31
Bocznica / Odp: Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 01 Września 2020, 17:56:49 »
Ok, na repozytorium już faktycznie jest bez TV. Można na bok...
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
node -1 0 EP07-424 dynamic PKP\303E_V1 303E-EP-TV-424-HIST 303E-EP-TV 0 headdriver 35.WH25 0 enddynamic
Przez co uruchomienie exe dwuklikiem powoduje załadowanie poza kabiną. Powinno być EP07-424-TV, bo tak jest w ini:node -1 0 EP07-424-TV dynamic PKP\303E_V1 303E-EP-TV-424-HIST 303E-EP-TV 0 headdriver 35.WH25 0 enddynamic
W komentarzu jest błąd, tzn. w kodzie wykonywana jest operacja na bajcie 6, nie wiem dlaczego w komentarzu wpisany był bajt 4. Może stąd niezrozumienie.W komentarzu jest dobrze podany baj 4., tak samo w kodzie w tej samej linijce też celowo jest bajt 6., bo wtedy był taki problem, że choć exe wysyłało przykładowo na tym bajcie 4., to z jakiegoś powodu (nie wiem, dlaczego), Arduino odbierało informacje przesunięte jakby właśnie o 2 bajty i dlatego w kodzie musiał być wpisany odbiór na bajcie 6.
// Parametry użytkowe - jak komu wygodniej:
width 1920 // (800) szerokość ekranu
height 1080 // (600) wysokość ekranu
fullscreen no // (no) yes: tryb pełnoekranowy
mousescale 1.5 0.5 // (3.2 0.5) czułość myszy, można dawać ujemne dla odwrócenia kierunku
brakestep 1.0 // (1.0) prędkość przesuwania kranu hamulca innych niż FV4a
brakespeed 0.6 // prędkość przesuwania FV4a
inactivepause no // (yes) zatrzymanie programu, jeśli nie jest aktywnym oknem
pause no // (no) yes: zatrzymanie symulacji zaraz po wczytaniu
feedbackmode 0 // (1) 0 - wyłączone, 1 - załączone sterowanie diodami klawiatury (Caps Lock - CA/SHP, Scroll Lock - jazda na oporach rozruchowych), 2 - (Caps - CA, Scroll -SHP), 3 - LPT, 4 - PoKeys55, 5 - COM
feedbackport 888 // adres (dziesiętnie) bazowy portu LPT dla feedbackmode 3 (zapalanie kontrolek wyjściami LPT)
friction 1.0 // (1.0) mnożnik dla współczynnika tarcia
lang pl // (pl) język dla napisów
fieldofview 43 // (45) 15-75 kąt widzenia kamery w pionie
uitextcolor 255, 255, 255 // (255, 255, 255) kolor napisów diagnostycznych pod ekranami Fx w formacie RGB
ui.bg.opacity 0.80 // przeźroczystość ekranów funkcyjnych
input.gamepad no // (yes) no: ignorowanie sygnału z gamepada, przydatne dla użytkowników PoKeys
glutfont no // alternatywny sposób wyświetlania napisów
sound.volume 1.5 // globalna głośność dźwięków
screenshotsdir screenshots // (screenshots) lokalizacja zapisywania zrzutów ekranu
captureonstart no // (yes) przechwyć mysz przy uruchamianiu
// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync no // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192 // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 1 // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext tga // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0 // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8 // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7 // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows yes // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 8192 250 250 300 // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
gfx.smoke yes // (yes) zalacza/wylacza obsluge dymu
gfx.smoke.fidelity 4 // (1) ilosc generowanych czastek dymu w przedziale 1-4
splinefidelity 2 // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer full // (full/simple) pełny lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach
// Parametry testowe - przydatne przy testowaniu scenerii i modeli:
debugmode no // (no) yes: wyłącza logikę rozmytą służącą do detekcji awarii, włącza klawisze pomocnicze
soundenabled yes // (yes) no: wyłącza odgrywanie dźwięków przestrzennych
enabletraction yes // (yes) no: wyłącza łamanie pantografu
livetraction yes // (yes) no: lokomotywy elektryczne będą miały zasilanie, jeśli tylko podniosą pantografy
loadtraction yes // (yes) no: wyłącza ładowanie elementów trakcji elektrycznej
physicslog no // (no) yes: włącza zapisywanie parametrów fizycznych dla wszystkich obsadzonych przez AI lub człowieka pojazdów
debuglog yes // (3=yes) informacje o uruchamianiu i przebiegu działania symulacji: +1 - do pliku log.txt, +2 - wyświetlanie w oknie, +4 - nazwy torów
multiplayer 1 // (0) tryb współpracy z innym programem: 0 - wyłączony, 1 - WM_COPYDATA (blokada pauzy)
multiplelogs no // (no) zapisywanie logów do katalogu /logs/ bez nadpisywania po każdym uruchomieniu symulacji
//parametry przejsciowe
scalespeculars yes // skalowanie składowej specular materiałów dla kompatybilności ze starymi modelami
sound.volume.radio 0.75 // głośność komunikatów radiowych
gfx.skippipeline yes
rendercab yes
python.sharectx no
python.vsync no
python.fpslimit 1
map.highlightdistance 3000
//python.updatetime 100
python.displaywindows no
A przy okazji na simowym exe Milka 200210 oraz 200101 (oczywiście po nadpisaniu shaderów), jeśli miałoby to jakiś związek z powyższym (@mac310 ma chyba tak samo): - w ramach koncertu zyczen, do gangu suwaczkow w sekcji Scenario panelu F12 dolaczyla zmiana aktualnej godziny. Prosze zwrocic uwage ze zmiana godziny najprawdopodobniej spowoduje rozsypanie sie symulacji (odhaczenie rozkladow itp) wiec zastosowanie tego suwaka jest dosc ograniczoneMoże suwak mógłby działać podobnie jak wpis scenario.time.offset w *.ini i wtedy nie rozsypywałby rozkładów, a zmieniałby też godziny w nich podane?
- poprawka, styczniki liniowe w pojezdzie wyposazonym w wal kulakowy rozlaczaja sie dopiero po faktycznym zejsciu na pozycje 0 zamiast natychmiastTak to będzie też działać w EN57/71? Bo tam też jest wał kułakowy, ale w rzeczywistości styczniki liniowe rozłączają się od razu po przestawieniu nastawnika na 0, a nie dopiero jak wał zejdzie na 0.
MinV-1700?Dla Ex07 napięcie odpadania zwory przekaźnika zanikowo-napięciowego (wyłączenie WSa) wynosi książkowo 1900V, a przyciągania (możliwość załączenia WSa) 2100V.
Co do materiałów to jest jeden filmik na YT, gdzie została nagrana praca tego hamulcaJeśli masz na myśli te z technikum kolejowego, które wstawiał tmechatronik, to znam, ale też słabo widać, jak to wyglądało. Co do obsługi, to mam książkę o EN57 i tam są rozpisane pozycje kranu, schematy itp., ale mi chodzi o fizyczne odwzorowanie wyglądu tej aparatury, a do tego przydałyby się szczegółowe zdjęcia i dobrze byłoby też mieć jakieś chociaż orientacyjne wymiary. Ogólnie fabrycznie Knorra miały EN57 do numeru 660.
Jako że na ilostanie wiele bzdur jest pisanychDlatego właśnie pytam ;) Co ciekawe, ilostan podaje też, że jeżdżący 57-1925 ma Knorra od ubiegłej P4 (KLIK), ale w to trochę ciężko mi uwierzyć. Choć gdyby faktycznie tak było, to znaczyłoby, że jeszcze jest szansa na nagranie dźwięków tych styczników, które można by też wykorzystać w MaSzynowym 57-001.