Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr93

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
121
Chyba tylko ST43 jest do poprawy. Wulgaryzmy na radiu myślę że można zostawić.

123
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Lutego 2019, 20:35:46 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, odebranie zezwolenia obslugi drzwi powoduje ich automatyczne zamkniecie

- dobra zmiana, wpis dzwieku tachometru w pliku mmd reaguje na opcjonalne parametry glosnosci

- funkcjonalnosc, obslugiwany jest dodatkowy typ oswietlenia przyrzadow, i-instrumentlight_l: aktywujacy sie przy zalaczeniu w pojezdzie reflektorow

- funkcjonalnosc, automatyczne zamykanie po uplywie danego czasu dzwi otwartych centralnie moze byc kontrolowane wpisem w sekcji Doors pliku .fiz DoorAutoCloseRemote=Yes/No (domyslnie No)

- szamyna stawia na jakosc, ekran F2 dzieki przygotowanej przez youBy modyfikacji podaje teraz w trybie rozszerzonym dlugosc skladu oraz rozkladowej i rzeczywiste wartosci brutto.

124
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 01 Lutego 2019, 23:17:55 »
Sputniki które tworzyłem są w zasadzie na wykończeniu, możliwe że poza nimi ruszę jeszcze jakieś. Tylko muszę gdzieś zaczerpnąć natchnienia, aby się ich podjąć. Byłyby to eksponaty z mauzoleów kolei. Tylko przed nimi na pierwszy ogień pójdą inne maszyny. Od ET21 trochę odpocznę, a na warsztat wezmę SP45. Długo czekały, bym się ich podjął. Plan mam na kilka tekstur maszyn tej serii. Na razie na wykończeniu mam dopiero pierwszą. Jest to SP42-039 z szopy w Gnieźnie, z herbem tego miasta na czole, stan na rok 1996.

125
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 26 Listopada 2018, 17:50:39 »
Posiadam materiał na teksturę ST44-1113 sprzed ok. 10 lat.

126
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 20 Listopada 2018, 15:59:31 »
Żeby nakierować wiadomość przedmówcy: klasyczne iwany PKP Cargo obecnie stacjonują / przypisane są pod lokomotywownie Białystok oraz W-wa Odolany.
Jeżeli chodzi o świadectwa sprawności technicznej, to na chwilę obecną ostatnio (15 XI 2018) "wyszedł" ST44-172, a za chwilę (29 XI 2018) wyjdzie ST44-1106, po czym przez pół roku sytuacja będzie w teorii stabilna. Pomimo, że lokomotyw nie jest (znów, w teorii) aż tak mało, bo 13 nie licząc dwóch w/w, lokomotywy są awaryjne. Możliwe, że wiosną skończą się objazdy Lublin - Łuków, przez co kolejne ST48 zostaną przypisane pod depo Białystok. Co więcej, już 6 tetetek z nowej dostawy też przyjechało na Podlasie i to nie jest ostatnie słowo.
Potrzeba tekstur lokomotyw o numerach: 089, 199, 282, 313 (moje się nie nadają raczej), 324, 399(wóz po kolizji w 2014 ma inne barwy, potrzebne są dwa boki i dwa czoła), 1096, 1099, 1101, 1106 (ostatni dzwonek), 1113.

127
Symulator / Odp: Rwanie i skakanie
« dnia: 18 Listopada 2018, 12:03:58 »
Nie zawsze instalowanie najnowszych sterowników karty graficznej to dobry pomysł. Czasem lepiej i skuteczniej sprzęt pracuje przy starszych sterach.

128
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 06 Listopada 2018, 16:58:57 »
No wypadki się zdarzają... Trzeba zrobić odpowiednio odbicie lustrzane względem osi i będzie dobrze.

129
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 06 Listopada 2018, 14:48:17 »
Z tego co wiem, nigdzie nie było końcówek po tej samej stronie. Pytanie wywołało jednak pewną refleksję, niemniej:
ST44-1102, jako jedyna ma na jednym czole "zeza": http://rail.phototrans.eu/14,129130,0,_______________M62_ST44_1102.html
ST44 do numerów 10xx (najpewniej 107?, do ustalenia) mają puzon TE 3.53.050, wyższe numery - nie wiem, jaki konkretnie, ale bardzo możliwe, że identyczny do SM48. Co więcej, ST44 mają dwa typy zgarniaczy, ale Piotr o tym wie.

