Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - RoboBatman

Strony: [1] 2 3 4
1
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 29 Lipca 2022, 15:30:14 »
Eaos051 (standard 1415A3):
D-DBSRP 31 80 5330 282-0: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%205330%20282-0.zip
D-DBSRP 31 80 5358 071-4: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%205358%20071-4.zip
D-DBSRP 31 80 5358 708-1: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%205358%20708-1.zip

Eas-x066
D-DBSRP 31 80 5949 604-8: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%205949%20604-8.zip

Eaos, typ 412We, PL-ZOS, 33 51 5301 287-7: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205301%20287-7.zip
Eaos, typ B553W, PL-WAGON, 33 51 5330 599-0: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205330%20599-0.zip
Eaos, typ BDŻ/E (mod. 457W), PL-DBSRP, 33 51 5332 369-6: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205332%20369-6.zip
Eaos, typ R462W, PL-PROT, 33 51 5332 446-2: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205332%20446-2.zip
Eaos, typ 1415A2, PL-DBSRP, 33 51 5333 489-1: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205333%20489-1.zip
Eaos, typ 408W, PL-PROT, 33 51 5348 211-0: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205348%20211-0.zip
Eas, typ 408W, PL-PROT, 33 51 5972 086-1: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205972%20086-1.zip

Eanos, typ 9-149.0, CZ-TSSC:
33 54 5375 297-4: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2054%205375%20297-4.zip
33 54 5375 413-7: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2054%205375%20413-7.zip

Eaos, typ nieznany, SK-AXBSK, 33 56 5332 111-7: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2056%205332%20111-7.zip
Eaos, typ 412We, SK-ZOS, 33 56 5348 019-4: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2056%205348%20019-4.zip
Eaos, typ B553W, SK-ZOS, 33 56 5348 738-9: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2056%205348%20738-9.zip
Eaos, typ 408Wb, PL-REKOM, 84 51 5382 294-3: https://eu07.pl/userfiles/21866/84%2051%205382%20294-3.zip

2
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Lipca 2022, 13:34:36 »
Witajcie! Przedstawiam zdjęcia na tekstury E6ACTad-015 w malowaniu LTC z logiem Jaxanu. Stan zdjęć: 23.07.2022
Link: https://eu07.pl/userfiles/24104/E6ACTad-015.rar

3
Pomoc w tworzeniu / Odp: Warianty 181_v2
« dnia: 19 Lipca 2022, 13:22:41 »
Zaktualizowana lista wariantów w stanie na 19 lipca 2022. Wliczone są w to warianty, które w niedługim czasie dopiero pojawią się na repozytorium. Lista będzie aktualizowana dalej jeżeli się pojawi coś nowego. 

Dodatkowe wyjaśnienie: pudło 182 niski numer to starszy wariant pudła dla lokomotyw 182, w którym wejście do kabiny znajdowało się tylko po stronie pomocnika maszynisty.

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 11 Lipca 2022, 00:11:24 »
Dziś prezentuje SM42-2079 oraz 3 maszyny robocze

PL-CTLL SM42-2079 - bok x2 / przód / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-CTLL_SM42-2079.rar - Aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-CTLL_SM42-2079.zip - Telefon
PL-TRKK PR275 Nr.17 - bok / przód skos / tył skos / wózek / tabliczka / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TRKK_PR275_Nr.17.zip
PL-TRKK PT-800 Nr.11 - bok / przód skos / tył skos / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TRKK_PT-800_Nr.11.zip
PL-TRKK ZT-250 BM nr.10 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TRKK_ZT-250_BM_nr.108.zip

5
Bocznica / Odp: EN71-052
« dnia: 08 Lipca 2022, 18:16:50 »
Zrób lepsze.


//Wiadomość 3 krotnie raportowana jako spam. Bocznica. RoboBatman.

