Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - miko22

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 19
61
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 02 Lipca 2019, 17:05:24 »
W imieniu Oświęcimskiego Klubu Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" zapraszam na prezentację MaSzyny z pulpitem ET41 podczas V Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "Kolej w miniaturze", który odbędzie się w Hali pod Dębowcem przy ul. Karbowej 26 w Bielsku-Białej w najbliższy weekend. Symulator będzie dostępny w godzinach: 05.07 (piątek) - 15:00-18:30, 06.07 (sobota) - 10:00-13:00 i 14:30-18:30 oraz 07.07 (niedziela) - 10:00-13:00. Więcej informacji na temat całego wydarzenia m.in. tutaj: KLIK.
Natomiast w 1. i 2. załączniku zdjęcia z minionej wystawy w Krakowie.

EDIT 19.07.2019r.:
W imieniu Oświęcimskiego Klubu Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" zapraszam na prezentację MaSzyny z pulpitem ET41 oraz przedpremierowo EN71 podczas Parowozjady w Skansenie Taboru Kolejowego w Chabówce w najbliższy weekend. Symulatory będą dostępne w godzinach: 20.07 (sobota) - 09:00-17:00 oraz 21.07 (niedziela) - 09:00-15:00.

EDIT 18.08.2019r.:
W imieniu Oświęcimskiego Klubu Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" zapraszam na drugą przedpremierową prezentację MaSzyny z pulpitem EN71 podczas II Bielańskiego Rodzinnego Spotkania z Koleją w w Kompleksie Sportowym CRS Bielany w Warszawie przy ul. Lindego 20 w dniach 24-25 sierpnia. Symulator będzie dostępny w godzinach: 24.08 (sobota) - 10:00-19:00 oraz 25.08 (niedziela) - 10:00-16:00. W 3. załączniku zdjęcie pulpitu ET41 rozstawionego na dzień przed minioną Parowozjadą w Chabówce.

EDIT 06.10.2019r.:
W imieniu Oświęcimskiego Klubu Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" zapraszam na prezentację MaSzyny z pulpitem ET41 podczas IV Ogólnopolskiego Pokazu Kolei Miniatur w Zespole Szkół Samorządowych przy ul. Głównej 63 w Kobylnicy w najbliższy weekend (12-13.10). Symulator będzie dostępny pomiędzy godzinami: 12.10 (sobota) - 10:00-18:00 oraz 13.10 (niedziela) - 10:00-15:00.

62
Pomoc doraźna / Odp: Problem z Print Screen
« dnia: 06 Października 2019, 16:35:51 »
jest jakieś rozwiązanie tego ?
Wcisnąć Print Screen w MaSzynie, przełączyć się na inne okno (np. kombinacją Alt + Tab), przełączyć się ponownie na okno MaSzyny, wcisnąć drugi raz Print Screen i wkleić poprawny już zrzut ekranu tam, gdzie się chce.

63
Pomoc doraźna / Odp: Problem z scenariuszem l053_calkowo-sluzba-tlk-1
« dnia: 08 Września 2019, 20:21:26 »
Wiem, ale jeśli jednak coś się zmieniło w plikach scenariusza od wydania 19.04, to instalacja 19.08 na czysto spowoduje wgranie potencjalnie niedziałających plików, a aktualizacja 19.04 zainstalowanej w kwietniu do 19.08 nie nadpisze dobrze działających plików.
Chyba, że źle rozumiem działanie instalatora...

64
Pomoc doraźna / Odp: Problem z scenariuszem l053_calkowo-sluzba-tlk-1
« dnia: 08 Września 2019, 20:05:45 »
A może to komu działa, a komu nie, zależy od tego, kto instalował paczkę 19.08 na czysto (jak pisze @Marconi ponowna instalacja paczki nie naprawia problemu), a kto tylko zaktualizował 19.04 do 19.08. Ja instalowałem 19.08 na czysto i nie działa, a na 19.04 działa.

