Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maxiu

Strony: 1 [2] 3 4 ... 14
31
Bieżące kolejowe / Odp: EP07-174 z żółtym czołem
« dnia: 01 Sierpnia 2013, 11:31:07 »
Dziwnie wygląda żółta na zielonej farbie http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pid=69570

32
Bocznica / Odp: Problem z pobraniem POMOCY
« dnia: 29 Lipca 2013, 14:16:42 »
Pobierz jeszcze raz paczkę, przeinstaluj 7zipa lub zainstaluj Winrara.

33
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek kolejowy w Hiszpanii
« dnia: 29 Lipca 2013, 08:55:46 »
Francisco Jose Garzo, maszynista pociągu, który wykoleił się w Hiszpanii został przesłuchany. Mężczyzna przyznał, że kierując pociągiem złamał przepisy. Sędzia wypuścił maszynistę z więzienia i oskarżył o "nieumyślne spowodowanie śmierci z powodu niezachowania ostrożności zawodowej". Grozi za to kara 4 lat więzienia. Tymczasem do 79 wzrosła liczba osób zabitych w środowej katastrofie pociągu, jedna osoba zmarła z powodu odniesionych ran.
Pojawiają się tez informacje, że maszynista tuż przed wypadkiem rozmawiał przez telefon komórkowy i dlatego nie wyhamował pociągu.

4 lata więzienia, w Polsce by dostał pewnie dożywocie.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Zmarla-79-osoba-z-rozbitego-pociagu-w-Hiszpanii-Francisco-Jose-Garzo-zwolniony-z-aresztu,wid,15850516,wiadomosc.html?ticaid=111078

34
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 19 Lipca 2013, 07:49:56 »
ST44-1208 podczepia się do EU47-004 "Słoneczny" (przepraszam za słabą jakość)

35
Wrzucam zdjęcia: tarcza D1, słupki i znak nie dotykać sieci. (32.0MB)
Link: http://eu07.pl/userfiles/21560/foto-foty.rar

36
Bieżące kolejowe / Katastrofa kolejowa pod Paryżem
« dnia: 13 Lipca 2013, 14:24:04 »
I wszystko jasne. Awaria metalowego przełącznika zwrotnicy była przyczyną wypadku pociągu na stacji Bretigny-sur-Orge koło Paryża - podały francuskie linie kolejowe. Przewoźnik już zapowiedział kontrolę pięciu tysięcy takich urządzeń zainstalowanych na torach we Francji.
Wcześniej francuski minister transportu Frederic Cuvillier powiedział, że najprawdopodobniej to maszynista pociągu ponosi winę za wypadek.
Nie była to kwestia czynnika ludzkiego. Maszynista na szczęście wykazał się wyjątkowym refleksem i natychmiast wszczął alarm - powiedział Cuvillier, zaznaczając, że dzięki jego przytomności nadjeżdżający z naprzeciwka pociąg nie zderzył się z wykolejonym składem.

Info: http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-awaria-przelacznika-zwrotnicy-przyczyna-katastrofy,nId,996410

37
Czoło w czoło.

38
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 07 Lipca 2013, 15:14:57 »
Duńskim szynobusem MRD.

39
Bocznica / Wydzielone z: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 07 Lipca 2013, 14:50:30 »
Polscy kierowcy na przejeździe od 3:15
&feature=player_detailpage#t=191s

Wydzieliłem na prośbę autora.
Benek

40
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 07 Lipca 2013, 14:34:44 »
Ciekawe nazwy pociągów, kursujących na Woodstock: http://pokazywarka.pl/472v14/
Cytuj
Się kręci, Amelinium, Zaraz będzie ciemno.

41
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 30 Czerwca 2013, 13:35:20 »
Nie mam pojęcia, ale wciąż go widzę :)

42
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 29 Czerwca 2013, 15:08:48 »
Witamy w Poznaniu :D

43
Na służbie 22-1075

44
Bieżące kolejowe / Dwulatek zginął pod kołami pociągu
« dnia: 28 Czerwca 2013, 14:44:03 »
Dwuletni chłopiec wpadł pod pociąg towarowy w Woli Rębkowskiej (pow. garwoliński, woj. mazowieckie). Dziecko zginęło na miejscu. Na razie nie wiadomo, jak chłopiec znalazł się na torowisku. Zdjęcia z miejsca wypadku zamieścił w naszym serwisie portal eGarwolin.pl

