Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Technik

Strony: 1 2 [3] 4
61
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 16 Listopada 2014, 18:51:12 »
A jak go odluzować?

62
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 16 Listopada 2014, 17:27:17 »
Hamulec w dziewiątce dziwnie działa, manometr cylindrów nie pokazuje.

63
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 09 Listopada 2014, 10:58:25 »
Na Manewrowo3 jest player train init, w pliku scm jest inna nazwa toru niż w scn. Po podmienieniu (sm42szopa na suw_sm42szopa) wszystko działa, ale po podjechaniu za gagarina nic się nie dzieje...

64
Bocznica / Odp: Edytor Scenerii SCENedit
« dnia: 07 Listopada 2014, 10:14:15 »
Pomysł nawet niezły, jeżeli ktoś chce mi pomóc przy edytorze to zapraszam na PW.

Wydzielam wiadomości, które odbiegały od wątku.
Benek

66
Bocznica / Skrypty do 3DS Maxa 2015
« dnia: 07 Listopada 2014, 10:24:05 »
Udostępniam skrypty 3ds Maxa z lekkimi modyfikacjami umożliwiającymi uruchomienie ich na najnowszym 3dsie.

DOWNLOAD: http://eu07.pl/userfiles/

Napiszę krótko. Dążysz do moderacji. Wrzuciłeś paczkę do Testu Dodatków, użytkownicy o nią pytają, a Ty nie raczysz odpowiedzieć, tylko wysyłasz kolejne wątki. Ostatnia szansa.
Benek


67
Na warsztacie / Odp: Edytor Scenerii SCENedit
« dnia: 06 Listopada 2014, 14:43:32 »
@muri - Microsoft HTML Application Framework + HTML5 + CSS + JS + OpenGL ES (przyszłościowo). Jeżeli chodzi o trzymanie źródeł programu to trzymam na dysku laptopa + na serwerze. Jeżeli chodzi o dostęp do repo MaSzyny, to, niestety mi takowego dostępu nie przydzielono...
@Benek - Właśnie mój edytor ma być "jak najprostrzszy", w celu przyspieszenia tworzenia scenerii.
Sawi

68
Bocznica / Skrypty 3ds Max dla 3ds Max 2015
« dnia: 05 Listopada 2014, 23:17:14 »
Udostępniam skrypty 3ds Maxa z lekkimi modyfikacjami umożliwiającymi uruchomienie ich na najnowszym 3dsie.

DOWNLOAD: http://eu07.pl/userfiles/...

A może by tak najpierw przeszły wstępną weryfikację, bo nawet nie wiemy co jest w paczce? Skrypty publikujemy w innym temacie i na pewno nie w dziale Publikacje. Bocznica.
Benek

69
Bocznica / Odp: Edytor Scenerii SCENedit
« dnia: 05 Listopada 2014, 23:42:51 »
Robi wrażenie :). Mam tylko pytanie czy to jest na openglu i jesli tak, to jak sobie radzi ze spadajaca precyzja float podczas wzrostu oddalenia od punktu 000 osi?

Obecnie wykorzystywany jest tylko zwykły Canvas, edytor niedługo zyska możliwość modelowania budynków - tam będzie użyty wspomniany OGL.

70
Bocznica / Edytor Scenerii SCENedit
« dnia: 05 Listopada 2014, 23:07:17 »
Robi wrażenie edytor @PEKAPA czy mój?

71
Na warsztacie / Odp: Edytor Scenerii SCENedit
« dnia: 05 Listopada 2014, 19:49:57 »
Mogę wiedzieć co to jest ten Jet v1.5 alfa?

@lukasn26 - Tak.

@Benek - Microsoft HTML Application Framework + HTML5 + JS + OpenGL ES

72
Na warsztacie / Odp: Edytor Scenerii SCENedit
« dnia: 05 Listopada 2014, 17:39:20 »
Oczywiście. Pliki zapisują się do formatu scm + scn, czyli formatu MaSzyny. Dodatkowo, jednym kliknięciem można uruchomić scenerię w symulatorze.

73
Na warsztacie / Odp: Edytor Scenerii SCENedit
« dnia: 05 Listopada 2014, 17:09:59 »
Algorytm na razie nie działa.

74
Na warsztacie / DO USUNIĘCIA
« dnia: 05 Listopada 2014, 16:54:21 »
DO USUNIĘCIA

75
Prace nad trasą cały czas trwają. Dołączam kilka nowych zdjęć.

Część tramwajowa jest prawie skończona. Połączenie sieci tramwajowej z kolejową zyskało zwrotnice i semafory, niedługo dostanie żeberko. Zostały poprawione łuki aby były przejezdne. Prześwit pomiędzy torem 1 a torem 2 został poszerzony.

