Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pitek

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
91
Troszkę dupereli uzbierało się przy budowie pulpitu, których już pewnie nie będę używał, a komuś mogą pomóc przy budowie. Do sprzedania mam mierniki Lumele już z wymienionymi skalami, trochę szkiełek z ramkami (większość ramek, a szkiełek trochę czerwonych i niebieskich), jakaś jedna zielona i biała jest. Z przycisków to co na zdjęciach. Mam też cały zestaw takich małych hebelków, może kogoś do mini pulpitu by interesowały.

Ponawiam również ogłoszenie, że chętnie zamienię się zaworem FV4a za dodatkowy Fd1.

92
Bieżące kolejowe / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 07 Września 2018, 21:48:41 »
Jechałem wszystkim prócz Flirta w IC. Jestem szczupły, mam 192cm wzrostu i najlepiej wspominam wagony z czwórką + stolik, chyba najlepsze rozwiązanie ze wszystkich. Drugie pod względem wygody są również wagony dwójki jeden za drugim, o wiele więcej miejsca niż w Darcie.

Co do Darta, bardzo mało miejsca dla mnie, nogi mam ściśnięte, co trzeci dzień jeżdżę nim około godziny dziennie i to wystarczy, większy komfort mam wracając tyle samo Impulsem. Podobne spostrzeżenie mam po jeździe Pendolino, 4h jazdy zmęczyły mnie masakrycznie. Wychodziłem ruszyć się trochę, bo nogi ściśnięte jak cholera. Jeszcze jak się siedzi od strony przejścia, to można nogi wyjąc, ale siedząc od okna, mając obok obcego pasażera to masakra.
Dla mnie osobiście największy komfort w wagonach.

93
Jak ktoś jedzie pociągiem i sobie nasłuchuje na cały przedział, to faktycznie robi sobie problem i może na siebie ściągnąć kłopoty od jakiegoś nadgorliwego pracownika. Natomiast straszenie, że posiadanie nadajnika jest karalne, to nie wiem skąd to wzięliście. Powszechnie można go używać na wolnych pasmach, m.in. piloci latający na różnych cudach mają umowną wolną częstotliwość i z reguły jak widzisz jakiegoś latającego gościa, to można próbować go na tych falach złapać. A to, że radyjko przy okazji może nadawać na falach PKP, to już inna para kaloszy - zależy od użytkownika, czy będzie się wtryniał czy nie. Dodam jeszcze, że zasięg takiego Baofenga przy domyślnej antenie wynosi kilkadziesiąt metrów między budynkami, w budynku czy pociągu (bardzo podatne na zakłócenie sygnału). Także przy domyślnej antenie jedynie krzyku może narobić najbliższym pociągom widocznym praktycznie w zasięgu wzroku.

94
Bieżące kolejowe / Odp: Pytanie o maszynistę
« dnia: 16 Sierpnia 2018, 21:10:41 »
Z reguły pierwszego dnia na przyjęciu podpisujesz papier, na którym jest tak zwana lojalka na jakiś okres czasu i są opisane warunki, przy jakich będziesz musiał zapłacić karę za zerwanie lojalki. Często oscyluje to w kwotach około 120-150 tys. złotych. Do Ciebie należy decyzja i pewność, czy przyszły pracodawca "dogada" się z obecnym lub może zapłaci taką kwotę za Ciebie. Nie wiem, musisz to obgadać ze swoim przyszłym pracodawcą, że tam masz lojalkę i zwrot kasy w przypadku zerwania umowy, bo wątpię, że obecny puści Cię za porozumieniem stron.

95
Bieżące kolejowe / Odp: Aplikacja mobilna "Semafor" - system Android
« dnia: 13 Sierpnia 2018, 15:10:54 »
Wersja 3.1.0:
- zmiana wyglądu interfejsu przez Jeża,
- poprawki w opisie sygnałów Rh 1, Rh 2, Rh 3, Rp 4, Rp 5, Rp 6, Rp 7,
- podmiana grafiki dla sygnału D 3,
- poprawka dźwięku dla sygnału D 3,
- zmiana ikony aplikacji,


96
Kolejny temat do uzupełnienia. Brakuje sygnału akustycznego sygnalu D3 ,,Stój".
Masz ostatnią aktualizację 3.0.1? Bo u mnie się odtwarza dźwięk bez problemu.

