Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pitek

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9
61
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 05 Lutego 2020, 14:01:15 »
Wszystko zależy od maszynisty, ale z tego co zauważyłem w KD większość używa tempomatu, czy to z pulpitu, czy z palucha. Na niektórych Impulsach jest tylko ten temat, że albo przebija tempomat o 1-2 km/h, więc trzeba korygować z przycisku w zadanijku, albo mocniej dać zadajnik jazdy w przód, żeby tempomat agresywniej reagował. Bardzo pomocne na górskich szlakach, typu Szklarska, Międzylesie, gdzie nie musisz się martwić o hamowanie, czy rozruch pod górę, bo zawsze trzyma zadaną prędkość.

Co do przebijania prędkości w KD, o której mówi centarail, nie słyszałem, żeby kogoś się czepili, jak przekroczył o te 1 czy 2 km/h, ale liczy się szybka reakcja maszynisty. Bodajże nawet na Impulsach ten 1km/h jest w granicach błędów pomiarowych.
Co do bezpiecznego jeżdżenia 5km/h mniej, to może na siódemkach i Haslerach ma sens, bo tam ta wskazówka skacze właśnie w tym zakresie. Natomiast na nowszych maszynach i w ruchu osobowym jedź 5km/h mniej, do stacji końcowej ładne opóźnienie przywieziesz :D

62
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 07 Grudnia 2019, 16:28:38 »
No bardziej tu chodzi o to, że przelecisz całkiem stację, bo źle popatrzysz w rozkład, albo pojazd się poślizgnie. W tym drugim przypadku uważam, że jest za duża nagonka, tym bardziej jeśli na szlaku, gdzie ruch prowadzi się w odstępie posterunków następczych, można by za zgodą dyżurnego ruchu, z drugiej kabiny, po wykonanych próbach hamulca, normalnie wrócić do przystanku na legalu bez specjalnych ceregieli.
Co do dawania sygnałów odjazdu, nie chce się wypowiadać, bo to jaka jest samowolka i bałagan, to woła o pomstę do nieba. Co wór to gada po swojemu, nie trzymają się w ogóle instrukcji.

63
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 07 Grudnia 2019, 14:14:38 »
Napis brzmi jakoś tak, że "Maszynisto uważaj, pominięcie wskaźnika W4 jest jednoznaczne z przejechaniem semafora na "Stój"". Śmieszne, bo skoro dostaję odjazd od wora, to na jakiej podstawie mijam to W4 skoro jest "semaforem na stój". Trzeba by kiedyś poprosić dyżurnego o "S" na W4 :D

64
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 06 Grudnia 2019, 12:27:05 »
Może jeszcze W4 dla pociągu rozkładowo zatrzymującego się? :D
Tak naklejka w kabinach szynobusów KD interpretuje W4 xD

65
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 01 Grudnia 2019, 15:42:41 »
Akurat nie mam na myśli żółto-białego przewoźnika, tylko szkolenie podczas licencji. W zasadzie jak już jesteś u przewoźnika, to zakładają, że ruch masz w małym palcu :D

66
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 01 Grudnia 2019, 14:49:27 »
Dlatego cholera mnie brała, gdy instruktor mówił, że wszystko co na lewym to N i potem każdy to powtarza.

67
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 30 Listopada 2019, 21:47:17 »
Ale tak jak mówisz, stacja A nie wyda Ci rozkazu "N" z działką czwartą, bo nie ma takiej potrzeby (nie wie o uszkodzonym semaforze wjazdowym do stacji B). Blokada liniowa jest sprawna, to wjazd do stacji B (która jest wyposażona w semafor wjazdowy) jest uszkodzony. Co ciekawe, Instrukcja Ir-1 mówi o wydawaniu rozkazu pisemnego "N" na wjazd do stacji tylko w tym przypadku:
Cytuj
§ 54
Prowadzenie ruchu jednotorowego dwukierunkowego po torze czynnym w czasie zamknięcia jednego toru szlaku dwutorowego
12.Wjazd pociągu z toru szlakowego lewego z kierunku przeciwnego do zasadniczego na stację lub posterunek odgałęźny z semaforem wyjazdowym dla danego kierunku jazdy może nastąpić, gdy:
3)jeżeli nie ma lub nie można podać sygnału wskazanego w pkt 1i2 –gdy doręczono drużynie pociągowej rozkaz pisemny „N” zezwalający na wjazd pociągu lub przekazano jego treść za pomocą urządzeń łączności.

