Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pitek

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
121
U mnie ostatecznie pozostał przeźroczysty plastik po płycie CD, z naklejoną kartką z nadrukowanymi pozycjami oraz zamalowanymi dodatkowo markerem :D Przy nowym exe działa miodzio, jednak szybkie zejście z pozycji trzeba robić z rozsądkiem ;) U mnie praktycznie wszystko grało, kran przy kręceniu, cykanie lampki czuwaka (przecież w realu nie cyka przy zapalaniu) itp. Wyciszyłem to, bo w zasadzie masz realnie generowane z pulpitu. Podwójne cykanie haslera mogłoby doprowadzić do jakiś stanów lękowych XD

122
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Lutego 2018, 21:33:05 »
"Obsługuje się semafory". Sz to nie jest obsługa semafora? Dla mnie ten punkt jest niejednoznaczny.

123
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Lutego 2018, 21:27:20 »
Na dysku miałem jeszcze poprzednią wersję, z obecnej 55 ust.6 pkt.1.

124
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Lutego 2018, 20:52:50 »
To wytłumacz mi paragraf 53 ust.5 pkt.1, bo mogę go źle interpretować ;)

125
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Lutego 2018, 20:44:43 »
Zgadza się, o ile nie dojeżdża do następnego posterunku. Jeżeli dojeżdża do następnego posterunku, to obsługuje się semafory wyjazdowe. Założyłeś tylko jedną sytuację. No a z "N-ką" się faktycznie rozpędziłem myśląc o innym przypadku, a nie wjeździe z zamkniętego.

126
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Lutego 2018, 18:56:51 »
Przy każdym wyjeździe dostaniesz taki sygnał, na jaki zezwalają urządzenia. Jeżeli DR może podać przy wyjeździe sygnał zezwalający albo "Sz" to w "S" nie jest wypełniana rubryka dotycząca pominięcie semafora na "Stój". Jeżeli pociąg wyjeżdżający na szlak zamknięty ma wracać, to dodatkowo daje się informację, co będzie zgodą na wjazd na stację. Jeżeli urządzenia pozwolą, to może być sygnał zezwalający lub "Sz". A jeśli nie pozwolą, to będzie informacja, że wjazd odbędzie się na kolejny rozkaz pisemny ("S" lub "N").

127
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 19 Lutego 2018, 23:33:06 »
W sumie to mam zasadnicze pytanie, dlaczego zadajesz pytania, na które tak naprawdę są odpowiedzi w Ir-1? Nie pytasz o coś, co może budzić wątpliwości, a o ogólne podejście do sytuacji. Ew. sprecyzuj, jak się zachować w jakiejś szczególnej sytuacji.

128
@mac310 u mnie dźwięki odtwarza praktycznie na wszystkim, nawet jest cykanie przy mruganiu CA i zapalaniu SHP, czy kręceniu kranem. Ja swoje pyknięcie zlokalizowałem po tym, że czasami rękojeść kranu zadrży w symku i dlatego cyka. Ogólnie polecam wyciszyć te dźwięki, które fizycznie słuchać na pulpicie: kręcenie kierownicą i wrzucane pozycje, klucz, bocznik, kran, hebelki, przyciski, hasler itp. Jeździ się wtedy o wiele lepiej, nie nakłada się dźwięk na dźwięk.

Udało mi się ukończyć ostatecznie kran i obecne rozwiązanie sprawdza się w 100%, odbyłem już kilkanaście jazd. Do tulei, która kręci się z pozycją rączki, wspawana została podkładka, przez którą przechodzi pręt zakończony blaszką. Potencjometr nie znajduje się wewnątrz kranu, a na blacie. Tym sposobem w razie problemów, nie muszę rozbierać kranu, a wystarczy go odkręcić z blatu. Teraz tylko malowanie. Więcej info opisałem u siebie na stronce:
https://pitek.rp1.pl/2018/02/11/kran-hamulca-zespolonego-oerlikon-fv4a/
 

129
Nie wiem czy coś było ruszane, czy nie, ale na tych nowych exe nie gubi mi praktycznie wcale pozycji przy kręceniu kierownicą, więc tutaj ogromny plus. Przejechałem całą Kaliską bez ani jednego problemu, nie zgubił mi w ogóle + bądź -. Jeszcze tylko faktycznie te nieszczęsne Shifty i będzie się miodzio jeździło.

