Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - PiterCC

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8
61
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 03 Kwietnia 2015, 16:11:08 »
Anrej, jest zwyczajnie w błędzie i kolejny raz wyważa drzwi do lasu. Pisze niezrozumiałym językiem nie mając pojęcia o budowie wózka i posadowionym na nim pudle wagonu, czy lokomotywy. Nawet jeśli wie jak to jest zbudowane, to nie potrafi tego opisać.

Przecież zna się na wszystkim, o semafory i  Ie-1 też się parę dni kłócił. Milczenie czasem bywa złotem, dlatego nie warto pisać o tym czego się nie zna do podszewki :)

62
Malbolge by sie tez przydal.

Najlepszy tekst na Prima Aprilis jaki dzisiaj słyszałem :)

63
Na warsztacie / Odp: Opis logiczny scenerii - VD prace koncepcyjne
« dnia: 01 Kwietnia 2015, 22:48:32 »
Czyli nie potrzeba żadnych schematów elektrycznych, tylko wystarczy zaimplementować kolejność wykonywanych czynności nastawczych.

64
Na warsztacie / Odp: Opis logiczny scenerii - VD prace koncepcyjne
« dnia: 31 Marca 2015, 23:03:50 »
Co znaczy "schemat elektryczny prostej nastawni"? Rozszycie kabli i ich podłączenie do nastawnicy? Zresztą, jaka to jest "prosta" nastawnia?
Może chodzi Ci o obwody nastawcze i zależności w nich zaszyte?

65
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 29 Marca 2015, 11:02:30 »
Czyli wraz światłem pomarańczowym poniżej czerwonego powinno się zapalić światło powyżej czerwonego. Jeśli tak nie ma, jest awaria i zapala się czerwone. To miej pretensję, do tych co pisali instrukcję Ie-1. Ja tak to interpretuję. Jak kto wychodzi z założenia. Co nie napisane, to dozwolone, to jego problem. Co to jest? Sygnały na semaforach świetlnych, tarczach ostrzegawczych i sygnalizatorach powtarzających oraz wskaźniki, stosowane do odwołania. Czyli do świętego Nigdy.

Tak jest, jeśli z nastawnicy idzie polecenie zapalenia dwóch świateł to muszą się zapalić dwa, inaczej od razu czerwone.

Nie ma co się pieklić o te sygnały stosowane do odwołania. Szkoda kasy wywalać specjalnie na nowy semafor jeśli stary dobrze się sprawuje, zwłaszcza na drugorzędnych liniach, gdzie prędkości są niskie. Zresztą maszynista musi znać szlak i raczej nie ma z tym problemu. Modernizacja = standardowe semafory, więc rodzynków coraz mniej.

66
Wydaje mi się, że stworzenie jakiegoś projektu zajmuje ~kilkadziesiąt razy więcej czasu niż jego sprawdzenie. Oczywiście w przypadku poprawek trzeba trochę czasu poświęcić, ale jeśli oznaczałoby to przyciągnięcie nowych, kumatych w kodowaniu ludzi to byłby chyba profit bo praca rozłożyłaby się na więcej rąk.

67
Patrząc z boku uważam, że argument Ra jakoby otwarcie źródeł miało spowodować bałagan jest niepoważny - przecież wszystko co zostałoby wypuszczone oficjalnie na EU07.pl byłoby chyba przez niego sprawdzane i zatwierdzane, czyż nie? Przecież jak ktoś zrobi spin-offa, to wrzuci go na Chomika albo tak jak Q na swoją stronę, to będzie unofficial mod.

68
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 21 Marca 2015, 14:34:22 »
(...) Pomijam już kontrolę stanu żarówki i ewentualnego przepalenia się, bo przecież inaczej żaden semafor, czy inne urządzenie SRK nie otrzymało by świadectwa dopuszczenia do eksploatacji. Pomijam również fakt, że jeśli nastąpiło by przepalenie komory, przykładowo już w tym sygnale S13 układ zależności semafora natychmiast ma się osłonić sygnałem S1 "Stój". (...) Nie ma takiej możliwości, aby semafor wskazał prędkość większą, niż ma być podana.

