64
« dnia: 27 Stycznia 2024, 00:45:52 »
Można oczywiście zrobić jak Ty i Twój kolega wyżej. Usiąść i płakać, bo to jest najlepsze rozwiązanie i najlepiej wpłynie na rozwój symulatora. Ale można też zrobić coś zupełnie przeciwnego. Abstrahując - tak naprawdę gdyby nie Hanys i kilkoro innych użytkowników współpracujących w ten czy inny sposób to można by już dawno zamknąć nie tylko łaskawie otwarty dział "Test dodatków" ale też pozostałe. Ale to mniejsza o to.
Podstawowe kierunki:
1. Uproszczenie edytora scenerii. Powinien być prosty i cukierkowy, ale jednocześnie spełniać swoje główne zadania. Nikt się nie będzie bawił w ustawianie parametrów sieci trakcyjnej - takich jak napięcia, natężenia i inne cuda na kiju w danym kilometrze trasy. Powinna to być część składowa symulatora i działać na zasadzie geodety w Trainzi'e. Dwa kliknięcia i cyk budujemy mapę albo fikcyjną a jak nauczymy się budować fikcyjnych możemy przejść dalej do realnych i tu bawić się zaawansowanymi funkcjami które przy obecnym stanie edytora są nie do ogarnięcia przez chcącego ale przerażonego usera.
2. Pootwierać zamknięte działy z wyjątkiem tych w których występują dane wrażliwe. Może wtedy w końcu skończy się kiszenie projektów które już dawno mogłyby wyjść a nie wyszły bo jeden zaczął ale nie było na ten czas chętnych do współpracy ale po latach się znaleźli jak w przypadku kibli spotowatych made KM.
3. Zrezygnować z paczek całościowych. Patch'e w zupełności wystarczą.
4. Wprowadzić jakikolwiek system mobilizacyjny. Już jak nie firma "bo logo PESY" (bo oczywiście nie da się go zniknąć w Gimp'ie), albo Newagu (tym bardziej się nie da, bo tam Iluminaci rządzą, a ziemia w Nowym Sączu jest płaska). Coś na zasadzie darowizny, cegiełki, "kawki", cukiereczka, lizaczka. Wszystkie patusy na youtub'ie żebrają i wyłudzają pieniądze na działania szkodliwe, niebezpieczne a wręcz patologiczne, demoralizujące - więc dlaczego ktoś kto robi coś pożytecznego nie może otrzymać cegiełki na rozwój? Każdemu według zasług - brutalne ale sprawiedliwe. Przy podziale środków, jeśli cegiełka nie byłaby imienna to modelarze więcej lub równie niż programiści, teksturowcy mniej, programiści najwięcej << chociaż najlepsze by były cegiełki imienne, bo zaraz by doszło do majdanu i by się mogli ludzie zacząć bić jak o kilometry premium.
5. Ujednolicić standardy, bo potem do paczek wchodzą takie buble jak BDHINU_160, BDHINU_160_2, SA102-111, M62_MOD_v1 i ręce opadają. Albo trzymamy jakieś standardy typu wycięte okna, jakość tekstur albo pastwimy się nad naprawdę dobrą teksturą lokomotywy, bo ma jedną poręcz białą a drugą szarą albo jeden schodek bardziej zardzewiały a drugi mniej - albo wrzucamy do paczki wszystko z 2004 roku byleby tylko były.
Był swego czasu taki wątek "z prac nad .exe" - tam codziennie było widać jakieś postępy nad rozwojem pliku wykonywalnego. Coś się działo, rozwijało, ale widocznie o to chodzi, żeby pobanować wszystkich co próbują coś zdziałać.
Kaliska - sceneria z ogromnym potencjałem. Aktualizacja paczki 2021.12.16, na repo ostatnia aktualizacja 277 dni temu. Kolejny projekt który prawdopodobnie z powodu dziwnych zachowań AI lub innych tajnych przyczyn utknął w martwym punkcie. Kolejna taka sytuacja - było widać ruch w interesie, ludzie testowali, zgłaszali błędy, które na bieżąco były poprawiane - coś się działo, rozwijało.
Ale to ja spłycam do prac na teksturami EU07... Nam trzeba odpowiedniego pliku wykonywalnego symulatora, nowego silnika graficznego i uproszczonego edytora scenerii, a dopiero potem można się martwić czym jeździć. Miło że są Elfy, Impulsy, szereg innych EZT. Ogrom włożonych prac. Ale nawet nie ma jak stosownie podziękować twórcom, docenić ich pracy. Nie ma takiej możliwości, ale za to jest możliwość wsparcia fame mma :<