Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pitek

Strony: 1 [2] 3
31
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 30 Listopada 2019, 16:42:25 »
Cytuj
Prosiłbym tylko konkretne odpowiedzi z interpretacją, a nie tylko "na pewno N", "na pewno S", bo takie odpowiedzi bez jakiejś argumentacji są nieistotne.

32
Bieżące kolejowe / Odp: Aplikacja mobilna "Semafor" - system Android
« dnia: 24 Września 2019, 07:24:36 »
Aplikacja świetna :D na lekcji będzie przedstawiona ;) Pozdrawiam

33
Prace nad pulpitem w końcu ruszyły.

34
Króciutki post po pokazie mojego miniaturowego pulpitu EU07 na dzień dziecka w Toruniu, który odbył się 1 i 2 czerwca. Pulpit przeszedł chyba największa próbę wytrzymałościową w jego historii. Dzieci jak to dzieci wiedziały lepiej co, w którą stronę się kręci i jakie przełączniki powinny być powłączane na pulpicie. Jeśli chodzi o jazdę to udało się im uruchomić wszystkie możliwe zabezpieczenia działające w symulatorze, ale dzięki temu miałem sprawdzone wszystkie lampki kontrolne i przyciski odblokowujące. Myślę, że nie był to ostatni pokaz bo zainteresowanie było ogromne. Poniżej kilka zdjęć.

35
Przede wszystkim 160km/h w przewozie regionalnym mija się z celem, za blisko siebie są przystanki i stacje, a koszty eksploatacji pojazdów rosną masakrycznie. 130 w zupełności wystarczy.

OT - Dlatego jest cos takiego, jak pociagi przyspieszone, ktore nie zatrzymuja sie na kazdym przystanku ;) I one 160 sens mają ;)

36
Rozumiem że Twoim zdaniem stan techniczny taboru IC lub PR jest bardzo dobry?
A co jest z nim nie tak? Kiedy mieliśmy jakiś wypadek spowodowany stanem taboru IC bądź PR?

A gdy mech nie trafia w perony i wyjeżdża za zamknięty semafor to nic wielkiego?
I myślisz, że to w ostatnich latach tylko się zdarza? Bo prawdziwi maszyniści są na emeryturach? Wyprowadzę cię z błędu - wzrosła jedynie wykrywalność. Kiedyś takie przygody zamiatano pod dywan aż miło.

37
Ogólnie powiem Wam tak. Technologia na kolei idzie bardzo szybko do przodu. Nie chcę tutaj mówić i ETCSach i innych, ale chociażby czysto sytuacje ruchowe związane z bezpieczeństwem na kolei. Kiedyś nie było liczników osi,  kamery, czujniki, izolacje i itp. Technika postępuje, a przepisy stoją w miejscu cały czas. Chociażby przykład taki. Wyjazd pociągu na szlak z toru, który niema semafora wyjazdowego. Zgodnie z przepisami trzeba wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów między posterunkami ruchu na szlaku. Jest to wedle prawa traktowane jako usterka. Aby odwołać owe obostrzenie musi przyjść pracownik zabezpieczenia, otworzyć przekaźnikownię z blokadą liniową i sprawdzić stan urządzeń, pomimo tego że nie ma żadnej usterki a blokada jest przystosowana. Jest to chory zapis. Takich zapisów rodem prl jest masa w IR1. Życie na kolei pokazuje jak przepisy wpływają na bezpieczeństwo, większości wypadkach wręcz jeszcze bardziej  komplikują problem niż rozwiązują go. Zamiast grupa odpowiedzialna za nowelizację przepisów zajmować się dostosowywaniem ich do życia obecnego, to non-stop wprowadzają nowe zapisy mieszając pracownikom.... O języku pisania naszych kochanych instrukcji już nie wspomnę, bo każdy kto czytał IR1 to wie, że jest to typowy usypiacz, a żeby zrozumieć zapis co autor miał na myśli trzeba to przeczytać 20 razy a najlepiej skonsultować to z 20innymi osobami. Co najlepsze, 20 osób będzie miało w tym inną interpretację.

Co do podwójnej trakcji powinna ona zostać na nowo przyjęta, głównie dla towarów i pospiechow, dla regionalnych nie widzę sensu. Można zauważyć, że większość prywatnych przewoźników jeździ na podwójnej obsadzie. Wiąże się to  chociażby przeprowadzeniem próby hamulca na stacji zwrotnej, wykonywanie manewrów przykładów można podawać wiele. Pracując w inżynierii ruchu, łatwiej dla nas jest jeżeli na lokomotywie jest dwójka pracowników. Jeden z nich zawsze ma  uprawnienia rewidenta/manewrowego/ustawiacza. Racibórz to dość specyficzna stacja, gdzie wykonujemy dość dużo manewrów. Czasem chociażby przestawienie jednego wagonu w krzaki sprawia problem na kilka godzin do czasu przyjazdu pracownika z uprawnieniami....