Dokładnie tak jest, żarówka jest przepalona = przerwa w obwodzie. Aby światło czerwone zostało wygaszone, musi być wzbudzone przekaźnik kontroli dwóch górnych świateł oraz przekaźnik sygnału zezwalającego semafora (dla jazdy na wprost); albo wszystkie trzy przekaźniki (dla jazdy na bok). Takie ukształtowanie obwodu sprawia, że do podania sygnału S13, a także S6,S7, i S10-13 konieczna jest sprawność dwóch żarówek. Jedna z nich nie działa - od razu czerwone.

69
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 21 Marca 2015, 11:54:38 »
Mam semafor wjazdowy, przewiduje następny będzie wskazywał "stój". W zależności na który tor ma wjechać, przewiduje. S5 na następnym semaforze "stój". S13 40 km/godz. na następnym "stój". Układ świateł P-C-P-B.

Ale o co chodzi? Obwód świateł będzie działał tak samo. Taki semafor jak podałeś jest rzadkością, więc siłą rzeczy nei ma go w albumach schematów, ale łatwo go przekształcić - używając nawet tego obwodu z linku który podałem.

W przypadku zwrotnicy ustawionej na wprost, podanie sygnału zezwalającego na semaforze A kieruje prąd wprost do komory światła górnego pomarańczowego. Tak jak napisałeś, tylko S5 lub S13, więc wywaliłem impulsator i przekaźniki pomocnicze.

W przypadku przestawienia zwrotnicy do minusa, przekaźnik kontroli położenia zwrotnicy "Kn2ab+" odwzbudza się, natomiast wzbudza się "Kn2ab-" i kieruje prąd na dławik. Jak wygląda sprawa z dławikiem napisałem we wcześniejszym poście.

Jedynym zagrożeniem jest zwarcie pomiędzy żyłami dlatego są bezpieczniki 0,7A oraz trzeba regularnie kontrolować te obwody.

Jedno pomarańczowe na semaforze może być sygnałem wątpliwym w jednym na miliard przypadków.


70
Symulator / Odp: Wydzielone z Poziomy realistyczności sceneriii
« dnia: 21 Marca 2015, 09:01:43 »

71
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 20 Marca 2015, 23:41:34 »
Ludzie, przecież obwód świateł semafora jest tak skonstruowany, że jednoczesne świecenie się górnej żarówki światła zezwalającego (zielone/pomarańczowe) i dolnego pomarańczowego jest możliwe tylko i wyłączne, kiedy świeci się żarówka dolnego pomarańczowego.

Tu macie wszystko ładnie opisane, edukować się i nie pisać więcej głupot:
http://usrk.republika.pl/przekaznikowe/obwody/swiatla1.htm

Cytuj
Przy świeceniu obu żarówek prąd rozpływa się równomiernie w obu połówkach uzwojenia wywołując równe strumienie magnetyczne przeciwnie skierowane. Strumień wypadkowy jest teoretycznie równy zero więc oporność pozorna dławika jest niewielka i wynosi ok. 30 Ω. Gdy jedna z żarówek się przepali to prąd płynie tylko przez jedną połówkę uzwojenia - wytworzony jest tylko jeden strumień magnetyczny. Oporność pozorna dławika wzrasta do wartości ok. 17 kΩ . Na skutek tego przez dławik przestaje prawie całkowite płynąć prąd. Druga żarówka gaśnie i opada przekaźnik kontroli światła. Na semaforze zapala się żarówka czerwona.

Cytuj
Jak wynika ze schematu, prąd płynie poprzez zacisk 2 do dławika i następnie poprzez zacisk 1 i 3 do transformatorów zasilających żarówki sygnałowe. W początkowej fazie kontrolowana jest ciągłość obwodu i stan obu żarówek. Jeżeli jedna z żarówek jest uszkodzona lub istnieje przerwa w obwodzie jednej z nich, druga również się nie zaświeci - uniemożliwi to dławik. Żaden z przekaźników kontrolnych nie zostanie wzbudzony. Natomiast, gdy obie żarówki się zaświecą to wzbudzony zostanie przekaźnik KpzA i KpA

72
Wydział zamówień / Odp: SA132 do SA134
« dnia: 17 Marca 2015, 19:18:48 »
Jeśli zrobisz zdjęcia w świetle dziennym (tylko w cieniu) i pod kątem 90 stopni to będzie git.

73
Bieżące kolejowe / Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
« dnia: 18 Lutego 2015, 22:16:51 »
Taka banda, jacy jej mocodawcy. A że zarząd PKP pochodzi z nadania rządu PO, resztę sobie możesz sam dopowiedzieć.

