Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - miko22

Strony: 1 [2] 3 4 ... 19
31
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 10 Kwietnia 2020, 19:40:44 »
Na wyższych bajtach jest też data, godzina, przebyty dystans w decymetrach i numer wybranego kanału radiowego, ale co na którym i jak, to nie pamiętam. Na pierwszych czterech dostaje się 0xEF i tak samo trzeba wysyłać na pierwszych czterech 0xEF. Tylko to jeszcze chyba zależy, które exe. Ja używam w zasadzie tylko simowego, tylko z kolei shadery do niego nie są dostosowane do paczki 20.01, no i nie ma wielu zmian od tmj (choćby zrzucanie powietrza z PG przy wyłączonej baterii).

32
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 10 Kwietnia 2020, 16:05:25 »
W exe Milka jest dostępny parametr uarttachoscale do wpisania w ini. Podanie mu wartości 10.0 daje takie właśnie rezultaty, jak opisałeś, czyli prędkość jest mnożona razy 10 i dzięki temu podawana z dokładnością do 0,1km/h.

33
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 09 Kwietnia 2020, 03:03:03 »
U Milka nie ma chyba tych dodatków, które Ty wprowadzałeś, np. bit przebywania w kabinie A/B.

34
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 23:16:18 »
Warto mieć niektóre kanały w subskrybcjach (filmik sprzed dwóch dni) ;)

35
Tak, obecny sposób komunikacji z exe podał @mac310 w wiadomości #910. A jeśli chodzi jeszcze o wejścia, to w pliku eu07_input-uart.ini w głównym folderze MaSzyny można sobie samemu skonfigurować, które wejście bitowe (przycisk, hebelek itp.) ma być na którym bicie licząc od zera i później na ten bit w Arduino trzeba wysyłać stan tego urządzenia (przycisku itp.). Wpisy z impulse na początku są zasadniczo dla przycisków i później jest komenda do wywołania (czyli nazwa funkcji wzięta z pliku eu07_input-keyboard.ini) i jest ona wywoływana przez cały czas, przez jaki dany bit ma wartość 1 (np. wciśnięty jest przycisk), a wpis z toggle jest zasadniczo do przełączników bistabilnych i pierwsza z podanych dalej komend jest wywoływana jednokrotnie w momencie zmiany wartości danego bitu z 0 na 1 (z reguły załączenie czegoś), a druga z podanych komend z kolei przy zmianie wartości tego bitu z 1 na 0 (z reguły wyłączenie czegoś).

Uwaga - po własnych zmianach w pliku eu07_input-uart.ini warto zrobić sobie jego kopię szczególnie, jeśli pobiera się exe @tmj z wątku w dziale "Na warsztacie", bo przy wypakowywaniu archiwum z exe, wypakowywany jest też domyślny plik eu07_input-uart.ini (a także eu07_input-keyboard.ini) i niechcący można sobie przywrócić ustawienia domyślne przez nadpisanie pliku z własnymi ustawieniami wypakowywanym plikiem z archiwum.

36
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 16:32:46 »
Ja to ze zwiększaniem się napięcia przy podnoszeniu drugiego z pantografów już dość dawno zauważyłem (2, 3 lata temu?) i występuje cały czas, ale jakoś nigdy nie zgłaszałem, bo nie było to jakoś uciążliwe i też raczej rzadko występuje sytuacja, w której się to objawia. Żeby doprowadzić do takiej sytuacji, choćby na TD, najlepiej zacząć rozruch na jednym pantografie i w trakcie rozruchu podnieść drugi pantograf. Od momentu przełączenia hebelka drugiego z pantografów na podnoszenie do momentu zetknięcia się ślizgacza tego pantografu z siecią, napięcie odczytywane przez pojazd jest większe. Przy dużym poborze prądu (np. ok. 500A na II układzie, czyli faktycznie 1000A na pojazd) napięcie wzrasta na ten czas nawet o ok. 200V, co widać dobrze w panelu pod F12, ale też wyraźnie po wskazówce woltomierza WN. Jeśli prowadzi się rozruch na granicy zadziałania nadmiarowych, to w takiej sytuacji rzeczywiście mogą się one wyzwolić, bo przy wzroście napięcia wzrasta też oczywiście prąd w obwodzie głównym - do czasu zetknięcia się ślizgacza podnoszonego pantografu z siecią, bo wtedy napięcia wraca do normy.

