Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Pitek

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 30 Listopada 2019, 13:16:47 »
Siemanko.
Przygotowując się do egzaminu i wyjeżdżając ostatnie godziny z różnymi maszynistami zadawałem im jedno, ale to bardzo ważne pytanie, na jaki rozkaz pisemny wjadą do stacji z toru lewego w następującej sytuacji:
Rozkład jazdy przygotowany jest do jazdy po torze lewym. Istnieje banalizacja, załóżmy, że mamy w rozkładzie PP albo SS. Stacja A wyprawia nas zgodnie z rozkładem jazdy na tor lewy, na sygnał zezwalający z W24 (załóżmy S10+W24). Jedziemy do stacji B. Okazuje się, że stacja B nie może obsłużyć semafora, nie może podać zastępczego bo np. żarówka się spaliła. Na jaki rozkaz stacja B przyjmie mnie do siebie?

Od siebie dodam, że mniej więcej połowa maszynistów twierdzi, że N i połowa, że S. Kilku dyżurnych również potwierdziło S, tak samo jeden instruktor.

Osobiście opieram się tylko na jednym fragmencie z Ir-1, dokładnie:
Cytuj
5.Za pomocą rozkazu pisemnego „N” wydaje się drużynie pociągowej następujące zezwolenia, polecenia i informacje:
2)zezwolenie na wjazd pociągu z toru szlakowego lewego (z kierunku przeciwnego do zasadniczego), przy którym nie ma semafora wjazdowego lub innego urządzenia sygnałowego albo gdy nie można na nich podać odpowiedniego sygnału,
Szczególnie interesuje mnie końcówka tego punktu, "...na nich...". Na semaforach lub innych urządzeniach, czy tyczy się to tylko i wyłącznie innych urządzeń sygnałowych, na których nie można podać odpowiedniego sygnału.

Co do samych bloczków rozkazów. Można podyktować rozkaz pisemny N z działką numer 5. Ale równie konkretny jest S z działką 2 i semaforem typowo wjazdowym.
Jestem ciekaw Waszego zdania, jest tu trochę dyżurnych, nastawniczych czy maszynistów.

Prosiłbym tylko konkretne odpowiedzi z interpretacją, a nie tylko "na pewno N", "na pewno S", bo takie odpowiedzi bez jakiejś argumentacji są nieistotne.

2
Od kilku dni nurtuje mnie pytanie, jak mają się wskaźniki We 8 dotyczące jazdy bez poboru prądu do systemu odzyskiwania energii w trakcie procesu hamowania. Z tego co mniej więcej wyczytałem (bez zagłębiania się w szczegóły) podczas oddawania energii (przez takie Impulsy czy Pendolino) oddawane są również prądy rekuperacji. W takim układzie w miejscu oznaczonym wskaźnikiem We 8 wydaje mi się, że oddając prąd też w jakiś sposób możemy zrobić krzywdę. Instrukcja Ie-1 natomiast nic nie mówi o oddawaniu prądu do sieci (myślę, że ze względu na świeżość tego tematu), ale mam pytanie do tych, którzy jeżdżą, czy macie jakieś przykazania, jak się zachowywać w takim miejscu?
Chyba, że po prostu źle rozumuję i ten prąd, który jest oddawany w takim miejscu nie robi żadnej krzywdy.

3
Bieżące kolejowe / Aplikacja mobilna "Semafor" - system Android
« dnia: 16 Marca 2015, 18:16:59 »
Cześć!

Od momentu, kiedy natknąłem się na stronie www.przepisykolejowe.tk na symulator semafora, stwierdziłem, że przydałoby mi się takie coś na telefon. Na uczelni musieliśmy wykonać prostą aplikację mobilną i taki projekt był dla mnie idealny.

Chciałem się z Wami podzielić tą aplikacją. Zaznaczam, że jest ona tak naprawdę świeżym projektem, prostym i nie ma tutaj jakiejś ogromnej filozofii. Nie ma tutaj jakiegoś sterowania ruchem czy coś w tym stylu. Aplikacja jest czysto informacyjna. Myślę, że dla osób, które zaczynają przygodę z koleją i nie łapią jeszcze tak szybko sygnałów, taka aplikacja na pewno im pomoże, chociażby podczas jazdy w MaSzynie.

Aplikacja nazywa się "Semafor". Jest darmowa, nie posiada reklam. Będę ciągle ją rozwijał, wstawiał kolejne grafiki różnych semaforów. Zachęcam do pobrania, sprawdzenia i wyrażenia opinii, gdyż na jej podstawie będę wiedział, czego brakuje :) Pozdrawiam!

Zdjęcia aplikacji i możliwość jej pobrania z oficjalnego sklepu Google:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.goss.sem


Strony: [1]