74
Bieżące kolejowe / Odp: Przetarg Na naprawę główną EP08
« dnia: 17 Lutego 2015, 13:58:46 »
Czyli jednak brak lokomotyw jest tak poważny, że emerytów wskrzeszają? Najpierw Vectrony, a teraz nawet 007 będą robić :)

75
Tabor kolejowy / Odp: Asynchroniczne melodyjki
« dnia: 08 Lutego 2015, 22:24:11 »
Prędkość przy jakiej jest "zmiana dźwięków" zależy od charakterystyki silnika oraz brutta.

76
ICek wyłania się z chmur.

Dwa klasyki na przejeździe.

77
Tabor kolejowy / Odp: Asynchroniczne melodyjki
« dnia: 06 Lutego 2015, 18:43:52 »
Zapominacie dzieci*, że melodyjki grają taurusy na prądzie zmiennym a nie stałym. Ale to oczywiście pierdyłka ;)

*pieszczotliwie oczywiście, bez urazy ;)


No dobra, ale jakie konkretnie właściwości AC to powodują?

Jak obejrzałem te wszystkie filmiki to w komentarzach pod ostatnim było wyjaśnienie, że ta melodyjka jest spowodowana tym że każda oś jest napędzana przez oddzielny silnik i przy różnicach w przyczepności pomiędzy różnymi kołami (poślizgu niektórych) powstaje różnica w częstotliwości pracy silników.

Ale to nadal nie wyjaśnia, dlaczego to zjawisko powstaje pod 25  kV a pod 3 kV juz nie.

78
Tabor kolejowy / Odp: Asynchroniczne melodyjki
« dnia: 06 Lutego 2015, 18:01:29 »
Jak to w ogóle działa w tych Taurusach, że taką symfonię wygrywają?

Poza tym wg. mnie jednak Traxx ma najfajniejszą tonację.

79
Bieżące kolejowe / Odp: Piosenki z tematyką kolejową
« dnia: 01 Lutego 2015, 23:16:32 »
Wspomne też o utworze:
Rod Stewart - Downtown Train
http://www.dailymotion.com/video/x26l6k_rod-stewart-downtown-train_music
W teledysku miesza się metro z pociągami, ale w tytule jak byk stoi "Downtown Train
-pociąg do centrum" (chyba, że metro w stanach też nazywają "train"). Zresztą metro jest też formą transportu kolejowego.

Klasyczna wersja wg. mnie lepsza, lepszy śpiewak  :) 
W Nowym Jorku mówiąc "train" 99% ludzi ma na myśli metro.
https://www.youtube.com/watch?v=ja2evWhGWHA

  Dodano: 02 Lutego 2015, 11:38:45
Tu jest mistrzostwo świata w tym temacie:
https://www.youtube.com/watch?v=XuWt8Y9RvLw


No i rock'n'rollowa klasyka o rzucenie wszystkiego i wyjeździe jak najdalej:
https://www.youtube.com/watch?v=EX5phFmbrU8

I jeszcze ostatni klasyk:
https://www.youtube.com/watch?v=Cd1gRHk28IE

80
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 26 Stycznia 2015, 23:51:06 »
Do tego pracuję w takiej atmosferze z takimi ludźmi, że mi już nie raz nerwy lecą i mam dosyć tego syfu, za przeproszeniem.

Najgorsze co możesz zrobić to tam pozostać. Co ci po tym etacie jak nerwy ci siądą albo jakaś deprecha się przypałęta. Jeśli nie zaryzykujesz to nie wydostaniesz się z bagna którego nienawidzisz.

81
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie kontrolne - o ile mam zwolnić?
« dnia: 25 Stycznia 2015, 01:27:41 »
Ir-1 czytałem, interesuje mnie praktyka, bo dla zasady maszynista musi dość często hamować, tylko czy jest to stosowane na co dzień? Przed każdą stacją węzłową HK? W obecnych czasach dzięki PLK stacje węzłowe z dnia na dzień stają się przelotowymi to można się łatwo pomylić ;)

82
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie kontrolne - o ile mam zwolnić?
« dnia: 25 Stycznia 2015, 00:22:27 »
Jeszcze jedno pytanie: czy hamowanie trzeba wykonywać prowadząc każdy nowy pociąg (np. osobowy kursujący wahadłowo pomiędzy dwoma stacjami za każdym razem ma inny numer), czy co określony przedział czasu (gdy towarowy jedzie przez całą Polskę kilkanaście godzin albo taki posp. Przemyślanin itp.)?

