Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AtapiCl

Strony: [1] 2 3 ... 104
1
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 10:52:13 »
Przestarzalej technologii nie przeskoczycie. Musicie sie z faktem pogodzic, ze babuszka MaSzyna nie nadaje sie do rozwoju w obecnej formie. Szkoda czasu tworcow. Latwiej zrobic cos od zera, niz probowac wyprostowac MaSzyne. Bardzo sie ciesze, ze powstaly inne projekty, w tym komercyjne. Tworza to ludzie, ktorzy na MaSzynie zjedli zeby. To wiele mowi o tym, ze MaSzyna sie nie nadaje do rozbudowy. Tak wiec dajcie sobie spokoj ;) Serio.

2
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 17 Stycznia 2023, 10:05:42 »
Ja wiem, ze to nie do konca o fizyke sama w sobie chodzi no i w multi trzeba robic pewne uproszczenia, ale mimo wszystko dla skladow AI - rowniez w multi - dalbym jakis czas zwloki ;) Inaczej ujmujac - czynnik ludzki 😆 bo to smiesznie wyglada, jak AI reaguje na semafory momentalnie i bezwladnie ;)

3
Forum / Odp: Odblokowanie #eu07 na Mattermost
« dnia: 23 Grudnia 2022, 23:31:42 »
Nie dlatego, ze bylo poblazane samo w sobie, tylko dlatego ze mm nie ma funkcji moderatorskich. Sami wiecie, ze maskotka to taka kara mocno naookolo. Tak wiec takie rzeczy to nie z mm.

4
Forum / Odp: Rejestracja kont na forum
« dnia: 25 Stycznia 2011, 18:18:03 »
Przypominam również, iż po zarejestrowaniu się na forum każdy nowy użytkownik otrzymuje dwie wiadomości na adres email. Pierwsza - automatycznie wysłana po założeniu konta przez Was poprzez zaakceptowanie Regulaminu i kliknięcie na przycisk "Rejestracja" informująca o założonym koncie.

UWAGA! Należy w tym kroku upewnić się, iż wiadomość ta została dostarczona na Wasz adres email podany przy rejestracji!

Druga wiadomość - decyzja Administratora. W zależności od niej, może w tej wiadomości znajdować się link aktywacyjny Wasze konto lub wiadomość informująca o odrzuceniu konta.

Jeśli z jakichś przyczyn nie otrzymaliście pierwszej wiadomości w ciągu kilku godzin od założenia konta, należy upewnić się że wiadomość ta nie jest filtrowana przez żadne oprogramowanie ani też nie znajduje się w katalogu SPAM. Gdy mimo tego nadal żaden email do Was nie dotarł lub oczekujecie kolejny dzień na drugi z linkiem aktywacyjnym, należy wysłać wiadomość pod jeden z poniższych adresów opisując problem.

Należy podać przy tym nick, datę rejestracji oraz adres email, który został przy niej użyty.

Adres korespondencyjny:
administracja@eu07.pl

5
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 14 Lipca 2021, 21:58:41 »
UTK opublikowało 30 scenariuszy do szkoleń na symulatorach. Wersja dla symulatorów pewnie będzie je miała. A ogólnodostępna ciekawe, czy wszystkie.

Przykładowych scenariuszy. To nie jest odgórnie narzucone i każdy przewoźnik może sobie dowolnie wg własnych potrzeb i uwarunkowań zrobić scenariusze.

6
Symulator / Odp: Niespodzianki na szlaku.
« dnia: 05 Lipca 2021, 17:47:57 »
Troli u nas pod dostatkiem.

7
W takich sytuacjach mogą zdarzyć się dwie rzeczy:

a) Nastąpi korekta rozkładu jazdy uwzględniająca zmianę pojazdu trakcyjnego w danym dniu.
b) Takiej korekty nie będzie (nie zawsze jest to możliwe).

Rozkład uwzględnia profile linii "na trasie" oraz obciążenie i w uproszczeniu rodzaj hamulca. To przekłada się na wynik końcowy, jakim jest wymagany % masy hamującej. Ten z kolei determinuje maksymalną prędkość pociągu.

Dodatkowo przewoźnik może zażyczyć sobie zmniejszenie prędkości "bo tak" i zdarza się, że przewoźnik zamawia rozkład jazdy na prędkość mniejszą (wspomniane EN57 na 100 km/h). Tutaj jest to kwestia czysto uznaniowa przewoźnika.

