Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - miko22

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19
91
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Listopada 2018, 16:47:44 »
Wkrótce rozpocznie się zrywanie biało-czerwonych oklein z EP09 i EU44. To jest ostatni dzwonek na zrobienie zdjęć lokomotyw w takich barwach na tekstury.
Udało mi się upolować EP09-019 na czele "Sobieskiego": jeden bok dwa razy (z dalsza i z bliższa), jedno czoło dwa razy, drugie czoło pod dużym kątem i opisy na boku z bliska. Tylko na użytek Symulatora Pojazdów Szynowych MaSzyna: http://eu07.pl/userfiles/21606/foto-ep09-019_niepodlegla.7z (71,3MB)
Do użytku w innych celach tylko po uzyskaniu indywidualnej zgody autora.

Wie ktoś może czy ten pociąg bywa prowadzony także przez inne lokomotywy w takich okleinach?

92
Pomoc doraźna / Odp: Dziwne szumy w lokomotywach
« dnia: 18 Listopada 2018, 13:09:31 »
U mnie w paczkach 18_07 i 18_10 efekt też jest taki sam, jak na filmie. Sprawdziłem zarówno sam dźwięk, jak i jego odtwarzanie w EU07-150 (przy wyłączonej przetwornicy, bo to nie od niej dźwięk, tylko z dźwiękiem zegara w Haslerze coś się stało).

93
Pomoc doraźna / Odp: Dziwne szumy w lokomotywach
« dnia: 18 Listopada 2018, 11:12:07 »
W załączniku wersja z paczki 18_01. W 18_03 już jest chyba ciut gorzej, a w 18_07 jest już jak na filmiku.

94
Pomoc doraźna / Odp: Za ciche dźwięki
« dnia: 15 Listopada 2018, 22:15:12 »
Jedynie martwiące jest to że jak się przesiądziesz do kabiny "B" to nie słychać cykania czuwaka
Akurat w większości lokomotyw w kabinie B nie powinno być słychać cykania czuwaka, jak i SHP, bo skrzynie z nimi są tylko w kabinie A. Tylko lokomotywy dwuczłonowe (a na pewno ET41) i EZT mają skrzynie z CA i SHP w obu kabinach, bo kabiny są w oddzielnych członach.

95
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 01 Listopada 2018, 21:39:45 »
5 Eaos-ów Ecco Rail, z czego 2 mają jeden bok i jedno czoło pod kątem, a pozostałe 3 tylko jeden bok, bo pociąg już jechał. Tylko na użytek Symulatora Pojazdów Szynowych MaSzyna: http://eu07.pl/userfiles/21606/foto-5x_eaos-ecco_rail.7z
Do użytku w innych celach tylko po uzyskaniu indywidualnej zgody autora.
Edit: Ups, drugie zdjęcie poglądowe było trochę za duże...

96
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.07 - problemy
« dnia: 20 Września 2018, 21:00:07 »
l053_poranek, misja nr 12 z lokomotywą podmienioną na inną ET41 - scenariusz zablokował się po przyjechaniu do Turowa z opóźnieniem ok. 25 minut. Dalej pod trochę przejechanym na S1 (screen 1.) wjazdowym do Psiego Pola od strony Turowa stoi ROJ 32148. W Psim Polu pod wyjazdowym na S1 w kierunku Swoszowic na torze 2. stoi TBE 321344. Pod wjazdowym na S1 do Swoszowic od strony Psiego Pola stoi RPE 32118. W Swoszowicach pod wyjazdowym na S1 w kierunku Psiego Pola na torze 3. stoi TME 233479, a pod wyjazdowym na S1 w kierunku Krapikowika na torze 2. stoi TMS 323512. Pod wjazdowym do Swoszowic na S1 od strony Krapikowika stoi TKS 224835. Pod przejechanym na S1 (screen 2.) wjazdowym do Krapikowika od strony Swoszowic stoi ROJ 22152. Pod wjazdowym na do Dębicy Osobowej na S1 od strony Krapikowika stoi ROJ 32142 (w Dębicy Towarowej pusto). W Dębicy Osobowej pod wyjazdowym na S1 w kierunku Krapikowika/Dębicy Towarowej na torze 8. stoi TME 232159, a pod wyjazdowym na S2 (screen 3.) w kierunku Krapikowika na torze 2. stoi RPE 23113. SM42-2303 Orion Kolej stoi w Dębicy Osobowej pod tarczą Tm5 na Ms2 jak na screenie 4. (może dobrze, nie wiem). Pod wjazdowym na S1 do Dębicy Osobowej na linii dwutorowej od strony końca scenerii stoi RPE 22167, a za nim już na samym końcu toru w kierunku Dębicy Osobowej RPE 24115. W drugą stronę od Turowa pod wjazdowym na S1 do Pawłonu od strony Rudawy stoi TKS 334939. W Żernikach Małych pod S5 w kierunku Pawłonu z otwartymi drzwiami, stale załączonym sygnałem odjazdu i trochę za W4 (screen 5.) stoi ROJ 33142. Więcej błędów nie znalazłem. Sytuacja trwa już ok. 70 minut. Pod linkiem log (134MB) i errors, exe @tmj 20180919.
http://eu07.pl/userfiles/21606/priv-log_i_errors-l053_poranek.7z

