Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Milek7

Strony: 1 [2] 3 4 ... 30
31
WWW / Odp: Seeding i problemy z powolnym pobieraniem się gry
« dnia: 16 Września 2022, 01:43:48 »
Na przyszłość - ile tej rury masz? Przy wydaniach dużych paczek trzeba z 5 Gbit, albo więcej.

32
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 07 Lipca 2022, 17:20:11 »
Intele to słabe integry, więc ciężko tu porównywać.
Nie wiem, jak obecnie profilować OpenGL na MacOS. Ten profiler Metal z Xcode zadziała?

33
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 07 Lipca 2022, 16:32:59 »
Implementacja OpenGL od AMD nie jest zbyt wydajna (np. sterownik radeonsi na Linuxie działa lepiej). To że silnik jest technologicznie stary, jednowątkowy i robi dużo drawcalli również nie pomaga.
Nie wiem dlaczego shaderowy renderer na AGX działa aż tak źle. Podejrzewam dwie możliwości:
- jest to jakiś głupi problem, np. używamy w jednym miejscu jakiejś funkcji nieobsługiwanej przez sprzęt i wchodzi jakaś powolna emulacja
- systemowy translator na Metal jest nieprzystosowany do obecnego sposobu renderowania, czyli aktualizacji UBO przez glBufferSubData, wykonanie drawcalla, po czym następny submodel też natychmiastowo aktualizuje glBufferSubData, zakładając że aktualizacja nie będzie blokująca i sterownik wepchnie to do oddzielnej pamięci.

34
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 07 Lipca 2022, 02:53:57 »
Hmm. To znowu jakiś problem z GLem, podobnie jak bywało na intelach.

Zrobiłem zmiany:
Dodałem parametr do wyłączania pythona przy kompilacji, żeby nie przeszkadzał przy testach.
Dozwolona jest wartość 0 dla parametru dynamiclights. Świateł nie ma, ale chociaż tyle że nie ma ciemnicy.

35
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 06 Lipca 2022, 02:58:53 »
Nie zainstalowałeś pillow do katalogu pythona, nie będą ci działać ekrany.
Co do wydajności niestety renderer shaderowy jakoś się gryzie z tą implementacją OpenGL. Na legacy jest dużo lepiej, ale żeby legacy się odpaliło musisz mieć nowszą wersję.
Najnowsza wersja jest tu: https://github.com/Milek7/maszyna/tree/sim
Na azure budują się też binarki, myślę że też powinny działać.

36
Pomoc doraźna / Odp: Błąd z grafiką
« dnia: 24 Maja 2022, 01:47:12 »
Dlaczego masz wyłączone VBO?

37
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 14 Maja 2022, 02:38:40 »
Po co Wine, jak można natywnie?

38
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 18:11:08 »
Ani nie konserwuje pamięci ;)

39
Uruchamianie Symulatora / Odp: Brak renderowania niektórych elementów
« dnia: 13 Kwietnia 2022, 22:18:02 »
Ok, było prościej niż myślałem. Zmieniłem wybór wersji imgui na dynamiczny przy uruchamianiu, więc tryb legacy będzie używał GL2 i nie trzeba kompilować samemu. Nowe exe będą na azure jak się zbudują.

40
Uruchamianie Symulatora / Odp: Brak renderowania niektórych elementów
« dnia: 13 Kwietnia 2022, 21:50:17 »
Z tego powodu wgrałem sobie do paczki 2203 exe z paczki 2104, by móc korzystać z okienek (cały czas mam na myśli stary tryb renderowania). W pewnym momencie chciałem sobie przetestować Impulsa i ku mojemu zdziwieniu nie załączają się ekrany na exe 2104.
- Panie doktorze, boli jak wyciągnę z archiwum stare exe i użyję z nową paczką.
- To niech Pan tak nie robi.

Co do GUI, to zbudowanie sobie exeka z -DUSE_IMGUI_GL3=OFF ma szansę pomóc. Ewentualnie sprawdzić z nowym Mesa (bo masz jakąś sprzed ponad roku), ale nie liczyłbym że coś dużo poprawiali w zakresie miksowania GL3 z compatiblity profile.

