Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pitek

Strony: 1 [2] 3 4 ... 9
31
Bieżące kolejowe / Odp: Karta próby hamulca.
« dnia: 01 Sierpnia 2022, 19:45:02 »
Tu masz wzór używany w KD.

32
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 18 Lipca 2022, 21:13:28 »
Co do przednich patyków i np. Impulsów w KD, nie pamiętam dokładnie w której serii, ale chyba na 45WE nie dało się ustawić, żeby obie jednostki jechały na przednich patykach. Coś jest popitolone w oprogramowaniu i jakby nie ustawiał pakieciaków za plecami i tak jest źle. Teraz ciężko mi zweryfikować, bo dawno nie jeździmy na dwie sztuki, ale pamiętam, że z którąś serią był problem. W sumie to z każdą coś jak się połączyły to coś nie działało :D

33
Te w lokomotywach to "Wyłącznik dźwigienkowy Z i ZP1" albo nowsze "Zcm2 i ZP1cm2", cena około 70-80zł za sztukę. Na OLX widzę jedną sztukę za 40zł. Generalnie jak nie zależy Ci na wiernym odwzorowaniu 1:1, to możesz cokolwiek wstawić.

34
Przede wszystkim musisz mieć dostęp do części z pojazdów, albo robić coś podobnego na wzór z ogólnodostępnych rzeczy. Kilka rzeczy zdobyłem po znajomości, kilka kupiłem tutaj na forum, a chociażby zawór od syreny za 30zł dorwałem na OLX :D Dużo elementów (np. szkiełka lampek) były w starych szafach elektrycznych, hebelki można do dzisiaj kupić (cena kosmos), ale były też stosowane np. w tramwajach.
Osobiście blachy rysowałem w programach CADowskich i dawałem do wycinania laserowego, tak samo zębatki do nastawnika były cięte z grubej blachy. Wymiary całego pulpitu pierwsza lepsza osoba Ci podeśle. Reszta to tylko Twoje zaangażowanie, znajomość podstaw elektroniki, lekka umiejętność majsterkowania i tyle.
Pokeys generalnie jest drogi, ale banalny w konfiguracji i obsłudze, nie musisz umieć programować. Takie plug & play. Minusem na pewno jest ilość wejść i wyjść, ale do siódemy wystarcza.
Arduino to już więcej zabawy, ale jak byś miał pulpit zbudowany, to z pewnością pomogą Ci ludzie, którzy mają pulpity na Arduino.

35
Bieżące kolejowe / Odp: Stawność blokad
« dnia: 15 Kwietnia 2022, 10:34:57 »
Akurat PLK dobrze twierdzi, bo sygnał wątpliwy to sygnał który NIE odpowiada żadnemu sygnałowi w instrukcji. W Ie-1 mamy coś takiego jak zielony migający więc nie jest to sygnał wątpliwy, i maszynista ma normalnie prowadzić pociąg. To, że nie powinien występować na blokadzie 3 stawnej to jest inna sprawa nie mająca nic wspólnego z ruchem. W tej sytuacji możemy jedynie mówić o niezgodności w wewnętrznym rozkładzie jazdy.

A ogólnie wytyczne techniczne odnośnie sygnalizacji są w Ie-4.
To bardziej wyrazisty przypadek, niż S3, które może wystąpić na każdym odstępie i maszyniści mogą uznać tak jak napisałeś. A co z S4? Może być tylko na ostatnim sygnalizatorze z W18, a jak się pojawi na innym odstępie to normalnie będziesz prowadził pociąg bo nie jest to wątpliwy? Taki sygnał to ewidentnie uszkodzona blokada, a przecież S4 występuje w instrukcji.
Często maszyniści zapominają o zapisie z instrukcji, że jeżeli jakaś sytuacja odbiega od normy, są podawane sprzeczne sygnały, to powinien dostosować się do tego, który zapewnia największe bezpieczeństwo. Stąd jeżeli wiemy, że blokada zawsze była 3-stawna, a mruga S3 na innym niż ostatni, to odbijamy 20km/h i spokój.

