Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AtapiCl

Strony: 1 2 [3] 4
61
Bieżące Symulatorowe / Odp: Widoczność semaforów
« dnia: 25 Lipca 2017, 18:34:46 »
Nie wymagajcie od grafiki komputerowej imitujacej kolej efektow specjalnych. Na moje oko zastosowane od zawsze rozwiazane zoptymalizowane poprzez zwiekszenie zasiegu renderowania (nie pamietam tylko, czy teraz freespotlight swieci sie niezaleznie od rodzica swoim zasiegiem, czy tez maxdist rodzica nadpisuje spotlight) jest wystarczajace i nie ma potrzeby na sile tego zmieniac. Zwlaszcza, jezeli zdania sa podzielone nawet wsrod osob jezdzacych na codzien.

62
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 19 Lipca 2017, 20:30:47 »
Tobie sie wydaje, ze problemu nie bylo. Byl i jest. Po to sie stosuje odpowiednie zapisy przenoszace prawa do dodatkow, zeby nikt nie mogl sie nagle rozmyslec, szkodzac projektowi. A obecnie to jest mozliwe.

63
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 14 Lipca 2017, 17:03:56 »
Potrzebne będzie też nagranie nastawnika kierunku w EN57 dla obu pozycji jazdy, pozycji neutralnej i pozycji jazdy w tył.

On w kazdej pozycji brzmi tak samo.

64
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 07 Lipca 2017, 20:58:33 »
https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/30/artifacts

Zawartość shaders wypakować do katalogu /shaders/

65
Inne niekolejowe / Odp: Coś o sobie
« dnia: 01 Czerwca 2017, 21:26:49 »
Tylko Ty siebie przypominasz z tamtego okresu ;)

66
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkaz N czy S
« dnia: 31 Maja 2017, 18:01:21 »
S na wyjazd z toru bez semafora. Semafor, o ktorym mowisz nie jest drogowskazem, tylko wyjazdowym wlasnie. I to na pominiecie tego semafora N, jezeli zachodzi taka potrzeba. A z tresci przykladu wynika, ze nie zachodzi.

67
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 28 Maja 2017, 23:21:29 »
Nie, nie, nie. To nie moze byc na zasadzie "mysz albo klawiatura". To w podstawowym stopniu musi byc sterowalne z klawiatury - mysz powinna byc opcjonalna.

68
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 25 Maja 2017, 05:48:17 »
Rozumiem obawy osob posiadajacych wiekowy sprzet, ale nie mozemy ciagle patrzec wstecz i skupiac sie na kompatybilnosci z komputerami sprzed dekady. Jezeli skalowanie maxtexturesize np. 512 nie zda egzaminu, to przykro mi bardzo, ale biorac pod uwage ficzery ktore z pewnoscia jeszcze beda dochodzic w przyszlosci, trzeba bedzie w sprzet zainwestowac. Moze nie nie wiadomo ile, ale zeby to bylo juz x64 z wieksza iloscia pamieci.

69
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nowe-stare scenerie
« dnia: 24 Maja 2017, 09:26:24 »
Bez zapisywania i odpalania zapisanych stanow symulacji takie mega scenerie nie przejda. Lub bez multi.

70
Bocznica / Odp: Zahosting
« dnia: 16 Maja 2017, 21:08:15 »
To znaczy co? I po co? I czemu akurat tu?

71
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Maja 2017, 16:53:02 »
W tym konkretnym przypadku: Jeśli w tabeli skanowania mam 25km/h (miga sygnał zastępczy)

20 km/h*

Cytuj
stawiano tezę, że wjazd powinien być na tor wolny. Dopiero po tym fakcie, manewry na tor z zepsutym EP05.

Wcale tak nie musi być - formalnie trzeba pod semaforem się zatrzymać i dostać rozkaz pisemny "O" informujący o wjeździe na tor zajęty z Vmax 20 km/h. I tutaj trochę zamieszał autor scenerii (albo ktoś kto przerabiał), bo rozkaz w starterze można podejrzeć, ale on akurat jeżeli chodzi o taką jazdę powinien być wystawiony przez stację, na której taka jazda się odbywa. A więc żaden wydruk komputerowy z poprzedniej stacji.