42
Pomoc doraźna / Odp: Ręczna zmiana zwrotnic
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 18:31:26 »
Na zmianę z mapki można włączyć hack w ini
map.manualswitchcontrol yes

43
Bieżące Symulatorowe / Odp: Okno "Raport szkolenia"
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 18:14:34 »
Chciałem wyjaśnić, że nie było czegoś takiego jak niepubliczna wersja. Wszystkie zmiany w ramach tamtego projektu były na publicznym repo.

Nie wiem czy obecnie jest funkcjonalne, ale i tak to okienko nie robi nic ciekawego, wstawia wypełnione pozycje do szablonu i zapisuje plik.

44
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 18:15:36 »
Jak nie działa vsync w ini, to coś masz wymuszone ustawieniach sterownika.

45
Pomoc doraźna / Odp: aktualizacja
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 17:03:18 »
Błąd przy rozpakowywaniu, to raczej wskazuje na problemy z dyskiem lub pamięcią ogólnie. (ewentualnie brak miejsca, ale raczej nie bo instalator to sprawdza najpierw)

46
Publikacje / Odp: MaSzyna 22.03
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 16:28:20 »
Przygotowana została nowa pliku wykonywalnego która powinna rozwiązać część problemów powodujących zawieszanie się symulatora. (poprawione zostały błędy które odpowiadają za około 50% zgłoszeń w automatycznym systemie raportowania)

Instalacje dokonane po godzinie 16:00 zawierają już najnowsze pliki.

W celu zaktualizowania instalacji dokonanej przed godziną 16:00, należy:
- pobrać instalator na nowo
- wskazać katalog z istniejącą paczką
- instalator wykryje pliki i umożliwi reinstalację jedynie dodatkowych elementów (istotny jest tu komponent "Pliki wykonywalne i zależności")

47
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 14:26:58 »
U mnie w pliku aria.log pojawia się komunikat:
Cytuj
Error: Ważność odebranego certyfikatu wygasła.
Prawdopodobnie jest to wina starego systemu bez aktualizacji listy certyfikatów HTTPS. Można zainstalować certyfikat ręcznie: https://letsencrypt.org/certs/isrgrootx1.der. (otworzyć, wybrać 'Zainstaluj certyfikat...', przeklikać przez kreator do końca)

48
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 13:23:25 »
Witam, mam problem z nową wersją, mianowicie chodzi o rozmycie ekranu. Nie jest on ostry nawet jak jestem w bliskich odległościach od przedmiotu na który patrzę. Mam maksymalne ustawienia graficzne i to nic nie zmienia, pamiętam że w poprzedniej wersji też miałem ten problem ale jakoś udało mi się temu zaradzić. Gram w rozdzielczości 2560x1440 (taką rozdziałkę ma monitor). Wie ktoś jak temu zaradzić? sprzęt to rtx 3070 i5 11600k 16gb ram 3600mhz i monitor 2560x1440 165hz. sterownik graficzny 512.15, problem występuje w każdym pojeździe na każdej scenerii
Usuń z ini wpisy gfx.framebuffer.width i gfx.framebuffer.height.
(to jest dobre pytanie, dlaczego w ogóle ktoś je wpakował do ini na repo....)

49
WWW / Odp: Dostęp do repozytorium SVN
« dnia: 18 Lutego 2022, 20:12:41 »
No ale to właśnie po to jest udostępnione bezpośrednio żeby nie zapychali serwera pobierając pliczek po pliczku z websvna.
A niech będzie od 0.