83
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie kontrolne - o ile mam zwolnić?
« dnia: 24 Stycznia 2015, 20:11:54 »
A czy tak samo wygląda procedura, jeśli po 6 miesiącach bez żadnego przejazdu linią skończy się papierek na znajomość szlaku? Trzeba zrobić tyle samo jazd n a zapoznanie?

84
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie kontrolne - o ile mam zwolnić?
« dnia: 24 Stycznia 2015, 10:30:22 »
Któryś maszynista z IC pisał kilka dni temu, ale już nie pamiętam kto, chyba to było na chacie, że mają teraz nowe instrukcje i hamowania ze 130 już nie będzie trzeba robić.
Do tego zawsze myślałem, na 100% to ktoś na forum pisał , że jeśli mamy na całej służbie Vmax<=60 to nie trzeba w ogóle robić hamowania kontrolnego.

Proszę o weryfikację od tych co są na bieżąco.

85
Bieżące kolejowe / Odp: Polityka a Pendolino
« dnia: 13 Stycznia 2015, 23:06:52 »
SHP nie jest od kontroli jazdy pociągu. Ono tylko może wyhamować pociąg w razie utraty przytomności maszynisty. W przypadku gdy ludzie sterują ruchem ręcznie wszystko od nich zależy. Zresztą ETCS jest na całej CMK, do końca roku będzie na E65. Potrzeba kilkudziesięciu lat aby główne linie oraz tabor poruszający się po nich miały kabinówkę, a i tak nie będzie to nawet połowa linii w Polsce.

86
Bocznica / Odp: Polityka a Pendolino
« dnia: 12 Stycznia 2015, 16:08:19 »
Poślizgi z modernizacjami to już sprawa PLK. Gdyby nie kupiono Pendolino, PLK nigdy by nie ruszyła d**y żeby podnosić prędkość. Inna sprawa że robią dużo błędów w modernizacjach, chcąc iść po najmniejszej linii oporu nie prostują łuków oraz wycinają stacje.

Napisz jeszcze raz, bez zbędnych emocji. Nieodpowiednie słownictwo. Bocznica.
Benek

87
Bieżące kolejowe / Odp: Polityka a Pendolino
« dnia: 12 Stycznia 2015, 11:54:43 »
"aby pojezdzic sobie przez jakis czas (nie wiem jak dlugi) po polnych drogach" - bardzo wysokiej jakości tory, mające nie więcej niż kilka lat albo całkiem nowe jak "Proteza" tak nazywasz? Czyli co, dopiero nawierzchnia bezpodsypkowa odpowiada prestiżowi KDP?

A nie wiesz przypadkiem, że to Porsche kosztowało nas tyle samo co wypasiony Volkswagen, czyli DART? Za jedno Pendo daliśmy 83 mln zł, a za DARTA 66 mln zł. Tylko że Pendo jest 37 metrów dłuższe, więc koszt samej fizycznej masy wychodzi po równo dla obu składów. Do tego Pendo jest na wyższej półce niż DART na 160, bardziej zaawansowane technologicznie, powyżej 190 km/h zaostrzają się wszystkie normy. Chyba raczej niezły interes z tym Porsche, c'nie?

Tutaj należy raczej krytykować macherów z IC/Ministerstwa Transportu, że nie potrafią organizować niczego, że robią źle przetargi, zły system sprzedaży itp.
A cena biletu? Toć to express jest, w latach 90 przeliczając na dzisiejszy poziom waluty, ceny w IC był w porównaniu do średniej pensji jeszcze wyższe niż teraz.

88
Transport kruszywa ze żwirowni w Jaworze wyrusza w Polskę.

89
Paaanie, toć to nie BYŁO na chomikuj, tylko JEST na eu07.pl

http://eu07.pl/download/scenerie/szczecin.html

90
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 08 Stycznia 2015, 15:26:47 »
To że sceneria jest fikcyjna nie znaczy że nie może być racjonalnie zbudowana. W takim wypadku dołóż kawałek nowej linii za tą stacją, aby ta zmiana czoła miała widoczny sens. Bo nigdzie nie budowano pojedynczej linii, na której trzeba byłoby zmieniać czoło

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8