Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - jakubg1

Strony: 1 2 [3] 4
61
Forum / Błąd w tłumaczeniu w bugtrackerze
« dnia: 16 Maja 2017, 15:22:43 »
W obu bugtrackerach w osi czasu (na dole) "Dzisiaj" jest zamienione z "Wczoraj".

62
Bocznica / Zahosting
« dnia: 12 Maja 2017, 16:47:26 »
Taki mały trik z ominięciem uploadów, tutaj trzymam obrazki tymczasowe.
Z zachowaniem limitu (Regulamin, obowiązki 2).
W razie usunięcia wątku oraz potrzeby dostarczenia następnego rysunku możliwe będzie założenie nowego wątku.

63
Inne niekolejowe / Kłopot ze wzorem 2
« dnia: 07 Maja 2017, 10:45:39 »
Cześć, tym razem poszukuję wzoru na określenie koordynatów dwóch brakujących punktów. W załączniku szczegóły.
EDIT: Na obrazku wkradł się mały błąd - koordynaty punktu E to (100*cos(alfa), 100*sin(alfa)) a nie (cos(alfa), sin(alfa)).

64
Wytłumaczę to łopatologicznie. Uwaga, sposób ten jest bardzo uproszczony i niepoprawny. Nie ma dobrego sposobu, trzeba szukać po nazwach.
1. Zaznacz B Wagony B.
2. Zaznacz BD.
3. Zaznacz pierwszy wagon na liście.
4. Trzymaj wciśnięty klawisz strzałki w dół, dopóki w polu "Opis" coś nie mignie.
5. Jak coś mignie w w/w polu, puść strzałkę w dół.
6. Naciskaj pojedynczo strzałkę w górę dopóki nie pojawi się tekst w polu "Opis".
7. Gratulacje, znalazłeś nowy wagon.

65
Inne niekolejowe / Dwa pytania związane z językiem Logo
« dnia: 19 Marca 2017, 09:06:14 »
Witam. Mam 2 pytania związane z tym językiem:
1. Jak zrobić tak, aby wylosować cztery liczby z zakresu 0-3 które się nie powtarzają?
2. Jak wygląda sprawa z wyświetlaniem polskich znaków? Da się wymusić ich wyświetlanie? W załączniku screen z wpisaniem zwykłego polskiego znaku (tylko "ó" wygląda normalnie).

Ad. 1. problem rozwiązany.
to losuj
make "odpowiedzi array 4
setitem 1 :odpowiedzi 0
setitem 2 :odpowiedzi 0
setitem 3 :odpowiedzi 0
setitem 4 :odpowiedzi 0
make "odpowiedzia array 4
setitem 1 :odpowiedzia 0
setitem 2 :odpowiedzia 0
setitem 3 :odpowiedzia 0
setitem 4 :odpowiedzia 0
until [((item 1 :odpowiedzi)+(item 2 :odpowiedzi)+(item 3 :odpowiedzi)+(item 4 :odpowiedzi))=4] [
make "odpowiedz random 4
if (item :odpowiedz+1 :odpowiedzi)=0 [
setitem :odpowiedz+1 :odpowiedzi 1
setitem ((item 1 :odpowiedzi)+(item 2 :odpowiedzi)+(item 3 :odpowiedzi)+(item 4 :odpowiedzi)) :odpowiedzia :odpowiedz
]
]
make "odpowiedz1 (item 1 :odpowiedzia)
make "odpowiedz2 (item 2 :odpowiedzia)
make "odpowiedz3 (item 3 :odpowiedzia)
make "odpowiedz4 (item 4 :odpowiedzia)
end

66
Forum / Złóg po Młodszym Moderatorze
« dnia: 12 Lutego 2017, 11:42:01 »
Witam. Dziś zauważyłem pewną rzecz, którą powinni widzieć tylko administratorzy i moderatorzy, natomiast ja nie. Mogę przeglądać bany użytkowników.
Możecie mi to wyłączyć, czy to jest celowe?

67
Inne niekolejowe / Koło Fortuny (z nudów)
« dnia: 13 Grudnia 2016, 19:57:23 »
Cześć. Jakby co temat jest zrobiony z nudów, dla rozrywki i nie ma nic wspólnego z nabijaniem postów ;)
Gra "Koło Fortuny". Zasady chyba każdy zna - są 3 osoby i odgadują hasło. Na początku litery zakryte. Przyjmuję następujące zasady:
- każda odkryta spółgłoska +5 pkt
- każda kupiona samogłoska -15 pkt
Nie ma bankruta, stopa, nawet koła nie ma ;) bo gdybym losował to by zaraz wylałaby się fala hejtów typu "ale ty to zrobiłeś specjalnie", czyli w skrócie wyniki losowania nie byłyby wiarygodne.
Osoby odpowiadają jedna za drugim. Niedozwolone jest podanie dwóch lub więcej liter.
A, i jeszcze można podać hasło ;) za odgadnięcie hasła +25pkt.
Są 3 rundy. Kto zdobędzie najwięcej punktów wygrywa. Wkrótce powstanie tablica najlepszych.

