Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MuNiO

Strony: 1 [2] 3 4 ... 18
31
Inne niekolejowe / Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« dnia: 17 Września 2011, 12:52:03 »
"Parametry żarówek samochodowych określa Regulamin 37 EKG ONZ. Według niego zarówno moc maksymalna, jak i emitowany strumień świetlny nie mogą przekroczyć pewnych wartości.

W przypadku żarówki H4 o znamionowej mocy 60/55 W moc żarnika świateł drogowych nie może przekroczyć 68 W, natomiast żarnika świateł mijania 75 W. W procesie homologacji żarówki mierzony jest jej strumień świetlny i z tolerancją +/- 15 proc. i nie może on przekroczyć 1650/1000 lm (żarnik drogowy/mijania). W przypadku popularnej żarówki jednowłóknowej H7 o mocy znamionowej 55 W, jej rzeczywista moc maksymalna nie może przekroczyć 58 W, a strumień świetlny z tolerancją +/- 10 proc. powinien wynosić 1500 lm"

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news/o-ile-mozna-pomylic-sie-w-samochodzie,1695921,415

32
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 30 Sierpnia 2011, 10:48:10 »
Ja tu widzę dwa semafory - drugi zasłonięty pierwszym...

Tarcza manewrowa stoi na torze obok.

33
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 25 Sierpnia 2011, 18:39:14 »
Trochę zjadę z głównych zasadniczych na główne dodatkowe.

Czy możesz zaznaczyc tam na czerwono te miejsca? Ja chyba jestem już ślepy :)

34
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 23 Sierpnia 2011, 22:00:31 »
Zaspa Towarowa 2 lub 3 sztuki jeszcze w użyciu

35
Bieżące kolejowe / Odp: PKP Intercity sprzedaje lokomotywy
« dnia: 13 Lipca 2011, 17:02:23 »
A co to OG?

Oczekująca naprawy Głównej.

36
Na warsztacie / Odp: SP45
« dnia: 25 Czerwca 2011, 12:34:38 »
Posiadam książke od lokomotywy SM30, jak będzie coś potrzebne to poskanuje.

37
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 14 Maja 2011, 19:23:15 »

EW58-24 jedzie do Nowego Sącza. Prawdopodobnie na modernizację.

Zrobili jamnika z Ewuchy ? Jaki numer ma czwarty człon ?

38
Inne niekolejowe / Odp: Kup Ikarusa.
« dnia: 08 Maja 2011, 09:10:08 »
Jakieś 7-8 lat temu miałem ciekawe przeżycie z Ikarusem. Będąc w Gdańsku jechałem właśnie przegubowym Ikarusem, pamiętam że jechał dość szybko i jak wpadł w koleinę tył zaczął mu dość mocno wężykować. Ledwie utrzymywałem się przy barierce. Orientujecie się czy w Gdańsku są jeszcze wykorzystywane przegubowe Ikarusy?


Cytuj
31.01.2009 Dziś w Gdańsku odbędzie się pożegnalna impreza legendarnych autobusów ikarus. Ostatni kurs ikarusów zaplanowano na godz. 13.15 na linii 142 na trasie z Wrzeszcza do Targu Siennego.

http://gdansk.naszemiasto.pl/archiwum/1894862,gdansk-wymienia-tabor-i-na-zawsze-zegna-ikarusy,id,t.html

2 krótkie ikarusy można spotkać na trasie – pętla tramwajowa na zielonym trójkącie a stocznią remontową (pracownicze).

39
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 26 Kwietnia 2011, 22:07:57 »
Cytat: wojtekilawa
EP09-009 z EIC "Małopolska" na przystanku osobowym Iława Miasto.

Epoka wyrabia kilometrówke do zmiany obręczy ? Dlatego pojawia się w trójmiescie ?

40
Bocznica / Odp: Dobór aparatu fotograficznego
« dnia: 06 Kwietnia 2011, 21:36:54 »
Cytat: szogun
Litowo jonowe, były formatowane... Praktycznie tylko grzeją się przy ładowaniu, nic więcej.

Czegoś tutaj nie rozumiem, ten aparat ma dedykowany akululator i ładowarke. To jak mogłes tam wsadzić paluszki ?



