Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 28
301
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 01 Maja 2020, 16:46:37 »
To pewnie nie błąd, ale mimo wszystko chciałbym się spytać - o co chodzi z komunikatem "brak komunikacji CAN ze sterownikiem drzwi" wraz z informacją"jazda awaryjna" w EN71AKŚ? Wcześniej, jak miałem ją pobraną z repo, tego komunikatu nie było.
Doszło kilkanaście komunikatów o awariach komunikacji sieci składu. Czystko kosmetyczne, nie ma wpływu na jazdę. Ich prawdopodobieństwo zostało już zmniejszone, bo choć mają kilka %, to jest ich jednak dużo.

302
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 01 Maja 2020, 13:39:46 »
Tam powyżej drzwi są na dobrą stronę. Nie ma innego toru przy tym peronie. Tylko pewnie nie był on przewidziany pod tak długie składy. Zostawiam w gestii autora scenariusza.
Po wywaleniu WSa w klopie, należy wyłączyć wszystkie urządzenia: ogrzewanie, sprężarkę przetwornicę. Zamknąć WSa. Włączyć przetwornicę. Włączyć pozostałe urządzenia. Korekta od @tmj. Najpierw zamykamy ponownie WSa. Potem wyłączamy przetwornicę. Przekaźnik się resetuje opuszczeniem hebla przy załączonym WS. Popatrz jak to działa. Stan urządzeń masz podany na panelu F12 z literkami odpowiadającymi skrótom klawiszowym danych urządzeń. Wykrzyknij obok literki oznacza zadziałanie przekaźnika. Nyły gruntowne zmiany w obsłudze ezt i stary en71 mógł nie być testowany, to nie przeczę, że coś mogło się skaszanić.

303
Tak, a ten załącznik x86 to jest pusty plik dla picu.
Exe pobierasz takie, jaki wariant bibliotek sobie zainstalowałeś. Czemu 20.01 miałeś x86, skoro twój system obsługuje x64? Nie wiem, ale głupio. Siedź na x64 i drugiego nie tykaj.

304
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 28 Kwietnia 2020, 20:25:24 »
To co z tym robimy? Po krzykach z instalatorem nie chcę kolejnego wydania w którym antywirusy świrują. Jakiś pomysł co im wadzi? A jakby Milek to skompilował i podpisał? Choć ma aktualizator to nic nie da. :/

305
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat @gg
« dnia: 27 Kwietnia 2020, 23:37:59 »
Wysłałem Ci model. Klej sam. :P

306
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Kwietnia 2020, 12:31:41 »
Wgrałem na svn aktualną wersję.
Turbokibel wczoraj zgłaszał, że po dodaniu duplikatów lokomotyw nie przydziela im unikalnych nazw node dynamic.
Nie ma tam suwaczka godziny w ustawieniach pogodowych, czy ślepy jestem? Na dyrektywie scenario.time.override w tempie scenerii powinno śmigać.
W ustawieniach fizyki by się przydała flaga crashdamage. Sporo osób zgłasza dziwne rozerwania, to by sobie mogli wyłączyć. Odpowiada ona za wszystkie uszkodzenia spowodowane wyliczeniami sił na sprzęgach. I wykolejenie od dzwona i rozerwanie od niewyluzowanego składu.
I jeszcze gfx.postfx.chromaticaberration.enabled do postprocesów. Wyłączam w ini domyślnie, w trosce o zdrowie użytkowników, a bez checkboxa, to nikt nie znajdzie.

W opcjach graficznych warto by wyszczególnić wybór renderera i przeładowywać całe menu na podstawie tego wyboru.
glutfont tyczy się tylko starego ui i obecnie nie ma wpływu chyba na żaden tryb.
Vbo ma znaczenie tylko w legacy/simple. Cienie tylko w legacy.
Wszystkie postfx mają znaczenie tylko w trybie full. Jeszcze full+skippipeline można tam wcisnąć jako szaderowy uproszczony, a simple jako stary uproszczony oznaczyć.

307
Symulator / Odp: Symulator Maszyna wyrzuca z gry
« dnia: 25 Kwietnia 2020, 12:28:46 »
Tak. Miałeś zredukować różnorodność skórek, a nie kasować wagony. Jeśli jakaś manewrówka ma oskryptowane "urwij 5 wagonów, odstaw i wróć po kolejną grupę" a tej grupy nie będzie, to stanie jak wryta.

