Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AtapiCl

Strony: 1 [2] 3 4
31
Bocznica / Odp: Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 20 Lipca 2018, 18:09:34 »
Grafikę. Szeroko rozumianą.

32
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przeprowadzanie ankiet
« dnia: 20 Lipca 2018, 17:49:55 »
Rany gorzkie, pisalem juz na czacie ze zaimplementuje jak sie znajdzie wolna chwila przy wprowadzeniu paru pilniejszych rzeczy. Nie wiem jak mam to jeszcze wyrazniej powiedziec. Bedzie. Moze nie w ciagu paru godzin albo paru dni, ale bedzie. Sklejcie sobie w miedzyczasie siudemkie albo cos ;/

33
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przeprowadzanie ankiet
« dnia: 20 Lipca 2018, 09:11:44 »
A nie wystarczy wybrać po prostu opcji Nowa ankieta?

34
Pomoc doraźna / Odp: Początki z EN57
« dnia: 23 Maja 2018, 09:12:21 »
Dziękuję wam bardzo, panowie. Jak rozumiem, te czerwone kontrolki mają się nie świecić. Wtedy skład jeździ bez problemu, odhamowuje jak trzeba i wszystko gra. Wczoraj udało mi się pokonać nawet znaczną część trasy w jednym ze scenariuszy!

35
Pomoc doraźna / Odp: Początki z EN57
« dnia: 22 Maja 2018, 21:22:19 »
Dementuję - hamulec EP można również odciąć "z bezpiecznika" kombinacją Ctrl+Z. Co nie zmienia faktu, że w praktyce HK wykonuje się właśnie z kierunkiem na pozycji 0.

36
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Kwietnia 2018, 15:00:17 »
bo ja recznie skladam to dluzej idzie :d

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, AI powinno czytac i przewijac rozklad co najmniej tak sprawnie jak przecietny gimnazjalista

- poprawka, pojazdy niewyposazone w sprezarke nie powinny miec w jej miejscu instalowanej przenosnej czarnej dziury

- poprawka od youby, AI nie powinno mylic tempomatu z dzwignia kontroli bocznikow

- lekcja dla AI od youby, AI powinna lepiej obslugiwac "nowoczesne" hamulce w "modernizowanych" kiblach

- dobra zmiana, zgodnie z sugestia futrzanego eksperta klawisze wyboru trybu hamulca zostaly przeniesione na kombinacje Ctrl+2 / Ctrl+8, by uniknac zabawy z przelaczaniem trybu Num Lock

37
Bieżące Symulatorowe / Odp: Usunięcie ET41_v1
« dnia: 20 Kwietnia 2018, 17:14:06 »
Cytuj
Jak ogarniecie kabine, to myślę że nie będzie powodów by trzymać v1, zawsze troche mniej gb w paczce.
Znam inny sposób na zaoszczędzenie gigabajtów w paczce, ale się powstrzymam od jego przedstawienia :)

38
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 09 Kwietnia 2018, 19:14:13 »
W sensie niech administracja zdecyduje, czy programista miał prawo tak napisać?...

39
Pytanie o grubszy ficzer. Da radę zrobić losowość wyboru dźwięków przy próbie jego odegrania? Tj. nie że się losuje jeden dźwięk dla pojazdu na czas całej gry, tylko losuje się dźwięk z chwilą potrzeby jego odtworzenia. Szczególnie dobre by to było przy nastawnikach, albo jak się dzisiaj spotkałem przy udźwiękowianiu EP05, dźwięk pozycji na nastawniku na podstawie pozycji wału kułakowego.

40
Bocznica / Odp: Pytanie
« dnia: 24 Marca 2018, 15:29:21 »
Użyć karty graficznej innej niż intel.

41
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodana mozliwosc definiowania polozenia zrodel dzwieku motorow trakcyjnych i drzwi, podobnie jak definiowane bylo do tej pory polozenie osi pojazdu. Definicje umieszczane sa w nowej sekcji pliku .mmd, locations:

