Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pitek

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9
181
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna vs TD2
« dnia: 28 Lutego 2017, 18:35:52 »
Na siłę przecież nie będę uploadował wam obiektów, jeśli coś potrzeba to musicie się zgłosić ;) U nas było i jest zapotrzebowanie na pojazdy, to o nie prosimy. Bodajże wysyłałem jeszcze rogatki i kontenery Bombardiera do Stele.

182
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna vs TD2
« dnia: 28 Lutego 2017, 18:19:13 »
Ze swojej strony pisałem, że nie ma problemu z modelami, wystarczy się odezwać. Podesłałem Wam również ostatnio pakieciaki i przyciski do loków, ktoś je tam zgarnął i implementował, więc problemu nie ma. Ja tam modeli nie hoduję ;)
Inna sprawa to taka, że z Waszej strony ciężko coś wziąć, bo "zgarniamy hajs". Sprawdzić można ile jest supporterów, pomnożyć przez 23zł i szału kwota nie robi... Więc na Bahama nie pływamy ;)

183
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna vs TD2
« dnia: 28 Lutego 2017, 13:30:39 »
Jako jedna z osób zaangażowanych w projekt, spróbuję co nieco się ustosunkować w sposób obiektywny.
Cytuj
Nie udało mi się przejechać wszystkich tras, oto dlaczego: TD2 uruchamia się bardzo szybko, co ważne, po uruchomieniu działa bardzo szybko. Na maksymalnych detalach graficznych mam pełne 60FPS. Istotny krok do przodu względem poprzedniej wersji, jednakże FPS stale spada podczas symulacji. Nie napiszę stabilnie, bo spadanie FPS i przerwy w odświeżaniu ekranu są nieregularne, losowe, niezależne od ilości wyświetlanych detali. Grafika wyświetla się coraz wolniej po czym nieuchronnie dochodzi do jednej z 3 rzeczy - zawieszenia symulacji, wysypania się symulacji do systemu, wyłączenia całego komputera. Krótko: TD2 jest bardzo niestabilny. Stawiam na wewnętrzne wycieki pamięci, błędy typu "race conditions" i podobne.
Od początku rozwoju symulatora, nie mieliśmy za wiele modeli i elementów. Często zdarzało się tak, że ktoś coś zrobił i braliśmy to bez namysłu, aby tylko był nowy obiekt do edytora. Sam zaczynałem modelować i średnio zważałem na ilość Vertex'ów czy Poly. Z czasem zacząłem robić z modelami porządek, co by te najbardziej zabójcze odchudzić, bądź całkowicie wymienić/usunąć. Sam nauczyłem się, jak modelować optymalnie. Pomału zaczynamy tworzyć wytyczne dla tworzenia scenerii, bo średnio mamy wpływ na to, jak ktoś wykorzysta dostępne modele z edytora. Zdarzają się jeszcze stacje, na których uświadczysz drzewa, składające się ze 150poly jedno. A można wstawić teksturowane plane'y, które mają po 4 poly. Użytkownicy u nas powiedzmy "uczą" się, jak robić stację, by wyglądała ładnie i była wydajna. Da się to zrobić, ale niektórzy upierają się na "źdźbło przy źdźble".
Co do wycieku pamięci, mamy z tym problem i ciężko znaleźć przyczynę. Gdzieś ostatnio nasz programista wyczytał, że może być to wina Unity w wersji 5.5.0. Często własnie od deweloperów Unity Engine wiele zależy i nie mamy na pewne rzeczy wpływu.

Cytuj
W poprzedniej wersji TD2 fizyka symulacji była siermiężna i skład reagował "nienaturalnie". Od przyśpieszania, przez utrzymywanie prędkości po działanie hamulców. W nowej wersji to wydaje się działać tak samo dobrze jak w MaSzynie. Czyżby autorom udało się wymyślić prawidłowo koło od nowa?
Siódemki są na obwodach LD, a w skryptach otrzymały poprawki. Rozróżnienie mają również EU07/EP07/EP08. Hamulce wymagają jeszcze pracy, bo czasami jest dziwny problem z popełnieniem. 

