Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Joachimowicz

Strony: 1 ... 14 15 [16] 17
451
Rainsted / Odp: Brak dodatków
« dnia: 03 Czerwca 2018, 15:18:10 »
Autor tego programu nie aktualizuje tej listy od dłuższego czasu. Ostatnio wydane dodatki znajdują się w paczkach wydawanych co kilka miesięcy (w dziale "Publikacje"). Taki stan będzie się utrzymywał do czasu stworzenia programu do automatycznej aktualizacji paczki.

452
Symulator / Odp: Wymagania minimalne
« dnia: 31 Maja 2018, 02:10:28 »
Aby określić mniej więcej  minimalne wymagania trzeba wyłączyć wszelkie lub większość ''wodotrysków'' jak już pisał tmj. Na pewno nie może być  w tle uruchomionych przeglądarek,antywirusów itp.. bo sterylnych warunków jak ''dziewiczy system'' co został dopiero zainstalowany raczej nie da sie zrobić, uwzględnić  na jakim systemie operacyjnym  bo mamy od Win XP aż do win 10 a każdy z nich zabiera inne zasoby z ramu. Sprecyzowanie dokładnie jest raczej nie możliwe bo jest tak wiele konfiguracji sprzętu że nie da się tego określić dosłownie w skrócie pisząc zestaw powinien być taki aby nie martwić się że nas wywali z powodu braku pamięci a da się ''jechać'' na minimalnych ustawieniach  ~30-60 fps.
 

453
Symulator / Odp: Wymagania minimalne
« dnia: 30 Maja 2018, 22:58:42 »
Wydaje mi się, że należałoby zacząć od zdefiniowania czym są minimalne wymagania, to znaczy ja się chyba nie zgadzam z tezą z pierwszego posta - w moim odczuciu minimalne to  takie, które pozwalają na jako-takie działanie - po wyłączeniu "pełnej" fizyki i zmniejszeniu tekstur etc. daję radę z 2GB RAM, Celeronem 3400 i Radeonem R7 240, czyli parę klas niżej, niż konfiguracja z pierwszego posta. Nie mam 60 FPS, w zasadzie jest dobrze jak mam 25, daleko do takiej absolutnej płynności, ale jest na tyle dobrze, że w żaden sposób nie utrudnia to korzystania z symulatora (nie testowałem l053-poranek, pomijam też Całkowo 2.0 i Kaliską, jako niewydane oficjalnie, chociaż scenariusze z Kaliskiej na wcześniejszych niż 18.05 paczkach udawało mi się kończyć).

454
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 30 Maja 2018, 19:24:21 »
Ja sugeruję jednak 2x2k.

455
Symulator / Odp: Wymagania minimalne
« dnia: 30 Maja 2018, 13:55:24 »
Testowane na Kaliskiej na dwóch PC:
nr 1: i5 6400, 8GB RAM, GF 1050 Ti 4GB, Win 10
nr 2: i3 3330, 6GB RAM, Radeon 7770 2GB, Win 10

na sprzęcie nr 1 idzie bez większych zacięć, na sprzęcie nr 2 ta sceneria jest niegrywalna
Jesli mowimy o wymaganiach minimalnych, to i efekty graficzne jak rowniez precyzja symulacji w eu07.ini powinny byc zredukowane, tj wylaczone cienie, zmniejszone tekstury itp

gfxrenderer simple
gfx.resource.move yes
dynamiclights 3
shadows no
maxtexturesize 1024
anisotropicfiltering 4
multisampling 0
vsync no
fullphysics no

Nikt chyba raczej nie oczekuje, ze na konfiguracji minimalnej uruchomi sobie aplikacje z wszystkimi bajerami i w najwyzszej jakosci.

456
Symulator / Odp: Wymagania zalecane
« dnia: 24 Maja 2018, 22:09:25 »
Jeśli chcemy określić ilość ramu trzeba uwzględnić do jakiego systemu operacyjnego. Np Win 10, 32 bitowy teoretycznie działa przy 1 gb. ale już 64 bit potrzebuje 2 gb. Więc mając 4 gb ramu przy win 10 64 bit wiele nam nie zostaje dodać jakiegoś antywirusa itp... pierdoły, ramu wiele nie zostaje. 

457
Symulator / Odp: Wymagania zalecane
« dnia: 24 Maja 2018, 08:56:56 »
Karta graficzna innej firmy niż Intel.

458
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 23 Maja 2018, 23:42:06 »
Pociąg z Kołobrzegu do Krakowa ma jeden rozkład na całą trasę, pomimo tego, że pociąg prowadzi paru maszynistów.

459
Pomoc doraźna / Odp: Początki z EN57
« dnia: 22 Maja 2018, 23:04:39 »
Wyłącznik szybki - lewa czerwona kontrolka druga od dołu, przetwornica jak wyżej tylko prawa
Na odwrót - prawa jest od wyłącznika szybkiego, a lewa od przetwornicy.

460
Pomoc doraźna / Odp: Problem po instalacji maszyny 18-03
« dnia: 22 Maja 2018, 14:08:12 »
Uruchamiaj przez rainsted.exe. To taki odpalacz, w którym wybierasz scenariusze/składy i ustawiasz niektóre opcje.