Przykladowy wpis:
locations:
 doors: -2.0 both 3.5 left end // para drzwi 2m od punkty srodkowego w strone czola pojazdu, pojedyncze drzwi po lewej stronie 3.5m za punktem srodkowym pojazdu
 tractionmotors: -4.0 4.0 end // lacznie 2 motory, zlokalizowane 4m przed i za punktem srodkowym pojazdu
endlocations
W przypadku drzwi podawane sa dwa parametry: przesuniecie od centralnego punktu modelu, i klucz definiujacy czy drzwi wystepuja po lewej ("left"), prawej ("right") lub obu ("both") stronach pojazdu.
W przypadku motorow trakcyjnych podawane jest tylko przesuniecie od centralnego punktu modelu; ewentualne przesuniecie wzdluz osi X i Y sa pobierane, razem z innymi parametrami, z definicji dzwieku w sekcji sounds:

(drobna uwaga, w przypadku motorow sensownie jest ograniczyc sie do definicji nie wiecej niz jednego zrodla na wozek, nawet jesli w obrebie danego wozka napedzanych jest wiecej osi)

42
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Lutego 2018, 13:23:37 »
Bo zdalne sterowanie zamknięciem drzwi występuje również w przypadku drzwi skrzydłowo-łamanych, nie korzysta się z tego na ogół bo w starych wagonach mechanizm ten nie był jakoś wybitnie serwisowany i często zamiast robić domknięcie w ostatniej fazie z dużą siłą zatrzaskują się od razu co może spowodować zranienie pasażera.

43
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Lutego 2018, 14:12:10 »
Mi pod pewnym kątem ustawienia kamery znika jedno z przęseł mostu na Bałtyku, a także fragment wody. Już jakiś czas temu to zaobserwowałem, natomiast sytuacja ta wciąż się powtarza. Efekt ten występuje u mnie na pewno na Bałtyku Cargo oraz zimie przy przejeździe przez ostatnie przęsło mostu w stronę Alakowic. Reszty nie sprawdzałem. Na screenach widać: 1 - prawidłowo wyświetlany most i woda; 2 - część wody znikła; 3 - przesunięcie kamery o pewien kąt i zniknięcie przęsła.

44
Infrastruktura kolejowa / Odp: Prędkość na SBL
« dnia: 09 Lutego 2018, 22:47:58 »
W sumie idea nie jest zła tego przepisu
Nie jest zła? Jest fatalna. Dzięki temu mamy pociągi trąbiące przed ruszeniem z Warszawy Zachodniej. Po co?

45
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Stycznia 2018, 01:21:39 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pozycjonowanie elementow kabiny powinno byc dokladniejsze przy wczytywaniu plikow t3d

- wprowadzona na potrzeby AI obsluga nowego typu pojazdow, dmu czyli multiple diesel units (spalinowych zespolow trakcyjnych); charakterystyka prowadzenia dla AI dostosowana jest do najbardziej typowych w Polsce przedstawicieli tej kategorii, czyli bydgoskich produktow pociagopodobnych.

46
Najlepiej będzie zaprzestać wydawania siódemek. Ewentualnie poczekać jeszcze z miesiąc na updater, wtedy struktura będzie tylko jedna. Poprawianie struktury w patchu nie ma zbytniego sensu, bo wyszedłby ogromny.

47
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2018, 20:24:20 »
No dowcip w tym ze u siebie slysze przetwornice i wentylatory w kabinie przy parametrach, ktorych uzylem. Natomiast podawanie wartosci w rodzaju 3x mnoznik glosnosci i jeszcze dodatkowo +3 z groszami do rezultatu praktycznie eliminuje caly system korekty glosnosci dla pomieszczen -- wszystko wszedzie ma w rezultacie glosnosc 1 i tyle.

Byc moze warto byloby przyjrzec sie samym plikom dzwiekowym -- w swoim obecnym ksztalcie sa one nagrane z amplituda rzadko kiedy przekraczajaca 1/3 zakresu, co jest raczej bez sensu.

48
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2018, 16:41:58 »
W zalaczniku pliki .mmd dla sioodemek, wariantow Sx-42 i Sx-45 dostosowane do nowego systemu, lacznie ze znormalizowanym dzwiekiem runningnoise (bo troche bez sensu wpisywac w kazdym mmd mnoznik czestotliwosci x2) Moze sie komus przydadza jako orientacyjny przyklad dla reszty.

