Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Joachimowicz

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17
91
Od bardzo długiego czasu chodził mi po głowie pomysł przygotowanie analogowego kontrolera, który będzie odwzorowywać pracę współczesnego nastawnika jazdy/hamowania. Po wielu latach używania bardzo prowizorycznego śrubokrętu przymocowanego do drewna w plastikowej puszce poszedłem krok naprzód. Dużo pomogło mi przy tym forum ZUSI, gdzie jeden z użytkowników przygotowywał odpowiednik z metalu. W moim przypadku nie ma mowy o takiej technologii - nie mam dostępu do tokarki. Zamiast tego części metalowe zostały wycięte laserowo w plexi. W ten oto sposób, po zamówieniu jeszcze paru drobiazgów w sklepie modelarskim oraz dwóch wizytach w markecie budowlanym po śrubki, w przeciągu jednej doby powstał w pełni funkcjonalny nastawnik wzorowany na S334 z Impulsów i turbokibli:

Ma on następujące funkcje:
- płynny ruch w zakresie jazdy i w zakresie hamowania,
- wyróżniona i stabilna pozycja neutralna (0),
- wyróżniona i stabilna pozycja hamowania nagłego.
Od lat posiadam Pokeys, stąd też naturalne było użycie jego do komunikacji. Co do zasady, powinien też móc współpracować z Arduino, bo jedynym elementem elektronicznym jest tutaj zwykły potencjometr. Do wykonania pozostały:
- dorobienie uchwytów montażowych do panelu pulpitu,
- domówienie formatek elementów mocowanie potencjometru - obecnie był wykonany rapid prototyping metodą tapeciaka ;)
- kalibracja zakresu ruchu i korekta krzywki blokującej,
- przemyślenie mocowania rękojeści - sama rękojeść najprawdopodobniej będzie musiała zostać wydrukowana w 3D na podstawie modelu,
- mam też przyciski niestabilne, aby móc symulować działanie "magicznego przycisku", tj. przełącznika tempomatu.
Na dalszym etapie przewiduję sprawdzenie, czy się da i w jaki sposób osiągnąć zakres pracy pięciopozycyjnego manipulatora hamulca zespolonego.

92
Na warsztacie / Odp: Obsługa OpenVR
« dnia: 16 Sierpnia 2021, 20:16:15 »
No, trzeba wejść w konkretny run danego pipelina, z jobów wybrać interesujący. Rozwinąć szczegóły, wybrać artefakt i dopiero pokazuje listę wszystkich artefaktów. Po zaznaczeniu któregoś pokazuje po prawej małe trzy kropeczki i dopiero po kliknięciu ich przechodzi do pobierania. Projektanta interfejsu to na drzewo powinni...

93
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 12 Sierpnia 2021, 21:27:33 »
Zamiast tego proponuję automatyczne odwracanie kolejności członów i obracanie wszystkich członów po zaznaczeniu opcji "ustawiony odwrotnie" na dowolnym z członów, ale z zachowaniem kolejności obrazków mini, by dobrze to wyglądało.

94
Symulator / Odp: Niespodzianki na szlaku.
« dnia: 05 Lipca 2021, 17:47:57 »
Troli u nas pod dostatkiem.

96
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Czerwca 2021, 00:33:11 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, podstacje zasilania nie powinny blokowac sie permanentnie po przeciazeniu

- lekcje dla ai, wirtualny mechanik powinien czesciej korzystac z mozliwosci wysokiego rozruchu

- funkcjonalnosc, lista parametrow pojazdu we wpisie trainset moze zawierac modyfikator Lx gdzie x to liczba zastepujaca domyslna wartosc MaxLoad pojazdu. Pozwala to np uzyc wpisu L0 by wstawic na scenerie wagon, do ktorego z jakiegos powodu nie beda wpuszczani pasazerowie

98
Symulator / Odp: Nadmiarowy
« dnia: 28 Maja 2021, 18:29:13 »
Uhm od jakichś stu lat powszechnym rozwiązaniem był generator diesla spięty wałem z prądnicą zasilającą szeregowe silniki trakcyjne. W nowych konstrukcjach zastąpionymi klatkowymi z falownikiem sterującym. Przełożenie mechaniczne/hydrauliczne stosuje się tylko w lekkich pojazdach, gdzie nie ma potrzeby przenosić takiego dużego momentu.

