Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Tolein

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17
421
Bieżące Symulatorowe / Odp: Jak tam prace?
« dnia: 14 Sierpnia 2012, 19:03:55 »
Po powrocie z pracy grunt to dobre odżywianie, żeby odpowiednio nastroić się na całą noc pisania znowu tego samego od początku...
Muszę zresztą zrobić zdjęcie pięknego stoliczka w Renault Master, który był ostatnio sponsorem moich "prac w pracy".

422
Symulator / Odp: Rainsted - sugestie
« dnia: 10 Sierpnia 2012, 14:11:33 »
WojTTek, co do lokomotyw - ok, ale czy w EZT przypadkiem nie możesz sobie złożyć dowolnie długiego składu? (przynajmniej w teorii)

423
Symulator / Odp: Launcher w Maszynie
« dnia: 09 Sierpnia 2012, 18:57:10 »
A ja bym wszystko zostawił tak jak jest, nie róbmy z Maszyny drugiego Steam'a.
Pewnie zostaw. Gdyby twórcy rozmaitych dodatków mieli takie zdanie jak Ty, to Maszyna do dziś by stała w martwym punkcie. Na całe szczęście jest inaczej i nasz symulator mknie do przodu.

W sumie po co ten temat wisi? Bo raczej nie celem "konsultacji społecznych". Zróbcie po prostu co macie zrobić. Gdyby twórcy rozmaitych dodatków zamiast robić dywagowaliby co robić, a co nie, to Maszyna do dziś by stała w martwym punkcie. Na całe szczęście jest inaczej i nasz symulator mknie do przodu.

424
Symulator / Odp: Launcher w Maszynie
« dnia: 09 Sierpnia 2012, 16:12:18 »
>mieć możliwość wyboru jaki chce się dodatek zainstalować(w przypadku aktualizacji raczej nie bo to łatka na błędy)

Ja bym optował za pełną dowolnością w kwestii aktualizacji, tzn. wybieram sobie z listy co chcę aktualizować i zaznaczam "fistaszkiem".
A i takie pytanie: ten nowy >dizajn< startera miałby kompletnie zastąpić ten stary, czy miałoby to funkcjonować zamiennie, do wyboru z którego chcę korzystać, czy po prostu nowy >dizajn< miałby działać jako najprostszy z trybów pracy, taki dla kompletnych laików (tak jak dotąd mamy do wyboru tryby pracy w ustawieniach startera)?

425
Kiedyś tam będą, na razie nie śpię po nocach i mam małe problemy z ogarniciem.

426
Bieżące kolejowe / Odp: Opłata za jazdę w wagonie dla niepalących?
« dnia: 09 Sierpnia 2012, 00:16:55 »
"za miejsca w wagonie dla niepalących"

Kupując miejscówkę trzeba określić, czy miejsce ma być w wagonie dla palących czy nie.

Nie trzeba, bo w Polsce obowiązuje ustawowy zakaz palenia wyrobów tytoniowych w środkach komunikacji zbiorowej, w tym także w pociągach, więc nie bardzo jest wybór.
Natomiast co to było konkretnie: zwykły, lokalny kibel, czy InterRegio? W IR jeśli się nie mylę, kursują (a przynajmniej kursowały kiedyś) ED72. A w tych EZT jest nawet pierwsza klasa (za czasów kiedy ja regularnie jeździłem, nie była ona wydzielona i jeździło się na bilecie z 2kl.). Być może teraz zrobili miejscówki?

