Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - RoboBatman

Strony: 1 [2]
31
Pesa zwycięzcą prestiżowego przetargu na dostawę 10 lokomotyw spalinowych dla PKP Intercity. Pokonała NEWAG. Lokomotywy pojawią się na torach w przyszłym roku.
Cytuj

Zdecydowała korzystniejsza cena zarówno dostawy, jak i utrzymania pojazdów. Lokomotywy Pesy mają kosztować nieco ponad 131 mln zł, podczas gdy Newag zażądał ponad 160 mln zł. Co ciekawe cena nie była jedynym kryterium oceny ofert. Odpowiadała tylko za 45 proc. punktów jakie mogły zdobyć. Komisja oceniała też NPV (net present value, czyli wskaźnik, którym można ocenić wartość inwestycji w przyszłości). W 15 proc. decydowała niezawodność i gotowość techniczna pojazdu.
Obie firmy przygotowały do konkursu nowe pojazdy. Pesa zaproponowała lokomotywy z platformy Gama. Newag zaoferował lokomotywę uniwersalną Griffin. Obaj producenci wybudowali po jednym egzemplarzu lokomotyw w wersji elektrycznej. Przewaga bugdoskiej firmy polegała na tym, że Gama prowadziła już w eksploatacji nadzorowanej pociągi PKP Intercity, a Gryffin robił to tylko w testach. Pesa ogłosiła zresztą już w ubiegłym roku pracę nad testowym egzemplarzem Gamy w wersji spalinowej.
Pesa pobiła Newag nie tylko ceną, ale też wspomnianą gotowością i niezawodnością. Tę pierwszą zadeklarowała na poziomie 98,8 proc., a drugą na poziomie 99,5 proc. (Newag odpowiednio – 92 i 95 proc.). Te liczby wzbudziły dużą nieufność, bo oznacza to, że według Pesy Gamy właściwie nie będą się psuły. – Pojazdy, które Pesa utrzymuje sama, mają bardzo dobre współczynniki niezawodności. Łatwiej to osiągnąć niż wtedy, gdy pojazdy utrzymuje przewoźnik – uspokajał w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes firmy Tomasz Zaboklicki.
Nowe lokomotywy PKP Intercity od 2015 roku poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane. Będą jeździć na trasach: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki, Rzeszów - Zamość, Rzeszów - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn, Piła - Krzyż.
Ciekaw jestem jakie dostanie oznaczenie w PKP IC.

Żródło wiadomości: http://www.rynek-kolejowy.pl/51066/gamy_dla_intercity.htm

32
Cześć i czołem! Mam jedno pytanie odnośnie szlaku od Bałtyku Towarowego do Bałtyku Miasto. Chodzi mi konkretnie o ograniczenie do 40 km/h z pomarańczowym "sierżantem" na odległości około 4 m. Moje pytanie jest następujące: na którym kierunku obowiązuje tutaj ograniczenie prędkości? Czy na jeździe na wprost tak jak na obrazku numer 1, czy na jeździe na lewo tak jak na obrazku numer 2, czy na obydwu kierunkach czyli zarówno na wprost i na lewo? Dziękuję bardzo za rozwianie mojej wątpliwości.

33
Bocznica / Odp: Plaga samobójstw w Ostródzie.
« dnia: 02 Lutego 2014, 01:03:28 »
Więcej informacji oraz zdjęcia już jutro na naszym profilu na Facebook.
Na jakim profilu Facebook? Pytam, ponieważ nie podałeś źródła informacji.
Nie aktualne. Kolega @Husarz podał źródło.

34
Bocznica / Odp: Skopiowanie kabiny z SM42 do SU42.
« dnia: 25 Grudnia 2013, 15:38:17 »
Dziwię się, że rzadko się komunikujemy między innymi symulatorami. Myślę że czas na kooperację międzyforumową.
A kto powiedział, że się nie komunikujemy? Taka współpraca już trwa od jakiegoś czasu. Jest pewna osoba na forum dzięki, której pozyskaliśmy już wiele modeli.
Można chociaż zapytać:co to za osoba? Domyślam się, że jest to albo @Patrykos,@szogun albo @hanys.

