Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - jakubg1

Strony: [1] 2 3 4
1
Bieżące Symulatorowe / Dystans LOD modeli a wydajność - testy
« dnia: 09 Marca 2024, 17:17:22 »
Cześć. Na przestrzeni ostatnich miesięcy pojawiło się parę osób, które wykryły niezoptymalizowany dystans przechodzenia kolejnych faz LOD - zbyt daleki dystans, przy którym model wchodzi w mniej szczegółową fazę, gdy już dawno tych szczegółów nie widać.

Wątek ten zakładam do podzielenia się raportami z ilości renderowanych trójkątów w taborze, a jego celem jest zgromadzenie listy pojazdów, których duża ilość najbardziej szkodzi wydajności. Po jej skompletowaniu pojawi się poprawka skracająca dystans renderowania obiektów - najpewniej w Teście Dodatków.

Mam nadzieję, że wkład ten pozwoli na poprawę wydajności symulatora w określonych przypadkach.

2
Bocznica / Odp: Najbardziej zwariowane węglarki w galaktyce
« dnia: 25 Lutego 2024, 10:31:14 »
Te maziaje to cień, jaki rzuca barierka. Zachmurz sobie niebo i zniknie. dobra, chodzi chyba o tą krechę tuż nad białym pasem. del

3
Bocznica / Odp: Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 28 Stycznia 2024, 23:02:18 »
del

4
WWW / Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 05:06:12 »
Proste pytania:
1. Rozwijać to dalej?
2. Co zmienić?

(autorzy wykorzystanych screenów: @Kolej w Polsce, @x_Zielu, @DieselPower, @Maciek Kolejarz)

5
WWW / Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 01 Stycznia 2024, 00:48:46 »
Drodzy MaSzyniści,

Rok 2023 już za nami. Z tej okazji chcielibyśmy podziękować za kolejny rok naszej działalności. To dzięki Wam istniejemy i wciąż, chociaż w mniejszym stopniu niż dawniej, rozbudowujemy symulator o nowe propozycje taborowe czy trasowe i mamy przyjemność kontynuować nasz projekt w kolejnym roku. Niezależnie od stażu, życzymy Wam dużej ilości pokonanych kilometrów, szczęśliwie zakończonych służb, jak najmniejszej ilości opóźnień i awarii, czy to taboru czy scenariuszy. Mamy również nadzieję, że spełnią się Wasze marzenia i cele postawione nie tylko w kontekście urozmaicenia czy urealistycznienia podróży po MaSzynowych szlakach, ale wszystkich, które u Was drzemią.

A ja, jako członek zespołu szeroko pojętego Betatesterów, Deweloperów, Wydziału Repozytorium oraz Administracji życzmy sobie nawzajem, żeby Nowy Rok 2024 przebiegł w spokojnej, przyjemnej atmosferze, żeby nie zabrakło nam energii do pracy oraz żeby przyniósł on większą produktywność w porównaniu do zamkniętego już roku 2023.

Samych S2 życzy Zespół Deweloperów symulatora MaSzyna!

6
Cześć. Jako że jakiś czas temu repozytorium MaSzyny zostało udostępnione do pobierania dla wszystkich mających konto na forum, a w ostatnim czasie otwarty został test dodatków, w którym znajdują się dodatki wymagające plików z repozytorium, zdecydowałem się na napisanie tego poradnika, aby pomóc osobom, które nie są w stanie poradzić z dociąganiem plików samemu.

Zatem zaczynamy.

1. Pobieranie TortoiseSVN
Programów do pobierania treści z repozytorium jest kilka. Dlaczego TortoiseSVN? Używa go najwięcej deweloperów w symulatorze. Ponadto integruje się z Eksploratorem Windows, przez co używanie go jest łatwiejsze niż wpisywanie komend ręcznie. Przyda nam się to później.

Wchodzimy zatem na stronę programu, a konkretnie do zakładki Downloads: https://tortoisesvn.net/downloads.html
Przewijamy w dół i oczom naszym ukażą się takie guziki:


Wybieramy przyciski w górnym rzędzie, w dolnym znajduje się starsza wersja programu. W zależności od architektury/bitażu wybieramy opcję 32-bit, 64-bit lub ARM64. Jeżeli nie wiecie co kliknąć, a macie system Windows 10/11, na 99% prawidłową opcją będzie opcja 64-bit.
Pojawi wam się reklama, należy zamknąć ją krzyżykiem. Po jej zamknięciu zostaniemy przeniesieni na stronę SourceForge (ha tfu!) i po zakończeniu odliczania pobierze nam się plik instalatora.

Instalację możemy przeprowadzić z domyślnymi ustawieniami - nie trzeba nic zaznaczać.
Po zainstalowaniu programu sprawdzamy czy integracja z Eksploratorem Windows działa - wchodzimy na pulpit i klikamy prawym przyciskiem myszy. Powinny pojawić się dodatkowe przyciski, których nie było wcześniej:


Jeżeli takich przycisków nie ma, spróbuj ponownie uruchomić komputer.