Cytuj
Lusterka! Tu w obu symulatorach jest słabo, ale w MaSzynie dużo lepiej. Control plus strzałki to po prostu idealne rozwiązanie. Dramatycznie brakuje tego w TD2. W zasadzie w TD2 trzeba jechać bez lusterek i okropnie to przeszkadza. Co do samych lusterek - niestety w obu symulacjach ich brak, ale rozumiem że wprowadzenie tego gadżetu jest pracochłonne (w odróżnieniu od dodania dodatkowej kamery).
Na razie uznajemy lusterka jako zbędny gadżet. Impuls kiedyś miał kamery na monitorze, co obniżało drastycznie fps. Musimy zorganizować inne rozwiązanie, ale to na razie kosmetyczna sprawa i ma najniższy priorytet prac.

Cytuj
Jakość grafiki: po pierwszym spojrzeniu na oba symulatory, zwłaszcza na teren za oknem wydaje się, że TD2 ma o klasę lepszą grafikę. Ale czar szybko pryska. Tekstury w MaSzynie są dużo wyższej jakości. Samo otoczenie stacyjne jest lepiej odwzorowane. Nawet kabiny wydają się lepiej wyglądać w MaSzynie.
Trochę jak wyżej. Średnio mamy wpływ na to, co ktoś sobie postawi na stacji i jaką ma wizję. Druga sprawa, to ograniczenie z wykorzystaniem obiektów. W MaSzynie jest ten plus, że jak ktoś robi swoją stację, to wrzuca swoje obiekty, które wymodeluje. U nas jeśli ktoś chce jakiś budynek, to musi go podesłać do nas, abyśmy go na stałe wstawili do edytora.
Co do lokomotyw, część siódemek ma takie same tekstury jak tutaj.

Cytuj
Oba symulatory cierpią na ten sam paskudny artefakt graficzny: obiekty 3D "trzęsą się" przez cały czas. Statyczna scena nie jest nieruchoma, wszystko trzęsie się o kilka pikseli w każdym kierunku, jakby nie mogły się zdecydować gdzie mają być. W TD2 ponadto obiekty lubią też migać, czyli znikać i pojawiać się nagle bez żadnej widocznej przyczyny.
Sprawa już nieaktualna. Problem polegał na odjeżdżaniu od środka scenerii. Im dalej byłeś od punktu 0,0,0, tym bardziej telepało. W obecnej wersji jest to poprawione i nie spotkałem się u siebie z tym zjawiskiem jeszcze. W MaSzynie faktycznie, dalej jeszcze telepie na niektórych sceneriach.

Cytuj
Zbiornik pantografów. Punkt dla MaSzyny - TD2 nie ma czegoś takiego. Nie ma sprężarki pomocniczej, a nawet jeśli ma, nie udało mi się do niej dotrzeć. Tak samo jak nie da się tam wejść do maszynowni. W MaSzynie jest brzydka i uproszczona, ale jest i działa. Może i w TD2 nie włączę WS-a jak w drugiej kabinie zostawiłem hebelek pantografów czy przełącznik rozrządu w złym położeniu, ale za to w MaSzynie nie włączę WS-a jak mam za małe ciśnienie w ZG.
No na razie możemy pomarzyć o takim przedziale, jaki robi chociażby Adamstan w Trainz. Problemu z podłączeniem całości przedziału maszynowni nie ma, szczególnie jak wszystko pracuje na LD. Niestety wymodelowanie środka loka wymaga kupę godzin pracy, a rąk do tego typu spraw jest malutko. Plus oczywiście pod tym względem dla MaSzyny, lecz TD2 i MaSzyna są 100 lat za murzynami przy działaniu Adamstana z Trainz.