427
Symulator / Odp: Launcher w Maszynie
« dnia: 08 Sierpnia 2012, 20:09:14 »
Nie wiem czy jest jakikolwiek sens aktualizowania "na siłę".
I raczej nie należy dawać wyboru na zasadzie opcji w ustawieniach, tylko po prostu klikamy update, wybieramy co chcemy zaktualizować i wtedy się aktualizuje.
Być może ktoś ma internet stały, być może ktoś nie ma, różnie można tutaj polemizować, ale po co mam czekać np. pół godziny na pobranie nowych modeli i tekstur czegoś, albo jakiejś scenerii, jeśli nie chcę z niej korzystać.
Ja myślę, że sensownie byłoby zamiast "dodatki" zrobić "aktualizacja" i tam wyświetlać listę rzeczy dostępnych do pobrania, lub zaktualizowania (jeśli mamy starszą wersję jakiegoś modelu, tekstury, scenerii, etc). Wtedy można by sobie spokojnie zaznaczyć co chcielibyśmy, a czego nie chcemy pobrać/zaktualizować, kliknąć "aktualizuj" i jazda.
Co więcej, warto wziąć pod uwagę jakąś hierarchę, czyli np. mamy listę taboru, a po wybraniu jakiejś pozycji wyświetlałaby się lista dostępnych tekstur. Wchodzenie w głębsze detale, jak dźwięki, czy inne tego typu, uważam za niepotrzebne, bo z założenia chyba ma ten launcher być idioto-odporny i działać niezależnie od wiedzy/umiejętności użytkownika, a jeśli ktoś chce sobie podmieniać dźwięki taboru, to raczej wie jak to zrobić bez pomocy launchera, tak samo jakiekolwiek dalsze zagłębianie się w scenerie jest oznaką braku zaufania dla twórców. Skoro "wypuszczają" jakiś produkt, to jest to chyba kompletne dzieło i o ile ktoś chce sobie podmienić np. teksturę podsypki, to znów - jest to raczej zabawa dla zaawansowanych - powinien więc wiedzieć jak sobie z tym poradzić bez launchera. Innymi słowy do wyboru jedynie rzeczy które istnieją równolegle wobec siebie, jednocześnie będąc oficjalnymi dodatkami (wszak jeden lok może mieć różne tekstury, np. tekstury dziewiątek i husarzy na euro), a reszta tylko w zakresie wyboru - chcę / nie chcę.

428
Pomoc w tworzeniu / Odp: Małe pytanko dotyczące nowszych lokomotyw.
« dnia: 08 Sierpnia 2012, 18:15:57 »
Moja przygoda z MaSzyną i tym forum sięga kilka lat wstecz. Niejednokrotnie robiłem z siebie debila na łamach tego forum, ale mam nadzieję, że nie wszyscy patrzą na mnie pryzmat tego, jak formułowałem wypowiedzi kilka lat temu i jak wtedy myślałem.
Do udziału w forum wróciłem jakiś miesiąc temu. Od tego czasu uczę się obsługi 3dsmaxa, oraz programowania w C++. Trudno powiedzieć na moim przykładzie, że się da, bo jeszcze nic konkretnego nie spłodziłem, ale mam nadzieję, że już wkrótce będę miał się czym pochwalić w zakresie udziału w tworzeniu MaSzyny.

Tak więc, jeśli chcesz coś zrobić, to nie pytaj, od czego zacząć, bo takie same pytania zadawał sobie już przed tobą cały tabun ludzi i uwierz mi, chwila poświęcona na przeglądanie tego forum pozwoli ci odnaleźć odpowiedzi.
Nie zastanawiaj się też czy zrobienie czegoś jest trudne i skomplikowane i czy ci się to uda, czy nie. Dopóki nie wgryziesz się w temat i nie zabierzesz za realizację planów, to raczej nie dowiesz się, z jakimi przyjdzie ci się zmierzyć przeszkodami i czy w ogóle sobie z nimi poradzisz.
Jeśli chcesz coś zrobić, to po prostu zacznij to robić. Zacznij robić cokolwiek. Wykaż inicjatywę. W miarę postępów stwierdzisz sam, czy jesteś w stanie poradzić sobie ze wszystkimi przeszkodami, a jeśli nie, to na jakim polu radzisz sobie lepiej niż na innych, wtedy będziesz wiedział w czym jesteś dobry i czym możesz się przysłużyć rozwojowi MaSzyny.
A jeśli już coś ci się uda, nawet jeśli będzie to zupełnie malutkie coś i może niekoniecznie będzie to jeżdżąca i super-realistyczna lokomotywa z silnikami asynchronicznymi o rozruchu impulsowym, model fizyki dla niej, tekstury, czy modele; być może będzie to coś zupełnie małego i niepotrzebnego, ale być może inni twórcy przekonają się, że słomiany zapał nie jest jedynym co pcha cię na to forum i być może będą bardziej skłonni pomóc ci bezpośrednio poradzić sobie z przeszkodami.
Jedno jest pewne: jeśli nie zrobisz nic wymiernego, tylko będziesz marzył o tym wszystkim, czego brakuje, to nikt nie weźmie cię na poważnie.

