Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Tolein

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17
151
Bieżące Symulatorowe / Odp: Jak tam prace nad modelami?
« dnia: 21 Kwietnia 2013, 12:18:25 »
Tzn. może pozwólcie mi wyprostować jeden detal - ja nie modeluję w maxie, ani w niczym takim, w sumie to ja w ogóle nie modeluję - ja kreślę w AutoCADzie. Kreślę. Generalnie kreślenie polega na tym, że się nie używa tylko kresek prostych, ale również różnego rodzaju łuków - wycinków okręgów, elips, paraboli, hiperboli, generalnie różnych krzywych stożkowych. I AutoCAD służy właśnie do kreślenia. Dlatego rendery które wrzucam "z warsztatu", są w pełni zaokrąglone (na tyle na ile acad jest ustawiony na okrągłość a nie kanciastość wyświelania), tzn. w rysunku 3d w AutoCADzie wykorzystywane są b-spline'y. Natomiast przy samej konwersji rysunku .dwg do 3dsmaxa następuje aproksymacja tych płaszczyzn wielokątami, jeśli natomiast efekt takiej konwersji nie jest zadowalający, to kreślę w AutoCADzie ten sam obiekt ponownie, ale już bez zaokrągleń, tylko samodzielnie aproksymując krzywe łamanymi, co w efekcie daje pełną kontrolę nad liczbą trójkątów.
Co się zaś tyczy FV4A, to ja szczerze powiem, że nawet nie wiem jakie i jakiej jakości są modele w MaSzynie, kran robiłem na prośbę yB, który, jak podejrzewam, chce na jego bazie wykonać sobie formę do odlewu kranu, celem rozbudowania pulpitu symulatora. Jeśli ktoś chciałby ten model wykorzystać, to ja nie widzę przeszkód, kwestia polycountu też jest jak najbardziej do dogadania, natomiast wygenerowana bryła na pewno będzie w 99% trzymała wymiary (zgodnie z rysunkiem) prawdziwego zaworu i to jest główna zaleta tego trybu pracy.

152
Bieżące Symulatorowe / Odp: Jak tam prace nad modelami?
« dnia: 21 Kwietnia 2013, 04:18:37 »
Mi się wydaje, że ty też nieco przerysowujesz sytuację, stwierdzeniami typu "Tyle będziesz miał tekstur, co stacji w Polsce." Mi to osobiście pachnie nieco takim tanim populizmem. Oczywiście, że każdego kamyczka nie jestem w stanie realistycznie odwzorować, zresztą nie jest to zupełnie moim celem - od kamyczków jest tekstura, miejmy nadzieję, że kiedyś pojawią się również normal mapy, czy inne, bardziej zaawansowane rozwiązania. A pisząc o braku tekstur miałem na myśli fakt, że brakuje tekstur dla niektórych zupełnie typowych rozjazdów (nie jestem wielkim specem w tej dziedzinie, więc nie będę pokazywał konkretnie palcem, swoje zdanie opieram na doniesieniach z różnych źródeł, głównie od twórców scenerii), a nawet jeśli jakieś są, to pasujące zupełnie do niczego (witamy w świecie rozjazdów L34 i ich kuzynów).
Ty dalej twórz swoje cuda, ja będę tworzył dalej to co tworzę, nie dostrzegam tu żadnego konfliktu. Ty żyj dalej w świecie czterech trójkątów, ja będę dalej marzył o drzewach 3000 poly, kto wie? może kiedyś moje marzenia się ziszczą. Natomiast stwierdzenia, że ignoruję argumenty drugiej strony, a następnie ignorowanie moich nie uważam za drogę w kierunku konsensusu, także zakończmy może dyskusję.

