Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - PiterCC

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
121
Bocznica / Odp: Kabina E186
« dnia: 02 Grudnia 2014, 14:52:45 »

122
Piter, a ja myslalem, ze utwierdzona droga przebiegu jest zawsze w chwili wyswietlenia sie tarczy manewrowej na bialo.

Przepraszam najmocniej, oczywiście pomyliłem z zamknięciem tzn. że zwrotnice w przebiegu manewrowym nie są zamknięte.

  Dodano: 30 Listopada 2014, 23:04:33
Moja propozycja dla osobowego:
______________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociągu                         | 85912       ]
[________________________________________________|_____________]
[                                                | Pawianowo   ]
[ Relacja pociągu                                |  Kociary    ]
[________________________________________________|_____________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego                  | 88%         ]
[________________________________________________|_____________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy                  | EU07-216    ]
[________________________________________________|_____________]
[ 8.1   | 70  | Pawianowo                        2        |    ]
[       |     | R1,L,H,RT                        2  10.40 | 6  ]
[       |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 2.8   | 60  | Jelonkowo                        2  10.46 | 6  ]
[       |     | R1,+,L,H,T                       2  10.47 |    ]
[       |     |----------------------------------2--------|----]
[ 72.0  |     | Psiary_Srodmiescie               2  10.53 | 4  ]
[       |     | R1,+,L,H,RT,PP                   2  10.54 |    ]
[       |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 75.0  | 100 | Psiary_Poludnie                  2  10.58 | 6  ]
[       |     | R1,+,L,H,PP                      2  11.59 |    ]
[       |     |----------------------------------2--------|----]
[ 78.4  |     | Psiary_Zagroda                   2  11.05 | 4  ]
[       |     | R1,L,H,RT,PP                     2  11.06 |    ]
[       |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 81.0  | 70  | Chomikowo                        2  11.10 | 5  ]
[       |     | R1,+,L,H                         2  11.11 |    ]
[       |     |----------------------------------2--------|----]
[ 84.8  |     | Kociary_po                       2  11.16 | 7  ]
[       |     | R1                               2  11.17 |    ]
[       |     |----------------------------------2--------|----]
[ 0.0   |     | Kociary                          2  11.24 |    ]
[       |     | R1,L,H,RT,PP                     2        |    ]
[_______|_____|__________________________________2________|____]


Ja zrobiłem z kolei przejazd dynamiczny, ruszałem mocno wykorzystując pełną moc MaSzyny. Postoje jednominutowe w Psiarach Zagroda i Śródmieście, reszta po pół minuty. To można zmodyfikować. Aha, rozkład bez rezerwy czasowej, po prostu sprawdziłem jak szybko można to przejechać. No i nie wiem jak to dokładnie jest z tymi połówkami minut, na rozkładach się nie znam.

______________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociągu                         | 85912       ]
[________________________________________________|_____________]
[                                                | Pawianowo   ]
[ Relacja pociągu                                |  Kociary    ]
[________________________________________________|_____________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego                  | 88%         ]
[________________________________________________|_____________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy                  | EU07-216    ]
[________________________________________________|_____________]
[ 8.1   | 70  | Pawianowo                        2        |    ]
[       |     | R1,L,H,RT                        2  10.40 | 6  ]
[       |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 2.8   | 60  | Jelonkowo                        2  10.46 | 5,5  ]
[       |     | R1,+,L,H,T                       2  10.47 |    ]
[       |     |----------------------------------2--------|----]
[ 72.0  |     | Psiary_Srodmiescie               2  10.52,5 | 3,5  ]
[       |     | R1,+,L,H,RT,PP                   2  10.53,5 |    ]
[       |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 75.0  | 100 | Psiary_Poludnie                  2  10.57 | 5,5  ]
[       |     | R1,+,L,H,PP                      2  11.57,5 |    ]
[       |     |----------------------------------2--------|----]
[ 78.4  |     | Psiary_Zagroda                   2  11.03 | 4  ]
[       |     | R1,L,H,RT,PP                     2  11.04 |    ]
[       |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 81.0  | 70  | Chomikowo                        2  11.08 | 5  ]
[       |     | R1,+,L,H                         2  11.08,5 |    ]
[       |     |----------------------------------2--------|----]
[ 84.8  |     | Kociary_po                       2  11.13,5 | 7  ]
[       |     | R1                               2  11.14 |    ]
[       |     |----------------------------------2--------|----]
[ 0.0   |     | Kociary                          2  11.21 |    ]
[       |     | R1,L,H,RT,PP                     2        |    ]
[_______|_____|__________________________________2________|____]