Nie. Użyj PW, bo nie temat na takie pytania.
Benek

35
@Traktor175: Jak to powiedział kiedyś Ś.P. były prezydent USA John F.Kennedy "Nie pytaj, co twój kraj może zrobić dla ciebie, zapytaj, co ty możesz zrobić dla swojego kraju”. Jakby to przełożyć na symulator - "Nie pytaj, co symulator MaSzyna może zrobić dla ciebie, zapytaj, co ty możesz zrobić dla symulatora MaSzyna”.

Reg. zakazy 12.
Benek

36
Bieżące kolejowe / Co się dzieje z ET05-R003 z CTL?
« dnia: 21 Listopada 2013, 12:43:52 »
Witajcie.

Chciałbym się zapytać osoby obeznane w temacie-co się dzieje z lokomotywą ET05-R003, która jeździ/jeździła (nieodpowiednie skreślić) pod banderą CTL Logistics? Pytam ponieważ śledząc filmy kolejowe na YouTube i wpisując w wyszukiwarkę frazę "ET05-R003", wyskakuje mi jako najnowszy mój film i to z dnia 10.09.2012, kiedy jest w aktualnych barwach firmy CTL Logistics. Wedle strony "Kolejowa Klatka" została sprzedana do SZDS Słowacja w 2010 a dalsze losy nieznane. Dziękuje z Góry za konkretne odpowiedzi.

37
Bocznica / Odp: Pendolino do Olsztyna
« dnia: 06 Listopada 2013, 18:54:08 »
Ja mam tylko nadzieję, że zjawi się kiedyś chociaż raz w Kielcach na linii numer 8 i nagram filmik z jego udziałem. Powodzenia w łapaniu Pendolino.

Reg. zakazy 12.
Ja mam nadzieję, że więcej osób pomoże przy tworzeniu MaSzyny, a nie będzie się zajmować głupotami, śledząc tak czy siak to forum.
Benek

38
W Tczewie zderzyła się EU07 firmy WAM (ta w charakterystycznym malowaniu) i SM42 z PKP CARGO (tak sugeruje mi malowanie stonki).
Podsyłam link do wiadomości i fotek: http://kontakt24.tvn24.pl/temat,zderzenie-pociagow-w-tczewie-zakleszczony-maszynista,94521.html?categoryId=496

Usunąłem zbędne spacje.
Benek

39
Witam wszystkich!

Jako Miłośnik Szerokiego Toru (LHS) prowadzę sobie małą statystykę na temat złapanych przeze mnie lokomotyw ST40s (311Da)/ST44 firmy PKP LHS. I w związku z tym mam pytanie: czy ktoś z tutejszych forumowiczów posiada dane, jakie numery posiadały lokomotywy ST40s przed modernizacją z ex.ST44-20xx? Wiem tylko, że sporo lokomotyw serii ST44-20xx w Zamościu Bortatycze zostało wybebeszonych z budy poza ostoją i wózkami w celu zabudowy na nich właśnie ST40s. Szukałem co nie co na ten temat w wyszukiwarce Google i dokopałem się tylko do tego, że lokomotywa o numerze taborowym ST40s-14 jest to ex.ST44-2009 (nie wiem czy prawdziwa). Będę wdzięczny za wszystkie udzielone mi informacje na ten temat.

PS. Nie wiedziałem gdzie umieścić to pytanie, a zgodnie z zapisem Regulaminu "Zakazy, podpunkt nr.16" nie chciałem pisać o tym w wątkach które ostatnie wpisy miały 2-3 lata temu. Nie chcę znowu dostać statusu "wyciszony".

Usuń tylko zbędne spacje po otwarciu nawiasów okrągłych i przed ich zamknięciem.
Jak będziesz utrzymywał taki poziom pisowni, to nie będziesz miał problemów. Post jest przejrzysty.
Benek

40
Cytuj
niemniej ruch towarowy rządzi się trochę innymi prawami - niewiele jest pociągów które faktycznie jeżdżą wg rozkładu jazdy który skonstruowano. Zazwyczaj przed, albo po planie...

To w takim razie czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jedną rzecz: dlaczego jest tak niekiedy (np u mnie w Staszowie), że najwięcej pociągów towarowych przejeżdża w nocy (od 23 do 6 rano) a nie za dnia? Chodzi tutaj o to, że jest tańszy prąd w nocy czy o to, że najpierw pierwszeństwo mają osobówki a później towarowe czy to, że mieszkańcy w nocy śpią i nie słyszą hałasu jadącego składu czy o co innego? Z góry dziękuje za odpowiedz.