153
Bieżące Symulatorowe / Odp: Jak tam prace nad modelami?
« dnia: 20 Kwietnia 2013, 02:07:49 »
Ja bym to ujął w następujący sposób: to co robisz, to jest łatanie dziury. Bo ktoś ten system zbudował x lat temu i po dziś dzień nikt nie stworzył kompleksowego pakietu tekstur, który by uzupełniał część techniczną zawartą w programie. Ja natomiast walczę o to, żeby nasz symulator wyglądał lepiej, na tyle, żebyśmy się nie mieli czego wstydzić przed komercyjną konkurencją. Zarówno w sensie estetycznym, jak i w sensie precyzji i dokładności odwzorowania elementów infrastruktury czy taboru kolejowego. A Twoje rozwiązanie, jeśli już jesteśmy przy modelach pozostawia szereg problemów, które nie zostały nawet tknięte, choćby np. temat rzeka - krzyżownice. I znów, nie odbieraj tego jako jakiś hejt, czy krytyka.
A co do niezgodności w łukach, to problem nie leży po stronie rainsted, tylko po stronie tego, kto przyjął założenie, że wielomianowe krzywe beziera posłużą mu za wierną aproksymację wycinka okręgu. Niestety gucio, konieczne jest albo zastosowanie krzywych beziera wymiernych, albo po prostu rozszerzenie palety rozwiązań systemowych o łuk będący wycinkiem okręgu. Ja przynajmniej innego rozwiązania nie widzę, jako że poprawianie punktów kontrolnych poprawi zbieżność w jednym miejscu, a popsuje w drugim, co nie jest moim zdaniem do przeskoczenia.
Kończąc techniczny bełkot, który ni w ząb pasuje do tematu wątku, pozwolę sobie na mały odzew do ludu:
Jeśli gdzieś tam egzystuje osoba, którą zauroczyły te modele i chciałaby nam pomóc wdrożyć je do MaSzyny poprzez przygotowanie odpowiednich tekstur, to proszę o kontakt. Nie musi też jedna osoba robić wszystkiego. Każda pomoc (o ile fachowa) popchnie projekt do przodu, a o to przecież chodzi.

154
Bieżące Symulatorowe / Odp: Jak tam prace nad modelami?
« dnia: 20 Kwietnia 2013, 01:33:57 »
Nie zrozum mnie źle, Benku, ja nie mam żadnych zastrzeżeń do tego co robisz, zresztą gdybym miał coś przeciw, to bym Ci nie podpowiedział jak ten temat ugryźć.
Co do tekstur, to ja generalnie grafikiem nie jestem, nie znam się na tym, nie mam do tego żadnego talentu, więc się za to nie zabieram. Zresztą to jest temat rzeka.
Co do podsypek, to dotąd nie bawiliśmy się za bardzo z tym, bo i tak projekt stoi poniekąd w miejscu. Co do podkładów, to mamy wymodelowane podaj 3 czy 4 typy drewniaków, jak również dociski szynowe typu K, co się może przydać przy generowaniu tekstur.
Co do fps, to podkłady podkładami, u nas są wymodelowane kompletne dociski szynowe. Ja nie będę nikogo przekonywał na siłę czy jemu jest to potrzebne, czy nie, ani czy ma mu się to podobać, czy nie. Tym samym nie mogę się zgodzić z podejściem takim, że nie róbmy, bo części (czy choćby i nawet większości) to "nie pójdzie". Komu nie pójdzie, ten sobie temat obejdzie (zamontuje modele podkładów bez docisków, albo użyje innej "sztuczki"), komu pójdzie, ten się będzie cieszył świetną grafiką i szczegółowością modelu.
Co do rysunków technicznych - pytam, bo sam z doświadczenia wiem, że krzywa beziera mająca naśladować łuk toru zwrotnego nie pokrywa się z tym torem, także poniekąd zabawne jest twierdzenie, że model jest zgodny z rysunkiem, a nawet jeśli jest (ja takie modele przygotowuję), to i tak tabor będzie się z tym rozjazdem mijał.

