Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ic_kolobrzeg

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 14 Czerwca 2022, 22:20:18 »
Aktualizacja: poprawione zostały błędy zgłaszane przez Marconiego i EP08_015. Cała paczka do pobrania jest w pierwszym poście (zawiera także poprawki sieci, semafora i znaków), natomiast tutaj można pobrać sam plik z eventami.

Aby MaSzyna nie zamieniła się w jakieś kółko kolekcjonerów wirtualnych modeli kolejek nazywających swoją wizję świata realizmem, informuję, że nie wyrażam zgody na jakiekolwiek podmiany taboru w scenariuszu przez 3 lata od momentu publikacji (to jest wątek publiczny, czyli można go traktować jak publikację, zatem termin upłynie 1.06.2025 r.). Po prostu uważam, że dobór taboru jest moim przywilejem jako autora.
Jeżeli ktoś ma propozycje na inny tabor, to może stworzyć dodatkowy plik .scn z alternatywnym taborem (tak jak to zrobił Maszynista_94), jednakże nie może się on nazywać "drawinowo_do_wieczora.scn", tylko np.: "drawinowo_do_wieczora_2022.scn" lub coś w tym stylu.
W sumie to czemu tego nie robić przy innych scenariuszach? Taboru do obsadzenia mamy znacznie więcej niż dostępnych scenariuszy, a paczka całościowa od takich klonów raczej nie urośnie.

Inne tematy:
  • Scenerii raczej nie przewiduję modyfikować pod kątem dopasowania do jakieś konkretnej epoki, gdyby to robić, to niestety wymiana peronów to stanowczo za mało, pozostaną budynki, sklepy, odcinki linii ze zmodernizowanym torowiskiem, prędkościami szlakowymi, i wiele innych tematów. Wyjdzie z tego druga sceneria.
  • Dekoracje na magistrali (odcinek Włodowice – Grabówek – Drawinowo – Grodzisk) nie robiłem ja, tylko mati222. Łatwo to odróżnić w .scm, mati222 używał edytora, a ja nie. Jego dekoracje są od paru miesięcy do pobrania z wątku z Drawinowem od rana.

2
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 09 Sierpnia 2021, 08:37:12 »
Prace z nagraniami są wstrzymane do czasu wyeliminowania większych błędów w samych scenariuszach. Kiedy to się uda na pewno pójdzie informacja w wątku jak i do poszczególnych zainteresowanych.

3
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Października 2020, 22:00:11 »
Tak, semafor za peronami powinien świecić S4. Zaraz się zagłębię w temat eventów od semaforów w ZWK

Wrzucam łatkę na poprzednie zgłoszone błędy. Winowajcą lokomotyw nieodczepiających się od wagonów był rozkład jazdy, a konkretnie brak znaku "|" w odjeździe ze stacji końcowej. Poprawione tekstury bloków. Wywalone różowe ściany. Poprawki sieci trakcyjnej.

Link: https://eu07.pl/userfiles/27025/patch-kaliska-v1.0.2.7z

4
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Października 2020, 19:22:28 »
Błąd występuje, tak jak Ziemowit napisał.

5
Bocznica / Odp: Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 01 Października 2020, 20:24:12 »
@pawelek2011: ciągle coś planujesz, chcesz zrobić, coś kupić itd... Trochę to irytujące! Weź i pójdź zrobić kilka zdjęć i wtedy będzie wiadomo, czy to co ci siedzi w głowie można uzyskać poprzez fotki... telefonem. Wtedy tak/nie będziemy czytać o twoich "planach" i może Admin zamknie wątek lub nie. Do roboty!

6
Na warsztacie / Odp: Darwinowo nowe składy
« dnia: 24 Lipca 2020, 00:58:41 »
1. Brak logiki sprzęgów. Pojazdy muszą być odpowiednio połączone, adekwatnie do swoich możliwości i funkcji w składzie.
2. Występują ładunki nieadekwatne do pojazdu.
3. Zadeklarowane brutto przekracza dopuszczalną ładowność wagonów.
Tyle formalnie. W logikę zestawień nie wnikam.

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 04 Maja 2020, 15:15:16 »
Był błąd z EN57 w członach RB w exe paczkowym, na najnowszym exe już jest ok.

