Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JAN21

Strony: 1 ... 12 13 [14] 15
391
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 31 Marca 2018, 11:08:03 »
A jest gdzieś opisane tworzenie własnego rozkładu? Czy można przerobić jakiś istniejący?

392
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 31 Marca 2018, 01:34:19 »
Cześć

W przerwie podczas tworzenia terenu, zacząłem bawić się eventami, i standardowo pytanie. W czym może być problem jeżeli AI nie reaguje na semafory, oraz po przejechaniu 3 torów z ustawionym velocity (gdy tory nie mają ustawionego velocity to AI w ogóle nie rusza) przyśpiesza do maksymalnej? Exe z 29.03.2018 W załączniku przesyłam trasę na chwile obecną.


http://eu07.pl/userfiles/21553/priv-gury_1.rar

Edit: Do paczki wrzuciłem stary plik scn

393
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 12 Marca 2018, 21:24:41 »
Cześć! Na tę chwile pracuję nad całkowicie nowym terenem, cała dotychczasowa trasa jest przystosowana do prędkości 120km/h. Standardowo mam parę pytań. Po pierwsze czy jest jakiś sposób żeby spasować ładnie brzeg rzeki z terenem?
Druga sprawa to trakcja, jako iż trasa bardzo się wypłaszczyła w momencie przystosowywania to czy opłaca się kłaść drut nad całością czy lepiej zostawić bez? SU46 z 5 pustymi wagonami potrzebował około 15km żeby się do 120km/h rozpędzić. 

Edit: zapomniałem dodać screenów

394
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 07 Lutego 2018, 22:11:39 »
Teraz działa. Dzięki za pomoc.

395
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 07 Lutego 2018, 22:01:06 »
To też nic nie dało.

396
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 07 Lutego 2018, 21:52:23 »
Jak dodałem $ to w rainstedzie nie było widać scenerii, jak utworzyłem kopie do której dodałem $ to nadal się tworzy. A w której wersji exe to doszło? Bo pamiętam, że na 17.07 tego nie było jeszcze. Może po prostu pobiorę starsze exe.

397
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 07 Lutego 2018, 21:15:37 »
Cześć, po dłuższej przerwie powracam z nowinami. Powstała Biedronka, trzy drzewa, dużo płotu, więcej drogi oraz trochę zmieniły się tory na terenie "huty" i doszedł budynek elektrociepłowni oraz hala w budowie. Teraz pytanie, czy da się jakoś wyłączyć automatyczne generowanie pliku xxx.sbt ? Co on w ogóle daje? Denerwuje trochę usuwanie go za każdym razem gdy zmieniam coś w plikach z terenem.

398
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 10 Stycznia 2018, 22:19:09 »
Też tak myślałem, dokładniej nad linią 96 Tarnów - Leluchów + 105 Muszyna - Krynica-Zdrój. Ale najpierw postanowiłem stworzyć coś typu poligonu doświadczalnego, którym jest ta sceneria. Może gdy nauczę się korzystać 3dsa albo edytora w rainstedzie na tyle, że będę czuł się na siłach to zacznę tworzyć realistyczne scenerie. Nie chcę się też porywać "Z motyką na słońce" bo rozgrzebię i nic z tego nie wyjdzie a jednocześnie zniechęci mnie to, do dalszego tworzenia. A jak mam tworzyć scenerie to albo dobrze albo wcale. Nie chce stworzyć następnej płaskiej zielonej pustyni z dwoma rodzajami drzew i trzema rodzajami domów. Zależy mi głównie na ładnym i szczegółowym otoczeniu. Oczywiście nie mam zamiaru robić każdego modelu i tekstury domku osobno, bo to by z 500mb jak nie więcej samego otoczenia wyszło xD, i zajęło by z jakieś 2 lata jak nie dłużej, ale żeby było ładnie, i realistycznie.

399
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 09 Stycznia 2018, 22:43:17 »
Zmieniłem na -25 i wszystko działa. Dzięki za pomoc.

Edit: Te łuki i tak są do przerobienia. Głównie chodziło mi o ten problem z wygładzaniem, a na tym było najlepiej widać. 

400
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 09 Stycznia 2018, 22:36:21 »
Wpis poprawił, ale nie to co miał. Łuk wygląda jeszcze ładniej natomiast flex bez zmian.
Hmm, ciekawe; wrzuce ten wpis na TD i obejrze sobie, co on tam wyprawia.

edit
Dobra, juz mam. Problem sprowadza sie do tego, ze narzedzie ktore wyprodukowalo flex jest glupie, a exe jest naiwne i przyjmuje na wiare to, co dostaje.
node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 1
2.68555 0.0 3.37402  //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563  //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4  0.0  //point 2
0
endtrack
To "0" na samym koncu definiuje tor jako odcinek prosty, i w takiej sytuacji exe dzieli tor na segment 10-metrowe. Oczywiscie poniewaz tor jest krzywy a nie prosty powinien tam byc wpisany poprawny promien, przynajmniej w przyblizeniu, a nie 0, co eliminuje problem Sprobuje dac do exe wylapywanie takich sytuacji, bo to zapewne nie jest jedyny taki odcinek, a na poprawki wszystkich scenerii pewnie nie ma co liczyc.