Potrzeba więcej informacji? Wyłączyłem.

97
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Września 2018, 18:38:31 »
Lampka nadmiarowych silników działa teraz dobrze, WN II członu również, ale w plikach *.mmd ET41 trzeba dla niej zmienić:
i-mainbreakerb: wsb
na:
i-hvoltageb: wsb
Tylko pytanie - na którym bajcie i bicie jest ona wyprowadzona przez UART? W dokumentacji MWD nic o niej nie ma, a w kodzie też nie mogę znaleźć, gdzie jest sterowanie lampkami :/
- funkcjonalnosc, przy podawaniu nazwy tekstury w pliku .mat mozliwe jest opcjonalnie podanie zestawu wartosci zamknietego w klamrach [ ] Z zestawu takiego przy wczytywaniu wybrana zostanie losowo jedna z wartosci (podobnie jak ma to miejsce dla zestawow dzwiekow) Umozliwia to np. losowe ustawienie w kabinie "uszkodzonego" oswietlenia miernikow, poprzez podanie zestawu mozliwych wariantow
Chciałbym tylko wyjaśnić, że sprawa podświetlenia akurat manometrów jest ciut bardziej złożona. Do ich podświetlenia użyte są dwie żarówki znajdujące się w miejscach zaznaczonych na 1. załączniku. W 2. załączniku zdjęcie, jak to mniej więcej wygląda w rzeczywistości - jedynie obudowy manometrów są dorobione na potrzeby podłączenia do MaSzyny, ale żarówki są w oryginalnych mocowaniach. Czyli jeśli spali się prawa, to nie ma podświetlenia manometru ZG, ale też manometr PG przestaje być podświetlany z prawej strony. Podobnie jeśli spali się lewa żarówka, to nie ma podświetlenia manometru CH, ale też manometr PG przestaje być podświetlany z lewej strony. Mało tego na tym filmie: https://youtu.be/rK32MFo5_jo manometr ZG nie ma podświetlenia nie z powodu przepalonej żarówki (widać nawet, że manometr PG ma podświetlenie z obu stron), ale dlatego, że jest to już manometr nowszego typu (teraz czasami takie montują), który fabrycznie nie ma po prostu szczelin w obudowie służących do podświetlania. Z kolei na tym filmie: https://youtu.be/r3wt2a5WT4I wszystkie trzy manometry są nowego typu, ale manometr PG ma jako takie podświetlenie prawdopodobnie dlatego, że ktoś wyciął w jego obudowie szczelinę szlifierką, bo z tego co wiem, czasami tak robią w warsztatach, żeby światło jakoś dochodziło do tarczy. Do tego jeszcze manometry starego typu, ale zamontowane od przedniej strony (ramki wystające ponad powierzchnię pulpitu) z reguły są gorzej podświetlone od tych zamontowanych od tylnej strony, bo ten panel z laminatu zasłania wtedy częściowo szczeliny do podświetlania. Chyba, że ktoś podszlifuje laminat w tych miejscach, to jest lepiej, ale przesunięcie względem żarówek pozostaje.

A jeśli chodzi o symkową 424, to nie wiem co powodowało tamten problem, ale u mnie podświetlenie w niej działa dobrze - załącznik 3.

