Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JAN21

Strony: 1 [2] 3 4 ... 13
31
Kwestia pierwsza i najważniejsza, kto, jak i kiedy będzie to wstawiał? Ściany lasów trzeba wstawiać przez Maxa albo Blendera i jest to ostatnia rzecz którą komukolwiek by się w tych programach chciało robić.

Takie ściany na pewno miały by zaletę w postaci mniejszej zasobożerności, ale czy lepiej by wyglądały to już kwestia dyskusyjna. Pewne jest natomiast to, że w miejscu gdzie teren wychodzi wyżej niż tory, takie ściany nie mają racji bytu. Można je stawiać na płaskich połaciach i to, i tak w dalekiej odległości od torów.

32
Kolega wyżej dobrze mówi, z tym że nowej paczce jeszcze daleko do wydania. Trzeba ogarnąć węzeł Częstochowski oraz węzeł Kielecki pod względem sygnalizacji i sieci trakcyjnej, i dopiero będzie można szykować paczkę pod wydanie - czytaj: Raczej nie wcześniej niż za dwa miesiące.

Na ten moment nie zalecam pobierać, ani instalować wygrzebanej skądś starej paczki gdyż powoduje ona więcej problemów, niż generuje przyjemności z jazdy. Pozdrawiam serdecznie i wątek zamykam, żeby nikt tutaj nie śmiecił do momentu wydania nowej wersji.

33
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 20 Sierpnia 2023, 11:06:37 »
W nowej paczce już mam nadzieje, że nie ostanie się żadna dziura. Akurat ta w Nowym Sączu to już była z 3 razy naprawiana i niby wszystko jest git, a potem nagle znowu się gdzieś coś rozjeżdża xd

34
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 19 Sierpnia 2023, 18:17:06 »
Byłem pewny, że odpowiadałem na ten problem tutaj w wątku, ale jednak nie. Na tym dedykowanym Bieszczadzkim exe, trzeba mieć w starterze, w ustawieniach graficznych włączone opcje: "Cienie (shadery)" oraz "Dodatkowe efekty shaderów". Nie wiem z czego to wynika, a jakoś nie miałem nigdy czasu żeby się tego doszukiwać.

35
Pisze się, tłumaczy, jak krowie na granicy, a i tak nikt nie słucha...

Po pierwsze to:
Cytuj
Do osób które mimo wszystko skądś zdobyły paczkę ze scenerią: Instalacja jest niezalecana, gdyż psuje działanie scenariuszy na podstawowej, paczkowej Linii 61.

A po drugie:
Cytuj
Ostrzeżenie - sceneria BARDZO (trochę mniej niż poprzednia) wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę oraz ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Dotyczy, w paczce nie został zawarty plik .sbt.

36
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 12 Sierpnia 2023, 10:24:33 »
U mnie występuje problem braku/nie wyświetlania się tekstury bezchmurnego nieba na wszystkich sceneriach i torze doświadczalnym, załączam screena jak to wygląda i przekopiowany teks panelu ładowania może to coś pomoże

Toszto jest unoff exe odpalane na nie-unoff shaderach.

37
Jeżeli mamy pozbyć się rang, to wypadało by chociaż wprowadzić system reputacji, żeby mimo wszystko, dało się wyróżnić użytkowników z większym stażem i doświadczeniem do których można zwracać się o pomoc. Bo tak to wszystko zginie w gąszczu szarych nicków i nie będzie wiadomo kogo lepiej się słuchać.

38
Próbowałeś zmienić/dopisać do ini "basedrawrange 5000" i "gfx.drawrange.factor.max 3"?

39
To wygląda abstrakcyjnie, choćby chciał ręcznie tak ustawić, to aż tak źle by się nie dało. Jeszcze dla pewności czy wczytuje poprawnie ini, podeślij jakiegoś loga.

40
Niektóre rzeczy z twojej listy w postaci znikających obiektów np. krzewów są w MaSzynie normalne, obiekty te mają ustalony w t3d maksymalny dystans renderowania, ale skoro jest to tak zauważalne to możnaby troszkę podbić ten zasięg.

Ale na Całkowie czy innych lumpach zielsko jest już na node tri, a nie na t3d.

41
W .ini wszystko wygląda w porządku. Może Maszyna odpala się na nie tej karcie graficznej na której powinna? Ewentualnie w Panelu Sterowania NVIDIA coś jest namieszane, że globalnie wymusza drastyczne zmniejszenie jakości...