Jak informuje policja, do wypadku doszło po godz. 13.
"Według wstępnych ustaleń, dwuletni chłopiec wszedł na torowisko pod jadący pociąg towarowy, który jechał od strony Lublina w kierunku Warszawy" - poinformował redakcję Kontaktu 24 asp.szt. Leszek Wielgosz, rzecznik prasowy KPP w Garwolinie.
Jak dodał, na razie nie wiadomo jak dziecko znalazło się na torach, ani gdzie w tym czasie byli jego opiekunowie.
Na miejscu jest policja i prokurator, który wyjaśnia okoliczności tego zdarzenia. Ruch pociągów na tej trasie został wstrzymany.
Info: http://kontakt24.tvn24.pl/temat,dwulatek-zginal-pod-kolami-pociagu,91991.html?categoryId=2

Istny horror o głupocie ludzkiej słyszałem, nie raz ale dwuletnie letnie dziecko?

45
U nas Straż Miejska wyjątkowo się nie nudziła ;) [ Invalid YouTube link ]

46
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 27 Czerwca 2013, 16:42:12 »
W ostatni weekend wakacji, w dniach 24-25 sierpnia, zapraszamy do Chabówki koło Zakopanego na IX Parowozjadę. To organizowane przez PKP CARGO święto miłośników kolei i pasjonatów dobrej rodzinnej zabawy.
Już za dwa miesiące zapraszamy Państwa na weekend wypełniony atrakcjami skierowanymi przede wszystkim do rodzin i dzieci. Podczas spotkania w Chabówce zaprezentowana zostanie najstarsza w Polsce czynna lokomotywa Ol12 licząca już 101 lat. Organizator spodziewa się także maszyn przybyłych m.in. ze Słowacji i Czech. Oprócz możliwości podziwiania zabytkowych parowozów, historycznych składów wagonów pasażerskich i towarowych, będzie możliwość odwiedzenia kolejowego skansenu prowadzonego przez PKP CARGO z około 120 eksponatami, w tym 40 parowozami. W tym roku Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce obchodzi 20-lecie istnienia. Z tej okazji przewidziany jest specjalny, jubileuszowy program artystyczny prezentujący tradycyjne oraz nowoczesne spojrzenie na skansen.

Info: http://www.parowozy.pl/skansen/

47
Tabor kolejowy / Odp: EU07-047 po NG w ZNTK Oleśnica.
« dnia: 26 Czerwca 2013, 19:32:46 »
Wiadomo kiedy miała Naprawę główną?

48
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe ''Gadżety''
« dnia: 24 Czerwca 2013, 14:21:36 »
Hej, mam pełno takich znaczków, lecz zapomniałem co one oznaczają, może ktoś wie?

Było, wystarczy poszukać:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14601.msg228669.html#msg228669
Rozi

49
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 22 Czerwca 2013, 12:53:29 »
Mój pierwszy sputnik ET21-12 CTL Logistics.

Kiepska jakość, a waga załącznika taka duża.
Zmniejsz do regulaminowego rozmiaru wagę załącznika.
Benek

50
Publikacje / Syrena do EP09
« dnia: 16 Grudnia 2012, 14:04:41 »
Przedstawiam mój pierwszy dodatek, jest nim syrena lokomotywy EP09. Po pobraniu proszę, zapoznać się z plikiem info.txt

http://eu07.pl/index.php?id=pobierz&post=syrena-do-ep09

51
Nocne manewry.

52
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 21 Czerwca 2013, 13:16:35 »
Skoda E182-129 PTK Rybnik i 201E-277 Wiskol służący w Lotos Kolej ;)

53
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 20 Czerwca 2013, 13:42:27 »

54
Tamarą z pospiesznym przez Całkowo.

55
Bieżące kolejowe / Pendolino juz gotowe
« dnia: 17 Czerwca 2013, 13:51:51 »
Alstom zaprezentował dziś we Włoszech pierwszy pociąg zespołowy EMU250 Nuovo Pendolino dla PKP Intercity. 12 sierpnia wart 20 milionów euro skład ma trafić do Polski. Pasażerowie pojadą pociągami, które otrzymają kategorię EIC Premium, za półtora roku.

Jak dla mnie to wygląda całkiem przyzwoicie, zobaczymy jak się spisze na Polskich torach.