155
Bieżące Symulatorowe / Odp: Jak tam prace nad modelami?
« dnia: 20 Kwietnia 2013, 01:00:19 »
Nie wiem czy jest możliwość powielania modelu 3D pod rysowanymi torami. Pytałem o to w Devs, odpowiedział szogun, który powiedział, że tak się nie da.
Jeśli można się wciąć między wódkę, a zakąski:
wszystko się da i nie wykluczam takiej możliwości, że to by było już zrobione, gdyby ktoś był skłonny zająć się teksturami, bo o wypuszczaniu czegokolwiek na roboczych teksturach nie ma w ogóle mowy (no dobra - raczej nie ma mowy - Jarek wyrwał się przed szereg, za co mu z resztą dziękuję, bo to jedyna chyba promocja jaką dotąd mieliśmy).

Natomiast odnośnie:
Idea jest taka, że wymodeluję kawałek toru (podkłady + podsypka) [...]
to zadanie zostało dawno już wykonane, wygląda to mniej więcej tak jak w załącznikach, przy czym pragnę podkreślić, że to czysto robocze tekstury.
Ilość trójkątów jest zatrważająca, submodeli również, powoduje to, a jakże spadek fps (przy 10 torach na gołej scenerii mam u siebie koło 30fps, z tym że modele są zlodowane, wystarczy wyrzucić z nich najwyższe lody by ilość trójkątów drastycznie spadła), a powodem są detale, o które staraliśmy się zadbać.
Swoją drogą, warto nadmienić iż te screeny pochodzą z listopada ub. roku.

Rozjazd był stworzony zgodnie z rysunkami technicznymi.
To jest ciekawe stwierdzenie, gdybyś był skłonny rozwinąć - będę zobowiązany.

Edit:
Zapomniałbym, że na warsztacie mamy jeszcze trochę tego (załączników część dalsza).
(przepraszam, ale myślałem, że mam nieco więcej screenów rozjazdów - nie mam, więc muszę je wykonać, a biorąc pod uwagę, że jestem od 6 na nogach i od tego czasu pokonałem koło 1000km, spędziłem dobre 6 godzin na Bauma Messe, jutro znów trzeba wstać i być w stanie używalności, natomiast laptop ma dość podróży i na złość będzie mi odpalał autocada przez 15 minut, to po prostu w wolnym momencie usunę ten bezsensowny wpis i dorzucę obrazków w załączniku).

Reg. Obowiazki: 2
Proszę poprawić.
Rozi

Logowałeś się kilkukrotnie na forum i nie poprawiłeś tego, więc Ci pomogę.
adsim



156
Na warsztacie / Odp: Warsztat Patryka
« dnia: 15 Kwietnia 2013, 03:35:15 »
Powiem krótko: szacun za szyby, tzn. widoczne z zewnątrz wnętrza. W sensie niby to nic ogromnego, ale dzięki takim krokom stawać się to będzie (mam taką nadzieję) standardem.
Co do oświetlenia, zastanawiam się na ile istotne jest pytanie "czy da się to zrobić w obecnym exe"? Z mego doświadczenia twierdzę, że @Ra nie jest przeciwny rozwijaniu symulatora, przeszkodą nie jest zwykle brak chęci z jego strony, co raczej brak opracowanych materiałów na bazie których można by ewentualne przeróbki budować, testować i wprowadzać. Bo co z tego, że będzie możliwość oświetlania czegoś, jeśli nikt nie będzie z tej możliwości korzystał, ba nikt nawet się o niej nie dowie (poza tymi, którzy czytają regularnie changelog kolejnych wersji programu). Także wydaje mi się, że najpierw się należy martwić o to, żeby było co oświetlać, a dopiero potem samym oświetlaniem.

Ed: Co do patyków, nie ma ktoś może jakichś zwymiarowanych ich rysunków, dokładniejszych informacji o budowie, etc.?

157
Na warsztacie / Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« dnia: 13 Kwietnia 2013, 16:48:47 »
A w przypadku wykorzystania wyświetlacza można by zrobić to w taki sposób:
-bez ustawionego parametru - napis Leszno
-po ustawieniu parametru za pomocą INCa pojawiałaby się podana tam nazwa
Jak rozumiem, bardziej już się nie dało skomplikować?
Ja się zapytam - po co? To na prawdę taki wielki problem wygenerować sobie obrazek tablicy z nazwą miejscowości, czy oznaczeniem nastawni?