72
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Maja 2017, 10:42:48 »
po sygnale zastępczym. W Bałtyku rozpędza się do 70km

Bo dostaje info od wskaźnika W5 (lineinfo), że wyjechało ze stacji. A to, że to jest niezgodne ze sztuką jazdy na Sz na blokadę samoczynną ;) Trzeba by było dorobić jakieś uwarunkowanie, że jeżeli jest w trybie jazdy pociągowej i Vmax ma zadane 20 0, to raczej jedzie na sbl na Sz/rozkaz i żeby granica przetaczania wówczas nie nadawała prędkości. Inna sprawa, że w samych inc semaforów mamy bałagan jeżeli chodzi o rozróżnianie i możliwości stosowania danego inca z SBL. Większość semaforów ma Vmax 40 na Sz i tylko te "wybrane", przerobione dla konkretnych potrzeb autora scenerii mają 20 km/h.

73
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 25 Kwietnia 2017, 23:50:31 »
W EN57 z kolei bateria i jej włącznik znajdują się w członie Rb i zasilają urządzenia w całej jednostce, prawdopodobnie podobnie jest w innych EZT. Przetwornica jest też tylko jedna i umieszczona w wagonie silnikowym. Nie wiem natomiast ile jest przetwornic w EZT z dwoma wagonami silnikowymi (np. EN71, ED72), ale nawet jeśli są dwie, to w normalnych warunkach i tak pewnie sterowane tylko jednocześnie. W EZTach więc wyłączenie przetwornic(y) i baterii będzie powodowało wyłączenie wszystkich WSów (taki EN57 ma ich jakby 4 ;) ).

Jeżeli mowa o oporowych EN57, to odłącznik baterii jest w szafie nn w wagonie silnikowym. Poza tym spotkać klasyczny WS złożony z czterech styczników to już graniczy z cudem (no dobra, przynajmniej w Warszawie). Przy okazji rewizji już od wielu lat wymieniane były na próżniowe (najczęściej DCU, rzadziej Secheron). Co do wyłączania WSa i definicji składu - jeżeli mowa o jednym EZT, no to wiadomo - wyłączenie przetwornicy i baterii powoduje wyłączenie WSa na tym ezecie, WS nie ma zasilania. Natomiast jeżeli skład to kilka ezetów i mowa o wyłączeniu przetwornicy i baterii w jednym z nich, to WS wyłączy się tylko w tym jednym.

74
Symulator / Odp: MaSzyna w Unity3D
« dnia: 19 Kwietnia 2017, 14:08:52 »
Jedyne czym jesteśmy w dole to opcja multiplayer, miejmy nadzieje że to się rozwinie.

Nie jedyne. Oj nie.

75
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 08 Kwietnia 2017, 15:34:11 »
Oba powinny samoczynnie wracac. Co do przetwornicy - oba stwierdzenia sa prawdziwe ;) Przetwornica zadziala, gdy nadmiarowy nie zadzialal i jest juz odblokowany. Jak jest zalaczona, to sila rzeczy zabezpieczenie nie zadzialalo i jest odblokowane. Jak dajemy odblok, to oprocz przywracania stanu przekaznika, wylaczamy ochraniane urzadzenie. Tak samo bedzie z WS, gdy w szafie damy odblok np. przekaznika roznicowego.

76
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 08 Kwietnia 2017, 15:04:30 »
W EN57 i pochodnych sterowanie pantografami tez jest heblami impulsowymi, danie impulsu zasila na ten moment przewod wielokrotny odpowiadajacy za podnoszenie (przesterowanie elektrozaworu) czy to przednich, czy tylnych pantografow, opuszczenie przedniego badz awaryjne opuszczenie wszystkich grzybkiem na pulpicie. W stanie zasadniczym heble te sa zawsze wylaczone. Tak samo heble przetwornicy. W EN57, w których zamiast przetwornicy wirowej jest statyczna (elektroniczna), nie ma potrzeby trzymania dluzej przycisku zalaczania.

77
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 25 Marca 2017, 20:32:34 »
Co do aureoli - mi się osobiście nie podobają (dla mnie ten efekt jest przekombinowany) i poproszę możliwość ich całkowitego wyłączenia. Dziękuję ;)

78
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 18 Marca 2017, 16:30:13 »
Odpaliłem Kaliską na paczce DDS, exe x86 170318.

Maszynowy matrix :D

Co ciekawe - ta godzina itd niby na teksturach to Overlay PlayClaw5 :P
Ale Panie Administratorze! Załączniki tej wagi są niedopuszczalne! :) I jeszcze post pod postem! @m.

79
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnał odjazdu w EN57 SPOT
« dnia: 18 Marca 2017, 12:58:32 »
Przycisk nr 30 jest "otwieranie a nie zamykanie"

Nie jest.