(czesc dzwiekow jest do zmiany bo to tylko prowizorka, jak np udajacy outernoise: runningnoise)

49
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Grudnia 2017, 22:41:35 »
@tmj: masz jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu? Mam dwa głośniki, prawy i lewy kanał. Jeżeli jestem ustawiony centralnie do źródła dźwięku (lub plecami), prawie nic nie słychać silnika.




Tutaj grafika Gmochowata


50
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Grudnia 2017, 22:34:09 »
W dzisiejszym uaktualnieniu, sprzatamy:

- poprawka, pozycjonowanie dzwiekow powinno dzialac prawidlowo takze po zmianie kabiny

- poprawka, dzwieki z osobnym samplem na zakonczenie powinny odtwarzac sie raz a dobrze

- poprawka, pisk zacisnietych hamulcow powinien urywac sie szybciej

- poprawka, dzwieki skladane z kilku elementow sa zatrzymywane dopiero gdy ich zrodlo oddali sie na wystarczajaco duza odleglosc

- eksperymentalnie, w przypadku gdy nowy dzwiek nie moze zostac odtworzony z powodu przekroczenia limitu jednoczesnie aktywnych zrodel exe sprawdza liste dzwiekow juz odgrywanych w poszukiwaniu kandydatow do wyciagniecia za szope I podziekowania za dotychczasowa wspolprace

- ficzer, ogolny poziom glosnosc odtwarzanych dzwiekow mozna modyfikowac wpisem w pliku eu07.ini
sound.volume X
gdzie X to wartosc w zakresie 1-4. Domyslnie ustawiana jest wartosc 2 (poprzednio bylo to 1) co powinno dac efekt bardziej zblizony do starszych wersji exe

51
Symulator / Odp: Postępowanie w przypadku zadziałania radiostopu
« dnia: 17 Listopada 2017, 14:33:39 »
W rzeczywistości należy przejść na kanał 8my i oczekiwać.
Tyle z teorii, praktycznie rzadko który dyżurny przechodzi na "Ósemkę".

52
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Listopada 2017, 18:42:18 »
Mam kłopot z zachowaniem AI w przypadku sterowania pojazdami w ukrotnieniu. Problem związany jest z traktowaniem przez AI drugiego pojazdu w ukrotnieniu. Wygląda na to, że po rozłączeniu ukrotnionych pojazdów drugi z nich staje się „martwy” i nie udaje się zmusić AI do przejęcia sterowania nad nim. Dotyczy to zarówno lokomotyw jak i EZT. Sprawa nie jest wydumana, dotyczy sytuacji mogących wystąpić w scenariuszach i najlepiej gdy zilustruję to następującymi przykładami (testowanymi na tworzonej scenerii).

1. Dwie jednostki EZT jadą w ukrotnieniu jako pociąg. Na stacji końcowej następuje rozłączenie składu i zgodnie z realnym RJ i planem obiegów jeden EZT - powiedzmy po kilkunastu min. - jedzie dalej jako inny pociąg, a następnie druga jednostka ma zjechać na tory postojowe, zwalniając tor peronowy dla innych pociągów. Dla informacji: sprzęgi wewnętrzne są zablokowane (-55), sprzęg łączący dwa EZT ma maskę 55.
2. Pociąg towarowy prowadzony jest dwiema lokomotywami, np. pociągową i manewrową, jak to bywa u przewoźników prywatnych. Na stacji końcowej lokomotywa pociągowa po odczepieniu zjeżdża na tor postojowy, a manewrowa ma rozpocząć obsługę bocznic.
3. Dwie lokomotywy luzem przejeżdżają odcinek w ukrotnieniu i po rozłączeniu na pewnej stacji każda ma być skierowana w inne miejsce (tu ukrotnienie zastosowałem dla celów testowych).