65
Pomoc doraźna / Odp: Problem z scenariuszem l053_calkowo-sluzba-tlk-1
« dnia: 06 Września 2019, 13:24:38 »
Mógłbyś opisać, jak to zrobić?

66
Pomoc doraźna / Odp: Problem z scenariuszem l053_calkowo-sluzba-tlk-1
« dnia: 03 Września 2019, 23:51:54 »
Ostatnio jak byłem w Warszawie z EN71, to miałem dokładnie ten sam problem na exe paczkowym z 19_08. Za każdym razem to samo, chyba ze dwadzieścia razy - S1 w tym miejscu, a jego pominięcie skutkowało wjechaniem w kozioł, ale nie miałem czasu sprawdzać, co tam dalej blokuje. Na 19_04 i poprzednich działało dobrze.

67
Jeszcze nie testowałem, ale teoretycznie do takiej ilości pozycji (do 64 łącznie z zerową) wystarczy sześć transoptorów szczelinowych (lub jakichś innych nadajniko-odbiorników) i odpowiednia tarcza lub tarcze dające razem kod Graya. Jest to wtedy enkoder absolutny i też nie ma szansy na "zgubienie" pozycji, bo układ stanów wysokich i niskich z poszczególnych odbiorników jest niepowtarzalny dla każdej pozycji. Mało tego przy kodzie Graya, w przeciwieńswie do zwykłego binarnego, zmianie ulega zawsze tylko jeden stan pomiędzy poszczególnymi pozycjami, więc nie potrzeba jakiejś dużej dokładności wykonania i "od biedy" powinny wystarczyć nawet ręcznie wycinane tekturowe tarcze, po jednej na każdy z transoptorów. Jak się ma możliwość, to można np. wykonać jedną tarczę z jakiegoś przeźroczystego materiału i odpowiednio zaczernić kod, ukstawiając nadajniki i odbiorniki w różnych odległościach od środka tarczy, oszczędzając tym samym miejsce w pionie, jeśli nie ma go zbyt wiele - tak jak np. u Ciebie.

68
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 20 Sierpnia 2019, 03:54:30 »
Z Macierzewa do Dębicy na l053_calkowo jest 100km, to razem byłoby ok. 140.

69
Film pokazujący różnice i podobieństwa pomiędzy nastawnikiem z ET22 i z ET41 (EU07) oraz zasadę działania mechanizmów i styków obu nastawników. Może się przyda komuś, kto chciałby sobie zrobić taki nastawnik ;) Więcej informacji w opisie pod filmem:

A tutaj dodatkowo pokazanie działania styków nastawnika ET22 po zdjęciu tylnej blachy oraz jak działa taki nastawnik po zdemontowaniu wszystkich styków. Odczucia z kręcenia są zupełnie inne - mniej "prawdziwe":

70
Na warsztacie / Odp: Dym z komina
« dnia: 07 Sierpnia 2019, 20:19:07 »
@Milek - dlatego na razie możnaby uzależnić od stosunku obrotów aktualnych do obrotów zadanych.

71
Na warsztacie / Odp: Dym z komina
« dnia: 07 Sierpnia 2019, 20:10:05 »
wartość minimalna i maksymalna "zadymienia", proporcjonalna do obrotów silnika.
Trochę pewnie tak, ale czy nie bardziej od obciążenia i właśnie głównie od tej różnicy między obrotami zadanymi (aktualnie podawaną dawką paliwa - nie nastawnikiem, bo regulator ma jakieś tam opóźnienie w działaniu) a obrotami aktualnymi?

72
Tak jeszcze tylko odnośnie do tego, bo akurat mi się trafił taki manometr i żeby nie potraktować tego jako błąd tekstury:
Faktycznie, jest ona mało widoczna, nie wiem co autor miał na myśli, ustawiając jej taką teksturę.
Widocznie tak ta wskazówka wyglądała w rzeczywistości. W załączniku zdjęcie manometru z ET22. Wskazówka manometru cylindrów też jest blada (w rzeczywistości nawet jeszcze trochę bardziej), choć na tej akurat widać, że ktoś próbował ją przyciemnić jakimś czarnym pisakiem, ale dosyć bezskutecznie lub zdążyła z powrotem wyblaknąć.