130
Infrastruktura kolejowa / Odp: Prędkość na SBL
« dnia: 06 Lutego 2018, 20:31:47 »
Nie ma obowiązku podawania sygnału baczność przed ruszeniem spod SBL wskazującej S1.

131
Infrastruktura kolejowa / Odp: Prędkość na SBL
« dnia: 06 Lutego 2018, 10:34:52 »
Żaden sygnał (prócz S1 oczywiście i wątpliwych) nie ogranicza Ci prędkości na SBL, jedynie informuje ile odstępów jest wolnych lub co na wjazdowym do stacji. To, jak się zachowasz zależy od Ciebie, masz zapewnić taką prędkość, aby wyhamować przed przeszkodą lub sygnałem "Stój".

132
Mi chodzilo raczej o to co ludzie na chwile obecna maja faktycznie obslugiwane przez swoje pulpity podpiete przez Pokeys (zeby spriorytyzowac wprowadzenie zwiazanym z tym funkcji) a na tej liscie to jest chyba wszystko co jest w tym momencie w exe i jeszcze pare innych rzeczy/kontrolek ktore na 95% nie sa wyprowadzone do tego urzadzenia... ;>
Problem jest wszędzie tam, gdzie kiedyś był Shift, a dzisiaj tym samym przyciskiem robisz kilka różnych czynności (chociażby oświetlenie). Na szybko co pamiętam:
- załączenie baterii - teraz tylko "j", kiedyś Shift + "j",
- pantografy - teraz "p", "o", kiedyś Shift + "p", Shift + "o",
- wyłącznik szybki - teraz "m", kiedyś Shift + "m",
- przetwornica - teraz "x", kiedyś Shift + "x",
- sprężarka - teraz "c", kiedyś Shift + "c",
- wszystkie przyciski od oświetlenia - "y", "u", "i"
- pakietowy z wyborem hamulca - "b"
- wysoki rozruch - teraz "f", kiedyś Shift + "f"

Tyle mi na razie do głowy przychodzi na szybko, z czym miałem wczoraj problem. Tak jak poprzednicy piszą, wystarczy, że raz gdzieś styk nie łapie i dany element chodzi na odwrót.

133
Dzisiaj dla testu wrzuciłem nowe exe z Pokeysem, to kamera zwariowała, a po przestawieniu kranu całkiem dostałem crasha symka. Po cichu liczę, że ktoś ogranie te wersje również pod Pokeysa, inaczej byłaby to totalnie mega ignorancja.

134
Poluj na portalach aukcyjnych na Haslery - 500-800zł często ludziska chcą. Co do kranu, nowy Ci nie potrzebny, 2 lata temu firma Koban wyceniła mi używany, niesprawny za około 800zł. To znacznie niższe ceny, niż otrzymałeś w mailu.
Trochę czasy "za flaszkę" się pokończyły, ale nie jest to niemożliwe. Jeśli trochę zakręcisz się przy złomowanych lokach, może coś uda się wykupić w cenie złomu.

135
Jak nie potrafisz pisać programów, to bierz Pokeysa i nawet się nie zastanawiaj. Podłączysz i masz. Co do zębatek, miałem laserowo wycinane w czarnej stali grubości 4mm. Nie ma opcji, że coś Ci się z tym stanie. Gdzieś wyżej masz zdjęcia i filmiki mojego mechanizmu.

136
Zalega może komuś jeszcze jakiś jeden silniczek z obrotomierza Poldka i chciałby się go pozbyć za parę groszy?

Zamontowałem ostatni dla zbiornika głównego i jest jakiś przekoszony z ciężarkami. Ułożenie pod takim kątem jak jest cała tablica powoduje, że nabija do 0,5MPa i nagle przeskakuje na 1MPa (elektronicznie jest wszystko git). Gdy blacha jest w pozycji pionowej - działa. Próbowałem te ciężarki ogarnąć, dolutować lub odjąć im masy, ale dalej nie pomaga. Pewnie gdzieś od "nowości" uszkodzony.