Zachowanie AI
Pierwszy pojazd zachowuje się po rozłączeniu zgodnie z oczekiwaniem, drugi niestety nie. Nie reaguje na żadne komendy wysyłane na różne testowane sposoby – z komórki sygnalizatora, z komórki przypisanej w pliku sterującym do odcinka toru, itd. Wygląda na to, że AI traktuje pojazd jako nieobsadzony i nic nie robi. Po pierwszych niepowodzeniach naiwnie założyłem, że jeśli wstępnie, przed rozpoczęciem jazdy pociągowej, złączę manewrami dwa obsadzone pojazdy (dla drugiego testowane headdriver i reardriver), to AI zapamięta, że drugi pojazd był obsadzony i przywróci ten stan po rozłączeniu. Niestety to nie pomogło.
Przy okazji wyszły na jaw pewne osobliwe zachowania.
1. Dwie lokomotywy obsadzone:
a) po połączeniu druga jest zahamowana, AI jej nie odhamowuje i skład stoi bezczynnie nie wykonując kolejnych komend (tabelka skanowania OK). Ten lub podobny problem jest zdaje się znany i był już chyba gdzieś poruszany.
b) kilka razy zdarzyło się, że po rozłączeniu dwóch lokomotyw jadących luzem, druga odrzucana jest do tyłu i porusza się ze stałą prędkością nie reagując na żadne sygnały i wbrew prawom fizyki – nie uwzględnia oporów ruchu i pochyłości toru.
2. Ukrotnione EZT – złączone manewrami dwie obsadzone jednostki. Od październikowych wersji exe pociąg tak zestawiony zatrzymuje się daleko za W4 – całością lub częścią składu. W przypadku gdy zaraz za W4 znajduje się semafor i dalej przed rozjazdem odcinek toru wygaszający semafor, skład sam sobie potrafi zablokować dalszą jazdę. Dotyczy to sytuacji gdy druga jednostka przed połączeniem ma obsadę headdriver (przy reardriver nie zauważyłem tego problemu). Jest to szczególnie niepokojące, bo w scenariuszach mogą zgodnie z realiami wystąpić sytuacje, kiedy do jednostki kończącej jazdę doczepiany jest drugi EZT i skład ma odjechać dalej jako nowy pociąg.

53
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Listopada 2017, 22:25:06 »
W dzisiejszym uaktualnieniu tzw "kupa rupieci", ogolnie zwiazana z oswietleniem:

- poprawka, exe rozpoznaje teraz pojazdy ktore moga byc zrodlem dynamicznego oswietlenia na podstawie obecnosci submodeli reflektorow, zamiast bawic sie w zgadywanki

- poprawka, swiatlo rzucane jest tylko przez faktycznie zainstalowane na pojezdzie swiatla (SN61 nie powinien juz swiecic nieobecnym gornym reflektorem)

- podpiety pod nowy system obslugi selektor ustawienia swiatel (domyslne kombinacje klawiszy to Shift-T i T zamiast poprzednich Shift-U i U, by uniknac konfliktu z klawiszem reflekora gornego; przy obsludze mysza klikniecie lewym przyciskiem aktywuje nastepna konfiguracje, a prawym poprzednia)

- w ramach koncertu zyczen, wprowadzone nowe urzadzenia kabinowe: lampki kontrolne dla aktualnie aktywnych swiatel. Nazwy urzadzen w pliku .mmd to
i-upperlight:
i-leftlight:
i-rightlight:
i-leftend:
i-rightend:
i-rearupperlight:
i-rearleftlight:
i-rearrightlight:
i-rearleftend:
i-rearrightend:
czyli wzorowane na nazwach przelacznikow dla poszczegolnych swiatel. Kontrolki powiazane sa ze swiatlami 'na sztywno' tzn lampka reflektora przedniej wskazuje stan reflektora po stronie kabiny A, bez uwzglednienia czy obsadzona jest kabina A czy B

- lekcja dla AI, przy prowadzeniu EZT AI zaczyna hamowac troche wczesniej, co pomaga mu zmiescic sie z hamowaniem nowszych produktow polskiej mysli technicznej