Czyli wystarczy to "0" zmienić na promień jaki miał ten łuk i będzie działać?

Nie mam dużej wiedzy w tym temacie ale im bardziej ''ostry'' łuk tym większe zużycie toru, kół pojazdu i ograniczenie prędkości. I też na takie typu ostre łuki nie nadają się lokomotywy co mają 3 osie na wózku. Wiec robiąc łuki musisz się zastawić co będzie jechało po scenerii. Na szybko znalazłem w necie . Może się przyda
 http://il.pw.edu.pl/~zuraw/pliki/Projektowanie%20linii%20kolejowych.pdf

Dzięki, przyda się. Tak jak przejrzałem na szybko to większość rzeczy u mnie jest do całkowitej przeróbki. 

401
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 09 Stycznia 2018, 21:59:54 »
Aproksymacja krzywych jest domyslnie ograniczona do odcinkow o dlugosci co najmniej 2m iirc, by nie zarznac slabszego sprzetu. Mozna dac w ini wpis
splinefidelity 2
ktory teoretycznie powinien poprawic nieco sytuacje, redukujac limit dlugosci segmentow o polowe.


Wpis poprawił, ale nie to co miał. Łuk wygląda jeszcze ładniej natomiast flex bez zmian.

Długości kontrolnych ok. Więcej nie pomogę, nie znam się na tym. Krąży jednak hasło, że flexy to zło najgorsze i należy ich unikać jak ognia. Ogólnie nie polecam kłaść torów w 3dsie. Rainsted ma do tego lepsze narzędzia, tylko to kolejny nieintuicyjny i niestabilny program do nauki.

Z flexami problemu nie miałem dotychczas, jakoś teraz jak zacząłem robić te bocznice przy hucie to się coś jakby zepsuło. Nawet na dłuższych odcinkach też taki problem występuje, ale tylko tych nowo stworzonych. Cała główna linia jest praktycznie w całości na flexach i jest ładnie. Rainstedem się bawiłem, ale nic z tego nie wyszło, zapisałem się na kurs obsługi edytora i nic nadal nie umiem.

402
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 09 Stycznia 2018, 21:32:56 »

[Łuk]
node -1 0 tor2957 track normal 19.6348 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28688.9 150.0 13609.2  0.0  //point 1
6.58789 0.0 0.749023  //control vector 1
-4.12891 0.0 -5.1875  //control vector 2
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 2
-25.0
endtrack
[Flex]
node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 1
2.68555 0.0 3.37402  //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563  //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4  0.0  //point 2
0
endtrack

403
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 09 Stycznia 2018, 21:27:03 »
Może trochę, ale na tym najbardziej było widać o co mi chodzi.

404
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 09 Stycznia 2018, 21:10:33 »
Naprawdę tylko kilka osób? Po wstawieniu 4 opanowałem to do perfekcji. Może kiedyś spróbuje. Jeszcze takie pytanie, czy tworząc tory flexem na krótkich łukach zawsze będzie się działo tak jak w załączniku? Trochę to wkurza jak nad jednym zakrętem muszę czasem nawet i 5 minut siedzieć żeby wszystko ładnie się spasowało.

405
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 09 Stycznia 2018, 20:35:14 »
Cześć!

Przez ostatnie parę dni zająłem się tworzeniem miasta, chociaż trochę małe jak na miasto. Najwyżej dorobię trochę drogi i domków. Przerobiłem tory i wstawiłem perony na stacje oraz dorobiłem hutę wraz z paroma bocznicami. Zmieniłem teksturę terenu na trawę, wstawiłem też przejazdy. Z nowości to tyle. Jak skończę budowę miasta, zajmę się przerabianiem terenu.

406
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 06 Stycznia 2018, 11:18:04 »
Wszystkie łuki jak i przechyły robiłem na oko, nie wzorowałem się na żadnej realnej lini, po prostu znudziły mi się płaskie trasy i postanowiłem zrobić coś "innego". Co do tych nasypów, coś będę działał, narazie muszę skończyć rzeźbić teren i ułożyć tory do końca. Z tą zimą to nie wiedziałem, że jest taka możliwość. Jest gdzieś dokładniej to opisane? Jeżeli chodzi o profil pionowy, są gdzieś jakieś przepisy co do maksymalnego kąta albo pochylenia toru? Czy może być nawet 60° tylko żeby coś dalo radę podjechać?