38
Poradniki / Odp: [SCN] Poradnik tworzenia w Rainsted
« dnia: 13 Lutego 2019, 13:25:18 »
Edytor wygląda jak do zastosowań inżynierskich, więc próg wejścia zwykłego użytkownika jest wysoki.

39
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 23 Grudnia 2018, 15:28:27 »
Ten program nazywał się "Załóż się" w TVP2 i prowadził go Steffen Möller. Lokomotywa to była raczej ET22, ale to mniej ważne. Też szukam tego nagrania, więc jakbyś ktoś miał, to poszlaki do szukania nagrania są. Zamiast tego znalazłem też kolejowe wyzwanie w przetaczaniu ręcznie i sprzęganiu w locie 3 wagonów pomiarowych podczepianych do EM120 :)

40
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 23 Grudnia 2018, 14:59:43 »
Widziałem to w TV za dziecka, pewnie z 10 lat temu albo lepiej i chyba to była siódemka. Ktoś też takie coś kojarzy? :D
Było coś takiego na dworcu w Katowicach w okolicach 2005 lub 2006. Nadane to było w telewizji śniadaniowej OIDP "Kawa czy herbata".

41
Symulator / Odp: Pulpit ET22 1:1 - wątek zbiorczy
« dnia: 03 Grudnia 2018, 00:20:48 »
Cytuj
Wiem, że wielu rzeczy nie dam rady sam zaprprogramować więc liczę na waszą pomoc :p
Skoro tak to po co się za to bierzecie? Wybacz ale chyba nie o to w tym konkursie chodzi…
Autorzy prac powinni wykazać się pomysłowością i wiedzą, a nie tym, że potrafią napisać posta na forum "zróbcie za mnie bo ja nie potrafię".
Sorry ale albo potrafisz coś zrobić albo nie. I doskonale wiem co mówię bo 3 lata z rzędu byłem laureatem właśnie tego konkursu… Na mój oststni konkurs właśnie zrobiłem prosty pulpit do ET22…
Pozdrów P. Ryszarda.

42
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 20:58:39 »
Manewry to sobie moze ustawiac jak chce. Na wjazd pociagiem ze szlaku na tor zajety musi byc papier. Definitywnie. I nie ma zadnej dyskusji co do tego.

Dokładnie. Trakcja manewrowa na tor zajęty jest dopuszczalna po otrzymaniu sygnału ręcznego, sygnału zezwalającego na semaforze lub tarczy manewrowej bądź po podaniu pozwolenia przekazanego przez urządzenia radiotelefonicznej łączności kolejowej. Natomiast wjazd pociągiem ze szlaku na tor zajęty określa Ir-1 par. 38 pkt 9.

43
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 18:43:47 »
Manewry to sobie moze ustawiac jak chce. Na wjazd pociagiem ze szlaku na tor zajety musi byc papier. Definitywnie. I nie ma zadnej dyskusji co do tego.

44
Kilka kwestii:
Cytuj
...2. Nie wymaga pozwolenia używanie urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego:
[...]
2) używanego, zgodnie z przepisami międzynarodowymi, w służbie amatorskiej...
tutaj pojawia się magiczny zwrot "służba amatorska", która wymaga licencji operatora w służbie amatorskiej.

Mieszasz pojęcia posiadania i używania. USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne nie mówi ani słowa o posiadaniu, mówi natomiast o używaniu. Porównanie z bronią jest nietrafione.
Posiadać można ale nie można używać. Czy nasłuch będzie brany za używanie? To zależy od dobrej woli osoby kontrolującej. Jeżeli dostali jakieś sygnały o zagłuszaniu wtedy nie będą się raczej litować.