123
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 30 Listopada 2014, 19:51:28 »
Te krowy coś mi przypomniały ;)

http://www.youtube.com/watch?v=FavUpD_IjVY

124
Manewry 40 km/h z wyjątkiem jazdy pod skład, tam miałem 25 km/h. Kontrolne zrobiłem i szybkie rozruchy, a i tak dwa razy stałem pod wjazdowym. Przestrzegałem ograniczeń i semaforów, zatrzymywałem się przy W4.

Zasadniczo manewry przeprowadza się z prędkością do 25 km/h, a jadąc przez zwrotki nigdy nie możesz jechać 40 km/h bo nie masz utwierdzonej drogi przebiegu. 40 km/h to tylko jadąc długim torem stacyjnym po zezwoleniu dyżurnego.

Zresztą, są przepisy:
"jeżeli pojazd trakcyjny jadący luzem lub ciągnący tabor jedzie po wolnym torze, o czym maszynistę zawiadomiono, prędkość jazdy może wynosić do 40 km/h. z wyjątkiem jazdy po rozjazdach;"

Sprawdziłem ten Zwierzyniec, nie masz prawa tam jechać więcej niż 25 km/h.


125
Zwierzyniec_tow.
I skład:
P. Zagroda- 10.33
P. Południe- 10.37.30
P. Śródmieście- 10.42/10.42.30
Was Pol- 10.45.30

Manewry- 10.46.30/10.54

II skład:
Was Pol- 10.57
P. Śródmieście- 11.00
P. Południe- 11.03.30
P. Zagroda- 11.08.30/11.09.30
Chomikowo - 11.13.30
Kociary podg- 11.19/11.23
Kociary- 11.29

126
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 24 Listopada 2014, 11:42:52 »
Uważam, że rozwiązywanie problemów przy pomocy młotka i innych równie zaawansowanych narzędzi odbywa się tam, gdzie nie ma żadnych śladów elektroniki.
Na naszej infrastrukturze znajdują się np. blokada liniowa SHL, nowoczesne nastawnice elektroniczne czy choćby liczniki osi, których nikt nigdy młotkiem nie dotknął. Nie wiem jaki może mieć związek infrastruktura z tym, co się dzieje wewnątrz pojazdu.

To oczywiste, że komputera młotkiem nie naprawisz, tutaj mechanik po zawodówce nic nie zdziała. A kiedyś jak wysiadło sterowanie w jednej z kabin EU06 to maszynista potrafił jechać z drugiej biegając cały czas przez korytarz maszynowni. Ciężko mi powiedzieć, czy to dobrze czy nie.

127
Sceanriusz:  Zwierzyniec_towos
Seria - SU46
Start scenariusza - 15.00

Psiary Zagroda - o/15.07,5
Psiary Południe - p/15.11,5
                           o/15.12,5
Psiary Śródmieście - p/15.17,5
                                 o/15.21
Jelonkowo - o/15.25

Pawianowo - p/15.31
                     o/15.37,5
Jelonkowo - o/15.45
Psiary Śródmieście - p/15.51,5
                                 o/15.52,5
Psiary Południe - o/15.58
Psiary Zagroda - p/16.03,5
                           o/16.05
Chomikowo - o/16.09
podg. Kociary - o/16.16
Kociary - p/16.22


Jechałem od razu jak było podane, rozkład oczywiście kilka osób powinno jeszcze zweryfikować, szczególnie te połówki minut, żeby wyszła z tego odpowiednia wersja końcowa.

