Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tor424

Strony: 1 2 [3] 4 5
61
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność
« dnia: 29 Kwietnia 2021, 22:38:49 »
Wyszarzone pole oznacza, że opcja ta jest nieznacząca dla wybranego renderera. Szaderowy uproszczony pomija postprocesy, więc motion blura nie będzie, niezależnie od przełącznika samego efektu.

W porządku, rozumiem - Mogę jakoś podnieść te FPS'y? Przynajmniej spróbować

62
Pomoc doraźna / Wydajność
« dnia: 29 Kwietnia 2021, 22:25:52 »
Witam, moja specyfikacja komputera:

Procesor: AMD Athlon II X4 620
Karta graficza: AMD Radeon RX 270X
RAM: 8GB
Dysk: HDD

Mój problem polega na tym, że w MaSzynie np. na L053 FPS'y są rzędu 18-20. Domyślam, się, że to zapewne kwestia przedpotopowego procesora, tak więc jaka opcja jest najbardziej procesorowa lub co mogę innego zrobić, by uzyskać chociaż te 30 FPS? Nie jest to problem grafiki, bo zmiana takich parametrów jak multisapling, zasięg cieni itp absolutnie niczego nie zmienia. Moje aktualne ustawienia po wielu zmianach:

Skalowanie tekstur: 4096 (zmienione z 16k)
Skalowanie tekstur kabiny: Domyślne
Jakość łuków torów: Bardzo niska
Jakość filtorwania tekstur: Normalna (zmienione z wysokich)
Multisapling: Brak (zmienione z x4)
Częstotliwość odświeżania ekranów: Niska (zmienione ze standardowej)
Tryb renderowania: Uproszczony shaderowy (zmienione z podstawowego)
Odświeżanie odbić: Bardzo niska
Rozdzielczość cieni: 2048 Umiarkowana
Zasięg cieni: 150m (zmienione z 400m)
Zasięg cieni w kabinie 30m

Cienie (shadery): Tak
Dodatkowe efekty shaderów: Tak
Rozmycie: Tak (mam szarą opcje, nie moge odhaczyć)
Abberacja: Nie
Renderowanie VBO: Tak
Cienie: Tak
Usuwanie nieużywanych tekstur: Tak
Konserwacja pamięci: Nie
vSync: Nie
Dym: Tak
Ilość dymu: Niska
Odbicia: Tylko geometria terenu

Ekrany w osobnym wątku: Tak

63
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 24 Września 2020, 08:40:22 »
W lowpoly impulsa nie ma oświetlenia kabiny. Jeśli zaświecimy światło w kabinie to nie widać tego z zewnątrz tylko dalej jest tak jakbyśmy go w ogóle nie zaświecali. Wróciły także dźwięki "startu odrzutowca" gdy czasem wyjdziemy na zewnątrz.

64
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 24 Września 2019, 17:12:19 »
Po usunięciu pojazdu (nie wiem na jakiej zasadzie to działa), przykładowo taki mechanizm jest zastosowany na scenerii baltyk_skm2... Jeśli pojazdem, jest pojazd spalinowy to zostaje po nim dym. Log tutaj raczej jest zbędny.

https://eu07.pl/userfiles/22809/2019-09-24_17-03-57_2571075955825.png

65
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 23 Września 2019, 09:14:30 »
To czasem nie wersja z "warsztatu" Ra?
Nie możliwe, by tak było. Nie pobierałem żadnego nieoficjalnego dodatku, z zakładki "dodatki", także nie. To czysta paczka i oficjalna wersja scenariusza

66
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 22 Września 2019, 22:00:01 »
Linia 61 pospieszny, pociag 46041 (en57-2040). Po wjezdzie do Lublińca wjeżdżamy na zajęty tor. Stoi na nim towarowy CTL a przed nim pośpiech z EP09, oczywiście S1.

Screeny: https://eu07.pl/userfiles/22809/2019-09-22_21-54-26_1017266710338.png https://eu07.pl/userfiles/22809/2019-09-22_21-54-45_1017455419362.png

Log: https://eu07.pl/userfiles/22809/log-r2.txt

67
Symulator / Odp: Ustawienia pogody
« dnia: 21 Września 2019, 21:05:30 »
Zastosowałem się do propozycji Mariusza i wprowadziłem jego pomysł. Od teraz podajemy datę DD:MM, aktualizacja do pobrania w 1 poście.