Szczegółowa informacja co jeszcze pozostało:

- Eventy (pracujemy nad tym z kolegą @kamil7634)
- Teren (może ktoś będzie w stanie poradzić co zrobić by nie wyglądał jak zielona plama)
- Stacje
- Perony i przystanki tramwajowe
- Zwrotnice tramwajowe (kolejowe już zrobione)
- Trakcja

76
No niestety, MaSzyna nie jest zbyt dobrze postrzegana... Nie zapominajmy jednak, że jest to projekt tworzony przez hobbystów, dla których transport szynowy to pasja. Ja sam osobiście zauważyłem kilka "problemów":

- Dostanie aktualnych źródeł MaSzyny jest niestety, niemożliwe... Osobiście mam dość mieszane odczucia na ten temat... Od jednej strony, jako programista doskonale rozumiem Ra, Q, Benka i wielu innych ludzi którzy odwalili kawał dobrej roboty - też trochę obawiałbym się wydania setek forków pod nazwą "MaSzyna2" na podstawie mojej pracy, na którą poświęciłem dużo czasu zupełnie nieodpłatnie. Choć, niestety, w takim modelu nie zajdziemy zbyt daleko. Bez publicznego dostępu do źródeł zniechęcamy setki ludzi rocznie, chętnych w rozwijaniu softu. Niestety, publicznie dostępne wersje z 2004 czy 2006 roku mają niewiele wspólnego z obecną MaSzyną. Spójrzmy w jaki sposób powstawał taki Linux czy taki GIMP. Jedna osoba poprawi wyświetlanie belki, zacommituje do gita (wybaczcie za slang), druga zrobi nowe menu, zacommituje. W taki sposób powstaje prawdziwe, darmowe oprogramowanie. W modelu freeware można udostępnić notes przypinany do belki systemowej, ale nie tak duży soft jak MaSzyna.

Ciąg Dalszy Nastąpi.

77
@Benek - Zapomniałem o trakcji, ta oczywiście będzie.

78
Tak.

  Dodano: 02 Listopada 2014, 23:15:42
A mógłbyś powiedzieć jak inaczej mogę robić jak nie na flexach?

Do zrobienia zostało jeszcze:

- perony
- semafory
- eventy
- radiotelefon
- krzaczory
- poprawa terenu
- zwrotnice

79
Na warsztacie / DO USUNIĘCIA
« dnia: 02 Listopada 2014, 18:26:13 »
DO USUNIĘCIA!

80
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 29 Października 2014, 20:31:28 »
Trochę mocno buja pudłem (tak, że przy jeździe 120km/h czasami jestem pod pulpitem) na Drawinowo Pospieszny, ET22-2000, BDPUMN i BD na haku.

81
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_08.14
« dnia: 12 Października 2014, 12:19:57 »
Nie działa całkowo_sn61, ani na patchu ani na czystej MaSzynie 08.14. Log.txt i zrzut z crashu dołączony. Dodatkowo, miałem problem z ET22, tym od CTLa, w trakcie hamowania dostałem wolną drogę więc odluźniłem, a nagle hasler zaczął zachowywać się abstrakcyjnie (skakał z 30 na 80 w kółko). Problem jest też z siódemką serii 1000, często przestaje kręcić się nastawnik.

82
Bocznica / Odp: Patch_MaSzyna_08.14
« dnia: 11 Października 2014, 19:47:28 »
Nie działa całkowo_sn61, ani na patchu ani na czystej MaSzynie 08.14.

Zbyt ogólnie opisałeś problem, a na tym forum nie będziemy zgadywać o co chodzi. Bocznica.
Benek

83
Bocznica / Odp: Całkowo
« dnia: 10 Października 2014, 13:15:28 »
Całkiem dobra służba, momentami fajny klimat, takiej tradycyjnej, polskiej kolei - jedziemy przez różne wsie, lasy... Tylko przestrzegam wszystkich przed wybraniem 6DG jako lok ciągnący osobówkę. Szlak jest mocno zalesiony, potezeba dobrej widoczności a 6DG takiej nie zapewnia... Wiele razy nie widziałem wskaźników etc...

Do moderacji: Sceneria jest cały czas w symku, co z tego że temat stary jak cały czas aktualny...

Twój post nic nie wnosi, ostatnia wiadomość padła w 2008 roku. Marna prowokacja, moderujemy.
Benek

84
Pomoc doraźna / Sterowanie Byczka serii 2000
« dnia: 06 Października 2014, 13:47:58 »
Witam!

Mam taki problem:

- Na Bałtyku (scenariusz towarowy) zawsze zmieniam wstawionego tam starego Byka na ET22-2009. Wydaje mi się, że skoro Byk ten ma joystick zamiast koła, to nie ma osobnego manipulatora bocznika. Jednak gdy naciskam Num* i Num/ to słychać odgłos "pykania". Czy to błąd w symku, czy może ten lok ma jednak bocznik?

MaSzyna 08.14

85
Bocznica / Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« dnia: 04 Października 2014, 10:19:04 »
I na czym stoi sprawa?

Reg. zakazy 16.
Nie reagujesz na uwagę moderatora i powtarzasz swój błąd. Ostrzeżenie i bocznica.
Benek

86
Bocznica / Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« dnia: 03 Października 2014, 12:55:28 »
I na czym stoi projekt? Hmm..., jazda po 3city na MaSzynie wygląda kusząco...

