoracje stanowią kilka procent użytych zasobów, w stosunku do taboru.

353
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 07 Marca 2020, 23:23:36 »
No to niby ramu mu trochę zostało. Czytam, że ten układ alokuje domyślnie 128MB ramu na vram i da się to podkręcić do 512MB. Musisz już sam doczytać w jaki sposób. Może mu mało na pojedynczy bufor.

354
Symulator / Odp: Tłumaczenia rozmów radiotelefonicznych
« dnia: 07 Marca 2020, 17:23:03 »
Wersja angielska została dodana do paczki. Dziękuję Jakubowig1 za rozbicie pliku wynikowego. Ambicji nawet  na proste własne programy nawet nie mam. :< Jakby ktoś uzupełnił brakujące zapowiedzi, coś popoprawiał, albo przetłumaczył znaczną ilość na inny język, proszę się zgłaszać. Tymczasem odklejam.

355
Będzie wydanie to będziemy się martwić o dokumentację. Do tego czasu może się uda maszynownię wyklepać by widzieć te zawory... Exe z warsztatu mogą być niekompatybilne z plikami z paczki ostrzegam.

356
Tabor kolejowy / Odp: Wagony sypialne
« dnia: 25 Lutego 2020, 18:58:17 »
Zostały usunięte, bo były to skórki na stary model, który został usunięty ze względów jakościowych.
Przez websvn możesz dokopać się do wszystkiego, co było w paczce w przesięgu ostatnich siedmiu lat. Wejdź sobie w folder pojazdu, cofnij się do wersji gdy jeszcze istniał i pobierz potrzebne pliki. Po czym je dostosuj do aktualnej wersji przez porównanie z podobnymi z obecnych czasów. W przypadku wagonów nie powinno być to nic krytycznego do działania.

357
No jak tam chcesz, ale masz komputer za grube pieniądze i akceptujesz używanie może 30% jego mocy przez skręcenie detali gry. Boli mnie to.

358
A ja otwieram, bo to żadne rozwiązanie. Ten komputer powinien płynnie działać na wysokich ustawieniach graficznych. Sprawdź kolejne kroki, które podałem wcześniej.

359
Grubo. Podstawowy framebuffer się nie tworzy. Podejrzewam konflikt ze sterownikiem. Radeony bywają kapryśne przy openGLu.
Edytuj eu07.ini i:
1. Przełącz renderer na legacy. Zobacz czy wstanie.
2. Jak tak, to wróć do pełnego i skręć antyaliasing.
3. Jak nic nie da, poeksperymentuj z tymi ustawieniami https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#gfx.format.color_.28rgb8.2Frgb16f.2Frgb32f.2Fr11f_g11f_b10f.29

360
Pomoc doraźna / Odp: Event przypisany do toru - zdalnie
« dnia: 09 Lutego 2020, 12:33:30 »
Nie wiedzę błędu. Spróbuj zmienić kierunek, może coś źle odczytałeś. Albo daj próbkę by przetestować.

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 28