2. Pobieranie folderu
Możemy teraz pobrać dowolną część (całość lub jakikolwiek folder wraz z zawartością) z repozytorium MaSzyny. Aby to uczynić, tworzymy sobie i wchodzimy do dowolnego folderu, gdzie ma pojawić się folder, który chcemy pobrać. Kilkamy prawym przyciskiem na puste pole w eksploratorze plików i wybieramy SVN Checkout....
Pojawi nam się takie okienko:


I tak oto:
- W sekcji Repository w pierwszym polu wpisujemy adres do naszego repozytorium. Zaczynać się on zawsze będzie od https://eu07.pl/svn/pctga/. Dalej jest struktura folderów taka, jak w plikach MaSzyny, co widać na załączonym przykładzie. Drugie pole to ścieżka docelowa - zostawiamy tak, jak wpisał nam komputer.
- W sekcji Checkout Depth nic nie ruszamy.
- W sekcji Revision możemy sobie wybrać, czy chcemy najbardziej aktualny zestaw plików (w większości przypadków to właśnie to chcemy zrobić), ewentualnie możemy wpisać numer rewizji w celu pobrania archiwalnych plików. Zalecam zostawić domyślne wartości.

Po wciśnięciu przycisku OK program poprosi nas o login i hasło. Wpisujemy dane z forum.
I to w sumie tyle, program powinien pobrać nam pliki. Po zakończeniu operacji ujrzymy napis Completed! i będziemy mogli zamknąć okno.

3. Aktualizowanie plików
Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na katalog, który pobraliśmy, otrzymujemy cały zestaw akcji, jakie możemy wykonać. Jeżeli już wcześniej pobieraliśmy folder, który został w międzyczasie zaktualizowany (np. poprawione błędy), pliki muszą zostać zaktualizowane do nowego stanu. Robimy to poprzez kliknięcie na taki folder i wybranie z menu operacji SVN Update. Pliki zostaną zaktualizowane automatycznie.

7
Forum / Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 18:07:36 »
Cześć. Znowu ta sama dyskusja o nieaktywności administracji... Ileż można? Otóż tym razem w porozumieniu z kilkoma innymi użytkownikami forum przygotowaliśmy nieco bardziej dojrzały opis problemu, plan naprawy i chcemy przedstawić korzyści płynące z tego.

Oczywiście dla tych co nie śledzili tematu, krótkie przypomnienie: Członków administracji, która wchodzi regularnie przynajmniej raz na tydzień mamy obecnie zero. W przeciągu ostatniego roku odeszło kilku aktywnych administratorów: Stele, AtapiCl, MaciejM. Został tak na dobrą sprawę tylko Milek7, oraz właściciele serwera, którzy w bezpośredni sposób nie odpowiadają za stan symulatora: iwan i Winger.
Problem z Milkiem7 jest taki, że wchodzi rzadko. Nie interesują nas powody: inne projekty, być może rodzina, czy praca. Chodzi o to, że jedyna osoba odpowiedzialna bezpośrednio za stan MaSzyny nie jest responsywna. Oznacza to, że w kwestiach, które tylko administratorzy mogą rozwiązać bądź podjąć działanie, często dochodzi do wielotygodniowych opóźnień. Powoduje to kilka implikacji, o których poniżej.

Obecnie po raz kolejny borykamy się ze stagnacją w kwestii wydawania paczek całościowych. 5 stycznia 2023 pojawił się wątek mojego autorstwa z paczką 23.01 do testów. Ponieważ nie mam dostępu do serwera, byłem zmuszony podzielić paczkę na trzy części i wrzucić ją do uploadu. Niestety, pojawiło się kilka dziwnych błędów przez źle skonwertowane tekstury. 21 stycznia @Turbokibel napisał do Milka z prośbą o pomoc. Miesiąc później Milek zrobił drugą paczkę do testów. Wyszło parę błędów, i długo, długo nic. Dopiero 18 marca pojawiła się kolejna paczka do testów od Milka. Wyszło kilka błędów, i tutaj faktycznie po miesiącu dopiero sam musiałem poprawić parę błędów, których naprawienie zajęło 10 minut. Tu nie ma winy administracji. 22 kwietnia pojawił się instalator do testu, i dzień później wydana została MaSzyna 23.04. Pod koniec cyklu wydawniczego tempo było faktycznie dobre, i to pochwalam. Niestety, mimo planowanego patcha, i nawet paczki z patchem do testów udostępnionej w beta 26 maja, ślad po Milku się urwał. Żadnych nowinek, żadnych nowych testów, NIC, przez bite niemal 2 miesiące. Dopiero ja sam musiałem otworzyć repo, a patch nigdy się nie pojawił.