73
Forum / Odp: "Znikające" polubienia
« dnia: 27 Czerwca 2019, 19:53:24 »
Wyłączyć polubienia i po problemie, to nie facebook czy jakiś inny (s)twór.
Facebooka nie mam, ale to się tu moim zdaniem sprawdza, bo można łatwo wyrazić np. poparcie czyjegoś pomysłu bez zaśmiecania tematu postami w rodzaju: "podoba mi się", "też tak uważam", "dobry pomysł"; co z resztą jest nieregulaminowe (zakazy pkt. 13.).

74
Forum / Odp: "Znikające" polubienia
« dnia: 26 Czerwca 2019, 16:37:10 »
Potwierdzam, już też to kiedyś zauważyłem.

75
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Moc ogrzewania wagonów
« dnia: 15 Czerwca 2019, 19:36:14 »
Dla starych EN57 i EN71 (na podstawie książki "Elektryczne zespoły trakcyjne serii EW55 i EN57" E. Domański, E. Kowalczyk, Z. Skoniecki):
Do ogrzewania przedziałów pasażerskich EN57 służą grzejniki o mocy 700W każdy na napięcie znamionowe 3000/4V (grzejniki połączone po cztery szeregowo i zasilane z sieci). Grzejników jest łącznie 88 sztuk, czyli 22 grypy po 4 sztuki. Domniemywam, że po 7 grup w członach rozrządczych i 8 grup w członie silnikowym. Zatem moc grzewcza członu rozrządczego to 7 * 4 * 700W = 19600W*[1]. Dla członu silnikowego byłoby to 8 * 4 * 700W = 22400W*[2]. Dla całego EN57 moc grzewcza wynosi 2 * 19600W + 22400W = 61600W*[3], a dla EN71 (według przyjętego rozmieszczenia grzejników) 2 * 19600W + 2 * 22400W = 84000W*[4]. Moc ogrzewania całej jednostki można zmniejszyć, bo obwody ogrzewania podzielone są na dwa: 1/3 i 2/3. Można zatem wybrać grzanie wszystkimi grzejnikami, 2/3 liczbą grzejników lub 1/3 liczby grzejników. Wyboru dokonuje się przełącznikiem pakietowym "PG" w szafce NN - pierwszy na lewo od mierników elektrycznych.

Dodatkowo do obwodu ogrzewania pojedynczej kabiny maszynisty podłączone są cztery grzejniki o mocy 1000W każdy, z czego dwa są faktycznie w kabinie, a dwa po przeciwnej stronie ściany w przedziale służbowym, co daje 4000W*[5] na obwód ogrzewania pojedynczej kabiny, przy czym w EN57 grzeją zawsze obie kabiny jednocześnie (jest tylko jeden stycznik grzania kabiny w szafie WN członu silnikowego), a w EN71 tylko ta, w której faktycznie załączy się ogrzewanie (po jednym styczniku w każdym z dwóch członów silnikowych).

