Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Maxiu

Strony: 1 [2]
31
"Pociągi stoją, zimno się robi" - napisał na Kontakt 24 @Zdzinio2. Na trasie Małkinia-Warszawa doszło do awarii urządzeń sterowania ruchem. Część pociągów stanęła. Pasażerowie musieli liczyć się z opóźnieniami w ich kursowaniu.

- O 6.48 na skutek zewnętrznej awarii sieci energetycznej na stacji w Zielonce przestały działać urządzenie sterowania ruchem – potwierdził w rozmowie z portalem tvnwarszawa.pl Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. – Cały ruch pociągów trzeba było przeprowadzić w trybie odręcznym, bez automatyki, czyli pociągi były zapowiadane telefonicznie, a nie elektronicznie (jeden dróżnik dzwonił do drugiego - red.) - dodał.

Jak informują Koleje Mazowieckiej, w związku z awarią wstrzymany był ruch kolejowy w kierunku Warszawy Wileńskiej i Warszawy Rembertowa oraz Wołomina.

Pociągi KM kursowały z opóźnieniami rzędu około kilkudziesięciu minut. O 7.20 awaria została usunięta.

Informuje: http://kontakt24.tvn.pl/temat,pociagi-stoja-zimno-sie-robi-poranne-opoznienia-na-kolei,76382.html?categoryId=2

32
Bieżące kolejowe / 20 lokomotyw PKP Intercity do modernizacji
« dnia: 07 Lutego 2013, 16:07:17 »
Do końca 2013 roku PKP Intercity wykona naprawy rewizyjne 18 lokomotyw EP09. Zostaną one również poddane modernizacji - 6 z nich jeszcze w tym roku, pozostałe w przyszłym. Przewoźnik wzbogaci się też o kolejne dwie lokomotywy EU07A.
 W przypadku lokomotyw EP09, których Intercity posiada 46, obowiązkowy serwis jest wykonywany co 370 000 kilometrów, natomiast codzienne zapotrzebowanie wynikające z rozkładu jazdy to około 40 pojazdów.
- Wykonanie zaplanowanych na 2013 rok napraw rewizyjnych 18 lokomotyw zapewni wystarczającą liczbę tzw. „szybkich” lokomotyw, niezbędnych do pokrycia potrzeb rozkładu jazdy 2013/2014 wraz z konieczną rezerwą. W połączeniu z zakupem przez nas dziesięciu nowych lokomotyw spalinowych oraz zwiększaniem liczby elektrycznych zespołów trakcyjnych gwarantujemy odpowiednią liczbę tzw. środków trakcyjnych do końca 2014 roku. – powiedział Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.

 Zakres modernizacji jest podzielony na trzy pakiety, których wykonanie znacznie podniesie standard techniczny lokomotyw i obejmie:

   zabudowę przetwornic statycznych na podwoziu lokomotywy, która pozwoli zniwelować nadmierną ilości ciepła i hałasu oraz zwiększy   
przestrzeń w przedziale maszynowym,
    zabudowę dodatkowego układu osuszania powietrza,
    modyfikację układu pneumatycznego,
    montaż nowego elektronicznego prędkościomierza oraz wykonanie instalacji do prędkościomierza.[/li][/list]