308
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 25 Kwietnia 2020, 00:52:50 »
Czy starter jest już na tyle dopracowany by go wgrać na repo i promować jako sugerowany sposób uruchamiania symulacji w następnym wydaniu? Jak tak, to poproszę wgrać. Tylko wymagane pliki. Wszystko co sam generuje, niech generuje lokalnie i do svnignore je dopisać.

309
Pomoc doraźna / Odp: Dodatki
« dnia: 24 Kwietnia 2020, 12:03:08 »
Repozytorium służy dla użytkowników ogarniętych. Jak nie umiesz, to czekasz na kolejną aktualizację paczki użytkowej.
Linkowanie wydawców trzecich na eu07 nie jest mile widziane. Jakby chcieli być tu, to by wydawali tu.
Zamykam.

310
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Kwietnia 2020, 13:46:45 »
Zgodnie z dokumentacją. https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#gfx.postfx.chromaticaberration.enabled_.5Byes.5D_.28yes.2Cno.29 Jak pobierasz nowe exeki, to śledź changelog by wiedzieć co zostało zmienione i wiedzieć jak to skonfigurować oraz jakie pojazdy będą się różnić obsługą.

311
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 22 Kwietnia 2020, 23:35:42 »
Mapa długa. Podzielcie się odcinkami. Najlepiej jak ktoś coś robi, to niech napisze deklarację i tyle.

312
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 22 Kwietnia 2020, 21:33:15 »
Masz przecinek jako symbol dziesiętny w wymiarach drzew. Coś ze współrzędnymi też namieszałeś. Jednej brakuje.

313
Symulator / Odp: Symulator Maszyna wyrzuca z gry
« dnia: 19 Kwietnia 2020, 19:56:36 »
Jak obecne ustawienia nie wystarczają, to jedynie zamiana taboru w tych scenariuszach na jedną skórkę lokomotywy, ciągnącą jedną skórkę wagonu. Po prostu są one zbyt rozbudowane by system x86 był w stanie zaadresować dość pamięci.

314
Symulator / Odp: Symulator Maszyna wyrzuca z gry
« dnia: 17 Kwietnia 2020, 20:41:03 »
Ile masz ramu i vramu? Używasz exe x86. Masz system 32 bitowy? Tu pewnie leży problem. Ta karta jest pod stacje robocze a nie gry, ale bez przesady. Masz już renderer simple i wyłączony MSAA. Teraz jedyne co można skręcać, to maxtexturesize. Spróbuj na 1024.

315
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 13:05:23 »
    std::vector<dayseasonpair> seasonsequence {
        {  65, "winter:" },
        { 158, "spring:" },
        { 252, "summer:" },
        { 341, "autumn:" },
        { 366, "winter:" } };
Przykładowo między 65 i 158 dniem masz wiosnę.

316
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 13 Kwietnia 2020, 21:01:34 »
Nie, nie można skopiować, bo nie mamy zaprogramowanego tego typu napędu. Trzeba pół diesel-electric i pół eim przerobić. To nie jest napisane modułowo, że tylko sobie wepniesz prądnicę zamiast pantografu i już. My wiemy jak to ma działać, po prostu nie ma programisty, który się podejmie.

317
Na warsztacie / Odp: Półsprzęgi
« dnia: 13 Kwietnia 2020, 20:43:32 »
Dorobiony żeliwny. Poszły oba na svn jako r5554. Podziękowania dla Joachimowicza i Matka za pomiary.
Jak w jakiejś lokomotywie będą znacząco nie pasować do haka na głębokość, proszę zgłaszać tu lub na trackerze. Najlepiej z pomiarem wnętrze haka-koniec bufora.

318
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Kwietnia 2020, 11:29:25 »
Ustawienie przed startem jest bardziej imersyjne. ;)

319
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie dotyczące sposobu łączenia scenerii.
« dnia: 09 Kwietnia 2020, 22:44:09 »
Nie widzę opcji wyszukania torów bez izolowanego. Tworzysz grupę torów w zakładce grupy, przechodzisz do zakładki izolowane, wpisujesz nazwę, ustawiasz i jest ustawiona. Zaptaszkowanie podświetla tory w tej izolacji.