Zgłoszenia proszę wysyłać na PW.

Kiedy zostaną już wyłonione 3 osoby które jako pierwsze się zgłoszą, podam hasło do odgadnięcia i kolejność.
Jeśli chodzi o odpowiedzi to nie ma ograniczenia czasowego, ale po 24h nieaktywności gracz traci kolejkę.
Zachęcam wszystkich do zabawy i pozdrawiam. ;)

Jakby co jestem zawsze od 17:00 do 20:00 (pn-pt), a w weekend 11:00-13:00.

Zabaw forumowych chyba nigdy tu nie było, ale czemu nie. Przenoszę do innych niekolejowych i daję przyklask. | @Stele


Wątek wciąż aktualny. Czekam na zgłoszenia.

68
Tabor / Dziwny błąd z pythonem w E483
« dnia: 30 Stycznia 2017, 07:26:46 »
Witam.
Wczoraj zaobserwowałem ciekawy błąd z ekranem, który uniemożliwia dalsze działanie symulatora. Chodzi tu o przekonwertowanie niezdefiniowanej zmiennej.
Wie ktoś może co jest przyczyną i jak to naprawić? MaSzyna najnowsza + wszystkie patche. Skład to E483-258 Lotosu, który przeszedł raz losowanie tekstur i spowrotem powrócił do tekstury Lotosu, z 36 beczkami z paliwem. Załączam log i $.scn.

69
Witam. Poszukuję osoby, która usunie "Logowanie do systemu" przy niewybranym kierunku jazdy w ET22-2000. Usunięcie tekstury powoduje białość.
Pozdrawiam.

EDIT: Ponawiam prośbę i jednocześnie proszę administratorów o przeniesienie do Wydziału zamówień.

70
Rainsted / Dwa prozaiczne pytania odnośnie edytora
« dnia: 28 Grudnia 2016, 18:31:07 »
Witam.
Pytania bardzo prozaiczne, ale nie znalazłem na nie odpowiedzi. Oto one:
1. Jak otworzyć pustą scenerię w edytorze Rainsted?
2. Jak "przestawić" zwrotnicę tak, aby odgałęziała się w przeciwną stronę?
Z góry dzięki za odpowiedź.

71
Witam!
Przed chwilą @ST44-003 prosił o przedyskutowanie tematu limitu wagi załączników na forum.
Jak wiecie, wynosi on obecnie 250 kilobajtów.
Oto PW które dostałem od w/w użytkownika:
Przydałoby się podnieść limit. Im większy screen (rozdzielczość) tym większa waga. Ale za to lepsza jakość screena. Opcja do przedyskutowania :).
Na czas obowiązywania regulaminu poprawię, ale rozważyć można ;).
Skoro już to napisałem to mam propozycję 4-stopniowego wdrożenia:
1. Na tydzień zostaje uruchomiona ankieta czy się zgodzicie na podniesienie limitu. Jeśli ponad połowa użytkowników wybierze "Nie", zostaje jak jest. Jeśli będzie inaczej, przejdziemy do drugiego etapu.
2. Decyzja należy do administracji, czy anulujemy projekt. Jeśli nie, -> pkt. 3.
3. Na kolejny tydzień zostanie uruchomiona ankieta z wagami: 300, 350, 400, 450, 500 (kilobajtów), 0,6, 0,7, 0,8, 0,9, 1, 1,25, 1,5 (megabajtów). Po zakończeniu ankiety przechodzimy do ostatniego punktu.
4. Decyzja należy do administracji, którą opcję (na podstawie wyników głosowania omówionego w pkt. 3) wybieramy i zatwierdzamy.
Wszelkie dygresje i niejasności proszę zgłaszać w tym wątku lub na PW.
Pozdrawiam.
jakubg1

72
Bocznica / Odp: elektroniczny prędkościomierz
« dnia: 23 Grudnia 2016, 17:15:14 »
Jaka wersja? Załącz log i pokaż screena. Szklane kule są nieczynne: jedna się potłukła, druga wyjechała na święta, a inne oczekują napraw rewizyjnych i głównych.