99
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Naklejki w kabinie
« dnia: 26 Maja 2021, 22:38:32 »
Znalazłem u siebie takie dwie fotki, mam nadzieje że się przyda ^^

100
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 26 Maja 2021, 13:57:56 »
SM42 6Dg i moc potrzeba do ściśnięcia zderzaków

Kilka rzeczy. Jak widać, aby uzyskać dużą siłę podczas manewrów z niskimi prędkościami nie potrzeba dużej mocy. Przekładnia elektryczna "rules" :). Pojazd trakcyjny zaraz po zluzowania hamulca toczył się na pochyłości tzw. równi stacyjnej (budowniczy stacji kolejowych starają się tak ukształtować tam teren, aby było w miarę płasko). Wagony i lokomotywy w grupie PKP mają od dawna wymienione zderzaki na elastomerowe o dużej zdolności pochłaniania energii zderzeń, ale też i sporej twardości. Badany tu wagon był wyprodukowany w latach 70-tych dla kolei SNCF i ma klasyczne miękkie bufory. Zapomniałem w domu kamerki Wi-Fi i na szybko użyłem firmowego systemu konferencyjnego. Jako że obraz z kabiny szedł na około świata z użyciem sieci 4G, to jest trochę opóźniony względem obrazu z kamery tabletu i transmitowanego po Wi-Fi obrazu z HMI lokomotywy (HMI czasem się przycina, bo VNC odświeża obraz generowany przez aplikację SM42.exe tylko gdy klikamy w ekran urządzenia odbiorczego lub np. lewy klawisz bezprzewodowego gryzonia ;)). Celowo użyłem niską rozdzielczość 480p, bo wielkości plików wynikowych dla dużych rozdzielczości potrafią w mig wyczerpać zasoby pamięci, a myślę że widać wyraźnie to co ma być widoczne :). Aha i prawie bym zapomniał SM42 6Dg w pewnym momencie jakby skoczyła i lepiej ścisnęła zderzaki, ale nie wynika to z jakiejś progresywnej charakterystyki zderzaków czy napędu, a w zmienionym oprogramowaniu, które choć częściowo kompensuje niedogodności dla maszynisty w jej obsłudze związane z integracją hamulca dodatkowego i napędu w jednej manetce. Polega to na tym, że na zahamowanej do pewnego stopnia lokomotywie (hamulec działania bezpośredniego do wartości ok. 3 bar) da się uruchomić napęd, a po pewnym czasie sterownik automatycznie luzuje nam hamulec i można "wyrwać jak z procy" ;).
P.S. zapomniałem włączyć mikrofonu i mamy nieme kino ;)

101
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, procedura uruchamiania pojazdu powinna byc mniej czepliwa pozycji hamulca zespolonego

- w ramach koncertu zyczen, aktywacja sygnalu SHP nastepuje w momencie kontaktu rezonatora z czujnikiem, zamiast jak do tej pory w momencie wjazdu na tor spiety z rezonatorem

- funkcjonalnosc, polozenie czujnika SHP w pojezdzie moze byc zdefiniowane wpisem MagnetLocation=X w sekcji Security pliku fiz, gdzie X jest odlegloscia miedzy czolem pojazdu a czujnikiem, w metrach. Domyslnie czujnik umieszczony jest w polowie dlugosci pojazdu.

