Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JAN21

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15
361
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 17:00:44 »
Wiem, wiem... Dużo jest takich krzywizn jeszcze. Gondolin wydłużony o 100m (całość ma koło 300m), bardziej się nie dało, bo z jednej strony łuk a z drugiej zbyt dużo grzebania z terenem itd. Zmieniłem nazwy na tę które zaproponował @DzordZ

362
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 15:13:09 »
Z wielką chęcią przyjmę wszelkie propozycję ;)

363
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 14:57:51 »
To Wilków już :) Ale nadal nie wiem o co chodzi z tymi podsypkami, że tu jaśniej a tu ciemniej :D

364
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 09:45:41 »
Tam jest wszystko do przebudowy ;) 3ds-owe skrypt też idealne nie są i czasem głupieją, np tworzy się idealnie prosty tor korzystając z flexa, a tor wychodzi cały pofalowany.
Co do tego kretego górskiego odcinka, tam też gdzieniegdzie trzeba coś poprawić, ale w większości jest zrobiony zgodnie z tymi wytycznymi Paula. Pochylenia są rzędu 20 promili, a największy promień łuku nie przekracza 400m

365
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 01:05:44 »
Ciąg dalszy załączników :)

366
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 01:04:48 »
Ohoho... Nic tu się nie działo od kwietnia.. Trzeba pokazać co się zmieniło bo nie każdy obserwuje stronę na facebooku ;)

Trochę pisania będzie dzisiaj :)

Zacznę od całokształtu, jak widać na mapce przybyło trochę torów, parę miejscowości i wiele nowych pomysłów... Muszę się trochę ograniczyć bo jak tak dalej pójdę to nigdy niczego nie skończę :D

To teraz po kolei:
Zał. od 1 do 4 - Tutaj jeszcze nie dotarłem z pracami, narazie wstępnie ułożone tory, i wstawione semafory, 1. Moczodoły, 1.1 Stacja b/n 2.Moczodoły 3.Lelów 4.Zawady
Zał 5 - Suchowola Płd. - tutaj już powoli coś się dzieje, perony w trakcie tworzenia, jeszcze bez tekstury.
Zał 6.1 - Suchowola Miasto - Zwykły peron. Dotąd AI dojeżdża bezproblemowo.
Zał 6, 7, 8 - Suchowola - Zdecydowanie najładniejsza stacja jaką udało mi się zrobić, do ideału jeszcze trochę brakuję ale już widać wstępny zarys.
Zał 9 - Orzeszów - Kolejna zwykła mijanka.
Zał 9.1 - Most na wjeździe do Mordek od strony Suchowoli, w samych Mordkach nic się nie zmieniło.
Zał 10 - Gondolin z lotu ptaka,
Zał 11 - 12 Gondolin - taka sobie ot stacyjka, też ładna okolica.
Zał 13 - 16 Gerbertów - końcowa, jedna z większych stacji. 15. Bocznice przy stacyjne, 16. Manewrująca siódemka,
Zał 17 - Przejazd chwilę przed Kusiętami.
Zał 18 - Most nad rzeką w Zalesiu, w tle widoczna stara linia. Zalesię się także nie zmieniło.
Zał 19 - Jackowo - mijanka, trochę większa niż Zalesie.
Zał 20 - Wilków - tutaj się zaczyna dużo torów :D
Zał 21 - Wilków towarowy - torowisko już po wielu poprawkach, lecz nadal dużo do roboty zostało
Zał 22 - Odnoga do huty od strony Wilkowa Towarowego,
Zał 23 - Tam w prawo też coś będzie, ale jeszcze nie wiem co ;)
Zał 24 - Lokomotywownia w Wilkowie Głównym, obrotnica niestety działa tylko dla 2 torów :( Nie mogę sobie z tym poradzić.
Zał 25 - Wilków Główny - tu w przyszłości chciałbym żeby była hala dworcowa, ale jeszcze zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zał 26 - Wjazd do Wilkowa Głównego od strony Wilkowa Towarowego.
Zał 27 - ZNTK lub oddział Intercity, takie mam plany, zobaczymy, tak jak z halą :)
Zał 28 - 29 - Od Wilkowa Głównego chciałem zrobić coś na wzór CMK. Może nawet nie razem z Górami, ale osobną scenerie z tego zrobić. Zobaczymy...