Cytuj
Samotny mechanik... Tu zdecydowanie punkt dla MaSzyny. Jazda z milczącym radiem traci cały klimat. W MaSzynie symulacja dzięki radiu żyje. Co prawda komunikaty są statyczne, scenariusz musi przebiegać w określony sposób żeby dany komunikat miał sens i pasował. Mimo wszystko, tutaj po prostu TD2 "wysiada". Tryb jednoosobowy jest po prostu słaby. Tryb wieloosobowy nie ma nawet sensownego dema, które skłoniłoby wielu do wydania pieniędzy na płatne konto. Jak jest to nie działa. Nie udało mi się do niego wejść ani razu. "Brak slotów" czy jakoś tak. Sorki, ale to tak nie działa. Ludzie chcą najpierw zobaczyć czy warto, zanim kupią. "Kot w worku" nie zachęca do tego, nie wspomaga "budowania społeczności". Pierwsze podłączenia do serwerów powinny być GWARANTOWANE. To jest kluczowe, żeby ktoś, kto chce zobaczyć działanie tego pierwszy raz mógł to zrobić. Nowi użytkownicy powinni mieć dostęp priorytetowy wręcz. Ich zużycie zasobów nie będzie znaczące, jak ktoś nie ma doświadczenia w symulacji nie będzie w niej siedział nie wiadomo ile. Z resztą, po 30 minutach można testera wyrzucić (a mówiąc ładnie przenieść do opcji rejestracji płatnego konta).
Prawda. Jazda jednoosobowa u nas leży, szczególnie ze względu na ubogie sterowanie semaforami. O AI nawet nie wspominam. Ale u nas raczej nie tędy droga. Skupiamy się na rozgrywce online, ktoś chce super realny tryb jednoosobowy, może pojeździć tutaj. Co do radia, mamy TSa z podziałem na kanały. Czasami jest jeden wielki jazgot, ale przy odpowiedzialnych graczach można poczuć klimat jazdy. Sam chciałbym przygotować graczy od nas, aby pomału rozsiadali się po kanałach od R1-R7 i wraz z podłączaniem do scenerii przełączać się na odpowiedni kanał.
Co do darmowych slotów. Sprawa była, jest i będzie sporna. Nowicjusze często nie mają zielonego pojęcia na temat jazdy, czy dyżurowania. Ten problem Was tutaj nie dotyczy, bo jak zrobią bałagan składem to nie uziemią całej scenerii dla innych graczy. A u nas tak jest i trzeba było to ukrócić. Nie jest to też nasze widzimisię, a decyzja ludzi, którzy już premium mają. Dlatego obecnie jest 5 darmowych gwarantowanych slotów dla maszynistów i jeden slot dla dyżurnego non-premium na serwerze EU. Jeśli ktoś inny chce sprawdzić symulator, ma inne serwery, na których może umówić się z innymi osobami non-premium. Nie widzę problemu. Teraz, jeśli nie udało Ci się trafić w wolne sloty, oznacza, że już 5/6 osób wspólnie z nami się bawi. Rankami bądź wieczorami późnymi jest luźniej i też każdy może sprawdzić, czy mu symulator odpowiada czy nie ;)

Cytuj
I jeszcze jedno: szkoda, że oba zespoły wymyślają koło na nowo. Szkoda, że jest jakaś "barykada i jej strony". Gdyby te 2 symulatory połączyć, powstałby super-symulator.
Barykada jest niestety poprzez prywatne sprawy ludzi, które przekładają się na wymierne korzyści dla obydwu symulatorów. Ciesze się, że niewiele osób znam osobiście i nie wciągam się w "kłótnie", bo w ten sposób więcej można zyskać, a mniej stracić ;)

Cytuj
Ostatnia rzecz: tempo rozwoju. Wg mnie MaSzyna rozwija się szybciej. W TD2 pewne rzeczy są lepsze, powstały rekordowo szybko, bo czasem łatwiej jest rozwijać coś bez balastu. Od zera. Ale po pewnym czasie, gdy projekt osiągnie pewien poziom złożoności następuje spowolnienie. I to ogromne. Problemy ze stabilnością TD2 są w zasadzie blokujące. Zniechęciły mnie całkowicie do tego symulatora.
No cóż, trochę mógłbym tu nawrzucać, że macie tak szeroką scenę, tylu ludzi w Wami współpracuje, a przez ostatnie lata dla szarego, końcowego użytkownika nie zmieniło się nic. Teraz dopiero widać zaangażowanie przy przepisywaniu na C/C++. Ale dla szarego Kowalskiego na razie nic to nie zmienia. Macie ludzi z wiedzą, wielu tutaj takich jest, a czasami mam wrażenie, że średnio tym zarządzacie i słabo to idzie. Tempo dla mnie jest mizerne.
U nas za to programista jest na wagę złota, ale jak weźmie się do pracy, to w 2 miechy mamy wyprostowanych większość błędów i możemy szykować się do wprowadzenia większej liczy składów i tekstur.