137
Pomoc doraźna / Odp: Win 10 a Maszyna
« dnia: 20 Stycznia 2018, 22:32:44 »
Pomykasz na lapku, czy stacjonarce? Jakie parametry sprzętu?

138
Super to wygląda + całe zaplecze techniczne robi wrażenie, bomba. Polecam do LEDów zastosować żółte karteczki (złożone podwójnie) w postaci filtrów, powinny spowodować, że troszkę realnie będzie się prezentować podświetlenie.

Odnośnie elektroniki zastosowanej w nastawniku, co zastosowaliście i ew. z czego wykonana tarcza?

139
Infrastruktura kolejowa / Odp: parę pytań
« dnia: 09 Stycznia 2018, 18:35:25 »
No głosisz herezje.

Ad1. Radiotelefonem
Ad2. Tak, ale nie może być to obsadzony posterunek.
Ad3. Rozkaz pisemny S.

W takim przypadku gdzie głoszę, bo raz, że nie zanegowałeś moich przypadków a jedynie określiłeś inne. Gdyby posterunek był nieobsadzony, to jak mógłby podyktować rozkaz? Więc Ecikowi chodzi o to, że na posterunku ktoś jest i czy inny posterunek może podyktować rozkaz. Ja twierdzę, że nie może.

140
Bieżące kolejowe / Odp: Cab view na żywo!
« dnia: 09 Stycznia 2018, 14:42:32 »
Na żywo raczej nie przejdzie, zaraz znajdzie się jakiś mądrala, który powie, że słychać rozmowy na radiu, a jak będzie wypadek w trakcie to drastyczne i inne takie tam duperele, wiadomo jak jest w tym kraju.

141
Infrastruktura kolejowa / Odp: parę pytań
« dnia: 08 Stycznia 2018, 14:36:40 »
Jak dyżurny ruchu informuje drużyny pociągowe znajdujące się na torze czynnym blokady jednokierunkowej o otwarciu sąsiedniego toru szlakowego?
Zależy na jakim torze miałeś się znajdować. Jeśli miałeś rozkaz na lewy, a przez otwarcie możesz już pojechać prawym, to dyktuje się "S". A w takim przypadku, że już jesteś na szlaku, to na 100% DR poczeka aż zjedziesz ze szlaku.
Czy dyżurny sąsiedniego posterunku zapowiadawczego może dać rozkaz na pominięcie semafora odstępowego na posterunku odstępowym?
Skoro zarządza tym semaforem, to on powinien podyktować "S", a nie sąsiedni posterunek. Poprzedni posterunek może podyktować "S" informujący o tym, że uszkodzony jest semafor odstępowy w danym miejscu.
Jak dyżurny informuje drużynę pociągową, że jazda ma się odbyć po torze prawym, jeżeli wcześniej był rozkaz pisemny na jazdę po torze lewym?
Jak wyżej pisałem, dyktuje "S".

P.S. Jak głoszę herezję to proszę o poprawkę, bo nie jestem w 100% pewny odpowiedzi odnośnie dyktowania dla innego posterunku, nie zagłębiałem się w ten temat za mocno. Kilka osób tu jeździ na co dzień, powinni ew. potwierdzić bądź mnie poprawić.

142
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozkaz "N" i "S"
« dnia: 03 Stycznia 2018, 18:56:36 »
No jeśli wracasz z zamkniętego a nie można podać sygnału zezwalającego na semaforze, to dyktuje się "S".

Przypadków jest multum, dla których stosuje się rozkazy, aczkolwiek myślę, że dla osób, które chcą tylko w ułatwieniu poznać ten temat, warto po prostu przejrzeć treści rozkazów. Same rubryki dają już kilkanaście odpowiedzi i przypadków stosowania.

Co do "N", o czym nie wspomniał poprzednik, stosuje się głównie przy wyjeździe/wjeździe na tor przeciwny do zasadniczego, oczywiście jeśli nie są spełnione różne warunki.

Musiałbyś sprecyzować jakąś konkretną sytuacje, wtedy możnaby wytłumaczyć dlaczego taki rozkaz a nie inny.