Natomiast straszenie, że posiadanie nadajnika jest karalne, to nie wiem skąd to wzięliście. Powszechnie można go używać na wolnych pasmach, m.in. piloci latający na różnych cudach mają umowną wolną częstotliwość i z reguły jak widzisz jakiegoś latającego gościa, to można próbować go na tych falach złapać.
Głupoty Pan gadasz ;) Nie można używać żadnego nadajnikach na wolnych pasmach o ile nie jest się radiooperatorem i nie posiada się licencji! Jedyne chyba jakie jest "wolne pasmo" to PMR, na który można używać urządzeń certyfikowanych PMR, spełniające wymogi tego rodzaju radia (między innymi modulacje, moce nadajnika i nierozłączalność anteny).
Co do lotnictwa: to jest pasmo zastrzeżone do ruchu, kontroli i urządzeń nawigacyjnych, w których może nadawać tylko osoba do tego uprawniona. Nie jest to umowna częstotliwość tylko całe pasmo. Tutaj wchodzimy już w sferę stref kontroli lotów i informacji lotniczej.
Jeżeli ktoś słucha sobie paralotniarzy na częstotliwościach amatorskich to nie oznacza, że to pasmo jest dostępne dla każdego tylko prawdopodobnie paralotniarze łamią przepisy posługując się takimi radiami na pasmach w których wymagane jest pozwolenie radiowe. Niestety jest to częste zjawisko i jeżeli ktoś siedzi w krótkofalarstwie to wie, że jest to powszechne zjawisko.

PS: za nadawanie na częstotliwościach profesjonalnych (lotnictwo, PKP) można iść nawet do więzienia na kilka lat. Podchodzi to o stwarzanie zagrożenia w ruchu lotniczym/lądowym.

Tak samo nie można prowadzić nasłuchu na cały przedział. Jest to chyba tylko wykroczenie (trzeba sprawdzić). Dlaczego? Każdy nasłuchowiec (nawet jak nadajesz jesteś przede wszystkim nasłuchowcem) ma obowiązek zachować wszystko to co usłyszał dla siebie. Chodzi głownie o wrażliwe dane ale jest gdzieś paragraf na to.

UKE dokonuje kontroli na zasadzie pomiarów terenowych. Chodzi o znalezienie źródła fal radiowych. Teoretycznie jak nie nadajesz to nie powinni się czepiać. Trzeba uważać, żeby przez przypadek nie puścić nośnej dlatego lepiej jest mieć skaner, który odbiera zwykle więcej pasm i teoretycznie może mieć większą czułość niż zwykły ręczniak.

Ja używam skanera ICOM-a, niestety nie pamiętam nazwy.
Edit: już wiem :) ICOM IC-R5

45
Bieżące kolejowe / Odp: Aplikacja mobilna "Semafor" - system Android
« dnia: 16 Sierpnia 2018, 14:41:34 »
Ten czwarty W11b do usunięcia.

Wskaźnik W11b stosuje się wyłącznie przed tarczą ostrzegawczą semaforową, a co za tym idzie występuje tylko w trzech tablicach, trzy pasy, dwa i jeden.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 12:29:50 »
Śmiechawostka - ETCS poziomu 2 w Polsce nie uwzględnia zatrzymań na przystankach osobowych (czy też ogólnie przed peronami i wskaźnikiem W4). Skutkiem tego, obecny stan prawny jest następujący: możemy pozwolić maszyniście samodzielnie próbować zatrzymać się przed małym kawałkiem czarno-białej blachy z prędkości 160 km/h, o ile będzie mieć na pojeździe system, który zatrzyma go przed światełkiem na wysokim białym lub kolorowym słupie. Przy czym, jeśli by mu się nie udało, to należy go ukarać tak samo, jak za przejechanie semafora.

47
Dzięki wielkie za wskazówki, faktycznie od Rp 4 do Rp 7 podawane są przez loka, a nie drużynę konduktorską. W przepisach jest, że "przy współpracy z drużyną konduktorską" - ton dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym lokomotywy. Co do sygnałów zahamowania i odhamowania chciałem, żeby były odtwarzane w pętli. Ew. dopiszę, że pokazywane są tylko raz.
Pitku. W tym ostatnim warto poczytać dokładnie Ie-1.  Zostałem niedawno zaskoczony tym pytaniem. Kolega literalnie przeczytał mi zapisy w instrukcji i przyznałem mu rację.

48
Można też odtworzyć animację raz i dać przycisk "odtwórz jeszcze raz".

49
Kolejna uwaga. Sygnał Rh1,,Zahamować" podaje się jednokrotnie. Tak prawdę rzekłszy po przybliżeniu rąk do siebie powinno się obydwie dłonie obniżyć ku dołowi (w przypadku wersji w porze jasnej).
Ta sama uwaga dotyczy Rh2,,Odhamować". Ten sygnał również podaje się jednokrotnie.

50
Na pewno wielu osobą się przyda, nawet jako ściąga w maszynie;)

51
Jeżeli chodzi o Rp4, Rp5, Rp6 i Rp7 to były to sygnały ale podawane przez maszynistę dla drużyny konduktorskiej w przypadku prowadzenia pociągu na hamulcach ręcznych. Przynajmniej tak mnie w technikum uczono.
http://kolej.krb.com.pl/we1/druzyna.htm
W aplikacji jest opis że są to sygnały które podaje w kierunku maszynisty drużyna konduktorska.

