Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JAN21

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15
91
Na warsztacie / Odp: Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 20 Czerwca 2023, 23:13:10 »
Pomysł ciekawy, ale raczej tylko jako podkładowy. Licencji danych z OSM raczej nie przeskoczymy w bezpośrednim wykorzystaniu w Maszynie.

Po wielokrotnym przeliczeniu współrzędnych i wypoziomowaniu nikt się nie doszuka ;)

92
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 07 Czerwca 2023, 09:00:20 »
Wyłącz w ustawieniach "Usuwaj nieużywane tekstury z OpenGL" i "Tryb konserwacji pamięci"

93
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Czerwca 2023, 21:12:15 »
Wypakuj te shadery: https://eu07.pl/userfiles/21553/shaders-r4.rar i wtedy spróbuj odpalić. Jest duże prawdopodobieństwo, że pomoże.

94
Tak jak kolega wyżej napisał. Obecny system jest dobry. Problem leży w syfie w plikach i nieprzestrzeganiu standardów. Aktualnie dysponujemy paromaset includami, których połowa jest dublami drugiej połowy, przy czym co rusz trzeba dorabiać jakiegoś includa bo wiecznie czegoś brakuje.

Nie ma potrzeby wynajdować koła na nowo, wystarczy uporządkować obecne pliki, usunąć duble, dorobić brakujące warianty i schować to w końcu do jakiegoś folderu, bo jaki jest sens trzymania tego całego burdelu w /scenery...

95
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Maja 2023, 15:05:04 »
dziękuję bardzo za szkodliwe pliki (shadery) które uniemożliwiły gre
Polecam się na przyszłość 8)

96
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Maja 2023, 09:16:01 »
A log i Errorsy są?

97
Pomoc doraźna / Odp: Sceneria nie uruchamia się
« dnia: 03 Maja 2023, 18:21:33 »
Coś się chyba nie do końca dobrze wysłał ten log. Daj też errorsy.

98
Pomoc doraźna / Odp: Sceneria nie uruchamia się
« dnia: 03 Maja 2023, 18:13:09 »
O to już gorzej. Spróbuj jeszcze raz to wypakować:
Cytuj
Wymagane pliki dla exe: https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exefiles_common.zip

99
Pomoc doraźna / Odp: Sceneria nie uruchamia się
« dnia: 03 Maja 2023, 18:08:32 »
invalid shader: cannot read shader: shaders/vertex.vert
Temu się nie instaluje ręcznie jak się nie umie :P Zainstaluj normalnie przez instalator.

100
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 01 Maja 2023, 14:57:06 »
Siema!

Zapraszamy Was do pobrania nowej paczki! Od ostatniego wydania dużo się zmieniło, więc poniżej przedstawiamy w wielkim skrócie, jakich nowości możecie się spodziewać po ściągnięciu scenerii. Czekaliśmy specjalnie do wyjścia nowej paczki całościowej, abyście mogli scenerię ściągnąć „na świeżo".

1. Odpustynniamy odcinek Jasło - Zagórz. Praktycznie cały ten fragment linii 108 został już przez nas pokryty drzewami i krzakami. Do skończenia całości zostały około 3 kilometry. Staraliśmy się, aby dekorowane przez nas fragmenty nie były wyłącznie najbliższym otoczeniem torów, ale również tym dalszym. Sprawia to wrażenie, że sceneria jest pełniejsza i nie poruszamy się po kończącej się planszy, ale za horyzontem dalej „coś jest”. W wielu miejscach doszły również trawy.
2. Jasło, Krosno, Sanok i kilka mniejszych miejscowości otrzymały prawie skończony zestaw dekoracji. W to wchodzą zarówno podmienione budynki, jak i mniejsze dekoracje, takie jak ogrodzenia, znaki drogowe, czy słupy oświetleniowe. W miastach zostały zasiane również trawy.
3. Na odcinku Zagórz - Krościenko sceneria też powoli nabiera kolorów. Powoli zajmujemy się podmienianiem automatycznie wygenerowanych budynków z CityGML na modele zawarte w MaSzynie. Aktualnie możecie je zobaczyć w okolicach Leska, Ustrzyk Dolnych i Krościenka.
4. Powoli trwają również prace nad łączeniem linii 96 i 108. W Stróżach zaczęły pojawiać się rośliny.
5. Targowiska i Wróblik Szlachecki zostały przeniesione w czasie o kilka lat i wyposażone w sygnalizację kształtową.
6. Trwają prace nad poprawkami terenu na odcinku Zagórz - Krościenko, mające na celu dopasowanie go do torów.
7. Położone zostały tory na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (na razie bez profilu pionowego) razem z terenem.
8. Między Krosnem, a Sanokiem będziecie mogli obejrzeć prawie skończony układ dróg polnych i gruntowych, oraz asfaltowych o mniejszym znaczeniu. Aktualnie nie jeżdżą po nich samochody, ale znacząco urozmaicają one teren i przełamują monotonny krajobraz.
9. Sieć trakcyjna wisi już na 95% scenerii, pozostało dokończyć Jasło i Jasło Towarową

https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r4.rar

101
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 30 Kwietnia 2023, 12:23:39 »
Jedynym rozwiązaniem jest czysta instalacja Maszyny i po prostu nie instalowanie nowej Linii 61. Na ten moment jest na tyle popsuta, że celowo (między innymi z takich powodów) nie wróciła na serwery. Jak mnie kiedyś najdzie to poprawię i wrzucę na serwer.

