Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakubg1

Strony: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 40
991
Bocznica / usun2
« dnia: 05 Listopada 2016, 17:01:20 »
usun2

992
Bocznica / usun
« dnia: 05 Listopada 2016, 16:57:25 »
usun

993
Pomoc doraźna / Odp: Problem "pociąg gracza nie istnieje"
« dnia: 04 Listopada 2016, 06:45:33 »
Jeśli mam na myśli to co ty (że w Rainstedzie):
2. Zmiana lokomotywy w Rainstedzie na inną. W zasadzie dowolną.
Jesteś pewien, że ma ona kabinę?

994
Bocznica / Odp: Podgląd wiadomości
« dnia: 31 Października 2016, 14:41:01 »
Proszę o usunięcie tego postu. Zaraz skasuję link. Powodem jest to, że muszę zmienić adres linku aby móc kliknąć PPM na to i kliknać "Zapisz element docelowy jako...". Więc jest to awaryjne rozwiązanie.
http://www.trainz.pl/_download_tabor/tabor_bogeysound/bogeysound_sa102_01.cdp

995
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 29 Października 2016, 20:03:00 »
Cytuj
...powodem czterech pantografów jest to, że każdy człon jest zasilany osobno...
Bzdura, na dwu patykach też można zasilać osobno sekcje. Na stałe nie jeździmy na 4.
Chodzi mi o to, że istnieją 4 patyki, a nie że jeździmy na 4. Na czteropatykowcach jeździmy na 2 patykach. Jeden zasila jeden człon, a drugi - wiadomo jaki człon.

Sam człon ET42 nigdzie nie pojedzie gdyż w jednym członie jest sprężarka a w drugim przetwornica
Bzdura - na każdym członie jest jedna przetwornica i jedna sprężarka. Pojedynczy człon nie pojedzie z innego względu - sterowania połączonego przewodami wielokrotnymi, choćby w obwodzie pantografów.
Tak samo jest na innych wieloczłonowcach. Nie można rozłączyć tych przewodów?

996
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 29 Października 2016, 15:01:52 »
Nie wiem, co masz na myśli pisząc: "przyzwyczajona".
Mam na myśli problemy z połączeniem obu członów (często ustrojstwa które są związane z połączeniem członów się psują). Sam człon ET42 nigdzie nie pojedzie gdyż w jednym członie jest sprężarka a w drugim przetwornica - oprzyrządowanie jest rozłożone nierównomiernie.
Do sedna: powodem czterech pantografów jest to, że każdy człon jest zasilany osobno i łączą się tylko (poza hamulcami i sprzęgiem) sterowaniem. Nie ma tu zasady "każdy z każdym". Gdy w członie A ET41 podniesiemy więc dwa pantografy, a w drugim żaden, to skład będzie ruszał tak, jakby skład ciągnęła pojedyńcza EU07. Tak nie jest w pierwszej serii ET40 i w całej serii ET42.

997
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 29 Października 2016, 10:30:13 »
ET41 od początku była projektowana jako dwuczłonowa. Z wykorzystaniem rozwiązań z 303E.
Chodzi mi o to że ET42 nie była "spowodowana" jej pojedyńczą wersją, jak ET40 i ET41. Dlatego jest "przyzwyczajona" do problemów wynikających z dwuczłonowej budowy.

998
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 28 Października 2016, 20:32:33 »
...a jeśli mówimy tylko o 2 patykach na ET40-07 i bruttach do 4000 t to przecież np. radzieckie ET42 zawsze miały tylko dwa pantografy.
Bo ET42 od razu była projektowana jako dwuczłon, więc przewidziano taką sytuację. Inaczej jest w ET41 (EU07) i ET40 (ET11).

999
Forum / Odp: Podgląd wiadomości
« dnia: 28 Października 2016, 14:59:34 »
U mnie działa, patrz moja poprzednia wiadomość i jej modyfikacja. FF na win XP.
Chodzi mi o ten znaczek bez napisu Modyfikuj. Ten drugi działa poprawnie.

1000
Forum / Odp: Podgląd wiadomości
« dnia: 28 Października 2016, 07:01:13 »
Aktualizacja. Nie działa również przycisk "szybkiego" modyfikowania wiadomości.

1001
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 28 Października 2016, 06:59:17 »
Dwa patyki, to mogło rodzić spore problemy przy ruszaniu.
W lokomotywach elektrycznych wskazanie woltomierza nie zmienia się bez względu na to czy jest jeden patyk podniesiony, dwa czy cztery. Zmniejsza się tylko rozkład poboru prądu, dlatego przy 4 patykach szanse na wywalenie podstacji są niskie, a przy jednym może już dojść do wyłączenia się WS-a.