Powiem tak: Każda strona drzwi ma swój przycisk od otwierania i zamykania. Zwykle nie ma wspólnego przycisku do zamykania. W wielu przeróbkach np. niektórych 19xx jest dodatkowy, osobny przycisk na otwieranie centralne z pulpitu tej strony drzwi, która już jest otwarta. Ale nie wszędzie tak jest. Tam, gdzie nie ma takiego przycisku, z pulpitu nie ma wyboru otwierania indywidualnego lub centralnego wszystkich. Wówczas w szafie nn jest odpowiedni pakieciak, którym wybiera się jak mają się zachować drzwi po przyciśnięciu na pulpicie przycisku otwarcia - czy mają się otworzyć wszystkie centralnie, czy też mają się otwierać tylko po przyciśnięciu przycisku otwarcia przez pasażera.

80
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 05 Marca 2017, 11:07:54 »
Crashdump jak sama nazwa wskazuje, generuje sie przy nieoczekiwanym zakonczeniu programu.

81
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 01 Marca 2017, 15:56:53 »
IMO trzeba by było zrobić przejście pełny ekran/okno za pomocą alt + enter, jak to ma miejsce w większości gier.

82
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna vs TD2
« dnia: 28 Lutego 2017, 15:14:53 »
No cóż, trochę mógłbym tu nawrzucać, że macie tak szeroką scenę, tylu ludzi w Wami współpracuje, a przez ostatnie lata dla szarego, końcowego użytkownika nie zmieniło się nic.

Zgadza się. I nikogo nie zdziwi fakt, że to jest uzależnione od braku narzędzi do tworzenia własnych scenerii, które byłoby: a) w zestawie z symulatorem; b) przyjazne użytkownikowi. Nawet układanie czegoś w samym 2D bez możliwości aranżacji terenu na żywo w 3D po prostu nie przyciąga. W takiej sytuacji klepanie kolejnej tekstury siódemki mija się z celem.

Cytuj
Teraz dopiero widać zaangażowanie przy przepisywaniu na C/C++. Ale dla szarego Kowalskiego na razie nic to nie zmienia.

Nie od razu Rzym zbudowano, ale skoro się udało wyprostować kwestię Borlanda i zaszłości Pascalowych, to myślę że niedługo zacznie się zmieniać coś i w tej kwestii. Tylko to muszą być przemyślane działania.
Cytuj
Macie ludzi z wiedzą, wielu tutaj takich jest, a czasami mam wrażenie, że średnio tym zarządzacie i słabo to idzie. Tempo dla mnie jest mizerne.

Pełna zgoda, tylko że to był ten moment, gdzie dalszy rozwój siłą rzeczy był uzależniony od zmian w exe (czyt. na dzień dobry wywalenie Pascala i Borlanda jako środowiska sprzed dwóch dekad). Jeśli nie było komu tego zrobić, ba - a kod był niedostępny przez długie lata, to potem tak wychodzi. A nikogo nie zmusimy. Zresztą - ten moment zbiegł się właśnie z powstawaniem TD2 i rozmawiałem wówczas z Marcinem, który jest "ojcem" obu symulatorów. I mówiłem, że skoro staruszka Maszyna dogorywa, a jednocześnie mamy sporą społeczność, to można jeden projekt jakoś odłożyć, a wykorzystać społeczność i pójść do przodu z tym drugim. I to z oddaniem grabek na forum, bo jesteśmy tutaj dla symulatora, a nie dla bycia sobie adminami. Marcin miał inną wizję, obawy że tutaj jest zamordyzm itd, bazując też na Waszych [współpracownikach w TD] opiniach. Efekt? Td sobie żyje i ma się dobrze, Maszyna też jakiś renesans przeżywa powoli. Zobaczymy co da przyszłość :)

Cytuj
U nas za to programista jest na wagę złota, ale jak weźmie się do pracy, to w 2 miechy mamy wyprostowanych większość błędów i możemy szykować się do wprowadzenia większej liczy składów i tekstur.

To dobrze :) Aby do przodu.