Taaa, planów jest dużo, czasu jest mało, chęci z czasem też przemijają i trzeba sobie zrobić dłuższą przerwę. Dużo jest na pewno jeszcze do zrobienia przy samym torowisku, nie wspominając już o drogach. Największym problemem jest i tak tworzenie terenu, bardzo dużo czasu trzeba, żeby to jakoś wyglądało, z czasem im bardziej się rozpracowuje 3dsa tym łatwiej to idzie. No, ale i tak już wystarczająco napisałem... Dzisiaj wyjątkowo nie mam żadnego problemu :) Choociaż..
Mam pytanie w Zał.6 i 7 i 8 te podsypki takie zepsute są, jedna jaśniejsza, druga prawie czarna... Tylko na "szejderowym" exe taki dziwnie jest :( Od czego to zależy?


367
Gdzieś w górach...

368
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Stycznia 2019, 20:57:26 »
Dokładnie to chodzi o coś takiego jak tutaj na filmie https://youtu.be/oM6r5oQFRjU?t=52

369
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 28 Grudnia 2018, 14:23:29 »
Na gl3.3 takie dziwy z oświetleniem. Nawet z wyłączonymi światłami ten jeden tor jest wyraźnie jaśniejszy.

370
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 11 Grudnia 2018, 23:23:39 »
Od siebie mogę dodać, że od pewnego momentu, chyba od wprowadzenia DX11, rozdzielczość cieni zaczęła znacząco ograniczać wydajność. Jak na starych wersjach gl3.3 i cieniach 8192 było stabilne 60fps tak teraz na cieniach 2048 jest ledwo stabilne 60fps.

371
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Listopada 2018, 01:06:33 »
Na exe 181114 nie działają poprawnie eventy z condition trackfree - exe traktuje podaną nazwę toru jako nazwę memcella i sypie błędem.
Czy te eventy rzeczywiscie nie dzialaja poprawnie, czy tylko daja komunikat o braku memcella (bo niepotrzebnie go szukaja oprocz wyszukiwania wskazanych torow)? Bo to jest roznica :>

U mnie wszystko działa, zapisuje tylko w logu brak memcella o danej nazwie, ale tak to nie zauważyłem jakiegoś nieprawidłowego działania.

372
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Listopada 2018, 12:58:57 »
Tak, wszystkie które miały odpowiednik w T3D

373
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Listopada 2018, 12:13:44 »
Po wgraniu poprawek LP, w EU07-409 takie dziwy

374
Pomoc doraźna / Odp: Problem z Obrotnicą
« dnia: 11 Listopada 2018, 09:51:55 »
Chodziło mi o to, że w maxie jak robię te tory to centruje pivota toru obrotnicy. Obracam o 7.5° i dodaje do niego kolejny tor i tak cały czas. No i może ten pivot się niedokładnie ustawia? W rainstedzie jest możliwość obrotu toru?

375
Pomoc doraźna / Odp: Problem z Obrotnicą
« dnia: 10 Listopada 2018, 23:12:42 »
Dzięki, a jescze jedno pytanie. Czy jest jakiś sposób, jak położyć te tory z dużą dokładnością? Bo 3ds nie daje sobie rady z tym. A nieważne jak je kładę, zawsze są przedstawione w ten sam sposób i zawsze prawidłowo ustawiony jest tylko ten tor od którego zaczynałem. Może Max nie ustawia pivota idealnie po środku toru przez co nie robi on idealnego koła?

376
Pomoc doraźna / Odp: Problem z Obrotnicą
« dnia: 09 Listopada 2018, 12:57:37 »
Nieważne w jakiej pozycji na początku jest tor on i tak wraca do tej jednej. Tak jakby musiał się wyrównać do osi Y żeby mógł się obracać.


377
Pomoc doraźna / Odp: Problem z Obrotnicą
« dnia: 09 Listopada 2018, 07:57:16 »
Problemem jest to, że w momencie w którym próbuje ją obrócić pierwszy raz, to sam tor obraca się do tej jednej pozycji, niezależnie jak był ustawiony na początku, i dopiero potem zaczyna się obracać wraz z modelem. Wieczorem postaram się nagrać film jak to wygląda.

