Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Milek7

Strony: 1 ... 25 26 [27] 28 29 30
781
Pomoc doraźna / Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« dnia: 06 Marca 2017, 19:39:44 »
Odpalam symka 3 raz i to samo. Problem w tym, że nie wiem skąd jest ten plik, bo podesłał mi go kolega:

to: http://eu07.pl/userfiles/24014/bugs-170303.rar

+ nowe exe od tmj: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=28159.0;attach=89556 (+ redist vc2013)
lub exe ode mnie: (+ redist vc2015)
32bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng32-b65dd1a7.zip
64bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng64-b65dd1a7.zip + https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/python64.tar.xz


Milek7, jakbyś był dostępny napisz, skąd masz ten plik (ten od tmj)
wszystko z tego wątku: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28159.990.html

782
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 06 Marca 2017, 19:36:32 »
mówisz o moim kodzie? tam jest zrobiona serializacja każdego pola osobno, więc wielkość nie ma znaczenia.
a jeżeli chodzi o oryginalny to raczej się posypie, bo wczytywanie/zapisywanie do pliku to bezpośrednie kopiowanie pamięci.

783
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 06 Marca 2017, 19:04:55 »
ręcznie. dołączyłem mój, ale robiony na vs2015 więc nie wiem czy kompatybilny

784
Pomoc doraźna / Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« dnia: 06 Marca 2017, 18:24:08 »
Na naprawianie borlandowego exe już chyba chętnych nie znajdziesz.
(a, jakbyś nie zauważył to w rainsted można wybrać inne exe do uruchomienia)

785
Pomoc doraźna / Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« dnia: 06 Marca 2017, 17:55:18 »
Ale to trzeba uruchomić w folderze z paczką, bo wydaje mi się że uruchomiłeś bez plików maszyny.

786
Pomoc doraźna / Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« dnia: 06 Marca 2017, 17:29:24 »
no ściągnąć i sprawdzić czy działa, jak nie to podrzucić crashdumpa

788
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 05 Marca 2017, 22:39:51 »
no właśnie wylatuje, na bałtyku, na innych nie sprawdzałem. (co ciekawe tylko na buildzie x64)

dodałem ifa i wpis do loga, zmergowane to co tam tmj wrzucił na gita
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng32-b65dd1a7.zip
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng64-b65dd1a7.zip

789
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 05 Marca 2017, 21:20:46 »
@tmj: ja się na tym nie znam co to robi, mógłbyś na to zerknąć?
Ground.cpp:InitNormals:193:
        for (i = 2; i < iNumVerts - 2; i += 2)
        {
            v4 = Vertices[i - 1].Point - Vertices[i].Point;
            v5 = Vertices[i].Point - Vertices[i + 1].Point;
            n3 = SafeNormalize(CrossProduct(v3, v4));
            n4 = SafeNormalize(CrossProduct(v5, v4));
            if (Vertices[i].Normal == vector3(0, 0, 0))
                Vertices[i].Normal = (n1 + n2 + n3) / 3;
            if (Vertices[i + 1].Normal == vector3(0, 0, 0))
                Vertices[i + 1].Normal = (n2 + n3 + n4) / 3;
            n1 = n3;
            n2 = n4;
            v3 = v5;
        }
        if (Vertices[i].Normal == vector3(0, 0, 0))
            Vertices[i].Normal = (n1 + n2) / 2;
        if (Vertices[i + 1].Normal == vector3(0, 0, 0))
            Vertices[i + 1].Normal = n2;
Jeżeli iNumVerts jest nieparzyste to Vertices[i + 1] jest juz poza tablicą. Mogę tam po prostu wlepić ifa ale nie chcę popsuć tych obliczeń.

790
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 05 Marca 2017, 00:52:42 »
Dzisiaj fps nie przekraczał 23
Sprawdz jesli mozesz, czy sytuacja poprawi sie po wpisie do .ini
vsync no
Cos tam jest nie tak na linii glfw/przelaczanie buforow ekranu/byc moze vs2013, i rezultatem jest tego rodzaju spowolnienie gdy czestotliwosc odswiezania spada ponizej czestotliwosci odswiezania ekranu, czyli zazwyczaj 60.