Cytuj
Nie wiem czy jest sens łączyć, dzielić symulatory. Niech każdy idzie swoim torem, a ew. współpracujmy między sobą pod względem pomysłów, wiedzy, czy wymiany obiektów. Moje serce zawsze będzie przy MaSzynie i zawsze do niej wracam na te kilkanaście minutek jazdy. Ale głównie swoje upodobania opieram na TD2, gdzie mogę z innymi porozmawiać, jazda nie jest sztywna (nigdy nie powtarza się ten sam scenariusz), sytuacje na szlaku są dynamiczne, a kiedy znudzi mi się jazda, mogę otworzyć własną scenerię, którą sobie stworzyłem w edytorze.

+

83
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Lutego 2017, 22:27:49 »
Moim zdaniem właśnie @tmj zrobił te 250m.

Nie.
Cytuj
Screen przed poprawkami ze skanowaniem, do pierwszej zwrotnicy było 199m. Semafor jest sporo wcześniej i niewidoczny. Poprzednio nawet ze 150 nie było nic widać. Sprawdzę jutro jak to na Quarku widać ciemną nocą dla porównania i może jeszcze jakąś scenerię.

Sprawdzałem na różnych exe i z tej samej odległości widać na tym wpisie atmo sygnał na semaforze. I na dedykowanym starym exe z paczki, i na exe cpp z dzisiaj. To jest tylko i wyłącznie kwestia wpisu atmo. Widzisz szary semafor tylko dlatego, że wpisy atmo w zasadzie nie są skomponowane do tła. A widoczność jest jaka jest, w życiu bywa gorsza i się jedzie. Nomen omen np. dziś:


84
Forum / Odp: Złóg po Młodszym Moderatorze
« dnia: 12 Lutego 2017, 12:52:08 »
Wieczorem sie poprawi, dzieki.

85
Bieżące Symulatorowe / Odp: Scenariusze zdarzeń UTK
« dnia: 29 Stycznia 2017, 15:05:39 »
Tak z ciekawości. Jadąc 100 km/h da radę zauważyć pęknięcie szyny? Czy tylko wyczuć pod kołami?

Jak pekniecie sie ladnie przed Toba zablyszczy, to zauwazysz chwile przed ;) a tak to uslyszysz i ewentualnie poczujesz. Jak ktos jezdzi regularnie na krotkich odcinkach, np. na jednostkach, to nowy stukot w danym miejscu potrafi sie wylapac.

86
Bieżące Symulatorowe / Odp: A może by tak wystarczyło siódemek?
« dnia: 22 Stycznia 2017, 02:10:29 »
Spieszmy sie robic EN57, tak szybko odchodza :(

87
Forum / Odp: Globalny przycisk do polubien.
« dnia: 15 Stycznia 2017, 15:42:37 »
Mariusz, klikaj to co teraz wpadnie ;)

Włodek, czy my Ciebie zmuszamy do klikania? :)

88
Forum / ShoutBox i Polubienia postów.
« dnia: 12 Stycznia 2017, 19:54:49 »
Bry ;)

Powracamy z Shoutboxem na forum, coby było to wbudowane i każdy nowy użytkownik forum wiedział, że coś takiego istnieje. Nowością (może nie dla wszystkich) jest też możliwość polubienia wiadomości, które uznacie za wartościowe ;) W profilu zaś będzie znajdował się ogólny licznik otrzymanych przez innych lajków. Zapraszam do korzystania.

Jednocześnie informuję, że automatyczne łączenie postów zostało wyłączone z racji zbugowania na nowym skrypcie.

89
Infrastruktura kolejowa / Odp: Skrzynia z symbolem [T]
« dnia: 21 Lutego 2014, 16:47:07 »
Co ciekawe, łącza te w wielu miejscach nadal działają ;)

90
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch tyrystorowy
« dnia: 01 Września 2012, 00:22:32 »
Rozruch tyrystorowy, inaczej impulsowy polega na tym, że prędkość obrotowa silników szeregowych prądu stałego regulowana jest za pomocą przerywaczy prądu stałego (tzw. chopperów). Przerywacze te umożliwiają rozruch bezrezystancyjny, sprowadzający się do okresowego włączania i wyłączania napięcia zasilającego silniki (impulsy rzędu kilkuset Hz). Załączenie tyrystora dodatnim impulsem powoduje, że na silnikach pojawia się napięcie w przybliżeniu równe napięciu zasilania. Ujemny impuls powoduje odłączenie źródła zasilania i skokowe zmniejszenie się napięcia do 0.

To, jakie średnie napięcie pojawi się na silnikach, zależy właśnie od czasu przewodzenia prądu przez tyrystor. Dlatego też w takim obwodzie wyeliminowane zostały opory rozruchowe.

Strony: 1 2 [3] 4