Kurczę, Stele mnie uprzedził. :[

73
Bocznica / Odp: [INNE] Ekran komputera pokładowego w pythonie
« dnia: 22 Grudnia 2016, 07:58:27 »
Witam. Ostatnio popracowałem nad ekranem w ET22-20xx, aby nie przekłamywał pozycji. Niestety gdy zapisuję renderer, włączam symulator z tą lokomotywą i okazuje się, że włącza mi się stary ekran. Ktoś wie jak to naprawić?
Nie sądziłem, że to takie proste. W logu znajduje się odpowiedź:
Loading - texture: dynamic\pkp\et22-2000_v2\polka_okno.dds
  File "<string>", line 204
    else if nja == 20:
          ^
SyntaxError: invalid syntax

Python Screen: null renderer for et22_2000_renderer - Ignoring screen
Player train init OK
Loading - texture: textures\smuga2.tga
Load time: 8.8 seconds
  File "<string>", line 204
    else if nja == 20:
          ^
SyntaxError: invalid syntax

Python Screen: null renderer for et22_2000_renderer - Ignoring screen
Przenoszę na bocznicę.

74
Bocznica / Odp: SN61 - dźwięk
« dnia: 20 Grudnia 2016, 07:26:43 »
Pozostaje chyba nagrać film i napisać o tym w temacie o PC2016.
W takim razie film wrzucę dzisiaj po 15:00.

Obowiązki 9. Poszło na PW.
Usuwam.

75
Bocznica / Odp: Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 19 Grudnia 2016, 20:32:15 »
Nieprawda. Są 2 scenariusze (tyle, że ich nie próbowałem).
Ja doceniam wkład i zaangażowanie, ale niestety nie w smak mi połączenie realnej scenerii z fikcyjną. Może, żeby się dłużej jechało? Ale co to za problem, połączyć Bałtyk, Całkowo, Krzyżową, Quark, Tarniowo, EC Dobre, Zwierzyniec, linie 053, 61, 144, Drawinowo, Moczniki, Tor doświadczalny i Manewrowo w jedną, wielką, super wypasioną scenerię? Tylko, że by się ładowała godzinami...
Ale póki co takie długie scenerie wraz z długimi scenariuszami nie mają wg. mnie zbytniego sensu, póki nie wprowadzimy opcji zapisu.

Obie są fikcyjne, a połączone w jedno i zelektryfikowane były dobre kilka paczek i patchy temu ;) Ja tylko je przerabiam na zimową wersję. A kwestia zapisu scenerii to sprawa na inny wątek, omawiane było wiele razy.

Brak związku z tematem, także lecimy na bok ;) | @m.

76
Bieżące kolejowe / Pytanie o składnię zapowiedzi stacyjnej
« dnia: 19 Grudnia 2016, 16:37:57 »
Witam.
Załóżmy, że znajdujemy się na stacji, na której tor np. 4 leży bezpośrednio przy peronach 1 i 2. Nagle pojawia się dźwięk zapowiedzi i zaczyna się mówienie: "Pociąg osobowy (bla bla bla) wjedzie na tor czwarty przy peronie [...]". No i właśnie, jaki numer toru powinna powiedzieć osoba zapowiadająca?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

77
Bocznica / bocznica
« dnia: 18 Grudnia 2016, 14:54:12 »
test123


Test uprawnień, bocznica.
jakubg1

78
Bocznica / test
« dnia: 18 Grudnia 2016, 14:52:06 »

79
Bieżące Symulatorowe / SN61 - dźwięk
« dnia: 14 Grudnia 2016, 18:39:11 »
Witam.
Co imituje/naśladuje dźwięk "dmuchania" w SN61? Chodzi mi tu głównie o sytuację kiedy przyspieszamy.
Pytanie dość prozaiczne ale nie mogę zrozumieć sensu istnienia tego dźwięku.

80
Bocznica / Odp: Propozycje i sugestie
« dnia: 08 Grudnia 2016, 21:12:15 »
To zdarzenie powinno zachodzić w 2 przypadkach - [...] albo kiedy auto uderza w jadący pociąg.
Ale moim zdaniem powinno to następować tylko jeśli to auto uderzy w przednią część lokomotywy. Bo jak prowadzisz pociąg z 40 węglarkami i w ostatni wagon wali ciężarówka to chyba nie oznacza końca gry, wtedy można zawsze odpiąć uszkodzony wagon i pojechać dalej.

Nie doczytałem dokładnie. Do usunięcia.

