Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pitek

Strony: 1 [2] 3 4 ... 8
31
Z krótkiej obserwacji (bo w zasadzie dopiero zacząłem jeździć) wnioskuję, że przy podwójnej obsadzie (niezależnie czy 160km/h czy 130km/h) wszystko zależy od osób, które ze sobą jadą. Ogólnie z większością maszynistów mieliśmy zasadę, że mówimy sobie tylko o tym, że następny semafor na "Stój", ale mimo wszystko każdy się obserwował i "na wszelki" zwracał uwagę, jeśli jest jakieś ograniczenie, a widać lekkie opóźnienie kolegi z hamowaniem :D Nawet jeżdżąc za obserwatora nie bałem się zwracać uwagi, przecież to też moje życie i też za pewne byłbym pociągnięty do odpowiedzialności w razie jakiegoś zdarzenia. Ale co człowiek to inny charakter i to powinno być też weryfikowane, jak wygląda współpraca ze sobą dwóch osób.

Co do jazdy 160km/h w pojedynkę. Przede wszystkim 160km/h w przewozie regionalnym mija się z celem, za blisko siebie są przystanki i stacje, a koszty eksploatacji pojazdów rosną masakrycznie. 130 w zupełności wystarczy. Spółki powinny jednak skupić się na usprawnieniu wymiany pasażerów w miejscach postoju a nie kupowanie biletu w pierwszych drzwiach...
ETCS dla pośpiechów to powinno być minimum dla pojedynczej obsady przy 160km/h i tyle. Każdy system, który zwiększa bezpieczeństwo, powinien być stosowany.

32
Poradniki / Odp: [SCN] Poradnik tworzenia w Rainsted
« dnia: 13 Lutego 2019, 12:59:08 »
Szanuję za chęci i wiedzę, jak się tym edytorem posługiwać. Mimo wszystko nadal jest to tak skomplikowane, że pewnie połowie ludzi nie będzie się chciało tego czytać, a kolejnym cokolwiek w tym edytorze układać. Kiedyś próbowałem ułożyć chociażby tor doświadczalny i tak się zmęczyłem, że rzuciłem to w czorty. Bardziej zagmatwanego i nieintuicyjnego programu nie spotkałem. Póki nie będzie edytora 3D, gdzie położy się elegancko tory "myszką", tak samo wstawi obiekty i wymodeluje teren, tym nadal będzie tyle scenerii ile jest.

33
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« dnia: 23 Stycznia 2019, 19:54:39 »
U mnie też znaczny spadek wydajności na 19.01 w stosunku do 18.10/12. Sceneria Bałtyk faktycznie potężne lagi, na innych trochę mniej, ale te same scenerie na 18.10 śmigają bez zająknięcia. Będę miał chwilę to po generuję jakieś logi.

34
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 09 Stycznia 2019, 19:30:29 »
Trochę racji jest w tym co mówi centarail, najważniejsze to załapać się na start byle gdzie, żeby zrobić świadectwo. Ale z tego co widzę to dużo młodych ucieka z IC zaraz po zrobieniu lojalki. Samorządowe nie są złe, jakoś płacą, jest stabilnie, pojazdy w miarę nowe, nie ma z reguły tych "złych" cech starej kolei.

35
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 09 Stycznia 2019, 18:59:09 »
To prawda, w KD ciągle szukają. Miejscami na gnieździe brakuje ludzi, czasami jest za dużo, różnie. Ale ze względu na to, że teraz mają prawo sami szkolić, co parę miesięcy są tworzone grupy. My niedługo zaczynamy już samodzielne jazdy, inni już jeżdżą, a jeszcze inna grupa już jest na warsztacie. Trzeba dzwonić, dobijać się, skrupulatnie wysyłać CV i zaproszenie na rozmowę na pewno dostaniesz.
Chciałbym zaznaczyć, że są u nas ludzie z drugiego krańca Polski :D