Twoje propozycje Stele, są równie interesujące i sensowne, aczkolwiek jeśli to jest już wszystko zaimplementowanie dobrze w nowym launcherze, to nie ma sensu tego implementować do tego "szkieleta" obecnego programu. To takie tymczasowe narzędzie dla chcących zmieniać pogodę, a nie koniecznie chcących latać po plikach ;)

68
Symulator / Ustawienia pogody
« dnia: 21 Września 2019, 20:35:34 »
Cześć, myślę, że fajnie byłoby ogłosić koniec grzebania w plikach, aby zmienić pogodę. Z tego co się orientuję z poziomu startera możemy zmienić niebo, godzinę oraz odcienie mgły, ale nie możemy zmienić parametru movelight oraz overcast (parametr z wpisu atmo). Dlatego, aby nie grzebać ręcznie w plikach postanowiłem stworzyć prosty program, w którym wprowadzamy tylko dzień roku oraz wartość dla overcast i zatwierdzamy nasze zmiany, uprzednio wybierając z listy scenerię, dla której chcemy te zmiany zastosować. Zostaje wtedy stworzona kopia zapasowa tego pliku i w dowolnym momencie, możemy przywrócić początkowe ustawienia pogody dla danej scenerii.

Planuję również wprowadzić kilka "domyślnych" gotowych pogód do wybierania, aczkolwiek z tym potrzebowałbym pomocy, gdyż nie wiem jakie wartości będą stosowne do tego, nie ogarniam dogłębnie kwestii technicznych symulatora, stworzyłem jedynie program edytujący wpis za nas. Jednorazowo, pierwszy raz po starcie programu wybieramy ścieżkę, gdzie zainstalowany mamy symulator. Jest to wersja "beta", nie finalna.

Program jest bezpieczny, wolny od wirusów.
Skan: https://www.virustotal.com/gui/file/92b1ad81d34ab3a971d165463d2e45a10dfc56a58377847e08302431dc549a52/detection

Screeny:
https://eu07.pl/userfiles/22809/5sx8FJB%20-%20Imgur.png
https://eu07.pl/userfiles/22809/PzIP4d8%20-%20Imgur.png

Download:
https://eu07.pl/userfiles/22809/weather.zip

Będę wdzięczny, za wszelakie testy i zgłoszone błędy jeśli ktoś napotka.

PS. Mam nadzieję, że dobry dział ;)

EDIT 1
Update, zamiast podawać dzień roku, to podajemy datę w formacie DD:MM

69
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 20:37:48 »
W kabinie Traxxa (nie wiem czy każdy ma ten sam model? Sprawdzałem na E483_201-483201) z prawej strony jest dziura i widać tory.

https://eu07.pl/userfiles/22809/2019-08-09_20-36-57_7158516452269.png

70
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia lokomotyw 163.
« dnia: 08 Sierpnia 2019, 23:12:36 »
O ile dobrze pamiętam, materiały na dźwięki mamy już od jakiegoś czasu. I wydają się dobre.
A no to nie wiedziałem, w oficjalnej paczce nie ma nawet dźwięków, a w mmd przypisane są od ET40. No to w takim razie, sorka za zamieszanie i  spróbuję coś uzyskać w kwestii fotek.

71
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia lokomotyw 163.
« dnia: 08 Sierpnia 2019, 19:15:49 »
Co prawda nie zdjęcia, ale być może także się przyda. Różne dźwięki z kabiny CD163. Dźwięki pochodzą z tego filmiku


https://eu07.pl/userfiles/22809/cd163_sounds.zip

72
Na warsztacie / Odp: Dym z komina
« dnia: 06 Sierpnia 2019, 23:19:34 »
Widziałem, że ST43 się przewinęło, a jak wygląda sprawa z ST44 i 45? Nie wiem jak z dymem dla AI, bo jeśli by brać pod uwagę to wypadałoby dodać go także do T448P (http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/20/70952.jpg)

73
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 02 Sierpnia 2019, 21:51:43 »
Linia 61 osobowy 2 - Nie ma wyjazdu z Lublińca, mija godzina planowanego odjazdu i nic, można czekać bez końca. Scenariusz sprawdzany dwukrotnie i za każdym razem to samo, obojętnie jak długo by nie czekać nie ma wyjazdu z Lublińca. Pośpiech stojący obok też go nie dostaje, a bodajże towarowy lub pośpieszny też, stojący na kończącym się torze przed nami (powinien chyba wjechać na stację?) również stoi pod wjazdowym S1. Na radiu nic konkretnego, jedynie jakieś rozmowy z eventów en57_klucze czy coś takiego. W załączniku log.txt

74
Pomoc doraźna / Odp: Kabina elfa
« dnia: 02 Sierpnia 2019, 17:36:58 »
Rzeczywiście, brakowało tego mostka, dzięki :)

75
Pomoc doraźna / Odp: Kabina elfa
« dnia: 02 Sierpnia 2019, 17:30:57 »
Sęk w tym, że to pojedynczy elf, nie dwa łączone.

76
Pomoc doraźna / Kabina elfa
« dnia: 02 Sierpnia 2019, 17:26:12 »
Witam, otóż mój problem polega na tym, że nie mogę przejść z kabiny A do kabiny B. Wciskam klawisz END i dochodzę do "przegubu" (tak to się chyba nazywa?) i dalej już nie mogę, mogę jedynie wrócić do kabiny A.

77
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 06 Maja 2018, 21:41:55 »
Nic więcej podejrzanego nie loguje, biblioteki pobiera bez problemowo, natomiast samego symulatora już nie. Pobierałem instalator kilka razy, za każdym razem to samo.