Galeria: http://www.rynek-kolejowy.pl/45933/Pendolino_juz_gotowe.htm#

56
Bocznica / PKP CARGO przewiezie Pendolino
« dnia: 14 Czerwca 2013, 12:27:40 »
 Prowadzony przez lokomotywę PKP CARGO skład PKP Intercity pojedzie w sierpniu przez Austrię i Czechy do Polski. Pociąg będzie poruszać się na własnych kołach jako przesyłka nadzwyczajna. PKP CARGO przewozi także szynobusy z Polski dla obiorcy w Estonii.
Przewóz pociągu kat. EIC Premium jest kwalifikowany jako przesyłka nadzwyczajna. Pomimo, że przesyłka mieści się w skrajni ładunkowej, wymaga uzgodnień z zarządcami infrastruktury  kolejowej w poszczególnych krajach na trasie przewozu. Składy będą poruszać się na własnych kołach, prowadzone przez lokomotywę PKP CARGO.
Aby taki przewóz był możliwy, wymagane jest zastosowanie dwóch wagonów sprzęgowych na początku i końcu składu, gdyż elektryczne składy pasażerskie takie jak teprodukowane dla PKP Intercity przez Alstom czy inne szynobusy, nie posiadają tradycyjnych sprzęgów śrubowych do połączenia z lokomotywą.
-Dzięki takiemu rozwiązaniu pociąg pasażerski, który nie jest jeszcze dopuszczony do samodzielnego poruszania się po liniach kolejowych, może przebyć trasę od producenta do odbiorcy na własnych kołach. Grupa PKP CARGO Logistics specjalizuje się w obsłudze rozwiązań nieszablonowych zgodnie z życzeniami klientów- mówi Łukasz Boroń, Prezes PKP CARGO.  Zlecenie na organizację przewozów składów  kategorii EIC Premium otrzymało Przedsiębiorstwo Spedycyjne Trade Trans należące do Grupy PKP CARGO Logistics.
Pierwszy pociąg wyprodukowany we włoskim Savigliano  przyjedzie w  sierpniu do Polski, gdzie zostanie poddany testom.
Oferta na przewozy przygotowana przez PS Trade Trans przy współpracy z PKP CARGO zawiera rozwiązanie oparte na wykorzystaniu  wielosystemowej lokomotywy należącej do PKP CARGO  na całym międzynarodowym odcinku z Tarvisio na granicy włosko-austriackiej do Polski.
Warto pamiętać, że PKP CARGO ma uprawniania do prowadzenia samodzielnych przewozów nie tylko na terenie Polski, ale także w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Austrii, Niemczech oraz Belgii.
Nie jest to pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowane przez Grupę PKP CARGO Logistics.
- Pozyskanie prestiżowego zlecenia, jakim jest transport składów kategorii EIC Premium, to efekt wieloletnich doświadczeń PS Trade Trans  w organizacji złożonych przewozów specjalnych przy wykorzystaniu własnych rozwiązań inżynieryjnych i know-how. Możemy je realizować także dlatego, że PKP CARGO ma licencje uprawniające do realizacji samodzielnych przewozów poza Polską– mówi Sylwester Pruchniewski, Prezes PS Trade Trans.
W podobny sposób realizowane były przez PS Trade Trans i PKP Cargo przewozy z Polski do Włoch składów pasażerskich polskiego producenta PESA. Obecnie PS Trade Trans realizuje także przewozy szynobusów z Polski do Estonii. W należącym do PKP CARGO Centrum Logistycznym Małaszewicze (na granicy europejskich torów o szerokości 1435 mm i torów o szerokości 1520 mm) moduły szynobusów są stawiane na wózki szerokotorowe i dalej prowadzone oddzielną lokomotywą jako ładunek na własnych kołach,tranzytem przez Białoruś i Łotwę do Estonii.
- Grupa PKP CARGO Logistics rozwija swoją działalność w Polsce i poza granicami kraju. Fakt, że producent pociągów PKP Intercity zlecił nam przewóz z Włoch do Polski potwierdza jakość oferowanych przez nas usług oraz pokazuje, że możemy konkurować z największymi zachodnioeuropejskimi kolejami i operatorami logistycznymi – mówi Łukasz Boroń, Prezes PKP CARGO.