102
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 19 Kwietnia 2021, 11:07:45 »
@MasterYoda, lepszą  forma nagrań rozmów  był  schemat transkeja, gdzie każdy  w ciągu  nagrywał  swoją  rolę,  a on później  sobie to wydzielał jak mu pasuje. Skoro składy  masy, metry nie są  jeszcze gotowe, to po co nagrywać  cząstkowe rozmowy? I tak jak już  wcześniej  pisane bylo, maszynista czy tam osoba zgłaszająca gotowość nie podaje godziny  zgłoszenia,  a to podaje dyżurny  ruchu. Jak maszynista woła o wjazd, to w 99% woła  jak sie zbliża  do tarczy bądź  ją minął, bardzo rzadko kiedy  mówi  się  o obiektach  inżynieryjnych. Jeżeli  wjeżdżamy  na wprost  nie widzę  sensu powiadamiania  tego drużynę pociągową, bo przecież  widzą  co im na semaforze świeci,  co innego jeżeli  takowe pytanie padnie na który  tor będzie  wjazd.  Tak samo przy manewrach czy odstawieniu składów,  wiem że  to trudne, ale trzeba określić  tor bądź  okręg  nastawniczy bądź  do jakiej  tarczy zostanie  skład  odstawiony. Zazwyczaj maszynista  się  dopytyje czy tu wystarczy,  czy tu będziemy  stali po wyjeździe  na dany tor odstawczy. Tak samo przy manewrach, nie podaje sie6 manewrów  tylko  podaje albo świeci  tarcze. Dodatkowo  należy  podać  informacje  na który  tor  jedziemy  i czy ów  tor jest  zajęty czy nie. Jest to dość  istotna  informacja  przy  zestawieniu  składów,  bo po wolnym  torze maszynista  może  jechać  40 a na zajęty  do 20. Także,  jeżeli  mamy trzymać  poziom i realizm to jednak podstawy  podstaw  muszą  być  zawarte w stenogramach.

103
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 12 Kwietnia 2021, 22:19:39 »
To dorzucę kolejne jak już znalazłem: w 6Dg wyłącza się oświetlenie jak jest pod nią sprzęgnięty tabor. Niestety wyłącza się strona przeciwna do zadanego kierunku a nie ta, po której są wagony. Czyli jak pcha skład w czasie manewrów to niemożliwe jest poprawne jej oświetlenie.

104
Na warsztacie / Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Kwietnia 2021, 05:06:16 »
Przedstawiam scenariusz Drawinowo od rana.
https://eu07.pl/userfiles/23326/lawinowo-r7.7z



Aktualizacja, stan na rewizję 45:
https://eu07.pl/userfiles/27520/lawinowo-r45.7z


Podobno to jest najnowsze:
https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo_od_rana.7z


A teraz to:
https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo_od_ranan.7z