36
Dodam od siebie, że narysowałem i wydrukowałem sobie tarczę pod enkoder i co zabawniejsze, chyba z poprzednią wszystko też było w porządku. Po prostu komputer nie nadąża ze zliczaniem szybkiego obrotu kierownicą. Bo w notatniku rysuje odpowiednią ilość plusów, a po odpaleniu symulatora czasami coś zgubi. Po prostu chyba trzeba grzecznie jeździć ;)

37
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 06 Kwietnia 2022, 13:24:24 »
Przede wszystkim całość do użytkowania musi być user-friendly, okrasić wszystko jakimś fajnym GUI, bo obecnie jest tutaj taka a nie inna ilość scenerii, gdyż zdecydowana większość odbija się od Rainsteda (w tym i ja).
-> Torowisko widzę jako hybryda Rainsteda z Trainzem czy chociażby TD2 - trzymamy parametry (co się da policzyć niech przelicza edytor a nie 10 plików w Excelu na przeliczanie przechyłek do prędkości itp.), ale układamy w zasadzie samą myszką, doklejamy elementy do siebie, wstawiamy ewentualnie gotowe łuki itp.
-> Rozjazdy również powinny być gotowym stałym modelem umożliwiającym połączenie się z istniejącymi torami.
-> Możliwość zmiany podsypek dla torowiska i rozjazdów. Można pomyśleć o np. krótkich fragmentach torów, które będą miejscem na przejście tekstury A w B itp. co by nie było takiego wyraźnego odcięcia tekstur jak to ma miejsce gdzie nie gdzie obecnie.
-> Nie wiem na ile to jest możliwe w MaSzynie odnośnie tekstur terenu, ale widzę pędzle do malowania tekstur, na wzór tych z Trainza.
-> Sam teren powinien doklejać się do utworzonego torowiska + możliwość generowania nasypów / rowów odwadniających wzdłuż linii.
-> Pędzle do roślinności + omijanie ew. budynków / torowiska itp. (z możliwością wyłączenia takiej funkcji).
-> Snapowanie elementów różnego rodzaju do torowiska / od torowiska w określonej odległości.
-> Snapowanie obiektów do siebie na wzajem, np. sieci trakcyjnej, wysięgników do słupów / bramek, płotów do płotów itp. coś na wzór Trainza,
-> Elementy sieci trakcyjnej powinny się też dostosowywać do siebie, np. obecnie wstawianie chociażby "żaby" w TD2 to jakiś żart, bo trzeba ręcznie co do piksela ustawiać i rotować + ręcznie robić podwieszenie izolatora.
-> Możliwość wstawienia pojazdu na szyny co by ew. móc podejrzeć czy sieć dobrze leży pod pantografem, albo czy coś nie wchodzi w skrajnię.
-> Możliwość wstawienia pojazdów z pozycji edytora, aby np. wagony były już obecne na scenerii po jej zapisaniu.
-> Dobrym bajerem byłoby wstawianie elementów pod eventy, jakieś boxy niewidzialne z poziomu rozgrywki, co ma się kiedy odpalić itp. coś jak w Trainz.

38
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 18 Lutego 2022, 13:29:16 »
A, okej, nie czytałem wiki, spróbowałem 0-1. A myślałem, że powinno być w Blenderze jak dla Anim rozwijalna lista.

39
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 18 Lutego 2022, 12:46:24 »
Mam nietypowy problem z wtyczką - korzystam z najnowszej wersji konwertera oraz wersji 2.90.0 blendera, i problem jest następujący: Próbując wyeksportować plik .t3d nie mam żadnego błędu, a w folderze do którego eksportuję pojawia się pusty plik .t3d. Logów żadnych nie mogę wysłać... bo ich nie ma. Blender widzi że wszystko jest dobrze. Odwrotnie, import t3d działa bezproblemowo. W Preferences ustawiłem Root Path na folder główny Szamyny, zgodnie z poleceniami w pierwszym poście.
Nie wiem, u mnie wszystko działa. Przy eksporcie odznaczam tylko Export Face Indicates, bo inaczej plik .t3d dziwnie wygląda i nie odpala się w MaSzynie.
Za to w ogóle nie działa mi import .t3d, ale działa .e3d więc nie ma dramatu.

Balaclava nie wiem czy ktoś Ci zgłaszał, ale przydałoby się jeszcze to, aby przy eksporcie pamiętał wartość Selfillum. W  Blenderze da się wpisać cyfry, natomiast w pliku .t3d ma być to true albo false.