8
Wciśnięcie przycisku na numerycznej "+" i "-" powoduje tako samo zachowanie, jak przy użyciu przycisków na numerycznej "7" i "1".
No dobrze, ale to jest zupelnie cos innego niz "wciśnięcie klawisza + powoduje zahamowanie lokomotywy". Klawisz + powoduje zawsze przestawienie nastawnika do przodu. Owszem, jesli najpierw przestawisz kolo klawiszem - w pozycje hamowania to + spowoduje jedynie odluzowanie o 1 stopien, ale i tak bedzie to "zmniejszenie stopnia hamowania".

Przy obsludze takiego nastawnika warto pamietac ze klawisz Shift w polaczeniu z +/- powoduje przeskok do najblizszej "pozycji granicznej", czyli np. "Shift minus" w momencie gdy kolo nastawnika jest ustawione na jazde spowoduje calkowite zdjecie mocy i ustawienie kola w pozycji 0, bez potrzeby patrzenia na wskazniki, liczenia itp.

9
Tak, a ten załącznik x86 to jest pusty plik dla picu.
Exe pobierasz takie, jaki wariant bibliotek sobie zainstalowałeś. Czemu 20.01 miałeś x86, skoro twój system obsługuje x64? Nie wiem, ale głupio. Siedź na x64 i drugiego nie tykaj.

10
Po prostu zaprzestano wspierania 32jek, które siadają na najnowszych shaderach. Jak masz możliwość to sobie przeinstaluj na x64bity.

11
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 13 Kwietnia 2020, 16:41:34 »
@tmj: wygląda, że teraz działa, przynajmniej EN76 zaczął zawracać. Nie wiem jeszcze jak SA134, ale zakładam, że też powinno być OK.
@mareczek: znalazłem problem, zaczynał się w Janiszewie, gdzie SU45-172 wyjechała nie na ten tor, co powinna. A zrobiła tak, bo miała rozkład i ignorowała tarcze manewrowe. Będzie ogarnięte w kolejnej wersji.
@ic_kołobrzeg: nie jest to specjalnie, ale "tak wyszło". Generalnie samochody wszędzie powinny stawać przed przejazdem (nawet niestrzeżonym), ale nie zawsze chcą współpracować i już jakiś czas temu zarzuciłem próby dochodzenia, dlaczego tak się dzieje. Uznajmy to za koloryt polskich kierowców.

// edit
Przesyłam patcha do ostatniej wersji paczki ze scenerią: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_patch20200413.zip (1,3 MB)

Patch usuwa dotychczas zauważone błędy i wprowadza pewne zmiany:
  • testowa aktualizacja składów w niektórych misjach na bardziej współczesne (na razie tylko misje z dopiskiem _2 w nazwie)
  • wprowadzenie podziału niektórych plików na epoki w celu umożliwienia jazdy w starszych dekoracjach, jak komuś tak wygodnie:
    • wskaźniki i balisy ETCS wydzielone do pliku v2_ETCS.scm
    • elementy.scm w dwóch wariantach: dla 1998 i 2015 r. (lata podano przykładowo, proszę się do nich nadmiernie nie przywiązywać); w wersji 1998 usunięto dotychczasowe tablice peronowe wg nowego wzoru zastępując je starszymi; w wersji 2015 r. wprowadzono m.in. nowe wyświetlacze peronowe w Janiszewie i Janiszewie Zachodnim, a także umieszczono biletomaty w niektórych miejscach; w obu wersjach wprowadzono też drobne modyfikacje
    • przejazdy.scm również w dwóch wariantach - w wersji 1998 usunięto przejazdy z tarczami ostrzegawczymi przejazdowymi, zastępując je przejazdem ze starymi gongami oraz przejazdem niestrzeżonym
    • wskazniki.scm także w dwóch wariantach dla uwzględnienia zmian w przepisach dot. sygnalizacji, w wersji 1998 wprowadzono wskaźniki W27 zamiast W27a oraz zrezygnowano z W6b, usunięto także wskaźniki odnoszące się do tarcz ostrzegawczych przejazdowych
  • wprowadzono wskaźniki W32 określające miejsce zatrzymania składów na peronach w Janiszewie, Różanach, Orzechowie i Macierzewie (tylko wersja 2015); dostosowano także informacje w W4 dla AI; jadąc na wersji 1998 również można się zatrzymywać tam, gdzie byłyby wskaźniki W32
  • dostosowano miejsce oczekiwania pasażerów do nowych miejsc zatrzymania się pociągów na peronach

W związku z aktualizacją składów do używania plików z _2 na końcu konieczne są dodatki z Testu dodatków:

Na chwilę obecną wszystkie misje korzystają tylko ze współczesnych wariantów plików (z dopiskiem 2015). Jak ktoś chce sobie zobaczyć wersję starszą trzeba ręcznie edytować pliki.