Ponadto, nie dostałem nigdy żadnej podpowiedzi od Milka na temat porad dotyczących samodzielnego składania paczki, pomimo pytań. Oznacza to, że gdybym chciał zrobić kolejną paczkę, musiałbym borykać się z tymi samymi problemami związanymi z problematyczną konwersją tekstur. A jako że tylko on może złożyć kompletną paczkę i wrzucić ją na serwer zamiast podzielić ją na kilka części, jesteśmy uzależnieni od jego dobrej woli. A biorąc pod uwagę jego nieaktywność, raczej nieprędko pojawi się kolejna paczka. Której tworzenie będzie zajmowało kolejne pół roku, bo paczki do testów będą pojawiały się co miesiąc, zamiast co np. tydzień, kiedy już garść wykrytych błędów będzie naprawiona. A co do prędkości wykrywania błędów, o tym też będzie za chwilę.

No dobra, koniec tego gadania. To jakie masz propozycje na naprawienie tego problemu, mądralo?

Zacznijmy od podsumowania zmian, które będą według mnie pozytywnie wpływały na ogólny odbiór symulatora:
- Kwartalne wydawanie paczek.
- Publiczne testy paczek.
- Dodanie do paczki bazowej scenerii na warsztacie.
- W dalszej kolejności, wydanie na Steama.

A teraz po kolei każdy z tych punktów, z uzasadnieniem i pomysłem wdrożenia:

Kwartalne wydawanie paczek według mnie byłby trafionym pomysłem. MaSzyna przez większość swojego życia doczekiwała się zazwyczaj mniej więcej corocznych aktualizacji. O ile dawniej miało to sens, gdyż pobieranie paczek całościowych ważących wiele gigabajtów w dobie ówczesnego internetu potrafiło trwać dniami, o tyle dziś świat jest inny. Znaczna większość gier, głównie publikowanych na Steam, otrzymuje comiesięczne, bądź nawet częstsze aktualizacje, które nie są aż tak duże, ale pozwalają sprawić wrażenie, że projekt wciąż jest wspierany. MaSzyna miała przez krótką chwilę szansę na poprawę tej sytuacji dzięki Hirkowi, który zadeklarował się wypuszczać paczki kwartalne. Niestety, z powodu dość niefajnego przyznajmy się zachowania szybko został z tej funkcji wyrzucony.
Sam pomysł jest jednak według mnie dużym krokiem w dobrą stronę. Dzięki kwartalnemu wydawaniu paczek użytkownicy będą mieli poczucie, że cały czas tworzone są nowe dodatki, i będą mogli lepiej ocenić tempo ich tworzenia. Ponadto potencjalni deweloperzy widząc, że ich praca nie będzie musiała czekać cały rok na ukazanie się oficjalnie, mogą być bardziej skłonni do tworzenia dodatków. Wydawanie paczek co trzy miesiące zwiększy także przewidywalność wydań, ponieważ obecnie nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się kolejna paczka. Niestety, z tylko jedną osobą, która jest w stanie wydawać paczki, na pokładzie i to w dodatku taką, na której kompletnie nie możemy polegać, nie możemy osiągnąć tego celu. Potrzebujemy więcej osób, które będą w stanie zarządzać tym procesem i będą miały odpowiednie uprawnienia do np. tworzenia instalatorów. Nie wnikam w sposób wyboru tych osób, aczkolwiek na pewno ktoś musi zostać administratorem/WR+dostęp do serwera, aby ten cel mógł zostać osiągnięty.
Chcę jeszcze zaznaczyć, że 3 miesiące to przykładowy odstęp - jednak uważam, że jest on optymalny. Zbyt krótki okres między kolejnymi paczkami spowoduje, że będzie dużo paczek z kuriozalnie małą ilością zmian, i będzie trzeba nad nimi poświęcić zbyt dużo pracy. Z kolei zbyt długi okres (>6 miesięcy) spowoduje, że aktualizacje wciąż będą pojawiać się rzadko, co stoi w sprzeczności ze wspomnianym celem sprawienia wrażenia, że cały czas coś się dzieje.