Jeżeli sytuacja dotyczy punktu a), to sprawa jest oczywista. Jeżeli możliwości techniczne są i przewoźnik nie ograniczy prędkości życzeniowo, to prędkość rozkładowa tam gdzie jest to możliwe (masa umożliwia przy tej prędkości zatrzymanie składu na danym pochyleniu) osiągnie prędkość konstrukcyjną (ale na 99% nie większą niż Vmax z oryginalnego rozkładu).

Jeżeli punkt b), rozkład nie zostanie zamówiony pod zamieniony pojazd (a więc parametry rozkładu są stare) i np. masz w rozkładzie jazdy 114% masy wymaganej i Vmax 120 km/h na jakiegoś zmodernizowanego kibla, a zmieniasz skład na zwykłe EN57, to automatycznie nie masz masy hamującej. Więc musisz ograniczyć prędkość do takiej wartości, której skład podoła się zatrzymać w wyznaczonej drodze hamowania.

Do tego dochodzą niuanse w postaci jak kto sobie interpretuje możliwości ograniczenia prędkości tylko "na odcinek" lub na całą trasę pociągu. Zdarzają się sytuacje, że prędkość ogranicza się na całą trasę, mimo że pochylenie jest tylko na niewielkim fragmencie całej trasy (np. kilometr) i na pozostałym odcinku rzeczywisty % mieści się w widełkach dla wyższej prędkości.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 11 Października 2020, 22:28:27 »
Badania można sobie robić prywatnie, we własnym zakresie i za własne pieniądze. Aby był to uprawniony ośrodek z listy.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany we wskaźnikach W6a / W6b
« dnia: 09 Czerwca 2020, 12:07:12 »
Dziś pojawiła się Ie-1:

https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ie_1_-_obowiazuje_od_05.06.2020.pdf

Co z tego, że się zmieni sposób, jeśli w praktyce tam gdzie trąbiłeś, to będziesz trąbić nadal? O to w tym wszystkim chodzi, że miało nie być trąbienia w ogóle na przejazdach z rogatkami. To jest istota problemu. A to, że w tym samym miejscu stoi wskaźnik taki czy inny, ale oznaczający to samo dla tego miejsca... To jest nieistotne. Albo inaczej - też jest istotne, bo bezmyślnie wydano pieniądze.

EDIT: PLK dostała zgodę Ministra na odstępstwo i ma czas do 9 grudnia na wymianę wskaźników na gruncie.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany we wskaźnikach W6a / W6b
« dnia: 09 Czerwca 2020, 00:46:28 »
AtapiCl nie zgadzam się z Tobą. Zobacz ze w tym co wysłałeś co weszło w życie to masz opisane wskaźniki W6a i W6b i jest przy którym masz podawać baczność, a przy którym nie. (To w kwestii tego podawania baczność. Z resztą rzeczy masz racje).

A czy ja coś pisałem na temat znaczenia wskaźnika W6a i W6b? ;) Odnosiłem się do tego, gdzie jaki wskaźnik będzie stał. I co z tego wynika. A poza zmianą wskaźnika, w praktyce nic się nie zmienia jeżeli chodzi o podawanie sygnału Baczność.

PS. Po za tym nas nie obowiązuje jakieś rozporządzenie tylko instrukcja zarządcy infrastruktury. Póki to nie będzie zmienione albo nie dostanie poprawki to stosujemy się do sygnałów tak jak jest do tej pory.

Zgadza się, z tym że tutaj to PLK będzie odpowiadać za instrukcje niezgodne z obowiązującym prawem. Zgodnie z rozporządzeniem PLK miała pół roku na aktualizację Ie-1 w tej kwestii. Termin upłynął 5 czerwca, co zbiegło się z rozpoczęciem wydawania przez PLK w ostrzeżeniach informacji o konieczności podawania sygnału Baczność przed każdym wskaźnikiem W6a, z dopiskiem "niewłaściwe ustawienie wskaźników".

11
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany we wskaźnikach W6a / W6b
« dnia: 08 Czerwca 2020, 22:35:21 »
Nie, tak jak podałeś @MaciejM to nie będzie. To co zacytowałeś to jest projekt rozporządzenia, który pozostał w tej formie tylko projektem. To co weszło w życie znacznie różni się od pierwotnego planu. Co się zmienia? W kwestii podawania sygnału Baczność w zasadzie nic. PLK na 99% przejazdów musi zamontować dodatkowe blachy dla każdego z torów, dla obu kierunków aby był wskaźnik W6b. Bo W6a będzie tylko i wyłącznie na tych przejazdach, które:

- osłaniają rogatkami całą szerokość przejazdu
oraz
- są uzależnione w urządzeniach stacyjnych (z obu stron).