50
WWW / Odp: Dostęp do repozytorium SVN
« dnia: 16 Lutego 2022, 01:35:58 »
Pobieranie plików z websvn zostało wyłączone ze względu na zapychanie serwera plikami tymczasowymi. W zamian za to użytkownicy (>= 30 postów) otrzymali dostęp RO do https://eu07.pl/svn/pctga/

51
* WSC - Main compressor switch is engaged (I think this is the switch in the cabin?)
* WDC1 - I don't understand this symbol, google translate says "Switch Compressor Main"
* WR - The rapid-disconnect 3kv switch is engaged
* WCC or WDC - WCC=Low pressure in the main reservoir, I do not understand WDC
* PWS - I don't understand this switch - Some condition to disengage the compressor
* WDC3 - I don't understand this symbol
* NSO1 - There is no overcurrent condition in the red path
* PPT5 - I think this is true when the compressor has been demanded for a longer than the time threshold in relay PT5? But this is hard for me to understand.
WSC - circuit breaker (in the cabin fusebox)
WDC1-4 - compressor enable switches
WR - cabin activation circuitry
WCC - pressure switch
WDC - pressure switch override
PWS - compressor selection switch
NS01 - overcurrent relay contact
NSB1 - overcurrent sensor override
PPT5 - timed relay contact (closes circuit during startup when SS1 is not yet closed and overrides overcurrent sensor)

Interestingly, I think this diagram does not include the multiple unit connector, so perhaps it does not answer your question.
Control cables are marked with semicircle symbol, on this image C19 and CI.
I am wondering if this is because the diagrams in the Maciszewski book are sourced from EU06 production (English Acronyms) but later EU07 has redesigned/redrawn relay network (with polish acronyms?)
Possibly book refers to 4E version, while schematic you posted is from 303E.

53
Na warsztacie / Odp: Obsługa OpenVR
« dnia: 23 Stycznia 2022, 03:19:24 »
Pewnie sterowniki AMD mają jakieś problemy ze sobą, bo SteamVR na Windowsie używa chyba DX11, więc są jakieś kombinacje z przesyłaniem tekstury z OpenGL. Ogólnie OpenGL z AMD na Windowsie działa dosyć kiepsko.
Sprawdzę to przy najbliższej okazji.

54
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Stycznia 2022, 17:43:13 »
No a jak już o crashach, to nie pojawiło się przy następnym uruchomieniu pytanie o wysłanie dumpa?
(a crash powinien być poprawiony w nowym buildzie)

55
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Stycznia 2022, 16:03:25 »
brak obsługi pyscreenupdatetime
Dodałem.

Czuwak zachowuje się trochę inaczej, bo implementacja jest inna (przerabiałem przy okazji dodawania sify). Można pozmieniać, ale pewnie w każdym pojeździe to powinno działać inaczej...
Ale akurat przy przytrzymaniu guzika, to w tej wersji mruga, brzęczy i hamuje.

Prędkość przesuwania hamulca reguluje się w ini.

Z tym ET42 to ogólnie obsługa ilości pantografów jest mocno poszamyniona w exe, ale w tym przypadku to chyba błąd w fiz. W ET42-B ten pantograf co jest to bardziej jest przedni, i tak jest też zdefiniowany w modelu, więc w fizie powinno być PhysicalLayout=1

57
Legacy na intelu jest zbugowane, ze światłami też jest chyba problem. Bardziej byłbym zainteresowany dlaczego nie działa na shaderowym. Log?

58
WWW / Odp: Brak dostepu do eu07 oraz czatu.
« dnia: 02 Października 2021, 15:26:45 »
Wczoraj do godz. powiedzmy 15 było ok.
Do 16:01:15.

Eh, tak to jest z używaniem starych nieaktualizowanych systemów.
Na FF działa bo on ma swój zbiór certyfikatów, IE i Chrome ciągnie z systemowego.

Możesz ręcznie zainstalować ISRG Root X1: https://community.letsencrypt.org/t/windows-7-chrome-net-err-cert-date-invalid/161246/28

59
Symulator / Odp: TrackIR
« dnia: 16 Sierpnia 2021, 15:51:23 »
Powinno działać z dowolnym urządzeniem które wystawia pozycje jako osie wirtualnego joysticka. (wpis headtrack w ini, ale trzeba pogrzebać w źródłach jakie tam parametry były) To jeszcze było dodawane przed VR, trzeba sprawdzić czy nic się nie zepsuło.
Kiedyś api trackira nie było publiczne, ale teraz widzę że jest, więc dałoby się zrobić bezpośrednią integrację.

60
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 01 Sierpnia 2021, 13:58:34 »
Test radiostopu uruchamia się oddzielnie, pod ctrl + shift + R.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 30