158
Bocznica / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 12 Kwietnia 2013, 14:38:27 »
Jestem ciekaw ile jeszcze bezsensownych postów zrodzisz?

Bocznica.
adsim

159
Bieżące Symulatorowe / Odp: Jak tam prace nad modelami?
« dnia: 11 Kwietnia 2013, 14:07:10 »
Wieczorową porą...

160
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 10 Kwietnia 2013, 10:53:37 »
Plik .dwg można bez trudu zaimportować do 3dsmax 9 i późniejszych.
Proszę moderatora o małe czystki w tym wątku.

161
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 09 Kwietnia 2013, 22:34:04 »
Widzisz, dlatego właśnie po powrocie do domu bierzesz kompas i latarkę i usiłujesz odszyfrować bohomaz, rysując jednocześnie właściwy rysunek.
Generalnie rysunek ma tę zaletę, że nie trzeba się zastanawiać co się na nim dzieje (jeśli tylko jest poprawnie wykonany i czytelny, a nie pobazgrany).
Co się natomiast tyczy modelu, to jeszcze bym się nie rozpędzał, brakuje nieco wymiarów, więc jeśli tylko masz możliwość, to udaj się w teren i spróbuj narysować całość, zaznacz wszystkie długości, szerokości, odległości, grubości, średnice, co tylko uda Ci się dorwać. Ja, jeśli tylko będę miał kompletną dokumentację, z przyjemnością stworzę bryłę, no ale potem potrzebny będzie ktoś, kto oświetli model, no i zrobi tekstury.

162
Byłem tam przed świętami, przelotem, więc cyknałem tylko kilka fotek i poleciałem dalej. Malownicze okolice. Szkoda.

Edit: kurde, cykałem foty rozjazdów, teraz tylko czekać aż policja mnie nawiedzi.

163
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 09 Kwietnia 2013, 16:58:58 »
Podejmij wyzwanie Actimela!

Co do wymiarowania, to: pewnie, d*** nie urywa, no i taką pracą laborek z rys. tech. / rys. inż. byś nie zaliczył, niemniej wydaje się być wystarczająco intuicyjne.
Natomiast wymiarów troszkę brakuje, w wolnej chwili to narysuję, oznaczę wszystkie niezbędne wymiary, do uzupełnienia.
No i na przyszłość proponuję, zamiast bawić się w painty, to wziąć linijkę, ołówek, kawałek kartki, narysować co trzeba, oznaczyć, zwymiarować i zrobić foto choćby i telefonem (skoro zdjęcia są, to podejrzewam, że aparat też jest).

164
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zmiany w drutach
« dnia: 04 Kwietnia 2013, 09:57:05 »
@Quark, nie wiem jakim sposobem ty myślisz, ale jak dla mnie przy kącie 90 stopni między dolnym ramieniem, a podstawą pantografu/poziomem/dachem loka, odbierak powinien znaleźć się najwyżej jak się da, albo prawie najwyżej (najwyżej będzie, jak się ułożą dolne i górne ramię w linii prostej). Nie wiem skąd Ci się wzięło maksimum funkcji przy 50 stopniach, ale to może najpierw analizowaną funkcję popraw, a potem główkuj nad jej przybliżaniem.

165
Infrastruktura kolejowa / Odp: Podkłady stalowe typu Y
« dnia: 03 Kwietnia 2013, 16:54:38 »
Ktoś ma ochotę troszkę poteksturzyć?