Edit: Na szybko się udało i film nagrać: https://youtu.be/quIgnuwXlu8

378
Pomoc doraźna / Problem z Obrotnicą
« dnia: 09 Listopada 2018, 00:14:56 »
Cześć!
Tworze sobie i tworze aż nagle zachciało mi się obrotnicy.... No to sobie wstawiłem. Przy próbie obrotu eventem, sam tor obraca się o jakieś 80* przy czym nadal podąża za obrotnicą. Tak jak w załącznikach. W czym może być problem? Aktualnie korzystam z exe 181030.

379
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 29 Kwietnia 2018, 16:48:16 »
Czy tylko u mnie przy próbie zaimportowania Trójkątów skrypt się wywala? Może to problem w pliku,a nie w skrypcie?

-- Error occurred in anonymous codeblock; filename: C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2018\scripts\EU07\scnImport.ms; position: 15293; line: 501
-- MAXScript Rollout Handler Exception:
-- Unable to convert: undefined to type: String
-- MAXScript callstack:
-- thread data: threadID:6920
-- ------------------------------------------------------
-- [stack level: 0]
-- In ImportTriangles(); filename: C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2018\scripts\EU07\scnImport.ms; position: 15294; line: 501
-- member of: Rollout:ScnImport
-- Parameters:
-- maxVisLen: "1000"
-- minVisLen: "0"
-- Locals:
-- vert_array: #()
-- minVisLen: "0"
-- textall: "node 1000 0 none triangles "
-- v1: undefined
-- v6: undefined
-- m: $Editable_Mesh:Object002 @ [0.000000,0.000000,0.000000]
-- v8: undefined
-- idMat: undefined
-- diffuseMap: undefined
-- V3: undefined
-- pf1: 116
-- vert_Narray: #()
-- V4: undefined
-- face_array: #()
-- pos1: undefined
-- PArrayG: #()
-- pos2: undefined
-- maxVisLen: "1000"
-- tekstura: undefined
-- Pos3: undefined
-- vert_count: 0
-- v5: undefined
-- fl: undefined
-- v2: undefined
-- v7: undefined
-- slot: undefined
-- PLine: ""
-- PArray: #()
-- v9: undefined
-- sciezka: undefined
-- vert_Tarray: #()
-- name: undefined
-- pierwszy: 0
-- Externals:
-- fname: Global:fname : "C:\Users\Jan\Desktop\GRY\MaSZyna 18.01RC2\scenery\gury\podsypka_zwr.scm"
-- CheckMaterial: CheckMaterial()
-- ostream: Global:ostream : <File:C:\Users\Jan\Desktop\GRY\MaSZyna 18.01RC2\scenery\gury\podsypka_zwr.scm>
-- GetDirEu: GetDirEu()
-- ScnImport: Rollout:ScnImport
-- owner: Rollout:ScnImport
-- plikiMax: Global:plikiMax : 1
-- FreeSlotMaterial: FreeSlotMaterial()
-- radio1: RolloutControl:radio1 in rollout:ScnImport : RadioControl:radio1
-- cb_invert: RolloutControl:cb_invert in rollout:ScnImport : CheckBoxControl:cb_invert
-- ------------------------------------------------------
-- [stack level: 1]
-- called from ImportNode(); filename: C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2018\scripts\EU07\scnImport.ms; position: 20196; line: 693
-- member of: Rollout:ScnImport
-- Locals:
-- minVisLen: "0"
-- nodeName: "none"
-- typeOfNode: "triangles"
-- typeOfTrack: undefined
-- maxVisLen: "1000"
-- nn: true
-- Externals:
-- ImportTrack: ImportTrack()
-- ostream: Global:ostream : <File:C:\Users\Jan\Desktop\GRY\MaSZyna 18.01RC2\scenery\gury\podsypka_zwr.scm>
-- ImportTriangles: ImportTriangles()
-- ScnImport: Rollout:ScnImport
-- owner: Rollout:ScnImport
-- ImportModel: ImportModel()
-- ImportTraction: ImportTraction()
-- ------------------------------------------------------
-- [stack level: 2]
-- called from ImportSCN(); filename: C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2018\scripts\EU07\scnImport.ms; position: 27449; line: 968
-- member of: Rollout:ScnImport
-- Parameters:
-- filePosition: 0
-- Locals:
-- filePosition: 0
-- Externals:
-- ImportNode: ImportNode()
-- ostream: Global:ostream : <File:C:\Users\Jan\Desktop\GRY\MaSZyna 18.01RC2\scenery\gury\podsypka_zwr.scm>
-- ImportInclude: ImportInclude()
-- ScnImport: Rollout:ScnImport
-- owner: Rollout:ScnImport
-- ------------------------------------------------------
-- [stack level: 3]
-- called from btn_import.pressed(); filename: C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2018\scripts\EU07\scnImport.ms; position: 28102; line: 1001
-- member of: Rollout:ScnImport
-- Locals:
-- Externals:
-- ImportSCN: ImportSCN()
-- GetOpenFileStream: GetOpenFileStream()
-- ostream: Global:ostream : <File:C:\Users\Jan\Desktop\GRY\MaSZyna 18.01RC2\scenery\gury\podsypka_zwr.scm>
-- ScnImport: Rollout:ScnImport
-- owner: Rollout:ScnImport
-- fp: Global:fp : 0