Uwaga:
Podane moce grzewcze dotyczą sytuacji, gdy w sieci jest napięcie 3000V, a moc grzania rośnie z kwadratem napięcia, bo wzór na moc, to m.in. P = U^2 / R. Zatem dla grzejnika o mocy 700W przy napięciu znamionowym 3000/4V rezystancja wynosi: (3000/4)^2 / 700 ≈ 803,6 Ohm, czyli przy napięciu sieci 3600V moc takiego grzejnika będzie wynosić: (3600/4)^2 / 803,6 ≈ 1008W, czyli 1,44 razy więcej, niż przy napięciu 3000W w sieci. Zatem podane wyżej moce grzewcze przy napięciu sieci 3600W zmienią się na:
- [1] - 19 600W -> 28 224W (6,53A -> 7,84A);
- [2] - 22 400W -> 32 256W (7,47A -> 8,96A);
- [3] - 61 600W -> 88 704W (20,53A -> 24,64A);
- [4] - 84 000W -> 120 960W (28,00A -> 33,60A);
- [5] - 4 000W -> 5 760W (1,33A -> 1,60A).
Przy okazji w nawiasach podałem zmianę pobieranego prądu - wzór to oczywiście I = P / U. Tak samo trzeba to przeliczać we wszystkich innych pojazdach (w tym w wagonach), w których są grzejniki rezystancyjne zasilane napięciem sieci.. Gotowy wzór na to:
Pak = Uak^2 / (Uzn^2 / Pzn),
gdzie:
- Pak - moc aktualna grzania (pojedynczego grzejnika, grupy 4 grzejników lub mocy wszystkich grzejników w pojeździe zależnie od tego, co wstawi się za Pzn);
- Uak - napięcie aktualne przypadające na pojedynczy grzejnik lub napięcie sieci (ale wtedy za Uzn trzeba wstawić napięcie zasilania grupy grzejników, jeśli są spięte po kilka szeregowo);
- Uzn - napięcie znamionowe zasilania pojedynczego grzejnika lub grupy grzejników połączonych szeregowo (przy założeniu jw.);
- Pzn - moc znamionowa grzania (pojedynczego grzejnika, grupy 4 grzejników lub mocy wszystkich grzejników w pojeździe zależnie od tego, czego moc aktualną grzania chce się policzyć.

76
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Czerwca 2019, 09:05:18 »
Koledze @SM40 chodzi o to że na drugą lokomotywę za pojazdem prowadzącym, przesyłaną w stanie nieczynnym nie przepływa prąd elektryczny do ogrzewania wagonów. Nie mam podglądu w chwili obecnej na schemat, ale wydaje mi się że jest to w lokomotywie przewód przelotowy z równoległym połączeniem przez stycznik ogrzewania, WS i odbierakiem prądu.
Obecność prądu ogrzewczego z jednej strony powinna więc i w mojej ocenie pojawić się na drugiej stronie lokomotywy.
Zgadza się, przy czym nie dotyczy to np. ET41, które nie mają sprzęgu ogrzewania pomiędzy członami, więc i przejścia zasilania z jednego końca lokomotywy na drugi, co wiem, że w rzeczywistości też powodowało probleby, kiedy zdefektowała ET41 ciągnąca akurat skład osobowy (zdarzało się), bo podczepiając np. EU07 na przód składu, nie dało się z niej zasilić ogrzewania wagonów przez ET41, która była pomiędzy. W nich są po prostu oddzielne styczniki ogrzewania pociągu w każdym z członów i załączając ogrzewanie z kabiny członu sterującego, załącza się stycznik w członie sterowanym (tylnym)*. Nie wiem, jak jest w przypadku innych lokomotyw dwuczłonowych, ale możliwe, że tak samo.

* To swoją drogą też wprowadzało nieraz w błąd maszynistów nieobeznanych dobrze w tym temacie na zasadzie: załączam hebelek ogrzewania pociągu i nie słyszę, żeby stycznik "klapał", więc defekt, bo ogrzewanie nie działa. W rzeczywistości "klapał", tylko w przeciwnym członie i wszystko działało jak powinno, ale nie dało się tego usłyszeć, jak choćby w siódemce.