Publiczne testy paczek to pomysł, który już jakiś czas temu podrzuciłem w wydziale beta. Obecnie tylko zamknięte grono (betatesterzy i deweloperzy) może testować całe paczki. Uważam to za błąd. Obecnie tylko kilka osób z tego grona aktywnie testuje paczki, przez co ilość wykrywanych błędów jest mniejsza. Dla porównaniu, w wątku MaSzyna 23.04 - problemy od jego utworzenia w ciągu 48 godzin użytkownicy symulatora zgłosili 6 błędów, a w wątku z testami nowej paczki całościowej w tym samym okresie liczba tych błędów wyniosła 0. Dopiero po czterech dniach zgłoszony został pierwszy błąd. Aby więc zmniejszyć ilość błędów w finalnym wydaniu proponuję przeniesienie tych testów dla ogółu - NIE w Teście Dodatków, tylko w Publikacjach, ewentualnie w dziale Na Warsztacie. Post z takim testem nie różniłby się dużo od postu z faktyczną aktualizacją - główną różnicą byłby dodany napis u góry, który informowałby o tym, że jest to paczka testowa, może zawierać błędy, pobierasz na własną odpowiedzialność, zapraszamy do zgłaszania błędów w tym wątku. Takie wątki pojawiałyby się na kilka tygodni przed faktyczną aktualizacją, aby mieć czas na naprawienie zgłoszonych błędów. Wersji testowych mogłoby być więcej niż jedna, a mogłyby być one numerowane np. MaSzyna 23.12-pre1, pre2 itp. Jako bonus, możliwość samodzielnego podsyłania naprawionych plików dawałaby furtkę do otrzymania rangi Betatester/Deweloper.

Dodanie do paczki oficjalnej scenerii na warsztacie - Co tu dużo mówić. ZAJ@*$#&STE scenerie marnują się i gniją na warsztacie. Drawniowo od rana/do wieczora, Całkowo 2, Kaliska, Bieszczady... Setki kilometrów pięknie udekorowanych szlaków, marnuje się i czeka na warsztacie. Problem jest wielowarstwowy. Po pierwsze, nie każdy ma świadomość, że te scenerie w ogóle istnieją. Pobieranie MaSzyny nie wymaga kontaktu z forum. Wchodzisz na stronę główną, klikasz link i masz. Nawet nie jesteś świadom, ile dobrego Ciebie omija. Gdyż żeby znaleźć te scenerie, trzeba wiedzieć, że:
- takie scenerie istnieją,
- można znaleźć je na forum,
- trzeba szukać w dziale Na warsztacie,
- musisz wiedzieć, która wersja jest najbardziej aktualna. Czasem jest ona w pierwszym poście, ale czasem nie (Kaliska).
- Jeśli najbardziej aktualna wersja jest na repozytorium scenerii (co też musisz wiedzieć), musisz założyć konto na forum i pobrać oraz nauczyć się obsługi programu takiego jak Git, czy TortoiseSVN.
- Jeśli repozytorium scenerii jest dostępne tylko dla deweloperów, no cóż... You're out of luck.
- Sam proces instalacji również nie jest prosty. W szczególności jeśli potrzeba jakichś plików z repo, itp...
Na przykład na repo Kaliskiej znajduje się aktualna wersja, w przeciwieństwie do tego co jest napisane w pierwszym poście (tam jest link do wersji z 2021 roku, ale nie ma linku do repo).
No dobra, ale ktoś może powiedzieć, "Te scenerie są niedokończone, mogą się zepsuć!!!". Widzę rozwiązanie tego problemu - oznaczenie scenerii w starterze jako eksperymentalna. Co prawda, mogą zawierać błędy, ale na pewno uruchomienie takiej scenerii i praca nad nią przebiegałaby dużo sprawniej na wspólnym repo zamiast wielu oddzielnych. Co więcej, uświadomienie większej liczby osób o tym, że są scenerie w trakcie prac i że dużo zostało już zrobione, zwiększyłoby szanse na znalezienie osób chętnych do pomocy przy takich dużych projektach. Niektóre bardziej dokończone scenerie (Całkowo 2) można nawet wydać jako całkowicie funkcjonalne scenerie, a te, które faktycznie mają zbyt krytyczne błędy, można oznaczyć w opisie scenerii jako "sceneria nieprzejezdna", bądź też wstrzymać się z jej wydawaniem. Zresztą, w paczce mamy fragment Linii 61 z gołymi torami i siecią trakcyjną pozbawiony jakiegokolwiek terenu, więc jak najbardziej się da.

Na koniec, Wydanie na Steam. Strona została założona 23 lutego 2019, jako coming soon. Projektem zarządza oczywiście Milek, który przez trzy i pół roku nie zrobił absolutnie nic. Taka wydmuszka może odstraszać, a na pewno nie powinno to tyle zajmować. Wspólnie z Hirkiem stwierdziliśmy, że można by było założyć nowy produkt o nazwie MaSzyna na Steam, dodając np. 2023 na końcu, żeby widniało jako aktualne. Z tego co widzę, że ma chęci, więc warto spróbować. Pozwoli to zwiększyć zasięgi i niejako konkurować z innymi symulatorami, również dostępnymi na Steam.
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
Korzyści płynące z wydania MaSzyny na Steam nie ograniczają się jednak do potencjalnego zwiększenia jej popularności, ale także potencjalnego aktualizowania gry bezpośrednio z repozytorium, chociaż kwartalne aktualizacje automatyczne do najnowszego wydania wraz z integracją wersji beta również są dobrym pomysłem.