36
Inne niekolejowe / Odp: Godzina/data w laptopie szaleją.
« dnia: 01 Stycznia 2019, 18:16:25 »
Nie chodzi o baterię, która jest podpięta do laptopa, tylko płaska bateria, z reguły CR2032 znajdująca się na płycie głównej. Skądś komputer "pamięta" datę, godzinę i inne parametry, jeśli całkowicie odepniesz źródła zasilania ;)

37
Inne niekolejowe / Odp: Godzina/data w laptopie szaleją.
« dnia: 01 Stycznia 2019, 17:50:39 »
Pierwsze co to sprawdź czy w BIOS też się przestawia. Jeśli tak, to musisz rozebrać lapka i zmierzyć wartość baterii na płycie głównej. Jeżeli napięcie jest za niskie to po prostu nie trzyma już godziny. Standardowy objaw.

38
Bieżące kolejowe / Odp: Wskaźniki W6a, W6b oraz Rp1
« dnia: 28 Grudnia 2018, 21:28:01 »
Dzieje się tak ponieważ, ludzie piszą skarg i mają maszyniści narzucone odgórnie by ograniczać Rp1.
Póki nie ma pisemnego polecenia na ograniczenie Rp 1 z czyimś podpisem, to samemu na siebie kręci się bata w razie zdarzenia.

39
Bieżące kolejowe / Odp: Wskaźniki W6a, W6b oraz Rp1
« dnia: 28 Grudnia 2018, 09:14:36 »
Tak jak mówi Atapi, długi ton to długi ton i wychodzę z założenia, że spokojnie z 2-3 sekundy można trzymać trąbę. Ale większość mechaników, których spotykam tylko odklepuje, żeby zawór zadziałał i odpisał się w komputerze, że został uruchomiony ;)

40
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 22 Grudnia 2018, 16:00:18 »
Cześć. Może być ciężkie do znalezienia, możliwe, że nikt tego nie nagrywał albo i nawet tego nie widział, ale poszukuje fragmentu z jakiegoś programu (nie pamiętam skąd, gdzie to leciało itd.), jak maszynista perfekcyjnie podjeżdża lokomotywą do wagonu, do którego zderzaka był zamontowany zegarek z klapką i maszynista go zamyka, bez uszkodzenia zegarka. Widziałem to w TV za dziecka, pewnie z 10 lat temu albo lepiej i chyba to była siódemka. Ktoś też takie coś kojarzy? :D

41
Symulator / Odp: Pulpit ET22 1:1 - wątek zbiorczy
« dnia: 16 Grudnia 2018, 15:56:22 »
Kiedy zaczynałem przygodę z budową pulpitu, od razu sobie postawiłem założenie, nie będę niczego programował, bo po prostu tego nie potrafię robić. Co innego napisać sobie kilka ifów, a co innego napisać program komunikujący się z innym programem po jakiś szynach bitowych, dla mnie czarna magia - stąd wybrałem Pokeysa i mam święty spokój. Sama budowa pulpitu zajmuje wiele czasu i u mnie pulpit siódemki prawie gotowy, czeka tylko aż najdzie mnie wena na pomalowanie tego grzmota.
Jeżeli przy jakiś pierwszych próbach z Arduino nie wiesz w co ręce włożyć, to moim zdaniem strata kasy. Już dawno za parę stówek miałbyś Pokeysa i sklepał pulpit. Sama cena materiałów na pulpit niska nie będzie, na taki cel minimum z 1000zł trzeba przeznaczyć. Zależy jeszcze skąd i za co macie części ;)

42
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 17:25:49 »
To jak robi, a jak powinna robić to dwie różne bajki. Przecież nie będę komuś tłumaczył, że może sobie wjechać od tak ;)

43
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 15:48:38 »
Jak Wrocław Główny był w remoncie, to przy jednej krawędzi peronu potrafiły stać 3 jednostki jedna za drugą. Przy manewrach to normalna sprawa, natomiast przy jeździe pociągowej to już bardziej skomplikowana sytuacja wymagająca od dyżurnego dyktowanie rozkazów pisemnych "O" lub jeszcze "S" jeżeli urządzenia nie pozwalają na podanie sygnału zezwalającego na semaforze. Wtedy wjazd takiego pociągu, na tor częściowo zajęty, odbywa się z prędkością do 20km/h.