Uprzedzając uwagi odnośnie "współczesnych" składów chciałem zwrócić uwagę, że jest to kompromis między wiernością epoce i możliwościami symulatora. Na chwilę obecną w symulatorze nie mamy szynobusów, aby wstawić je do jazdy z poziomu gracza. SA134 i SA106 nie mają kabin, a jedyny "szynobus" (właściwie wagon silnikowy) z dostępną kabiną to SN61, który nie za bardzo pasuje do współczesności. Stąd mamy w scenerii składy wagonowe z SU45 i SU42 na czele, starałem się wybierać jedynie takie wagony i loki, które jeszcze kilka lat temu miały okazję jeździć w rzeczywistości. Jeżeli chodzi o ruch towarowy nie mamy żadnych tekstur ST44 w malowaniu PKP CARGO i modeli bardziej współczesnych ciężkich spalinowozów (ST48 czy ST44 po modernizacji), z tego względu nadal obok ST45 spotkamy zielone ST44 czy ST43 z niebieskimi węglarkami PKP CARGO. Jeżeli kiedyś coś się w tej materii zmieni z chęcią zaktualizuję.

12
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 16:27:28 »
Podgrzej wodę.

13
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 30 Marca 2020, 22:00:02 »
Nowa wersja: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20200330.zip (247 MB)

Nie jest to wersja idealna, gdyż nie udało mi się wszystkiego poprawić, co chciałem, ale niewątpliwie jakiś krok naprzód jest. Paczka jest dostosowana do PC 20.01. Główne zmiany:
  • nowe misje:
    • CTLwegielA, CTLwegielB – pociągi towarowe CTL z Janiszewa do elektrowni w Macierzewie i z powrotem (dla zwolenników krótkiej jazdy, trwają maks. 1h 15')
    • kontenerA – nocny pociąg z terminalu kontenerowego do Macierzewa
    • osobA_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Janiszewa do Jarkawek, z wyjazdem z lokomotywowni
    • osobAB_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Wilisia do Jarkawek i następnie do Janiszewa, z wyjazdem z torów postojowych
    • osobB_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Jarkawek do Janiszewa (fragment z misji AB_poranek)
  • dodanie kanałów radiotelefonicznych (3 – Janiszew, 6 – reszta scenerii)
  • dodanie zapowiedzi stacyjnych w Janiszewie, Macierzewie i Wilisiu
  • przeteksturowanie terenu na standardowy kafel 10x10
  • dodanie rozkładów jazdy dla części pociągów towarowych

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Grudnia 2019, 17:55:09 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, czestotliwosc dzwiekow jest domyslnie lekko (+- 2.5%) losowa

- funkcjonalnosc, definicja dzwieku moze zawierac parametr pitchvariation: X gdzie X okresla zakres z jakiego losowana jest czestotliwosc dzwieku. Przykladowo pitchvariation: 0.1 spowoduje modyfikacje czestotliwosci bazowej w zakresie +- 5% zas pitchvariation: 0 spowoduje ze dany dzwiek bedzie zawsze odtwarzany tak samo

- eksperymentalnie, drobne optymalizacje w silniku graficznym mogace teoretycznie poprawic nieco fps

- palimy intele, szaderowy silnik graficzny wykorzystuje przy malowaniu cieni tzw kaskade map (CSM) pozwalajaca na uzyskanie lepszej jakosci cieni przy tej samej (lub nawet nizszej) rozdzielczosci. Uwaga: poniewaz cienie zewnetrzne w tym systemie automatycznie wplywaja na oswietlenie kabiny parametr gfx.shadows.cab.range ma od tej pory zastosowanie tylko dla silnika legacy

15
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 05 Grudnia 2019, 15:58:25 »
Dziś usłyszałem od instruktora że na sieci PLK sygnał STÓJ może zostać podany na 15 sposobów. Spróbujecie wymienić wszystkie? Sam nie jestem w stanie wskazać wszystkich 15 form.
Wertując instrukcję Ie-1 da się znaleźć akurat 15 sygnałów bądź sytuacji, które oznaczają sygnał "stój" (część wymienił już @matek123):
  • Sr1
  • S1
  • S1a
  • Z1
  • Z1wk
  • Z1o
  • Z1wg
  • Z1p
  • D1
  • D2
  • D3
  • D7 (też oznacza "stój", pomimo odnoszenia się do pojazdów drogowych)
  • Rm4
  • Sygnał wątpliwy
  • Brak świateł na semaforze świetlnym
16. Podanie sygnału zezwalającego na semaforze (kształtowym) dla kierunku przeciwnego przy tym samym torze. Co wygrałem?