Do wyboru mamy 18 misji:
  • W roli głównej EP09. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy na tory odstawcze, przypinamy wagony i wyciągamy je w perony. Następnie prowadzimy EIC "Lech" 1701 do Włodowic Zachodnich, zatrzymując się po drodze tylko w Włodowicach. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy i podczepiamy się do kolejnych wagonów (które podstawi nam w perony manewrująca po stacji SM42). Wracamy do Grodziska Zachodniego jako EIC "Lech" 7102. Na koniec służby odstawiamy wagony tory odstawcze i wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EP07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Najpierw manewrujemy, potem czekamy, aż lokomotywa manewrowa podstawi w perony skład, do którego następnie się podczepiamy. Potem prowadzimy TLK "Warta" 71100 do Grodziska Zachodniego, zatrzymując się po drodze w Włodowicach, Grabówku i Drawinowie. Po dojechaniu wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich jako TLK "Warta" 17101. Po dojechaniu do Włodowic Zachodnich odczepiamy lokomotywę i wracamy na bocznicę, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EN57-2000. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ77803 (Grabówek - Włodowice Zachodnie), ROJ77854 (Włodowice Zachodnie - Drawinowo) i ROJ77811 (Drawinowo - Włodowice). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkie stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 3 godziny. Uwaga! Misja się rozpoczyna od długiego postoju na bocznicy – nawet do 30 minut!
  • W roli głównej EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ71802 (Grabówek - Grodzisk Zachodni), ROJ17803 (Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie), ROJ77858 (Włodowice Zachodnie - Grabówek). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy, podstawiamy skład w perony, następnie prowadzimy pociąg ROJ17801 (Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie), oraz powrotny ROJ71806. Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ77850 (Grabówek - Drawinowo), ROJ77805 (Drawinowo - Włodowice), ROJ77856 (Włodowice - Grabówek), ROJ77809 (Grabówek - Włodowice). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 3 godziny. Uwaga! Misja się rozpoczyna od długiego postoju na bocznicy – do 20 minut!
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Manewrujemy w peron, po czym prowadzimy pociąg ROJ71804 (Włodowice Zachodnie - Grodzisk Zachodni), oraz powrotny ROJ17805. Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na tor, na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na torze postojowym w Włodowicach. Manewrujemy w perony i prowadzimy pociąg ROJ77801 do Włodowic Zachodnich. Po dojechaniu manewrujemy na bocznicę, gdzie doczepiamy drugą jednostkę, i kontynuujemy jazdę w trakcji wielokrotnej. Prowadzimy pociągi: ROJ77852 (Włodowice Zachodnie - Drawinowo) i ROJ77807 (Drawinowo - Włodowice Zachodnie). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec zjeżdżamy na bocznicę w Włodowicach Zachodnich, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, następnie prowadzimy kursy wahadłowe pomiędzy stacjami Grabówek i Włodowice: ROJ77861 (Grabówek - Włodowice), ROJ77862 (Włodowice - Grabówek), ROJ77863 (Grabówek - Włodowice), ROJ77864 (Włodowice - Grabówek). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich przystankach. Na zakończenie służby wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej Traxx. Misję rozpoczynamy na torach postojowych stacji Grodzisk Zachodni. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz manewrowych, podpinamy się pod skład kontenerów, następnie jedziemy do Włodowic Towarowych jako TDE174211. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na torze postojowym stacji Włodowice Towarowe. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz manewrowych, podpinamy się pod skład kontenerów, następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako TDE713102. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na torze postojowym stacji Włodowice Towarowe. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, po czym czekamy, aż na stację wjedzie pociąg z partią kontenerów, oraz manewrująca na stacji SM42 doczepi do nich drugą partię (może to trwać prawie 30 minut!). Podczepiamy się do sformowanego pociągu, po czym wyruszamy jako TDE774240 do Grabówka. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, czekamy na przyjazd kolejnego pociągu z kontenerami, do których się następnie doczepiamy. Wracamy do Włodowic Towarowych jako TDE774241. Na koniec manewrujemy na tor postojowy gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej ET22. Misję rozpoczynamy na terenie lokomotywowni w Grabówku. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz na grupę towarową i czekamy na przyjazd pociągu z kontenerami. Podczepiamy się do przyciągniętych wagonów, po czym jedziemy do Włodowic Towarowych jako TDE774247. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy po skład do pociągu powrotnego, następnie wracamy do Grabówka jako TDE774248. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Najpierw jedziemy luzem jako LTE114321 do Zarzecza Dolnego (pod elektrownię „Grodzisk”), gdzie doczepiamy puste węglarki. Następnie jedziemy jako TME114322 i TME174323 do Włodowic Towarowych, po drodze przejeżdżając przez Grodzisk Zachodni i wykonując oblot składu. Po dojechaniu do Włodowic Towarowych odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej ET42. Naszym zadaniem jest doprowadzenie składu węglowego z Włodowic Towarowych do elektrowni „Grodzisk”. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, po czym jedziemy luzem (LTE774327) do Włodowic Towarowych, gdzie po zatrzymaniu się pod semaforem, możemy dłuższą chwilę obserwować, jak formowany jest skład węglowy - najpierw w Włodowic Południowych wjedzie ET22 z składem węglarek, do którego następnie lokomotywy spalinowe dołączą dwie następne partie węglarek. Kiedy manewry zostaną zakończone, podpinamy się pod sformowany skład, i prowadzimy ciężki pociąg węglowy TME714328 do Grodziska Zachodniego. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, wykonujemy oblot, i ruszamy jako TME114329 do faktycznej stacji docelowej - Zarzecza Dolnego, gdzie zakończymy służbę. Czas misji: ok. 3-3,5 godziny. UWAGA! Możliwy bardzo długi postój (ponad 30 minut) w Włodowicach Towarowych. Misję kończy ekstremalnie trudny podjazd pod Stawiska Górne.
  • W roli głównej ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Najpierw manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy się do odstawionych na bocznicy wagonów, wyciągamy je w tory stacyjne, następnie jedziemy jako TME774381 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 1,5 godziny.
  • W roli głównej ST43. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Najpierw jedziemy luzem jako LTS774312 do Włodowic, gdzie podczepiamy się pod skład beczek. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako TMS714312. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na bocznicę, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej SM42. Prowadzimy manewry na stacji Włodowice Zachodnie. Do wykonania mamy następujące zadania: wyciągnięcie w perony składu dla MPE71100, wyciągnięcie składu dla TLK do Pawianowa, ostawienie składu Regio z Tarniowa, wyciągnięcie składu dla EIC "Lech" 7102, odstawienie składu przyciągniętego przez EIE1701, odstawienie składu TLK z Pawianowa, wyciągnięcie z torów odstawczych wagonów przeznaczonych do kasacji, zawiezienie ich do Włodowic Towarowych jako TTS794541, powrót luzem jako LTS794542, i na koniec odstawienie składu przyciągniętego przez MPE17101. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
Do prawidłowego funkcjonowania należy posiadać paczkę całościową 20.09 oraz najnowsze exe z tego wątku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.0.html lub jeśli nie najnowsze, to ostatnie z października 2020 r. Na paczkowym exe wystąpią problemy z łączeniem EZT. Oprócz tego scenariusz jest przejezdny, tylko w radiu panuje kompletna cisza.