97
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejne lokomotywy Class 66 w Polsce
« dnia: 23 Lipca 2018, 12:20:21 »
Mi się to dzisiaj pojawiło na FP Rynku Kolejowego, a artykuł jest z marca, także duży poślizg informacyjny :D

98
Dzięki wielkie za wskazówki, faktycznie od Rp 4 do Rp 7 podawane są przez loka, a nie drużynę konduktorską. W przepisach jest, że "przy współpracy z drużyną konduktorską" - ton dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym lokomotywy. Co do sygnałów zahamowania i odhamowania chciałem, żeby były odtwarzane w pętli. Ew. dopiszę, że pokazywane są tylko raz.

99
Dzisiaj powinna pojawić się aktualizacja zgłoszonych przez Was błędów + to co udało mi się wyłapać dzisiaj:
- błędna ikona na tarczy ostrzegawczej,
- zmiana nazewnictwa z "semaforów powtarzających" na "sygnalizatory powtarzające",
- poprawka błędu w opisie dla sygnałów Os3, Os4,
- dodanie górnego opisu dla wszystkich sygnałów wątpliwych,
- poprawka opisu dla sygnału wątpliwego dla tarczy manewrowej świetlnej,
- poprawka opisu dla sygnału S3 na SBL,
- poprawka opisu dla sygnału zastępczego na tarczy zaporowej świetlnej,
- poprawka opisu dla sygnału S2 na semaforze półsamoczynnym,
- poprawka opisu dla Rp 12,
- poprawka opisu dla sygnału wątpliwego,
- usunięto białe otoczki widoczne na czarnym tle dla: W8, W15, W19, W20, W21,  W26a, W32,
- zmiana opisu dla W14 - wyszczególniono różnice między W9,
- "pochylnik" otrzymał ramkę - poprawiona widoczność na białym tle,
- zmiana dźwięku dla Rp 1,
- dodano odnośnik do mojej strony.

100
Dzięki za info. Co do dolnej belki z przyciskami, aplikacja jest tak skonstruowana, żeby działała na full screenie, a przyciski powinny wysunąć się, kiedy przejedziesz paluchem z dolnej krawędzi ku górze. Sprawdzę dzisiaj na innym Huaweiu jak to się zachowuje (tylko tam jest Android 8.0).

101
Jeśli wskazałbyś mi, w którym miejscu to występuję, będzie łatwiej. Dzisiaj jeszcze odkopałem z pół strony kartki z zeszytu błędów, stąd powinienem na dniach wypuścić szybką poprawkę.

102
Odkopuję, ponieważ wypuściłem (przy współpracy z MrDyrektorem) kolejną wersję tejże aplikacji - 3.0. Przy wspólnej współpracy udało się w przeciągu 2 tygodni zrobić to, nad czym sam musiałem pracować wcześniej rok.

Ze względu na obeznanie w Unity Engine, zdecydowaliśmy napisać aplikację od zera właśnie pod tamten silnik (drobne poprawki w Eclipse doprowadzały mnie do szału). Dziś, każda sugestia i błąd mogą być szybko i sprawne dodane w kolejnej aktualizacji. Minimalna wersja Androida obsługiwana to 4.0. Aplikacja testowana na starszym, chińskim tablecie z Androidem 4.2.2. i wszystko śmigało płynnie. Zmienił się interfejs i pewnie dla starszego grona użytkowników będzie zbyt "słodko", mimo wszystko wydaje mi się, że obecnie niebieski kolor cieszy oko niż poprzednia biała kolorystyka. Większość rzeczy otrzymała grafiki i ikony, nie ma już zdjęć. Opisy znajdują się tuż obok semafora lub wskaźnika, nie ma potrzeby przewijania w dół, aby przeczytać opis. Co w aplikacji?
Obecnie obsługiwane są:
- 5 komorowy semafor półsamoczynny z pasem,
- tarcza ostrzegawcza świetlna
- sygnalizator powtarzający,
- tarcza manewrowa świetlna,
- semafor samoczynnej blokady liniowej,
- tarcza zaporowa świetlna,
- tarcza ostrzegawcza przejazdowa,
- semafor półsamoczynny kształtowy,
- tarcza ostrzegawcza kształtowa,
- tarcza manewrowa kształtowa,
- tarcza zaporowa kształtowa,
- tarcza rozrządowa kształtowa,
- tarcza rozrządowa świetlna,
- wszystkie wskaźniki z instrukcji Ie-1,
- pozostałe wskaźniki,
- pozostałe sygnały nadawane przez pojazdy i osoby.

Tam, gdzie osoby "machają" rączkami, odpalane są animacje. Sygnały dźwiękowe również są uruchamiane.