37
W komentarzu jest błąd, tzn. w kodzie wykonywana jest operacja na bajcie 6, nie wiem dlaczego w komentarzu wpisany był bajt 4. Może stąd niezrozumienie.
W komentarzu jest dobrze podany baj 4., tak samo w kodzie w tej samej linijce też celowo jest bajt 6., bo wtedy był taki problem, że choć exe wysyłało przykładowo na tym bajcie 4., to z jakiegoś powodu (nie wiem, dlaczego), Arduino odbierało informacje przesunięte jakby właśnie o 2 bajty i dlatego w kodzie musiał być wpisany odbiór na bajcie 6.
EDIT: A od jakichś 2,5 roku (Trako 2017) sposób komunikacji z exe jest w ogóle inny, niż to, co w tamtym wątku. Później wstawię...

38
Tak, ustawienie gfx.skippipeline no lub zakomentowanie tego wpisu rozwiązuje problem. Tylko ciekawe, bo @mac310 chyba go nie ma (?). A co on właściwie robi? Myślałem, że to tylko simowe exe obsługują, jak i wszystkie poniżej niego...

39
Ogólnie "współnarzekaczem" jestem ja ;) A wyszło dopiero teraz, bo na TD wszystko jest w porządku, a jakoś wcześniej nie było czasu na uruchomienie innej scenerii...
Na exe tmj 200322 (tak samo na 200124 i paczkowym), paczka 20_01:

Moje ustawienia w ini:
// Parametry użytkowe - jak komu wygodniej:
width  1920 // (800) szerokość ekranu
height 1080 // (600) wysokość ekranu
fullscreen no // (no) yes: tryb pełnoekranowy
mousescale 1.5 0.5 // (3.2 0.5) czułość myszy, można dawać ujemne dla odwrócenia kierunku
brakestep 1.0 // (1.0) prędkość przesuwania kranu hamulca innych niż FV4a
brakespeed 0.6 // prędkość przesuwania FV4a
inactivepause no // (yes) zatrzymanie programu, jeśli nie jest aktywnym oknem
pause no // (no) yes: zatrzymanie symulacji zaraz po wczytaniu
feedbackmode 0 // (1) 0 - wyłączone, 1 - załączone sterowanie diodami klawiatury (Caps Lock - CA/SHP, Scroll Lock - jazda na oporach rozruchowych), 2 - (Caps - CA, Scroll -SHP), 3 - LPT, 4 - PoKeys55, 5 - COM
feedbackport 888 // adres (dziesiętnie) bazowy portu LPT dla feedbackmode 3 (zapalanie kontrolek wyjściami LPT)
friction 1.0 // (1.0) mnożnik dla współczynnika tarcia
lang pl // (pl) język dla napisów
fieldofview 43          // (45) 15-75 kąt widzenia kamery w pionie
uitextcolor 255, 255, 255   // (255, 255, 255) kolor napisów diagnostycznych pod ekranami Fx w formacie RGB
ui.bg.opacity 0.80 // przeźroczystość ekranów funkcyjnych
input.gamepad no       // (yes) no: ignorowanie sygnału z gamepada, przydatne dla użytkowników PoKeys
glutfont no // alternatywny sposób wyświetlania napisów
sound.volume 1.5 // globalna głośność dźwięków
screenshotsdir screenshots // (screenshots) lokalizacja zapisywania zrzutów ekranu
captureonstart no // (yes) przechwyć mysz przy uruchamianiu

// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync no                // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192 // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 1 // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext tga // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0 // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8  // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7         // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows yes // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 8192 250 250 300 // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
gfx.smoke yes // (yes) zalacza/wylacza obsluge dymu
gfx.smoke.fidelity 4 // (1) ilosc generowanych czastek dymu w przedziale 1-4
splinefidelity 2 // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer full // (full/simple) pełny lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach

// Parametry testowe - przydatne przy testowaniu scenerii i modeli:
debugmode no // (no) yes: wyłącza logikę rozmytą służącą do detekcji awarii, włącza klawisze pomocnicze
soundenabled yes // (yes) no: wyłącza odgrywanie dźwięków przestrzennych
enabletraction yes // (yes) no: wyłącza łamanie pantografu
livetraction yes // (yes) no: lokomotywy elektryczne będą miały zasilanie, jeśli tylko podniosą pantografy
loadtraction yes // (yes) no: wyłącza ładowanie elementów trakcji elektrycznej
physicslog no // (no) yes: włącza zapisywanie parametrów fizycznych dla wszystkich obsadzonych przez AI lub człowieka pojazdów
debuglog yes // (3=yes) informacje o uruchamianiu i przebiegu działania symulacji: +1 - do pliku log.txt, +2 - wyświetlanie w oknie, +4 - nazwy torów
multiplayer 1 // (0) tryb współpracy z innym programem: 0 - wyłączony, 1 - WM_COPYDATA (blokada pauzy)
multiplelogs no         // (no) zapisywanie logów do katalogu /logs/ bez nadpisywania po każdym uruchomieniu symulacji

//parametry przejsciowe
scalespeculars yes // skalowanie składowej specular materiałów dla kompatybilności ze starymi modelami
sound.volume.radio 0.75 // głośność komunikatów radiowych

gfx.skippipeline yes
rendercab yes
python.sharectx no
python.vsync no
python.fpslimit 1
map.highlightdistance 3000
//python.updatetime 100
python.displaywindows no
A przy okazji na simowym exe Milka 200210 oraz 200101 (oczywiście po nadpisaniu shaderów), jeśli miałoby to jakiś związek z powyższym (@mac310 ma chyba tak samo):

Ja mam tu problem chyba "tylko" z drzewami, krzewami i trawami (na obu tych simowych i paczce 19_08 jest w porządku). Jedno i drugie występuje przy każdym uruchomieniu scenerii innej niż TD (sprawdzałem na l053_calkowo-sluzba-tlk-1 (filmiki powyżej), baltyk, l053_poranek, moczniki_en57, zwierzyniec_tlk). Logi i errorsy z l053_calkowo w załącznikach.
Z kolei na paczce 19_08 i skopiowanym z paczki 20_01 ini jak wyżej: exe tmj 200322 oraz 191217 z odpowiednimi shaderami problem z pierwszego filmu też występuje, a na tmj 191117 wszystko jest wporządku i działa też na najnowszych shaderah Milka. Na exe Milka 200210 (także na paczce 19_08 oczywiście) też wszystko w porządku. Tak jak pisze @mac310, przy gfxrender simple na tmj-owych jest w porządku.

40
Symulator / Odp: Zapisywanie gry
« dnia: 30 Stycznia 2020, 15:53:41 »
Można też spróbować z hibernacją. Mi kiedyś działało.

41
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 18:40:23 »
- w ramach koncertu zyczen, do gangu suwaczkow w sekcji Scenario panelu F12 dolaczyla zmiana aktualnej godziny. Prosze zwrocic uwage ze zmiana godziny najprawdopodobniej spowoduje rozsypanie sie symulacji (odhaczenie rozkladow itp) wiec zastosowanie tego suwaka jest dosc ograniczone
Może suwak mógłby działać podobnie jak wpis scenario.time.offset w *.ini i wtedy nie rozsypywałby rozkładów, a zmieniałby też godziny w nich podane?