Dajcie znać, co o tym sądzicie? Czy któreś z tych planów mają szansę na realizację? Czy macie jakieś pytania na temat moich pomysłów? Jakie mogą być według Was wady lub uargumentowane głosy przeciwko niektórym, albo wszystkim opisanym tutaj zmianom? Prosiłbym w miarę możliwości o wyrażenie opinii uwzględniając perspektywę szarego użytkownika.

8
Forum / Przerwa od twórczości.
« dnia: 16 Lutego 2023, 15:19:10 »
Cześć,

ostatnimi czasy być może niektórzy zauważyli, że targają mną negatywne emocje. Głównie z powodu nawału roboty, nie tylko związanego z pracą, ale również z tym, że oprócz niej mam na głowie kilka innych dużych hobbystycznych projektów. Tam mam wrażenie, że bardziej się spełniam. Tutaj tylko dostaję kolejne rzeczy do pracy, zastępuję kolejne osoby, robię za 5 osób kompletnie za darmo. Skrypty w Pythonie, tekstury wagonów, refactoring exe który wydaje się że będzie się ciągnął w nieskończoność, czasem testowanie na życzenie innych osób, ostatnio naprawianie ogólnych błędów na repo z powodu powierzonej mi roli no i brak rąk do pracy nie pomagają.

Z uwagi na problemy z wygospodarowaniem czasu na te wszystkie rzeczy, znalazłem się w stanie mentalnej blokady. Mam tyle zadań, że w zasadzie nie wiadomo w co wsadzić ręki, w efekcie czego nie robię kompletnie nic. Muszę pozbyć się jakiegoś balastu. Padło na MaSzynę.

Nie odchodzę z zespołu. Jest to projekt, nad którym spędziłem za dużo czasu, bliski mojemu sercu i moim zainteresowań. Jednakże sądzę, że w obecnej sytuacji warto zrobić sobie przerwę. Nie wiem, ile potrwa. Może kilka dni, tygodni, miesięcy. Na pewno nie na zawsze. Chcę głównie nabrać chęci do robienia czegoś. Robić tam, gdzie ja chcę, a nie, gdzie mi każą. Nabrać siły do ponownego stania się istnym murz... jeleniem do robienia tego, co inni chcą. Jak nabiorę chęci do grzebania w tym symulatorze, to z pewnością wrócę. Z MaSzyną spędziłem połowę mojego życia, szkoda to zaprzepaszczać. Za dużo wiedzy technicznej mam o tym symulatorze.

Dziś jeszcze parę razy na forum i czat wejdę, ale potem wyloguję się i do momentu powrotu będę nieaktywny na forum ani na czacie. Jeżeli ktoś będzie chciał coś pilnego przekazać, proszę kontaktować się z Turbokiblem albo Miłoszem - oni mi przekażą wiadomość na Discordzie, jeśli uznają to za zasadne.
Jakikolwiek handel wymienny który był w trakcie, prosiłbym o wstrzymanie prac nad rzeczami, które miałem otrzymać w zamian. Jak wrócę, to dokończymy temat.

Jeszcze ogłoszenie odnośnie paczki całościowej: Jako, że jestem jedyną osobą która jest w stanie to zrobić, ogłaszam, że do czerwca nie pojawi się żadna paczka całościowa. Zmiany w strukturach MaSzyny są pilniejsze niż wydawanie kolejnych paczek.

Pozostaje mi tylko powiedzieć, do zobaczenia za te kilka tygodni/miesięcy, mam nadzieję, że w mniej skonfliktowanej i bardziej przyjaznej atmosferze.

Pozdrawiam
Jakub

9
Na warsztacie / Pomysły na rozwój exe
« dnia: 27 Stycznia 2023, 22:37:10 »
Ogłoszenie: Jeśli umiesz programować w C++, masz dużo wolnego czasu i chciałbyś pomóc w refactoringu kodu MaSzyny, napisz do mnie PW. Każdy, kto potrafi pomóc jest mile widziany!


Cześć. Jako że ostatnio programistów exe jest jak na lekarstwo, a ostatnio udało mi się skompilować exe do generowania mmd do generatora paczki, pomyślałem, że fajnie by było trochę kodu tam też naskrobać. Przedstawiam więc listę moich pomysłów, które chciałbym zrealizować w bliżej lub dalej nieokreślonym czasie. Niektóre to surrealistyczne porywanie się z motyką na słońce - na pewno nie dam rady zrobić ich na początku.
Od razu zaznaczam, że strony stricte renderera nie chcę tykać - żadne nowe algorytmy renderowania, generowanie kropel na szybie czy inne graficzne wodotryski to stanowczo za dużo czytania dla mnie i nie chcę tego implementować. Przynajmniej nie w najbliższym lub bliżej nieokreślonym czasie.