Jeśli chodzi o koszty założenia dodatkowych patyków to na pewno prędko się zwrócą (ile to jest... kilka tys. PLN?) w porównaniu z milionowymi zyskami. Jeśli zostanie tak jak jest, to 07 będzie "dedykowana" do lekkich pociągów, a z tego co mi wiadomo bomby Lotosu mają ciągnąć - jak Dragony - około 50 beczek jednocześnie.

Tak PS.
Przygotowania do malowania.
Jaki numer ma ta lokomotywa na screenach?

1002
Forum / Odp: Podgląd wiadomości
« dnia: 27 Października 2016, 06:59:27 »
To skoro już mowa o wzorze:
FF, Win7: Przycisk "Cytuj" nad wiadomością działa. Nie działają przyciski "Podgląd" i "Umieść cytat".

1003
Forum / Odp: Podgląd wiadomości
« dnia: 26 Października 2016, 20:31:04 »
Tak, potwierdzam (Firefox, Win8). Ponadto nie działa cytowanie wiadomości, czy to bezpośrednio po wciśnięciu "Cytuj" czy przy pisaniu posta i kliknięciu "Umieść cytat".
Z tym się nie zgadzam. Cytowanie działa.

  Dodano: 26 Października 2016, 20:32:15
Nie da się natomiast zacytować przy użyciu narzędzia "Umieść cytat".

1004
Forum / Odp: Podgląd wiadomości
« dnia: 26 Października 2016, 19:59:43 »
Potwierdzam. U mnie nie działa.

1005
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 24 Października 2016, 07:15:25 »
@jakubg1: ET40 o numerach 01-30 miały fabrycznie 2 pantografy, a nr 31 - 60 już 4.
Wiem. Pod "tylko 07" rozumiem że jako jedyna z przedziału 01 - 30 tam przechodzi Naprawę Główną.

EDIT: Te loki są jeszcze malowane? Jeśli zostały już pomalowane, da radę zobaczyć efekt malowania?

1006
Są to lokomotywy o numerach 009, 026, 027 i 029. Tradycyjnie o piątej nie wiem.
PS. ED59-01 w nowym malowaniu Łódzkiego wygasło jakiś czas temu dopuszczenie do ruchu. Nie wiadomo, czy nie będzie czasem złomowana.

1007
Do listy proponuję jeszcze dopisać EN57-969 w starym malowaniu SKM Trójmiasto. Niedługo będzie przechodziła NR i jest możliwe (aczkolwiek mało prawdopodobne, bo przy poprzedniej NR zostawili malowanie (tylko pomalowali na niebiesko dach) gdy inne jednostki z tego okresu miały już nowe malowanie) że straci swoje malowanie. Oprócz tego NR/NG przechodzą jeszcze jedna EN57 i jedna EN71 jeszcze w oryginalnym malowaniu. Te na bank zostaną przemalowane.

1008
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 19 Października 2016, 16:46:24 »
O, jaka niespodzianka :P Wszystkie lokomotywy dostaną ten sam schemat? I jeszcze jedno pytanie: czy zostanie ujednolicona ilość pantografów w pojeździe? 07 jako jedyna ma dwa pantografy a pozostałe loki mają 4 pantografy.

1009
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 18 Października 2016, 15:07:17 »
Mógłbym nie odpowiadać, ale z obowiązku szukania takich rzeczy z gąszcza nowych postów odpowiem:
Cytat: jakubg1
S5 na czterostawnej ogranicza prędkość do 100km/h.
Od kiedy?
Cytat: jakubg1
S5 na czterostawnej ogranicza prędkość do 100km/h.
Jak znajdziesz mi taki przepis w E1, punkt dla Ciebie.
Oto cytat:
Cytat: Wikipedia
S 3

Jazda z największą dozwoloną prędkością [...] przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż 100 km/h.
Dwa odstępy blokowe wolne.
W E1 tego nie ma. Było w innej instrukcji która dziś już nie obowiązuje.
Dalej nie ma sensu prowadzić tej dyskusji. S5 na czterostawnej = 160km/h. Z tym że jeśli przejedziesz z tą prędkością obok tego sygnału to możesz przerżnąć S1 na następnym.