128
Chyba można poczynić wyjątek dla jednego, zasadniczego pytania: TowOs na SU46 czy SP42?

129
Bocznica / Odp: Semafory - przepisy, ograniczenia prędkości itp
« dnia: 18 Listopada 2014, 17:46:40 »
No cóż, tak to w życiu bywa że mija się z teorią.

Regulamin, zakazy, pkt 12. Post nie wnosi nic do tematu. Bocznica.
adsim

130
Nie jestem maszynistą więc tego ci nie powiem, ale wiem że na pewno Hasler może co najwyżej zawyżać prędkość, gdyż nie powoduje to niebezpieczeństwa. Natomiast musi być wykluczone zaniżanie prędkości, gdyż może to mieć niebyt dobre konsekwencje.

131
Oczywiście tak jest, tylko źle zrozumiałem, a tu chodziło wyjazd ze stacji na SBL z semafora stacyjnego .

132
No właśnie to jest pytanie do jakiegoś instruktora, czy te 40 km/h to jest do następnego semafora czy też można przyspieszyć po pewnym odcinku? Oczywiście przepisy stanowią to co napisał @Anrej, ale ciekawe jak to wygląda w życiu.

@Anrej, na semaforze SBL nie może być wyświetlonego S11.

133
@djuzi bardzo ładnie to rozpisał, tylko nie wiem jak to jest z tym zjechaniem za rozjazdy dokładnie, nie jestem maszynistą i nie mam pojęcia jak to dokładnie wygląda.

Co do "krótkiego szlaku z PBL" - to jest sytuacja, gdy szlak między dwoma posterunkami ruchu jest mniejszy niż droga hamowania, np. gdy są semafory wyjazdowe ze stacji  a za kilkaset metrów posterunek odgałęźny.

134
Infrastruktura kolejowa / Odp: Kształtowe TOP-y?
« dnia: 12 Listopada 2014, 22:29:41 »
W trakcie rewitalizacji linii 357 wszystkie semafory zostały wymienione na nowe - kształtowe. W tym roku je wstawiali na drugim etapie prac.

Bo linia 357 to tzw. "linia historyczna". Zresztą bez modernizacji całego systemu sterowania ruchem pociągów na nowoczesny, nie ma sensu robić sztuki dla sztuki i wymieniać semafory na świetlne.

135
Infrastruktura kolejowa / Odp: Kształtowe TOP-y?
« dnia: 12 Listopada 2014, 09:50:27 »
Miałem na myśli raczej nowe projekty zakładające instalację semaforów kształtowych, niż wymianę tych uszkodzonych :)

136
EU07 Simulator English forum / Odp: How to read the Calkowo timetable?
« dnia: 11 Listopada 2014, 22:25:51 »
Of course; solved.

137
EU07 Simulator English forum / Odp: How to read the Calkowo timetable?
« dnia: 11 Listopada 2014, 20:37:42 »
1) Yes
2) Yes
3) Vp - Velocity (speed that is maximum allowed to achieve) on the "prawy tor" - "right track"; Vl is "lewy tor" - left track
4) Yes
5a) Yes
5b) The first is the standard time of travel between stations, the second is shortened time of travel that is possible to achieve by our rolling stock.
6) Yes.
7) Yes.
8) Yes. It usually occurs when there is an exchange between electrical and diesel traction or when there is a change for locomotive from another depot.
9) "Brutto" - total weight of train (except locomotive); "Dł. Poc." - total lenght of train; "Vmax" - Velocity maximum for this locomotive; "%" - braked weight percentage.

Best regards.


P.S. macius5991 added his answer when i left my computer for a while and didn't spotted that there is already an answer, but I think that our answers is complementary beacuse I explained something more and macius5991 said also something interesting.

138
Infrastruktura kolejowa / Odp: Kształtowe TOP-y?
« dnia: 11 Listopada 2014, 20:09:08 »
W pierwszej wersji SSP były wykorzystane przyciski szynowe Neptun.