Cytat: BLAcKboY
A formatowałeś je na początku?

Formatować to można dysk w komputerze. Jak już to formować akumulator !
Akumulatorki Ni-Cd (niklowo kadmowe) i Ni-MH (niklowo wodorkowe) raz na 10 ładowań trzeba rozładować do poziomu 0.8V na jedno ogniwo. Ten proces zapobiega wystąpienia efektu "pamięci".

Akumulatorki Li-Ion (litowo jonowe) i Li-Poly (litowo polimerowe) nie wymagają formowania, najlepiej je rozładowywać do poziomu maksymalnie 30%. Nie dopuszczać do częstego całkowitego rozładowywania tego typu akumulatorów, znacznie skraca żywotność.

41
Bocznica / Odp: Dobór aparatu fotograficznego
« dnia: 06 Kwietnia 2011, 19:00:33 »
Tylko wybierając aparat pamiętajcie że lepiej żeby miał on dedykowaną baterię. Posiadam Samsunga ES25 zasilanego akumulatorkami i przyznam że żałuję tego wyboru (zrobisz kilkanaście/dziesiąt zdjęć bez lampy błyskowej i już baterie padają).

Jakiej marki akumulatorki ? Nowe ? Używane ?

42
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek w Gdyni
« dnia: 31 Marca 2011, 11:34:28 »
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wypadek-kolejowy-Sa-niewielkie-opoznienia-n46754.html   

"W czwartek ok. godz. 3.30 na stojący pociąg towarowy najechał inny, składający się z dwóch lokomotyw. Poważnie ranny został maszynista pierwszej z nich. Do końca dnia będą ok. 10-minutowe opóźnienia w kursowaniu pociągów dalekobieżnych.


Aktualizacja godz. 14.30 Wypadek kolejowy na stacji Gdynia – Wzgórze Świętego Maksymiliana spowodował maszynista, który przejechał na czerwonym świetle – wynika ze wstępnych ustaleń komisji PKP i policji. Mężczyzna został ranny w tym wypadku. Jest w szpitalu – podaje Radio Gdańsk.

Nad ranem ok. godz. 3.30 na wysokości stacji Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana zderzyły się dwa pociągi. – W stojący przy semaforze pociąg towarowy uderzył, składający się z dwóch lokomotyw. Poważnie ranny został maszynista pierwszej lokomotywy, która uderzyła w skład pociągu towarowego – mówi Leszek Lewiński- Ok.godz. 4 wstrzymany został ruch SKM, jednak wrócił już do normy. Niewielkie, bo maksymalnie 10-minutowe, opóźnienia mogą mieć do końca dnia pociągi dalekobieżne.

Utrudnienia nie powinny być odczuwalne dla pasażerów, gdyż w rozkładzie jazdy uwzględniono blisko tydzień temu opóźnienia. – Tak się akurat złożyło, że remontowany jest jeden z torów. Opóźnienia więc zostały już wpisane w rozkład jazdy – mówi Lewiński.

Dla obu składów sygnalizator świetlny wskazywał "stop". Jak więc doszło do wypadku? – Po przyjeździe prokuratora wykluczyliśmy przyczynę techniczną – hamulce podobnie jak sygnalizacja świetlna działają. Na pewno przesłuchany zostanie maszynista. Sprawa jest w trakcie wyjaśniania -dodaje."

"Komentarz naszego czytelnika

Z doświadczenia wiem, że akurat w tym przypadku, lokomotywy elektrycznej (pomarańczowej) podczas podsyłu luzem bez obsady na tym typie elektrowozu, odcina się hamulec zespolony. Prawdopodobnie był tak i w tym przypadku – na elektrowozie nikogo nie było, i nie miał kto kasować urządzeń ABP (Automatyki Bezpieczeństwa Pociągu – "czuwak" [system automatycznego hamowania – przyp red.] i SHP [Samoczynne Hamowanie Pociągu – przyp. red]). Na tego typu lokomotywach (tylko na tych czeskich) są problemy z odcięciem "czuwaka" i SHP. By wyeliminować ten problem, odcina się hamulec zespolony. Odcina się go ponieważ na tego typu lokomotywach są problemy z wyluzowaniem lokomotywy.