98
Inne niekolejowe / Odp: Darpol - zakupy przez osobę prywatną
« dnia: 13 Września 2018, 23:53:40 »
Ja próbowałem kilka razy (różne rzeczy), ale z reguły rozmowa przez e-mail na temat wyceny czy w ogóle dostępności danej rzeczy w końcu się urywała i przestawali odpowiadać. Natomiast teoretycznie nie robią problemów jeśli chodzi o zakup czegoś jako osoba prywatna - przynajmniej do puki rozmawia się telefonicznie.

99
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 13 Września 2018, 20:56:04 »
Dla tych, którzy lubią dłuuugie cabviewy z dźwiękiem ;) Paczka MaSzyna 18.07, exe 180909, scenariusz "l053_wieczor", lokomotywa ET41 ze składem TME 234677 (27 wagonów, dł. 380m, brutto 2160t).

Od komentarzy i liczby "łapek" góra/dół zależy czy jeszcze we wrześniu będzie drugi ;) Co do oświetlenia - wiem, że wyszło ciemno, ale w rzeczywistości było na tyle jasno, że bez problemu dało się czytać WOS czy rozkład. Następnym razem spróbuję bardziej doświetlić pulpit.

100
Symulator / Odp: MaSzynowy WRJ wszystkich scenariuszy
« dnia: 07 Września 2018, 20:27:02 »
Owszem, ale jak mam się uczyć jak uruchomić do tego Pythona i co to jest/jak działa/jak zrobić: TeX, LaTeX, pdflatex, zmiana iterowania, \chapter idt., to już chyba jednak wolę w tym Wordzie to kleić pomału ;) A jak zrobię automatyczny spis treści, to zmiany raczej też nie będą uciążliwe, bo teraz już rozkłady każdego scenariusza rozpoczynają się od nowej strony, więc w razie czego wystarczy kliknąć aktualizację spisu treści i gotowe. Jedynym problemem jest na razie to, że aby sprawdzić czy dany skład, który nie ma przypisanego na starcie rozkładu, dostaje go później, odpalam scenariusz i sprawdzam na ekranie pod F2 każdy z takich składów.

EDIT: Np. w scenariuszu Całkowo noc SU45-201 nie ma na starcie przypisanego konkretnego rozkładu:
trainset rozklad none4019 20 0.1
//$o -Pospieszny z Baltyku do Wlodowic
node -1 0 SU45-201 dynamic PKP\SU45_V2 301D-201 301D 0 headdriver 99 0 enddynamic
[...]
A po załączeniu scenariusza zauważyłem, że dostaje rozkład RPS58101, którego przypisanie znalazłem szukajką Notatnika jako event w calkowo/events_noc.ctr:
event mos_su46_manewr1 putvalues 0 none 1.0 1.0 1.0 Timetable:calkowo/rps58101 -100 0 endevent
Pytanie czy trzeba tak latać po scenerii do wszystkich składów do końca scenariusza czy jest jakaś szybka metoda pozwalająca znaleźć, że np. ta SU45-201 dostaje ten rozkład?

101
Symulator / Odp: MaSzynowy WRJ wszystkich scenariuszy
« dnia: 07 Września 2018, 19:22:08 »
Niestety kompletnie nie rozumiem, o czym piszesz, ani jak działa ten kod i co z nim zrobić :/ Odkryłem za to, że również w dwóch pierwszych scenariuszach Całkowa, tzn. "Lotos" i "Niebezpieczny pociąg" połowa pociągów jeździ bez rozkładów. Dodatkowo niektóre z istniejących rozkładów są niepoprawne, np. ROS427 z Całkowa "Lotos" - pociąg prowadzi SU46, a rozkład jest dla SU42. Ten sam rozkład jest też wykorzystany w "Niebezpiecznym pociągu" dla SM42. W każdym razie w załączniku WRJ z dodanymi rozkładami dla tych dwóch scenariuszy. Dodatkowo kliknięcie w nagłówek z nazwą scenariusza przenosi z powrotem do spisu treści, o czym też dodałem informację w drugim akapicie tekstu "Od autora". Poprzednim razem zapomniałem o numeracji - tamten załącznik powinien się nazywać WRJ_001-02.

102
Symulator / Odp: MaSzynowy WRJ wszystkich scenariuszy
« dnia: 07 Września 2018, 00:58:10 »
Nowa wersja jest w załączniku do mojej poprzedniej wiadomości (619kB), a nie w pierwszej. Bałtyk Cargo zaczyna się od początku strony 7. WRJ (8. pliku).