Teraz drugie pytanie. Co jeżeli urządzenia SRK są przystosowane do prowadzenia ruchu w obu kierunkach?
Cytuj
§ 22 Ogólne zasady prowadzenia ruchu pociągów na szlaku
1.Na szlaku dwutorowym pociągi powinny kursować po torze prawym, patrząc w kierunku jazdy pociągu (kierunek zasadniczy). Odstępstwa od tej zasady dopuszczalne są:
2)jeżeli urządzenia srk przystosowane są do prowadzenia ruchu w obu kierunkach po każdym torze,
Biorąc pod uwagę punkt numer 2, jeżeli blokada jest przystosowana, dlaczego mam dostać "N" na wjazd do stacji?

68
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 30 Listopada 2019, 20:01:14 »
Siemanko.
Na jaki rozkaz stacja B przyjmie mnie do siebie?
Jako nastawniczy powiem tak. Na rozkaz N. Odpowiedzi są dwie. Pierwsza to ta którą zacytowałeś z Ir-1, a drugą odpowiedzą jest sam rozkaz N. W działce czwartej rozkazu N masz taki myślnik:
"-rozkazu pisemnego N (doręczonego lub przekazanego przez urządzenia łączności)"
Akurat działkę 4 dyktuje dyżurny poprzedniego posterunku (w naszym przypadku A) i wtedy musiałby posterunek B podyktować N. A my wyjechaliśmy z posterunku "A" bez rozkazu na sygnał zezwalający.

69
Bieżące kolejowe / Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 30 Listopada 2019, 13:16:47 »
Siemanko.
Przygotowując się do egzaminu i wyjeżdżając ostatnie godziny z różnymi maszynistami zadawałem im jedno, ale to bardzo ważne pytanie, na jaki rozkaz pisemny wjadą do stacji z toru lewego w następującej sytuacji:
Rozkład jazdy przygotowany jest do jazdy po torze lewym. Istnieje banalizacja, załóżmy, że mamy w rozkładzie PP albo SS. Stacja A wyprawia nas zgodnie z rozkładem jazdy na tor lewy, na sygnał zezwalający z W24 (załóżmy S10+W24). Jedziemy do stacji B. Okazuje się, że stacja B nie może obsłużyć semafora, nie może podać zastępczego bo np. żarówka się spaliła. Na jaki rozkaz stacja B przyjmie mnie do siebie?

Od siebie dodam, że mniej więcej połowa maszynistów twierdzi, że N i połowa, że S. Kilku dyżurnych również potwierdziło S, tak samo jeden instruktor.

Osobiście opieram się tylko na jednym fragmencie z Ir-1, dokładnie:
Cytuj
5.Za pomocą rozkazu pisemnego „N” wydaje się drużynie pociągowej następujące zezwolenia, polecenia i informacje:
2)zezwolenie na wjazd pociągu z toru szlakowego lewego (z kierunku przeciwnego do zasadniczego), przy którym nie ma semafora wjazdowego lub innego urządzenia sygnałowego albo gdy nie można na nich podać odpowiedniego sygnału,
Szczególnie interesuje mnie końcówka tego punktu, "...na nich...". Na semaforach lub innych urządzeniach, czy tyczy się to tylko i wyłącznie innych urządzeń sygnałowych, na których nie można podać odpowiedniego sygnału.

