Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pitek

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8
61
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w IR1 projekt
« dnia: 07 Czerwca 2018, 11:02:37 »
W8 stoi tak jak teraz, do sierżantów dokładają tylko cyfry, po to aby było wiadomo, jakiej prędkości sierżant się tyczy. Myślę, że będzie to bardzo pomocne tam, gdzie w bliskiej odległości od siebie znajduje się kilka ograniczeń prędkości. Litera C ma być stosowana do sierżantów, których wierzchołek skierowany jest do góry i ma informować, że ograniczenie prędkości tyczy się tylko czoła pociągu (np. ograniczenie tylko dla czoła na przejeździe kolejowym). Tak wnioskuję.

62
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w IR1 projekt
« dnia: 07 Czerwca 2018, 10:33:35 »
Z tego co widziałem to zmianie ulegają również wskaźniki ograniczenia prędkości
Brawo, w końcu :)
Nareszcie jest też konkretna informacja o sygnalne Z2 podawanym na tarczy zaporowej i teraz podany wraz z sygnałem zezwalającym na semaforze zezwala na przejazd pociągu.

63
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Części na budowę pulpitu eu07
« dnia: 12 Września 2017, 11:36:52 »
Jakieś widoki są na ew. pokrywę nastawnika i zawór syreny z rączką?
Nieaktualne - udało się zdobyć.

64
7 minut to czasami za mało na to, żeby zdążyć się przesiąść na pociąg z Głównego. Do dzisiaj mama opowiada, jak jeździła na studia do Głogowa, powrotny zajeżdżał na Świebodzki i musiała lecieć na Główny na pociąg w stronę Opola. Po moich obserwacjach wygląda na to, że sporo ludzi rano dojeżdża od strony Opola, a potem "dzida" na pociąg np. w stronę Legnicy. Moim zdaniem wtedy powinny być autobusy/tramwaje co minutę/dwie.
Mnie się to jakoś nie widzi, a teraz przed wyborami to cuda obiecują. Znając życie, zostanie wszystko tak jak jest.

65
Że co?! Ciufy nie ma? Tyle jaboli tam poszło. Tyle wspomnień. :<
Ma trafić do Polkowic na remont, a potem ma stanąć w muzeum Lubinie. Legendy głosiły, że ma być na tyle odremontowana, że jak znajdzie się chętny przywrócenia jej do ruchu, to będzie na to gotowa.

66
Myślę, że prędzej uruchomią Świebodzki (co z pewnością odciążyłoby Główny), niż cokolwiek ruszą koparką na Głównym. Chociaż z tym Świebodzkim to już słyszę tyle lat, że mają coś ruszać, a jedynie ostatnio tylko Ty2 zabrali.

67
Bieżące kolejowe / Odp: Przejazd w kabinie z maszynistą
« dnia: 23 Kwietnia 2018, 23:53:27 »
Jakoś się zawsze mechanik wybroni, że wziął aparat mikola by zrobić mu zdjęcie pulpitu. Ale jak ktoś wrzuca zdjęcia z numerem pociągu, z konkretnego dnia i godziny, dodatkowo jeszcze na fotce jest maszynista, to strzał w stopę.

68
Tabor / Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« dnia: 14 Kwietnia 2018, 16:07:49 »
Z tego co słyszałem, to EP08 miały nastawienie przekaźników nadmiarowych ciut wyżej niż siódemki, bodajże 650A standardowo + wysoki do 800A, a jak to ma się do tego co jest obecnie na lokach, to nie wiem. W symulatorze faktycznie są odwzorowane zakresy 650/800A.

69
Pomoc doraźna / Odp: Problem z wpadaniem w poślizg.
« dnia: 18 Marca 2018, 15:00:37 »
Sam napisałeś "duże prawdopodobieństwo". Wystarczyłoby dodać jakiś % prawdopodobieństwa i nie byłoby problemu. Nie wiem po co od razu wyjeżdżać z tekstami, żeby zmienić program...

70
Pomoc doraźna / Odp: Problem z wpadaniem w poślizg.
« dnia: 18 Marca 2018, 14:42:20 »
A mnie też już irytuję. Jeżdżę  bardzo często na tej linii i po prostu wiem, że zawsze tam będzie poślizg, stąd przejeżdżam tam bez rozpędu. Tyle z elementu zaskoczenia. Bardziej byłbym za tym, żeby to losowo przypadało podczas jazdy przez miejsca, gdzie są blisko torów drzewa, niż sztywno w jednym miejscu (sławetne miejsce za Żernikami).

71
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 09 Marca 2018, 20:33:39 »
Zgadzam się z Wami, że wypuszcza się na sygnał zezwalający, bo tak jest w instrukcji napisane. Ale jeżeli można podać semafor, to znaczy, że wszystko jest w porządku, a jeśli z jakiejś pierdoły nie może tego zrobić, to nie może podać Sz? Przecież to klasyczna sytuacja zwykłego podawania semafora, ot tylko w papierkach jest dany tor zamknięty. Maszynista powinien odmówić takiej jazdy? Na jakiej podstawie?