130
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 30 Września 2018, 13:07:07 »
Tym razem zdjęcia jedenastu wagonów Simms. Pogoda dopisała, skład stał bez podpiętej lokomotywy, więc zdjęcia są stosunkowo dobrej jakości. Czoła będzie trzeba dosztukować, ale to nie powinno stanowić problemu.

http://eu07.pl/userfiles/23148/foto-The_Simms_11.7z   93.57 MB

Wagon Eamnoss 31 51 5841 397-3 - Bok. Czoła niestety nie ma, class 66 okazał się szybszy w wyścigu na milę.

http://eu07.pl/userfiles/23148/foto-Eamnoss_397-3.7z   34.37 MB

131
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Września 2018, 18:01:47 »
A gasła kiedykolwiek, skoro nie ma ich symulacji? ;)
Wczesniej tam bylo szamynstwo i po wyprostowaniu wylazlo wlasnie ze ich nie ma ;>

edit

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, lokomotywy spal-ele ponownie udaja dzialanie stycznikow liniowych

- funkcjonalnosc, definiujac urzadzenia kabinowe mozna skonfigurowac dany przelacznik jako impulsowy uzywajac w jego definicji wpisu type: return Na ten moment konfiguracja taka obslugiwana jest przez przelaczniki pomp wody, oleju i paliwa

- w ramach koncertu zyczen, w pliku .mmd zdefiniowac mozna dzwiek odtwarzany gdy zalaczone jest ogrzewanie skladu. Definicji dokonuje sie wpisem heater: w sekcji sounds:

- pogodynka edyszon, w przypadku zachmurzenia na poziomie nizszym niz 1.35 rysowana jest nieco delikatniejsza wersja opadow atmosferycznych. Uaktualnione pliki tekstur sa do sciagniecia tutaj: http://eu07.pl/userfiles/24014/priv-eu07_weather_data.rar

132
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 27 Września 2018, 13:54:51 »
Nadjeżdża nowe...

133
Wydział zamówień / Impuls oraz Elf
« dnia: 18 Września 2018, 21:40:48 »
Ponawiam prośbę odnośnie dostarczenia zdjęć Elfów oraz Impulsów na tekstury. Nadal w temacie cisza.

134
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 14 Maja 2018, 17:30:32 »
Dodałem link z podpisu isdra do pierwszego postu. To te najbardziej działające, ale cudów nie oczekuj.
-----------
Dopiszę się tu. Walczę z eksportem wektorów normalnych.
Skrypt iteruje po obiektach w scenie. Dodaje dla niego modyfikator Edit_Normals.
Potem iteruje po ściankach obiektu. Dla każdej ścianki po id jej vertexa wyciąga z modyfikatora wektor normalny.

Dla pojedynczego obiektu w scenie działa ładnie, dla kilku dostaje undefined szukając modyfikatora (lub ścianki).
Początkowo szukał po typie modyfikatora meshObj.edit_normals to myślałem, że odnosi się do starej instancji z poprzedniego obiektu, czy coś. Dodałem więc indywidualne nazwy modyfikatorów i odwołuję się po nazwie meshObj.modifiers[meshObj.name] i to samo. Znaczy prawie, bo po typie eksportował pierwszy obiekt i wywalał sie na drugim, a po nazwie wywala się już na pierwszym. Gdy ma tylko jeden, nadal ładnie eksportuje.
Ktoś coś wymyśli może? Kopia szuka po typie modyfikatora, zwykły po nazwie.

Byłem minutę od rozwiązania. :)
Cytuj
the object must be selected and you must have the command panel in modify mode otherwise the edit normals modifier cannot be accessed with maxscript.