103
Symulator / Odp: MaSzynowy WRJ wszystkich scenariuszy
« dnia: 07 Września 2018, 00:19:33 »
Tylko że w Wordzie dodaję jeszcze nagłówki scenariuszy i opis dla każdego składu. W załączniku wersja z gotowymi "Bałtykami" i już aktywnym dla nich spisem treści. Z tego co zauważyłem, to te pociągi, dla których nie ma tu rozkładów, w ogóle ich nie dostają. Dodałem też m.in. informację, że nie biorę odpowiedzialności za ew. błędy (gdyby np. ktoś zapłacił w drukarni za wydruk i później by się okazało, że czegoś brakuje itp.), a rozkłady dla każdego scenariusza rozpoczynają się od nowej strony - jeśli o to chodziło @DzordZ. Te z notatnika wstawione do Worda próbnie jako tekst, ale chyba jednak wrócę do screenów, bo z użyciem programu "Shotty" to znacznie szybsza metoda, a po eksporcie do PDF i tak nie widać wielkiej różnicy. Jakieś sugestie odnośnie tej wersji czy robić dalej tak jak jest?

104
Symulator / Odp: MaSzynowy WRJ wszystkich scenariuszy
« dnia: 06 Września 2018, 22:25:56 »
Ok, do porad się zastosuję. Ale te "ładne" rozkłady z PDFów chyba i tak będą musiały być wklejone jako screeny (przynajmniej na razie), bo konwersja PDF->DOC marnie wychodzi.

105
Symulator / Odp: MaSzynowy WRJ wszystkich scenariuszy
« dnia: 06 Września 2018, 19:15:39 »
@DzordZ - co masz na myśli jako "przejście" pomiędzy scenariuszami? Zaczynanie się każdego od nowej strony czy coś więcej? WOSy będą później jako dodatek 2 do rozkładu. Także rozkazy "O" dla tych scenariuszy/scenerii, dla których istnieją.
@youBy - jeśli rozkłady w wersji strona po stronie, to w jaki sposób - tak samo po dwie strony A5 na jednej kartce A4 w orientacji poziomej czy po jednej stronie na kartkę w orientacji pionowej i w jakim wtedy formacie zrobić?
@Stele - ok, coś będę kombinował, najwyżej jeszcze dopytam. O tym, że rozkłady są jako *.txt wiem, chodziło mi właśnie o odpowiednie ich przyporządkowanie do składów bez nadanego na starcie numeru. Natomiast pierwsza wersja WRJ będzie jeszcze raczej zawierała screeny takich rozkładów z notatnika, jeśli dla danego pociągu nie ma gotowej ładnej tabelki. Takie tabelki będzie można później z czasem dorabiać i podmieniać.

106
Symulator / MaSzynowy WRJ wielu scenariuszy
« dnia: 06 Września 2018, 18:05:45 »
Wczoraj jadąc na l053 wieczór wyświetlałem sobie rozkład jazdy na drugim monitorze, bo nie chciało mi się przynosić drukarki do komputera połączonego z pulpitem, żeby wydrukować tylko jeden rozkład. Jazda byłaby jednak przyjemniejsza mając papierową wersję rozkładu, ale żeby nie drukować za każdym razem jednego rozkładu dla danego scenariusza pomyślałem, że przydatny byłby cały gotowy bloczek rozkładów dla wszystkich pociągów w formie książeczki. Taką książeczkę z sześciostronowym WOSem dla l053_calkowo-sluzba-tlk-1 już sobie ostatnio zrobiłem, więc jest to tylko kwestia odpowiedniego wydrukowania poszczególnych stron WOSu czy rozkładów na połówkach kartek A4, ale chcąc zrobić to ręcznie, tzn. drukować każdą stronę osobno, zajęłoby to dużo czasu. Tak powstał pomysł, aby zrobić jeden plik PDF zawierający rozkłady dla wszystkich pociągów, którymi można jechać w aktualnej paczce MaSzyny, przygotowany w taki sposób, by maksymalnie uprościć odpowiednie wydrukowanie rozkładów, które umożliwi później ich łatwe spięcie w gotową książkę na wzór Wewnętrznego Rozkładu Jazdy Pociągów - w wydaniu MaSzynowym dla wszystkich scenariuszy.