72
Pomoc doraźna / Odp: Drzewa na szlaku.
« dnia: 09 Marca 2018, 10:21:11 »
Krzaki wchodzą głównie na linii 053. W testach jest scenariusz "Poranek", w którym poprawione są krzaki wchodzące do kabiny. A ta nastawnia faktycznie wymaga przemalowania, bo też mi się ten Szczecin rzucił w oczy.

73
@miko22 no dobra, ale nie aż tak, że jest to głośniejsze od Rp 1 albo od ogólnej jazdy w kabinie. Obecne wersje moim zdaniem są skopane dźwiękowo na maksa. Ale idzie to w dobrym kierunku, bo w zależności gdzie się jest, tak dobiegają dźwięki. Mimo wszystko cykanie lampki jest praktycznie głośniejsze od tykania Haslera, ale wyrzucenie nadmiarowego praktycznie w ogóle nie słychać, czy rozruchu pod sufit.

Ja zauważyłem, że przeskoki na enkoderze zdarzają się jak tarcza jest oddalona od fototranzystora. Jak jest blisko niego, wręcz go niemal dotyka, to jest stabilnie. Chyba pojawiają się jakieś rozproszenia promienia z diody na większych odległościach, a dodatkowo materiał (papier, kalka czy plastik) może rozpraszać i/lub załamywać promień. Dlatego myślę, że najlepiej tarczę dać powierzchnią zamalowaną (czarną) od strony fototranzystora, a nie diody.
Fakt, a najmniejszy promień w diodzie jaki dorwałem to 6. Dla bocznika mam tarczę wykonaną z kwasiaka, błyszczy się i odbija światło z jednej jak i drugiej strony, a wszystko działa idealnie.

74
U mnie ostatecznie pozostał przeźroczysty plastik po płycie CD, z naklejoną kartką z nadrukowanymi pozycjami oraz zamalowanymi dodatkowo markerem :D Przy nowym exe działa miodzio, jednak szybkie zejście z pozycji trzeba robić z rozsądkiem ;) U mnie praktycznie wszystko grało, kran przy kręceniu, cykanie lampki czuwaka (przecież w realu nie cyka przy zapalaniu) itp. Wyciszyłem to, bo w zasadzie masz realnie generowane z pulpitu. Podwójne cykanie haslera mogłoby doprowadzić do jakiś stanów lękowych XD

75
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Lutego 2018, 21:33:05 »
"Obsługuje się semafory". Sz to nie jest obsługa semafora? Dla mnie ten punkt jest niejednoznaczny.

76
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Lutego 2018, 21:27:20 »
Na dysku miałem jeszcze poprzednią wersję, z obecnej 55 ust.6 pkt.1.

77
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Lutego 2018, 20:52:50 »
To wytłumacz mi paragraf 53 ust.5 pkt.1, bo mogę go źle interpretować ;)

78
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Lutego 2018, 20:44:43 »
Zgadza się, o ile nie dojeżdża do następnego posterunku. Jeżeli dojeżdża do następnego posterunku, to obsługuje się semafory wyjazdowe. Założyłeś tylko jedną sytuację. No a z "N-ką" się faktycznie rozpędziłem myśląc o innym przypadku, a nie wjeździe z zamkniętego.

79
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Lutego 2018, 18:56:51 »
Przy każdym wyjeździe dostaniesz taki sygnał, na jaki zezwalają urządzenia. Jeżeli DR może podać przy wyjeździe sygnał zezwalający albo "Sz" to w "S" nie jest wypełniana rubryka dotycząca pominięcie semafora na "Stój". Jeżeli pociąg wyjeżdżający na szlak zamknięty ma wracać, to dodatkowo daje się informację, co będzie zgodą na wjazd na stację. Jeżeli urządzenia pozwolą, to może być sygnał zezwalający lub "Sz". A jeśli nie pozwolą, to będzie informacja, że wjazd odbędzie się na kolejny rozkaz pisemny ("S" lub "N").

80
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 19 Lutego 2018, 23:33:06 »
W sumie to mam zasadnicze pytanie, dlaczego zadajesz pytania, na które tak naprawdę są odpowiedzi w Ir-1? Nie pytasz o coś, co może budzić wątpliwości, a o ogólne podejście do sytuacji. Ew. sprecyzuj, jak się zachować w jakiejś szczególnej sytuacji.

81
@mac310 u mnie dźwięki odtwarza praktycznie na wszystkim, nawet jest cykanie przy mruganiu CA i zapalaniu SHP, czy kręceniu kranem. Ja swoje pyknięcie zlokalizowałem po tym, że czasami rękojeść kranu zadrży w symku i dlatego cyka. Ogólnie polecam wyciszyć te dźwięki, które fizycznie słuchać na pulpicie: kręcenie kierownicą i wrzucane pozycje, klucz, bocznik, kran, hebelki, przyciski, hasler itp. Jeździ się wtedy o wiele lepiej, nie nakłada się dźwięk na dźwięk.