42
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Stycznia 2020, 16:56:51 »
Lokomotywy z wałem kułakowym jak Skody czy EP05 mają koło nastawnika połączone ze wskaźnikiem za pomocą sprężyn, więc do puki wskaźnik nie dojdzie do danej pozycji, koło trzeba trzymać, żeby się nie cofnęło do pozycji wskaźnika, a wskaźnik jest w nastawniku blokowany elektropneumatycznie zgodnie z pozycją wału kułakowego.

43
Tabor kolejowy / Odp: Prędkościomierz Hasler.
« dnia: 23 Stycznia 2020, 00:32:51 »
No, nawet mam zamiar sobie zrobić taką podróbkę Haslera, ale to się "od biedy" nadaje tylko do wskazującego, bo jeśli to jest rejestrujący i ma zapisywać taśmę, to nie przejdzie. A przy falowniku napędzającym oryginalny silnik zapis na taśmie wychodzi sam z siebie ;)

44
Tabor kolejowy / Odp: Prędkościomierz Hasler.
« dnia: 22 Stycznia 2020, 20:57:53 »
Jeśli chcesz mieć prawidłowe wskazanie prędkości, to moim zdaniem łatwiej zrobić falownik według już gotowego i sprawdzonego projektu, niż kombinować z pomiarem prędkości obrotowej silnika prądu stałego, która zależy nie tylko od napięcia zasilania, ale też od obciążenia i na pewno nie będzie to charakterystyka liniowa.

45
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Stycznia 2020, 00:15:51 »
- poprawka, styczniki liniowe w pojezdzie wyposazonym w wal kulakowy rozlaczaja sie dopiero po faktycznym zejsciu na pozycje 0 zamiast natychmiast
Tak to będzie też działać w EN57/71? Bo tam też jest wał kułakowy, ale w rzeczywistości styczniki liniowe rozłączają się od razu po przestawieniu nastawnika na 0, a nie dopiero jak wał zejdzie na 0.

46
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Stycznia 2020, 13:55:40 »
MinV-1700?
Dla Ex07 napięcie odpadania zwory przekaźnika zanikowo-napięciowego (wyłączenie WSa) wynosi książkowo 1900V, a przyciągania (możliwość załączenia WSa) 2100V.

47
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 16 Stycznia 2020, 23:57:30 »
W imieniu Oświęcimskiego Klubu Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" zapraszam na prezentację MaSzyny z repliką pulpitu EN57-1829 podczas wystawy modelarstwa kolejowego z okazji pięciolecia istnienia Beskidzkiej Grupy Modelarskiej w Centrum Widowiskowo-Sportowym w Kozach przy placu ks. Karola Kochaja 1 w najbliższy weekend (18-19.01.2020r.) w godzinach: sobota - 13:00-18:00, niedziela - 10:00-16:00.
W załączniku natomiast zdjęcie z ubiegłej wystawy ET41 w Kobylnicy.

48
Tabor kolejowy / Odp: EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 10 Stycznia 2020, 01:25:40 »
Super, bardzo dziękuję za informację. Obadam sprawę...

49
Tabor kolejowy / Odp: EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 08 Stycznia 2020, 20:15:23 »
Wiem, że w Suchej mają zmontowany układ EP od Oerlikona, ale z Knorra też tylko kran, choć faktycznie warto popytać również gdzie indziej, bo może leżą gdzieś zapomniane...

50
Tabor kolejowy / Odp: EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 07 Stycznia 2020, 22:47:29 »
Tak, tylko te dźwięki są marnej jakości. Dla samego kranu mogę nagrać dźwięki jakby co (i też porobić zdjęcia, pomierzyć, gdyby ktoś chciał zrobić nowy model do 001), ale zależało mi na tym, żeby przy hamowaniu/luzowaniu EP (dla Knorra [Num Enter]) było też ładnie słychać styczniki, a ich obecne dźwięki (w załączniku - "697_en57-knorr-1" i "697_en57-knorr-2") mają bardzo duże szumy. Jeśli nie uda się znaleźć żadnej możliwej do uruchomienia jednostki z Knorrem, to pewnie nie uda się już też nagrać dźwięku tych styczników. Chyba, że udałoby się zdobyć prawdziwe styczniki, to mógłbym to podłączyć pod kompresor i nagrać, ale też nawet nie wiem, gdzie takich styczników jeszcze szukać (w którym warsztacie?).