42
Dziwna sprawa z tym wszystkim, wygląda to tak jakby ustawienia były na minimum. Podeślij jeszcze dla pewności eu07.ini żeby sprawdzić czy starter nie ma jakichś problemów z zapisem ustawień.

Problemy z wodą to zbyt mała częstotliwość odświeżania odbić, musi być ustawione na 60FPS (chyba da się wybrać taką opcję w starterze), żeby było płynnie.

43
Na warsztacie / Odp: Częstochowa: finalne porządkowanie
« dnia: 19 Lipca 2023, 16:36:41 »
Mogę ze swojej strony zaproponować kolejną opcje: pozbywamy się całej obecnej Częstochowy, a ja wtedy do swojej części (Towarowa, Mirów, Kucelinka + Tramwaje), dorabiam Stradom, Gnaszyn i Osobową całkowicie na nowo, z terenem, siecią, drogami i sygnalizacją. Byłby to dobry start do akcji reanimacji wschodniej części L61.

44
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 27 Czerwca 2023, 21:21:40 »
Wszelakie, w głównej mierze znikające tekstury, ta opcja wraz z trybem konserwacji pamięci jest ostatecznością dla najpotężniejszych kartoflarzy gdy już nic nie pomaga, a podobno od jakiegoś czasu są domyślnie włączone. Wypadało by dodać jakaś wzmiankę w starterze przy zaznaczaniu kiedy tego używać i jakie może powodować problemy.

45
Na warsztacie / Odp: Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 20 Czerwca 2023, 23:13:10 »
Pomysł ciekawy, ale raczej tylko jako podkładowy. Licencji danych z OSM raczej nie przeskoczymy w bezpośrednim wykorzystaniu w Maszynie.

Po wielokrotnym przeliczeniu współrzędnych i wypoziomowaniu nikt się nie doszuka ;)

46
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 07 Czerwca 2023, 09:00:20 »
Wyłącz w ustawieniach "Usuwaj nieużywane tekstury z OpenGL" i "Tryb konserwacji pamięci"

47
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Czerwca 2023, 21:12:15 »
Wypakuj te shadery: https://eu07.pl/userfiles/21553/shaders-r4.rar i wtedy spróbuj odpalić. Jest duże prawdopodobieństwo, że pomoże.

48
Tak jak kolega wyżej napisał. Obecny system jest dobry. Problem leży w syfie w plikach i nieprzestrzeganiu standardów. Aktualnie dysponujemy paromaset includami, których połowa jest dublami drugiej połowy, przy czym co rusz trzeba dorabiać jakiegoś includa bo wiecznie czegoś brakuje.

Nie ma potrzeby wynajdować koła na nowo, wystarczy uporządkować obecne pliki, usunąć duble, dorobić brakujące warianty i schować to w końcu do jakiegoś folderu, bo jaki jest sens trzymania tego całego burdelu w /scenery...

49
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Maja 2023, 15:05:04 »
dziękuję bardzo za szkodliwe pliki (shadery) które uniemożliwiły gre
Polecam się na przyszłość 8)

50
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Maja 2023, 09:16:01 »
A log i Errorsy są?

51
Pomoc doraźna / Odp: Sceneria nie uruchamia się
« dnia: 03 Maja 2023, 18:21:33 »
Coś się chyba nie do końca dobrze wysłał ten log. Daj też errorsy.

52
Pomoc doraźna / Odp: Sceneria nie uruchamia się
« dnia: 03 Maja 2023, 18:13:09 »
O to już gorzej. Spróbuj jeszcze raz to wypakować:
Cytuj
Wymagane pliki dla exe: https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exefiles_common.zip

53
Pomoc doraźna / Odp: Sceneria nie uruchamia się
« dnia: 03 Maja 2023, 18:08:32 »
invalid shader: cannot read shader: shaders/vertex.vert
Temu się nie instaluje ręcznie jak się nie umie :P Zainstaluj normalnie przez instalator.

54
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 01 Maja 2023, 14:57:06 »
Siema!

Zapraszamy Was do pobrania nowej paczki! Od ostatniego wydania dużo się zmieniło, więc poniżej przedstawiamy w wielkim skrócie, jakich nowości możecie się spodziewać po ściągnięciu scenerii. Czekaliśmy specjalnie do wyjścia nowej paczki całościowej, abyście mogli scenerię ściągnąć „na świeżo".