40
Prędzej są dodatki do np. Blendera ułatwiające budowę architektoniczną, ale z doświadczenia Ci powiem, że jedyne z czego warto skorzystać, to generatora schodów ;)
Pooglądaj tutoriale np. do Blendera, nie jest to skomplikowany program. Zobaczysz wtedy, że nie będziesz tracił czasu na jakieś gotowce, tylko szybciej zrobisz sam.

41
       Zmieniając temat, mam problem z kontrolkami. Ciekawa sprawa. Zauważyłem pewną zależność, że jeżeli w danym momencie świeci się mniej niż 2 kontrolki, sterowanie nawet z poziomu Pokeys jest niemożliwe i tak jakby zablokowane. Powoduje to problem objawiający się w taki sposób, że nie mogę sterować lampką WSa, nie da się jej zgasić. Podobnie z lamką ogrzewania. Przykładowo: Kiedy załączę ogrzewanie i wysoki rozruch - po wyłączeniu WSa kontrolka zgaśnie. Kiedy świeci się WS i styczniki a np zahamuję co spowoduje zgaśnięcie kontrolki styczników ot tak zaświecą mi się kontrolki od nadmiarowego silników oraz przetwornicy i ogrzewania. Podłączałem i rozłączałem te kontrolki po kilka razy i nie mam pomysłu co tam się dzieje. Ktoś ma jakiś pomysł?
U mnie w ogóle kontrolki świrują, jeśli przed odpaleniem symulacji nie załączę wszystkich kontrolek z poziomu oprogramowania Pokeysa i nie wyłączę ich również w programie. Jeśli tak robisz, to nie wiem co może być powodem Twoich problemów.

42
Joozeph - widzisz, podsunąłeś mi teraz dobry pomysł. Za każdym razem jak szybciej kołem przekręcę, to gubi mi którąś pozycję na nastawniku jazdy i wtedy muszę zbijać ręcznie z klawiatury. Powodów pewnie jest kilka. Pierwszy to błąd, że nie pociągnąłem pręta do samej podstawy (drobna krzywizna), drugi to że tarcza do transoptora szczelinowego nie jest wykonana precyzyjnie (malowane na przeźroczystym plastiku po płycie CD).
Przerabianie całego nastawnika jeszcze raz do samego dołu by pręt nie miał odchyłu, nie chce mi się :D Ale faktycznie może dodam przy zerowej pozycji krańcówkę, która mimo szybkiego przekręcenia, zbije pozycje do 0. Jeszcze mam plan wydrukować tarczę na drukarce 3D, wtedy będę miał pewność, że gdzieś mi ręka nie poszła przy malowaniu :D

43
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Nowa kabina do EU07
« dnia: 04 Października 2021, 13:11:59 »
Kiedyś też się zabierałem za kabinę, ale zabrakło czasu... Większość rzeczy typu hebelki, pakieciaki, manometry, amperomierze, kierownica, kran były mierzone, więc jak coś z tego potrzebujesz to mogę podesłać.

44
Jak nie znasz się na programowaniu (lub nie chce Ci się drutować) i chcesz zaoszczędzić na czasie to Pokeys i masz wszystko z bańki - plug & play. Minimalna wiedza z elektroniki potrzebna będzie do płytek sterujących lampkami na pulpicie. Zaawansowana wiedza z elektroniki i programowania potrzebna będzie do sterownika Haslera, bez pomocy ludzi tutaj z forum, mój Hasler nadal wskazywałby 0 :D

45
Bieżące kolejowe / Odp: post. odg Wrocław Grabiszyn
« dnia: 04 Stycznia 2021, 19:11:30 »
Nie wiem skąd informacja, że nikt się już nie zgłasza do Grabiszyna. Pomimo zmiany w rozkładzie jazdy (chyba z rok są już Popowice), każdy woła Grabiszyn i Grabiszyn odpowiada.
Spróbuj zawołać LCS Popowice jadąc np. do Wałbrzycha, z pewnością odpowie ^^

46
Bieżące kolejowe / Odp: Aplikacja mobilna "Semafor" - system Android
« dnia: 24 Października 2020, 19:45:09 »
Drobne poprawki, na tyle ile czas pozwolił:
- poprawka prędkości na tarczy rozrządowej dla sygnału Rt 5,
- poprawa opisu sygnału D O,
- dodanie sygnałów Tb 2 oraz Tb 3,
- drobne poprawki tekstowe.