166
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Teksturowiec do wysięgnika poszukiwany
« dnia: 03 Kwietnia 2013, 06:46:10 »
To pół skrzynki dobrego browara już nie wystarczy? Co to za czasy... ;_;

167
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Teksturowiec do wysięgnika poszukiwany
« dnia: 03 Kwietnia 2013, 06:37:18 »
Panowie, już tak na poważnie... robicie dwudziestą z kolei teksturę dziewiątki, być może ktoś tym będzie jeździł, być może nie, a te wysięgniki będą w dużej mierze zintegrowane z exe, więc każdy, chcąc nie chcąc, będzie je oglądał w większości maszynowych scenerii. Modele leżą od chyba dwóch miesięcy, kilka osób już się przewinęło, ale nikt koniec końców nie zrobił tekstur, ani nawet nie podjął się ich wykonania. W tej formie na pewno to nie trafi do symulatora... : (
P.S. Ktoś gdzieś oferował skrzynkę dobrego browara w zamian za dobre wysięgniki - gotów jestem odstąpić połowę zdobycznego! Okazja!

168
Poszukuję, chcę zrobić / Teksturowiec do wysięgnika poszukiwany
« dnia: 02 Kwietnia 2013, 22:38:50 »
Poszukuję kogoś, kto wykona światło (smooth), zmapuje i oteksturuje model wysięgnika rurowego.
Wymodelowane są poszczególne elementy (ponad 20 elementów, w sumie około 5k trójkątów), które mają stanowić bazę dla generatora, na dobry początek wystarczy jedna tekstura.

169
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zmiany w drutach
« dnia: 02 Kwietnia 2013, 13:01:39 »
Dla połówkowych układ geometryczny jest bardzo podobny, z drobnymi różnicami:
- układ nie jest / nie musi być symetryczny (z czego wynika, że AB może mieć inną długość niż DE, a BC inną niż CD),
- mamy stałą długość boku BD,
- napędzane jest tylko jedno ramię z dwóch,
poza tym ogólna geometria zostaje zachowana.

Rozi

Dziękuję czujnemu oku p. red. Rozi.

170
Bocznica / Odp: Krzyżowa 2 - PC2013 o - pęknięta szyna
« dnia: 30 Marca 2013, 20:53:56 »

http://www.transportszynowy.pl/torytramspawanie.php

A tak na serio, musisz odnaleźć i zmienić wpis jednego ze źle położonych torów.

171
Pomoc w tworzeniu / Odp: Przechyłki jednośladów
« dnia: 29 Marca 2013, 16:55:39 »
Gdy czytałem Twojego posta @Anrej, to zgrzytałem zębami. Pomijając, że jesteś polonistycznym granatem o szerokim spektrum działania, piszesz bzdury. Wszystko co jest statyczne oraz dynamiczne wpływa bezpośrednio na uczucie realizmu. Niezależnie od tego co symulujemy, to jakość odwzorowania ma znaczenie. Nie ma motocyklisty, bo nikt nie wpadł na to by był. Jeśli ktoś wpadł, to tego pomysłu nie zrealizował. Dla jednego typu pojazdu nie można komplikować fizyki do tego stopnia, że będzie liczona lepiej niż dla pojazdów szynowych bo byłby to pewien absurd.
Czyli fizykę trzeba zrobić, ale nie trzeba jej zrobić. @pol102, jak zwykle zachwyca mnie esencja twoich wypowiedzi, konstruktywnych i na temat.
Zastanawiam się, czy temat zatoczył już koło, także należy podsumować stwierdzeniem @youBy'a, że 99,5% użytkowników nie będzie miało zastrzeżeń, jeśli pochylenie motocykla będzie liczone ze wzoru tg = an/g i zamknąć wątek do czasu aż ktoś to wdroży do symulatora, tudzież pojawią się dalsze pytania.

172
Pomoc w tworzeniu / Odp: Przechyłki jednośladów
« dnia: 28 Marca 2013, 23:26:22 »
Tak, magicznie ktoś stworzy i magicznie zostanie opracowana, wręcz, rzekłbym, sama się opracuje.
Człowieku, ty się zastanów. Bo albo ja czegoś nie rozumiem i ty tworzysz połowę modeli, połowę tekstur oraz modele matematyczne dla połowy zjawisk fizycznych dostępnych w symulatorze, albo zwyczajnie siedzisz, gadasz głupoty i trollujesz. Wytłumacz mi proszę, dlaczego @popatrz ma nie robić modelu przechyłek jednośladów, jeśli tylko taką odczuwa potrzebę. Chcesz mi powiedzieć, że widzisz dla niego jakieś lepsze, bardziej istotne zajęcie? Może chcesz pokierować jego pracą, bo uważasz, że zrobisz to lepiej, niż on sam? Powodzenia życzę.