Usługi naprawcze i modernizacyjne w ramach tego zlecenia będą zrealizowane przez ZNLE w Gliwicach.
Oprócz lokomotyw EP-09, PKP Intercity zamierza w 2013 roku wykonać również naprawę 2 lokomotyw serii EU07 na 5. poziomie utrzymania (naprawa główna) z modernizacją dostosowującą do prowadzenia pociągów z prędkością maksymalną do 160 km/h. Konieczność wykonania naprawy głównej wynika z aktualnej sytuacji eksploatacyjnej PKP Intercity i potrzeby zwiększenia liczby lokomotyw elektrycznych mogących kursować z prędkością 160 km/godz.
- Eksploatujemy już jedną zmodernizowaną lokomotywę serii EU07 oznakowaną jako EU07A – 001. Lokomotywa ta została zmodernizowana przez ZNTK Oleśnica w trakcie obsługi technicznej na poziomie utrzymania P5. Dotychczasowe doświadczenia z trwających prób eksploatacyjnych są bardzo pozytywne. – dodaje Janusz Malinowski.
Wykonaniem naprawy i modernizacji 2 lokomotyw z EU07 zajmie się ZNTK Oleśnica która wspólnie z Instytutem Pojazdów Szynowych Tabor opracowały kompletną dokumentację techniczną modernizacji lokomotywy i dysponują prawami autorskimi do projektu.
Przewoźnikowi zależy na utrzymaniu dla tego samego typu lokomotywy identycznych rozwiązań konstrukcyjnych. Jest to znacznie tańsze i łatwiejsze w czynnościach obsługowych, wymaga mniejszej liczby typów części zamiennych, maszyn i urządzeń technicznych do obsługi.

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/39430/_20_lokomotyw_PKP_Intercity_domodernizacji_.htm

33
Bieżące kolejowe / W Słupsku tną tabor kolejowy na żyletki
« dnia: 29 Stycznia 2013, 22:14:36 »
Stare i nieużywane wagony kolejowe, których pozbywa się PKP kończą swój żywot w Słupsku. W poniedziałek na tyłach dworca w Słupsku, pod lęborska firma SAB zaczęła rozbiórkę pierwszej partii na części. Przy użyciu ciężkiego sprzętu cięto pierwszą klasę i restauracyjny.
Na bocznicy w Słupsku rozbierają na części 6 wagonów kolejowych.

Info: http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130129/SLUPSK/130129581&sectioncat=photostory2

34
Bieżące kolejowe / Kasacja EN57
« dnia: 22 Stycznia 2013, 16:54:38 »
Przewozy Regionalne ogłosiły ostatnio kilka przetargów na kasację jednostek EN57, którym wypada naprawa główna. Z poszczególnych
zakładów są to numery:

Cytuj
PR Olsztyn (5) EN57-697, 718, 741, 863, 1323
PR Rzeszów (2) EN57-1293, 1393
PR Kielce (2) EN57-700, 803
PR Szczecin (14) EN57-690, 794, 795, 1264, 1291, 1425, 1428, 1429, 1431, 1505, 1523, 1524, 1538, 1539
PR Katowice (1) EN57-201
PR Opole (7) EN57-009, EN57-647, EN57-901, EN57-1189, EN57-1191, EN57-1283, EN57-1498 źródło: http://www.mkseba.xaa.pl/en57nazlom.html
Biorąc pod uwagę, że zapisy przetargu możemy spodziewać się ciekawych sytuacji i rotacji taboru. Jednak większość pojazdów trafi na kasację. Moim zdaniem PR pośpieszył się z kasacją kilku pojazdów, które można było skierować do modernizacji – jednak „mleko się rozlało”
Tymczasem PR ogłaszają przetarg na modernizację 44 EN57..

Informacje zawarte:
http://1435.pl/jednostki-do-kasacji/
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1181863&page=63

35
Bieżące kolejowe / Gonił pociąg przy zabójczym mrozie
« dnia: 19 Stycznia 2013, 15:27:52 »
Do niezwykłego zdarzenia doszło na lodowatej Syberii. 42-letni mężczyzna w środku nocy wypadł z pociągu i żeby nie zamarznąć na śmierć gonił skład przez 7 kilometrów przy zabójczym mrozie.
Mieszkaniec Bracka może mówić o szczęściu, bo niewiele brakowało, a zamarzłby na kość na zasypanych śniegiem i zmrożonych przestrzeniach Syberii.