Jak chcecie, dajcie znać które z tych pomysłów są najbardziej oczekiwane, to może posortuję według priorytetu.
- Oddzielne dźwięki zewnętrzne i wewnętrzne @Miłosz Dorsz
- Możliwość płynnej regulacji położenia elementów sterowanych universalami (okna, drzwi, rolety itp.) @Irek_Wd
- Zmiany na szeroką skalę w edytorze scenerii:
  - Podświetlanie obecnie zaznaczonego obiektu.
  - Poruszanie obiektami w zależności od klikniętego miejsca (lekkie muśnięcie nie powoduje, że obiekt "skacze").
  - Pędzel do malowania obiektami z puli @Kolej w Polsce
  - Jakiś interfejs z guzikami zapisz itd. wraz z informacjami "zapisano" itp.
  - Autozapis z możliwością ustawienia interwału między zapisami sygnowanymi datą i godziną w nazwie pliku @Toprus
  - Możliwość wstawiania obiektów z losowym obrotem.
  - Wstawianie includów zamiast node model.
  - Podgląd punktów końcowych zaznaczonego toru @matek123
- Zwiększenie stabilności multiplayera @Darriio100
- Inne dźwięki poruszania się po mostach/tunelach/itp.
- Naprawa dźwięku turbiny dla spal-ele @mareczek
- Rozdzielenie drzwi z wirtualnie jednych na człon do faktycznej liczby, aby urealnić ciepły guzik, a także umożliwić uruchomienie obu drzwi w np. wagonach 111Ainw @mikolzmalopolski
- Oddzielenie suwaka opadów i zachmurzenia (faktyczne opady = opady * zachmurzenie, ilość słońca = 1 - zachmurzenie, itd itp).
- Sieć trakcyjna na geometrii a nie na node::lines, bo to nie jest 2005 rok.
- Opcja losowania dźwięków przy każdym odtworzeniu, a nie raz na symulację.
- Seedowanie losowych np. syren i buczków do drzwi z tym samym ziarnem na całą jednostkę, i być może każdy egzemplarz z tym samym ziarnem (generowanym na podstawie nazwy tekstury?)

Duże projekty, które mogą okazać się zbyt ciężkie do zrobienia dla mnie w pojedynkę póki co:
- Dynamiczne generowanie krzyżownic. Coś co jest na granicy, bo jest to bardzo ciężkie do zrobienia, ale da bardzo duży krok w stronę realizmu w symulatorze.
- Dynamiczne "losowania" graficzne np. w kwestii kiwania się pojazdów czy wysokości podsypki @Balaclava
- Bardziej rozbudowane graficznie warunki pogodowe (tęcza, burza).
- Przebudowa generowania tablic kierunkowych i wbudowanie bezpośrednio w exe @mikolzmalopolski
- Przebudowa systemu obsad i układu kabin:
  - Dowolna liczba pomieszczeń na pojazd zamiast 3 - kabina A, maszynownia, kabina B.
  - Jakaś graficzna reprezentacja tego, coś na wzór Consist Monitora(?) w MSTS/Open Rails, z wyszczególnionymi pomieszczeniami, i możliwością przejścia. Plus zaznaczenie gdzie jest aktywne AI, jaka kabina jest aktywna itp. A kliknięcie na konkretne pomieszczenie może nas tam przenosić. To można zrobić na początku.
  - Możliwość ustawienia kilku pojazdów z obsadą headdriver w jednym składzie - wówczas do każdego niewybranego wchodzi AI, i działa jako popych.

Jak coś mi się jeszcze nawinie, zedytuję tego posta. Zapraszam do składania propozycji!

I tak, skończy się jak z lua

10
Bocznica / x
« dnia: 17 Stycznia 2023, 18:37:51 »
Identyfikator wątku: test x
Minimalny czas testów do: 2023-01-24 18:37.
Czas testów w przypadku braku komentarzy: 2023-01-31 18:37.
Plik: [xxxxurl]
Wiadomość wygenerowana automatycznie

11
Bocznica / x
« dnia: 17 Stycznia 2023, 17:56:33 »
x

12
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Stycznia 2023, 16:24:36 »
Niech każdy rangowy by się wypowiedział, kogo by chciał widzieć na tym miejscu.
@Miłosz Dorsz

13
Bocznica / tęśt półśkićh żńąków
« dnia: 02 Października 2022, 18:45:42 »
test polskich znaków
ąćęłńóśźż
ĄĆĘŁŃÓŚŻŹ
żźżżłżżńłłżńłźńźńłźńżłńłżnlżńłżłńżźńłńńńłńńżńł!



test test chce cos dodac
PS. bla bla bląąąąąąąą

a teraz coś dodam w języku polskim
ąćęąęćłćśśććłńłśłś
ĄŚĄĘĘĘĄĘĘÓÓŚĄŚĘĄÓŚŚ
i znowu w angielskim
ąąąćććóęęęęóęóęó

14
Publikacje / Fix na rozkład jazdy ENTE
« dnia: 02 Października 2022, 15:22:56 »
W MaSzynie 22.08 jest błąd uniemożliwiający działanie ekranu rozkładu jazdy ENTE w niektórych EZT. Aby zwiększyć zasięgi załączam poprawkę tutaj. Plik wrzucić do folderu scripts i zastąpić.