Nie wiem czy jest sens łączyć, dzielić symulatory. Niech każdy idzie swoim torem, a ew. współpracujmy między sobą pod względem pomysłów, wiedzy, czy wymiany obiektów. Moje serce zawsze będzie przy MaSzynie i zawsze do niej wracam na te kilkanaście minutek jazdy. Ale głównie swoje upodobania opieram na TD2, gdzie mogę z innymi porozmawiać, jazda nie jest sztywna (nigdy nie powtarza się ten sam scenariusz), sytuacje na szlaku są dynamiczne, a kiedy znudzi mi się jazda, mogę otworzyć własną scenerię, którą sobie stworzyłem w edytorze.

184
Mam dwa takie radia i jedno stało się stacjonarne. Baterię coś trafiło i w sumie w domu trzyma max do 1h nasłuchu, stąd musi być praktycznie cały czas pod ładowarką.
Są jakieś ustawienia pozwalające zwiększyć możliwości tego radia? Bo jadę na ustawieniach fabrycznych.

185
Posiadam Baofenga UV-5R ze standardową anteną, w linii prostej do Opola Zachodniego mam 67km (Święta Katarzyna) i na klasyku wszystko słychać, podobnie jak pobliski Wrocław Brochów.

186
Should ask somebody, who used CA/SHP bell in project.

Udało mi się pomalować wszystkie blachy, zamontować elementy, polutować LEDy pod oprawkami i wszystko pospinać do kupy. Więcej informacji w wpisie:
https://pitek.rp1.pl/2017/10/26/przygotowania-pulpitu-cz-i-blachy/
A całość prezentuje się tak (wszystkie nie świecą bo zabrakło mi drucików do mostków):

187
Za wszystkie 3 tablice z silnikami dałem 50zł, trzeba cierpliwie czekać i kopać wszystkie portale.

188
Prace wciąż trwają, tym razem manometry. Udało się dorwać silniczki od obrotomierzy Polonezów, szczegóły z wymiany na mojej stronie, może potomnym pomoże w przyszłości:
http://www.pitek.td2.info.pl/2017/01/09/manometry/

189
Pewnie ja coś nakombinowałem ze skalowaniem, albo czymś innym.

Poniżej wrzucam pliki do AutoCADa, generalnie w każdym cięciu laserowym ich potrzebują. W razie czego zwykłym 3DSem można edytować, gdyby komuś te rozmiary nie pasowały.

190
Dziękuję za informację odnośnie wskazówek ;) Pomocne były te rysunki, ale jednak kosmiczne wymiary wychodziły przy faktycznym druku w skali 1:1. Nawet znajomość wymiarów oryginalnych blach ciężko było przełożyć (proporcją nawet) na te rysunki :( Ostatecznie sam to rozrysowałem (jest wiadomo gdzieś tam różnica 1cm tu czy tam, ale na całości się gubi) i wyszło to tak jak na fotkach poniżej.
Dolna blacha nie ma pełnych otworów na oprawki, tam będą wsadzone pod szkiełka LEDy i wyprowadzone tylko kable. Otwory na hebelki były odmierzane i wiercone ręcznie, gdyż obawiałem się nieprecyzyjności w rysunku AutoCADa :D

Jeśli znajomy nie wywalił plików od AutoCADa, to podrzucę je tutaj (ostrzegam jednak, że wymiary w niektórych miejscach mogą odbiegać od oryginału).