A jeśli chodzi o odtworzenie wyglądu, to jak pisałem, przydadzą się wszelakie materiały - zdjęcia, filmy, rysunki z jakichś książek czy innych dokumentacji itp. Bo z istniejących jednostek, to puki co zostaje tylko 001 i 119 (o ile jeszcze istnieje).

51
Tabor kolejowy / Odp: EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 06 Stycznia 2020, 21:34:15 »
Co do materiałów to jest jeden filmik na YT, gdzie została nagrana praca tego hamulca
Jeśli masz na myśli te z technikum kolejowego, które wstawiał tmechatronik, to znam, ale też słabo widać, jak to wyglądało. Co do obsługi, to mam książkę o EN57 i tam są rozpisane pozycje kranu, schematy itp., ale mi chodzi o fizyczne odwzorowanie wyglądu tej aparatury, a do tego przydałyby się szczegółowe zdjęcia i dobrze byłoby też mieć jakieś chociaż orientacyjne wymiary. Ogólnie fabrycznie Knorra miały EN57 do numeru 660.
Jako że na ilostanie wiele bzdur jest pisanych
Dlatego właśnie pytam ;) Co ciekawe, ilostan podaje też, że jeżdżący 57-1925 ma Knorra od ubiegłej P4 (KLIK), ale w to trochę ciężko mi uwierzyć. Choć gdyby faktycznie tak było, to znaczyłoby, że jeszcze jest szansa na nagranie dźwięków tych styczników, które można by też wykorzystać w MaSzynowym 57-001.
A w pobliżu Rzepina będę przejeżdżał dopiero w drugiej połowie lutego, to poszukam tam tego 57-119. No w ostateczności zostaje 001 w Przeworsku, ale tam pewnie dużo ciężej będzie się dostać do kabiny (za pozwoleniem oczywiście).

52
Tabor kolejowy / EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 06 Stycznia 2020, 16:16:56 »
Wie ktoś może czy poza EN57-001 istnieją jeszcze jakieś jednostki, które mają zamontowany hamulec Knorra? Do niedawna był EN57-022, ale się rozczarowałem jak zobaczyłem na ilostanie, że została zezłomowana w listopadzie. Chyba, że ilostan i tym razem nie ma racji i ten egzemplarz stoi jeszcze gdzieś nie do końca pocięty? 57-038 miał Knorra, ale przy ostatniej P4 zamontowali Oerlikona (KLIK). Na ilostanie jest też zdjęcie kabiny 57-119 z Knorrem z kwietnia 2014r., a obecny stan podają jako "skreślona i wystawiona na sprzedaż w celu złomowania", ale jeszcze nie ma, że "fizyczna likwidacja" (KLIK). Może też gdzieś jeszcze stoi?

A pytam, bo udało nam się zdobyć tylko (choć jak teraz na to patrzę, to "aż") zawór maszynisty i resztę elementów znajdujących się w kabinie chciałem jakoś odtworzyć chociaż z wyglądu (orurowanie, styczniki hamowania i luzowania EP). Myślałem, że uda się porobić szczegółowe zdjęcia czy nagrać dźwięki styczników właśnie w 57-022, a tu taka niespodzianka... Jeśli ktoś ma jakieś materiały na ten temat i byłby skłonny udostępnić, to również byłbym bardzo wdzięczny, bo w internecie są w zasadzie tylko ogólne zdjęcia całych kabin z tym typem hamulca i to w dodatku nieliczne, więc nawet takie się przydadzą.