380
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Kwietnia 2018, 16:32:19 »
Na exe 180424 od Milka AI ma problem z hamowaniem EP05, korzysta tylko z hamulca lokomotywy. Czasami zahamuje normalnie, ale bardzo rzadko.

381
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 25 Kwietnia 2018, 21:16:26 »
Gra i buczy :) AI ładnie trzyma 80km/h. Dzięki za pomoc!

382
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 25 Kwietnia 2018, 21:00:15 »
Inc W27an

383
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 25 Kwietnia 2018, 20:55:10 »
W inc ze wskaźnikami:
include;ip/pkp/w27an.inc;gerbertow_w27;-42609.1;149.799;-4742.99;-170.0;0.0;0.0;;;8;80;end //ActiveW scm z torami
event1 Gerbertow_w27_speedinfo

384
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 25 Kwietnia 2018, 20:46:08 »
Ja tam 80 nigdzie nie widzę.
Jednak jest, jako Vn

385
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 25 Kwietnia 2018, 20:38:28 »
W rozkładzie jest godzina przyjazdu jako 10:30 czyli godzina początkowa.

A z W27 to wygląda to tak jak w załącznikach

386
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 25 Kwietnia 2018, 19:25:24 »
Ahoj!
Jako, iż nie wszyscy mają Facebooka, lub nie obserwują mojej strony, na której to co parę dni pokazuje nowości. Więc wrzucam tutaj większość screenów ze strony, oraz standardowo mam pytanie.

Rozkład się przewija, semafory działają, AI ładnie się zatrzymuje przy W4, tylko jest pewien problem z W27. Ustawia on szlakową 80km/h, ale tylko na torze do którego jest przypisany. Za nim, gdy niema przypisanego rozkładu AI znowu rozpędza się do V max loka. Czy trzeba ustawiać ręcznie velocity dla każdego toru na całym odcinku?

I przy okazji zapraszam wszystkich na moją stronę https://www.facebook.com/gorymaszyna/

Sayonara

Edit: Mały błąd w mapce już poprawiony
Edit2: Jeszcze jedno, czy da się coś zrobić aby drzwi w wagonach otwierały się automatycznie po starcie scenerii?

387
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 31 Marca 2018, 23:59:16 »
Aaa, dobra. W którymś inc do W4 pisało że P8 albo P9 jest nazwą toru do którego jest przypisany wskaźnik, więc zrobiłem w ten sposób. Jest możliwość przypisania dwóch eventów do toru jako event2? Czy trzeba tworzyć multiple wywołujący te dwa po kolei?

389
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 31 Marca 2018, 23:29:56 »
W4 nazywa się Zalesie#2A, w rozkładzie jest też Zalesie, więc chyba nie to jest problemem.

390
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 31 Marca 2018, 23:17:27 »
Jeżeli chodzi o semafory to wszystko już działa, problem był w tym, że gdy zdalnie przypisuje eventy _sem_info to z jakiegoś powodu nie chce to działać. Zrobiłem przykładowy rozkład i ładnie rozpędza się do rozkładowej, tylko problem w tym, że nie chce go przewijać. Od czego to zależy? Druga sprawa, AI nie zatrzymuje się na przystanku pomimo wskaźnika W4 przypisanego do toru. Wydaje mi się, że może to być zależne od rozkładu, ale jak jest naprawdę to nie wiem.

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15