47
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 02 Października 2020, 16:33:39 »
Na szybko pod rękę wpadł Impuls krótki 36WEa-016 Kolei Dolnośląskich, więc nagrałem filmik z tym co rzuciło mi się w oczy w MaSzynie, a jak to jest w rzeczywistości.

48
Bieżące kolejowe / Odp: Aplikacja mobilna "Semafor" - system Android
« dnia: 30 Września 2020, 15:44:27 »
Nie wiem czy jest sens dodawać, gdyż w zasadzie nie ma różnicy czy zastępczy na świetlnym czy na kształtowym.

49
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 08:54:20 »
Puściłem do Patryka maila z rzeczami wyłapanymi w Impulsie. Zdaję sobie sprawę, że większość to duże ograniczenia MaSzyny, ale ew. w przyszłym tygodniu nagram jakiś filmik z Impulsa, co jak tam działa i może małymi kroczkami uda się odwzorować dokładniej niektóre tematy.

50
Nie ma zdjęć :(

51
Lekka aktualizacja aplikacji, zapraszam do pobierania. Zmiany:
- poprawiono opis sygnału S 3 dla SBL,
- dodano kolorowe słupki do głowic sygnalizatorów,
- dodano nowe wskaźniki: W 35, W 36 oraz wszystkie dotyczące systemu ETCS,
- poprawiono opis sygnału Pc 2 zgodnie z wdrożonymi zmianami w instrukcji Ie-1,
- poprawiono problem z tarczą rozrządową świetlną (zapalanie komór, komory nie "mrugają" każda sobie, prędkości rozrządów),
- poprawiono i zmieniono linki w bocznym menu,
- usunięto ikony Stowarzyszenia Koleje Wirtualne,
- zmieniono startowy ekran,
- dodano przycisk pomocy.

52
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany we wskaźnikach W6a / W6b
« dnia: 17 Czerwca 2020, 10:43:10 »
Nie, nie byłoby taniej :D

53
ETCS sam Cię wyhamuje do sygnału na stój, ograniczenia prędkości czy uszkodzonego przejazdu, pokaże odcinek bez sieci itp. Ale sam Cię nie rozpędzi, nie zatrzyma na stacji czy przystanku osobowym. Oczywiście mówię o poziomie 1 i 2.

54
Powinien pomachać, ale może buda jest na tyle widoczna, że z okienka machał latarką? Na Dolnym Śląsku raczej nie ma tutaj miejsca, żeby była taka sytuacja, ale przed modernizacją linii Wrocław -> Rawicz -> Poznań, maszyniści opowiadali, że jeździli przez Osolę właśnie w taki sposób. Po lewym, rozkładowa prędkość i dyżurny machający z okna chorągiewką lub latarką.

55
Próbowałem z najnowszą MaSzyną i działa bez problemu, ale i tak korzystam z poprzednich wersji przed zmianami, bo nowa już tak dobrze nie chodzi na leciwym PC wrzuconym pod pulpit. Poza tym, zmieniałem też często klawisze oraz określone dźwięki słyszalne z kabiny (jedne głośniej, inne wcale) i robienie to samo co kilka wersji mija się z celem, a podmiana plików czasami wysypywała symka, więc dałem sobie spokój.

56
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 18:55:28 »
Dziwnym trafem najczęściej stukają wózki skrajne napędowe, więc uzasadnienie, że to wina braku ED raczej się nie sprawdza. Tym bardziej, że bez ED na EP hamują Ci wszystkie wózki i wtedy minimalizujesz ryzyko poślizgu. Jeżeli już na EP się ślizga, to faktycznie jest ślisko.

Podkucia są w innych momentach, wtedy kiedy hamuje na ED, załóżmy ciągnie nastawnikiem na 40-60% hamowania, falowniki wariują, perony co raz bliżej, więc co robi mechanior? Cyk wyłącza ED przy nastawniku w pozycji hamowania, a z reguły przed peronami przejazd (który zawsze ma jakieś błoto itp.) i wtedy z automatu do cylindrów jest wrzucane duże ciśnienie, bo nastawnik na 40-60%. I podkucie gotowe, bo przez przejazd na smyku lecisz.
Drugi temat, to jakaś mania na sypanie piasku "psik psik", cykanie tym hebelkiem, zamiast go trzymać i sypać jednostajnie, tak, żeby ten piach na całe koło się nalepił, a nie tylko w kilku miejscach. Czasami mam wrażenie, że dla niektórych ten piach to jakby złoto tam było... Po to jest i trzeba używać. Wiadomo, rozsądnie, żeby kolegom zostawić na później, ale bez przesady, żeby pstrykać, toż to nawet nie zdąży wylecieć z tej rurki (sprawdzone).

