Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JAN21

Strony: 1 ... 6 7 [8]
211
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 29 Stycznia 2019, 19:27:24 »
Od strony praktycznej, to raczej bez sensu jest oczekiwanie tajemnicy na niekodowanym paśmie.
Przykładowo dużo jest publicznych streamów z pasma lotniczego, i raczej nikt nie szuka w tym bezsensownych problemów.

212
Tabor kolejowy / Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 08 Listopada 2018, 11:19:10 »
Jeśli nie potrzeba przeróbek modelu do stworzenia tego składu, to chętnie go zrobie, od dłuższego czasu juz mi to chodziło po głowie, lecz nie miałem materiałów, a jako iż teraz przerzuciłem się na produkcję wagonów to wykonanie ich w planie na kolejny miesiąc byłoby realne.

213
Na warsztacie / Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« dnia: 22 Lipca 2018, 21:41:25 »
Na początek koncepcja ekranu ładowania.
http://eu07.pl/userfiles/22592/priv-ladowanie.png
Czas opisać trochę różnych proponowanych w w/w ekranie ładowania rzeczy, w dwóch aspektach, end-usera i technicznych.

1. Obrazek w tle.
Ze strony end-usera proponuję, żeby obrazek w tle był kilka-kilkanaście sekund, po czym zmieniał się (tu do przedyskutowania, czy kolejność będzie ustawiona, czy losowa) z łagodnym przejściem.
Ze strony technicznej proponuję, by umieścić w folderze textures/logo po kilka(naście - im więcej, tym lepiej) zdjęć z danej konkretnej misji oraz plik tekstowy o nazwie pliku scenerii, w którym zapisane byłyby nazwy plików odpowiadające konkretnej misji. Można również zrezygnować z plików tekstowych na 3 sposoby, a) umieścić obrazki w folderze o danej nazwie, b) nazwać obrazki:
[nazwamisji]_[numer].png
c) wpisać nazwy obrazków bezpośrednio w pliku scenerii, np.
//$li logo1.png
//$li logo23.png
//$li logo456.png

2. Nazwy wyświetlane (tytuł, podtytuł, opis misji).
Proponuję znaczniki w scenery, np. takie:
//$ln Linia 053
//$ls Scenariusz TLK 83202
trainset (cośtam)
//$o opis w starterze wraz z komentarzami typu "szczegółowy opis misji w pliku xxx.pdf"
//$lo skrócony opis misji podczas ładowania

3. Ciekawostki.
Tutaj propozycja jest w miarę prosta, żeby było ciekawiej, to można dodać jakieś easter-eggi pośród tych ciekawostek, ale kwestia jest tu do przedyskutowania. Ciekawostki byłyby brane z pliku "trivia.txt" umieszczonego w głównym katalogu symulatora.

Gorąco zachęcam do dyskusji, bowiem to, jak symulator będzie wyglądał w przyszłości, zależy od Was!

214
Na warsztacie / Odp: Radosna twórczość Sebola82
« dnia: 01 Maja 2018, 11:34:51 »
Czas coś pokazać, bo znów będzie, że się opierdzielam.

215
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 10 Stycznia 2018, 22:42:16 »
Teoretycznie nie ma przeszkod, na ten moment efekt nie jest zalaczony by prosciej bylo wylapac 'normalne' brzmienie dzwiekow po wprowadzonych zmianach.

A na razie w nowym roku nowe uaktualnienie:

- przywrocona obsluga napisow dla dzwiekow; ladowanie/wyswietlanie podpisow jest automatycznie aktywne dla wszystkich dzwiekow

- poprawka, zapetlone dzwieki wywolywane eventami w duzej odleglosci od obserwatora (np gongi przejazdow) powinny byc odtwarzane po zblizeniu sie do ich zrodla

- poprawka, pozycjonowanie dzwiekow w kabinach powinno byc wlasciwe takze przy wczytywaniu danych w formacie t3d

- Dobra Zmiana, zmiana obrotow silnikow pojazdow spalinowo-elektrycznych powinno byc mniej raptowna

- funkcjonalnosc, ekran F1 podaje informacje o stanie czuwaka i sygnalizacji SHP, by trudniej je bylo przegapic przebywajac poza kabina pojazdu

- poprawka, wizualizacja lukow o promieniu 0 nie powinna traktowac ich jak torow prostych

- sterowanie pojazdami jest teraz w calosci przeniesione do nowego system; oznacza to, ze mozna tez zmienic domyslne (i sprawiajace na fuj laptopach klopoty) kombinacje przypisane do operacji jak zmiana kabinie i obsluga sprzegow. Dodane funkcje to:
trainbrakehandleoff ctrl num_5 // pozycja odciecia zaworu maszynisty
trainbrakebasepressureincrease ctrl num_3 // zwiekszenie poziomu cisnienia w przewodzie glownym
trainbrakebasepressuredecrease ctrl num_9 // zmniejszenie poziomu cisnienia w przewodzie glownym
trainbrakebasepressurereset ctrl num_6 // domyslny poziom cisnienia w przewodzie glownym
trainbrakeoperationtoggle ctrl num_4 // przelaczenie stanu hamulca pojazdu
brakeloadcompensationincrease shift ctrl h // wybor wyzszego przelozenia hamulca
brakeloadcompensationdecrease ctrl h // wybor nizszego przelozenia hamulca
radiochannelincrease shift r // wybor kolejnego kanalu radia
radiochanneldecrease r // wybor poprzedniego kanalu radia
cabchangeforward home // przejscie do sasiedniego pomieszczenia w kierunku czola pociagu
cabchangebackward end // przejscie do sasiedniego pomieszczenia w kierunku tylu pociagu
carcouplingincrease insert // laczenie sprzegow
carcouplingdisconnect delete // rozlaczenie sprzegow
aidriverenable shift q // aktywacja automechanika
aidriverdisable q // deaktywacja automechanika
redmarkerstoggle shift e // przelaczenie swiatel konca pociagu
endsignalstoggle e // przelaczenie tabliczek konca pociagu

- przy ruchu kamera w widoku zewnetrznym ponownie dziala dodatkowy, szybszy tryb ruchu zalaczany klawiszem Ctrl

- funkcjonalnosc, w ramach rozbudowy symulacji przygotowana przez youBy obsluga hydrosprzegla. Poniewaz nie mam zielonego pojecia jak wyglada konfiguracja tego ustrojstwa od strony .fiz z przykladami wykorzystania bedziemy musieli zaczekac na autora :v

216
Poradniki / [CTR] Poradnik dla chcących pisać scenariusze
« dnia: 21 Sierpnia 2017, 22:40:36 »
Przedstawiam poradnik dla chcących pisać scenariusze - Symfonia Events. W obszerny sposób został opisany proces powstawania scenariusza, przygotowania odpowiednich plików, po kolei wytłumaczone zostały wszystkie procedury języka eventów - od najprostszych poleceń po skomplikowane procedury i algorytmy, pokazana została diagnostyka scenariusza. Ponadto podane zostało mnóstwo przykładów.

http://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy.pdf
http://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy_1.pdf
https://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy_2.pdf

A tutaj link zawierający materiał edytowalny poradnika:

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik.7z
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik_rev2017-08-29.7z
https://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik_rev2019-08-21.7z

Chętnych zapraszam do lektury i do wyrażenia opinii, czy czegoś jeszcze nie uzupełnić.

Strony: 1 ... 6 7 [8]