Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Milek7

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
151
Publikacje / MaSzyna 18.10
« dnia: 11 Października 2018, 19:57:28 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 18.10! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na październik 2018 roku.
Jest to pacz zawierający zmiany w rewizjach 2885-3103.
Instalator nadaje się zarówno do instalowania na czysto do pustego folderu, jak i aktualizacji paczki 18.03/18.05/18.06/18.07, wtedy wystarczy tylko wybrać folder z istniejącą paczką i instalator automatycznie ją wykryje

Pacz zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.


Lista zmian
Wątek do zgłaszania problemów - https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30988.0.html

Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać patch bezpośrednio przez torrent celem seedowania.



Linki do poprawionych exe w przypadku paczki zainstalowanej przed 13 października:
32bit: https://stuff.eu07.pl/1810HF86.zip
64bit: https://stuff.eu07.pl/1810HF64.zip

152
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 18.10 - Problemy
« dnia: 13 Października 2018, 00:30:45 »
Ok, wczoraj jak zawsze przy nowej paczce było trochę problemów.
Wrzuciłem już zaktualizowane exeki: poprawione gui, nowe zmiany od tmj, poprawki w ekranach pythonowych.
Linki dla tych co już zainstalowali paczkę:
32bit: https://stuff.eu07.pl/1810HF86.zip
64bit: https://stuff.eu07.pl/1810HF64.zip

153
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 18.10 - Problemy
« dnia: 11 Października 2018, 23:47:57 »
Przepraszam, zawsze coś zepsuję przy składaniu paczki.
Obecnie proszę użyć exe tmj z pierwszego postu https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html
(instalacje robione teraz również pobiorą exe tmj)
Poprawka mojego będzie jutro.

154
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Września 2018, 19:00:12 »
poprawka shaderów na wysyp, https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/240/artifacts

Co do kolorowanych obiektów, to maluje z materiałem 'colored', wymaga plików tak jak w opisie https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30728.0.html
Cytuj
wypakować exe i folder z shaderami do folderu shaders a nie luzem do roota!
wywalić e3d skydome_stars (użyć t3d)
dodać textures/stars.mat z zawartością shader: stars
dodać textures/sky/stratus.mat z texture1 teksturą chmur i shader: clouds
dodać textures/colored.mat z zawartością shader: colored
dodać textures/invalid.mat z zawartością shader: invalid
(te pliki są też gotowe w paczce 18.07

155
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Września 2018, 19:29:20 »
Merge brancha shaderowego (z moim zwykłym, bo do tmj nie nadążam z mergowaniem ;p) zmergowane wszystko
https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/branch/gfx-work/artifacts

156
Pomoc doraźna / Odp: Problem z przyciskiem Print Screen.
« dnia: 27 Sierpnia 2018, 18:07:08 »
Na paczkowych exe wciśnięcie PrtScreen powinno zapisywać do katalogu screenshots/ (lub dowolnego ustawionego w ini)

157
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.07 - problemy
« dnia: 22 Sierpnia 2018, 22:53:16 »
No co ja zrobię że sobie poinstalujecie syfu i później narzekacie.

158
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Sierpnia 2018, 23:40:10 »
eh ten windows :(
postaram się jutro do tego zobaczyć głębiej.

159
Na warsztacie / Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 13:19:23 »
nie chcę tu rozpętywać wojenki, ale to bardziej kto normalny używa spacji do wcięć :>
no ale zobaczę, może jakoś przeboleję :/

160
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.07 - problemy
« dnia: 07 Sierpnia 2018, 22:16:25 »
No, dlatego muszę poprawić (chyba główny teraz jest w pozycjach na sekundę a pomocniczy w obrotach na sekundę)
Przy okazji, exe tmj z warsztatu mają inne sterowanie hamulcem.

161
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 07 Sierpnia 2018, 21:14:45 »
Dlaczego fikcyjne? Działa zgodnie z zasadą zachowania pędu.

162
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.07 - problemy
« dnia: 04 Sierpnia 2018, 21:50:34 »
Jeżeli mowa o exe GL1.5 to można sprawdzić w ini `glutfont yes`

163
Publikacje / MaSzyna 18.07
« dnia: 02 Sierpnia 2018, 23:45:49 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 18.07! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na lipiec 2018 roku.
Jest to pacz zawierający zmiany w rewizjach 2822-2884.
Instalator nadaje się zarówno do instalowania na czysto do pustego folderu, jak i aktualizacji paczki 18.03/18.05/18.06, wtedy wystarczy tylko wybrać folder z istniejącą paczką i instalator automatycznie ją wykryje

Pacz zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.