Do niecodziennego zdarzenia doszło w środku nocy, kiedy 42-letni Rosjanin zapragnął zapalić. Ubrany jedynie w t-shirt, bokserki i japonki przeszedł do przedsionka między przedziałami.
Po wypaleniu papierosa zamierzał wrócić do przedziału kuszetkowego, ale nieszczęśliwie przy słabym oświetleniu pomylił drzwi przedsionka z drzwiami wyjściowymi.
Po zrobieniu pierwszego kroku nie było już powrotu, mężczyzna wypadł z pociągu. Przed śmiercią na torach uratowała go pokaźna zaspa.
Myśl o zamarznięciu na śmierć  zmusiła go do udania się w pogoń za pociągiem. Mężczyzna w japonkach przebiegł 7 kilometrów i złapał pociąg w niewielkiej stacyjce w Jakucji, najmroźniejszym regionie Rosji.
Przy tak niskiej temperaturze wychłodzenie organizmu następuje niemal natychmiast, zwłaszcza, że Rosjanin był ubrany bardzo skąpo. W środku nocy na bezludnym obszarze nie miał by żadnej szansy na wezwanie pomocy i zapewne nikt by go nie odnalazł.

Info: http://www.twojapogoda.pl/wiadomosci/112012,gonil-pociag-przy-zabojczym-mrozie

36
Na nietypową przeszkodę natrafili w środę kolejarze w rejonie stacji Katowice Brynów. Ruch pociągów zablokował mężczyzna, który siedział na torach w fotelu.
Do zdarzenia doszło około godziny 13. Na szczęście maszynista pociągu do Warszawy Wschodniej zdążył wyhamować na widok mężczyzny, który na torach ustawił fotel i rozsiadł się w nim w najlepsze.

Z powodu nietypowej przeszkody utknęły też dwa pociągi Kolei Śląskich. Pociąg z Rybnika do Katowic miał 30 minut opóźnienia, a pociąg z Sosnowca do Tychów Lodowisko - 19 minut. - Nie wiadomo, dlaczego mężczyzna zablokował tory. Całą sprawę wyjaśnia policja - mówi Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich.

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/38845/Katowice_Rozsiadl_sie_w_fotelu_na_torach_i_zablokowal_ruch_pociagow.htm

Podając odnośniki do artykułów ze stron internetowych (np.: Rynek Kolejowy, TVN, Onet, WP, Interia, itp.), wklej również najbardziej istotną część jego treści.
/ Żuk



37
Bieżące kolejowe / Szwecja: Sprzątaczka porwała pociąg
« dnia: 15 Stycznia 2013, 16:08:38 »
20-letnia sprzątaczka podejrzana jest o uprowadzenie w nocy pociągu pod Sztokholmem. Prowadzona przez nią kolejka nie zatrzymała się na ostatniej stacji w miejscowości Saltsjoebaden, wypadła z torów i uderzyła w dom wielorodzinny.
Kobieta jest poważnie ranna. Służby ratownicze miały trudności z wydostaniem jej z pokiereszowanego składu. W pociągu nie było pasażerów.

- Pociąg został nielegalnie pobrany z garażu - powiedział Tomas Hedenius z firmy Arriva obsługującej podmiejską kolejkę. Według niego pociągi uruchamiane są za pomocą klucza. Trwają wyjaśnienia, w jaki sposób kobieta należąca do personelu sprzątającego mogła wejść w jego posiadanie oraz dlaczego uruchomiła pociąg.

Info: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,13207562,Szwecja__Sprzataczka_porwala_pociag__uderzyla_w_budynek.html

38
Bieżące kolejowe / Zniszczony nowy "elf" w Poznaniu
« dnia: 09 Stycznia 2013, 15:40:23 »
 Nowe pociągi, tak zwane "elfy", kursują po Wielkopolsce dopiero od miesiąca, a już stały się obiektami ataku wandali. W sobotę jeden z nich został zniszczony przez grafficiarzy. Wcześniej pomalowano innego "elfa", który "nocował" w Zbąszynku.
W sobotnią noc nieznani sprawcy pomalowali "elfa", który stał w rejonie dawnej wieży ciśnień. Patrolujący ten teren pracownicy Straży Ochrony Kolei byli w tym miejscu, ale odeszli na około godzinę, by patrolować inną część torów. Wandale wykorzystali ich nieobecność.
Natomiast w niedzielę, w pobliżu dworca PKP Poznań Główny sokiści złapali dwóch młodych mężczyzn, którzy mieli przy sobie farbę w spray’u.