W kilku miejscach na scenerii pojawiły się dekoracje – przede wszystkim ciągnąca się 12 kilometrów aglomeracja włodowicka, oraz leżący dotąd odłogiem odcinek do Zarzecza Dolnego.

Dla posiadaczy słabszych komputerów oraz mających hopla na punkcie trzymania się rozkładu jazdy, sugeruję używać scenariusza w wersji lite – zawiera on znacznie mniej pociągów ozdobnych. W pełnej wersji scenariusza zobaczymy łącznie aż 59 pociągów.

Dotychczasowe testy w TD zostają zakończone a rezerwacje na nagrania anulowane. Jak ktoś chce, to może we własnym zakresie dograć sygnały odjazdu od kierowników pociągów i wrzucić całość na repozytorium. Z mojej strony to tyle, nie przewiduję dalszej działalności.

105
Bocznica / Odp: Instalowanie dodatków z repozytorium
« dnia: 02 Kwietnia 2021, 15:29:18 »
skąd pobrać tekstury z Repozytorium na przykład impuls  i mam pytanie drugie jakie są tekstury impuls en63 z Repozytorium.

Kolega moim zdaniem dobrze wyjaśnił tę kwestię:

Repozytorium nie służy do pobierania dodatków tylko do wersjonowania paczki. Jest to paczka t3d+tga o znacznie zwiększonych wymaganiach sprzętowych i tragicznej wydajności na przeciętnych komputerach. Osoby posiadające rangę mogą synchronizować sobie pliki na dysku z serwerem przez protokół SVN a reszcie pozostaje sztukowanie plików z https://wiki.eu07.pl/websvn/listing.php?repname=pctga. Lepiej już pobierać finalne paczki z testu dodatków, jak czegoś bardzo pragniesz i cierpliwie czekać na synchronizację paczki użytkowej.

106
Bocznica / Odp: Instalowanie dodatków z repozytorium
« dnia: 02 Kwietnia 2021, 15:23:39 »
proszę niech ktoś odpisze teraz

107
Bocznica / Odp: Instalowanie dodatków z repozytorium
« dnia: 02 Kwietnia 2021, 15:21:39 »
skąd pobrać tekstury z Repozytorium na przykład impuls  i mam pytanie drugie jakie są tekstury impuls en63 z Repozytorium.

108
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 31 Marca 2021, 20:22:17 »
Dyskusja naniskim poziomie.
Do widzenia.

109
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 31 Marca 2021, 01:30:28 »
15 metrow od toru drzewa powinny byc wyciete.

110
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 29 Marca 2021, 16:32:04 »
No i bardzo dobrze, że nie chce. O to walczyłem. Chcesz szamanić, to sobie zestaw w notatniku i uruchom z wiersza.
Przydałaby się opcja "deweloperska" odblokowująca tą blokadę. Chyba że jest jakiś myk, który pozwala sterować także drugą maszyną.