W załączniku pierwsza wersja robocza do wglądu. Gotowa jest strona tytułowa, spis treści (jeszcze bez uzupełnionych stron, dodatkowo PDF będzie zawierał automatyczne odnośniki) i wstawione są rozkłady dla pierwszego scenariusza, jako screeny tego, co udało mi się znaleźć. Już wyjaśniam, dlaczego układ stron jest (z pozoru) tak dziwny... Otóż pierwsza strona pliku, to zewnętrzne strony docelowej okładki - strona tytułowa jest po prawej, bo po złożeniu wydrukowanej tak kartki, będzie to przednia strona okładki, a tylna będzie pusta. Druga strona pliku, to wewnętrzne strony okładki wydrukowane na odwrocie tej samej kartki. Drukować się będzie najpierw strony pliku nieparzyste, następnie będzie trzeba odpowiednio włożyć zadrukowane z jednej strony kartki z powrotem do drukarki tak, aby na ich odwrocie wydrukować strony parzyste pliku. Po złożeniu, zagięciu wzdłuż linii i złączeniu np. zszywkami jak zeszyt formatu A5, utworzy to spójną książkę. Następnie jest 3. strona pliku zawierająca w prawej części 1. stronę WRJ - początek spisu treści. Lewa część tej strony pliku będzie później zawierać rozkład ostatniego pociągu z ostatniego scenariusza (jeszcze nie wiadomo, jaki to będzie numer strony całego WRJ). Kolejna, 4. strona pliku ma w lewej części 2. stronę WRJ, czyli ciąg dalszy spisu treści. Znów będzie to później ta sama kartka, co poprzednia strona pliku, tyle że na odwrocie. W prawej części tej 4. strony pliku będzie zatem rozkład przedostatniego pociągu z ostatniego scenariusza. I tak dalej to się będzie układać...

W zasadzie wystarczy już tylko porobić screeny i powstawiać wszystkie rozkłady z numerem pociągu i relacją w nagłówku, a na koniec uzupełnić spis treści o numery stron i odnośniki. Sądząc po liczbie scenariuszy i uwzględniając wszystkie pociągi, może wyjść dosyć pokaźna książka, toteż ogólna koncepcja układu poszczególnych stron WRJ na stronach pliku może ulec zmianie ze względu na to, że przy dużej liczbie kartek "zeszytowy" sposób ich łączenia nie będzie dobry, bo krawędzie bardziej wewnętrznych kartek będą za bardzo wystawać w stosunku do zewnętrznych - kartki w zeszytach łączonych zszywkami nie są jednakowej wielkości. Widać to po rozpruciu zeszytu.

Sam temat założyłem już teraz, bo mam pytanie odnośnie tego, gdzie z reguły można znaleźć rozkład dla pociągu, który np. na starcie nie ma rozkładu (np. wykonuje manewry) i otrzymuje go dopiero w trakcie scenariusza lub otrzymuje w jego trakcie drugi rozkład (np. po oblocie)? Przykładem takiego pociągu bez nadanego od początku numeru i rozkładu jest skład z EU07-324 w scenariuszu Bałtyk Cargo. W pliku baltyk_cargo.scn ten skład ma wpisany rozkład "none".

Przy okazji mile widziane zgłoszenia ew. błędów i sugestie dotyczące już istniejącej wersji WRJ. Nie bardzo wiedziałem, co wpisać zamiast numeru wniosku, ale w końcu wymyśliłem i nie jest to przypadkowy zbiór liczb. Bardziej zainteresowanym polecam zajrzeć do tabeli kodów ASCII - kolumna DEC ;) Natomiast po ukośniku jest to po prostu numer danego rozkładu, bo chciałbym je aktualizować.

107
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.07 - problemy
« dnia: 05 Września 2018, 20:26:59 »
Ja dopiero ok. godziny 00:20 czasu scenariusza pojechałem dalej pomijając próbnie S1 na wyjazdowym z Żernik towarowych, bo przebieg miałem ustawiony na wprost i resztę scenariusza dokończyłem normalnie łącznie z manewrami na koniec. Tylko na radiu co jakiś czas słyszałem informację dla jakiegoś towarowego (może dla tego, który stał też na S1 przy jakimś przystanku osobowym dosyć kawałek za EP09, a prowadzony był przez EU07-417), że na razie nie będzie wjazdu, bo nie ma wolnego toru. Jakby co, mam końcowego loga, ale na zapas nie wstawiam, bo ma 528MB.