461
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 13 Maja 2018, 09:10:14 »
W dniu dzisiejszym, w ramach dni techniki kolejowej, przy jednym z peronów w Macierzewie odbywa się wystawa taboru elektrycznego. Zaprezentowane są 3 lokomotywy: EP07-338 w malowaniu z 2009 roku, EP07-338 w malowaniu z 2012 roku, oraz EP07-338 w malowaniu z 2016 roku. Niektórzy marudzą, że podobno tylko jedna lokomotywa została pokazana. Zdania tego nie podzielają organizatorzy, którzy pokazują zdjęcia, na których widać trzy lokomotywy.
Pytanie - ile lokomotyw było na wystawie - pozostaje otwarte...

462
Poszukuję, chcę zrobić / Zdjęcia wagonu Roos.
« dnia: 18 Marca 2018, 18:16:15 »
Potrzebuję zdjęć wagonu Roos. http://adamusadam.pl/system/assets/1260394315_normal.JPG Mogą nawet nie być strikte teksturowe, wystarczy żebyście mieli prawa autorskie do tych zdjęć.

Już mam komplet zdjęć na kilka wagonów. Starczy, nie ma co przesadzać z ilością tekstur, chyba, że ktoś ma jeszcze wagon zielony z pomarańczowymi kłonicami. Niebieskich cargo już wystarczy.
Dziękuję za pomoc.

463
Ja zdjęcia robię smartfonem - Samsungiem Galaxy Ace II i chwalę sobie ten sprzęt. Zdjęcia są w rozdzielczości ponad 2k i taka jakość jest wystarczająca. Także aparat nie jest koniecznością. Z tych wstawionych zdjęć dało by się coś wyciągnąć.

464
Trasy / Odp: Linia 053 - problemy
« dnia: 08 Maja 2018, 23:17:38 »
Scenariusz jest przejezdny, tylko niedostosowany do obecnych standardów. Robiony w 2015 roku. Ale przejezdny i dość ciekawy.

465
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Lk 213"
« dnia: 08 Maja 2018, 22:15:33 »
Proszę o przystopowanie z zagadkami, bo wątek robi się mało czytelny.

Patrząc na przedostatni screen geometria torowiska do poprawki.

466
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tabor w scenariuszach
« dnia: 06 Maja 2018, 22:25:53 »
   Ostatnio tak przeglądałem tekstury różnych wagonów i chyba wypadałoby wywalić większość starych i niepotrzebnych tekstur. Z roku na rok folder z MaSzyną zaczyna ważyć coraz więcej. Sam mam manie przed uruchomieniem MaSzyny powstawiać w Rainsed wszystkie składy po swojemu. Często w scenariuszach są składy z różnych epok np: ET22 z żółtym czołem (mowa o stanie z przed 2006 roku) a obok skład z 6Dg albo EU43 albo jeszcze EU07 z EccoRail i PR-owskimi wagonami. Albo to fantazja scenarzystów albo ja za mało w życiu widziałem.
   Pomysł ze zrobieniem porządku z taborem w scenariuszach wydaje się dobrym pomysłem ale chyba trochę roboty będzie. Gdyby wywalić niepotrzebne tekstury wagonów i na nowo powstawiać składy w sceneriach to folder MaSzyny by schudł parę MB. U mnie MaSZyna waży teraz 15,3 GB.

467
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 05 Maja 2018, 16:43:05 »
Blokom Roziego można porobić wersje z gładkimi bokami bez adresów. Będą lepiej wyglądać nastawiane na kupie.
Drzewa polecam jednak sadzić do grani. Albo dać tam plane ściany lasu z dużą ilością alfy, powtarzany co kilka metrów w dół zbocza. W sbt się to w jeden mesh złączy, więc wydajność powinna być znośna. Kształty koron drzew na grani wyglądają nieporównanie lepiej od takiej gładkiej linii.

468
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 05 Maja 2018, 16:35:56 »
Screeny

469
Tutaj masz kupione dwa uczniowskie 37% - podziel cenę na dwa, wtedy wychodzi 37,80 za jeden.

470
Tabor kolejowy / Odp: тэ109
« dnia: 03 Maja 2018, 23:35:47 »
Czy to ważne? Jest prośba o materiały i osoba która je ma może się tutaj nimi podzielić.

471
Tabor kolejowy / Odp: Błędy w modelach wagonów osobowych.
« dnia: 03 Maja 2018, 17:41:45 »
Poprawiłem błędy w opublikowanych teksturach wagonów z katalogu 11Xa_v2. Oto pręgierz, co by baczyć na przyszłość:
DieselPower, tekstury, zwłaszcza reflectionmapy zapisujemy jako TGA z kompresją RLE. Przy trzech pustych kanałach, daje to redukcję wagi 60x. Pilnuj też, by kanały RGB normalmapy były wypełnione szarym 128 a nie RGB diffuse. Na jednej ci się przydarzyło.
Piotr93. Pilnuj, by w modyfikowanych wnętrzach opacity elementów było odpowiednie. Przecież to widać. W wielu przypadkach miałeś brak reflectionmapy i ciemne diffuse szyb. Wypisałem standardy, proszę się ich zgrubnie trzymać.
Hanys, kibelki powinny być lekko przezroczyste. Ta moja pociapana tekstura jest zła. Używajcie szarej fototekstury na szyby WC.