1. Odpustynniamy odcinek Jasło - Zagórz. Praktycznie cały ten fragment linii 108 został już przez nas pokryty drzewami i krzakami. Do skończenia całości zostały około 3 kilometry. Staraliśmy się, aby dekorowane przez nas fragmenty nie były wyłącznie najbliższym otoczeniem torów, ale również tym dalszym. Sprawia to wrażenie, że sceneria jest pełniejsza i nie poruszamy się po kończącej się planszy, ale za horyzontem dalej „coś jest”. W wielu miejscach doszły również trawy.
2. Jasło, Krosno, Sanok i kilka mniejszych miejscowości otrzymały prawie skończony zestaw dekoracji. W to wchodzą zarówno podmienione budynki, jak i mniejsze dekoracje, takie jak ogrodzenia, znaki drogowe, czy słupy oświetleniowe. W miastach zostały zasiane również trawy.
3. Na odcinku Zagórz - Krościenko sceneria też powoli nabiera kolorów. Powoli zajmujemy się podmienianiem automatycznie wygenerowanych budynków z CityGML na modele zawarte w MaSzynie. Aktualnie możecie je zobaczyć w okolicach Leska, Ustrzyk Dolnych i Krościenka.
4. Powoli trwają również prace nad łączeniem linii 96 i 108. W Stróżach zaczęły pojawiać się rośliny.
5. Targowiska i Wróblik Szlachecki zostały przeniesione w czasie o kilka lat i wyposażone w sygnalizację kształtową.
6. Trwają prace nad poprawkami terenu na odcinku Zagórz - Krościenko, mające na celu dopasowanie go do torów.
7. Położone zostały tory na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (na razie bez profilu pionowego) razem z terenem.
8. Między Krosnem, a Sanokiem będziecie mogli obejrzeć prawie skończony układ dróg polnych i gruntowych, oraz asfaltowych o mniejszym znaczeniu. Aktualnie nie jeżdżą po nich samochody, ale znacząco urozmaicają one teren i przełamują monotonny krajobraz.
9. Sieć trakcyjna wisi już na 95% scenerii, pozostało dokończyć Jasło i Jasło Towarową

https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r4.rar

55
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 30 Kwietnia 2023, 12:23:39 »
Jedynym rozwiązaniem jest czysta instalacja Maszyny i po prostu nie instalowanie nowej Linii 61. Na ten moment jest na tyle popsuta, że celowo (między innymi z takich powodów) nie wróciła na serwery. Jak mnie kiedyś najdzie to poprawię i wrzucę na serwer.

56
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 22 Kwietnia 2023, 15:36:12 »
Różni się tym, że została dodana obsługa PBRa (@MichauSto), efekt Bloom (@MichauSto), możliwość obrotu w 3 osiach w edytorze i różne pomniejsze bajerki (Dymy od Toprusa, ładniejsza mgła czy bieda-rzucanie kamerą na rozjazdach i łączeniach szyn).
Tamto załączone do paczki będzie wysypywać na większości scenerii poza Bieszczadami. Tutaj dostępna do pobrania jest nowsza wersja: https://eu07.pl/userfiles/21553/eu07-x64_2023-04-08-r1.rar Powinna odpalić się na niej każda sceneria.

57
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 18 Kwietnia 2023, 08:33:43 »
O wyszukajce wiem, tylko tutaj nie jest problem w podpięciu Tarczy/Powtarzacza pod semafor, tylko w miliardzie nieustandaryzowanych includów, gdzie jeden ma obsługę tarczy, a drugi nie.
Miałem ogarniać nowe, ustandaryzowane includy, ale chyba po prostu dopiszę obsługę tarcz do tych semaforów co jej nie mają i zapakuje na repo...

58
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 17 Kwietnia 2023, 22:19:31 »
Problem znany i nielubiany, występuje jeszcze w paru miejscach. Niestety mało kto zajmuje się infrastrukturą, a ja wszystkiego nie jestem w stanie ogarnąć.

59
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 17 Kwietnia 2023, 17:55:14 »
Log i Errorsy poproszę.

60
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 13 Kwietnia 2023, 19:54:47 »
Ale to, że podsypka zmieniła się w trawę czy o co chodzi?

Strony: 1 [2] 3 4 ... 13