191
Też zdecydowałem się na montaż pasków LED, świecą wystarczająco mocno oraz łatwo można je przyciemnić rezystorem, nie potrzeba jakiś poważniejszych układów.

Pytanie z innej beczki. W jaki sposób montujecie wskazówkę od manometru do igły silnika z obrotomierza?

192
Pomoc w tworzeniu / Odp: Elementy lokomotywy
« dnia: 18 Grudnia 2016, 14:19:08 »
Odkopię temat, żeby nie zakładać nowego. Dzisiaj widziałem kabinę EP09 na Facebooku i mega rażą mnie te kwadratowe przyciski i przełączniki (generalnie we wszystkich siódemkach również). Chcecie takie pakieciaki i przyciski? Tylko żeby to ktoś podmienił a nie zaginęło po drodze :D


193
Wątek trochę zjechał od głównego tematu, ale w takim razie ja dorzucę również 5 groszy. Jestem tu zarejestrowany od 2012 roku, z czego jeszcze kilka lat wcześniej "podglądałem" to i owo. I szczerze powiedziawszy nie potwierdzę słów HTD. To było najgorsze forum, z jakim spotkałem się w Internecie. Takiego rygoru i czepialstwa nawet o kontekst wypowiedzi i szyk zdania nie widziałem nigdzie. Strach było zdanie napisać, bo można było od razu być pewnym, że ktoś zaraz wystawi na to jakiś paragraf i przekreśli na niebiesko.

Faktycznie na forum brakuje, czy brakowało luzu. Oczywiście nie jestem za przesadnym luzem, bo (tak jak na forum TD2) nie można w kółko odpisywać na te same pytania, czy pozwalać sadzić byki ortograficzne. Ale takie zachowanie jak wymieniłem wyżej świadczy raczej o jakimś braku pasji, nudy, czepialstwie? Wystarczy rzucić okiem, czy wszystko w miarę spójne i tyle.

Forum nie żyje też z tego względu, że ludzie ściągają symulator, mają gotową "zabawkę" i jeżdżą sami sobie. Patrząc na TD2 rozgrywka jest jednak żywsza, wymieniamy się sceneriami, zdjęciami z prac nad nowymi stacjami, zgłaszaniem bugów wersji testowej. A tak naprawdę najmocniej żyje wątek skarg :D

Co do samej MaSzyny. Patrzę teraz ze swojej perspektywy: kiedy miałem ogromną chęć zaangażowania się w MaSzynę, naprawdę przeraziło mnie to, że na każdym kroku wszystko jest nieprzyjazne użytkownikowi. Sam format t3d. Ja rozumiem, że takiego formatu nikt szybko nie ukradnie i nic z nim nie zrobi. A teraz przekopuj forum w poszukiwaniu importera, eksportera. Z tym 3dsem nie działa, z tamtym Blenderem też problem, tu gubi tekstury. Kosmos. Prosty, szybki .fbx bądź .max i macie zasyp modeli.
Chciałem stworzyć mapę. Również koszmar, żadnego edytora, notatnik bądź 3ds i heja... No nie da się tego robić "od tak". Stąd od tylu lat macie tyle scenerii co macie. A poza tym ludzie porywają się na x kilometrowe trasy, stąd to wszystko tyle też trwa.

Przeniesienie się na inny silnik nie zmieni mentalności forum to raz, może za to odmienić projekt, odświeżyć go i dać nadzieję na jakiś ponowny rozwój. Myślę też, że wojowanie jak MasterMati, że TD2 to szajs i "ja zrobię lepsze", skończy się tylko tym, że co najwyżej dojdzie do takiego etapu, jak u nas wersja TD2 wypuszczona rok temu. Właśnie takie zamykanie się i unoszenie dumą (wciąganie życia prywatnego) ciągnie ten projekt w dół ;)