16
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 30 Listopada 2019, 17:47:09 »
Ale nad czym Wy chcecie się tu rozwodzić? Jak ktoś nie potrafi poprawnie interpretować przepisów, to nic na to nie poradzicie. Wbrew pozorom często pozycja "instruktora" czy innego kontrolera ruchowego niestety nie oznacza, że te osoby mają rację. A wręcz przeciwnie. Co gorsza - często nie potrafią się przyznać do błędu. Dyskusja w takiej formie jest bezcelowa.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Listopada 2019, 15:41:51 »
Skąd ta zmiana?
To efekt domyslnego algorytmu konwersji HDR w wersji szaderowej. Podbija on kontrast i w rezultacie jasne obszary zostaja przeswietlone. Domyslny algorytm mozna sobie zastapic innym, wg instrukcji z filmu przygotowanego przez Stele,
 


(alternatywnie mozna przywrocic stary tryb malowania uzywajac wpisu gfxrenderer legacy w pliku ini, jesli kogos to kreci)

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2019, 14:13:18 »
Będzie nowe PC w tym tygodniu.

19
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 16 Października 2019, 23:44:52 »
Potomek przyszedł na świat. Czasu juz nie mam w ogóle na nic. W grudniu jak skonczy mi się praca zacznę dopiero składać tą paczkę.

20
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 08 Października 2019, 00:35:48 »
Wywala po sciagnieciu zywoplotu.

21
Na warsztacie / Linia053_Wrzosy
« dnia: 16 Sierpnia 2019, 20:15:06 »
Dobry Wieczór MaSzynowemu Państwu.

W ostatnich tygodniach pracowałem sobie w wolnych chwilach nad sceneryjką. Skromne 37 kilometrów linii dwutorowej z prędkościami 100-120 km/h, kilka stacji, sporo przystanków. Utrzymana w stylu zmodernizowanej magistrali, na końcu linii nieco większa stacja. Zrobiłem mały eksperyment - wziąłem Linię 053, obróciłem swoją scenerię tak aby na wylocie z Dębicy jechać do pierwszej stacji "mojej" scenerii i jakoś to razem połączyć. Tym samym 68 kilometrów oryginalnej L053 z 37 "mojej" daje nam scenerię ~105 kilometrów szlaku. Wyszło to, co w załączniku. Wziąłem najlepszą wersję L053 jaką udało mi się znaleźć, czyli ostatnie przeróbki @Transkei'a. L053 jest całkowicie nieruszona. Sceneria jest utrzymana w podobnym klimacie co L053, czyli wszędzie mamy blokadę jednoodstępową półsamoczynną (PP).



Mamy tak naprawdę cztery szlaki:
a) pierwotna L053 Sandomierz - Dębica
b) szlak Dębica - Nowa Ruda podg: szlak dwutorowy, prędkości 100-140 km/h
c) Nowa Ruda podg - Arkadia podg: szlak jednotorowy, prędkości 100-120 km/h
d) Arkadia podg - Wolica: szlak dwutorowy, prędkości 100-130 km/h

Odcinek A to około 70 km, natomiast odcinki B - D to około 85 kilometrów, razem wyjdzie nam jakieś 150-160 kilometrów szlaku do jazdy.

Zady:
- jest płasko. Bardzo mi przykro, ale nie umiem robić ładnego terenu, który byłby urozmaicony pagórkami, wzniesieniami itd. Oglądałem poradniki, wzorowałem się na innych sceneriach no ale najzwyczajniej w świecie mi to nie wychodzi
- otoczenie czasem niedopracowane, ale starałem się pustych miejsc nie zostawiać. Widać tendencję do powtarzalności rozwiązań.

Walety:
- jest sceneria, po której można jeździć siudemkami


Do zrobienia:
- sieć trakcyjna


tl;dr
Nowa sceneria.