54
Na warsztacie / Odp: Wstęp do linii nr 7
« dnia: 10 Października 2017, 15:11:40 »
@AtapiCl: o ile sobie przypominam, to na dobre w 2011 r. Z wymienionych już powodów tempo znacznie zmalało od ok. dwóch lat.  Być może ktoś mógłby zapytać po co się wpakowałem w takie - w obecnych warunkach – utopijne zadanie. Właściwie to najbardziej interesuje mnie odwzorowanie realnego ruchu kolejowego, stąd od samego początku prac nad scenerią starałem się, aby testowo uruchamiać tam pociągi jeżdżące wg rzeczywistego rozkładu jazdy z realnymi składami i żeby mogło tym sterować AI.  To napędzało rozwój scenerii. Przykładowo, jeśli startuję w Jaszczowie z TMZEc 33694/5 z węglem dla elektrowni Kozienice i dojeżdżam do Sadurek, to rodzi się pytanie, dlaczego nie do Zarzeki, a potem może do stacji końcowej w Świerżach Grn. Tak przyrastały kolejne stacje. I mimo wszystkich oczywistych braków i niedociągnięć scenerii, obserwacja na niej ruchu wielu pociągów jest niezłą zabawą. Budowa nawet skomplikowanych układów torowych w edytorze RSF jest prosta, w miarę szybka i daje sporo satysfakcji. Może kiedyś osiągnie to stan nadający się do publikacji.

55
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna na targach TRAKO 2017
« dnia: 27 Września 2017, 17:02:51 »
Aż żałuję że w tym roku nie mogę być na Trako,
bo kabinę jaką zrobiłeś to nic dodać, nic ująć, przynajmniej na pierwszy rzut oka;) . Cieszę się że Maszyna ma taką świetną reklamę. Mało który symulator może się poszczycić tym że nie był wystawiany na jakimś festiwalu z grami, tylko na międzynarodowych targach branżowych.
Dlatego szacunek dla Ciebie, że poświęciłeś swój czas i pieniądze, by tak zareklamować Maszynę. 

56
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna na targach TRAKO 2017
« dnia: 26 Września 2017, 22:54:04 »
Wyraziłem swoją opinię na ten temat i pomimo tego że doceniam Twój trud, uważam że prezentacja tak obskurnego pulpitu może i jest wodotryskiem dla mikoli, ale na międzynarodowych targach TRAKO, prezentuje się niezbyt zachęcająco. 
Brakuje jeszcze srajtaśmy dla realizmu i kiepy wewnątrz grzejnika.
Natomiast jeżeli chodzi o funkcjonalność pulpitu, jestem zaskoczony że udało Ci się osiągnąć takie możliwości na Arduino.

57
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Września 2017, 23:41:01 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

* poprawka, ostatnie zmiany w hamowaniu AI mialy negatywny wplyw na zachowanie samochodow, powinny one teraz znowu jezdzic normalnie

* obsluga dzwiekow i eventow zostala przesunieta silnika graficznego w bardziej rozsadne miejsce; teoretycznie nie powinno miec to zadnego zauwazalnego efektu, ale jesli jakies zauwazalne efekty wystapia, prosze krzyczec

przez kilka najblizszych dni raczej nie bedzie uaktualnien (chyba ze wyleza wymagajace poprawek bledy) bo na warsztat idzie wspomniane wczesniej przekonstruowanie flakow symulacji w przygotowaniu do wprowadzenia zapisu/odczytu scenerii, a to troche potrwa ;d

58
Wersja "atak" ;)

59
Na warsztacie / Odp: Wstęp do linii nr 7
« dnia: 08 Września 2017, 23:50:19 »

To i ja się pochwalę. Również tworzę własną scenerię w edytorze RSF - zacząłem także od linii 7. Sceneria zaczęła się stopniowo rozrastać i obecnie obejmuje większość OK-2 i przyległe rejony OK-1. Łącznie jest to ok. 3500 km w sensie pojedynczego toru.

Oczywiście, tak jak jest to dotychczas ze sceneriami tworzonymi w wymienionym edytorze, nie nadaje się jeszcze do publikacji, głównie ze względu na trudności z tworzeniem terenu. Także sieć trakcyjna czeka na wymiarowe modele i zwiększenie możliwości edytora. Brakuje ponadto większości charakterystycznych dla odwzorowanej sieci budynków kolejowych i innych elementów infrastruktury.