Powodzenia,
Tolek

429
Zastanawiałem się nad tym i chyba nie ma sensu sprawdzać całych plików, natomiast wymyśliłem, żeby po prostu w pliku .t3d w nazwie bryły (name) dodać parametry wejściowe. Wtedy można przeszukać pliki .t3d znajdujące się w folderze i sprawdzić jaki mają parametr name i porównać go z wygenerowanym i ewentualnie zakomunikować, że taki wysięgnik jest istnieje w katalogu.
Generalnie dobry pomysł i dzięki za sugestię.

430
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« dnia: 08 Sierpnia 2012, 01:43:36 »
Się czepiłeś tego fps-savera...

431
Na warsztacie / Generator wysięgników rurowych
« dnia: 06 Sierpnia 2012, 22:20:07 »
Co tu dużo pisać - tworzy się powoli. W obecnej chwili generator tworzy prawie-kompletną bryłę obiektu na podstawie podanych danych.
Załączam readme oraz mniej-więcej aktualnego screena.

Ostatnie screeny dzięki uprzejmości Surgeona.

432
Poszukuję jakiegoś szaleńca chętnego przetestować program. Chodzi w o wklepywanie losowych liczb, a następnie oglądanie siatki w 3dsie, czy nie ma żadnych dziur, etc.

Prace w toku.
Screen, żeby było ładniej.
Około 600 trójkątów w chwili obecnej, docelowo będzie około 900.

433
Nie wiem, czy dobrze się rozumiemy. Siatkę generuję i eksportuję do .t3d programem, który aktualnie piszę. Tak tylko dla celów poglądowych chciałem sobie efekty pracy wrzucić do maxa i przeanalizować co jest źle, a co bardzo źle i przy okazji stwierdziłem, że zrobię screena, żeby pokazać, iż "to żyje".
Generowana siatka trzyma się wymiarów 1m = 1unit. Nie mam pojęcia jak sprawa wygląda w przy modelach innych userów, wiem tyle, że moja ma takie, a takie wymiary oraz że w miarę łatwo da się to zmienić, jeśli zajdzie potrzeba.
Bo jeśli wyeksportujesz z 3dsa .t3d z ustawieniem standardowym, to wyjdzie Ci, że punkt w osi x oddalony o metr od środka ma wartość w osi x 39.3701. A jeśli zmienisz zgodnie z instrukcjami zawartymi w podesłanym przez ciebie temacie, to ten sam punkt będzie miał wartość w osi x 1.0.
Sam już nie wiem, czy ktoś zrozumie to co właśnie namotałem.

434
Powoli posuwam się z tematem do przodu. Niestety trochę pracy mam ostatnio, do tego różne "śmieszne" przygody (jak odpadające od auta koła, etc). Na chwilę obecną jest cuś takiego (załącznik), wszystko wygenerowane poprzez podanie kilku parametrów.
Program powstaje w C++, generuje plik w formacie t3d.
Jeszcze trochę dłubaniny zostało, ale powinno wkrótce być gotowe, mam nadzieję, że jeszcze do końca tego tygodnia.
I tak, wiem, że to prościzna, że takie coś się pisze w 10 minut i w ogóle - przykro mi, jestem zielony, niemalże od podstaw zaczynałem. Mam tylko nadzieję, że z drugą fazą rozwoju programu pójdzie mi lepiej, a chciałbym w niej dodać też możliwość generowania wysięgników teownikowych oraz trakcji z pojedynczym djt. O ile to drugie zadanie jest raczej proste do wykonania, to z pierwszym trzeba będzie znów podłubać.