22
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 14 Sierpnia 2019, 21:09:02 »
Większość starych wagonów wyleciała. Trzeba nowe składy na kaliskiej pozestawiać sobie.

23
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 11 Sierpnia 2019, 17:23:09 »
Uhm, panowie, one nigdy nie były oteksturowane.

24
Publikacje / MaSzyna 19.08
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 21:39:40 »
Zapraszamy do zapoznania się z ostatnim wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 19.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na początek sierpnia 2019 roku.
Jest to patch zawierający zmiany w rewizjach 3702-4216.
Paczka zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać paczkę bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

25
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, oprocz "zwyklych" eventlauncherow mozliwe jest rowniez definiowanie eventlauncherow uruchamianych poprzez wyslanie z pojazdu sygnalu radiowego ZEW3. Eventlauncher uruchamiany radiem definiowany jest tak samo jak zwykly eventlauncher, ale jako klawisz aktywujacy podany ma ciag radio_call3 Sygnal ZEW3 wysylany jest domyslnie klawiszem Backspace, o ile w pojezdzie znajduje sie zalaczona radio ustawione na kanal inny niz 10

- funkcjonalnosc, dodane urzadzenie kabinowe, przycisk sygnalu radia ZEW3 definiowany wpisem radiocall3_sw:

26
Na warsztacie / Odp: Źródła symulatora
« dnia: 09 Czerwca 2019, 13:55:48 »
To jest oficjalne: https://github.com/eu07/maszyna
To jest moje: https://github.com/Milek7/maszyna (wydania do paczki czasami idą z mojego, nie zawsze pamiętam żeby pushąć na główne)
Tu jest tmj: https://github.com/tmj-fstate/maszyna/
Tu jest youby: https://github.com/Xoov/maszyna

27
Myślę, że najlepszą opcją byłoby jak by pozdrze sam zrobił aktualną paczkę i wrzucił w tym wątku.

28
Nie bylo mnie teraz w kraju. W przyszlym tygodniu tez wybywam na ponad miesiac, pozwiedzac z namiotem rosyjskie i moldawskie krzaki przytorowe. Zasadniczo paczke dzialajaca mam u siebie. Ale jeszcze ja testuje. Cierpliwosci. Jest to paczka jezdzaca, ale bez poprawionej struktury. Nie mam glowy zupelnie teraz do tego.  Ktos pytal o torowisko weglowki. Weglowka "jest robiona" jako oddzielny moj projekt. Na razie jest samo torowisko od Tarnowskich Gor do Jaksic pod Inowroclawiem. Ok, koniec OT.

29
Bardziej to brak rozróżnienia w EXE dla atmo czy to tunel czy nie...

A tak ogólnie to w tunelach też są mgły :P

30
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 13 Kwietnia 2019, 15:59:51 »
Przedstawiam scenerię dostosowaną do MaSzyny 19.04. Zmiany w porównaniu z ostatnią paczką są niewielkie, ale mimo wszystko:
  • Poprawa źle wpisanych wektorów normalnych, co skutkowało niewyświetlaniem niektórych ścian.
  • Naprawa scenariusza – był błąd, który blokował pociąg na stacji Nowy Slimsonów.
  • Pociągnięta trzecia szyna na prawie całej długości, choć są jeszcze krótkie odcinki bez niej.
  • Po dojechaniu do stacji Kolumba i otrzymaniu Ms2, możemy nacisnąć Shift+0. Wyjedziemy wtedy na STP Kamienny Potok (stacja nie w pełni gotowa, ale już coś niecoś na niej jest).
  • Wymiana taboru – wszystkie kursy obstawione przez EN57-AKŁ. Ciągle nie jest to samo co prawdziwy pociąg metra, ale jeździ się zdecydowanie lepiej niż zwykłym EN57 – porządny rozruch, łatwo się nauczyć hamować. Polecam się też przejechać jako pasażer.
O ile na zwykłym exe z paczki wygląda nawet nieźle, o tyle na shaderowym exe wszystko wygląda po prostu źle. Widzę wprawdzie, że możliwości poprawy są, i że chyba wszystko będzie wyglądać bardzo dobrze, jeżeli do tekstur stworzy się pliki .mat z odniesieniami do shaderów – ale tutaj przydałaby się pomoc, bo nie mam zielonego pojęcia o shaderach.

Link do paczki zamieściłem w pierwszym poście wątku.

Strony: [1]