Info: http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/734327,grafficiarze-na-kolei-zniszczony-nowy-elf-w-poznaniu,id,t.html?cookie=1

39
Bieżące kolejowe / Mogło dojść do tragedii
« dnia: 12 Grudnia 2012, 17:07:13 »
Huk trzaskających szyb, krzyk pasażerów i nagłe hamowanie szynobusu, dzisiaj rano w jadący w kierunku Legnicy pojazd szynowy uderzyła koparka. Do zdarzenia doszło około godziny 8.00 we wsi Pasieczna. Koparka jechała wzdłuż torów, kiedy z za zakrętu wyjechał szynobus. Operator koparki nie miał gdzie uciekać. Przed nim była tylko stroma skarpa, na którą próbował wjechać jednak ten manewr mu się nie udał. Maszynista nie zdążył wyhamować składu i otarł się koparkę, poważnie uszkadzając pojazd szynowy. Rozbitych zostało 6 szyb, zniszczone zostało także poszycie szynobusu.

Video:
&feature=player_embedded

Informuje; http://swidnica24.pl/moglo-dojsc-do-tragedii-fotovideo/

40
Bieżące kolejowe / Trzebinia: pociąg z Krakowa wjechał na zły tor
« dnia: 22 Listopada 2012, 21:34:01 »
Pociąg z Krakowa do Szczecina wjechał w Trzebini na zły tor - poinformowało radio RMF FM. Skład pojechał w kierunku Chrzanowa zamiast Jaworzna-Szczakowej. Po kilkuset metrach maszynista zauważył pomyłkę i zatrzymał pociąg. Trwa sprawdzanie, dlaczego doszło do pomyłki.

Poprawka tytułu.
ABu

41
Bieżące kolejowe / Żarty bez zahamowań
« dnia: 10 Listopada 2012, 12:08:16 »
Jego alarmowy sygnał jeży włos na głowie każdemu kolejarzowi. Używany tylko w ostateczności, gdy zawiodą wszystkie procedury bezpieczeństwa. Radiostop - użycie tego przycisku pozwala awaryjnie zatrzymać wszystkie pociągi w promieniu kilkunastu kilometrów. Niestety, ostatnio brzmi coraz częściej, bo jak dowiedzieli się reporterzy programu "Polska i Świat", ktoś używa go dla zabawy. I to nie pierwszy raz.

http://www.tvn24.pl/polska-i-swiat,33,m/zarty-bez-zahamowan,287840.html

42
Bieżące kolejowe / Dwa pociągi metry od zderzenia
« dnia: 04 Listopada 2012, 20:13:39 »
Nie no, brawo kolejne takie zdarzenie, w obrębie kilku tygodni!
Przed dworcem w Katowicach o mało nie doszło do tragedii. W ostatniej chwili maszyniści zatrzymali dwa pociągi, które mogły się zderzyć. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Obydwa pociągi - „Sobieski” z Wiednia do Warszawy i drugi, pusty, należący do Przewozów Regionalnych - jechały z tego samego kierunku. Gdyby doszło do zderzenia z pewnością nie obyłoby się bez ofiar!

Informuje: http://www.rmf24.pl


43
Tabor kolejowy / 201Eo-001
« dnia: 28 Października 2012, 12:07:24 »
Witam, zauważyłem w galerii zdjęcie lokomotywy, 201Eo-001 w barwach RailPolska, może ktoś wie coś, o tym byczku?
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=7775&sessionid=5b84cbc9b9ddde3ff83fa1f4e729a706&sessionid=5b84cbc9b9ddde3ff83fa1f4e729a706

44
Bocznica / Wydzielone z: Śmierć przy próbie kradzieży węgla.
« dnia: 27 Października 2012, 11:23:42 »
Sami sobie winni, zamiast wziąć się, za legalną pracę to wolą kraś węgiel?