44
Troszkę dupereli uzbierało się przy budowie pulpitu, których już pewnie nie będę używał, a komuś mogą pomóc przy budowie. Do sprzedania mam mierniki Lumele już z wymienionymi skalami, trochę szkiełek z ramkami (większość ramek, a szkiełek trochę czerwonych i niebieskich), jakaś jedna zielona i biała jest. Z przycisków to co na zdjęciach. Mam też cały zestaw takich małych hebelków, może kogoś do mini pulpitu by interesowały.

Ponawiam również ogłoszenie, że chętnie zamienię się zaworem FV4a za dodatkowy Fd1.

45
Bieżące kolejowe / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 07 Września 2018, 21:48:41 »
Jechałem wszystkim prócz Flirta w IC. Jestem szczupły, mam 192cm wzrostu i najlepiej wspominam wagony z czwórką + stolik, chyba najlepsze rozwiązanie ze wszystkich. Drugie pod względem wygody są również wagony dwójki jeden za drugim, o wiele więcej miejsca niż w Darcie.

Co do Darta, bardzo mało miejsca dla mnie, nogi mam ściśnięte, co trzeci dzień jeżdżę nim około godziny dziennie i to wystarczy, większy komfort mam wracając tyle samo Impulsem. Podobne spostrzeżenie mam po jeździe Pendolino, 4h jazdy zmęczyły mnie masakrycznie. Wychodziłem ruszyć się trochę, bo nogi ściśnięte jak cholera. Jeszcze jak się siedzi od strony przejścia, to można nogi wyjąc, ale siedząc od okna, mając obok obcego pasażera to masakra.
Dla mnie osobiście największy komfort w wagonach.

46
Jak ktoś jedzie pociągiem i sobie nasłuchuje na cały przedział, to faktycznie robi sobie problem i może na siebie ściągnąć kłopoty od jakiegoś nadgorliwego pracownika. Natomiast straszenie, że posiadanie nadajnika jest karalne, to nie wiem skąd to wzięliście. Powszechnie można go używać na wolnych pasmach, m.in. piloci latający na różnych cudach mają umowną wolną częstotliwość i z reguły jak widzisz jakiegoś latającego gościa, to można próbować go na tych falach złapać. A to, że radyjko przy okazji może nadawać na falach PKP, to już inna para kaloszy - zależy od użytkownika, czy będzie się wtryniał czy nie. Dodam jeszcze, że zasięg takiego Baofenga przy domyślnej antenie wynosi kilkadziesiąt metrów między budynkami, w budynku czy pociągu (bardzo podatne na zakłócenie sygnału). Także przy domyślnej antenie jedynie krzyku może narobić najbliższym pociągom widocznym praktycznie w zasięgu wzroku.

47
Bieżące kolejowe / Odp: Pytanie o maszynistę
« dnia: 16 Sierpnia 2018, 21:10:41 »
Z reguły pierwszego dnia na przyjęciu podpisujesz papier, na którym jest tak zwana lojalka na jakiś okres czasu i są opisane warunki, przy jakich będziesz musiał zapłacić karę za zerwanie lojalki. Często oscyluje to w kwotach około 120-150 tys. złotych. Do Ciebie należy decyzja i pewność, czy przyszły pracodawca "dogada" się z obecnym lub może zapłaci taką kwotę za Ciebie. Nie wiem, musisz to obgadać ze swoim przyszłym pracodawcą, że tam masz lojalkę i zwrot kasy w przypadku zerwania umowy, bo wątpię, że obecny puści Cię za porozumieniem stron.