320
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie dotyczące sposobu łączenia scenerii.
« dnia: 09 Kwietnia 2020, 21:46:06 »
Rainsted w edytorze scm ma opcję utworzenia izolowanego dla zaznaczonej grupy torów. Tylko nie pamiętam jak tam rozlewanie działało, ale działało. :P

321
Pomoc w tworzeniu / Preset eksportu z substance paintera
« dnia: 07 Kwietnia 2020, 20:19:25 »
Preset pozwalający wyeksportować tekstury z programu Substance Painter do formatów maszynowych. Należy wkleić do:
Users\user\Documents\Substance Painter\shelf\export-presets\
Projekt musi być w formacie normal openGL, PBR metalic-roughness. Przy eksporcie zostanie skonwertowany do maszynowego phong spec-gloss z wszystkimi mapami w odpowiednich kanałach. Kanał B normalmapy trzeba odwrócić. Mamy depth a SP eksportuje tylko height.
Zazwyczaj konieczne jest pobawienie się krzywymi w kanałach reflection, specular, glossines i/lub mnożnikami zwiększającymi zakres w materiale.

14.07.2020: Plik zaktualizowany o zapisywanie nazwy materiału w prefiksie tekstury.

Film z eksportem i obróbką wyniku:

322
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury okien siudemki EP07-338
« dnia: 07 Kwietnia 2020, 15:32:43 »
Spójrz z zewnątrz. Tam jest firanka. ;)

323
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 06 Kwietnia 2020, 19:53:02 »
To teraz zmerguj shadery by działały na materiałach 20.01 i się podziel. ;)

324
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Kwietnia 2020, 19:51:40 »
55 to za mało na czterczłonowego elfa. Powinno być 255 między członami i 39 między ukrotnionymi jednostkami, z ewentualnym szamańskim mostkiem.

325
Masz kompletnie niepopełniony przewód główny. Coś źle robisz na lokomotywie. 1.15 bar z przodu i 0.96 z tyłu. Ciśnienie nominalne to 5. Pokaż to samo okienko z lokomotywy. Umiesz wyluzować zahamowany skład towarowy w innych sytuacjach? Choćby wstawiony jako pierwszy skład na torze doświadczalnym?

326
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 05 Kwietnia 2020, 00:01:23 »
Coś z testami zajętości dla TME811 jest nie tak. Jedyne składy, które zgłosiły się do grabowek_pzs to e186-134 otrzymujący stan [pr] [0.00] [1.00] po czym wyjazd z Grabówka, oraz et22-753 otrzymujący stan [pu] [0.00] [2.00] i zatrzymany na tym posterunku. Składy w przeciwnym kierunku nawet nie interesują się stanem tego posterunku. Brakuje powiązania komórek Grabowek_mem2 i Grabowek_PZS_mem1. Kwestia czy Ra tego nie zrobił od ostatniej aktualizacji w paczce. Trzeba by sprawdzić, zamiast wymyślać koło od nowa.

327
Miałeś strzelić screenshoty. ;) Coś się uparł na to ctrl+num4? To odłączenie hamulca. Wtedy to ci kompletnie nie wyluzuje, chyba że cięgnem odluźniacza.

328
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 22:25:30 »
Wiesz, że jak coś z tym zrobimy, to najprędzej wstawimy dwudziestkę doraźną? :P

329
Podajesz mu parametr tekstur wymiennych oddzielony spacjami, przez co rozdziela go na kilka tokenów, wychodząc za zakres składi node model i się sypie. Powinno być:
node -1 0 hz10 model 1180 1.65 1147 -60 przejazdy/sygnalizator_hz10.t3d przejazdy/hz10_sygnalizator.dds|przejazdy/hz10_daszek.dds|przejazdy/hz10_komora.dds endmodelPo drugie ten model nie ma tekstur wymiennych. Wszystkie są na sztywno zdefiniowane w pliku modelu. Więc całość ma brzmieć:
node -1 0 hz10 model 1180 1.65 1147 -60 przejazdy/sygnalizator_hz10.t3d none endmodelPo trzecie nie robimy na teksturach dds tylko tga. Ddsy to skompresowana wersja w paczce użytkowej.

330
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2020, 22:54:45 »
Była zmiana liczenia lod bias. Może by jednak warto dodać suwaczek do opcji. Większość gier ma. Tak oprócz poprawek modeli. ;)

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 28