6
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Lipca 2022, 12:43:33 »
Wagon rowerowy KD Gbs (1 bok - drugi jest identyczny + 2 czoła):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ROWERY%20KD.7z

SA134-006 (1 bok + 1 czoło pod kątem)
https://eu07.pl/userfiles/28235/SA134-006.7z

7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Lipca 2022, 23:06:46 »
Dziś prezentuje lokomotywę TEM2-078 należącą do Grupy Azoty która jest na wypożyczeniu u przewoźnika T&C

PL-KLTAR TEM2-078 - bok x2 / przód / tabliczka - niestety zdjęcia robione na szybko gdy słońce było za chmurką
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KLTAR_TEM2-078.rar

8
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 02 Lipca 2022, 18:46:32 »
EU160-022 (2 boki + 2 czoła): https://eu07.pl/userfiles/24765/EU160-022.7z

9
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 29 Czerwca 2022, 22:08:00 »
Dziś już lepszej jakości foty

PKP ET22-980 - bok x2 / przód / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PKP_ET22-980.zip - Telefon
https://eu07.pl/userfiles/8682/PKP_ET22-980.rar - Aparat
PL-ID EU07-424 CARGOUNIT - bok x2 / przód / tył / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ID_EU07-424_CARGOUNIT.zip - Telefon
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ID_EU07-424_CARGOUNIT.rar - Aparat

10
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Osobowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 27 Czerwca 2022, 21:00:20 »
O tych wagonach warto napisać tyle, że posiadają typ 175A i kilka odmian/podtypów oznaczonych na wagonach następująco:
- 175A-10 - to wagon bezprzedziałowy 2 klasy o 72 miejscach (9x8), w którym na końcach zamontowano rozkładane półki na bagaż, które posiadają też po 2 dość ciasno umieszczone uchwyty na rowery
- 175A-20 - to wagon bezprzedziałowy 2 klasy o 72 miejscach (9x8), w którym na jednym końcu przewidziano miejsce do przewozu 8 rowerów
- 175A-30 - bezprzedziałowy wagon dla Wojska Polskiego
- 176A-10 - to wagon przedziałowy 2 klasy o 66 miejscach (11x6)
- 177A-10 - to wagon przedziałowy 2 klasy o najprawdopodobniej 58 miejscach (1x4+9x6) z jednym bardzo dużym przedziałem dla osób niepełnosprawnych na wózkach, których wejdzie do tego przedziału nawet 4
- 177A-20 - koncepcja wagonu Combo, na razie nie realizowana
- 177A-30 - przedziałowy wagon dla Wojska Polskiego
- 178A-10 - to wagon przedziałowy 1 klasy o 54 miejscach (9x6)

Przypuszczalnie są jeszcze koncepcje innych wagonów (bezprzedziałowa 1 klasa, przedziałowo/bezprzedziałowa 1 klasa, wagony dzienno-nocne), ale to są moje domysły, gdyż Intercity planując zakup 400-500 wagonów musi mieć przygotowane szersze spektrum wagonów.

Jakieś tam małe miniaturki tych wagonów, które już kursują można zobaczyć na portalu bocznica.eu, wagony kursują w krajowych składach EIC.

11
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: 175A-10 do maszyny
« dnia: 25 Czerwca 2022, 18:20:57 »
wagony austriackie typu 175A-10 w malowaniach PKP IC Lub chociaż DB.
Wagony 175A są polskiej produkcji i jest to całkowicie nowa konstrukcja. Wzorowana co prawda na np. Siemensie, ale jednak to kompletnie inna konstrukcja.

12
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: 175A-10 do maszyny
« dnia: 25 Czerwca 2022, 14:09:41 »
Zdjęcia na tekstury można zrobić zawsze, do czego zachęcam - fotografuj wszystko, nie tylko to, czego nie ma w grze. Czy znajdzie się ktoś, kto zrobi ten wagon, nie wiemy.