Zubozenie scenografii itp moze byc z tym powiazane -- renderer obniza ilosc detali i/lub zakres widocznosci przy niskim framerate.
Ale vsync tak działa - jak nie wyrobi w czasie odświeżania, to później przycina do f/2, później f/3, itd.

791
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 04 Marca 2017, 09:48:02 »
Interesujace, wylecialo na probie renderowania modelu nieba cgskj_overcast027.e3d, ktory z jakiegos powodu wywala blad przy ladowaniu. Przyjrze sie.

edit: ok, poprawione. Glupi blad i nie wiem jakim cudem do tej pory sie przesliznal (chyba kombinacja rzadkiego dodawania rozszerzenia do nazwy modeli, i uzywania statycznych modeli nieba) ale teraz powinno byc dobrze. Przynajmniej pod tym wzgledem :d
wrzuć źródła.
ps: a nie, jak przy ładowaniu to mi tego nie potrzeba

792
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 22:51:10 »
png, bo bezstratne. Każdy może sobie później przekonwertować na to co chce, ale jak jest potrzeba to mogę dodać jutro dodać inne (jpeg, czy tam jpeg2000)

793
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 22:38:19 »
Odpaliłem ostatnie exe, scenariusz drawinowo_noc. I mam gwiazdy na terenie i peronach.
u mnie to w ogóle gwiazd nie ma...

tak przy okazji, dodałem robienie screenshotów pod F11. zapisują się do folderu screenshots (należy ręcznie utworzyć)
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng32-84f54db1.zip
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng64-84f54db1.zip

794
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 18:57:36 »
nie, na moim buildzie można wybrać vbo

795
Może lepiej serwer w EU07, a SCS jako klient - żeby można było połączyć więcej niż jedną aplikację z EU07, np. dwa stanowiska SCS, różne systemy sterowania dla różnych stacji itp. Ogólnie dobrze byłoby wpasować to do jakiejś przyszłościowej koncepcji symulacji sieciowej z wieloma maszynistami.
Właśnie ja myślałem że scs powinien być serwerem żeby można było w przyszłości podłączyć więcej symulatorów do jednej nastawni.
Ale jeżeli wchodzimy w takie połączenia multi-symulator - multi-nastawnia, to może faktycznie warto wykorzystać ZeroMQ, tak jak firleju proponował.
Jak już zmieniamy na coś porządniejszego to trzeba się też zastanowić czy dalej zostajemy na takiej serializacji adhoc w kodzie, czy może np. użyć protobuf3.

Ze źródłami mi chodzi o to, że jeżeli scs miałby być kiedyś wykorzystany jako zamiennik eventów przy tworzeniu scenerii, to imo raczej wymogiem jest żeby wszystkie komponenty dostarczane z maszyną były otwartoźródłowe. Dopiero co otworzone zostały źródła eu07 i są prace nad wieloplatformatyzacją kodu, więc wracanie do zamkniętych blobów to moim zdaniem krok wstecz.

796
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 18:39:34 »
widzę że są z tym problemy, wstawiam więc gotowy folder python64: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/python64.tar.xz

@krzysiek626: rozpakuj ten folder ode mnie i sprawdź czy już nie ma błędów z pythonem.
crashuje się w jakimś dziwnym miejscu przy wyświetlaniu displaylist, debugowanie tego trochę zajmie, visual pokazuje coś że sterta się uszkadza. tymczasowo testuj na VBO, powinno działać.

797
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 18:20:30 »
Nie, u mnie chodzi ok. Blad jest pewnie tutaj:
Loading Python ...
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 1, in <module>
ImportError: No module named PIL

Symulator ma jakies dodatkowe pakiety pythona o ile sie nie myle, i na golej instalacji albo ich brakuje, albo gryza sie z wersja 64bit?
to nie to, psuje się gdzie indziej

@krzysiek626: to nie jest przyczyna crashu, ale wygląda jakby brakowało pillow. może ja po prostu zaraz zuploaduję ten folder python64 żeby nie było wątpliwości

798
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 18:08:29 »
ok, potwierdzam.
z ciekawości, tylko u mnie czy u tmj też?