Co do samych bloczków rozkazów. Można podyktować rozkaz pisemny N z działką numer 5. Ale równie konkretny jest S z działką 2 i semaforem typowo wjazdowym.
Jestem ciekaw Waszego zdania, jest tu trochę dyżurnych, nastawniczych czy maszynistów.

Prosiłbym tylko konkretne odpowiedzi z interpretacją, a nie tylko "na pewno N", "na pewno S", bo takie odpowiedzi bez jakiejś argumentacji są nieistotne.

70
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 30 Listopada 2019, 13:00:21 »
Dokładnie, tym bardziej, że powinno się trąbić przy wskaźniku. Jest to odległość +/- od 6 do 8 prędkości szlakowej. Przy szlakowej 160km/h wskaźnik ustawiony jest prawie 1300m przed przejazdem. Obecnie samochody są świetnie wygłuszone, w środku gra muzyczka (wcale nie trzeba napitalać) i naprawdę nie słychać trąbienia.
Przede wszystkim chcę dożyć czasów, kiedy ktoś wyżej pojmie, że w miejscu, gdzie są sprawne rogatki i sygnalizacja, w czasie ich pracy, nie powinno nikogo być na przejeździe! I nie ważne, czy ja będę trąbił, mrugał, machał (miał żółte czoło o zgrozo -.-), świecił i puszczał fajerwerki, tam ma nikogo nie powinno być.
Jeżeli zdjęcia z wypadków, informacje, różnego rodzaju akcje nie pomagają, to po prostu taki delikwent musi zginąć i tyle (oby tylko nie ciągnął za sobą osób postronnych).

71
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 30 Listopada 2019, 12:22:21 »
Bardzo dobrze. Są miejsca gdzie w odległości drogi hamowania są 3 bądź 4 przejazdy i na odcinku 100-200m 3x wskaźnik W6a. Paranoja.
Trochę zluzuje się nagonka na maszynistów, bo teraz przyjechał pan prokurator i szukał czy trąbiłeś czy nie (jakby to miało jakieś znaczenie).

72
Bocznica / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 14 Października 2019, 21:43:32 »
Yhym, a gdzie to jest zapisane?

73
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 04 Sierpnia 2019, 21:54:28 »
W KD większość słucha muzyczki czy to z telefonu, czy jakiegoś przenośnego głośnika i nie słyszałem, żeby jakiś instruktor się doczepił. Fajny umilacz czasu, jak się jedzie samemu, zawsze to przyjemniej i pośpiewać można :D

74
I aplikacja jest z powrotem na Sklepie Play, także zapraszam do pobierania.

75
Nie polecam pobierać z nieznanych źródeł to pierwszy temat. Drugi, to taki, że Google zmieniło jakąś politykę i bez słowa ostrzeżenia wyrzuciło apkę ze sklepu. Muszę przebrnąć przez ich śmieszne procedury, żeby zawisła z powrotem. Jak już uporam się z tym, żeby wróciła do sklepu, spróbujemy z chłopakami zrobić coś, co pomoże lepiej zrozumieć działanie blokady samoczynnej czterostawnej, bo docierały do mnie sygnały, że za bardzo zagmatwałem temat i wkradły się jakieś błędy.

76
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 10 Maja 2019, 17:11:32 »
Dużo większy grill stoi na posesji hotelu Eclipse w Domasławie k. Wrocławia.

77
Dokładnie tak, problem jest z kursorem, po wyłączeniu go następuje magiczne turbo. A ogólnie pomału trzeba się przestawiać na to, że żeby płynnie pojeździć, wymaga się ciut lepszego sprzętu. Mój stary pecet, który zawsze bez problemu sobie radził z MaSzynką, dzisiaj już ma przycinki na takim Bałtyku Głównym.