Oczywiście nadal czekam na sugestie, uwagi, zgłaszanie błędów. Czasami pewne opisy mogą być odbierane zbyt kolokwialnie, ale często chciałem pominąć skomplikowane opisy z instrukcji. Nie sztuka było przekleić wszystko z Ie-1. Ze względu na bardzo dużą ilość materiałów, zdarzają się literówki i błędy stylistyczne, w kolejnych aktualizacjach postaram się poprawić to co znajdę sam, oraz to co wskażecie Wy ;)
Link do aplikacji w Sklepie Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.goss.sem&hl=pl

Poniżej kilka screenów. Pozdrawiam!

103
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Części na budowę pulpitu eu07
« dnia: 16 Lipca 2018, 23:23:17 »
Pisałem w innym wątku o tym, że z Brochowem jest ten problem, że po strzelaninach do złodziei chłodnic nikt nie chce rozmawiać o żadnych częściach. Chyba, że faktycznie ma się tam jakąś zaufaną osobę, człowiek z ulicy ma marne szanse coś załatwić.

Pozwolę sobie jeszcze tutaj napisać, że zamienię zawór główny Oerlikona FV4a na dodatkowy FD1.

104
Ogłoszenia parafialne. Zamienię zawór główny FV4a za dodatkowy FD1.

105
Dokładnie tak jest we Wrocławiu, niektórzy rozbijają badania na 2 dni, ale większość robi wszystko pierwszego. Od 7 już ludzie czekają w kolejce, pierwsze co to robią krew i mocz. Po tym sobie spokojnie możesz coś zjeść i wypić, a potem lecisz na około np. 10 na psychotesty. Osobiście byłem tak zestresowany, że i tak nie miałem ochoty nic przełykać (pierwsze badania na licencję) :D

106
We Wrocławiu tej maszyny nie było. A co do ciemni, nie wierz w tą adaptację wzroku, wszędzie ludzie piszą, że siedzisz 10 minut i wzrok ma się przyzwyczaić... Babeczka wsadziła mnie od razu z pokoju (odbijało słońce) i od razu wyświetla figury i szukanie przerwy. Przeszedłem to, ale nie dostałem czasu na adaptację do warunków.

107
Nie stresuj się, ogonków nie rób na szybkość, tylko dokładnie, bezbłędnie jak najwięcej, bo jak pomylisz się w pierwszej linii, to reszty już Ci nie zaliczy. We Wrocławiu też jest ciemnia na psychotestach, potem patrzysz na wprost na 3 patyczki i musisz 2 skrajne dosunąć do tego środkowego (poczucie odległości). Dodatkowo jeszcze miałem zbijanie jakby czuwaka (6-7 strzałek zapalających się losowo).

108
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w IR1 projekt
« dnia: 07 Czerwca 2018, 11:02:37 »
W8 stoi tak jak teraz, do sierżantów dokładają tylko cyfry, po to aby było wiadomo, jakiej prędkości sierżant się tyczy. Myślę, że będzie to bardzo pomocne tam, gdzie w bliskiej odległości od siebie znajduje się kilka ograniczeń prędkości. Litera C ma być stosowana do sierżantów, których wierzchołek skierowany jest do góry i ma informować, że ograniczenie prędkości tyczy się tylko czoła pociągu (np. ograniczenie tylko dla czoła na przejeździe kolejowym). Tak wnioskuję.

109
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w IR1 projekt
« dnia: 07 Czerwca 2018, 10:33:35 »
Z tego co widziałem to zmianie ulegają również wskaźniki ograniczenia prędkości
Brawo, w końcu :)
Nareszcie jest też konkretna informacja o sygnalne Z2 podawanym na tarczy zaporowej i teraz podany wraz z sygnałem zezwalającym na semaforze zezwala na przejazd pociągu.

110
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Części na budowę pulpitu eu07
« dnia: 12 Września 2017, 11:36:52 »
Jakieś widoki są na ew. pokrywę nastawnika i zawór syreny z rączką?
Nieaktualne - udało się zdobyć.

111
7 minut to czasami za mało na to, żeby zdążyć się przesiąść na pociąg z Głównego. Do dzisiaj mama opowiada, jak jeździła na studia do Głogowa, powrotny zajeżdżał na Świebodzki i musiała lecieć na Główny na pociąg w stronę Opola. Po moich obserwacjach wygląda na to, że sporo ludzi rano dojeżdża od strony Opola, a potem "dzida" na pociąg np. w stronę Legnicy. Moim zdaniem wtedy powinny być autobusy/tramwaje co minutę/dwie.
Mnie się to jakoś nie widzi, a teraz przed wyborami to cuda obiecują. Znając życie, zostanie wszystko tak jak jest.