Swoją drogą - program generuje siatkę w metrach (tzn. 1.0 w siatce to 1m, a 0.001 to 1mm, ale z tego co rozumiem, nie ma większego problemu z przekonwertowaniem tego na dziwaczne jednostki 3dsmaxa (1m = 39.3701), wystarczy zmienić odpowiednie wartości w matrycy transform.
Swoją drogą 2 - w programie maszyny, o ile dobrze mi wiadomo, znowuż operuje się na wartościach równych metrom (1.0 = 1m, 0.001 = 1mm).

435
Inne niekolejowe / Odp: Chłodzenie procesora
« dnia: 30 Lipca 2012, 22:31:17 »
Działa bez problemu, bo olej jest izolatorem elektrycznym.
@Ra - teoretycznie olej się też degraduje z uwagi na temperaturę.
Co do wymiany, to zależy czego dokładnie użyjesz. Olej silnikowy wymienia się typowo co 15.000km lub co rok, ale tam masz, jak Ra słusznie zauważył, dużo większe obciążenia, temperatury, etc. Podejrzewam, że na takim oleju możesz śmiało jechać dożywotnio.

436
Bieżące Symulatorowe / Odp: Chodzące ludziki
« dnia: 29 Lipca 2012, 18:27:36 »
Można spróbować nieco inaczej podejść do tematu, mianowicie dodać tryb alternatywny dla latania (F4 - "wylecenie" z loka), w którym położenie kamery byłoby jakoś uzależnione od terenu "pod nami", dzięki czemu moglibyśmy sobie "chodzić" po scenerii. Otwieranie drzwiczek loka to inna kwestia, której "niezbędność" jest moim zdaniem nieco dyskusyjna (w końcu drzwi można w niektórych lokach otwierać przy pomocy universali, choć może też troszkę mało tego, pomijając oczywiście, że nagle po wyjściu z loka wszystkie drzwi są zamknięte na trzy zasuwy i pięć kłódek i nie da się ich otworzyć od zewnątrz). Zresztą samo "chodzenie po scenerii" też stwarza pewne trudności (poza tymi, które nasuwają się już wam, natury choćby etycznej), których nie widzę potrzeby w tym temacie rozwijać.
A poza tym większa część tego pomysłu jest już poniekąd zrealizowana. Można wyjść z loka klawiszem F4, można "przejść się chodniczkiem" ustawiając kamerę na odpowiednim poziomie i "chodząc" strzałkami (lub biec z shiftem ;-) ), można też wskoczyć do innego loka (F5). Kwestia bardziej wiernego odwzorowania procedury rozruchowej jest, z tego co wiem, w trakcie opracowywania.
[/ot]

Co do samych ludzików, to nie jest to chyba żadna magia, pomijając oczywiście ulubione hasło użytkowników tego forum, czyli "to zrób", innymi słowy pracę kogoś, wyrażoną w "dupogodzinach", kto takie chodzące cudeńka zrobi.
Od razu odpowiem Nie, nie zamierzam "tego" robić, albowiem moje pojęcie o modelowaniu kończy się na próbach zrobienia wysięgnika z kilku cylindrów albo słupa z kilku boxów.

437
Bieżące kolejowe / Odp: Wypowiedzenia w białych kopertach
« dnia: 29 Lipca 2012, 09:38:09 »
Jakiś czas temu w jakiejś gazecie wyczytałem albo i nawet na RK że PKP IC, Cargo i KŚ zawiesiły na pewien czas przyjęcia nowych ludzi, z racji tego iż tak a nie inaczej się wówczas dzieje, czyli wypowiedzenia są, i są wolni pracownicy wraz ze niezbędnymi papierkami i licencjami. A dla pracodawcy człowiek z papierkami wszystkimi jest bardziej ceniony niż człowiek bez, którego musi wyszkolić i zapłacić za owe szkolenia. Co nie?
Co nie.
To nie jest wcale tak oczywiste, jak Ci się wydaje.