PS: Podobna różnica jest z ogrzewaniem kabiny między EN57 a EN71, który nie ma przejścia WN ogrzewania pomiędzy członami silnikowymi i tam też są oddzielne styczniki na jedną i drugą stronę, więc w zimie, jeśli maszynista ma załączone ogrzewanie kabiny, to cieplej jest w tylnym przedziale służbowym w EN57, niż w EN71 ;)

77
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 28 Maja 2019, 23:07:58 »
Owszem, trochę zalało. Namiot nie miał ścianek i był bardziej przeciwsłoneczny niż przeciwdeszczowy, bo krople deszczu przelatywały rozdrobnione przez materiał, ale na szczęście Muzeum poratowało szybko folią malarską i nie ma strat w elektronice. Jedynie drewniana rama, na której jest poskładany pulpit, napuchła jeszcze bardziej u dołu :/

78
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 28 Maja 2019, 19:20:47 »
W imieniu Oświęcimskiego Klubu Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" zapraszam na prezentację MaSzyny z pulpitem ET41 podczas pikniku rodzinnego „Hej przygodo! Odwiedź Peronowo!” w Parku Jordana w Krakowie w dniu 1 czerwca (najbliższa sobota) w godzinach 11:00-19:00. Piknik jest organizowany przez Urząd Transportu Kolejowego. Więcej informacji na temat całego wydarzenia m.in. tutaj: KLIK.
Natomiast w załączniku zdjęcie z minionej wystawy w Chrzanowie.

79
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 16 Maja 2019, 13:21:24 »
W imieniu Oświęcimskiego Klubu Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" zapraszam na prezentację MaSzyny z pulpitem ET41 podczas Nocy Muzeów w Domu Urbańczyka (oddział Muzeum im. Ireny i Mieczysława Mazarakich) w Chrzanowie przy al. Henryka 16 w dniu 18 maja (najbliższa sobota) w godzinach 16:00-21:00. Więcej informacji na temat całego wydarzenia tutaj: KLIK.
Natomiast w załącznikach zdjęcia kolejno z minionej wystawy w Krakowie (grudzień - zdj. 1.) i podczas III Śląskiego Festiwalu Nauki w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach (styczeń - zdj. 2. i 3. - symulator w oddali na wprost - stoisko PKP Cargo S.A.).

80
- zeby bylo tak jak bylo, dopuszczalny minimalny zasieg mgly to 10m
Dla ścisłości - w starszych exe nie ma w ogóle limitu i da się ustawić nawet 0.1m, ale 10m na razie wystarczy ;) W każdym razie teraz przy 10m działa dobrze. Dzięki.

81
Na obu exe efekt jest taki sam, jak przy dwóch dziesiątkach, czyli na starym gęsta mgła, a na nowym rzadka. W ogóle mam wrażenie, że w starszych exe ten pierwszy parametr na nic nie wpływa. Przy czym na nowych exe losowanie odległości przy większych wartościach wydaje się działać dobrze.

82
Zauważyłem problem z mgłą. Otóż na nowych exe (przypuszczam, że od wprowadzenia losowania odległości między pierwszym a drugim parametrem atmo określającym odległość mgły), nie da się ustawić dosyć ekstremalnych, choć możliwych w rzeczywistości warunków w postaci bardzo gęstej mgły. Po staremu drugi z tych parametrów określał wprost zasięg widzialności i działało to dobrze niezależnie od wpisanej wartości. W załącznikach pokazane o co chodzi. Mgła stara na exe 190110, nowa na 190511. Wpisy atmo jakich użyłem:
atmo 0 0 0 20 20 0 0 0 0.5 endatmo //dla mgły 10m
atmo 0 0 0 20 20 0 0 0 0.5 endatmo //dla mgły 20m
Szykuje się kilka wystaw z pulpitem, więc fajnie, gdyby udało się to naprawić ;)

83
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 30 Grudnia 2018, 22:43:10 »
Paczka MaSzyna 18.07, exe 180909, scenariusz "drawinowo", lokomotywa ET41 ze składem pospiesznym MPPE 71102 (10 wagonów, dł. 277m, brutto 420t). Nagrane jeszcze we wrześniu. Cała jazda z wykorzystaniem samoczynnego rozruchu, sygnalizowanego tymczasowo lampką nadmiarowych sprężarek.