53
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Stycznia 2020, 10:14:32 »
W rzeczywistości też się da, bo nie ma żadnego uzależnienia jazdy od załączenia przetwornic (przy czym "da się" =/= "można", bo jazda z wyłączonymi przetwornicami bardzo szkodzi izolacji silników trakcyjnych ze względu na dużo gorsze ich chłodzenie (wentylator chłodzący silniki trakcyjne jest na tym samym wale co prądnica i silnik przetwornicy)).

54
Wystarczy jeden włącznik krańcowy, którego styk będzie zamknięty na pozycjach 37-48 nastawnika jazdy i będzie łączył amperomierz 3. równolegle z amperomierzem 1., ponieważ na układzie jazdy równoległej (jeśli lokomotywa jest sprawna) amperomierze te faktycznie pokazują w zasadzie identyczne wartości, także podczas przechodzenia z pozycji 36. na 37. i odwrotnie.

55
Wydział zamówień / Odp: Skrzypienie fotela
« dnia: 10 Grudnia 2019, 11:27:52 »
Klekot starych foteli "na korbkę" też Cię interesuje? Jak są wysunięte do góry, to się kiwają i stukają.

56
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 20 Listopada 2019, 01:30:42 »
Ja teraz zainstalowałem paczkę na świeżym systemie (Windows 10 PRO 64bit). Zajmuje 16,3GB i puki co zauważyłem tylko brak tekstury chyba jakiejś tablicy na jednym z budynków na l053. Na koniec scenariusza się wysypało, ale exe niepaczkowe, więc to chyba nie wątek na ten akurat problem. Poza tym wszystko działa poprawnie. Rainsted też.

57
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Listopada 2019, 20:44:04 »
Ale tu jest mowa nie o sprzęgu WN (+8), tylko o sprzęgu ogrzewania (+64) pomiędzy dwiema lokomotywami, z których tylko w jednej załączony jest WS. W rzeczywistości w takiej sytuacji da się "przerzucić" wysokie napięcie z jednej lokomotywy do drugiej przy załączonych stycznikach ogrzewania pociągu w obu lokomotywach i w tej drugiej z wyłączonym WSem uruchomić przetwornice (o ile nie zadziała nadmiarowy ogrzewania pociągu) i sprężarki. Do załączenia styczników liniowych (jazdy) trzeba by bardziej pokombinować.

EDIT: Teoretycznie więc da się uzyskać tym sposobem wysokie napięcie na lokomotywie przy opuszczonych pantografach i otwartych szafach WN, a wtedy chyba (nie chce mi się w to teraz zagłębiać - podałem link do Vademecum, to każdy może sobie przeanalizować) wysterować "na zimno", a tak na prawdę już nie "na zimno", bo po zamknięciu styczników liniowych wysokie napięcie zostanie podane normalnie na silniki trakcyjne. Oczywiście zadziała wtedy już na pewno nadmiarowy ogrzewania.
Jednak nie - na schematach EU07 4E tego nie ma, ale w 303E i ET41 jest uszynienie obwodu ogrzewania przy rozryglowanych drzwiach do szafy WN, a w 4E zostało to już także dodane (jak się dowiedziałem po konsultacji z @EU40 i @SQT). Można to zobaczyć w dostępnej też w internecie DTR 303E. Choć fabrycznie w 4E dało się tak zrobić...

58
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Listopada 2019, 20:13:01 »
@SM40 - tak, jeśli już przetwornice by działały, to sprężarki też powinny. Sprawdziłem teraz exe Milka i tmj - na obu działa to trochę inaczej i na obu nie do końca poprawnie.