143
Inne niekolejowe / Odp: Train Driver 2
« dnia: 02 Stycznia 2018, 13:17:39 »
Będąc w projekcie rok, udało mi się stworzyć i dodać szereg modeli, którym poświęciłem wiele czasu. Dzisiaj macie sporą ekipe, przez pół roku nie podmieniliście praktycznie nic, prócz trakcji. Wszystkie moje obiekty nadal są. Budynek, płot czy droga to nie są lokomotywy, więc można stworzyć nowe lub pozbyć się ich na stałe, wyrzucając dzisiaj lub wczoraj. Mimo wszystko wolicie grać nam na nosie i prowokować swoim nonszalanckim podejściem do praw autorskich. Prawa autorskie to prawny punkt widzenia, więc mamy pełne prawo do zarządzania swoją treścią, łącznie z usunięciem ich, czego Wy, jako TD2 powinniście respektować. Obecnie, jawnie łamiecie nasze postulaty, stąd to nie ja się powinienem obawiać konsekwencji walki o swoje.
Niestety nasze rozmowy musimy prowadzić tutaj, gdyż każdy sprzeciw na TD2 kończył się banem. Nie mam zamiaru wysyłać nigdzie maili, których i tak nie respektujecie.
Co do EN57, nie wiem jakie rozmowy prowadzicie, ale z dzisiaj mam info, że zgody na niego również nie macie i fakt odejścia Patryka od TD2 przekreślił dostęp do wszystkich jego modeli i poprawek (model Thalysa). EN57 posiada również zaimplementowany mój skrypt shaderów na lusterka, którym tu i tam się reklamujecie.
Wydaje mi się, że w tym temacie najprostszą drogą będzie to, że pozbędziecie się do kolejnej testowej i oficjalnej wersji wymaganych przez nas rzeczy. I nie będzie żadnego konfilktu, gdyż mamy lepsze rzeczy do roboty niż pilnowanie Was, co robicie. Ale to do Was należy wybór, czy będziecie brnąć w łamanie prawa i konflikt, czy zachowacie się jak na dojrzałych ludzi przystało.

144
Inne niekolejowe / Odp: Train Driver 2
« dnia: 02 Stycznia 2018, 09:47:44 »
Nikt nie musi klepać nas/mnie po plecach, tylko walczymy o to, co jest NASZE. Dziwi mnie to, że wypowiadasz się _l0stfake7 jako osoba, która za naszych czasów nie wysłała żadnego strategicznego commita, prócz poprawienia literówi w IFie. I bronisz jak lew czegoś, co tak naprawdę Cię nie dotyczy, bo nie jesteś tam osobą decyzyjną, tylko kolejnym pionkiem na szachownicy.
Mój post, ani wypowiedź na czacie nikogo nie obrażają a stwierdzają fakt, który każdy może sprawdzić w Internecie, dokąd trafiają pieniądze z Waszego supportera. Wyciągasz moje teksty, a może wrzucisz zdjęcie z całości rozmów innych osób, hmm?
Co do mojej przyszłości, nie martwiłbym się o to. Zawsze możesz pojechać innym pociągiem. A co do nieodpowialności osób w pracy, porozmawiaj z mateu zanim zaczniesz kogoś straszyć ;)
Postulat o usuniecie obiektów to nie nienawiść i chamstwo, tylko walka z Waszą nieuczciwością. To właśnie Wy teraz budujecie swoją społeczność na bezprawnym wykorzystaniu w promowaniu wersji modelu EN57, elementów otoczenia i infrastruktury naszych, czy innych osób, które nie wyraziły zgody.

145
Inne niekolejowe / Odp: Train Driver 2
« dnia: 01 Stycznia 2018, 22:59:52 »
W ramach ostrzeżenia chciałbym przypomnieć niejaką sytuację, która miała miejsce już jakiś czas w gronie twórców Train Driver 2. Jak wiecie część z nich opuściła projekt i zażądała usunięcia swojego kodu/obiektów/grafik na mocy przysługujących im praw autorskich. Pozostała ekipa TD2 zobowiązała się do tego słownie (została przekazana im także lista co konkretnie należy usunąć/zastąpić). Kilka dni temu została wypuszczona nowa wersja testowa, w której słowne zobowiązania nie zostały dotrzymane. I nie chodzi o jakieś szczegóły tylko o ogrom prac, będących niejako wizytówką symulatora. W tej sytuacji jako poszkodowani chcielibyśmy ostrzec przed jakąkolwiek współpracą z gronem tych niehonorowych i nieuczciwych osób. A my swoich praw będziemy dochodzić w inny sposób.