111
W dzisiejszym uaktualnieniu:

* poprawka, dzwieki tractionacmotor: powinny byc umieszczone na wozkach

* poprawka, zmiana kabiny/kierunku przez uzytkownika powinna byc wykrywana przez scenariusz

* poprawka, zmiana kabiny nie powinna oglupiac systemu skanowania torow

* dobra zmiana, dzwieki rozpiecia sprzegow aktywowane sa tylko dla faktycznie rozpietych elementow

* dobra zmiana, filtrowanie listy eventow uwzglednia rowniez "wlasciciela" eventu. Pozwala to np. na ograniczenie listy do eventow wywolanych przez konkretny pojazd, lub typ pojazdu

* dobra zmiana, wpis destinationsignbackground: zastapiony zostal parametrem background: we wpisie pydestinationsign: (wersja pierwotna jest obslugiwana nadal w ramach zgodnosci wstecznej)

* funkcjonalnosc, skrypty pythona maja dostep do dodatkowych kluczy, radio: (stan zalaczenia radia) oraz odometer: (miernik przejechanej odleglosci)

* w ramach koncertu zyczen:

-- stopien wyciszenia dzwieku przy zalaczonej pauzie moze byc konfigurowany wpisem w .ini sound.volume.paused X gdzie X jest wartoscia w przedziale 0-1

-- zmodyfikowane kalkulacje kolory nieba i mgly, dla milosnikow blekitnego blekitu

-- wpis pyscreen: otrzymal nowa skladnie
pyscreen: { skrypt target: X parameters: Y }
gdzie X to submodel ktory otrzymuje teksture ekranu, zas Y to opcjonalna lista parametrow, taka sama jak dla wpisow pydestinationsign:

-- dodana obsluga impulsowego guzika wysuwania stopnia, oraz submodelu _on wyswietlanego gdy wysuwanie stopnia jest zalaczone

-- obsluga obsluga impulsowego guzika tempomatu oraz guzika wylaczenia tempomatu, tempomatoff_sw: (w przypadku braku wpisu guzika wylaczenia impulsowy guzik glowny przelacza stan tempomatu przy kolejnych wcisnieciach)

-- dodana mozliwosc konfiguracji wybieraka pantografow, wpisem w sekcji Switches pliku fiz. Wpis ma postac
PantographPresets=X
gdzie X to zestaw pozycji wybieraka rozdzielonych znakiem | a poszczegolne pozycje to sumy bitowe dla pantografu nad dana kabina (1) oraz nad kabina przeciwna (2). Domyslna postac wpisu to 0|1|3|2

112
Na warsztacie / Odp: Całkowo Rebulid
« dnia: 20 Marca 2021, 20:59:10 »
Pliki proszę nazywać małymi znakami.
Poważny błąd składniowy. Przecinek nie jest symbolem dziesiętnym, tylko separatorem. Przecież to powinno wyleźć na oko przy drzewach.
Odniesienia do tekstur znaków drogowych niepoprawne.
W plikach node model są trzy latarnie wygaszone na stałe. To świadome. I sporo tam umieszczonych ma ince.
krzak.inc to też placeholder dla edytora. Do podmiany na tree small z adekwatnymi parametrami rozmiaru.

113
Bocznica / Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« dnia: 13 Marca 2021, 15:04:51 »
wow

114
Bieżące kolejowe / Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« dnia: 13 Marca 2021, 11:33:55 »
Zmiana licencji niczego tu nie zmieni i takie sytuacje będą się powtarzać.

115
Tabor kolejowy / Wagony towarowe - Kanclerz z Trainz
« dnia: 09 Marca 2021, 11:12:22 »
Dzień dobry,

nazywam się Witold Prusinkiewicz, część z Was zna mnie z forum Trainz, gdzie jestem w miarę aktywnym twórcą treści. Nie będę rozwijać bez sensu całej historii ale podjąłem decyzję, że chciałbym przekazać Waszej społeczności za pośrednictwem kolegi Patryka znanego jako Hanys część moich wagonów towarowych abyście też mogli cieszyć nimi oko. Od wielu lat monitoruję Wasz dział z fototeksturami część z nich bunkrując u siebie na dysku opisane właściwym nickiem "wrzucacza" i uznałem, że chyba nie ma lepszej formy odwdzięczenia się jak umożliwienie konwersji modeli - aczkolwiek nie miałem jeszcze okazji korzystać z Waszych zdjęć - mam 300GB swoich materiałów. Będę przekazywać Patrykowi wraz z upływem czasu i chęci kolejne modele taboru a w tym wątku będę raz na jakiś czas informować o tym, co przekazałem i co może byście chcieli mieć również u siebie. Nie mam z tym żadnego problemu :)