Komentarz jest tu zbędny. Bocznica.
adsim

87
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 14 Września 2014, 11:30:43 »
KOLEJWIZJAinfo - EN57 Trasa POZNAŃ-PIŁA 1/3 - Prz…: http://youtu.be/t65-Y55ZZYQ

Kamerzysta kompletnie nie rozumie kolei. Jeden z dialogów:

Kamerzysta: Ten pociąg jedzie cały czas prosto??
Mechanik: Yyyy. Tak, prosto.

Bez komentarza :)

88
Witajcie!

Jakiś czas temu szukałem jakiegoś sensownego, taniego i łatwego w wykonaniu projektu interfejsu nastawnika do komputera. Niestety nie znalazłem, opracowałem więc własny.

Potrzebne części:

- sam nastawnik, najlepiej kierownica od żuka - cena bardzo różna

- grubsza blacha, ~3mm - ~5zł

- magnesy neodymowe, jeden na każdą pozycję + dodatkowy magnes z drugiej strony. - ~4zł (aliexpress.com)

- kontaktrony niskonapięciowe - ~2$ (aliexpress.com)

- sterowanie. Osobiście polecam płytkę ewaluacyjną Funduino Mega (klon Arduino Mega). Wbudowany kontroler USB. Emulacja klawiatury jest banalne prosta, na przyszłość można przerobić na RS232 over USB lub emulację PoKeys - 9$ (aliexpress.com)

- jakieś pudło do zamocowania tego - ~10zł?


Oto jak miałoby to wyglądać:



W blaszy wywiercona jest dziura, gdzie włożony jest zamocowany "nosek" kierownicy. Do kierownicy przymocowany jest z boku magnes neodymowy, który przyciąga się z magnesami na blaszce ("duże kwadraty"), co daje efekt wyczuwalnego przeskakiwania pozycji. Przy okazji kontaktrony ("małe kwadraty") "wyczuwają", na której pozycji znajduje się koło nastawnika. Oprogramowanie w AtMega na Funduino liczy pozycje, i wysyła Num+ i Num- do komputera. Podłączenie elektroniczne:

Każdy kontaktron z jednej strony podpięty jest do VCC. Z drugiej strony do GPIO mikrokontrolera.

Jestem ciekawy opinii na temat projektu.

Reg. zakazy 26.
Nie usuwaj nigdy samodzielnie wpisu Administratora lub Moderatora (czerwona lub niebieska czcionka). Zapoznaj się natychmiast z Regulaminem forum. Proszę nie dodawać w nazwie tematu informacji o tym, by nie scalać wątku z innymi. Nazwy tematów są dla użytkowników forum, a informacje dla moderatorów należy wysłać poprzez PW lub przekazać za pomocą formularza Zgłoś do moderatora.
Benek

89
Bocznica / Najprostszy projekt nastawnika z wyczuwalnymi pozycjami
« dnia: 17 Sierpnia 2014, 16:20:50 »
Witajcie!

Jakiś czas temu szukałem jakiegoś sensownego, taniego i łatwego w wykonaniu projektu interfejsu nastawnika do komputera. Niestety nie znalazłem, opracowałem więc własny.

Potrzebne części:

- sam nastawnik, najlepiej kierownica od żuka - cena bardzo różna

- grubsza blacha, ~3mm - ~5zł

- magnesy neodymowe, jeden na każdą pozycję + dodatkowy magnes z drugiej strony. - ~4zł (aliexpress.com)

- kontaktrony niskonapięciowe - ~2$ (aliexpress.com)

- sterowanie. Osobiście polecam płytkę ewaluacyjną Funduino Mega (klon Arduino Mega). Wbudowany kontroler USB. Emulacja klawiatury jest banalne prosta, na przyszłość można przerobić na RS232 over USB lub emulację PoKeys - 9$ (aliexpress.com)

- jakieś pudło do zamocowania tego - ~10zł?


Oto jak miałoby to wyglądać:



W blaszy wywiercona jest dziura, gdzie włożony jest zamocowany "nosek" kierownicy. Do kierownicy przymocowany jest z boku magnes neodymowy, który przyciąga się z magnesami na blaszce ("duże kwadraty"), co daje efekt wyczuwalnego przeskakiwania pozycji. Przy okazji kontaktrony ("małe kwadraty") "wyczuwają", na której pozycji znajduje się koło nastawnika. Oprogramowanie w AtMega na Funduino liczy pozycje, i wysyła Num+ i Num- do komputera. Podłączenie elektroniczne:

Każdy kontaktron z jednej strony podpięty jest do VCC. Z drugiej strony do GPIO mikrokontrolera.

Jestem ciekawy opinii na temat projektu.

Reg. obowiązki 2.
Proszę poprawić.
Benek


Odwiedziłeś forum dwukrotnie, nie poprawiłeś wiadomości ani nie nawiązałeś ze mną kontaktu. Możesz napisać raz jeszcze, ale grafiki umieść w załączniku.
Benek

90
Inne niekolejowe / Odp: Unitra Safari/Diora 5
« dnia: 07 Sierpnia 2014, 11:50:08 »
Weź przestrój je na pasmo PKP :). A tak na poważnie, jesteś pewien, że to nie problem z anteną?

Strony: 1 2 [3] 4