Żadne przejazdy i przejścia na zmodernizowanych liniach z TOPami nie spełniają tych wymagań. Liczą się tylko przejazdy z rogatkami zakrywającymi całą szerokość jezdni, które są w środku stacji i ich stan ma przełożenie na sygnał na semaforach z obu stron. Ile jest takich przejazdów na sieci PLK? Niewiele w stosunku do łącznej ilości przejazdów kat. A i B. Jeździsz na Siedlce, to podpowiem przykładem z tego odcinka: Rembertów przy peronie, Sulejówek Miłosna, Mrozy. Wszystkie inne będą musiały mieć W6b.

To weszło w życie:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190002352/O/D20192352.pdf

Porównajcie sobie projekt z tym, co weszło faktycznie. Wylano dziecko z kąpielą, bo nie dość że nic się nie zmienia, to jeszcze marnuje się pieniądze na tysiące nowych wskaźników.

12
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 19 Maja 2020, 23:24:17 »
Mea culpa, dopisywanie linijek podczas otwartego programu się kłania. Nie było tematu.

13
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 19 Maja 2020, 22:48:24 »
Ja bym proponował, aby starter nie usuwał wpisów z eu07.ini, których nie rozpoznaje.

14
Już nie ;)

Dobrze wiedzieć, że coś takiego już jest.

15
Feature request:

AI nie powinno ruszać spod semafora SBL wskazującego sygnał stój (SetVelocity 0 20), jeżeli jedzie na widoczność i wykrywa podczas skanowania jakiś pojazd przed nim. Powiedzmy do 1000 metrów przed sobą. Jeśli między sobą a tym składem będzie jakieś SetVelocity, to może jechać.

16
W Traxxach jest specjalny przycisk, który aktywuje dźwignię hamulcową (i tylko nią). To ten biały po prawej od głównego ekranu. Jeżeli jest podświetlony, to dźwignia hamulca jest nieaktywna i nie ma możliwości nią sterować PG.

17
Pomoc doraźna / Odp: Skompresowana MaSzyna 20.01
« dnia: 04 Marca 2020, 22:04:36 »
Zgadzam się w pełni z przedmówcami. Nie zaśmiecajmy sobie dysku na serwerze, zwłaszcza że nic to nie wnosi. Dlatego plik zostanie usunięty.

18
Ale wiesz o tym, że takowe pojawią się na gruncie dopiero 23 kwietnia?

19
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 16:10:13 »
Yyyy... że co? Jak wyłączysz ED na mokrym to podkucie masz gwarantowane.

Nie, nie masz gwarantowane. Na 45WE jest zbyt duża siła hamowania na wózkach napędnych i z ED najmniejszy deszczyk to ciągły poślizg nawet przy drobnym hamowaniu. Natomiast bez ED (samo EP) śmiga się aż miło i nie ma żadnych problemów.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 12:32:16 »
Wylaczasz ED i masz spokoj w deszczu ;) To lepsze niz kwadratura kola.

Co do szkolen, w KM swego czasu na pouczeniach byl taki przenosny symulator jazdy pod pokazanie zuzycia energii jazda z i bez tempomatu. Ale to wszystko i tak jest zlozony proces i specyfika ruchu jest taka, ze w aglo wszystko zalezy od rozkladu jazdy i sytuacji ruchowej. W teorii, gdy nie musisz gonic by utrzymac rozkladowy plan - mozesz sobie stosowac eco driving. A praktyka jest taka, ze zwykle gdzies jakis semafor bedzie podany pozniej albo kierownik zwleka z odjazdem i caly idea eco idzie w odstawke. Bo juz musisz gonic.

21
Tabor kolejowy / Odp: EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 07 Stycznia 2020, 14:15:50 »
Co ciekawe, ilostan podaje też, że jeżdżący 57-1925 ma Knorra od ubiegłej P4 (KLIK), ale w to trochę ciężko mi uwierzyć. Choć gdyby faktycznie tak było, to znaczyłoby, że jeszcze jest szansa na nagranie dźwięków tych styczników, które można by też wykorzystać w MaSzynowym 57-001.

Oczywiście jest to bzdura.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 03 Stycznia 2020, 22:07:54 »
Byc moze postawilo Cie do pionu to dodatkowe, bo maszynista widzial zagrozenie. I to sie nie zmieni. W przypadku zagrozenia sygnal Bacznosc bedzie.

Wszelkie inne podawanie sygnalu kilometr dalej jest bez sensu. Definitywnie.