Co do pieniędzy, które otrzymuje TD2. Każdy wpłaca pieniądze na wsparcie projektu, z którego administracja i deweloperzy nie mają nic. Niech sobie teraz każdy zsumuje wszystkich supporterów i przemnoży przez 23zł. Starczy tylko na opłacenie serwera na kilka lat. A za to możemy wynagrodzić ludziom to, że mogą bez przeszkód jeździć i się bawić. Ja poświęcam tam swój czas za darmo, tak samo jak większość z Was poświęca tu.
Jeśli zrobicie tutaj multiplayer, to zobaczycie co znaczy zlot ludzi. Nagle klęknie serwer, nagle będzie trzeba wyłożyć kilka zł. Sama administracja znikąd nie wyciągnie ze swoich prywatnych kieszeni pieniążków. Wcześniej czy później też zaproponujecie to, by ktoś mógł wesprzeć projekt. Nie oszukujmy się, ale tyle ile młodzież przewala wciągu roku pieniędzy na inne gry, zabawy, używki, wystarczy na drobną sumę ratującą tyłek tym ludziom, którzy wkładają godziny pracy w rozwój.



194
Inne niekolejowe / Odp: MaSzyna a zintegrowane karty graficzne
« dnia: 14 Grudnia 2016, 23:58:35 »
Mam zintegrowaną 4400 Intela i jakoś to działała, ale szału nie ma. Po podmianie sterowników, które pozwalały przełączać się między kartami, na Radeonie 4670 2gb śmiga aż miło ;) Mimo wszystko polecam kupić lapka z jakąś kartą, na zintegrowanej na Całkowie nie pojeździsz.

195
Również polecam nagrywanie z Windowsa 10, szybko, sprawnie i bez żadnych problemów. Czasami pyta się, czy program jest grą, więc wystarczy raz zaznaczyć i zapamiętuje wybór. Ostatnio nagrywam bugi w TD2 i nie mam dźwięku. Teraz nie mogę sobie przypomnieć, czy ja wyłączyłem nagrywanie z dźwiękiem, czy coś się "skasztaniło" w tej kwestii?

196
Ciekawe :D Ja bym pod przyciski wsadził takie z diodami, miałbyś dodatkowy bajer :D

Przy okazji. Jakie oświetlenie dla lampek stosujecie u siebie? Chciałbym zasilić u siebie wszystko 12V i co by było w miarę tanie i mocno świeciło?

197
Symulator / Odp: MaSzyna w Unity3D
« dnia: 20 Listopada 2016, 11:13:50 »
Wyjeżdżasz 10km od środka mapy i już lekko trzęsie. Przy 30km od środka widzisz dwie kabiny. W Unity jest na to gotowy skrypt dla kamery, ale nie działa na multi.

198
Symulator / Odp: MaSzyna w Unity3D
« dnia: 20 Listopada 2016, 10:45:24 »
To, że kabina jest zrobiona jak jest to wiem, bo taką samą uruchamiałem u nas. Ale to nie zmienia faktu, że nawet jak odsuniesz tego plane'a, to w przypadku odjechania od środka mapy, pojawiają się dziwne cienie i artefakty na teksturach. Nie wiem, czy  w MaSzynie sobie z tym poradzono tutaj. Ten efekt najlepiej był widoczny na l053.

199
Symulator / Odp: MaSzyna w Unity3D
« dnia: 19 Listopada 2016, 17:24:44 »
Jak uda Ci się rozwiązać problem z mrugającymi teksturami kiedy odjeżdżasz od środka mapy, to szacun :D

200
Zależy co masz na myśli mówiąc "regulowanie impulsów". Do hebelków można ustawić stany. Jeśli zewrzesz pin z masą - to taki klawisz, jeśli rozłączysz - to inny klawisz. Nie pamiętam, czy jest jakaś opcja na więcej stanów.