135
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Sierpnia 2018, 20:51:23 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, zakonczone wstepne przenosiny interfejsu uzytkownika; uporzadkowana nieco zawartosc panelu z informacjami o AI pojazdu.

uwaga: wyjsciu z programu nie znajduje sie teraz pod klawiszem f10, ale w podrecznym menu otwieranym po wcisnieciu klawisza Esc.

136
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 11 Lipca 2018, 15:26:26 »
50 51 28-78 001-0 B8bnopuz
Malowanie: PKPIC
Miejsce i czas: Skierniewice, 8 lipca 2018
Zawartość paczki: [JPG] jeden bok, dwie części czoła ze skosa.
Link: http://eu07.pl/userfiles/23436/foto-50_51_28-78_001-0.7z
Zdjęcia na potrzeby tylko i wyłącznie symulatora Maszyna lub innych po uzyskanej wcześniej zgodzie

137
Witam, mam pytanie i jednocześnie prośbę o rozwiązanie problemu. Chodzi o przełączanie pory dnia między nocą a dniem, czy mozna wprowadzic przelacznik w exe do interpetowania rozkladow jazdyjak PM i AM? Spodziewam się, ze takie oflagowanie naszych potrzeb, da możliwość wyboru oświetlenia na scenerii między dniem a nocą.

138
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 25 Marca 2018, 21:41:56 »
Przesyłam nową wersję Całkowa v2: http://eu07.pl/userfiles/7546/priv-calkowo_v2_20180325.zip (50,1 MB)

Paczka została dostosowana do PC 15.04 z patchem 16.08, 17.07 i 18.01, nie trzeba nic doinstalowywać. Poniżej lista ważniejszych zmian:
  • nowe misje: manewrowa1 i manewrowa2 - praca manewrowa i obsługa bocznic w Janiszewie, dla miłośników przysłowiowej "jazdy wokół komina"
  • nowa misja: zdawczyA_wil1 - nieco inny wariant zdawczego, z obsługą bocznic w Całkowie i Wilisiu
  • poprawki wizualne:
    • podmiana modeli nastawni na nowsze
    • poprawki błędów: umiejscowienie semaforów na podg Janiszew Most, usunięte ludziki w lokomotywowni
    • uzupełnione brakujące dekoracje na odcinku Pomianki – Jarkawki
    • podmiana modeli W6, W11, W13 i W27 na nowe od @Kermita
  • uporządkowana struktura katalogowa
  • aktualizacja zestawień pociągów, dodanie tablic relacyjnych w pociągach pospiesznych.

139
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Marca 2018, 12:14:53 »
16.03.2018, Warszawa

Wagon węglarka typu Eas serii 9-107.13 ČD Cargo. EVN 31 54 5950 934-7. 1 bok, 1 czoło, 1 wózek.

http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-eas_cd_cargo.rar

Lokomotywa ST44-1103, PKP Cargo. 2 czoła, 1 bok.

http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-44-1103.rar

EDIT: Wrzucono do paczek wszystkie zdjęcia.

140
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Lutego 2018, 13:39:48 »
Podczas testowania nowych runningnoise dla 111A_v2 wpadłem na pomysł, by otwieranie i zamykanie drzwi w wagonach odbywało się w różnym czasie. Nigdy niema tak, by w wszystkich wagonach drzwi otworzyły czy zamknęły się jednocześnie. inaczej jest zdaje się, kiedy drzwi są odskokowo przesuwne. Tam z tego co zauważyłem można podać komendę zamykania. Robi to kierpoć. Chyba, że źle zauważyłem.

141
Bieżące kolejowe / Odp: Griffiny nie dla Lotosu. Umowa rozwiązana.
« dnia: 20 Lutego 2018, 20:48:16 »
Dwa z nieodebranych Gryffinów przez Lotos trafi do PKP IC:
Cytuj
Wczoraj wieczorem w internecie opublikowany został film, przedstawiający lokomotywę Griffin w barwach PKP Intercity. Materiał jest już niedostępny, ale jak nieoficjalnie potwierdził "Rynek Kolejowy", były to testy jednej z dwóch lokomotyw, wykupionych przez Newag, prowadzone na potrzeby narodowego przewoźnika. Umowa dzierżawy pomiędzy Newagiem a PKP Intercity ma wkrótce zostać ogłoszona. Ilustrujące artykuł zdjęcie przedstawia testy pierwszego, prototypowego Griffina (E4MSU-001) z wagonami PKP Intercity, które odbyły się w lipcu ubiegłego roku.