52
Przy Rp12 - "ze stacji lub PRZESTANKU".

53
Jeśli wskazałbyś mi, w którym miejscu to występuję, będzie łatwiej.
W opisie sygnału wątpliwego. Jeszcze jedna rzecz - nie pojawia się dolna belka gdzie mam przycisk do zamknięcia aplikacji, a dokładnie to pojawia się dopiero po wygaszeniu i ponownym wybudzeniu ekranu (Huawei z androidem 6.0). Sadzę, że to nie wina telefonu - dziesiątki, a może setki innych aplikacji, które mam lub miałem nie mają takiego problemu.

54
Oczywiście nadal czekam na sugestie, uwagi, zgłaszanie błędów.
"Wskutek" piszemy łącznie. Może być też "na skutek" - wówczas oddzielnie.

55
Bieżące kolejowe / Odp: Impuls 2 dla ŁKA
« dnia: 07 Lipca 2018, 21:07:27 »
Szkoda że projekt nie przewiduje odgrodzenia drzwi wejściowych od części pasażerskiej jak w EN57. Jazda zimą impulsem to koszmar. Zwłaszcza jak jest -15. Ciągnie po plecach, po nogach. Kiedyś jechałem z dzieckiem w wózku to przed każdą stacją osłaniałem je swoją kurtką. Mam nadzieję, że uporali się z tą nieszczęsną pneumatyką co sapie w środku. Również w Impulsie mam zastrzeżenia do klimatyzacji: zbyt mocno wieje na ludzi (i to nie tylko moja opinia).

56
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Maja 2018, 21:47:23 »
Mam rozumieć, że zafundujesz mi ładną trumienkę? Ewentualnie zgłaszasz się na ochotnika do płacenia mandatów, które zapewne w końcu na mnie nałożą, za bieganie po torach? Niestety, ale dyżurny nie zawsze rzuci towara na tor, który akurat mi odpowiada, nie zawsze mechanik zatrzyma się w odpowiednim miejscu i nie zawsze jestem ubrany w taki sposób, żebym mógł sobie pozwolić na przedzieranie się przez chaszcze. Nie mam takiego komfortu, jak niektórzy, regularnie chwalący się swoimi zdjęciami taboru na czacie (szkoda tylko, że to nie są zdjęcia na tekstury), żeby przyjść na stację i być pewnym, że zawsze coś ciekawego będzie stało. Póki co jedynka do Korsz jest zamknięta. Korzystam póki mogę. Tory widzę z okna, co trochę ułatwia sprawę, gdyż mogę w miarę sprawnie sprawdzić czy dwójka nie jest zajęta, co z kolei skutkuje postojem pociągu. Jeśli jest zajęta, to wsiadam w auto i jadę w pobliże stacji. Staram się powybierać co lepsze kąski, ale nie mam pół dnia, żeby biegać w tę i z powrotem wzdłuż składu robiąc idealne zdjęcia, pod idealnym kątem, w idealnych warunkach. Zdarza się, że w ogóle nie mogę przejść na drugą stronę torów. Na to wszystko mam 5-15 minut w zależności od kilku czynników. W tym konkretnym przypadku również nie pomogła burza, która znacznie pogorszyła światło. Tak bardzo przeszkadza Ci gałązka, która zasłania kawałek bufora? 5 minut zabawy stempelkiem i nie będzie problemu. Zdjęcia czoła nie są zza krzaków z dużej odległości. Jedno zdjęcie jest zza krzaków pod kątem, drugie z dużej odległości, trzecie jest pod kątem. Mam świadomość, że forum widziało lepsze zdjęcia, ale to wszystko da się ogarnąć w gimpie. Nawet nie trzeba do tego specjalnych umiejętności. Wychodzę z założenia, że lepiej pofatygować się, zrobić zdjęcia, a to co wyjdzie wrzucić na forum. No chyba, że wyjdzie tragedia, ale szanujmy się... widziałem w tym temacie dużo gorsze zdjęcia od czoła tego byka. A na koniec ciekawostka. Skoro przeglądałeś zdjęcia, to zapewne widziałeś, że mechanik trzyma telefon przy uchu. Mieszkam w na tyle małej miejscowości, że większość przejeżdżających aut kojarzę, nie ważne czy jedzie sąsiad, czy pracownicy gospodarstwa w firmowych fordach rangerach i innych tego typu autach. 10 minut po zrobieniu ostatniego zdjęcia, w kierunku stacji jechał vw amarok na śródmiejskich blachach. Oczywiście to są tylko przypuszczenia, ale poza sokistami nikt tutaj takimi autami, z takimi blachami nie przyjeżdża.