201
Dzięki za radę. Jednak bałem się tak robić, szczególnie, że nie mogłem się takich ściągaczek doszukać. Przez to udało się znaleźć inne rozwiązanie. Odkręciłem tarczę od mosiądzu, w ten sposób lata luźna i jest malutki dostęp pod tarczą do dwóch śrub, które na szczęście (w tym jednym) były lekko zakręcone. Wystarczyło za tarczę wsunąć wąski nóż i odkręcić te śruby. Cały mosiądz wtedy odchodzi i zostaje tarcza z zębatką, którą wtedy można łatwo wyjąć ze wskazówki ;)

202
To wiem, ale jak to rozebrać. Jakieś śruby do odkręcenia widzę od strony tarczy. Żeby zdjąć tarczę, muszę pozbyć się wskazówki. Ona jakoś się odkręca czy jakiś inny patent na to jest?
Wnętrze (obrazek na innym serwerze, gdyż wielki dla dostrzeżenia szczegółów):
http://pasteboard.co/sqxhTDXrw.jpg

203
Okej, jestem w sumie w takim miejscu, że mogę w końcu czymś się pochwalić. Zbiórka części praktycznie na wykończeniu, główne elementy pozwalające jeździć są, więc teraz przede mną tylko i wyłącznie kwestia składania wszystkiego w spójną całość. Trochę mam wyższą poprzeczkę, gdyż nie mam gotowych blach i tym podobnych wyciągniętych prosto z lokomotywy. Na tę chwilę posiadam:
- szkiełka pod lampki/kontrolki,
- hebelki,
- pakieciaki,
- przełączniki pakietowe - te nowsze,
- przyciski i grzybki,
- kierownica do nastawnika,
- radio,
- mierniki LUMEL M13N po wymianie skali (docelowo wskazywały temperaturę),
- kran fV4a,
- manometry,
- blachę dolną (nie ma wycięć pod hebelki, gdyż brakowało hebelków, niedługo nadrobię zaległości),
- blacha pod mierniki (do skrócenia na wysokość, gdzieś wkradł się błąd w AutoCADzie),

Poniżej wrzucam w załączniku zdjęcia poglądowe. Pokeys57U również jest już na pokładzie. Po przygotowaniu wszystkich blach, czeka mnie "stolarka" i rozwiązanie mechanizmu nastawnika. Wciąż brakuje mi kranu pomocniczego fd1 oraz rączki bocznika, ale bez tego na ten moment da się żyć i w razie czego jeździć ;) Będę starał się jakoś na bieżąco umieszczać informacje z postępów prac. Wkrótce umieszczę również jakieś schematy i jak pewne rzeczy rozwiązałem, co by nawiązać do tematyki wątku ;)

P.S. Jak rozebrać manometr na części pierwsze, żeby go nie uszkodzić?

204
Symulator / Odp: MaSzyna w Unity3D
« dnia: 13 Listopada 2016, 23:29:47 »
Jako jeden z deweloperów w TD2 powiem Ci, że ciężki orzech do zgryzienia przed Tobą, szczególnie jakbyś chciał przenosić to sam. Wymaga to ciężkiej pracy wielu ludzi, zaangażowania w przerabianie modeli, tekstur, układania scenerii, kombinacji z edytorem @Ra, nie wspominając o implementacji fizyki pojazdów, SPKSu, budowaniu map, podpinania skryptów do lokomotyw, wagonów, implementacja pasażerów, AI itp.
Nawiasem gdzieś pewnie u nas nabroiłeś i lekka niechęć do projektu TD2. Szkoda, że wolisz dzielić, niż współpracować. Wspomniałeś @MasterMati, że dostrzegasz u nas tyle błędów, że nie możesz tego strawić. Mamy dział błędów, zgłoś je, pogadaj z nami, wskaż je. Po co robić jakąś nerwówkę i nie potrzebny podział. Tak samo z tymi obiektami z MaSzyny bym tak nie szalał, bo to każdy obiekt nie jest własnością MaSzyny, a autorów, którzy je stworzyli i nam za zgodą udostępnili.

Kilkoro starszych dewsów stąd jest u nas z różnych przyczyn. Ja jako świeży odnalazłem się tam wstępnie poprzez tworzenie modeli 3D i scenerii, co było łatwe i szybkie. Nauczyłem się przy okazji wielu ciekawych rzeczy i próbuję wspólnie z nowymi osobami rozwijać projekt, dawać z siebie tyle ile potrafię. Jednoczenie nie zamykam się na MaSzynę, bo nikt mi tu krzywdy nie zrobił, wiele stąd wyniosłem jak i wciąż wynoszę (przy tworzeniu pulpitu na bazie Pokeysa), i zawsze jestem otwarty na prośby o obiekty mojego autorstwa i jakąkolwiek wymianę.