108
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.07 - problemy
« dnia: 05 Września 2018, 15:12:50 »
l053_wieczor, misja nr 6 z lokomotywą podmienioną na inną ET41 - scenariusz zaciął się po zatrzymaniu się w Żernikach. Od strony Sandomierza stoi pod wjazdowym do Żernik na S1 na torze nr 2 skład z EP07-444, a od strony Rudawy też na S1 pod wjazdowym do Żernik stoi skład z EP09-044 na torze nr 1. Ja stoję w stacji na torze 1., po mojej prawej na torze 3. stoi skład z E6ACT-001, na torze 4. pod wyjazdowym w kierunku Rudawy na S1 stoi luzem 6Dg-139 z osygnalizowaniem manewrowym, na torze 6. jakieś platformy, a na torze 8. w stronę Sandomierza skład z ST45-02. Do przejazdu przez stację wolny jest tylko tor 2. i 10. Do Żernik przyjechałem z ok. półgodzinnym opóźnieniem (po drodze stałem 2 razy), a sytuacja trwa już jakieś 50 minut. Poniżej link do archiwum z plikiem errors i log, w którym niestety załączone jest logowanie komunikacji przez UART, więc ma prawie 170MB. Exe @tmj 180903.
http://eu07.pl/userfiles/21606/priv-errors_i_log-l053_wieczor.7z

PS.: Na tym scenariuszu jadę pierwszy raz. Chciałem przetestować poprawki na zakłócenia, które mi się robiły w pulpicie podczas ostatnich wystaw i może za drugim przejazdem nagrać filmik z jazdy na pulpicie, ale jeśli znowu nie dojadę do końca, to trochę umniejsza to sens takiego filmu :(

109
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 27 Sierpnia 2018, 15:34:02 »
Ja prawdopodobnie do Gliwic z pulpitem ET41, ale to jeszcze nie jest pewne, więc proszę tego postu nie brać jako zapowiedź kolejnej prezentacji MaSzyny.

110
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 17 Sierpnia 2018, 00:50:15 »
Oświęcimski Klub Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" zaprasza na prezentację MaSzyny z pulpitem ET41 na dwóch wystawach: podczas Parowozjady 18-19 sierpnia w Skansenie Taboru Kolejowego w Chabówce oraz podczas I Bielańskiego Rodzinnego Spotkania z Koleją 25-26 sierpnia w Kompleksie Sportowym CRS Bielany w Warszawie przy ul. Lindego 20. W ostatnim czasie zostało dodanych kilka nowości w działaniu pulpitu, a wśród nich jedna dosyć szczególna - w pełni funkcjonalny układ samoczynnego rozruchu lokomotywy! Poniżej film zapowiadający wystawę i prezentujący działanie niektórych nowinek, a w załączniku tradycyjnie zdjęcie z poprzedniej wystawy MaSzyny (podczas DTK w Chrzanowie).

EDIT 22.08.2018r.: W drugim załączniku zdjęcie z wystawy na Parowozdjadzie. Tylko znowu za późno pomyślałem o jego zrobieniu... :/ Plakat widoczny na pierwszym zdjęciu wisiał na prawo od telewizora, a całość stała pod namiotem. Jazdę odbyło ok. 240 kursantów, a przejechany dystans wyniósł łącznie 821km. Tutaj natomiast plakat dotyczący wystawy w Warszawie: KLIK. Oczywiście jest na nim błąd - nie będzie symulatora EU07, tylko ET41. Zapraszamy! :)

EDIT 25.08.2018r.: Pulpit w Warszawie uruchomiony, było TVP, a o 19:30 dzisiaj i jutro ma być audycja. Nie mam doświadczenia w udzielaniu wywiadów, ale mam nadzieję, że nie zrobiłem żadnej gafy, również w trakcie jazdy ;)

111
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Sierpnia 2018, 13:36:34 »
A z tym zacinaniem się symulacji przy aktywnej komunikacji przez UART się coś może udało zdziałać? Właśnie rozkładamy się z pulpitem w Warszawie ;)

112
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Sierpnia 2018, 10:36:58 »
Właśnie też mi się tak wydawało, że przeciwpoślizg znowu nie działa po użyciu odluźniacza, bo kiedyś to już było naprawiane i chyba znowu się popsuło.