48
Bieżące kolejowe / Odp: Aplikacja mobilna "Semafor" - system Android
« dnia: 13 Sierpnia 2018, 15:10:54 »
Wersja 3.1.0:
- zmiana wyglądu interfejsu przez Jeża,
- poprawki w opisie sygnałów Rh 1, Rh 2, Rh 3, Rp 4, Rp 5, Rp 6, Rp 7,
- podmiana grafiki dla sygnału D 3,
- poprawka dźwięku dla sygnału D 3,
- zmiana ikony aplikacji,


49
Kolejny temat do uzupełnienia. Brakuje sygnału akustycznego sygnalu D3 ,,Stój".
Masz ostatnią aktualizację 3.0.1? Bo u mnie się odtwarza dźwięk bez problemu.

50
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejne lokomotywy Class 66 w Polsce
« dnia: 23 Lipca 2018, 12:20:21 »
Mi się to dzisiaj pojawiło na FP Rynku Kolejowego, a artykuł jest z marca, także duży poślizg informacyjny :D

51
Dzięki wielkie za wskazówki, faktycznie od Rp 4 do Rp 7 podawane są przez loka, a nie drużynę konduktorską. W przepisach jest, że "przy współpracy z drużyną konduktorską" - ton dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym lokomotywy. Co do sygnałów zahamowania i odhamowania chciałem, żeby były odtwarzane w pętli. Ew. dopiszę, że pokazywane są tylko raz.

52
Dzisiaj powinna pojawić się aktualizacja zgłoszonych przez Was błędów + to co udało mi się wyłapać dzisiaj:
- błędna ikona na tarczy ostrzegawczej,
- zmiana nazewnictwa z "semaforów powtarzających" na "sygnalizatory powtarzające",
- poprawka błędu w opisie dla sygnałów Os3, Os4,
- dodanie górnego opisu dla wszystkich sygnałów wątpliwych,
- poprawka opisu dla sygnału wątpliwego dla tarczy manewrowej świetlnej,
- poprawka opisu dla sygnału S3 na SBL,
- poprawka opisu dla sygnału zastępczego na tarczy zaporowej świetlnej,
- poprawka opisu dla sygnału S2 na semaforze półsamoczynnym,
- poprawka opisu dla Rp 12,
- poprawka opisu dla sygnału wątpliwego,
- usunięto białe otoczki widoczne na czarnym tle dla: W8, W15, W19, W20, W21,  W26a, W32,
- zmiana opisu dla W14 - wyszczególniono różnice między W9,
- "pochylnik" otrzymał ramkę - poprawiona widoczność na białym tle,
- zmiana dźwięku dla Rp 1,
- dodano odnośnik do mojej strony.

53
Dzięki za info. Co do dolnej belki z przyciskami, aplikacja jest tak skonstruowana, żeby działała na full screenie, a przyciski powinny wysunąć się, kiedy przejedziesz paluchem z dolnej krawędzi ku górze. Sprawdzę dzisiaj na innym Huaweiu jak to się zachowuje (tylko tam jest Android 8.0).

54
Jeśli wskazałbyś mi, w którym miejscu to występuję, będzie łatwiej. Dzisiaj jeszcze odkopałem z pół strony kartki z zeszytu błędów, stąd powinienem na dniach wypuścić szybką poprawkę.

55
Odkopuję, ponieważ wypuściłem (przy współpracy z MrDyrektorem) kolejną wersję tejże aplikacji - 3.0. Przy wspólnej współpracy udało się w przeciągu 2 tygodni zrobić to, nad czym sam musiałem pracować wcześniej rok.