102
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 22 Kwietnia 2023, 15:36:12 »
Różni się tym, że została dodana obsługa PBRa (@MichauSto), efekt Bloom (@MichauSto), możliwość obrotu w 3 osiach w edytorze i różne pomniejsze bajerki (Dymy od Toprusa, ładniejsza mgła czy bieda-rzucanie kamerą na rozjazdach i łączeniach szyn).
Tamto załączone do paczki będzie wysypywać na większości scenerii poza Bieszczadami. Tutaj dostępna do pobrania jest nowsza wersja: https://eu07.pl/userfiles/21553/eu07-x64_2023-04-08-r1.rar Powinna odpalić się na niej każda sceneria.

103
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 18 Kwietnia 2023, 08:33:43 »
O wyszukajce wiem, tylko tutaj nie jest problem w podpięciu Tarczy/Powtarzacza pod semafor, tylko w miliardzie nieustandaryzowanych includów, gdzie jeden ma obsługę tarczy, a drugi nie.
Miałem ogarniać nowe, ustandaryzowane includy, ale chyba po prostu dopiszę obsługę tarcz do tych semaforów co jej nie mają i zapakuje na repo...

104
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 17 Kwietnia 2023, 22:19:31 »
Problem znany i nielubiany, występuje jeszcze w paru miejscach. Niestety mało kto zajmuje się infrastrukturą, a ja wszystkiego nie jestem w stanie ogarnąć.

105
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 17 Kwietnia 2023, 17:55:14 »
Log i Errorsy poproszę.

106
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 13 Kwietnia 2023, 19:54:47 »
Ale to, że podsypka zmieniła się w trawę czy o co chodzi?

107
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 04 Kwietnia 2023, 21:25:27 »
Całe Bieszczady są podzielone na kawałki, więc w tym przypadku nie stanowi to problemu. Całkowo chyba nie jest w ogóle podzielone. O eventy nie ma raczej co się martwić, kwestia tylko tego żeby ktoś to ogarnął i żeby nie powstał milion scenariuszy.

108
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 04 Kwietnia 2023, 18:39:13 »
Przecież 7 godzinna służba to jest na ten moment maksymalny wariant. Jak napisałbym ciut więcej eventów to można by zrobić 24 godzinną misję. Z noclegiem w Łupkowie i łącznie chyba 6 godzinami stania na stacjach końcowych. Jeden pojeździ 1.5h, drugi będzie siedział 3h, trzeci posiedzi 15 minut i stwierdzi że to nie jego klimaty, a czwarty ruszy o 12:30, pojeździ 8-10 godzin, prześpi się i wróci do Zagórza.

109
Tak tylko mówię, jak to mam w zwyczaju gdy ktoś zaczyna temat ruszania lumpów :) W kontekście listy - może tam nic nie przybyło, ale Na Warsztat sporo nowości zawitało - Bieszczady, (nowa) Linia 61, Jeziorka, Zakopianka czy Projekt Podlasie. Może i nie są dokończone, ale standardem i jakością wykonania przebijają większość, jak nie wszystkie, wymienione w dokumentacji, więc moim zdaniem można je traktować jakby znajdowały się na tej liście, tym bardziej, że niektóre z nich są publicznie dostępne do pobrania :P



110
A tak w ogóle to jest sens babrać się z chcąc nie chcąc starym lumpem, zamiast zrobić coś od nowa, na porządnie, według bardziej aktualnych standardów?

111
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 16 Marca 2023, 13:51:34 »
Tak, zbieramy i sprzedajemy wasze dane po płacić za scenerie nie chcecie :lol:

A tak na serio chyba wszystkie unoff-exeki tak mają. Jakieś podpisy, certyfikaty czy inne *uje muje potrzebne żeby antywirus siedział cicho, są tylko na oficjalnych exekach dołączanych do paczek całościowych czy patchy.

112
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 15 Marca 2023, 00:06:20 »
Nowa paczucha do pobrania. Dokładne informacje i link w pierwszej wiadomości. Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy.

san_t4625 i tar_t698 . Wykoleja.
W nowej paczce na 100% naprawione

113
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 09 Marca 2023, 22:23:30 »
A może trochę zaingerować w teren?

114
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 08 Marca 2023, 14:46:31 »
Jak wyżej: niwelety z hektometrami i załomami, linie kierunkowe, oraz parametry łuku określające krzywe przejściowe i przechyłki. Importując scny do Ry tracimy praktycznie najważniejsze dane.

Dzięki. Wiem już więcej i już rozumiem ideę. Rainsted pełni rolę nie tyle edytora SCN, co generatora SCN (Rainsted edytuje swoje pliki).