438
Bieżące kolejowe / Odp: Wypowiedzenia w białych kopertach
« dnia: 28 Lipca 2012, 20:45:56 »
Icki już zawiesiły przyjęcia nowych ludzi bo wiedzą co się  szykuje. Bo maszynistów obecnie brakuje.
Możesz rozwinąć myśl?

439
Pomoc w tworzeniu / Odp: Plan EN75 i zdjęcia kabiny
« dnia: 28 Lipca 2012, 19:48:49 »
Podejrzewam, że plany, zdjęcia i inna dokumentacja na pewno się komuś przydadzą. Ale komu i kiedy, trudno powiedzieć. Jeśli załączysz odpowiednie pliki do swojego posta, to na pewno przetrwają tu do czasu, aż ktoś kompetentny zabierze się za ten zespół.
Btw. gdybyś miał też charakterystykę silników trakcyjnych i inne tego typu informacje techniczne, to na pewno też prędzej czy później się przydadzą.

440
Inne niekolejowe / Odp: Chłodzenie procesora
« dnia: 28 Lipca 2012, 12:55:20 »
Jak zmniejszy temperaturę, to może teoretycznie przetaktować, wrócić do temperatury wyjściowej i być szczęśliwym użytkownikiem. Do czasu aż coś się zepsuje.

441
Poradniki / Odp: Edycja modeli T3D za pomocą Notatnika
« dnia: 28 Lipca 2012, 02:32:14 »
To ja może kwestią uzupełnienia zapytam (przepraszam, że odgrzebuję temat sprzed przeszło 2 lat):
NumVerts z trzeciej z opisywanych sekcji, jak się domyślam, po prostu określa liczbę wierzchołków w obiekcie (wierzchołków trójkątów, a nie wierzchołków samej siatki (typowa ściana w kształcie czworokąta będzie się składać z dwóch trójkątów, więc łącznie wierzchołków będzie 6, a nie 4; przykładowo dla sześcianu daje nam to 6 ścian = 12 trójkątów = 36 wierzchołków trójkątów, pomimo, że siatka sześcianu ma zaledwie 8 wierzchołków)).

Natomiast jakoś nie mogę dojść do czego służy magiczna liczba znajdująca się tuż pod NumVerts, w następnej linijce.

Udało mi się jedynie zauważyć taką prawidłowość, że jeśli subobiekt, który scaliliśmy do eksportowanego mesha, był prostopadłościanem, to liczby te przyjmują potęgi liczby 2 o wykładniku rosnącym dla kolejnych ścian (pierwsze dwa trójkąty mają tą liczbę równą 2, kolejne dwa trójkąty równą 4, dalej 8, 16, itd, aż do 64 - 2^6 - 6 ścian - 12 trójkątów). Dla innych brył nie udało mi się dostrzec żadnej prawidłowości.
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć, co ta liczba konkretnie oznacza?

Inne pytanie mi się nasuwa (być może odpowiedź znalazła się już w innym wątku): skoro Ambient, Diffuse oraz Specular definiują kolor obiektu (domyślam się, że w systemie RGB), a ja nie chciałbym, żeby te wartości zmieniały jakoś kolor tekstury, to jakie wartości powinienem im nadać?

442
Na warsztacie / Odp: Bałtyk SKM
« dnia: 27 Lipca 2012, 21:15:45 »
Gdybyś potrzebował jakichś nagrań, to mogę pomóc. Mam sprzęt, a mój perkusista się uczył jakiejś realizacji, czy innych głupot.

443
Na warsztacie / Odp: Bałtyk SKM
« dnia: 27 Lipca 2012, 18:45:37 »
Mam głupie pytanie.
Czy może ktoś by się pokusił o zrobienie alternatywnej tekstury dla tego uroczego kibelka, względnie drobną modyfikację, tak żeby na wyświetlaczu nie stało jak byk KATOWICE?
Taka pierdółka.