78
Z krótkiej obserwacji (bo w zasadzie dopiero zacząłem jeździć) wnioskuję, że przy podwójnej obsadzie (niezależnie czy 160km/h czy 130km/h) wszystko zależy od osób, które ze sobą jadą. Ogólnie z większością maszynistów mieliśmy zasadę, że mówimy sobie tylko o tym, że następny semafor na "Stój", ale mimo wszystko każdy się obserwował i "na wszelki" zwracał uwagę, jeśli jest jakieś ograniczenie, a widać lekkie opóźnienie kolegi z hamowaniem :D Nawet jeżdżąc za obserwatora nie bałem się zwracać uwagi, przecież to też moje życie i też za pewne byłbym pociągnięty do odpowiedzialności w razie jakiegoś zdarzenia. Ale co człowiek to inny charakter i to powinno być też weryfikowane, jak wygląda współpraca ze sobą dwóch osób.

Co do jazdy 160km/h w pojedynkę. Przede wszystkim 160km/h w przewozie regionalnym mija się z celem, za blisko siebie są przystanki i stacje, a koszty eksploatacji pojazdów rosną masakrycznie. 130 w zupełności wystarczy. Spółki powinny jednak skupić się na usprawnieniu wymiany pasażerów w miejscach postoju a nie kupowanie biletu w pierwszych drzwiach...
ETCS dla pośpiechów to powinno być minimum dla pojedynczej obsady przy 160km/h i tyle. Każdy system, który zwiększa bezpieczeństwo, powinien być stosowany.

79
Poradniki / Odp: [SCN] Poradnik tworzenia w Rainsted
« dnia: 13 Lutego 2019, 12:59:08 »
Szanuję za chęci i wiedzę, jak się tym edytorem posługiwać. Mimo wszystko nadal jest to tak skomplikowane, że pewnie połowie ludzi nie będzie się chciało tego czytać, a kolejnym cokolwiek w tym edytorze układać. Kiedyś próbowałem ułożyć chociażby tor doświadczalny i tak się zmęczyłem, że rzuciłem to w czorty. Bardziej zagmatwanego i nieintuicyjnego programu nie spotkałem. Póki nie będzie edytora 3D, gdzie położy się elegancko tory "myszką", tak samo wstawi obiekty i wymodeluje teren, tym nadal będzie tyle scenerii ile jest.

80
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« dnia: 23 Stycznia 2019, 19:54:39 »
U mnie też znaczny spadek wydajności na 19.01 w stosunku do 18.10/12. Sceneria Bałtyk faktycznie potężne lagi, na innych trochę mniej, ale te same scenerie na 18.10 śmigają bez zająknięcia. Będę miał chwilę to po generuję jakieś logi.

81
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 09 Stycznia 2019, 19:30:29 »
Trochę racji jest w tym co mówi centarail, najważniejsze to załapać się na start byle gdzie, żeby zrobić świadectwo. Ale z tego co widzę to dużo młodych ucieka z IC zaraz po zrobieniu lojalki. Samorządowe nie są złe, jakoś płacą, jest stabilnie, pojazdy w miarę nowe, nie ma z reguły tych "złych" cech starej kolei.

82
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 09 Stycznia 2019, 18:59:09 »
To prawda, w KD ciągle szukają. Miejscami na gnieździe brakuje ludzi, czasami jest za dużo, różnie. Ale ze względu na to, że teraz mają prawo sami szkolić, co parę miesięcy są tworzone grupy. My niedługo zaczynamy już samodzielne jazdy, inni już jeżdżą, a jeszcze inna grupa już jest na warsztacie. Trzeba dzwonić, dobijać się, skrupulatnie wysyłać CV i zaproszenie na rozmowę na pewno dostaniesz.
Chciałbym zaznaczyć, że są u nas ludzie z drugiego krańca Polski :D

83
Inne niekolejowe / Odp: Godzina/data w laptopie szaleją.
« dnia: 01 Stycznia 2019, 18:16:25 »
Nie chodzi o baterię, która jest podpięta do laptopa, tylko płaska bateria, z reguły CR2032 znajdująca się na płycie głównej. Skądś komputer "pamięta" datę, godzinę i inne parametry, jeśli całkowicie odepniesz źródła zasilania ;)

84
Inne niekolejowe / Odp: Godzina/data w laptopie szaleją.
« dnia: 01 Stycznia 2019, 17:50:39 »
Pierwsze co to sprawdź czy w BIOS też się przestawia. Jeśli tak, to musisz rozebrać lapka i zmierzyć wartość baterii na płycie głównej. Jeżeli napięcie jest za niskie to po prostu nie trzyma już godziny. Standardowy objaw.