A co to ma do LeoExpress?
Bocznica.
Rozi

41
Bocznica / Poszukuję książki
« dnia: 01 Lutego 2013, 22:09:28 »
Witam wszystkich.

Jak napisałem w temacie, poszukuję osoby, która ma do sprzedania książkę, która jest pracą zbiorową i wydaną przez CDOKP Warszawa (Centralna Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych) o tytule:

"60 lat elektryfikacji PKP"

z roku 1996 . Jeśli ktoś takową posiada, proszę o kontakt na PW.

Książkę tą kupuje, gdyż przeczytałem już książkę "25 lat elektryfikacji PKP" Stanisława Kuczborskiego i postanowiłem poszerzyć co  nie co wiedzę.
_________________________________
Nie wiedziałem, gdzie zbytnio umieścić to ogłoszenie. Gdy znajduje się w złym dziale, proszę o przeniesienie do właściwego działu.

Reg. Zakazy: 18
Zapoznaj się z regulaminem.
Bocznica.
Rozi

42
Bocznica / Problem z misją l61+144_lotos
« dnia: 26 Stycznia 2013, 00:09:28 »
Witam Wszystkich. Ponieważ mój post w wątku o problemach w MaSzyna 01.13 zaginał nieco w gąszczu innych postów, i być może ktoś ma ten sam problem co ja, przeklejam treść mojego posta do nowego wątku:

Ja również chciałbym zgłosić problem  w  MaSzyna 01.13 - gdy jadę lokomotywą na misji l61+l144_lotos, lokomotywą EU07-531, to gdy mijam stację z zdefekowanym T448P, 100 m po minięciu tej stacji, wyskakuje mi alert, że "w MaSzyna EU07 wystąpił problem, przestaje działać i trwa wyszukiwanie problemu przez system Windows". Konfiguracja mojego komputera jest w mojej sygnaturze na dole. Czy może mieć wpływ  to, że MaSzynę SPS 01.13 załączam z zewnętrznego dysku twardego na USB 2.0, a nie z dysku twardego mojego laptopa?

PS. Czy ktoś również ma podobny przypadek do mojego?

EDIT: Załączam loga z symulacji.

EDIT_2: Załączam obrazek co mi wyskakuje. http://imageshack.us/photo/my-images/694/maszynaproblem.png/

Dziękuję z góry dla dobrego człowieka, który będzie Mi w stanie pomóc.

Bocznica.
AtapiCl

43
Bocznica / Odp: 201Eo-007 dla ECCO Rail
« dnia: 24 Stycznia 2013, 15:20:40 »
Nie podoba mi sie malowanie tego ECCO Rail. Wiem, sprawa gustu.

Reg. Zakazy: 12
Bocznica.
Rozi

44
Bocznica / Wydzielone z: Pytanie o karte graficzną pod Maszynę.
« dnia: 23 Stycznia 2013, 17:21:57 »
A ja was zaskoczę. MaSzyna SPS działa mi na tak małym i gównianym urządzeniu jak netbook Asus EEE PC 1005 PE, który posiada Intel GMA 3150 256 MB RAM (zintegrowana oczywiście). Fakt faktem, zacina się deczko, ale ważne że działa. Także chwała twórcom MaSzyny, że ich produkt działa nawet na słabszych komputerach tzw. plecakowych (plecakowych dlatego, że takie 10 calowe "gówienko" zmieści się w każdy plecak.

Nie pisz wiadomości: zawierających wulgaryzmy. Będą one kasowane bez dalszego informowania autora.
/ Żuk

45
Bocznica / Wydzielone z: EU07-1601
« dnia: 21 Stycznia 2013, 12:00:18 »
Pawle czy mógłbyś zarzucić jakimś fotkami? Chciałbym zobaczyć jak się wygląda siódemka serii 16xx.

Jeśli to jest prawda co piszecie, że EU07-1524 dostała oznaczenie -1601, to wygląda na to, że wygląda ona tak:
[ciach]

Reg. Obowiązki: 2
Już zwracałem ci na to uwagę.
Bocznica.
Rozi

Strony: 1 [2]