173
Pomoc w tworzeniu / Odp: Przechyłki jednośladów
« dnia: 28 Marca 2013, 17:21:57 »
O przechyłki jednośladów.

174
Pomoc w tworzeniu / Odp: Przechyłki jednośladów
« dnia: 28 Marca 2013, 16:26:02 »
Pomysł jest prosty, mianowicie:
1 wyjściowo mamy krzywą beziera, po której porusza się pojazd (brałem pod uwagę animowanie pojazdu jako ciała sztywnego, poddającego się jedynie translacji i rotacji)
2 krzywa beziera zapisywana jest w postaci łamanej zbudowanej z 4 punktów: skrajnych węzłowych i wewnętrznych kontrolnych
3 ścieżkę (czyli de facto krzywą beziera) liczymy z równania parametrycznego na poszczególne składowe xyz punktów należących do tej krzywej
4 przyjmując liniowy przyrost parametru t w czasie, otrzymujemy więc 3 współrzędne składowe (bądź jeden wektor) położenia pojazdu w funkcji czasu t
5 pierwsze pochodne wzorów na składowe krzywej beziera dają nam prędkość pojazdu rzutowaną na osie xyz, bądź wektor prędkości [xyz]
6 drugie pochodne dają nam przyspieszenie rzutowane na osie xyz, bądź wektor przyspieszenia [xyz]
7 rzutujemy wektor przyspieszenia na wektor prędkości, w ten sposób osiągamy przyspieszenie wzdłużne, tj. na kierunku równoległym do ruchu (do wektora prędkości), czyli stycznym do drogi ciała w danym punkcie
8 po odjęciu wektora przyspieszenia stycznego od ogólnego wektora przyspieszenia uzyskujemy wektor przyspieszenia bocznego/dośrodkowego
9 otrzymane w ten sposób przyspieszenie dośrodkowe musimy następnie zrównoważyć - albo przechylając pojazd wraz z motocyklistą / rowerzystą, albo w inny sposób.

Co do tego prostego zabiegu pozwalającego na pominięcie efektu żyroskopowego, to nie zgodzę się niestety.
Zapominasz, drogi @popatrzu, o zasadzie zachowania pędu. A fakt, że motocyklista odpycha od siebie kierownicę stosując przeciwskręt, świadczy raczej o tym, że odbiera on przedniemu kołu motocykla kolejny stopień swobody, natomiast jak nas uczy mechanika, skupiony moment obrotowy przekazywany jest w tym wypadku z koła na całe ciało (motocykl i motocyklistę), także to nie jest żaden argument za tym, żeby ten efekt można było pominąć. No i nie zapominajmy, że dla tylnego koła występuje ten sam efekt żyroskopowy.

175
Chyba nie wiesz o co tu toczy się dyskusja, tu chodzi o to że funkcjonarusze być może złamali prawo Polskie i nieważne dlaczego, ważne że do tego się dopuścili!
A według mnie tego też ten wątek nie dotyczy. Temat zdjęć był już poruszany niejednokrotnie w różnych kontekstach, jeśli żaden z was nie jest prawnikiem, to ja nie wiem o co się tu toczy dyskusja w ogóle.

176
Pomoc w tworzeniu / Odp: Przechyłki jednośladów
« dnia: 27 Marca 2013, 08:55:59 »
Ale to nie jest wcale wyższa fizyka. Po prostu momenty pędu składowe trzeba wrzucić do jednego równania i zastosować zasadę zachowania pędu. Tzn. zmieniając moment pędu w jednej osi wpływamy również na momenty pędu w innych osiach.