Odcięcie takie jest dopuszczalne. Przy takim odcięciu hamulca "drugiej" lokomotywy, zmienia się tzw. masa hamująca. W tym przypadku lokomotywa spalinowa z czynnym hamulcem jest lżejsza, od elektrowozu. Maszynista za bardzo rozpędził się i my w żargonie mówimy o tym, że zabrakło hamowania. Czeski cięższy elektrowóz pchał mimo hamowania lżejszą lokomotywę spalinową.

Leszek Ochmański"

43
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Plan budowy makiety kolejowej
« dnia: 01 Marca 2011, 22:17:37 »
Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz na stronie : http://www.forum.martel.pl

44
Jest jeszcze kabel koncentryczny RG-62/U wykorzystywany w sieci ARCNET (przodek Ethernetu), cecha charakterystyczna to impedancja falowa 93 Ω.

45
Na warsztacie / Odp: Całkowo - CTL
« dnia: 27 Lutego 2011, 14:14:58 »
Uruchomić zamknięte stacje i mijanki, zrobić misje zbierania wagonów z każdej stacji lub mijanki z bocznym torem.

46
Trasy / [solved] Zwierzyniec_TOWOS - oświetlenie loka
« dnia: 25 Lutego 2011, 16:56:50 »
Witam.

Zauważyłem pewna rzecz z klawiszem Y/y.

Odpalamy misje (SP42, SU46 lub każda inna lok.), załączamy światła manewrowe, jedziemy pod semafor wyjazdowy. Na czole lokomowy załączamy światła drogowe, na tyłach końcówki. Do tego momentu wszystko gra. W Pawianowie zaczynamy manewry i tutaj zaczynają się schody. Wyłączamy światla (i,u),  przechodzimy do drugiej kabiny, załączam prawe manewrowe (I) i nie mozna wyłączyć koncowki klawiszem Y. Sprawdzałem na wielu lokach i nie wiem dlaczego wystepuje taki efekt.


[edit]

Za poradą kolegi szogun kombinacja klawiszy Shift+Ctrl rozwiązuje problem. Mozna zamknąć.

47
Bocznica / Odp: Jak to jest z kolejami w USA?
« dnia: 07 Lutego 2011, 14:11:45 »
Nie, nie chcielibyśmy.

Uzasadnisz swoją wypowiedź?

48
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 05 Lutego 2011, 22:30:11 »
Często też wygasza się semafor, jak spod niego startuje elektryk z ciężkim bruttem :D

Winne duże prądy błądzące.

49
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 05 Lutego 2011, 10:36:58 »
Wczoraj natomiast miałem przypadek gdzie dyżurny poświecił zastępczy i oczko mignęło raz, później ok 3s przerwy, znów mignęło dalej ok 5s przerwy itd… Dyżurny tłumaczył się, że działa tyle grzałek w stacji że na zastępczego mu zasilania brakło

Obwód światła białego jest zasilany z tego samego transformatora co światło czerwone (każdy semafor ma niezalżny transformator swiatła białego i czerwonego). Takie tłumaczenie że za dużo grzałek załączonych jest totalną bzdurą, w takim wypadku powinno zanikać świecenie światła czerwonego.

50
Na warsztacie / Odp: Lokomotywy spalinowe typu 060DA
« dnia: 05 Lutego 2011, 10:28:36 »
Tylko tak w kwestii formalnej: 060DA to nie oznaczenie fabryczne, tylko oznaczenie kolei rumunnskiej. Oznaczenie fabryczne wszystkiego, co u nas zowie się ST43 oraz 060D to LDE2100.

Pisz poziomo.
Rozi

51
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 04 Lutego 2011, 15:36:48 »
Swoją drogą ciekawe czy zdarza się tak, że wyświetla się S2, a jednak przebieg zezwala tylko na S10. Chodzi o to, czy może semafor tak zgłupieć, by podać sygnał niewątpliwy, ale niezgodny z przebiegiem.

Automatyka zabiezpiecza przed takim przypadkiem, monterzy zwracaja szczególną uwage na to aby nigdy nie przytrafiła się taka usterka.