146
Dzięki serdeczne za rozjaśnienie tematu, będę już spał spokojniej :) Gratulacje AtapiCl, swoją drogą ciekawe statystyki i fajny sposób na zdrową konkurencję wśród maszynistów.

147
Od kilku dni nurtuje mnie pytanie, jak mają się wskaźniki We 8 dotyczące jazdy bez poboru prądu do systemu odzyskiwania energii w trakcie procesu hamowania. Z tego co mniej więcej wyczytałem (bez zagłębiania się w szczegóły) podczas oddawania energii (przez takie Impulsy czy Pendolino) oddawane są również prądy rekuperacji. W takim układzie w miejscu oznaczonym wskaźnikiem We 8 wydaje mi się, że oddając prąd też w jakiś sposób możemy zrobić krzywdę. Instrukcja Ie-1 natomiast nic nie mówi o oddawaniu prądu do sieci (myślę, że ze względu na świeżość tego tematu), ale mam pytanie do tych, którzy jeżdżą, czy macie jakieś przykazania, jak się zachowywać w takim miejscu?
Chyba, że po prostu źle rozumuję i ten prąd, który jest oddawany w takim miejscu nie robi żadnej krzywdy.

148
Udało się w końcu wykonać tarcze wielkości płyty CD i działa to całkiem sprawnie, ale nie ukrywam, że jak ktoś zakręci nieumiejętnie, to potrafi zgubić jedną pozycję na plus bądź minus. W przyszłości planuję powiększyć tarczę o około 4cm średnicy, co pozwoli ostatecznie zwiększyć margines błędu przy "zawahaniu się" podczas wrzucania pozycji.

Rozkminiam inną rzecz, czyli odtwarzanie dźwięków. Co do takich jak nastawnik, hasler czy hebelki, sprawa jest prosta, można po prostu się ich pozbyć i nie będą się odtwarzać. Wentylatory wiadomo, mogą iść na główny głośnik. Ale chciałbym takie dźwięki jak rozmowy przez radio wypuścić na radio. Mam w kompie dwie karty dźwiękowe, gdzie np. w przypadku TSa mogę wybrać tę drugą i komunikować się przez przerobionego Radmora. Pytanie, czy mogę jakoś z MaSzyny przerzucić rozmowy na radiu na inną kartę dźwiękową? Czy kombinuję już za bardzo? :D

149
Chętnie przygarnę jakiś gotowy plik, może na starcie zobaczę jak na kartce wypadają szczeliny w stosunku do pozycji. U mnie zęby są wycięte praktycznie tak jak w loku, stąd mam duży skok na pozycjach pierwszej oraz bez oporów i często się zdarza, że już po pierwszym układzie zaczyna być "na styk" i lekkie zadrganie kołem powoduje wbicie pozycji. Przy szybszym zakręceniu zawsze gdzieś ucieknie pierwsza/ostatnia.

P.S. Jestem spod Wrocławia.

150
Nadal trwają drobne prace, tak naprawdę aby otrzymać całkiem sprawny pulpit, potrzebuję dokończyć temat płytki do mierników NN, kran hamulca zespolonego, manometr od zbiornika głównego oraz nastawnik główny.

I teraz ten nieszczęsny nastawnik. Wykonałem płytkę z fototranzystorem, diodą podczerwieni (wąska 6 stopni), lecz problem jest z tarczą. Ręcznie nie mogę zrobić tego precyzyjnie, przy szybszych obrotach zawsze gdzieś zgubi pozycję na Plusie albo Minusie. Widziałem tutaj jakiś pomysł z folią światłoczułą, ale jestem zielony w tym temacie i zbytnio nie wiem jakbym mógł to wykonać. Głównie problem polega na tym, że nie mogę precyzyjnie wyrysować tych zębów. Macie na to jakiś patent, jak to ogarnąć? Bo trochę utknąłem w tym punkcie.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9