444
Poprosiłbym jakiegoś miłego człeka (może od biedy być i niemiły), ze sporą znajomością formatu t3d od strony "notatnikowej" o kontakt i małą pomoc.

445
Bieżące kolejowe / Odp: Szybkie pytanie o bilet na TLK.
« dnia: 27 Lipca 2012, 02:28:08 »
Jeśli kupujesz miejscówki razem i odpowiednio wcześnie, to miejsca automatycznie sprzedawane są w jednym przedziale. A tak ogólnie w pierwszej kolejności zdaje się wyprzedają wszystkie okna, potem korytarze, na końcu miejsca w środku.

446
Bieżące kolejowe / Odp: Szybkie pytanie o bilet na TLK.
« dnia: 26 Lipca 2012, 22:13:18 »
Pierwsze słyszę, żeby ktokolwiek honorował zniżki ustawowe dla studentów w 1 kl.
Jak już, to chyba można taki myk, że kupujesz w 2kl ze zniżką, a potem dokupujesz 1klasę do biletu, ale też nie mam pewności, czy nie dopłacasz wtedy do pełnej sumy biletu w 1 kl.
Max 26 jest dostępna w klasie dowolnej.

447
To może niech kolega szybko napisze symulację rozruchu impulsowego, a do zrobienia kabiny na pewno znajdą się chętni.

448
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« dnia: 25 Lipca 2012, 23:36:11 »
Bez obrazy, ale jakie to ma znaczenie czy jest umiejscowiony bliżej czy dalej torów hm?
Dla pociągów, podejrzewam, że nie wielkie, pomijając ewentualnie dzieci wbiegające na tory. Dla PLK problem może być taki, że oni lubią mieć kawałek przestrzeni wokół torów, tak, żeby ktoś im nie postawił jakiegoś budynku utrudniającego ruch pociągów, albo żeby mogli sobie infrastrukturę swobodnie poustawiać, kable zakopać, takie tam. Natomiast dla kościoła znaczenie może mieć takie, że budynki różnie reagują na wibracje, niemniej obserwuje się taką tendencję, że reagują nie najlepiej. Co innego stacja, gdzie pociągi jeżdżą 40 czy 60kmph, co innego przystanek z jedną krawędzią peronową dla miejscowych kibli, gdzie ekspresy czy pośpiechy przelatują 100, 120, czy nawet 160kmph, a towary 60, czy 80kmph.

Z chęcią zastosuję się do jakichkolwiek obowiązujących zasad dot. umiejscowienia kościołów i innych świątyń przy szlakach kolejowych :)
Kościoły są w większości budowane ołtarzem w kierunku wschodnim. Kierunki możesz sprawdzić podczas swobodnego latania po użyciu klawisza [F2] - kod kierunku jest ostatni, po współrzędnych.
Gdyby był tu guzik "lubię to", bez zastanowienia bym kliknął.

449
Bieżące kolejowe / Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« dnia: 25 Lipca 2012, 23:30:24 »
Ja miałem raz przyjemność jechać teelką, ed74 właśnie, relacji kraków-warszawa i strasznie mnie wkurza ilość przestrzeni bagażowej. Porównywalna, albo i mniejsza do schowków na bagaż podręczny w samolocie, problem w tym, że w samolocie jest jeszcze przedział bagażowy, a w pociągu takiego luksusu nie ma. Jechać z większą torbą, nie daj boże dwiema - przerąbane.
Ale coś mi się wydaje, że to chyba taki nowy standard: w push-pullach też - mała półeczka, plus to co uda ci się wcisnąć pod siedzenie.
Gdyby ktoś uruchomił usługę przewozu bagażu, taką jak oferują linie lotnicze, na zasadzie: nadajesz bagaż na stacji początkowej, odbierasz na docelowej - to by było coś.

450
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« dnia: 25 Lipca 2012, 21:27:45 »
Pytanie tylko, czy kościoły o których mówicie leżą tuż obok odcinka, przez które pociągi przejeżdżają 140/160kmph?

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17