Griffiny mają wejść do eksploatacji w PKP Intercity najpóźniej od marcowej korekty rozkładu jazdy (11 marca) do obsługi pociągów Warszawa – Kraków. Według nieoficjalnych informacji "RK" będą prowadzić pociągi TLK Malinowski Warszawa – Kraków – Przemyśl.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/newag-ma-klienta-na-kolejne-dwa-griffiny-pojada-w-pkp-intercity-85871.html

142
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 07 Lutego 2018, 21:13:18 »
Na zakładowe tory wjechał SN61-549 z Grudziądzkiej szopy. Było to dnia 25.06.1994, kiedy ten wóz zakończył naprawę przywracającą mu świetność, która prawie że tego samego dnia miała począć zmierzać ku swemu końcowi. Wóz istnieje do dnia dzisiejszego, ale jest niszczejącym wrakiem na tyłach Kościerskiego grobowca.
Tu w symulatorze wóz wirtualnie powróci do dnia, w którym tę naprawę przeszedł, jego tekstura przedstawiać będzie stan zaraz po wyjeździe z hali. Jest to przemalowana tekstura Szoguna na podstawie zdjęcia Piotra Klawczyńskiego z WRP: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=34900.
Stan prac na dzień dzisiejszy to przemalowane 50% tekstury, efekt włożonej pracy w załączeniu poniżej.

143
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Stycznia 2018, 23:01:17 »
Pewnie trzeba tutaj uwzglednic ze na tych filmach przelaczanie na kolejne pozycje odbywa sie dosc wolno, podczas gdy krecenie kolem w symulatorze jest sporo szybsze. Gdy krece u siebie kolkiem wolniej to dzwiek tez nie skacze od razu do maksimum ;>

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- male korekty dla kalkulacji predkosci obrotowej wentylatorow. Dodatkowo wartosc zmiennej odpowiedzialnej za zmiane predkosci moze byc tez zdefiniowana w pliku .fiz (zmienna RVentSpeed o domyslnej wartosci 0.5)

- poprawka, reakcja na komendy wydawane mysza powinna byc mniej wiecej taka sama jak dla instrukcji z klawiatury

- w ramach koncertu zyczen, kilka kolejnych elementow radia: przycisk testu radiostopu, radiotest_sw: (zadziala tylko po przestawieniu radia na kanal 10) przycisk faktycznego radiostopu radiostop_sw: lampka kontrolna otrzymanego radiostopu i-radiostop: oraz dzwiek radiostop w sekcji internaldata wydawany po otrzymaniu sygnalu radiostopu

- lekcje dla ai (rowniez w ramach koncertu zyczen), ai powinno teraz poprawnie przestrzegac ograniczenia predkosci po minieciu semafora SBL z sygnalem S1. Dodatkowo AI nie powinna mijac takiego semafora jesli w odleglosci mniejszej niz 1km przed nia na torze znajduje sie inny pojazd

- poprawka, pojazdy powinny ignorowac miniete przez siebie eventy (inne niz sygnal S1) uwaga: poniewaz zmiana ta moze miec nieprzewidziane, negatywne konsekwencje (zwlaszcza w przypadku pojazdow podrozujacych z duza predkoscia) prosze o zwrocenie uwagi czy w dotychczas dzialajacych scenariuszach nie pojawily sie jakies bledy, i jesli tak to krzyczec ;v

144
Publikacje / et22-555 i 626
« dnia: 21 Stycznia 2018, 12:21:00 »
Witam.
Dziś prezentuję wam tekstury ET22-555 i ET22-626.
Autorem tekstur jest: fuji8
Zdjęcia na tekstury obu byków wykonał: darek71wrc




Wersja Deweloperska(TGA): http://eu07.pl/userfiles/5472/et22-555_627.rar

Dodane do repozytorium, rev. 2162. - @Maciej

145
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Stycznia 2018, 15:03:15 »
Jest juz zmienione. 180117 to rok, miesiac, dzien a nie dzien, miesiac, rok :>

edit
w dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, pradnica w pojazdach spalinowo-elektrycznych uwzglednia aktualny poziom obrotow silnika spalinowego; nie nalezy sie tutaj spodziewac jakichs spektakularnych efektow bo to tylko drobne zmiany tak, by jak najmniej zepsuc w starym kodzie. Do poprawnej, pelnej symulacji trzeba by zmienic duzo wiecej ale tym musi sie zajac jakis specjalista.