59
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Listopada 2019, 15:36:50 »
Jeśli chodzi o EU07, to teoretycznie nie, bo po "wysokiej stronie" przy zamkniętych stycznikach ogrzewania napięcie ze sprzęgu ogrzewania będzie podawane na przewód P8 (widać to na schematach w mojej poprzedniej wiadomości) i z tego właśnie przewodu P8 styczniki przetwornic podają zasilanie na przetwornice. Z kolei po "niskiej stronie" też nie ma bezpośredniego uzależnienia załączenia styczników przetwornic od WSa, ale w obwodzie tych styczników jest za to styk bierny przekaźnika wyłącznika szybkiego, który aby pozostawał zamknięty, to musi być napięcie z sieci (otwarty styk bierny przekaźnika zanikowo-napięciowego, który jest zasilany z przewodu P7, a przewody P7 i P8 dzieli styk główny WSa), ciśnienie w obwodzie pantografów (otwarty styk wyłącznika ciśnieniowego pantografów), odblokowane przekaźniki nadmiarowe przetwornic i ogrzewania, a w 303E i ET41 jeszcze odblokowany przekaźnik różnicowy obwodu głównego (w 4E różnicowy obwodu głównego załącza przekaźnik WSa dopiero po zamknięciu się styku pomocniczego WSa) i załączony włącznik rozrządu. Czyli jeśli pantografy są w górze, jest napięcie z sieci i odblokowane są przekaźniki zabezpieczające, to w EU07 teoretycznie da się uruchomić przetwornice bez załączania WSa przy zasilaniu ze sprzęgu ogrzewania. W ET41 też, ale tylko dla pojedynczego członu, bo nie ma przejścia sprzęgu ogrzewania pomiędzy członami, a nawet gdyby zasilić sprzęgi ogrzewania z obu stron, to i tak po "niskiej stronie" jest trochę więcej zależności (mi.in. od włączników rozrządu, a styczniki ogrzewania dla obu członów są załączane oddzielnie z przeciwnych kabin). Pytanie tylko czy nadmiarowy ogrzewania pociągu (nastawienie "książkowe" 200A) wytrzyma prąd rozruchu obu przetwornic... @biovital1 kiedyś wstawiał na forum swoje pomiary prądu rozruchowego przetwornicy, więc trzeba by przeanalizować.
Do przeanalizowania polecam też: https://www.zzmgliwice.pl/files/vadenekum_maszynisty_elektrycznych_pojazdow_trakcyjnych_czesc_3.pdf

60
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Listopada 2019, 12:59:51 »
- poprawka, wirtualny rewident powinien lepiej oceniac w ktorych pojazdach zalaczac baterie i pozostale urzadzenia
Taka uwaga - jeśli lokomotywa ma być ciągnięta "na zimno" przez dłuższy czas, to raczej nie powinna jechać z załączoną baterią, żeby się nie rozładowała bez zasilania z przetwornicy (w MaSzynie bateria też się rozładowuje), ale w rzeczywistości jest na ramie pneumatycznej plombowany kurek odcinający zrzucanie powietrza z PG przez zawór nagłego hamowania i ten kurek się w takiej sytuacji przestawia.
- funkcjonalnosc, aktywowana obsluga CurrentCollector jako zrodla zasilania dla ogrzewania (wpis Heating= w sekcji Clima: pliku .fiz) W trybie tym zasilanie obwodu ogrzewania nie wymaga zamkniecia wylacznika szybkiego, a jedynie doplywu pradu z sieci do pantografow. Tryb ma zastosowanie m.in w siudemkowatych
Yyy, jakby to powiedzieć... No nie za bardzo. Zarówno w EU07, jak i w ET22 do podania zasilania na sprzęgi ogrzewania pociągu konieczne jest zamknięcie styku głównego wyłącznika szybkiego. Może Ci/komuś, kto Ci podpowiadał, pomyliło się z tym, że w EU07 da się zamknąć styczniki ogrzewania pociągu bez zamknięcia wyłącznika szybkiego, ale zasilanie WN i tak wtedy nie pójdzie na sprzęgi. Za to w ET22 nawet styczniki się nie zamkną, bez zamknięcia chociaż styku pomocniczego WSa. W załącznikach schematy z "Vademecum maszynisty elektrycznych pojazdów trakcyjnych" z rozrysowaniem przepływu prądu.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 19