112
Że co?! Ciufy nie ma? Tyle jaboli tam poszło. Tyle wspomnień. :<
Ma trafić do Polkowic na remont, a potem ma stanąć w muzeum Lubinie. Legendy głosiły, że ma być na tyle odremontowana, że jak znajdzie się chętny przywrócenia jej do ruchu, to będzie na to gotowa.

113
Myślę, że prędzej uruchomią Świebodzki (co z pewnością odciążyłoby Główny), niż cokolwiek ruszą koparką na Głównym. Chociaż z tym Świebodzkim to już słyszę tyle lat, że mają coś ruszać, a jedynie ostatnio tylko Ty2 zabrali.

114
Bieżące kolejowe / Odp: Przejazd w kabinie z maszynistą
« dnia: 23 Kwietnia 2018, 23:53:27 »
Jakoś się zawsze mechanik wybroni, że wziął aparat mikola by zrobić mu zdjęcie pulpitu. Ale jak ktoś wrzuca zdjęcia z numerem pociągu, z konkretnego dnia i godziny, dodatkowo jeszcze na fotce jest maszynista, to strzał w stopę.

115
Tabor / Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« dnia: 14 Kwietnia 2018, 16:07:49 »
Z tego co słyszałem, to EP08 miały nastawienie przekaźników nadmiarowych ciut wyżej niż siódemki, bodajże 650A standardowo + wysoki do 800A, a jak to ma się do tego co jest obecnie na lokach, to nie wiem. W symulatorze faktycznie są odwzorowane zakresy 650/800A.

116
Pomoc doraźna / Odp: Problem z wpadaniem w poślizg.
« dnia: 18 Marca 2018, 15:00:37 »
Sam napisałeś "duże prawdopodobieństwo". Wystarczyłoby dodać jakiś % prawdopodobieństwa i nie byłoby problemu. Nie wiem po co od razu wyjeżdżać z tekstami, żeby zmienić program...

117
Pomoc doraźna / Odp: Problem z wpadaniem w poślizg.
« dnia: 18 Marca 2018, 14:42:20 »
A mnie też już irytuję. Jeżdżę  bardzo często na tej linii i po prostu wiem, że zawsze tam będzie poślizg, stąd przejeżdżam tam bez rozpędu. Tyle z elementu zaskoczenia. Bardziej byłbym za tym, żeby to losowo przypadało podczas jazdy przez miejsca, gdzie są blisko torów drzewa, niż sztywno w jednym miejscu (sławetne miejsce za Żernikami).

118
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 09 Marca 2018, 20:33:39 »
Zgadzam się z Wami, że wypuszcza się na sygnał zezwalający, bo tak jest w instrukcji napisane. Ale jeżeli można podać semafor, to znaczy, że wszystko jest w porządku, a jeśli z jakiejś pierdoły nie może tego zrobić, to nie może podać Sz? Przecież to klasyczna sytuacja zwykłego podawania semafora, ot tylko w papierkach jest dany tor zamknięty. Maszynista powinien odmówić takiej jazdy? Na jakiej podstawie?

119
Pomoc doraźna / Odp: Drzewa na szlaku.
« dnia: 09 Marca 2018, 10:21:11 »
Krzaki wchodzą głównie na linii 053. W testach jest scenariusz "Poranek", w którym poprawione są krzaki wchodzące do kabiny. A ta nastawnia faktycznie wymaga przemalowania, bo też mi się ten Szczecin rzucił w oczy.

120
@miko22 no dobra, ale nie aż tak, że jest to głośniejsze od Rp 1 albo od ogólnej jazdy w kabinie. Obecne wersje moim zdaniem są skopane dźwiękowo na maksa. Ale idzie to w dobrym kierunku, bo w zależności gdzie się jest, tak dobiegają dźwięki. Mimo wszystko cykanie lampki jest praktycznie głośniejsze od tykania Haslera, ale wyrzucenie nadmiarowego praktycznie w ogóle nie słychać, czy rozruchu pod sufit.

Ja zauważyłem, że przeskoki na enkoderze zdarzają się jak tarcza jest oddalona od fototranzystora. Jak jest blisko niego, wręcz go niemal dotyka, to jest stabilnie. Chyba pojawiają się jakieś rozproszenia promienia z diody na większych odległościach, a dodatkowo materiał (papier, kalka czy plastik) może rozpraszać i/lub załamywać promień. Dlatego myślę, że najlepiej tarczę dać powierzchnią zamalowaną (czarną) od strony fototranzystora, a nie diody.
Fakt, a najmniejszy promień w diodzie jaki dorwałem to 6. Dla bocznika mam tarczę wykonaną z kwasiaka, błyszczy się i odbija światło z jednej jak i drugiej strony, a wszystko działa idealnie.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9