- w ramach ulatwiania zycia dzwiek outernoise: i runningnoise: w formie skladanej interpretuja dla wpisow soundX i pitchX wartosci X jako predkosc pojazdu w km/h zamiast procenta predkosci maksymalnej

- poprawka, glebokosc cieni powinna uwzgledniac takze wartosc parametru stopnia zachmurzenia

- w ramach walki ze znikajacymi teksturami na niektorych kartach graficznych dodane zostaly dwa przelaczniki ktore mozna ustawic w pliku .ini:
gfx.resource.move X
gdzie X to yes lub no Dotychczas symulator dla zaoszczedzenia pamieci pracowal w trybie yes ktory powodowal przesylanie tekstur miedzy pamiecia glowna i pamiecia karty graficznej, z czym najwyrazniej nie wszystkie karty sobie radza. W trybie no tekstury wysylane sa tylko w jedna strone, z pamieci glownej do karty graficznej, kosztem zwiekszenia zapotrzebowania na pamiec glowna. Poniewaz dodatkowo tryb ten znacznie zmniejsza przyciecia wywolywane przesylaniem (przynajmniej dla tekstur dds) tryb no jest teraz eksperymentalnie trybem domyslnym.

gfx.resource.sweep X
gdzie X to yes lub no Przelacznik ten pozwala wylaczyc w ogole mechanizm usuwania nieuzywanych tekstur z pamieci karty graficznej. Tryb ten przypomina funkcjonowanie wersji borlandowej, tzn z jednej strony potencjalnie eliminuje problem znikajacych tekstur, ale z drugiej strony karty graficzne z mala iloscia pamieci moga miec problemy z zaladowaniem wszystkich danych uzywanych przez duze, zageszczone scenerie. Dlatego tez domyslnym ustawieniem tego przelacznika jest yes

146
Załącz log.txt to podstawowa zasada żeby ocenić problem.
Była prośba o dołączenie pliku log.txt. Nie dałeś.
Serdecznie dziękuje za nieudzielenie pomocy. Chyba brak fachowców w tym zakresie.
Troszkę kultury, bo zaraz ten wątek poleci na bocznicę.

147
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 10 Stycznia 2018, 07:43:41 »
@Jan, a nie chcesz swoich sił przeznaczyć na coś bardziej realnego, ale gdzie wykorzystasz swoją wiedzę i umiejętności tak samo jak przy tworzeniu tej scenerii?
Są materiały na linię 98/99 incz. Zakopane - Chabówka. Może warto pójść w te stronę? :)
A te skrzyżowania wyglądają naprawdę kozacko :)

148
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Grudnia 2017, 10:21:08 »
Będzie małe jęczenie. a dało by się zrobić dźwięk dzielony dla silników spalinowych? Żeby można było ustalić ilość pozycji i dźwięki przejścia w górę i dół? Jak w Trainzie i podzielone za wewnętrzne/zewnętrzne? I dźwięk turbodoładowania tylko z zewnątrz którego głośność uzależniona będzie od wskazań amperomierza siły pociągowej.

149
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 13 Grudnia 2017, 17:56:32 »
Ja rozumiem, że model czeka na nową fizykę. Ale, żeby drugim powodem był nastawnik? Traxx jakoś wyszedł z niewłaściwym rodzajem nastawnika, tak samo kiosk (6dg), a jakoś te modele mamy dostępne w symulatorze.

150
TurKolem do Łodzi Kaliskiej czyli powoli żegnamy stare a czekamy na nowe...

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8