Zacznij pisać wiadomości o większej wartości merytorycznej.
Bocznica.
Rozi

45
Bieżące kolejowe / PKP SA wyprzedaje zabytki. Trafią na złom?
« dnia: 23 Października 2012, 18:11:33 »
Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Jaworzynie Śląskiej wystosowało list, w którym informuje, że PKP SA chce wyprzedać zabytkowe wagony, parowozy, dźwigi oraz inne urządzenia. Miłośnicy boją się, że mogą trafić na złom.
 
Wiele zabytków już zezłomowano.
Jak podaje PKP SA w przetargu będą mogli wziąć udział wyłącznie organizację skupiające miłośników kolei oraz wszystkie placówki muzealne działające na terenie kraju. Stowarzyszenie Miłośników Kolei obawia się jednak, że zabytki po sprzedaży trafią na złomowiska -,, Jak pokazują liczne przykłady zabytki te są sprzedawane, każdemu, kto powie, że jest miłośnikiem kolei. Liczne zabytki zostały w ten sposób sprzedane, a następnie pocięte na złom i nikogo to nie dziwi. Obawa odnośnie kolejnego przetargu jest uzasadniona, ponieważ PKP SA, posiada sporą liczbę zabytków, które są pozostawione na przysłowiowa pastwę losu”.

Info; http://www.rynek-kolejowy.pl/36159/PKP_SA_wyprzedaje_zabytki_Trafia_na_zlom.htm

46
Bocznica / Wydzielone z: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« dnia: 23 Października 2012, 16:33:16 »
Dobrze, że ja jeżdżę z tyłu :)

Reg. Zakazy: 12
Bocznica.
Rozi

47
Bieżące kolejowe / Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« dnia: 20 Października 2012, 14:33:53 »
Kolejne wykolejenie w Pruszczu Gdańskim..

Cytuj
Dziś o godz.5:05 na stacji Pruszcz Gdański  doszło do wykolejenia pociągu regionalnego relacji Tczew-Gdynia Chylonia. Ze wstępnych informacji wynika, że po wyświetleniu sygnału zastępczego na semaforze pociąg skierowano na tor znajdujący się w trakcie prac modernizacyjnych.

Jak informuje  Benedykt Plotta, naczelnik Działu Marketingu Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, nastąpiło wykolejenie elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57. Osób poszkodowanych nie było. Podróżnych z tego pociągu przeprowadzono z miejsca wypadku do dworca PKP Pruszcz Gdański. Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni uruchomił niezwłocznie zastępczą kolejową komunikację autobusową, która przewiozła podróżnych do Gdańska Głównego. Okoliczności i przyczyny wypadku bada komisja kolejowa.

W sumie wykolejone zostały trzy wózki. Wkolejanie pociągu potrwa cały dzień. Tor nr 3 otwarto o 10:30.

Info, http://www.rynek-kolejowy.pl/36100/Wykolejenie_w_Pruszczu_Gdanskim.htm

48
Bieżące kolejowe / PR tną "Bohuny" z Piły
« dnia: 19 Października 2012, 18:08:29 »
Cytuj
"Rynek Kolejowy" informował już o sprzedaży przez Przewozy Regionalne 40 dość młodych wagonów piętrowych, stacjonujących w Krzyżu i w Lesznie. Jak się okazuje, również wagony stojące w Pile, które miały być naprawiane, nie są potrzebne PR. Nasz Czytelnik przesłał nam filmy przedstawiające proces ich demontażu. Pod koniec września Przewozy Regionalne wystawiły na sprzedaż w trybie licytacji elektronicznej aż 40 wagonów piętrowych typu Bmnopux. Wszystkie są, jak na polskie warunki, stosunkowo młode, pochodzą z 1989 roku. Stacjonują w Lesznie i Krzyżu. Co jakiś czas powraca natomiast temat dużej ilości wagonów Przewozów Regionalnych, które stoją na bocznicy w Pile. Przewoźnik zaznacza, że nie obiecywał, że te wagony piętrowe mają wrócić na tory. - Wszystkie wagony piętrowe znajdujące się w Pile mają status oczekujących przeprowadzenia napraw głównych, natomiast wagony typów 111A i 120A – oczekujących skreślenia z inwentarza - mówił Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
Video, [ Invalid YouTube link ]

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/36067/PR_tna_Bohuny_z_Pily_.htm

50
Bocznica / Intercity zamawia kolejne EU07A
« dnia: 20 Sierpnia 2012, 17:22:18 »
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Intercity zamówiło kolejne egzemplarze zmodernizowanej do prędkości 160 km/h lokomotywy EU07A. Za wykonanie dwóch elektrowozów ZNTK Oleśnica otrzyma około 10 mln złotych.