Informuje: http://www.pkp-cargo.eu/aktualnosci,szczegoly,2205,Grupa-PKP-CARGO-Logistics-przewiezie-pierwszy-z-20-skladow-kategorii-EIC-Premium.html

Reg. obowiązki 1.
Jedna z zasad netykiety brzmi: nie nadużywaj.
Przestań spamować na tym forum. Przejrzałem Twoje posty, większość z nich wysyłasz w dziale Bieżące kolejowe. W dodatku nie dodasz nic od siebie, tylko stosujesz zasadę kopiuj-wklej. Kolejne takie zachowanie zostanie nagrodzone punktami.
Benek


Uzupełnię: Obowiązki Punkt 7, przeglądam posty, userzy i Moderator mają rację. Pamiętaj, jakość nie ilość.

REWIZOR



57
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 13 Czerwca 2013, 17:06:13 »
Gigi d'Agostino na organach coś pięknego!

58
Bieżące kolejowe / EP07 z żółtym czołem!
« dnia: 13 Czerwca 2013, 12:37:58 »
Znany już finał akcji “Żółte czoło dla Eu07-369“, które organizowane było na FB i prośbę poparło 287 użytkowników facebooka. Lokomotywa EU07-369 nie zostanie pomalowana w stary schemat z 1996 roku tak jak postulowali użytkownicy.
Jednak IC zgodziło się na przywrócenie malowania dla EP07-174, która po rewizji wróci do schematu “żółtego czoła”. Cieszy fakt pojawienia się kolejnej lokomotywy w historycznym malowaniu.

Lokomotywa EP07-174, która ma za kilka tygodni wyjechać w historycznym malowaniu “żółte czoło”. Lokomotywa, której rewizja ma zostać wykonana w lokomotywowni Kraków Prokocim aktualnie czeka przygotowana na swoją kolej w lokomotywowni Prokocim.
Foto: http://1435.pl/wp-content/uploads/2013/06/DSC_3715.jpg
Info: http://1435.pl/naprawa-rewizyjna-ep07-174/

59
Czeski przewoźnik Leo Express potwierdził na dzisiejszej konferencji prasowej zamiar wejścia na polskie tory już w grudniu tego roku. Pociągi mają być szybkie i komfortowe, a ceny biletów będą zależeć m. in. od momentu kupienia i popytu na dane połączenie.
 – Zaoferujemy polskim pasażerom fabrycznie nowe pociągi, spełniające najnowsze normy. Będą szybkie, bezpieczne i czyste – rozpoczął Leoś Novotny, właściciel i prezes czeskiego przewoźnika. Potwierdził wcześniejsze informacje „Rynku Kolejowego” – Leo Express będzie jeździł z Warszawy do Szczecina przez Poznań, do Gliwic przez Katowice, oraz do Krakowa.
Novotny od razu podkreślił, że nie zamierza odbierać pasażerów PKP Intercity i Przewozom Regionalnym, które jeżdżą na tych trasach – Przyciągniemy na polską kolej nowych pasażerów – według naszych wyliczeń, nawet 5 mln osób do 2015 roku. Będą to kierowcy samochodów – stwierdził. Podał przykład czeskiej linii Praga – Ostrawa, gdzie przewozy po wprowadzeniu konkurencji zwiększyły się, a prywatni przewoźnicy Leo Express i RegioJet chwalą się zapełnieniem pociągów na poziomie 80%, podczas gdy Pendolino Ceskych Drah ma zapełnienie na poziomie ok. 30%.

 Certyfikat już mają

Obecna na konferencji prasowej Wanda Zielińska z Dolnośląskich Linii Autobusowych, które użyczą Leo Expressowi licencji przewoźnika występując z nim w konsorcjum, zaprezentowała wydany dziś przez Urząd Transportu Kolejowego Certyfikat Bezpieczeństwa – Część A na rozszerzonym poziomie. To jeden z dwóch dokumentów, z braku których PKP PLK wstrzymała procesowanie wniosków Leo Expressu do rozkładu jazdy. Jak udało nam się dowiedzieć, certyfikat umożliwia wykonanie przewozów na poziomie do 200 mln osobokilometrów rocznie.