Na pierwszy ogień poszły dwie cysterny do przewozu tlenku etylenu znane z katalogu Pana Terczyńskiego jako 416F pochodzenia niemieckiego (WU Siegen). Razem z nimi przekazałem dedykowany wózek LHB 77. Z tego co wiem, konwersja ma się już na ukończeniu (albo już się zakończyła). Screen pokazuje wagon ze złym wózkiem (pierwotnie nie chciało mi się go robić, jednak z powodu wykonania kolejnej cysterny na tym wózku nie miałem zbyt dużego wyboru). Miłej zabawy!



Z tego co odnotowałem, w dziale fototex pojawiły się u Was nowe cysterny a ten, konkretnie wspomniany typ jest też wykonany więc może będzie chętny do wykonania reskinu;

Stahlwerke Brüninghaus, Waggon Union zakład w Siegen, być może również inne, skonstruowane według danego standardu, 16100mm długości. Rozstaw czopów skrętu 10860 lub 11060mm. Różnica może potencjalnie wynikać z późniejszej wymiany wózka na Y25. Zbiornik 95m3. Właz pod kątem w kierunku ziemi.

Zachęcam do zaglądania na Facebooka TrainzArt bo nie zawsze mam czas i chęć pisać o nowościach w swoim temacie na PTT, który znajduje się tutaj; http://trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=6361


116
Mhm, z tego co widze u Milka shader od freespotow robi przy miksowaniu konwersje koloru do przestrzeni linearnej, ale korekta z powrotem jest juz tylko przy aktywnym przelaczniku gfx.shadergamma ktorego obslugi chyba nie wdrozylem. W miedzyczasie skopiuj sobie shaders/freespot.frag z poprzedniego wydania, powinno naprawic (a w zasadzie zamiesc pod dywan) problem do czasu jego naprawy.

117
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pojazdy uruchamiajace sie wstrzymuja sie ze skanowaniem trasy

- aktualizacja szaderow do wersji z galazki sim Milka7

- w ramach wczesnej Wielkiej Nocy doklejone do exe liczne dary od Pana Krolika:

-- dodana obsluga asynchronow z wiecej niz jednym falownikiem; ilosc okreslana jest wpisem InvNo w sekcji Engine

-- poprawione kalkulacje poslizgu z wylaczonymi falownikami

-- dodatkowe parametry hamulca sprezynowego, wpisy SpringBrakeCutsOffDrive oraz SpringBrakeDriveEmergencyVel w sekcji Cntrl

-- nowy tryb pracy hamulcow, PNEP

-- dodatkowe parametry dla skryptow pythona: emergency_brake, door_step, eimp_cX_invno, compressors_no, compressors_X_allow, compressors_X_work, compressors_X_car_no

-- dodatkowe parametry wylacznika cisnieniowego sprezarki dla obsadzonej kabiny B, MinCP_B oraz MaxCP_B w sekcji Brake

-- pozycje dzwigni hamulcow dostepna dla skryptow pythona, brakectrl_pos oraz localbrake_pos

-- przelacznik ReleaseParkingBySpringBrakeWhenDoorIsOpen w sekcji Cntrl

-- rozklad jazdy moze zawierac pole Kategoria dostepne dla skryptow pythona pod kluczem traincategory

-- dodatkowe parametry wentylatorow motorow trakcyjnych, MotorBlowersSustainTime oraz MotorBlowersStartVelocity w sekcji Engine

-- dodana obsluga dzwieku zwalniacza definiowanego wpisem retarder: w sekcji internaldata:

-- dodana informacja o stanie pantografow w sekcji Vehicle panelu F12

118
W dzisiejszym tegorocznym uaktualnieniu:

- poprawka, czuwak uwzglednia rowniez zasilanie z przetwornicy

- poprawka, usuniete potencjalne blokowanie sie drzwi

- poprawka, multisampling ponownie dziala w trybie legacy

- poprawka, WS powinien byc nieco mniej wrazliwy na utrate zasilania

- poprawka, exe nie powinno psuc definicji tablic rozkladowych dla skryptow pythona

- zeby bylo tak jak bylo, pojazdy w trybie wait_for_orders nie sa slepe na sytuacje w ich otoczeniu

- greta i stele lubia to, multisampling ograniczony do maksymalnie 8x

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek brakesound: rozdzielony zostal na dwa komponenty. Skladnik zdefiniowany w sekcji internaldata: pliku .mmd odtwarzany jest w kabinie pojazdu, natomiast skladnik zdefiniowany w sekcji sounds: odtwarzany jest dla obserwatora zewnetrznego

- w ramach koncertu zyczen na bis, zachmurzenie nieba ma 4 stopnie zamiast dotychczasowych 2, clear: (0-10% chmur) scattered: (10-50%) broken: (50-90%) i overcast: (90-100%) UWAGA: zmiana ta wymaga dostosowania pliku textures/sky/stratus.mat np:
shader: clouds
clear: {
 texture1: sky/stratus_clear
}
scattered: {
 texture1: sky/stratus_clear
}
broken: {
 texture1: sky/stratus
}
overcast: {
 texture1: sky/stratus_overcast
}
rain: {
 texture1: sky/stratus_overcast
}
snow: {
 texture1: sky/stratus_overcast
}
// default
texture1: sky/stratus

- funkcjonalnosc, wpis ai.trainman w eu07.ini kontroluje dzialanie wirtualnego zapinacza skladow, potencjalnie wyreczajacego jasnie pana mechanika

- funkcjonalnosc, predkosc zwalniania obrotow silnika spal-ele kontrolowana jest wpisem RPMDecRate w sekcji Engine pliku .fiz -- wartosc domyslna 2.0 oznacza ze spadek obrotow jest dwukrotnie szybszy niz ich wzrost

- funkcjonalnosc, naprawa pojazdu przyciskiem z panelu F12 obejmuje tez polamane pantografy

- funkcjonalnosc, dodany przelacznik sztucznego oswietlenia i suwak kontrolujacy predkosc symulacji w sekcji Scenario panelu F12 (widoczne tylko przy aktywnym trybie Debug)

- funkcjonalnosc, lista urzadzen sekcji Vehicle panelu F12 obejmuje tez stan odluzniacza

- funkcjonalnosc, stan cisnienia w zbiorniku sterujacym pojazdow dostepna jest dla skryptow pythona, pod kluczem eimp_pn_X_cp

- funkcjonalnosc, wpis pyscreenupdatetime: w pliku mmd definiujacy czestotliwosc odswiezania ekranow w danym pojezdzie, w milisekundach

- funkcjonalnosc, dodana obsluga alternatywnego dzwieku compressoridle: dla sprezarki pracujacej z zalaczonym bezpiecznikiem cisnieniowym

- funkcjonalnosc, dodana obsluga dzwieku tractionacmotor: dla falownikow ulokowanych na wozkach pojazdu

- funkcjonalnosc, dodany system podpowiedzi obslugi pojazdu, dostepny w oknie F3, w sekcji "Podpowiedzi". Wyswietlane sa tam czynnosci jakie w danej sytuacji wykonalaby prowadzaca pojazd AI

UWAGA: poniewaz wprowadzenie systemu podpowiedzi wymagalo dosc gruntownego przeorania calego modulu wirtualnego mechanika, prosze zwrocic uwage czy ponowne zszycie modulu do kupy nie spowodowalo bledow w zachowaniu AI, i w obsludze pojazdow ogolnie


119
Inne niekolejowe / Odp: Sygnał zamknięcia drzwi EN57
« dnia: 25 Lutego 2021, 23:55:05 »
Raczej chodzi mu o prawdziwy buczek.

120
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 15 Lutego 2021, 21:33:31 »
W sumie dym też jest konfigurowany txtkami z folderu data, to przyczyna mogła być taka sama. :)

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17