15
Bocznica / Ujemna liczba kont na forum
« dnia: 25 Września 2022, 17:39:39 »
Cześć, mam takie nietypowe pytanie. Czy można posiadać na przykład -2 konta na forum?

Z góry dzięki za odpowiedź.

16
Bocznica / Odp: Czym najlepiej nagrać dźwięk do symulatora maszyna.
« dnia: 31 Sierpnia 2022, 12:09:31 »
Ja poproszę taką aplikację, która pozwoli mi odpalić Cyberpunka 2077 na moim poczciwym 10-letnim telefonie w 60 klatkach na sekundę, koniecznie z raytracingiem.

To działa na takiej samej zasadzie. Z gówna bicza nie ukręcisz. Potrzebujesz lepszego sprzętu.

17
Bocznica / Odp: Kabina ed160
« dnia: 06 Sierpnia 2022, 11:23:48 »
Witam proszę nauczyć się korzystać z wyszukiwarki google


Post nic nie wnosi do tematu.
Bocznica

18
Cześć. Brakuje materiału na wyświetlacze w Impulsach. Wariantów jest dosyć sporo, dlatego każde zdjęcia się przydadzą.

Jak dołożyć cegiełkę:
1. Idziemy na stację, gdzie zatrzymują się Impulsy. Ewentualnie inne zespoły trakcyjne, ale najbardziej obecnie poszukuję Impulsów.
2. Szukamy wyświetlaczy, robimy zdjęcia bocznych i czołowych w miarę możliwości. Interesują mnie tylko zewnętrzne.

I teraz tak:
- Zdjęcia muszą być w miarę wyraźne i mieć wyraźnie zarysowane piksele (rozmiar tablicy w pikselach, pozycjonowanie tekstu i poszczególne literki).
- W miarę możliwości ustawiamy kamerę tak, by nie było widać "migania" LEDów składających się na wyświetlacz i poświata była stosunkowo niewielka.
- Unikamy także przysłonięcia rzędu lub dwóch pikseli przez konstrukcję pojazdu w przypadku wyświetlaczy czołowych.
- Można robić zdjęcia w nocy, ale unikamy zaparowanych wyświetlaczy.
- Jeżeli jakiś tekst na wyświetlaczu się przewija, staramy się zrobić kilka zdjęć. Im więcej uchwyconych literek, tym lepiej.
- Prosiłbym o podpisanie zdjęcia numerem pojazdu, żeby było wiadomo do czego są to wyświetlacze.

W załącznikach kilka przykładów od Joachimowicza.
Powodzenia :)

19
Bocznica / x
« dnia: 11 Lutego 2022, 09:37:56 »
x

20
Bocznica / Odp: 2x EP07
« dnia: 04 Stycznia 2022, 12:08:47 »
Również tak jak pan @SpawaczTIG141 nie mam zastrzeżeń.

21
Forum / Propozycja nowego punktu regulaminu.
« dnia: 26 Listopada 2021, 22:07:52 »
W związku z ostatnim incydentem, padła propozycja dodania nowego punktu do sekcji zakazów Regulaminu Forum, który brzmiałby mniej więcej tak:

Wpływanie na szkodę wizerunku symulatora, np. poprzez udostępnianie zrzutów ekranu dodatków kradzionych i/lub nieudostępnionych szerszemu gronu odbiorców, nie będzie tolerowane i będzie surowo karane.

Co prawda nie wyeliminuje to osób siedzących całkowicie na FB/Discordzie, ale ograniczy takie, bądź co bądź coraz śmielsze, przypadki przynajmniej na forum. A niestety istnienie ciemnej strony osób posiadających i dzielących się podejrzanego pochodzenia dodatkami czy to bezpośrednio, czy w formie screenów "bo od kolegi dostałem" w ostatnich latach dość znacznie odbiło swoje piętno na reputacji tego projektu.

Do dyskusji zostawiam kwestię, czy jako podstawę do wymierzenia w/w kary będzie można zaliczać materiał z innych społeczności (FB, Discord).

22
Tabor kolejowy / Spis nieużytych zdjęć na tekstury
« dnia: 17 Sierpnia 2020, 15:55:12 »
Wątek zdjęć na tekstury ma już kilkadziesiąt stron, a forumowa wyszukiwarka jest ułomna, bo niektóre zdjęcia są w megapackach i nie da się ich normalnie znaleźć. Dlatego stworzyłem coś na wzór katalogu tekstur. Tutaj będę umieszczał wszystkie egzemplarze pojazdów których tekstur nie mamy w symulatorze.
Listy pojazdów które są aktywnie tworzone mogą nie być aktualne, ponieważ autorzy tych modeli doskonale wiedzą o wszystkich zdjęciach nań.