13
Publikacje / Lokomotywownia Pjotera
« dnia: 04 Czerwca 2022, 11:09:31 »
Żeby nikt nie musiał szukać po repozytorium.

SM42-2412 Cargounit https://eu07.pl/userfiles/23090/sm42-2412.7z
SM42-2531 Grupy Azoty https://eu07.pl/userfiles/23090/sm42-2531-r2.7z

14
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 21 Czerwca 2022, 21:02:09 »
Według mnie te perony przydało by się zmienić na starsze, bo te nowe kompletnie psują klimat na niektórych stacjach np.: Grodzisk Letnisko.

Biorąc pod uwagę, że Drawinowo to magistrala, a patrząc na tabor można by było przyjąć, że to są wczesne lata 2000, to wydaje mi się, że perony jak najbardziej pasują, modernizacje na magistralach z wymianą peronów na nowe odbywały się już na przełomie lat 90 i 00, przykładem może być zdjęcie przystanku w Halinowie w 1999 gdzie widać już nowy peron.

15
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 15 Czerwca 2022, 14:11:23 »
Myślę, że w ciągu ostatnich dni w tym wątku powstały dwie gałęzie, z czego jedna z nich została zamknięta. Jak ktoś chce jeździć impulsem obok budynia, czy innego wiadrowca, to jego sprawa.

Natomiast, dalej uważam za zasadną podmianę 15-letniego modelu węglarki w momencie, gdy:
  • zamiennik, a właściwie następca jest wysokiej jakości
  • mamy skórki odpowiednie dla danej epoki
  • jest to nowa sceneria/usz

Poświęciłeś roboczodni, tygodnie wolnych chwil i myślę, że warto zadbać o ten detal.

16
Rainsted / Odp: Brak eu44 w Rainsted
« dnia: 08 Czerwca 2022, 08:31:28 »
Proponuję korzystać ze startera, albo kliknij sprawdź posiadany tabor.

17
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 06 Czerwca 2022, 20:26:20 »
Wystarczy czytać ze zrozumieniem...

  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.

18
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 05 Czerwca 2022, 12:51:29 »
To co za problem wymienić stare EZT na nowe i stare wagony na nowe?
A czy jest potrzeba, żeby wszędzie jeździły nowe EZT i nowe wagony tylko i wyłącznie dlatego, że pan na T tak mówi?
Nie, ale ta sceneria na to pozwala. ;)
To sobie wymień we własnym zakresie. ;)

19
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 05 Czerwca 2022, 12:16:37 »
Ponieważ modele Patrykosa mogłyby właśnie zdawać egzamin ósmoklasisty, to cóż... wagony C462W, 401W, 409W będą dobrymi następcami w scenariuszu. Wśród nich są też wraki do powrzucania na scenerię.

Można również pobawić się w tworzenie prywaty sprzed kilkunastu lat, przykładowo KP Kuźnica / PTK Holding:
node -1 0 201E-277'10 dynamic pkp\et22_v3 201E-W-277'10 201E-W 0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 wtw dynamic pkp\b553w_v1 33565341100-9 EAMNOS 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 33565331881-6 dynamic pkp\1415ax_v1 33565331881-6 1415A2 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 33565331684-4 dynamic pkp\1415ax_v1 33565331684-4 1415A2 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 280-0 dynamic pkp\1415ax_v1 280-0 1415A3 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 33515331058-6'05 dynamic pkp\1415ax_v1 33515331058-6'05 1415a3_pomost_drzwi_1 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 33515331072-7 dynamic pkp\1415ax_v1 33515331072-7 1415A3 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 84515373735-6 dynamic pkp\425-8wa_v1 84515373735-6 428Wa 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 82515373731-7 dynamic pkp\425-8wa_v1 82515373731-7 428Wa 0 nobody 0 0 enddynamic