EDIT: tutaj cały log

http://wklej.org/id/3436642/

78
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 06 Maja 2018, 21:32:02 »
Nie wiem czy to aby na pewno tak powinno wyglądać. Generalnie po "instalacji" folder ma zaledwie 8 mb i kilka plików w  środku. Podczas instalacji zauważyłem komunikaty o nie znalezionym archiwum (cokolwiek to znaczy :P)
https://imgur.com/a/JA5WPZH

Jednymi słowy nie pobiera całej paczki zaledwie exe, rainsted i folder python. Chyba, że to tylko jest łatka i należy pobrać 18.01 a następnie 18.03?

79
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 05 Lutego 2018, 20:37:25 »
Zrobiłem test z tym plikiem usunąłem tga i zostawiłem dds i nie działało. Po przywróceniu pliku działa jak należy.
Faktycznie, potwierdzam. Po wrzuceniu pliku tlo.tga monitory działają.

80
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 05 Lutego 2018, 15:05:55 »
W nowej wersji Maszyny w elektrowozie E6ACT- Dragon nie świecą się monitory w kabinie.
Również dzieje się tak u mnie.

@swider a jak w innych lokomotywach, np. Traxx?
Traxx i br285 mają sprawne monitory. Tam wszystko działa jak należy, natomiast w dragonie monitory nie działają.

81
Bocznica / Asynchrony
« dnia: 12 Października 2017, 20:00:58 »
Witam, nie jestem pewien czy to dobry dział, lecz do rzeczy. Czy są może prowadzone jakieś prace nad asynchronami typu 'elf' itp Czy będzie jakiś dodatek dodający to do symulatora, czy jak na razie w tej sprawie cisza jak makiem zasiał?

Tak. Bocznica. @Stele

82
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tekstury.
« dnia: 16 Kwietnia 2017, 18:36:27 »
Wersja gimpa 2.8.10 :P

83
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tekstury.
« dnia: 16 Kwietnia 2017, 18:25:03 »
GIMP nie chcę otworzyć pliku dds "Otwarcie pliku "D:\MaSzyna_15_04\dynamic\pkp\br285_v1\br285-127.dds" się nie powiodło: Nieznany typ pliku".

Co do tga to skąd pobrać?

84
Pomoc w tworzeniu / Tekstury.
« dnia: 16 Kwietnia 2017, 18:06:39 »
Witam, otóż czytałem,szukałem przeglądałem forum i nic za bardzo nie znalazłem co by mi wytłumaczyło szczegółowo jak zacząć te tekstury. Zdjęcia mam. Wiem, że trzeba nałożyć zdjęcia na gotową już teksturę aczkolwiek natknąłem problem a generalnie te retuszowanie barierek i innych elementów, nie wiem jak jest to robione, że nie ma kompletnie śladu po retuszu. Wiem, że narzędzie klonowanie w gimpie ale no zostają ślady a chyba nie robi nikt co kawałek na nowo warstwy nie pobiera aby było wszystko dokładnie bo tak się nawet nie da. Więc pytam jak to robicie, że te tekstury są takie dokładne a po retuszach itp nie ma nawet śladu? Dysponuję zdjęciami boków,czoła wózka itd. Programy jakimi się posługuję to GIMP, Paint(do zmiany wymiarów) oraz DXT1 Bitmap manipulator do przeglądania/otwierania plików .dds i exportowania ich do formatu bmp a w paincie z bmp na jpg/png aby otworzyć w gimpie.

85
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 14:31:06 »
No właśnie wszystkie wersje są jedynie na 64.

86
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 22:59:16 »
Tyle tylko, że do wybrania jest jedynie wersja 'Windows - 64bit' :P

87
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 21:49:24 »
Zadziała na 32 bitowym systemie? Procesor jest 64 natomiast system 32. Poza tym dobrze widzę, że to waży aż 6 gb? :P

88
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 21:41:44 »
Darmowa wersja to tylko na 30 dni z tego co widzę. Czy jednak źle patrzę?

89
Pomoc w tworzeniu / Lowpoly
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 21:36:13 »
No to dobry wieczór, pytań kilka mam. Generalnie to do robienia kabin/wnętrz lowpoly lepszy będzie 3DS Max czy Blender/Gmax? Następnie to skąd taki  program pobrać wraz z potrzebnymi skryptami do tego? - Czy jednak zmuszony jestem kupić. Następne pytanie to czego bym potrzebował aby zrobić przykładowo lowpoly do ET22/21 jakich materiałów i skąd takowe wziąć? Jakieś linki do poradników które mogłyby pomóc? Jak na razie to chyba tyle z pytań. Moja wiedza w tych sprawach jest zerowa.

90
Na warsztacie / Odp: Maszyniści w każdej kabinie lowpoly
« dnia: 13 Kwietnia 2017, 14:06:51 »
pat, Tylko ktoś najpierw musi te EN57 z lowpoly zrobić :D

Strony: 1 2 [3] 4 5