57
Bieżące kolejowe / Odp: Przejazd w kabinie z maszynistą
« dnia: 24 Kwietnia 2018, 10:16:49 »
Jako dawny MiKol powiem tak: nieoficjalnie taki przejazd jest możliwy. Wystarczy dobra gadka. Sam mam na koncie kilka takich jazd ale to było dekadę temu. Teraz jest na pewno trudniej o taką jazdę ponieważ w większości pojazdów są kamery czołowe a nawet nagrywanie rozmów w kabinie. Pół biedy jak przełożeni maszynisty się dowiedzą o takim przejeździe MiKola w kabinie, gorzej jak trafi na to UTK. Więc młodzi MK, rozumiem doskonale wasz zapał aby przejechać się w kabinie ale wybierajcie taki tabor, który nie jest wyposażony w "wielkiego brata". Teraz są takie czasy na kolei, że UTK chce się bardzo wykazać. Nawet zarządy spółek kolejowych chcą się trzymać od nich z daleka.

58
Bieżące Symulatorowe / Odp: Symulator z kabiną w ZSTIL w Sosnowcu
« dnia: 21 Kwietnia 2018, 18:15:01 »
W ramach odświeżenia wątku, aktualne wideo przedstawiające prawie ukończony Symulator EU07 w Sosnowcu:



Lista zmian względem prapremiery w 2014 roku:
- zamontowano dwa telewizory Full HD LED 60 "
- rozmieszczono profesjonalny zestaw głośnikowy 7.2 z nowoczesnym amplitunerem, przez co dźwięk przestrzenny został znacznie poprawiony
- zainstalowano cyfrową rejestrację obrazu
- przystosowano komplet niezbędnych przycisków, przełączników, mierników (w tym manometrów) oraz prędkościomierza rejestrującego do współpracy z oprogramowaniem symulatora, dzięki czemu kabina jest już w pełni sprawna względem oryginalnej EU07
- zakupiono i zamontowano komfortowy fotel maszynisty firmy Astromal
- zakupiono radiotelefon pociągowy "Koliber" wraz z zespołem nadawczo-odbiorczym oraz elektroniczną rejestracją rozmów,
- zainstalowano wydajny klimatyzator firmy Rotenso doprowadzający stale rześkie powietrze do wnętrza kabiny
- zamontowano ciche wentylatory wyciągowe, dzięki którym cyrkulacja powietrza została prawidłowo zachowana
- poprawiono wymiary wnętrza kabiny, zmieniono sufit, a także wykonano wykończenia i liczne detale
- kabina otrzymała obudowę zewnętrzną imitującą prawdziwą lokomotywę z działającymi reflektorami
- uruchomiono profesjonalne zewnętrzne stanowisko instruktorskie.

59
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 21 Lutego 2018, 19:38:20 »
Drogi Tomku (;-D)
Dlaczego podanie Sz nie jest dla Ciebie tożsame z obsługiwaniem semafora? Nigdzie w przepisach nie mamy definicji czym jest obsługiwanie semafora. W świetle paragrafu 55 Ir-1, w mojej laickiej ocenie, dopuszczalny jest wyjazd pociągu na tor zamknięty na sygnał zastępczy. Jeżeli w jakieś sytuacji wyczerpaliśmy wszystkie warunki opisane w paragrafie 55 jako kwalifikujące się jako "semafor obsługujemy" ale z różnych przyczyn nie jest możliwe podanie wyjazdu na sygnał zezwalający wtedy, moim zdaniem, możliwy jest wyjazd na Sz. Przy czym te różne przyczyny z grubsza nie mają żadnego związku z faktem zamknięcia toru.
Jeżeli chodzi o ustęp 8 to opisuje on tryb postępowania dla sytuacji w których z ustępów 6 i 7 wynika, że semaforów nie obsługujemy. Przy czym jakby przeanalizować dla jakich sytuacji Ir-1 przewiduje nie obsługiwanie semaforów to mamy tylko sytuacje w których obsługa semaforów jest zwyczajnie niemożliwa, wynikająca z konstrukcji samych urządzeń. Przypadek w którym paragraf 55 upoważnia nas do obsługi semafora - a nie możemy tego wykonać w związku z awarią SRK - nie łapie się pod ustęp 8.

60
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 21 Lutego 2018, 15:17:15 »
Nie, nie jest.

Strony: 1 [2] 3