Oczywiście, że nie było żadnych TOP-ów kształtowych. Na 100% był TOP-y tylko świetlne, zresztą może ktoś ma wiedzę kiedy został zainstalowany ostatni semafor kształtowy na PKP? Może ktoś pracował w dawnych czasach w służbie ruchu PKP i wie, kiedy została zainstalowana pierwsza TOP? Ja wiem tylko, że popularna SPA-4 to 1994 rok.

139
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 11 Listopada 2014, 20:07:20 »
Tak jest, 424 była na liście do sprzedaży opublikowanej kilka miesięcy temu, ale w IC jest taki bankomatowy zamęt że nikt nic do końca nie wie.

140
Infrastruktura kolejowa / Odp: Kształtowe TOP-y?
« dnia: 11 Listopada 2014, 09:51:00 »
W 1981 roku powstała SPA-1 i dopiero po tej dacie w Polsce zaczęły pojawiać się TOP-y.

141
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 11 Listopada 2014, 00:11:33 »
To co uważasz za prędkość maksymalną, to w rzeczywistości tzw. prędkość eksploatacyjna, czyli prędkość do jakiej tabor jest dopuszczony przez UTK. Dany pojazd może oczywiście pojechać szybciej, np Impuls KD pojechał w tamtym roku na CMK 211 km/h podczas nocnych testów. EP09 według badaczy z IK teoretycznie mogłaby zostać dopuszczona do 180 km/h, ale tu wchodzi w grę wiele kwestii które trzeba dokładnie przebadać oraz montaż ETCS-u.

EP08 były projektowane na 160 km/h, ale niezbyt stabilnie zachowywały się powyżej tej prędkości, dlatego aby jazda nimi była spokojna i całkowicie bezpieczna, prędkość maksymalna w normalnym ruchu to 140 km/h.

142
Bocznica / Odp: Baza kolejowa
« dnia: 09 Listopada 2014, 23:30:46 »
Dyrekcja PLK nakazała Adrianowi Karwatowi zamknięcie strony, gdyż plany stacji to "tajemnica handlowa spółki".

Jest to prawdopodobnie ich małostkowa reakcja na wyrok sądu z października, który stwierdził, że obywatel ma prawo do dokładnych informacji o liniach kolejowych jeśli tylko będzie chciał, gdyż jest to majątek państwowy, zbudowany w 99% i utrzymywany (w głównej mierze) z podatków. Czyste BANKOMATY.

Osobiście - nie polecam kontaktów z tą organizacją, mam nadzieję że czym prędzej w całym PKP - PLK, IC, S.A. - nastąpi mocne wietrzenie.

Widywałem kiedyś na Chomikuj.pl plany rysowane przez Adriana, może trochę się ich ostało. Tylko na Semaforek był wgrywane cały czas nowe plany, a stare był uaktualniane. W dawnych czasach człowiek dostawałby ordery, a dzisiaj jego dzieło jest niszczone przez tępaków.

143
Jest jeden jedyny powód - ktoś opłaca przez 10 lat kilkudziesięciu etatowych programistów, żeby to wszystko stworzyć i dopracowywać. Maszyna jak na to, że jest efektem czystego hobby, jest genialna. To nie jest prosta gierka na smartfona, tylko bardzo złożony temat. Znasz jakikolwiek inny niekomercyjny symulator, o którym w ogóle się mówi i jest w stanie konkurować?

144
Taki semafor jest niesamoczynny, więc siłą rzeczy musi być poprzedzony tarczą ostrzegawczą. Ostatni semafor SBL jest tutaj tarczą ostrzegawczą, więc przed S12 musisz dostać na nim światło pomarańczowe MIGOWE, które oznacza, że na następnym semaforze masz prędkość 40 lub 60 km/h. Jeśli dostajesz zielone migowe, to oznacza że na następnym semaforze masz albo 100 km/h, albo pomarańczowe ciągłe. Pewnie coś przeoczyłeś?

145
Jeśli SP32 była nazywana "Zemstą Ceacescu", to poniższy obrazek może spokojnie nosić tytuł w rodzaju "Orgazm Mikola".