113
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Sierpnia 2018, 02:39:25 »
Ok, fajnie :) Natomiast przy wdrażaniu nowej funkcji (przekaźnik różnicowy obwodu głównego) wyszedł teraz jeszcze błąd w komunikacji - exe nie wysyła wartości prędkości większej niż 131km/h (83hex), nawet jeśli lokomotywa dalej się rozpędza. Mógłbyś i na to spojrzeć przy okazji?

114
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Sierpnia 2018, 21:13:10 »
Zawiesza się zaraz na starcie. Taki sam komunikat pojawia się na exe paczkowym i @tmj, kiedy nie jest podłączone Arduino, a w *.ini jest załączona komunikacja.

115
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Sierpnia 2018, 17:52:22 »
Testuję właśnie pulpit przed kolejną wystawą i zauważyłem, że przy aktywnej komunikacji przez UART i tylko wtedy, ale nawet na TD, dosyć często zdarzają się chwilowe, trwające dziesiąte części sekundy przycięcia symulacji. Czasami nawet co kilka sekund. Raczej nic poważnego się z tego powodu nie dzieje, ale jednak przeszkadzają w jeździe takie szarpania. Czy mógłbyś spróbować to jakoś naprawić @tmj lub @Milek7? Może by przenieść całą komunikację do osobnego wątku, żeby nie wpływała na liczenie fizyki?

Przy okazji zauważyłem jeszcze jeden błąd w działaniu lokomotyw siódemkopodobnych (i innych pewnie też) - kiedy w cylindrach lokomotywy jest ciśnienie powyżej 0,11MPa, ale lampka styczników liniowych jeszcze się świeci (poniżej 0,21MPa), nie da się załączyć jazdy nastawnikiem (nieprawidłowo), natomiast kiedy załączy się jazdę najpierw i dopiero później ciśnienie w cylindrach wzrośnie powyżej 0,11MPa, to jazda nie wyłącza się, do puki ciśnienie nie osiągnie 0,21MPa (prawidłowo). Przypuszczam, że w exe jest na sztywno uzależnienie załączenia jazdy od ciśnienia w cylindrach poniżej 0,11MPa, natomiast powinno być takie samo uzależnienie, jakie jest dla lampki styczników liniowych, tzn. jeśli lampka się świeci, to powinno się dać załączyć jazdę.

116
Patrząc po zdjęciach, pociąg jechał w kierunku Woli. Tamtędy jeżdżą pociągi do/z kopalni Piast Ruch II (dawny Czeczot). Ogólnie trzeba mieć dosyć spore szczęście (w tym przypadku pecha), żeby na coś tam trafić, bo jeżdżą dosyć rzadko.

117
(z tego wzięła się prędkość 33km/h zaznaczona na haslerze, wtedy warunki te powinny być spełnione).
Tylko taka drobna uwaga - te 33km/h nie są bezpośrednim warunkiem, tzn. proszę w kodzie nie uwzględniać spełnienia warunków od prędkości, bo i w rzeczywistości w Haslerze nie ma żadnego styku na tą prędkość i są sytuacje, w których bocznikowanie może być załączone przy niższej prędkości (odpowiedź autora na komentarz pod filmem):

118
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Części na budowę pulpitu eu07
« dnia: 16 Lipca 2018, 16:28:42 »
Chętnie, tylko problem w tym, żeby właśnie znaleźć taką firmę, która akurat coś złomuje i w dodatku jej prezes ma chęci do rozmowy na taki temat...