Drugim dokumentem jest decyzja o przyznaniu otwartego dostępu. Według PKP PLK jest ona konieczna, gdyż Dolnośląskie Linie Autobusowe zaprzestały regularnych przewozów w 2009 roku. DLA argumentują, że wynikało to wyłącznie z przyczyn rynkowych, a przez caly ten okres były przygotowane do prowadzenia przewozów. Sprawa prawdopodobnie oprze się o UTK.

Przedstawiciele obu przewoźników podkreślali, że nie wydaje się, że PLK utrudnia im wejście na tory – Starają się upewnić, że nie będzie takiej wpadki Jak w zeszłym roku z Kolejami Śląskimi. Zachowują się profesjonalnie i szanujemy to. Wierzę, że ten ostatni problem zostanie rozwiązany – powiedział Novotny. - Mamy know-how dotyczący przewozów z Czech, oraz rozeznanie na lokalnym rynku i niezbędne dokumenty z Dolnośląskich Linii Autobusowych. Nasz potencjał jest zatem wystarczający dla założonej działalności - zaznaczył.

Usługi z Emirates, bilety z Ryanaira

Leos Novotny nie chciał dziś zdradzić, ile będą kosztować bilety na pociągi Leo Expressu – zależy to od wielu czynników, których jeszcze nie znamy – na przykład ilości tras, jakie przyzna nam PKP PLK. Mogę zapewnić, że będą atrakcyjne – stwierdził tylko. Cennik Leo Expressu ma być elastyczny i zbliżony do tego, znanego z tanich linii lotniczych – cena biletu będzie zależeć od kilku czynników, Jak popyt na bilety, pora podróży i data zakupu.

Leo Express skupiał się na komforcie, jaki nowe pociągi mają zapewnić pasażerom. Do dyspozycji zostaną oddane trzy klasy: Ekonomiczna, Biznes i Premium. W dwóch wyższych będzie można otrzymać darmowy poczęstunek. Wszyscy pasażerowie będą zaś mieli do dyspozycji bezprzewodowy Internet, oraz udostępniane przez Wi–Fi filmy w jakości High Definition, stacje radiowe i gry – w część z nich będzie można zagrać ze współpasażerami. Darmowa na pokładzie będzie również prasa i możliwość wypożyczenia gier planszowych. Usługi pokładowe Leo Expressu Novotny porównał z czterogwiazdkowymi liniami lotniczymi Emirates, a system sprzedaży biletów - z tanim przewoźnikiem Rynaiar.

Będzie wspólna sprzedaż biletów?

W poniedziałek Leo Express oficjalnie potwierdził rozpoczęcie działalności w Polsce. Jednocześnie podał adres e-mailowy, na ktore chętni do pracy w Leo Expressie mogą wysyłać swoje CV. - Dostaliśmy już, w ciągu dwóch dni, ponad sto zgłoszeń - mówi Novotny. Ogólnie Leo Express zainwestuje w Polsce ok. 600 milionów złotych - dwa razy więcej, niż w Czechach.

Dużo mówi się również o potencjalnej współpracy z polskimi przewoźnikami - PKP Intercity i Przewozami Regionalnymi. Na czym ona miałaby polegać? - Przede wszystkim chodzi o wzajemną sprzedaż biletów - wyjaśnia Novotny. Przyznaje on, że w samych Czechac wspólnej sprzedaży z CD i RegioJetem nie udało się osiągnąć - Spowodowały to jednak przyczyny techniczne, nie brak chęci. W Polsce już mamy deklaracje zainteresowania wspólnej sprzedaży biletów. To o tyle ważne, że wielu naszych pasażerów będzie się przedsiadać z pociągów dotychczasowych przewoźników - zaznaczył właściciel Leo Expressu.

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/45834/Leo_Express_Mamy_certyfikat_wchodzimy_za_pol_roku.htm

60
Pociąg relacji Kołobrzeg – Słupsk śmiertelnie potrącił mężczyznę.
Do tragedii doszło ok. godz. 10.20 pomiędzy ul. Wąwozową w Koszalinie a Skwierzynką.
– Ze wstępnych informacji, które posiadamy wynika, że niezidentyfikowany mężczyzna dostał się pod nadjeżdżający pociąg – informuje Monika Kosiec, rzeczniczka koszalińskiej policji.
Ruch na trasie Koszalin-Słupsk został wstrzymany do odwołania.

Info: http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20130606%2FKOSZALIN%2F130609750

Strony: 1 [2] 3 4 ... 14