PCC:
node -1 0 181_116-5 dynamic cd\181_v2 181_116-5 181_pl1 0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 33515331007-3 dynamic pkp\1415ax_v1 33515331007-3 1415A3 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 33565331173-8 dynamic pkp\1415ax_v1 33565331173-8 1415A3 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 33565331188-6 dynamic pkp\1415ax_v1 33565331188-6 1415A3 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 b553w dynamic pkp\b553w_v1 33565341878-0 B553W 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5217 dynamic pkp\401w_v2 5217 401w_w_k 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5346 dynamic pkp\401w_v2 5346 401w_w_k 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5360 dynamic pkp\401w_v2 5360 401w_w_k 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 85545976556-3 dynamic cd\9-107_v1 85545976556-3 9-107.4 0 nobody 0 0 enddynamic

Dla CTL już w 2008 można było znaleźć całopociągowe składy w obecnym, ciemnoszarym malowaniu.

20
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 05 Czerwca 2022, 12:14:24 »
To co za problem wymienić stare EZT na nowe i stare wagony na nowe?
A czy jest potrzeba, żeby wszędzie jeździły nowe EZT i nowe wagony tylko i wyłącznie dlatego, że pan na T tak mówi?

21
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 04 Czerwca 2022, 11:53:53 »
Sorki że się wcinam w wątek, ale coraz częściej widzę zdanie "i tak to zaraz pójdzie do kosza, bo jest o milimetr przesunięte niż w oryginale". Z takim podejściem nic nigdy nie będzie. Ja rozumiem próbę dojścia do perfekcji, ale przy tak zaawansowanych projektach i z takim a nie innym dostępem do materiałów, trzeba pójść na kompromis i trochę improwizować (robić na oko).

Ja też do Maszyny robię różne dodatki (głównie dźwiękowe) i to co było kiedyś a jest teraz - niebo a ziemia - bo pojawiły się materiały. A co było 6 lat temu? W stosunku do dziś było prawie nic. A mimo wszystko udało się stworzyć modyfikacje, one też zaczęły wymuszać zmiany w EXE, które w głównej mierze wprowadzał @tmj i teraz to pączkuje. EXE daje już duże możliwości, a nowe materiały stwarzają kolejne szanse na produkowanie coraz to lepszych dodatków, co przekłada się na fajniejszą zabawę. Warto zobaczyć na to co tworzy @youby z @turbokiblem i wielu innych autorów.

Stąd też @Sawi nie przejmuj się tymi milimetrami, nie przejmuj się brakiem materiałów. Sam pamiętasz kiedy wysłałem Ci rysunki, były jakie były, udało się to fartem wyciągnąć, coś już jest. Uda się stworzyć model, potem ktoś dojdzie do innych rysunków i nic nie będzie przekreślało Twojej pracy, a poprawki zawsze będzie można wprowadzić. A użytkownicy Maszyny czekają na dobrą zabawę :-)

22
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

23
Traxx w malowaniu dywizji ChemOil firmy SBB Cargo, robione 28 maja 2022.

https://eu07.pl/userfiles/18599/SBBC_Re484%20014.7z

24
Symulator / Odp: konwertowanie z trainz 2009 do Maszyny
« dnia: 30 Maja 2022, 18:05:44 »
Kilanziom, Wujek 082, samplaire i TRS2006 zgodzili się na konwersję wszystkich swoich assetów. Nadal wypada jednak poinformować autora o swoich planach.
Potrzebujesz programu o którym Sawi napisał. Go musisz załatwić od trainzowców, bo to ichne narzędzie. Nim konwertujesz mesh im do obj. Tekstury bierzesz 1:1, tylko maski alfy musisz wrzucić w jeden plik z diffuse. Nie mam pojęcia jak z mapami pod szadery nowych trainzów. Na oczy nie widziałem dodatku w tej technologii. Z kabinami jest więcej zabawy, bo każdy knefelek jest osobnym modelem z transformem definiowanym w osobnym konfigu i trzeba macierze z palca przepisywać.
Masz model, masz teksturę, dalej to dostosowanie pojazdu do maszyny, tak jakbyś go zrobił samodzielnie od zera. Jak oczekujesz pomocy w tym aspekcie, to dogadaj się z autorem by wszystko było klarowne i rób publicznie, a nie do szuflady, byśmy mieli jakiś pożytek jako społeczność z czasu poświęconego na naukę.