119
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Części na budowę pulpitu eu07
« dnia: 15 Lipca 2018, 16:03:59 »
Jeśli chodzi o cenę Haslera, to tu macie wycenę z Darpolu i dodatkowo jeszcze dla kranu FV4a: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,13529.msg480787.html#msg480787 A używanego RT9 z jakiejś złomowanej lokomotywy da się trafić na Allegro czy OLXie nawet za 500zł, A16 jeszcze taniej.
Natomiast taśmy mają po 29 lub 30zł/szt., ale trzeba kupić minimum 10szt. (przy większych ilościach chyba taniej). Z kolei tutaj (kiedyś firma Janitza): http://www.tasmydorejestratorow.pl/hasler/ kupiłem kiedyś w tej samej cenie 3 sztuki i polecam ze względu na jakość tych taśm w porównaniu do bydgoskich. Podobnie jak Darpol nie robią też problemów, jeśli chce się kupić prywatnie, a nie na firmę, bo jak pytałem telefonicznie w Biurze Handlowym Best (strona już nie istnieje jak i chyba firma: http://bhbest.pl/oferta/tasmy-do-szybkosciomierzy/) i powiedziałem, że chciałbym kupić prywatnie, to pan się mnie zapytał czy zamierzam tym palić w piecu, bo jak jest Hasler to i przecież musi zarejestrowane przedsiębiorstwo... Jeszcze jest opcja zakupu oryginalnych taśm haslerowskich u jedynego w Polsce ich dystrybutora, tzn. w RailTechPapla, ale tam jeszcze o cenę nie pytałem, bo nie zużyłem jeszcze tych trzech rolek z Janitzy: https://www.railtechpapla.pl/produkty/1/hasler-rail-ag
I taka ciekawostka z podlinkowanej strony:
Cytuj
[...] a RailTechPapla Sp. z o.o. jako wyłączny, a więc jedyny przedstawiciel Hasler Rail AG w Polsce dostarcza do nich wszystkie oryginalne części.Na rynku jest również wiele tanich podróbek, które nie spełniają wymagań zawartych w dokumentacji konstrukcyjnej prędkościomierzy Teloc RT/A .

Ciekawostką jest fakt, że polska norma dla taśm do prędkościomierza RT nie jest zgodna z wymaganiami oryginalnej dokumentacji HaslerRail. Firma HaslerRail wielokrotnie oświadczała, że jest wyłącznym właścicielem praw do dokumentacji i nie zlecała produkcji żadnej firmie zewnętrznej, a dystrybucja części zamiennych prowadzona jest wyłącznie poprzez sieć agencji, której zasięg można sprawdzić na www.haslerrail.ch. Należy przypomnieć, że HaslerRail nie gwarantuje dokładności pomiaru drogi i prędkości, prawidłowości wskazań, ani trwałości danych zapisanych w prędkościomierzu, jeśli do naprawy urządzenia użyte zostały nieoryginalne części, lub materiały eksploatacyjne. Takie dane mają wątpliwą wartość prawną dla dochodzeń związanych z oceną przyczyn katastrof kolejowych. [...]
Miałem okazję przetestować kawałek takiej taśmy i moim zdaniem jakość i czytelność wykresu jest porównywalna do taśm z Janitzy, ale nie wiem jak z trwałością, bo za krótko je mam, żeby ocenić. Na pierwszy rzut oka te oryginalne taśmy można rozpoznać po tym, że mają taki ładny ciemnobłękitny kolor, a po rozwinięciu co pewien odcinek pomiędzy miejscem na wykres prędkości i czasu nadrukowany numer katalogowy "Hasler 5.0260.150/13" (akurat w przypadku taśmy na 150km/h).

120
To na razie replika ;) A co do nastawnika, to w siódemkach i pochodnych jest ten sam błąd. Tam w rzeczywistości też nie ma blokady mechanicznej, a jest elektryczna. Kołem da się przekręcić dalej niż na szeregową bezoporową przy jeździe do tyłu, ale po prostu nic to nie spowoduje (choć teraz nie jestem pewny czy w 4E się wtedy wszystkie styczniki oporowe nie otworzą (musiałbym schematy prześledzić), ale w MaSzynie i tak nie jest symulowane ich zamykanie się po kolei po przejściu z pozycji 29. na 27.). W każdym razie to nie jest duży problem, bo można sobie do programu mikrokontrolera pulpitu dopisać, aby mimo dalszego przekręcania koła nie wysyłał do exe wartości większej niż pozycja jazdy szeregowej bezoporowej przy jeździe do tyłu.
Tak samo jak w exe nie ma z kolei blokady (elektrycznej) przejścia za pozycje szeregowe przy załączonym wysokim rozruchu, ale to też da się zrobić z poziomu mikrokontrolera sterującego pulpitem, jak i wiele innych rzeczy, których exe jeszcze nie obsługuje ;)
W wakacje będę siedział nad pulpitem kostkowym ;)
Będziesz robił sterowanie ruchem z pulpitu do jakiejś scenerii?

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19