Lista zmian
Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać patch bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

Wątek do zgłaszania błędów.

164
Na warsztacie / Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 02 Sierpnia 2018, 20:44:50 »
Ficzer nie ściśle shaderowy, ale jest biedamapka (otwierana Tab)
Póki co nie pokazuje nic oprócz torów, w przyszłości będą inne pojazdy i skakanie po scenerii (przydatne do edytora).
https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/228/artifacts

165
Na warsztacie / Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 31 Lipca 2018, 14:30:38 »
Jest, w odpowiednim okienku trzeba zaznaczyć checkboxa. Podepnę później pod klawisz.

166
Dzisiaj pierwszy kwietnia jest czy coś?

167
Na warsztacie / Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 23 Lipca 2018, 01:24:01 »
Zamiast uzupełniać braki i optymalizować to ja postefekty dorabiam, ale to ciekawsze jest ;P

https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/214/artifacts

doszło ustawienie do ini:
gfx.postfx.motionblur.shutter 0.01 // "czas naświetlania" efektu motion blur (w sekundach)

168
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 21 Lipca 2018, 22:54:01 »
1. wężykowanie.
zależy od losowości/mmd/zużycia kół

2. odrzuca wszystkie mipmapy większe niż podana wartość.

169
Bocznica / Odp: Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 20 Lipca 2018, 18:34:11 »
No żeby była lepsza grafika trzeba podnieść wymagania, jak inaczej?
Shaderowe exe wejdzie jako główne pewnie w sierpniowej paczce, będzie też dołączone funkcjonalnie takie samo exe ze starym rendererem. Czy w następnych paczkowych exe renderer GL1.5 zostanie przypięty do nowego i będzie do wyboru w ini to nie wiem, zależeć będzie od zainteresowania. (zarówno użytkowników i mojego/innych deweloperów) I czy to ma jakikolwiek sens, bo ilość obiektów na scenerii i tak wzrośnie i stary sprzęt nie da rady i tak.

170
Bieżące Symulatorowe / Ulepszony renderer - Materiały
« dnia: 04 Lipca 2018, 13:56:35 »
W ulepszonym rendererze właściwiości materiałów (ambient, diffuse, specular) wylatują z t3d/e3d. Wpis "Map: none" w t3d nie będzie miał sensu, bo jak to, model bez materiału?
Plik materiału .mat jako najważniejsze podaje shader którego użyć.
Do tego wpisy textureX definiują jakie tekstury podpiąć do shadera.
Do shadera można też podać dodatkowe parametry, czyli w praktyce właściwości oświetlenia do których nie jest przypięta żadna tekstura lub jako mnożniki wartości w teksturze. Proponuję w param1 definiować kolor, a w param2 mnożniki właściwości: ambient, diffuse, specular, emission.
W takiej konwencji dla przykładu materiału z mapami diffuse, normal, i reflection będzie to wyglądać tak:
shader: bp_diffuse_normal_reflection
texture1: coś_d
texture2: coś_n
texture3: coś_r
param1: 1.0 1.0 1.0 1.0
param2: 1.0 1.0 0.3 0.0
A na przykład dla materiału bez tekstury (głównie autka):
shader: bp
param1: 0.8 0.8 0.0
param2: 1.0 1.0 0.1 0.0

To planuję zaimplementować w rendererze, ale może ktoś ma jakieś sugestie co trzeba zmienić.

edit1:
Przeniesiona zostanie też obsługa opacity z submodelu pod klucz opacity: w .mat

edit2:
ze zmianami na wiki: https://wiki.eu07.pl/index.php/Materia%C5%82y_-_Pliki_.mat

171
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 18 Lipca 2018, 23:48:23 »
Jak to nie ma?
W polu 'Priority backends' klikasz prawym i dodajesz który ma próbować załadować jako pierwszy. Nie wiem ile ich na windowsie jest, ale też powinno być klika do wyboru, winmm, dsound, itd.

