Ogólnie "współnarzekaczem" jestem ja ;) A wyszło dopiero teraz, bo na TD wszystko jest w porządku, a jakoś wcześniej nie było czasu na uruchomienie innej scenerii...
Na exe tmj 200322 (tak samo na 200124 i paczkowym), paczka 20_01:
Moje ustawienia w ini:
// Parametry użytkowe - jak komu wygodniej:
width 1920 // (800) szerokość ekranu
height 1080 // (600) wysokość ekranu
fullscreen no // (no) yes: tryb pełnoekranowy
mousescale 1.5 0.5 // (3.2 0.5) czułość myszy, można dawać ujemne dla odwrócenia kierunku
brakestep 1.0 // (1.0) prędkość przesuwania kranu hamulca innych niż FV4a
brakespeed 0.6 // prędkość przesuwania FV4a
inactivepause no // (yes) zatrzymanie programu, jeśli nie jest aktywnym oknem
pause no // (no) yes: zatrzymanie symulacji zaraz po wczytaniu
feedbackmode 0 // (1) 0 - wyłączone, 1 - załączone sterowanie diodami klawiatury (Caps Lock - CA/SHP, Scroll Lock - jazda na oporach rozruchowych), 2 - (Caps - CA, Scroll -SHP), 3 - LPT, 4 - PoKeys55, 5 - COM
feedbackport 888 // adres (dziesiętnie) bazowy portu LPT dla feedbackmode 3 (zapalanie kontrolek wyjściami LPT)
friction 1.0 // (1.0) mnożnik dla współczynnika tarcia
lang pl // (pl) język dla napisów
fieldofview 43 // (45) 15-75 kąt widzenia kamery w pionie
uitextcolor 255, 255, 255 // (255, 255, 255) kolor napisów diagnostycznych pod ekranami Fx w formacie RGB
ui.bg.opacity 0.80 // przeźroczystość ekranów funkcyjnych
input.gamepad no // (yes) no: ignorowanie sygnału z gamepada, przydatne dla użytkowników PoKeys
glutfont no // alternatywny sposób wyświetlania napisów
sound.volume 1.5 // globalna głośność dźwięków
screenshotsdir screenshots // (screenshots) lokalizacja zapisywania zrzutów ekranu
captureonstart no // (yes) przechwyć mysz przy uruchamianiu
// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync no // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192 // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 1 // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext tga // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0 // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8 // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7 // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows yes // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 8192 250 250 300 // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
gfx.smoke yes // (yes) zalacza/wylacza obsluge dymu
gfx.smoke.fidelity 4 // (1) ilosc generowanych czastek dymu w przedziale 1-4
splinefidelity 2 // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer full // (full/simple) pełny lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach
// Parametry testowe - przydatne przy testowaniu scenerii i modeli:
debugmode no // (no) yes: wyłącza logikę rozmytą służącą do detekcji awarii, włącza klawisze pomocnicze
soundenabled yes // (yes) no: wyłącza odgrywanie dźwięków przestrzennych
enabletraction yes // (yes) no: wyłącza łamanie pantografu
livetraction yes // (yes) no: lokomotywy elektryczne będą miały zasilanie, jeśli tylko podniosą pantografy
loadtraction yes // (yes) no: wyłącza ładowanie elementów trakcji elektrycznej
physicslog no // (no) yes: włącza zapisywanie parametrów fizycznych dla wszystkich obsadzonych przez AI lub człowieka pojazdów
debuglog yes // (3=yes) informacje o uruchamianiu i przebiegu działania symulacji: +1 - do pliku log.txt, +2 - wyświetlanie w oknie, +4 - nazwy torów
multiplayer 1 // (0) tryb współpracy z innym programem: 0 - wyłączony, 1 - WM_COPYDATA (blokada pauzy)
multiplelogs no // (no) zapisywanie logów do katalogu /logs/ bez nadpisywania po każdym uruchomieniu symulacji
//parametry przejsciowe
scalespeculars yes // skalowanie składowej specular materiałów dla kompatybilności ze starymi modelami
sound.volume.radio 0.75 // głośność komunikatów radiowych
gfx.skippipeline yes
rendercab yes
python.sharectx no
python.vsync no
python.fpslimit 1
map.highlightdistance 3000
//python.updatetime 100
python.displaywindows no
A przy okazji na simowym exe Milka 200210 oraz 200101 (oczywiście po nadpisaniu shaderów), jeśli miałoby to jakiś związek z powyższym (@mac310 ma chyba tak samo):
Ja mam tu problem chyba "tylko" z drzewami, krzewami i trawami (na obu tych simowych i paczce 19_08 jest w porządku). Jedno i drugie występuje przy każdym uruchomieniu scenerii innej niż TD (sprawdzałem na l053_calkowo-sluzba-tlk-1 (filmiki powyżej), baltyk, l053_poranek, moczniki_en57, zwierzyniec_tlk). Logi i errorsy z l053_calkowo w załącznikach.
Z kolei na paczce 19_08 i skopiowanym z paczki 20_01 ini jak wyżej: exe tmj 200322 oraz 191217 z odpowiednimi shaderami problem z pierwszego filmu też występuje, a na tmj 191117 wszystko jest wporządku i działa też na najnowszych shaderah Milka. Na exe Milka 200210 (także na paczce 19_08 oczywiście) też wszystko w porządku. Tak jak pisze @mac310, przy
gfxrender simple na tmj-owych jest w porządku.