Udało mi się ukończyć ostatecznie kran i obecne rozwiązanie sprawdza się w 100%, odbyłem już kilkanaście jazd. Do tulei, która kręci się z pozycją rączki, wspawana została podkładka, przez którą przechodzi pręt zakończony blaszką. Potencjometr nie znajduje się wewnątrz kranu, a na blacie. Tym sposobem w razie problemów, nie muszę rozbierać kranu, a wystarczy go odkręcić z blatu. Teraz tylko malowanie. Więcej info opisałem u siebie na stronce:
https://pitek.rp1.pl/2018/02/11/kran-hamulca-zespolonego-oerlikon-fv4a/
 

82
Nie wiem czy coś było ruszane, czy nie, ale na tych nowych exe nie gubi mi praktycznie wcale pozycji przy kręceniu kierownicą, więc tutaj ogromny plus. Przejechałem całą Kaliską bez ani jednego problemu, nie zgubił mi w ogóle + bądź -. Jeszcze tylko faktycznie te nieszczęsne Shifty i będzie się miodzio jeździło.

83
Infrastruktura kolejowa / Odp: Prędkość na SBL
« dnia: 06 Lutego 2018, 20:31:47 »
Nie ma obowiązku podawania sygnału baczność przed ruszeniem spod SBL wskazującej S1.

84
Infrastruktura kolejowa / Odp: Prędkość na SBL
« dnia: 06 Lutego 2018, 10:34:52 »
Żaden sygnał (prócz S1 oczywiście i wątpliwych) nie ogranicza Ci prędkości na SBL, jedynie informuje ile odstępów jest wolnych lub co na wjazdowym do stacji. To, jak się zachowasz zależy od Ciebie, masz zapewnić taką prędkość, aby wyhamować przed przeszkodą lub sygnałem "Stój".

85
Mi chodzilo raczej o to co ludzie na chwile obecna maja faktycznie obslugiwane przez swoje pulpity podpiete przez Pokeys (zeby spriorytyzowac wprowadzenie zwiazanym z tym funkcji) a na tej liscie to jest chyba wszystko co jest w tym momencie w exe i jeszcze pare innych rzeczy/kontrolek ktore na 95% nie sa wyprowadzone do tego urzadzenia... ;>
Problem jest wszędzie tam, gdzie kiedyś był Shift, a dzisiaj tym samym przyciskiem robisz kilka różnych czynności (chociażby oświetlenie). Na szybko co pamiętam:
- załączenie baterii - teraz tylko "j", kiedyś Shift + "j",
- pantografy - teraz "p", "o", kiedyś Shift + "p", Shift + "o",
- wyłącznik szybki - teraz "m", kiedyś Shift + "m",
- przetwornica - teraz "x", kiedyś Shift + "x",
- sprężarka - teraz "c", kiedyś Shift + "c",
- wszystkie przyciski od oświetlenia - "y", "u", "i"
- pakietowy z wyborem hamulca - "b"
- wysoki rozruch - teraz "f", kiedyś Shift + "f"

Tyle mi na razie do głowy przychodzi na szybko, z czym miałem wczoraj problem. Tak jak poprzednicy piszą, wystarczy, że raz gdzieś styk nie łapie i dany element chodzi na odwrót.

86
Dzisiaj dla testu wrzuciłem nowe exe z Pokeysem, to kamera zwariowała, a po przestawieniu kranu całkiem dostałem crasha symka. Po cichu liczę, że ktoś ogranie te wersje również pod Pokeysa, inaczej byłaby to totalnie mega ignorancja.

87
Poluj na portalach aukcyjnych na Haslery - 500-800zł często ludziska chcą. Co do kranu, nowy Ci nie potrzebny, 2 lata temu firma Koban wyceniła mi używany, niesprawny za około 800zł. To znacznie niższe ceny, niż otrzymałeś w mailu.
Trochę czasy "za flaszkę" się pokończyły, ale nie jest to niemożliwe. Jeśli trochę zakręcisz się przy złomowanych lokach, może coś uda się wykupić w cenie złomu.

88
Jak nie potrafisz pisać programów, to bierz Pokeysa i nawet się nie zastanawiaj. Podłączysz i masz. Co do zębatek, miałem laserowo wycinane w czarnej stali grubości 4mm. Nie ma opcji, że coś Ci się z tym stanie. Gdzieś wyżej masz zdjęcia i filmiki mojego mechanizmu.

89
Zalega może komuś jeszcze jakiś jeden silniczek z obrotomierza Poldka i chciałby się go pozbyć za parę groszy?

Zamontowałem ostatni dla zbiornika głównego i jest jakiś przekoszony z ciężarkami. Ułożenie pod takim kątem jak jest cała tablica powoduje, że nabija do 0,5MPa i nagle przeskakuje na 1MPa (elektronicznie jest wszystko git). Gdy blacha jest w pozycji pionowej - działa. Próbowałem te ciężarki ogarnąć, dolutować lub odjąć im masy, ale dalej nie pomaga. Pewnie gdzieś od "nowości" uszkodzony.

90
Pomoc doraźna / Odp: Win 10 a Maszyna
« dnia: 20 Stycznia 2018, 22:32:44 »
Pomykasz na lapku, czy stacjonarce? Jakie parametry sprzętu?

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8