Jeszcze metoda na robienie szyb do klopa, by pasowały do pudła. Importujemy model ścian i szyby. Wczytujemy swoją teksturę, ustawiamy w edytorze kanał alfa. Na szybę nakładamy projekcję pudła. Wypalamy teksturę diffuse. Wrzucamy ją do edytora 2d, zaznaczamy przepalone szyby od WC, powiększamy zaznaczenie o 2px. Wszystko na zewnątrz zaznaczenia na 100% alfy, wszystko wewnątrz na 6% alfy.

472
Pomoc doraźna / Odp: Problem z FPS'ami w symulatorze
« dnia: 03 Maja 2018, 16:24:22 »
Gfx Renderer: Intel(R) HD Graphics 530 Vendor: Intel OpenGL Version: 4.4.0 - Build 21.20.16.4550
Symulator uruchamia ci sie na wbudowanej pseudokarcie Intela, zamiast na Nvidii, a Intele slabe sa.

Zdaje sie ze w menu pod prawym przyciskiem na pliku wykonywalnym mozna ustawic, ktora karta ma byc uzywana do obslugi. Albo w ogole wylaczyc biedaintela w BIOSie, zeby sie nie wcinal.

473
Na warsztacie / Odp: EP09 Specjal Pack
« dnia: 02 Maja 2018, 22:37:38 »
@Kolej w Polsce ale tu nie chodzi o gotowego do jazdy EN57, tylko o tekstury do dokończenia.

474
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 29 Kwietnia 2018, 22:46:23 »
Praca nad nowymi trąbkami (spasowanie to istna mordęga...)





I jeszcze mam pytanie. Znajomy maszynista podrzuca sprawę sprężarki. Jednostki od nr 1114 mają sprężarki wysokoobrotowe, natomiast obecnie w Maszynie prawie wszystkie jednostki (czy nr 112, czy 1542) mają jedne dźwięki z 6ba/bII i tam mamy zwykłą (klasyczną) tłokową. Nie ma problemu aby wydzielić i przypisać inne mmd pod dane jednostki, tylko nie wiem jak nazwać pliki mmd pod numery od 1114? Np. "6baII-2"?

475
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 26 Kwietnia 2018, 07:13:40 »
Siódemki też się liczą ? :p

476
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Kwietnia 2018, 11:44:09 »
No a może mi ktoś powiedzieć, dlaczego na paczce z ogg nie możecie używać moich exe zamiast marudzić że nie ma dźwięku?

477
Bieżące Symulatorowe / Odp: Usunięcie ET41_v1
« dnia: 20 Kwietnia 2018, 17:17:02 »
Ale od jedynej słusznej lokomotywie w naszym symku to prosze sie odczepić xd.

478
Pomoc doraźna / Odp: hasler et22
« dnia: 14 Kwietnia 2018, 11:29:29 »
Nie wiem czy kazdy tak ma, ale u mnie to tykanie jest mega głośne, tak samo jak tykanie haslera podczas jazdy.

479
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 13 Kwietnia 2018, 16:14:21 »
Ogólnie przecież połączeń z WRG do Wawy jest więcej i to kategorii IC. Wiem, że Dart'ami niektórzy nie lubią jeździć, ale oferta jest! Nie bronię PKP IC i nie mam w tym interesu, ale gdyby każdy z Was posiadał w swojej flocie tylko 20 x ED250 i chciał obsłużyć całą PL, to niestety nie da się tego zrobić, bo taboru jest za mało. Czy tak ciężko to dostrzec? Absurdy, absurdami, ale proponuję zamienić się w organizatora przewozów i wtedy szybko się okaże z czym trzeba się zderzyć: na planecie pt. PKP PLK pojawia się nie tylko PKP IC, ale wielu innych przewoźników pasażerskich i każdy chce mieć dobre godziny, dobre czasy przejazdu, fajne relacje, ale głównie w dużych węzłach jest to ciężko pogodzić. Dlatego też organizowane są "konferencje krawędziowe", które mają ustalić, który przewoźnik kiedy i na jak długo zajmie daną krawędź peronową... To są już szczegóły, ale ze szczegółów świat się składa. Aha, do Wawy mamy jeszcze EIC, jeśli ktoś nie lubi IC... I jeszcze jedna myśl, czy gdyby ED250 jeździło co 2h to czy miało by wszędzie (WRG - WAC) frekwencję? Pociągi nie uruchamia się dla idei i muszą coś zarabiać, a nie wozić muchy.     

480
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 09 Kwietnia 2018, 19:14:13 »
W sensie niech administracja zdecyduje, czy programista miał prawo tak napisać?...

Strony: 1 ... 14 15 [16] 17