Stan scenerii:

1. Zakres (stacje graniczne scenerii z wylotami co najmniej kilkaset metrów za To):

linia  2: podg Doły - Międzyrzec Podl.
linia  7: Zabieżki - Dorohusk (GP)
linia  8: Czachówek - Zagnańsk
linia 12: Tarczyn - Łuków
linia 13: Grzebowilk - Pilawa
linia 22: Wolanów - Radom
linia 25: I. Bliżyn - Wąchock
    II. Stary Garbów - Chmielów k.Tarnobrz. (dwie niepołączone części)
linia 26: Łuków - Radom (cała)
linia 30: Łuków - Lublin (cała)
Linia 63 (1520 mm): Dorohusk (GP) - Zawadówka Naftobaza (cała)
linia 65 (LHS 1520mm): Miączyn - Puszcza
linia 66: Zwierzyniec Tow. - Stalowa Wola Płd. (cała)
linia 67: Lublin - Lublin Tatary - Świdnik (cała)
linia 68: Lublin - Łętownia
linia 69: Rejowiec - Zwierzyniec Tow.
linia 72: Zawada - Miączyn
linia 74: Sobów - Stal. Wola Rozwadów (cała)
linie 76, 77: Bąkowiec - Świerże Górne/elektrownia Kozienice (cała)
linia 78: Sandomierz - Grębów (cała)
linia 80: Furmany - Olendry (cała)
linia 81: Chełm - Uhrusk
linia 83: Zawada  Zamość Bortatycze (cała)
linia 84: Grębów - Olendry (cała)
linia LWB (kopalniana): Jaszczów - Bogdanka (cała)
- uwzględnione zostały wszystkie łącznice w zakresie scenerii i najważniejsze bocznice.

2. Profil pionowy jest ustawiony wg danych PLK dla kilku linii (w tym 7), dla innych prowizorycznie wg map topo. Długości krzywych  przejściowych i wartości przechyłek dla niektórych linii zgodne są z danymi PLK.
3. Na wszystkich posterunkach ruchu dodana sygnalizacja wg dostępnych danych. Aktywne W4 wstawione na wszystkich torach głównych (zasadniczych i dodatkowych). Wszystkie sygnały niezbędne dla prawidłowego działania AI zostały przypisane do torów.
4. Zastosowane jest jednolite, znaczące nazewnictwo każdego odcinka torów scenerii z uwzględnieniem numeru linii, skrótów nazw posterunków (szlaku) i numeru toru.
5. Prędkości drogowe wg danych PLK wpisane w tory. Ograniczenia również.
6. Trochę własnych modeli mostów, wiaduktów, nastawni, dworców, wież wodnych, kładek, wiat typowych dla niektórych linii, tablice peronowe, perony z trójkątów lub "road" (dla niektórych budynków brak materiałów na tekstury).
7. Testowo został wstawiony tu i ówdzie teren z SRTM i pokryty ortofotomapą i wygląda to bardzo obiecująco. Ale to na razie nie współgra z przekrojami poprzecznymi.

Na scenerii można testowo uruchamiać kilkadziesiąt pociągów wg rzeczywistego RJ z 2006/7 r. (trasy towarowe zrekonstruowane wg dodatku IV do RJ, tras katalogowych i służbowych rj). Sterowanie jest jeszcze prowizoryczne, ale działa OK w trybie AI. Dla każdej głównej linii/ odcinka odtworzono wykresy ruchu z RJ 2006/2007 dla ułatwienia orientacji i ewentualnego dalszego tworzenia scenariuszy. Wykorzystano możliwość zapisu komend w komórkach sygnalizatorów, dynamiczne nadawanie RJ itd., itp. Z założenia żadne zdarzenia zależne od scenariusza nie są przypisywane do torów.

Niestety wymienione ograniczenia znacznie spowolniły rozwój scenerii (teren i oczekiwanie na sensowne wstawianie odpowiednich modeli sieci trakcyjnej, brak odpowiednich budynków itd.).

W załączeniu zrzut widoku scenerii w programie STV z dodanymi opisami. Stan na lato 2016 (linia 8 została już od tego czasu przedłużona na południe).


60
Bieżące kolejowe / Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« dnia: 06 Września 2017, 16:54:26 »
Ale jakie mam mieć argumenty? Nie ma żadnego obowiązku zmiany po 8 h. Maszyniści zatrudnieni są w systemie równoważnego czasu pracy. I jeśli służba będzie na 11:50, to jedzie się 11:50. A jak trzeba to 12. I to nie jest żadne wydłużanie, tylko planowy harmonogram.

Strony: 1 [2] 3 4