85
Bieżące kolejowe / Odp: Wskaźniki W6a, W6b oraz Rp1
« dnia: 28 Grudnia 2018, 21:28:01 »
Dzieje się tak ponieważ, ludzie piszą skarg i mają maszyniści narzucone odgórnie by ograniczać Rp1.
Póki nie ma pisemnego polecenia na ograniczenie Rp 1 z czyimś podpisem, to samemu na siebie kręci się bata w razie zdarzenia.

86
Bieżące kolejowe / Odp: Wskaźniki W6a, W6b oraz Rp1
« dnia: 28 Grudnia 2018, 09:14:36 »
Tak jak mówi Atapi, długi ton to długi ton i wychodzę z założenia, że spokojnie z 2-3 sekundy można trzymać trąbę. Ale większość mechaników, których spotykam tylko odklepuje, żeby zawór zadziałał i odpisał się w komputerze, że został uruchomiony ;)

87
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 22 Grudnia 2018, 16:00:18 »
Cześć. Może być ciężkie do znalezienia, możliwe, że nikt tego nie nagrywał albo i nawet tego nie widział, ale poszukuje fragmentu z jakiegoś programu (nie pamiętam skąd, gdzie to leciało itd.), jak maszynista perfekcyjnie podjeżdża lokomotywą do wagonu, do którego zderzaka był zamontowany zegarek z klapką i maszynista go zamyka, bez uszkodzenia zegarka. Widziałem to w TV za dziecka, pewnie z 10 lat temu albo lepiej i chyba to była siódemka. Ktoś też takie coś kojarzy? :D

88
Symulator / Odp: Pulpit ET22 1:1 - wątek zbiorczy
« dnia: 16 Grudnia 2018, 15:56:22 »
Kiedy zaczynałem przygodę z budową pulpitu, od razu sobie postawiłem założenie, nie będę niczego programował, bo po prostu tego nie potrafię robić. Co innego napisać sobie kilka ifów, a co innego napisać program komunikujący się z innym programem po jakiś szynach bitowych, dla mnie czarna magia - stąd wybrałem Pokeysa i mam święty spokój. Sama budowa pulpitu zajmuje wiele czasu i u mnie pulpit siódemki prawie gotowy, czeka tylko aż najdzie mnie wena na pomalowanie tego grzmota.
Jeżeli przy jakiś pierwszych próbach z Arduino nie wiesz w co ręce włożyć, to moim zdaniem strata kasy. Już dawno za parę stówek miałbyś Pokeysa i sklepał pulpit. Sama cena materiałów na pulpit niska nie będzie, na taki cel minimum z 1000zł trzeba przeznaczyć. Zależy jeszcze skąd i za co macie części ;)

89
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 17:25:49 »
To jak robi, a jak powinna robić to dwie różne bajki. Przecież nie będę komuś tłumaczył, że może sobie wjechać od tak ;)

90
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 15:48:38 »
Jak Wrocław Główny był w remoncie, to przy jednej krawędzi peronu potrafiły stać 3 jednostki jedna za drugą. Przy manewrach to normalna sprawa, natomiast przy jeździe pociągowej to już bardziej skomplikowana sytuacja wymagająca od dyżurnego dyktowanie rozkazów pisemnych "O" lub jeszcze "S" jeżeli urządzenia nie pozwalają na podanie sygnału zezwalającego na semaforze. Wtedy wjazd takiego pociągu, na tor częściowo zajęty, odbywa się z prędkością do 20km/h.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9