52
Bieżące kolejowe / Odp: Zderzenie pociągów w Niemczech
« dnia: 02 Lutego 2011, 19:51:32 »
Gdzieś napisali że 1 lokomotywa poc. towarowego miała problem ze sterowaniem i mechanik siedział w kabinie drugiej lokomotywy, nie wiem na ile to prawda.

Zamykam, czekamy do oficjalnego komunikatu.
Krzysiek626

53
Inne niekolejowe / Odp: Sennheiser HD 202 problem
« dnia: 31 Stycznia 2011, 11:04:06 »
W środku jest kilka przewodów, każdy ma po kilka, czy kilkanaście żył i odpowiada za przesyłanie innej częstotliwości (tonu) dźwięku.

Wybacz ale piszesz bzdury z tymi tonami.

54
Bieżące kolejowe / Odp: Zderzenie pociągów w Niemczech
« dnia: 30 Stycznia 2011, 21:36:28 »
PZB to jest chyba coś takiego jak SHP/CA. Więc wątpie, że czegoś takiego nie ma na każdym szlaku, tymbardziej że to kraj nowocześniejszy niż Polska.

Za "CA" jest odpowiedzialny system Sifa, który ma każdy pojazd trakcyjny.  Wszystkie linie główne (v max <160 km/h) obowiązkowo muszą być wyposarzone w system PZB. Ignorwanie polecenia "SiFa" spowoduje hamowanie tzw. sluzbowe (Betriebsbremsung), natomiast igorowanie PZB spowoduje hamowanie awaryjne (Notbremsung).


55
Bieżące kolejowe / Odp: Zderzenie pociągów w Niemczech
« dnia: 30 Stycznia 2011, 19:21:09 »
Mnie dziwi fakt, że mając na szlakach i stacjach urządzenia PZB (pozornie najbezpieczniejsze) doszło do takiej tragedii.

Nie każdy szlak jest w to wyposażony.

56
Bieżące kolejowe / Odp: Kabiny EP08.
« dnia: 30 Stycznia 2011, 19:20:14 »
Pytanie z innej beczki. Jaki rodzaj sterowania pantografami mają EP08: z maszynowni za pomocą kurków czy heblami w kabinie? Czy jedno i drugie?

"Podnoszenie heblami, opuszcznie grzybkiem"

57
Bocznica / Odp: Przewód w lokomotywach
« dnia: 29 Stycznia 2011, 22:23:12 »
Tak, dokładnie tak jak piszesz, żółtym wężykiem przekazywany jest prąd do wagonów z drzwiami pneumatycznymi, czerwony służy do powietrza a ten czarny po boku to ogrzewanie.
Dawniej za czasów Cargo jak brakło 07 dla jakiegoś Expresa to dali byka i zawsze żółty był podłączony. Chociaż i tak nie każda Lok. serii ET22 posiada taki wężyk.

Zacznijmy od tego że "wężykiem" nie przesyłamy prądu, prąd przesyłamy przewodem lub kablem.

Żółty przewód powietrzny służy do zasilania instalacji pomocnicych w wagonach osobowych i towarowych.
Czerwony przewód powietrzny jest przewodem hamulcowym.
Sprzęg grzewczy słuzy do zasilania aparatury elektrycznej wagonach osobowych jak i niektórych towarowych (wagony osobowe : oświetlenie, ogrzewanie i inne pomocnicze)

58
Inne niekolejowe / Odp: Przechwytywanie obrazu z kamery cyfrowej na PC.
« dnia: 03 Stycznia 2011, 18:27:18 »
Czytał dokładnie instrukcje ?

59
Infrastruktura kolejowa / Odp: Jakie semafory wykorzystać?
« dnia: 03 Listopada 2010, 14:19:18 »
I jeszcze mam ostatnie pytanko odnośnie Sz. Co wskazuje tarcza ostrzegawcza, gdy na semaforze jest pokazane Sz? Pomarańczowe ciągłe, czy migające?

Pomarańczowe ciagłe.

60
Bieżące kolejowe / Odp: Akcja Palnik
« dnia: 27 Października 2010, 18:31:43 »
A można wiedzieć, czemu modern - stonkę kasują?

Pęknięta skrzynia rozrządu silnika.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 18