EDIT: Pytanie pomocnicze - czy niwelety z hektometrami, albo linie kierunkowe, są potrzebne dla dróg i rzek? Oglądałem video, gdzie robiona jest droga i twórca musi ręcznie nastawiać odcinkom drogi jakieś kody szesnastkowe, nastawiać tekstury i korygować wysokość na przechyłce, bo się asfalt źle renderuje. Nie jest to przekombinowane?

Rzeki niechaj ci głowy nie zaprzątają, powstają razem z terenem a ich przyszłość w formacie node track jest mocno dyskusyjna. Niewidzialne mogą posłużyć za ścieżki po których mają pływać łódki, statki czy coś podobnego.

Dla dróg nie ma potrzeby praktycznie niczego ponad to co zawiera wpis node track. Ważne żeby dało się dzielić, przemieszczać w pionie i ustawiać przechyłkę.

Ewentualnie można napisać drogi na nowo wzorując się na jakimś ETSie czy Omsi.

115
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 08 Marca 2023, 12:45:50 »
Temat nie osiągalny. Rainsted korzysta ze swojego formatu plików roboczych.
Dzięki za informacje.  Czyli Rainsted nie potrafi otwierać SCN? Bo próbowałem to robić i nie udało mi się.

Potrafi ale jest to bardzo ułomne a na dodatek traci się bardzo ważne elementy pomocnicze (niwelety, parametry łuków).

Cytuj
Jeśli chodzi o odcinki to opieram się na strukturze https://wiki.eu07.pl/index.php/Obiekt_node::track
Wiem już, że Rainsted ma swoje pliki robocze.
Czy w tych plikach roboczych Rainsteda zawarte są informacje, których nie ma już w node::track, a które są Wam potrzebne do pracy ze scenerią? Jakiś przykład?

Jak wyżej: niwelety z hektometrami i załomami, linie kierunkowe, oraz parametry łuku określające krzywe przejściowe i przechyłki. Importując scny do Ry tracimy praktycznie najważniejsze dane.

116
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 08 Marca 2023, 09:42:56 »

PS. Ponieważ zakładamy pełną kompatybilność plików z danymi, to zamienne używanie Rainsteda będzie możliwe, dopóki ktoś nie zrobi zmian w EXE za którymi Rainsted nie pójdzie.
Temat nie osiągalny. Rainsted korzysta ze swojego formatu plików roboczych. Trzeba albo napisać Ry na nowo, albo zarzucić temat torów i wszystkiego co z nimi powiązane, na rzecz bardziej potrzebnych rzeczy tj. Drogi, export SBT czy zalesianie.

UI w Rainstedzie to myślę że jest kwestia do dogadania z @Ra. Tylko niech ktoś (kto nie ma wyklikanego 1000 godzin, bo mi to tam wszystko jedno) opracuje jakiś OP interfejs

117
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 05 Marca 2023, 15:12:57 »

Tutaj właśnie jest problem. Chciałem to zrobić ale nie mogę znaleźć wpisu w scm. Tam gdzie się da zakrywam to normalnymi drzewami/krzakami ale z tym niestety nic nie zrobię.
Możesz szukać lasów po nazwie materiału i podglądać gdzie na scenerii jest las, który widzisz w notatniku.
scenery/linia053/scenariusz_os/l053_tri.scmI pamiętajcie usuwać SBT po ingerencji w ściany lasów.

118
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 27 Lutego 2023, 21:45:48 »
No i fajno, że ktoś się zabrał za dodanie lepszego otoczenia. Ode mnie rada, bo sam kiedyś taką dostałem - używajcie sobie na danym terenie kilku traw, a nie jednej konkretnej nawalać do bólu.

Z roślinnością jest taki problem, że wpływa na wydajność (zwłaszcza cienie traw). Ja dostałem radę, żeby w danym miejscu nie używać więcej niż dwóch rodzajów traw.

Odkąd weszły trawki na atlasie można wstawiać ile rodzajów trawy się chce bo wszystkie korzystają z jednej tekstury.

119
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 26 Lutego 2023, 18:35:54 »
Cytuj
Okej, się rozumie! ;D Czyli rozumiem że budżet około 40K + 40K + 60K (wózek, wózek, pudło i reszta) trójkątów na model zewnętrzny będzie optymalny? Silnik MaSzyny ma jakieś ograniczenia lub sztywne reguły pod tym względem, czy raczej jest to na oko, by nie przesadzić?
Nie ma żadnego limitu. Robi się na zdrowy rozsądek. Ważniejszy niż ilość tri jest dobrze zestopniowany LOD.
Cytuj
W ogóle, ciekawi mnie PBR w MaSzynie, jest to zaimplementowane w ogóle? Choćby normalki normalnie (hehe) działają?
Szejdery są przygotowane, na ten moment działa wszystko poza oświetleniem przez światła pojazdów. Normalki zostały już jakiś czas temu naprawione.

120
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 26 Lutego 2023, 13:36:38 »
Za tyle tri to nikt Cię nie będzie gonił. Pudło w nowym Rumunie ma więcej :) Patrząc po screenach to wypadało by dołożyć segmentów na koła bo tak trochę tandetnie wyglądają.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15