Uwzględniam posty od tego: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg479182.html#msg479182
Jak to już będzie opanowane, będę poszerzał bibliotekę o starsze zdjęcia.

27.10.2021
Spis zdjęć na tekstury jest już dostępny na stronie:
https://stuff.eu07.pl/tekstury/
Na razie jest to pierwsza wersja, ale funkcjonalność nie jest gorsza od tego, co było w tym wątku.
Zachęcam do korzystania i testowania!

Dostęp do systemu jest póki co dla zalogowanych użytkowników (automatycznie pobiera dane z forum), jednak wkrótce pojawi się możliwość przeglądania strony jako gość.

23
Bieżące kolejowe / Mieszanie wagonów z różnym systemem ogrzewania
« dnia: 14 Października 2021, 14:13:36 »
Cześć. Znaczna większość wagonów we flocie PKP Intercity posiada system ogrzewania nawiewnego + przetwornice statyczne,, jednak niektóre wagony zachowały swój stary system ogrzewania. Obecnie prawie wszystkie pociągi składają się z wagonów tylko nawiewnych, przez co lokomotywa może mieć włączone ogrzewanie składu cały rok ("ogrzewanie" tylko zasila wagony, ogrzewanie wagonu włącza się gdy jest zimno). Jednak na przykład w składach ze zdeklasowanymi wagonami 1 klasy, z reguły tymi najdawniej modernizowanymi, zdarzają się często wagony ze starym systemem ogrzewania, bez przetwornicy statycznej. Jeżeli tak jest, to czy można mieszać wagony z przetwornicą statyczną i bez? Czy można zasilać przetwornice w takich wagonach, kosztem sauny latem w wagonach bez takiej przetwornicy? A może jest zakaz umieszczania w jednym składzie wagonów z i bez przetwornicy statycznej? Albo w ogóle nie rozumiem tematu i to są dwie odrębne kwestie?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

24
Bocznica / Python w MaSzynie a numpy.
« dnia: 23 Sierpnia 2021, 23:50:47 »
Glupie pytanie, bo nie mam dostepu do kompa, a potem zapomne. Czy wbudowany jest do maszynowych skryptow pythona modul numpy? Jakby komus chcialo sie sprawdzic to z gory dziekuje. Pozdrawiam.

Nie ma. Można na bocznicę.

25
Bocznica / @mi-osz-dorsz **Pogrubiony tekst**
« dnia: 10 Maja 2021, 13:11:03 »
Dobra, teraz już naprawdę ostatni. Chyba, że coś mi jeszcze wpadnie do głowy...

26
Bocznica / :szam1::szam2::szam3::szam4::szam5:
« dnia: 10 Maja 2021, 13:01:31 »
Ostatni post. Już nie będę więcej śmiecił.

27
Bocznica / test :afera:
« dnia: 10 Maja 2021, 12:56:43 »
blablabla


Nie ma żadnej afery, rozejść się!

28
Bieżące kolejowe / Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 06 Maja 2021, 15:59:49 »
Cześć. Dziś pytanie z cyklu tych głupich, ale może nie do końca. A jako że mamy tutaj na forum trochę znawców obwodów sterowania, to postanowiłem się zapytać.
Jak wiemy, w zasadzie we wszystkich elektrowozach z rozruchem oporowym bocznikowanie można włączyć tylko na pozycji bezoporowej. Zastanawia mnie jednak, dlaczego?
Czy bocznikowanie na pozycji oporowej jest fizycznie niemożliwe, prowadziłoby do szybkiego (a może natychmiastowego?) zużycia/zniszczenia komponentów, a może bocznikowanie bez konsekwencji jest jak najbardziej możliwe i brak bocznikowania na pozycji oporowej wynika tylko z tego, żeby nie przyzwyczajać maszynistów do długotrwałej jazdy na takiej pozycji?

Z góry dziękuję :D

29
Bocznica / Odp: Instalowanie dodatków z repozytorium
« dnia: 02 Kwietnia 2021, 15:29:44 »
gdzie napisałęs tego posta jakub
Tutaj. Chciałeś żeby ktoś odpisał, to odpisałem.

Koniec zabawy w kotka i myszkę. Więcej już odpowiedzi ode mnie nie dostaniesz.

30
Bocznica / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 24 Marca 2021, 09:22:47 »
Jeśli chodzi ci o 112At, to jest to wagon z 4 przedziałami 2 klasy zamiast bycia całym 1 klasy.

112A 2T to też specjalny wagon na vagonwebie, jeśli tam ten wagon zauważyłeś, to jest to po prostu planowy zdeklasowany wagon 1 klasy.

Poza tym, to są wagony pasażerskie, a nie towarowe!


Po zmianie poprzedniego postu post stracił sens.

Strony: [1] 2 3 4