172
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 18 Lipca 2018, 19:12:29 »
Upewnij się czy w konfiguracji openalsoft jest wybrany Playback-> Channels: 5.1 i spróbuj zmienić backend na inny w zakładce Backends

173
Na warsztacie / Shaderowe exe do testów
« dnia: 16 Lipca 2018, 01:14:29 »
Drugie podejście do shaderowego exe, po, uh, roku czasu.
Wymagane OpenGL 3.3.

https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/228/artifacts
wypakować exe i folder z shaderami do folderu shaders a nie luzem do roota!
wywalić e3d skydome_stars (użyć t3d)
dodać textures/stars.mat z zawartością shader: stars
dodać textures/sky/stratus.mat z texture1 teksturą chmur i shader: clouds
dodać textures/colored.mat z zawartością shader: colored
dodać textures/invalid.mat z zawartością shader: invalid

przetestować
Są to testy techniczne exe, czyli czy się nie wysypuje i nie ma kaszanki na ekranie. Walorów artystycznych brak, więc informacje że prześwietlone, przepalone, niedoświetlone mnie obecnie nie interesują.
Dokumentacja .mat i shaderów na wiki.

obecnie nie działa wyświetlanie ciał niebieskich i pickowanie w scenerii

174
WWW / Odp: Zgłaszanie błędów na eu07.pl
« dnia: 12 Lipca 2018, 00:58:37 »
poprawione

175
Symulator / Odp: Rainsted a ransomware
« dnia: 10 Lipca 2018, 23:40:28 »
usunąć antywirusa :d
lub jak dalej bardzo kochasz ten syf, dodać rainsteda do wyjątków.
(a przyczyną jest pewnie to że rainsted gdzieś tam ma numer konta do darowizn)

176
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 05 Lipca 2018, 21:56:30 »
Od wydania wersji "18", borykam się z problemem generowanego dźwięku w kabinie maszynisty. Bardzo cicho jest im bliżej kąta patrzenia idealnie na prosto. Kiedy odwrócę się do tyłu, słyszę dźwięki rozruchu itd. Czy da się to jakoś poprawić w tej wersji, czy jestem skazany na starsze wydanie?

Karta dźwiękowa Creative Sound Blaster Audigy SE, sterowniki wgrane, Windows 10 x64.

W poprzednich wydaniach MaSzyny (poniżej "18") nie było problemu i było jak w realu. Teraz staje się to trochę niegrywalne.
sprawdzić w kolejności:
1. sprawdzić ustawienia dźwięków w systemie, typu czy nie ma ustawionej głupoty typu 5.1 a masz podłączone malutkie stereo.
2. z paczki http://kcat.strangesoft.net/openal-binaries/openal-soft-1.18.2-bin.zip użyć narzędzia alsoft-config i sprawdzić czy da się tam coś wyregulować
3. jeżeli masz kartę creative ze sterownikiem openal od nich usunąć plik openal32.dll z katalogu symulatora.

177
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 04 Lipca 2018, 13:02:07 »
To na systemie 32bit?
edit: jeśli tak to sprawdź to http://stuff.eu07.pl/1806HF86.zip

178
Publikacje / MaSzyna 18.06
« dnia: 30 Czerwca 2018, 21:48:22 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 18.06! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na czerwiec 2018 roku.
Jest to pacz zawierający zmiany w rewizjach 2684-2821.
Instalator nadaje się zarówno do instalowania na czysto do pustego folderu, jak i aktualizacji paczki 18.03/18.05, wtedy wystarczy tylko wybrać folder z istniejącą paczką i instalator automatycznie ją wykryje



Lista zmian
Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać patch bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

179
Bocznica / Odp: Czat mi nie dziala na chwile obecna.
« dnia: 17 Czerwca 2018, 22:19:18 »
Wywalił się demon mattermosta. Dołożyłem mu teraz autorestart, więc dalsze skoki wydajności deweloperskiej nie są planowane ;)

180
Na warsztacie / Odp: Budowanie Maszyny
« dnia: 11 Czerwca 2018, 18:19:18 »
Czym się różnią wersje t3d/tga od tego co jest na Githubie?

Czy exec korzysta z pythona systemowego, czy używa jakiejś wersji 'z zestawu'?
O wersji t3d/tga mówiłem w kontekście assetów. Gotowe paczki mają tekstury dds i binarne modele, na svn do developowania są nieskompresowane tekstury w tga i tekstowe modele.

Na linux katalog z pythonem należy wygenerować ręcznie, np. dla wersji 64bit
virtualenv2 linuxpython64
source linuxpython64/bin/activate
pip2 install pillow
deactivate

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10