Ze względu na obeznanie w Unity Engine, zdecydowaliśmy napisać aplikację od zera właśnie pod tamten silnik (drobne poprawki w Eclipse doprowadzały mnie do szału). Dziś, każda sugestia i błąd mogą być szybko i sprawne dodane w kolejnej aktualizacji. Minimalna wersja Androida obsługiwana to 4.0. Aplikacja testowana na starszym, chińskim tablecie z Androidem 4.2.2. i wszystko śmigało płynnie. Zmienił się interfejs i pewnie dla starszego grona użytkowników będzie zbyt "słodko", mimo wszystko wydaje mi się, że obecnie niebieski kolor cieszy oko niż poprzednia biała kolorystyka. Większość rzeczy otrzymała grafiki i ikony, nie ma już zdjęć. Opisy znajdują się tuż obok semafora lub wskaźnika, nie ma potrzeby przewijania w dół, aby przeczytać opis. Co w aplikacji?
Obecnie obsługiwane są:
- 5 komorowy semafor półsamoczynny z pasem,
- tarcza ostrzegawcza świetlna
- sygnalizator powtarzający,
- tarcza manewrowa świetlna,
- semafor samoczynnej blokady liniowej,
- tarcza zaporowa świetlna,
- tarcza ostrzegawcza przejazdowa,
- semafor półsamoczynny kształtowy,
- tarcza ostrzegawcza kształtowa,
- tarcza manewrowa kształtowa,
- tarcza zaporowa kształtowa,
- tarcza rozrządowa kształtowa,
- tarcza rozrządowa świetlna,
- wszystkie wskaźniki z instrukcji Ie-1,
- pozostałe wskaźniki,
- pozostałe sygnały nadawane przez pojazdy i osoby.

Tam, gdzie osoby "machają" rączkami, odpalane są animacje. Sygnały dźwiękowe również są uruchamiane.

Oczywiście nadal czekam na sugestie, uwagi, zgłaszanie błędów. Czasami pewne opisy mogą być odbierane zbyt kolokwialnie, ale często chciałem pominąć skomplikowane opisy z instrukcji. Nie sztuka było przekleić wszystko z Ie-1. Ze względu na bardzo dużą ilość materiałów, zdarzają się literówki i błędy stylistyczne, w kolejnych aktualizacjach postaram się poprawić to co znajdę sam, oraz to co wskażecie Wy ;)
Link do aplikacji w Sklepie Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.goss.sem&hl=pl

Poniżej kilka screenów. Pozdrawiam!

56
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Części na budowę pulpitu eu07
« dnia: 16 Lipca 2018, 23:23:17 »
Pisałem w innym wątku o tym, że z Brochowem jest ten problem, że po strzelaninach do złodziei chłodnic nikt nie chce rozmawiać o żadnych częściach. Chyba, że faktycznie ma się tam jakąś zaufaną osobę, człowiek z ulicy ma marne szanse coś załatwić.

Pozwolę sobie jeszcze tutaj napisać, że zamienię zawór główny Oerlikona FV4a na dodatkowy FD1.

57
Ogłoszenia parafialne. Zamienię zawór główny FV4a za dodatkowy FD1.

58
Dokładnie tak jest we Wrocławiu, niektórzy rozbijają badania na 2 dni, ale większość robi wszystko pierwszego. Od 7 już ludzie czekają w kolejce, pierwsze co to robią krew i mocz. Po tym sobie spokojnie możesz coś zjeść i wypić, a potem lecisz na około np. 10 na psychotesty. Osobiście byłem tak zestresowany, że i tak nie miałem ochoty nic przełykać (pierwsze badania na licencję) :D

59
We Wrocławiu tej maszyny nie było. A co do ciemni, nie wierz w tą adaptację wzroku, wszędzie ludzie piszą, że siedzisz 10 minut i wzrok ma się przyzwyczaić... Babeczka wsadziła mnie od razu z pokoju (odbijało słońce) i od razu wyświetla figury i szukanie przerwy. Przeszedłem to, ale nie dostałem czasu na adaptację do warunków.

60
Nie stresuj się, ogonków nie rób na szybkość, tylko dokładnie, bezbłędnie jak najwięcej, bo jak pomylisz się w pierwszej linii, to reszty już Ci nie zaliczy. We Wrocławiu też jest ciemnia na psychotestach, potem patrzysz na wprost na 3 patyczki i musisz 2 skrajne dosunąć do tego środkowego (poczucie odległości). Dodatkowo jeszcze miałem zbijanie jakby czuwaka (6-7 strzałek zapalających się losowo).

Strony: 1 [2] 3 4 ... 8