81
Bieżące kolejowe / Dlaczego lokomotywy mają dwa tony syreny?
« dnia: 19 Listopada 2016, 20:52:30 »
Witam. Ja wiem, że to jest dosyć banalne pytanie, ale odpowiedź przynajmniej dla mnie nie jest banalna, więc mam takie pytanie jak w temacie. W opisie sygnałów Rpx nie ma rozróżnienia na dwa tony a jedynie na długości (krótki i długi). No i dlaczego nie mogliby dać tylko jednego tonu syreny? I od razu zastrzegam, że odpowiedź typu:
Cytuj
Żeby bardziej cieszyć mikoli ;)
...mnie nie przekona :P Pozdrawiam.

82
Pomoc w tworzeniu / Nowa fizyka EW58
« dnia: 12 Listopada 2016, 23:22:07 »
Witam.
Kilka dni temu zabrałem się za "wyciąganie z "krzaków"" EW58. Usunąłem silnik z członu D, dałem je do członów silnikowych. Zwiększyłem rezystory, podrasowałem boczniki, zmniejszyłem ilość pozycji nastawnika do 4 (tak jak jest w rzeczywistości, nie licząc pozycji 0), przeniosłem sprężarkę do doczepnego i mam kilka nieoczekiwanych błędów, które mam nadzieję pomożecie mi naprawić.
1. Pantografy nie działają. Przy próbie podniesienia w/w one się nie podnoszą, ale słychać ciągłe "klikanie", które ustępuje, gdy spróbujemy opuścić pantograf.
2. (błąd modelu kabiny) Manometry, amperomierze, prędkościomierz, hebelki i nawrotnik w kabinie A mają złą oś obrotu, natomiast w B są "martwe". Tutaj nie jestem sobie z tym samemu poradzić. Potrzebna jest kogoś pomoc.
Aby nie przedłużać, daję link: http://eu07.pl/userfiles/22592/priv-ew58_v1test_4.7z . Wypakować do dynamic/pkp i sprawdzić posiadany tabor. Nie trzeba niczego nadpisywać.
Pozdrawiam.

83
Symulator / Nazwy wagonów (axxxxx)
« dnia: 12 Listopada 2016, 12:51:28 »
Witam.
W symulatorze po wciśnięciu F2 i przeleceniu nad wagonami zauważam, że te wagony nazywają się np. "a25099", "a7484" itd. Czy jest jakiś ścisły wzór na numerację tychże wagonów i dlaczego nazywają się tak a nie inaczej?
Pozdrawiam.

84
Bocznica / usun3
« dnia: 06 Listopada 2016, 19:08:39 »
usun3

85
Bocznica / usun2
« dnia: 05 Listopada 2016, 17:01:20 »
usun2

86
Bocznica / usun
« dnia: 05 Listopada 2016, 16:57:25 »
usun

87
Bocznica / Odp: Podgląd wiadomości
« dnia: 31 Października 2016, 14:41:01 »
Proszę o usunięcie tego postu. Zaraz skasuję link. Powodem jest to, że muszę zmienić adres linku aby móc kliknąć PPM na to i kliknać "Zapisz element docelowy jako...". Więc jest to awaryjne rozwiązanie.
http://www.trainz.pl/_download_tabor/tabor_bogeysound/bogeysound_sa102_01.cdp

88
Forum / Problem ze skryptem
« dnia: 16 Października 2016, 21:28:34 »
Witam. Od kilkunastu dni po wejściu na stronę główną pojawia mi się taki komunikat jak w załączniku. Przedtem występuje poważny lag, co utrudnia płynne i szybkie przeglądanie informacji. Ktoś wie jak to naprawić?

EDIT: Problem naprawił się w momencie awarii shoutboxa. Proszę zamknąć wątek.

89
Bieżące Symulatorowe / Błąd z dźwiękami w ET40
« dnia: 30 Września 2016, 07:05:50 »
Witam.
Dźwięki startu/końca przetwornicy/sprężarki w ET40 odtwarzają się dwukrotnie. Raz udało mi się ten efekt uzyskać przy syrenie.
Pozdrawiam.

90
Witam. Ten problem jest pewnie od dawna, ale ponieważ nikt go nie zgłosił, ja postanowiłem go zgłosić. Słychać go niemal w każdej lokomotywie spalinowej. Uruchamiam ją normalnie - Shift+J, D, spacja, Shift+M, Shift+X. I w tym momencie rozpoczyna się dźwięk startu silnika. Tylko, że po kilku sekundach, mimo, że ten dźwięk nie dobiegnął do końca, rozpoczyna się dźwięk "trwania" silnika. Powoduje to nienaturalne przejścia. Polecam sobie odpalić np. ST43 na torze doświadczalnym i posłuchać jak startuje silnik, a następnie odsłuchać dźwięk startu silnika ST43 w folderze sounds, a zrozumiecie, o czym mówię.

Strony: 1 2 [3] 4