84
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Grudnia 2018, 19:16:59 »
Mi na wystawach z pulpitem też się kilka razy tak stało. Myślałem, że to coś z komunikacją przez COM. Skutek czegoś takiego jest taki, że do końca jazdy trzeba trzymać zawór syren w pozycji załączonej lub rozpocząć scenariusz od nowa :/

85
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Grudnia 2018, 23:38:03 »
Efektem ubocznym debuga jest kolor sieci.
... i pionowe linie od Słońca i Księżyca.

86
Symulator / Odp: Pulpit ET22 1:1 - wątek zbiorczy
« dnia: 04 Grudnia 2018, 11:01:13 »
a połączenie kary dźwięku z radiem za pośrednictwem drugiego radiotelefonu będzie lepszym rozwiązaniem na przykład przenośnego, wpinasz bezpośrednio do karty plus male sterowanie, Wtedy będzie działać zgodnie z sztuką.
Takie rozwiązania i ogólnie normalne uruchamianie Radmora w pulpicie raczej odradzam tym bardziej, jeśli ma to być gdziekolwiek prezentowane. Do używania radiowych urządzeń nadawczo-odbiorczych w większości przypadków (m.in. na częstotliwości kolejowej) potrzebne jest zezwolenie. Poza tym ktoś nieobeznany z tematyką kolejową może wcisnąć pewien czerwony kapturek na manipulatorze, a wtedy skutki będą wiadomo jakie... A jeśli chcesz mieć legalnie działające z symulatorem funkcje prawdziwego radiotelefonu, to nawet na prostym Arduino UNO da się zrobić ;)

87
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 30 Listopada 2018, 20:02:50 »
W imieniu Oświęcimskiego Klubu Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" zapraszam na prezentację MaSzyny z pulpitem ET41 podczas wystawy makiet kolejowych w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie przy al. Jana Pawła II 232 w dniach 7-9 grudnia w godzinach: 07.12 (pt): 16:00-20:00; 08.12 (so): 09:00-13:00 i 14:00-18:00; 09.12 (nd): 09:00-13:00 - mimo, że wystawa będzie do 20:00 jak w sobotę, symulator w niedzielę tylko do 13:00. Więcej informacji na temat całej wystawy tutaj: KLIK.
Natomiast w załącznikach zdjęcia kolejno z minionej wystawy w Warszawie (sierpień) i w Gliwicach (wrzesień).

88
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Listopada 2018, 16:47:44 »
Wkrótce rozpocznie się zrywanie biało-czerwonych oklein z EP09 i EU44. To jest ostatni dzwonek na zrobienie zdjęć lokomotyw w takich barwach na tekstury.
Udało mi się upolować EP09-019 na czele "Sobieskiego": jeden bok dwa razy (z dalsza i z bliższa), jedno czoło dwa razy, drugie czoło pod dużym kątem i opisy na boku z bliska. Tylko na użytek Symulatora Pojazdów Szynowych MaSzyna: http://eu07.pl/userfiles/21606/foto-ep09-019_niepodlegla.7z (71,3MB)
Do użytku w innych celach tylko po uzyskaniu indywidualnej zgody autora.

Wie ktoś może czy ten pociąg bywa prowadzony także przez inne lokomotywy w takich okleinach?

89
Pomoc doraźna / Odp: Dziwne szumy w lokomotywach
« dnia: 18 Listopada 2018, 13:09:31 »
U mnie w paczkach 18_07 i 18_10 efekt też jest taki sam, jak na filmie. Sprawdziłem zarówno sam dźwięk, jak i jego odtwarzanie w EU07-150 (przy wyłączonej przetwornicy, bo to nie od niej dźwięk, tylko z dźwiękiem zegara w Haslerze coś się stało).

90
Pomoc doraźna / Odp: Dziwne szumy w lokomotywach
« dnia: 18 Listopada 2018, 11:12:07 »
W załączniku wersja z paczki 18_01. W 18_03 już jest chyba ciut gorzej, a w 18_07 jest już jak na filmiku.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 19