Życzę powodzenia w przenosinach, może zgarniesz również jakiś pasjonatów. Tak jak Stele mówi, kod jest otwarty, każdy może spróbować swoich sił ;) Ale wydaje mi się, że skoro masz wiedzę i umiejętności, to zamiast porywać się z motyką na księżyc, wspomógłbyś któryś z polskich projektów ;)

205
Po prostu podaj napiecie na styki. Jesli chcesz podac na sama cewke, to powinno byc ono bardzo niskie. W moim przypadku podanie 3.3v na cewke spowodowalo natychmiastowe przeteleportowanie wskazowki do konca skali.
Tak właśnie sprawdzałem mierniki, ale przy pomocy baterii. Dzięki za odpowiedź, tak pewnie będzie najpewniej sprawdzić czy obrotomierz działa. Manometry już do mnie jadą, więc chciałbym je już uruchomić. miko22 jakbyś mógł, udostępnij wspomniany wcześniej filmik, jak wszystko delikatnie rozebrać ;)

maciek001, dobra robota. Zawsze będzie alternatywna komunikacja. Jakby to działało, można się pokusić o wyprowadzenie stanów mierników NN. Wtedy nie trzeba by drugiego Pokeysa, żeby wszystko obsłużyć :D

206
Czy przy kupnie obrotomierza od Poloneza istnieje możliwość jakiegoś szybkiego sprawdzenia, czy działa? Z tego co wiem, to można opór sprawdzić, czy stawia. Ale pewnie na elektronice jest jakiś opornik, co i tak nie da gwarancji, że cewka jest sprawna...

207
Bieżące kolejowe / Odp: Moje rysunki kolejowe w paincie.
« dnia: 07 Listopada 2016, 19:18:23 »
Z TD2 teraz tutaj się przeniesiecie z jakubg1?

208
Pobieranie pieniędzy za to, co już tutaj istnieje, byłoby pewnie tak samo napiętnowane jak chociażby supporter w Train Driver 2. Musiałby powstać odłam, z nowymi modelami, teksturami, dźwiękami itp. Mając trochę kasy, spokojnie dałoby się dźwignąć i zbudować ciekawy projekt, nawet na bazie MaSzyny, ale w gronie zaufanych, zdolnych, pracowitych i godnie opłacanych ludzi. Temat rzeka.
A tak swoją drogą, jak ktoś będzie miał miliony na stworzenie symulatora, to będzie miał "wbite" na użeranie się do kogo co w MaSzynie należy, tylko napisze sobie wszystko od zera jak panowie z SIMTRAQ i nie będzie od nikogo zależny.

209
Dokładnie to co napisał Mariusz1970. Ciekawe Stele, czy tak samo byś mówił, gdyby Ci panowie co stworzyli SIMTRAQ korzystali z MaSzyny (po pewnych modyfikacjach) i teraz ciągnęli grube miliony tylko "wypożyczając" pulpit szkółkom. Widzę jakby połowa forum toczyła pianę z ust, jakie to niemoralne itp.

210
Hehe, za daleko chyba wybiegamy. Najpierw milion, a potem można się zastanawiać :D

Co do zarabiania pieniędzy na pulpicie z wykorzystaniem MaSzyny. Moralnie faktycznie wygląda to nieprzyzwoicie, a przy oddawaniu części PLN na MaSzynę, to właśnie potrzeba kogoś, kto realnie przeznaczy pieniądze na rozwój symulatora.
Swoją drogą miko22, zacna inicjatywa, lecz myśląc realnie, musiałaby wrócić się najpierw budowa samego pulpitu. Od tego odjąć koszty eksploatacji i dojazdu. Zostają jakieś tam pieniądze, a ludzi, którzy teraz przyczyniają się do rozwoju MaSzyny jest sporo. Jak to rozdzielisz?

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9