31
Bieżące kolejowe / Odp: Karta próby hamulca.
« dnia: 01 Sierpnia 2022, 19:45:02 »
Tu masz wzór używany w KD.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Akurat PLK dobrze twierdzi, bo sygnał wątpliwy to sygnał który NIE odpowiada żadnemu sygnałowi w instrukcji. W Ie-1 mamy coś takiego jak zielony migający więc nie jest to sygnał wątpliwy, i maszynista ma normalnie prowadzić pociąg. To, że nie powinien występować na blokadzie 3 stawnej to jest inna sprawa nie mająca nic wspólnego z ruchem. W tej sytuacji możemy jedynie mówić o niezgodności w wewnętrznym rozkładzie jazdy.To bardziej wyrazisty przypadek, niż S3, które może wystąpić na każdym odstępie i maszyniści mogą uznać tak jak napisałeś. A co z S4? Może być tylko na ostatnim sygnalizatorze z W18, a jak się pojawi na innym odstępie to normalnie będziesz prowadził pociąg bo nie jest to wątpliwy? Taki sygnał to ewidentnie uszkodzona blokada, a przecież S4 występuje w instrukcji.
A ogólnie wytyczne techniczne odnośnie sygnalizacji są w Ie-4.
Mam nietypowy problem z wtyczką - korzystam z najnowszej wersji konwertera oraz wersji 2.90.0 blendera, i problem jest następujący: Próbując wyeksportować plik .t3d nie mam żadnego błędu, a w folderze do którego eksportuję pojawia się pusty plik .t3d. Logów żadnych nie mogę wysłać... bo ich nie ma. Blender widzi że wszystko jest dobrze. Odwrotnie, import t3d działa bezproblemowo. W Preferences ustawiłem Root Path na folder główny Szamyny, zgodnie z poleceniami w pierwszym poście.Nie wiem, u mnie wszystko działa. Przy eksporcie odznaczam tylko Export Face Indicates, bo inaczej plik .t3d dziwnie wygląda i nie odpala się w MaSzynie.
Zmieniając temat, mam problem z kontrolkami. Ciekawa sprawa. Zauważyłem pewną zależność, że jeżeli w danym momencie świeci się mniej niż 2 kontrolki, sterowanie nawet z poziomu Pokeys jest niemożliwe i tak jakby zablokowane. Powoduje to problem objawiający się w taki sposób, że nie mogę sterować lampką WSa, nie da się jej zgasić. Podobnie z lamką ogrzewania. Przykładowo: Kiedy załączę ogrzewanie i wysoki rozruch - po wyłączeniu WSa kontrolka zgaśnie. Kiedy świeci się WS i styczniki a np zahamuję co spowoduje zgaśnięcie kontrolki styczników ot tak zaświecą mi się kontrolki od nadmiarowego silników oraz przetwornicy i ogrzewania. Podłączałem i rozłączałem te kontrolki po kilka razy i nie mam pomysłu co tam się dzieje. Ktoś ma jakiś pomysł?U mnie w ogóle kontrolki świrują, jeśli przed odpaleniem symulacji nie załączę wszystkich kontrolek z poziomu oprogramowania Pokeysa i nie wyłączę ich również w programie. Jeśli tak robisz, to nie wiem co może być powodem Twoich problemów.
@PitekTego nie wiem, nie mam dostępu aż do takich dokumentacji. Natomiast czy bubel. Co do wyrzucania tempomatu przy pneumacie, nie wiem jakie to ma uzasadnienie. A poślizg przy 20% mocy to nie bubel tempomatu, tylko całego składu. Głównie dzieje się tak na najdłuższych, czyli 45WE. Brakuje na nich po prostu jeszcze jednego członu napędowego i byłaby gitarka przy rozruchu i hamowaniu dynamiką. A tak spadnie kropelka deszczu i jest dramat... Rozruch rozruchem, ale hamowanie na elektrodynamice jest wtedy porażką. Przeciwpoślizg ma co robić.
Tak niedorzeczny projekt mógł powstać tylko w Polsce. Newag sam to projektował, czy był tam jeszcze Januszextor podwykonawca? :D
Napisano tu, że tempomat jest nieekologiczny. Ktoś rozwinie ten temat? Mnie to wydaje się naciąganą bzdurą.Nie wiem jak na spalinkach, natomiast na Impulsach przy rozruchu (jak ktoś wcześniej wspomniał) odcina moc i utrzymuje się w okolicach 60-70% przy rozruchu (zależy od maszyny). Bez tempomatu można dzidę 100% robić (spokojnie targa po 1100A) i tak niestety niektórzy jeżdżą, znając tylko dwie pozycje nastawnika +100% oraz -100%.