146
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 29 Października 2014, 23:12:58 »
Nie wiem jak było/jest na EU07 czy EP09, ale doskonale wszyscy wiemy, że na tych lokomotywach nie ma zabezpieczenia, którego nie można obejść. Różnorakie ingerencje warsztatowców, jak i samych maszynistów w układ elektryczny, pneumatyczny, lub jakikolwiek inny system może i daje możliwość - mimo zastrzeżeń producenta - kontynuacji jazdy. Lecz wtedy jedziesz na własną odpowiedzialność. Ingerując w system gwarantujący bezpieczeństwo, podpisujesz się pod bezpieczeństwem swoim, jak i podróżnych.

Oczywiście że to jest powyłączane, inaczej w polskich warunkach nie dałoby się jeździć.

Chodziło mi o to, że w Pendolino to zabezpieczenie jest aktywne. Nie byłoby ono problemem, gdyby nie nasza robiona po taniości sieć, nawet w Rosji mają swój system zapobiegający oblodzeniu.

147
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 29 Października 2014, 10:04:19 »
Przecież RK to nie jest profesjonalne medium, tam robią studenci na umowie-zleceniu, którzy przepiszą każdą plotkę.

@Anrej
ADD działa tak, że jeśli jeden pantograf pójdzie w dół, to nie można potem żadnego z dwóch podnieść.

@biovital1
Włosi nie spodziewali się, że u nas nie ma żadnego systemu odladzania sieci trakcyjnej!

148
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 28 Października 2014, 21:32:04 »
Jak przepisujesz z TVN, to się możesz spodziewać wiarygodności. Najpierw przeczytaj sobie to:
http://www.karma.se/uploads/1/8/4/1/18413739/add-pdf.pdf

W dużym uproszczeniu, jeśli jest oblodzenie lub duży szron na kablu, to ślizgacz zaczyna szorować o tę warstwę lodu. W ślizgaczu została zastosowana rurka z powietrzem. Działa to w ten sposób że podczas zbyt dużej temperatury ślizgacza wywołanej ciągnięciem się łuku elektrycznego miedzy przewodem jezdnym a ślizgaczem rurka się przeciera/przepala i ucieczka powietrza powoduje opadnięcie pantografu.

U nas jest to wszędzie powyłączane, a Włosi nie zostali o tym uprzedzeni, i dlatego pantograf automatycznie się opuścił i nie dał się podnieść. A reszta jest propagandą.

149
Bieżące kolejowe / Odp: Przemyślenia na temat dojazdów.
« dnia: 18 Października 2014, 17:39:30 »
Dementuję, na Sukiennicach i Cegielskim jeżdżą we dwóch.

Ale to raczej wyjątki potwierdzające regułę, podobnie jak Polonez czy Gałczyński.

150
Bieżące kolejowe / Odp: Przemyślenia na temat dojazdów.
« dnia: 17 Października 2014, 22:27:47 »
Smutny pozostaje dla mnie fakt, że spora liczba lokomotyw w arsenale przewoźnika dalekobieżnego jakim jest PKP IC to EU07. Fatalna konstrukcja pod względem mocy oraz prędkości do ruchu pasażerskiego. Mam nadzieję, że szybko zostanie poddana modernizacji do EU07A. Niestety prędkości szlakowe 160km/h w dzisiejszych czasach to o wiele za mało.

W obecnej sytuacji to niemożliwe, jeśli TLK nie jedzie w całości po linii zmodernizowanej do 140/160, to i tak pojedzie co najwyżej 130 km/h, tak jak ED74. Kosmicznym kosztem jest praca dwóch osób jednocześnie - co ciekawe na parowozach na liniach lokalnych dało się zapewnić obsługę przez kilka osób, ale "prestiżowe" pociąg "narodowego" przewoźnika jadą wolniej, gdyż ten oszczędza na płacach.

Poza tym Intercity zdycha przez rządy bankomatów przysłanych już przez Grabarczyka, z tym że IC będzie za wszelką cenę ratowane, tak samo jak było z PLL LOT 2 lata temu (400 mln z budżetu).

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8