25
.
Co to znacza "WarunkowyDT"?


Oznacza że jeżeli nie będziesz aktywny lub coś zrobisz złego to Ci zwyczajnie zabiorą ten dział.

26
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 27 Maja 2022, 19:15:43 »
5 sztuk rudych cystern GATX Zas i Zaes (bok + tył i przód ze skosa):
https://eu07.pl/userfiles/1053/Rude_cysterny.7z

Reszta kolorów podobnych cystern w późniejszym czasie, chyba żeby ktoś pilnie potrzebował to pisać na PW.

27
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Maja 2022, 22:13:07 »
Dobry. Przedstawiam zdjęcia dwóch różnych platform należących do dwóch różnych przewoźników.  Wagon Sgs należący do PNUIK oraz Regs ZUESA. Paczka zdjęć regs'a zawiera dwa zestawy zdjęć.

PL-PNUIK Sgs 33 51 4545 695-0 - bok + 2 czoła + detale
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PNUIK%20Sgs%2033%2051%204545%20695-0.zip

PL-ZUESA Regs 33 51 3922 109-7 - bok + 2 czoła + detale
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-ZUESA%20Regs%2033%2051%203922%20109-7%20%282%20Pack%29.zip


28
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Maja 2022, 23:22:04 »
Wagony towarowe i robocze

CZ-RCO Zaes 7881 254-8 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/CZ-RCO_Zaes_7881_254-8.zip
CZ-RCO Zas 7860 114-9 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/CZ-RCO_Zas_7860_114-9.zip
D-SCKL Zagkks 7920 609-4 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-SCKL_Zagkks_7920_609-4.zip
D-VTG Tagnpps 0764 659-9 - bok / przód / tył skos / tabliczki
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-VTG_Tagnpps_0764_659-9.zip
D-VTG Zags 7813 292-9 - bok / przód skos / tył / tabliczki
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-VTG_Zags_7813_292-9.zip
PL-CEMET Uacs 9309 362-2 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-CEMET_Uacs_9309_362-2.zip
PL-CTLL Eaos 5331 499-0 - bok / przód skos / tył
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-CTLL_Eaos_5331_499-0.zip
PL-TRAPL Ua 9432 064-1 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka / wózek
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TRAPL_Ua_9432_064-1.zip
PL-TRAPL Ua 9720 012-2 - bok / przód skos / wózek
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TRAPL_Ua_9720_012-2.zip
PL-TRAPL Ua 9720 013-0 - bok / przód skos / tabliczka / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TRAPL_Ua_9720_013-0.zip

29
Bieżące kolejowe / Odp: Wewnętrzny rozkład jazdy.
« dnia: 24 Maja 2022, 18:18:55 »
Jak sama nazwa sugeruje wewnętrzny rozkład jazdy jest przewidziany do użytku służbowego i nie jest dostępny publicznie. Przynajmniej w Polsce.

30
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 19 Maja 2022, 17:48:45 »
Sorry @x_Zielu i sorry @shonek93, ale jestem ostatnio zarobiony. Pierwsza czesc, poszukam to pewnie znajde i inne.

EU44-007 2012
https://eu07.pl/userfiles/21184/foto-EU44-007-stadion-wawa.7z
EU44-009 2012
https://eu07.pl/userfiles/21184/foto-EU44-0009-stadion-wroclaw.7z
EU44-010 2012
https://eu07.pl/userfiles/21184/foto-EU44-010-stadion-poznan.7z

Pozdrawiam i zycze spokojnej pracy.

Strony: [1] 2 3 4