57
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 11:19:10 »
@Pitek
Tak niedorzeczny projekt mógł powstać tylko w Polsce. Newag sam to projektował, czy był tam jeszcze Januszextor podwykonawca? :D
Tego nie wiem, nie mam dostępu aż do takich dokumentacji. Natomiast czy bubel. Co do wyrzucania tempomatu przy pneumacie, nie wiem jakie to ma uzasadnienie. A poślizg przy 20% mocy to nie bubel tempomatu, tylko całego składu. Głównie dzieje się tak na najdłuższych, czyli 45WE. Brakuje na nich po prostu jeszcze jednego członu napędowego i byłaby gitarka przy rozruchu i hamowaniu dynamiką. A tak spadnie kropelka deszczu i jest dramat... Rozruch rozruchem, ale hamowanie na elektrodynamice jest wtedy porażką. Przeciwpoślizg ma co robić.

58
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 00:15:08 »
Napisano tu, że tempomat jest nieekologiczny. Ktoś rozwinie ten temat? Mnie to wydaje się naciąganą bzdurą.
Nie wiem jak na spalinkach, natomiast na Impulsach przy rozruchu (jak ktoś wcześniej wspomniał) odcina moc i utrzymuje się w okolicach 60-70% przy rozruchu (zależy od maszyny). Bez tempomatu można dzidę 100% robić (spokojnie targa po 1100A) i tak niestety niektórzy jeżdżą, znając tylko dwie pozycje nastawnika +100% oraz -100%. 

Co do jeszcze ciekawostek związanych z tempomatem, na Impulsie, przy złej pogodzie czasami ciężko ruszyć na tempomacie, bo zarzuca od razu z komputera rozruch na poziomie 20% i maszyna nie chce jechać, kręci kołami w miejscu. Dlatego wtedy lepiej zejść z tempomatu i rozpędzać się ręcznie w granicach 5-10% do złapania przyczepności.
Kolejna ciekawostka, gdy mamy zadaną prędkość na tempomacie i użyjemy w trakcie hamowania hamulca pneumatycznego, wyrzuca nam tempomat. Tak samo dzieje się, gdy wyrzuci WS itp. W takich przypadkach często maszyniści nie zwracali uwagi, że wywalało tempomat i przebijali prędkość.

59
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 05 Lutego 2020, 14:26:47 »
Takich pociągów już jest co raz mniej niestety. Widać to na przykładzie rozkładów na 160km/h. Wyjedź z Głównego 2-3 minuty w plecy, to w Zgorzelcu masz na bank 5 minut opóźnienia. Dodatkowo minuta postoju w Legnicy, a zmienia się drużyna konduktorska i trakcyjna. Nie wiem, trzeba by chyba było wsady robić w perony, bo inaczej nie urwiesz ani sekundy.

60
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 05 Lutego 2020, 14:01:15 »
Wszystko zależy od maszynisty, ale z tego co zauważyłem w KD większość używa tempomatu, czy to z pulpitu, czy z palucha. Na niektórych Impulsach jest tylko ten temat, że albo przebija tempomat o 1-2 km/h, więc trzeba korygować z przycisku w zadanijku, albo mocniej dać zadajnik jazdy w przód, żeby tempomat agresywniej reagował. Bardzo pomocne na górskich szlakach, typu Szklarska, Międzylesie, gdzie nie musisz się martwić o hamowanie, czy rozruch pod górę, bo zawsze trzyma zadaną prędkość.

Co do przebijania prędkości w KD, o której mówi centarail, nie słyszałem, żeby kogoś się czepili, jak przekroczył o te 1 czy 2 km/h, ale liczy się szybka reakcja maszynisty. Bodajże nawet na Impulsach ten 1km/h jest w granicach błędów pomiarowych.
Co do bezpiecznego jeżdżenia 5km/h mniej, to może na siódemkach i Haslerach ma sens, bo tam ta wskazówka skacze właśnie w tym zakresie. Natomiast na nowszych maszynach i w ruchu osobowym jedź 5km/h mniej, do stacji końcowej ładne opóźnienie przywieziesz :D

Strony: 1 [2] 3 4 ... 9