1010
Forum / Odp: Problem ze skryptem
« dnia: 17 Października 2016, 07:08:34 »
Tak.

1011
Forum / Problem ze skryptem
« dnia: 16 Października 2016, 21:28:34 »
Witam. Od kilkunastu dni po wejściu na stronę główną pojawia mi się taki komunikat jak w załączniku. Przedtem występuje poważny lag, co utrudnia płynne i szybkie przeglądanie informacji. Ktoś wie jak to naprawić?

EDIT: Problem naprawił się w momencie awarii shoutboxa. Proszę zamknąć wątek.

1012
Forum / Odp: nie działający chat
« dnia: 13 Października 2016, 21:08:51 »
U mnie chat się wyświetlał, ale po chwili od włączenia strony przeglądarka się zacinała i pojawiał się jakiś komunikat i tam były przyciski z tego co wiem "Continue script", "Debug script", "Stop script".

EDIT: Załączam screen komunikatu.

1013
Symulator / Odp: Sterowanie wentylatorami oporów
« dnia: 13 Października 2016, 16:48:48 »
[...] T [...] nic nie robią.
T służy do załączania i wyłączania końcówek oraz ręcznego przekładania zwrotnic.

1014
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 04 Października 2016, 16:49:42 »
Dlaczego od granicy przetaczania a nie od ostatniego rozjazdu...? Bzdure mi tu zapodajesz kolego.
Tak gdzieś przeczytałem.

1015
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 04 Października 2016, 07:18:48 »
S5 na czterostawnej ogranicza prędkość do 100km/h. S7 na wyjazdowym oznacza, że jedziesz na wprost po anglikach, a następny sygnał to S5 (z tym, że na blokadzie czterostawnej). De facto (nie nazwa programu) można jechać szlakową po minięciu granicy przetaczania, ale należy mieć na uwadze, że może nam wyskoczyć S5 a wtedy musimy zwolnić. Gdy zobaczymy jednak S2 lub S3, nie musimy zwalniać i jedziemy pełną szlakową.
W skrócie:
-===-S7---g---S5---
za semaforem wyjazdowym można jechać 100km/h
można jechać od granicy przetaczania do następnego sygnału SBL 160km/h
za semaforem SBL 100km/h

-===-S7---g---S3---
za semaforem wyjazdowym można jechać 100km/h
można jechać od granicy przetaczania 160km/h

--- tor
=== pociąg
S3, S5, S7 - sygnały
g - granica przetaczania

1016
Tabor / Odp: Brak tekstur dds
« dnia: 30 Września 2016, 15:38:13 »
Spróbuj zamienić ".dds" na ".DDS". Czy masz ustawione "Najpierw szukaj tekstur: DDS" w opcjach?

1017
Bieżące Symulatorowe / Błąd z dźwiękami w ET40
« dnia: 30 Września 2016, 07:05:50 »
Witam.
Dźwięki startu/końca przetwornicy/sprężarki w ET40 odtwarzają się dwukrotnie. Raz udało mi się ten efekt uzyskać przy syrenie.
Pozdrawiam.

1018
Symulator / Odp: Prośba o wskazówki odnośnie prawidłowego rozruchu
« dnia: 29 Września 2016, 18:47:24 »
Wszystko zależy od lokomotywy. Obecnie najbardziej osobliwy rozruch spośród lokomotyw towarowych z rozruchem oporowym ma ET40. Tam nastawnik działa jak zadajnik prędkości, a kolejne pozycje wskakują jak pozycje w EN57*. Podobno było to przyczyną wielu pożarów. Gdzieś jednak wyczytałem, że na ET40 na oporowej można jechać bez ograniczeń. Piszę oczywiście teoretycznie, bo nigdy nie jechałem takim bruttem. W tej kwestii lepiej niech wypowiedzą się fachowcy.
* - W MaSzynie sterowanie ET40 ma więc błąd.

1019
Witam. Ten problem jest pewnie od dawna, ale ponieważ nikt go nie zgłosił, ja postanowiłem go zgłosić. Słychać go niemal w każdej lokomotywie spalinowej. Uruchamiam ją normalnie - Shift+J, D, spacja, Shift+M, Shift+X. I w tym momencie rozpoczyna się dźwięk startu silnika. Tylko, że po kilku sekundach, mimo, że ten dźwięk nie dobiegnął do końca, rozpoczyna się dźwięk "trwania" silnika. Powoduje to nienaturalne przejścia. Polecam sobie odpalić np. ST43 na torze doświadczalnym i posłuchać jak startuje silnik, a następnie odsłuchać dźwięk startu silnika ST43 w folderze sounds, a zrozumiecie, o czym mówię.

1020
Tak, poproszę.

Strony: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 40