Zastąpią lokomotywę zniszczoną w Szczekocinach


Cytuj
W samym ogłoszeni o zamówieniu pojawiły się ciekawe informacje. Spółka napisała w nim, że posiada zbyt małą liczbę lokomotyw EP09, które mogą prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h, w stosunku do potrzeb. Sytuacja ta uległa dodatkowo pogorszeniu po katastrofie w Szczekocinach, gdzie zniszczeniu uległa właśnie EP09. Lokomotywa ta była objęta polisą ubezpieczeniową i wg oświadczenia ubezpieczyciela PKP Intercity powinna uzyskać z tytułu polisy zwrot środków finansowych w wysokości ok. 10 mln złotych. - Te środki możemy przeznaczyć na zakup jednej nowej lokomotyw lub zmodernizowanie dwóch starszych - mówi rzeczniczka spółki Sitkowska.
Informuje Rynek-Kolejowy.pl

Dublowanie tematów. Bocznica
libertyn89

51
Bocznica / Wydzielone z: Jak tam prace?
« dnia: 18 Sierpnia 2012, 14:17:17 »
Jak tam prace?
Nie idą.

Regulamin, obowiązki p. 12.
Bocznica, libertyn89



52
Trasy / Modele E3D
« dnia: 12 Sierpnia 2012, 14:58:41 »
Witam, chciałem powstawiać modele E3D budynków itp na scenerię, lecz nie ma żadnego oprócz T3D, jest jakaś rada na to?

53
Bocznica / ET22-2000
« dnia: 08 Sierpnia 2012, 18:42:21 »
Dowiedziałem się że ET22-2000 przeszła Naprawę główną i idzie znowu do służby, i zostawili czerwone malowanie!
Miała NG w ZNLE Gliwice.

Na prośbę autora Bocznica
libertyn89

54
Pomoc doraźna / Przejście do lokomotywy prowadzonej przez AI
« dnia: 27 Lipca 2012, 20:51:33 »
Cześć, czy najnowsze exe ma taką opcję przechodzenia z loka którego prowadzimy do loka który jedzie jako AI?

55
Na warsztacie / Mazury
« dnia: 23 Lipca 2012, 09:28:34 »
Cześć, dostosowałem scenerię mazury do PC2011, i zamierzam ją przerobić czyli, dodać nowe tory, dodać roślinność, budynki, składy itp.

Na chwilę obecną wygląda to tak jak na Screenie.


56
Pomoc w tworzeniu / Pomoc przy scenerii
« dnia: 20 Lipca 2012, 17:40:10 »
Cześć, jeżeli ma ktoś chęć pomóc mi przy scenerii bo sam nie za bardzo sobie radzę proszę o kontakt.

57
Trasy / Nowy tor-błąd
« dnia: 16 Lipca 2012, 08:12:21 »
Cześć, gdy chciałem postawić na innym torze skład sprawdziłem w Rainsted-Debuger-Podgląd terenu, klik na tor na który chciałem postawić skład pokazało mi u góry nazwę toru:n1042, linia 531.

I zrobiłem wpis w SCN:
trainset n1066 brzozy_531 0.0 0.0


I wyskakuje takie coś:Track does not exist ""
Scene parse error near node

58
Pomoc w tworzeniu / Tekstury scenerii
« dnia: 15 Lipca 2012, 14:11:04 »
Cześć, przerabiam troszkę jedną ze starych scenerii i mam takie pytanie, jak zmienić wszystkie tekstury na scenerii to znaczy: Budynki, perony itp. Z n.p BMP na DDS lub TGA?

Strony: 1 [2]