177
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zmiany w drutach
« dnia: 27 Marca 2013, 08:36:01 »
Jeszcze dochodzi druga część zagadnień związanych z ciągnieniem druta, mianowicie część związana z generowaniem przęsła trakcji.
Problematycznym poniekąd wydaje się generowanie przęseł trakcji z podwójną liną nośną, bądź liną nośną w konstrukcji Y. Co jest problematyczne? Przy generowaniu trakcji przęsło po przęśle trudność może sprawiać wygenerowanie elementu, który nie zostaje zamknięty w obrębie przęsła. W sieciach konstrukcji Y bądź o podwójnej linie nośnej wydzielić można część, na którym liny nośne biegną razem ze sobą, oraz część Y, gdzie jedna z lin nośnych podwieszona jest do wysięgnika trakcyjnego, a druga tworzy małe przęsło, na którym obciążona jest dodatkowo przez wieszaki taką samą długością (rzutowaną na oś x) drutów jezdnych.
Generowanie tego wydaje się nie być skomplikowane, do momentu kiedy weźmiemy pod uwagę przypadek, w którym jeden wysięgnik znajduje się wyżej od drugiego.
Jeśli ktoś ma pomysł jak tą zagwozdkę rozwikłać, to proszę śmiało pisać.

178
Pomoc doraźna / Odp: Kłopot z autopilotem.
« dnia: 24 Marca 2013, 21:42:23 »
W ogóle, to biorąc pod uwagę zakres pracy w wypadku, gdyby ktoś chciał to poprawiać (przypisania znaków i sygnałów do toru), pewnie łatwiej będzie się doczekać nowego scenariusza, niźli poprawek w starym.
Co do nauki nowych userów - jest to jakiś pomysł, ale na pewno nie w tym zakresie o którym piszesz. To może być pomocne w nauce techniki jazdy, przy wprawnym wirtualnym maszyniście można przyjrzeć się jak ten operuje kranem hamulca, czy kołem nastawnika, ale wątpię, by pomogło to w poprawie (nie)znajomości klawiszologii, czy nieumiejętności zrobienia czegokolwiek w ogóle. Chyba że doprowadzimy do takiej skrajnie patologicznej sytuacji, że userzy się nauczą włączać automat, ten uruchomi za nich loka, a w momencie kiedy już wystarczy operować nastawnikiem, to oni przejmować będą stery. A jak będzie trzeba zatrzymać się na stacji, to też oddadzą stery wirtualnemu maszyniście. :-)

179
Na warsztacie / Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« dnia: 24 Marca 2013, 16:22:37 »
Ile poly?

180
Pomoc doraźna / Odp: Kłopot z autopilotem.
« dnia: 24 Marca 2013, 16:19:48 »
No właśnie też mnie nieco bawi takie podejście. To jest symulator pojazdów szynowych, tak przynajmniej stoi w tytule, więc używanie argumentu typu "to nie jest symulator rewidenta" jest zupełnie od czapy i nie na miejscu. Autor wątku słusznie prawi, że można podglądać AI celem nauczenia się jazdy (w jakimś tam stopniu), w sensie takim, że sama idea wydaje mi się słuszna, natomiast tak jak już koledzy wspominali, AI dotąd działało w zupełnie inny sposób, obserwujemy zmiany na lepsze, ale zajmuje się nimi osoba, która ma na głowie mnóstwo rzeczy, AI jest tylko jedną z nich, poza tym nie tylko nasz wirtualny maszynista może być tu winien, dochodzą jeszcze inne historie, jak rozkłady jazdy, odpowiednio oznaczony szlak kolejowy oraz zapewne setka innych rzeczy, o których ja nie tyle nie mam, co chyba nawet nie chcę mieć pojęcia.
Krótko podsumowując, a słowa te kieruję w stronę autora wątku, zrozumiałym jest, przynajmniej dla mnie, to o czym piszesz, natomiast na takie wygody będzie trzeba zapewne nieco poczekać, aż ktoś zwyczajnie weźmie się i zrobi to co potrzebne. Zresztą zapraszamy do współpracy i pomocy przy tym, czy jakimkolwiek innym projekcie.

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17