23
Tabor kolejowy / Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« dnia: 30 Grudnia 2019, 15:57:17 »
Cytuj
2)EN57AP od EN57AKŁ?
3)EN57AKD od EN57AKŁ?

Wszelkie różnice polegają na tym co dany zamawiający (przewoźnik bądź właściciel) chciał dostać, kiedy to robił (wszak przez ponad 10 lat klepania modernizacji kibli przez różne ZNTK zmieniają się koncepcje) i kto mu to robił. Mogą być nawet niczym nie różniące się EZT, bo nazwy te są umowne i nic już nie znaczą. Każdy przewoźnik może sobie nadać co chce. Są też nazwy u tych samych przewoźników, które niby są te same, ale pojazdy są innych podtypów. Np. tylko w KM pojazdów EN57AKM są 4 podtypy, które się od siebie różnią. Imo zgadzam się, że szukanie tutaj tych różnic jest bez sensu. Bo i tak się to rozmyje.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 30 Listopada 2019, 17:47:09 »
Ale nad czym Wy chcecie się tu rozwodzić? Jak ktoś nie potrafi poprawnie interpretować przepisów, to nic na to nie poradzicie. Wbrew pozorom często pozycja "instruktora" czy innego kontrolera ruchowego niestety nie oznacza, że te osoby mają rację. A wręcz przeciwnie. Co gorsza - często nie potrafią się przyznać do błędu. Dyskusja w takiej formie jest bezcelowa.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 28 Listopada 2019, 12:54:04 »
Jeżeli podpisane zostało to w takiej formie, jaka była ostatnio proponowana... to nic się w praktyce nie zmieni. Zapis o powiązaniu z urządzeniami stacyjnymi (bardzo niefortunny) + cała szerokość przejazdu skutecznie eliminuje większość przejazdów na szlakach oraz te, które są dobrze zabezpieczone półrogatkami i nie było potrzeby w danym miejscu osłaniać całą szerokość jezdni. A takich przejazdów - również na liniach zmodernizowanych jest bardzo dużo.

26
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 27 Listopada 2019, 09:57:39 »
w momencie "zejścia" na niższą pozycję powinno rozłączyć styczniki liniowe i zamknąć je dopiero po przejściu przez pozycję zero, więc nie powinien przyśpieszać

Nie, nic nie rozłącza dopóki nie zejdziesz do 0. Jedyne co, to po zejściu na przetok przestaje się kręcić wał (zostaje na aktualnie wybranej pozycji), przez co można tak jakby ręcznie sterować rozruchem.

27
Trasy / Odp: Blad, Dwie glowice semaforow 4 komorowych.
« dnia: 14 Października 2019, 19:46:25 »
Mam przy okazji pytanie dotyczące przepisów ruchu kolejowego - w sytuacji kiedy na SBL mamy ciemny semafor, możemy go pominąć na takich samych zasadach jak można pominąć S1 na SBL?

Tak.

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Października 2019, 14:29:28 »
Dzwiek na rozjazdach zalezy od punktow styku samego rozjazdu. Sa klasyczne rozjazdy, ktore (liczac ze zlaczami przed i za nim) maja 4 takie punkty, sa takie co maja tylko stukot na krzyzownicy (w zasadzie wszystkie nowe rozjazdy na liniach, gdzie jest tor bezstykowy).

Najczesciej jest to wlasnie 4, 3 i 1 punktowy.

Dla potrzeb symulacji mozna by bylo to uproscic dla 4 w torze klasycznym i 1 na nowym. Tylko jakos trzeba by bylo to definiowac.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 24 Sierpnia 2019, 10:56:55 »
W20 led, wie ktoś może z czego to wynika że na jednej stacji w torze 1 na wyjeździe są świetlne a na torze drugim również na wyjeździe na tablicy stałej?

Bo zależy to od drogi. Jeżeli semafor może podać sygnał wyłącznie jednym kierunku, gdzie zawsze będzie występowała skrócona droga hamowania, to wskaźnik jest stały. Jeżeli semafor może podać sygnały zarówno tam, gdzie droga jest skrócona jak i tam, gdzie nie jest - to podświetlany jest wyłącznie wtedy, gdy droga jest skrócona. Zgodnie z zasadą.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 24 Sierpnia 2019, 10:41:32 »
W sumie to bardziej ogólnikowo, ale jeżeli też posiadasz dokładniejsze informację na temat fragmentu lk7 to też chętnie się dowiem :)

Ale o który fragment pytasz? Bliżej Lublina, czy Warszawy?

Strony: [1] 2 3 ... 104