407
Na warsztacie / Sceneria "Góry"
« dnia: 06 Stycznia 2018, 00:59:26 »
Cześć!

Ostatnio zacząłem bawić się 3ds-em i zrobiłem taką oto scenerie. Jest ona obsadzona w większości w górach. W przyszłości myślałem aby trasa miała aż 4 wersje. Przed remontem w lato oraz w zimę i po remoncie również w lato i zimę. Jeszcze myślałem czy nie zelektryfikować całości lecz nie rozpracowałem jeszcze tworzenia w trakcji w ogóle. Długość na tę chwile to około 20-25km. Na tę chwile plik z terenem ma aż 30MB, ale z czasem postaram się go jak najbardziej odchudzić. Jak myślicie, jest sens ciągnięcia tego dalej czy raczej sobie odpuścić i zająć się czymś innym? Jak by ktoś chciał zobaczyć jak to dokładnie wygląda to załączam trasę na chwile obecną:















408
Bocznica / Sterowanie
« dnia: 05 Kwietnia 2013, 14:08:11 »
Witam    ostatnio zepsuła mi się litera ,,d" oraz ,,:;"   chciałem się zapytać czy da się zastąpić te litery na jakieś inne                 przepraszam za nie staranne pismo i za braki wielkich liter poniewarz piszę z telefonu

Nie da się zastąpić. Ja też piszę z telefonu i jakoś nie robię takich błędów. Poza tym, co to ma wspólnego z rainstedem? Bocznica.
adsim

409
Dzięki

Mogłeś to napisać przez PW.
adsim

410
Bocznica / Odp: Problem z ruszaniem ET42
« dnia: 01 Marca 2013, 14:58:28 »
Już wszystko działa.Dzięki za wszystko

Byłeś już raz ostrzeżony za niechlujstwo w wiadomościach. Zacznij pisać staranniej inaczej wyciągniemy poważniejsze konsekwencje.
Bocznica.
Rozi

411
Bocznica / Odp: Problem z ruszaniem ET42
« dnia: 27 Lutego 2013, 14:58:25 »
EXE z paczki spks, a wersja 01.13

  Dodano: 27 Lutego 2013, 15:02:33
a co to znaczy "zwiększaniu siły hamowania nastawnikiem jazdy" ??

412
Bocznica / Problem z ruszaniem ET42
« dnia: 27 Lutego 2013, 14:52:07 »
 Witam mam problem z ruszaniem ET42. Robie wszystko jak w instrukcji odpalania lokomotywy elektrycznej ,ale jak zwiekszam moc to wskazówka silników trakcyjnych idzie szybko w górę i szybko spada na dół.   

413
Czy na ubuntu to zadziała ??

414
Bocznica / 1
« dnia: 04 Listopada 2012, 17:57:18 »
1







I po co to wysyłasz w dziale Publikacje? (treść i ostępy oryginalne)
Bocznica, AtapiCl

415
Bocznica / Maszynowy Okręg Przemysłowy
« dnia: 26 Października 2012, 20:01:16 »
 Witam
 
 Ma ktoś możliwość udostępnić link do takiej wersji trasy Maszynowy Okręg Przemysłowy jaka jest zrobiona ?

 Z góry dziękuje .

Ms2 panowie.
Rozi

416
Bocznica / Odp: Ulotki w Częstochwie
« dnia: 03 Września 2012, 20:08:38 »
adam_mich pomagał w robieniu ulotki

417
Bocznica / Odp: Ulotki w Częstochwie
« dnia: 03 Września 2012, 20:01:55 »
Nie rozumiem

418
Bocznica / Ulotki w Częstochwie
« dnia: 03 Września 2012, 19:55:58 »
Witam


Mam pomysł żeby MaSzyna zyskała większą populacje.
Użytkownik adam_mich brał w tym udział

419
Bocznica / Odp: Wersja zmodernizowana MaSzyny 2011
« dnia: 10 Sierpnia 2012, 21:09:34 »
i jeszcze jedna trasa winger

420
Bocznica / Odp: Wersja zmodernizowana MaSzyny 2011
« dnia: 10 Sierpnia 2012, 21:07:57 »
Loki to byczki,kible,siódemki,et24 i tabor z 2009 (działa).
Trasy to sdr18-19-plus(składy trzeba edytować samemu bo tak to są błędy),całkowo SN61,Bałtyk inter regio krosowo test(ma błędy),l61+144 lotos, zbk_3,zl_sb i to wszystko

Strony: 1 ... 12 13 [14] 15