799
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 18:01:42 »
ups, przepraszam za zamieszanie
skopiowałem exe z folder release, a zbudowałem debug ;p
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng64-b95af30f-2.zip

800
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 17:11:20 »
heh, ctrl włączał radiostop :)
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng32-b95af30f.zip
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng64-b95af30f.zip

ale mnie nudzi to buildowanie dla dwóch platform, pakowanie exeków, kopiowanie z vm, wysyłanie na serwer.. chyba sobie podłączę jakieś CI na githubie

801
do licha z tym copydata, robię socketa tcp
widzę to tak: SCS tworzy serwer tcp, eu07 łączy się pod adres wskazany w ini
przesyłane komunikaty są jak obecne DaneRozkaz, tylko po iSygn jeszcze dodać uint32 z długością payloadu (czyli bez iSygn, długości i iComm).
EDIT: wszystkie inty i floaty w big endian, inaczej niż obecnie. (we wszystkich protokołach jest raczej big endian)
może być, czy jakieś inne propozycje?

PS: ten SCS ma być szansę otwartoźródłowy czy nie?

802
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 15:50:51 »
windows szuka dll w katalogu z exe, więc nie da się rozdzielić bez wrzucania exe do innego katalogu.
ewentualnie faktycznie można zlinkować wszystko statycznie.

803
nie działa bo nazwa klasy jest chyba zła. mógłbyś sprawdzić czy działa przy klasie GLFW30?

804
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 15:33:44 »
python to pewnie tak jak jest teraz, czyli dwa katalogi dla x32 i x64.
Co do innych dll to najlepiej by było jakby exe i dll dla niego wrzucić do osobnych katalogów. Problem jest taki, że rainsted nie potrafi uruchamiać exe z katalogów. Zgłosiłem już to kilka dni temu na bugtrackerze rainsteda.
Jeżeli nie to można pokombinować i zlinkować tak żeby oczekiwało .dll z inną nazwą dla wersji x64, tak żeby dało się wrzucić je wszystkie do głównego katalogu bez konfliktów.

805
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 15:09:07 »
tak, możesz odinstalować paczkę pythona.

806
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 14:38:16 »
instalator pythona: https://www.python.org/ftp/python/2.7.13/python-2.7.13.amd64.msi
ściągasz, instalujesz.
wciskasz win+r, wpisujesz cmd, enter. Przechodzisz do katalogu z zainstalowanym pythonem\Lib\site-packages, np. jeżeli python zainstalowany w C:\Python27_64\ to wpisujesz cd C:\Python27_64\Lib\site-packages, następnie ..\..\python.exe pip install pillow. Jak się skończy to zamykasz okienko. W katalogu z maszyną tworzysz katalog python64, i kopiujesz do niego katalogi Lib oraz DLLs z katalogu instalacji pythona. Z katalogu python w maszynie kopiujesz folder local do katalogu python64.

807
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 13:38:42 »
zmergowałem z tmj
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng32-6545ab39.zip
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng64-6545ab39.zip
oprócz bibliotek dołączonych w zipie do uruchomienia potrzebny jest runtime vs2015.
dla wersji 64bitowej należy przygotować sobie katalog python64: zainstalować paczkę pythona, zainstalować w niej pillow, i skopiować katalogi DLLs i Lib do katalogu python64 w symulatorze. katalog local należy przekopiować z obecnego folderu python.

808
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 11:51:14 »
Musimy ustalić jakieś wytyczne co do stylu kodu, bo tak to będziemy się poprawiać w kółko.
Jeżeli o mnie chodzi, to preferuję:
- wcięcia tabami (przy przenoszeniu do drugiej lini taby do poziomu wcięć, później spacje do ewentualnego wyrównania argmentów)
- spacje przed otwierającym ( słowach kluczowych
- brak spacji za ( i przed )
- { w osobnych liniach

809
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 00:16:03 »
Jutro zrobię moje buildy. Do nich trzeba jeszcze dorzucić cały folder z pythonowymi bibliotekami.

810
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 02 Marca 2017, 22:52:36 »
a ten redistibutable c++ 2008 sprawdzałeś?

Strony: 1 ... 25 26 [27] 28 29 30